Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Önmaga paródiája lett az X-Faktor

2011. október 31. 14:03 sixx 216 komment

Amikor Ördög Nóra Grace Jones-jelmezben jelent meg az X-Faktor színpadán szombat este, már tudtam, hogy kiváló kis műsor elé nézünk, hát még akkor milyen gyermeki öröm töltötte el szívemet, amikor a narancssárga úszósapkára (ő mondta, nem én) hajazó, testhezálló ruhában ficánkoló műsorvezető sátánvillát mutatva közölte, a műsor a rockzenéről szól majd. Ez az a műfaj, amit annyira nagy divat leszólni, nem kell ahhoz semmi tudás, csak üvöltenek, meg hasonló faszságok ugye, na, itt volt a nagy lehetőség az r'n'b/funky/diszkó/pop/elektro generáció gyermekeinek, hogy megmutassák, mit tudnak kezdeni egy tökös nótával.

Közel három óra elteltével már nem vigyorogtam, mint a tejbetök, hanem keservesen sírtam, mint egyszeri népszámlálás-megtagadó a büntetés láttán, mert fényesen kiderült (ismét, hadd tegyem hozzá), hogy a jelenlegi mezőny fellépőinek kevés kivétellel annyi köze van a rockzenéhez, mint Nagy Ferónak a kosárfonáshoz. Azon most lépjünk túl elegánsan, hogy az X-Factor idei indulói között nincs egy sem, aki egy 2 percesre csonkított számot úgy végig tudna énekelni, hogy az ne legyen hamis, pedig ez alapkövetelmény lenne szerintem, majd ha oda eljutnak, ahová Mick Jagger, akkor lehet hamisnak lenni nyugodtan.

Az előadásmód botrányos volt, két induló, a valóban rockhanggal bíró Tarány Tamás és Muri Enikő volt az, aki nem úgy nézett ki, mint aki a kiskunhalasi metálvilla szakkör év végi klubdélutánján adná elő a népszerű Diktátor zenekar slágereit, világosan bebizonyosodott (már ha eddig nem lett volna egyértelmű), hogy a rockzenére vagy ráérez az ember, vagy nem, és ha nem, akkor nem kell erőltetni. Hiába van jó hangja a szombaton a Highway to Hell-t éneklő kislánynak, egy negyvenkilós, szőrmemellénybe bújtatott lányt nem lehet komolyan venni akkor, amikor Bon Scottot énekel, és ez vonatkozik az ikrekre is.

A legtöbb indulóról az jut eszembe, hogy ők maguk sem gondolják ezt az egészet komolyan, még mindig úgy szerepelnek, mintha otthon, a haverokkal közösen dúdolgatnák a halál dalát, oszt jónapot, nincs semmiféle kisugárzásuk, színpadi jelenlétük, és az estek nagy többségében a kiválasztott dalokkal sem tudnak mit kezdeni, mert vagy nem mondanak nekik semmit, vagy csak nem szeretik őket. Sajnos a zsűri is asszisztál a produkcióhoz, Lil C-t Michael Jacksonnal összetéveszteni, vagy a hirtelen kopaszodó fiatalember RHCP-imitációjáról azt állítani, hogy az jó, sőt, lélekemelő, az nem csupán idiótaság, hanem bizonyos szempontból kibaszott veszélyes is.

Ezek a szerencsétlenek ugyanis elhiszik a komoly képpel bődületes baromságokat soroló négyesnek, hogy ők jók, aztán majd jön az ótvaros nagy pofáraesés az életben, amikor rádöbbennek, hogy csak jobb lett volna inkább befejezni az egyetemet, és nem az X-Faktor készítői kezébe tenni az életüket, csak éppen akkor már késő lesz, és lehet menni a zsinórgyárba vállalati karácsonyon Jimmy-t énekelni útiköltség + két fél Unikumért, de ne legyen igazam.     

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gasoline 2011.10.31. 20:40:58

Mindenekelőtt leszögezném, hogy kifejezetten szeretem az X-faktort, a rock meg egyenesen a kedvencem, Veronikát és Tibort pedig a végső győzelemre is esélyesnek tartom. Talán épp ezért fájt nekem is a tegnap este annyira. A mélypont valóban Cukiveronika volt, akivel aki a HWTH-t elénekeltette, annak minimum penitencia lenne feltámasztani Bon Scottot. De nem megyek olyan messzire: a Rúzsa Magdi (és sztem még G. Csaba Boogie) által a Megasztár döntőiben és válogatóin előadott dalokat örökre vissza kellene vonultatni a magyar tehetségkutatók track-listájából, mert a mérce kozmikus magasságokba került Magdi (és Boogie) által. Így alanyi jogon van égésre ítélve az, aki ezekkel operál.
A másik pedig az Under The Bridge. Az nem mentsége Tibornak, hogy nála tisztábban Anthony Kiedis sem tudja előadni élőben a nótát, viszont mielőtt Tibi ordítani kezdte ezt a dalt, el kellett volna olvasnia a Scar Tissue című könyvet, hogy megértse, ezt egyedül a RHCP adhatja elő hitelesen.
Kár volt ezekért a blamákért. Lehetett volna helyettük Road to Hell, meg hasonló, egyszerűbb témák, ha meg Jacko kötelező lilsziszinél, akkor meg min. a B&W dukált volna egy kis Slash gitárral...

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.10.31. 20:51:54

@mozifanatikus: ha egyszer láttad volna a harmatgyenge angol felhozatalt, rájönnél: ha már a saját hazájában sem tiltja le a műsort Simon, Magyarországon sem kell.

alimommy 2011.10.31. 20:51:58

Most nézem először ezt a műsort, és azt veszem észre magamon, hogy nem azért szurkolok valakinek, hogy továbbjusson, hanem, hogy kiessen... Ezeket a versenyzőket össze se lehet hasonlítani a legutóbbi megasztár hangjaival, annyira hamisak...
És mennyire igazságos selejtező volt az, ahogy a négy mentor között szétosztották az embereket úgy hogy pl. egy csomó jó hangú lány került a Feróhoz, akiknek ki kellett esniük pedig sokkal jobbak voltak mint a Geszti béna, hamis hangú csapatai??? (Ez nagyon úgy fest mintha valaki(ke)t próbálnának nyomni...).
És a zsürizésben is - főként a Gesztire jellemző - hogy annyira kritizál mindenkit, a sajátjait meg isteníti; és egy döntő helyzetben nem annak fogja a továbbjutás lehetőségét adni, aki megérdemelné, hanem aki nem kockázat az övéire nézve...
A hangtechnika is borzalmas, a mikrofonok nincsenek normálisan beállítva, a hangszerelés is egy csomószor elnyomja az énekesek hangját.

glamnsleaze 2011.10.31. 20:54:22

a rock tenors, vagy mi a tököm zseniális riportot adott. a rockzene nem a hosszú haj, amit ők csinálnak modern rock.

1. rock-hoz zenekar kell...
2. a modern rock kb. itt kezdődik: www.youtube.com/watch?v=H8Cuqo45r-M , www.youtube.com/watch?v=pkpKGqXbEak&ob=av2e

A megcsinált hazai 'sztárok' hozzá sem tudnak szagolni a műfajhoz.

glamnsleaze 2011.10.31. 20:58:09

ja meg a klippekben látott kinézetnél. nem annál, ahogy a stylost-ok teleaggatják ezeket...

Dnalorid 2011.10.31. 21:02:05

Szerintem a legnagyobb baj,hogy a Retek Klub le sz.rja,hogy mennyi kritikát kap ez a műsor...Nézettségi listákat vezeti,minőség meg kit érdekel alapon Ördög Nórika is jókat vihorászik a kritikákon...Csak azt felejtik el h a nézőszám rohamosan csökken,a 41. héten az Xfaktort 2.430.000-en nézték, múlt héten már csak 2.175.000 ember...hahahaha

Kreta 2011.10.31. 21:05:29

Ördög Nórinak még mindig Nánási Pál a karpekja? Amikor haza megy szerintem 2 napig ezzel cikizi az ura!

Tarány mi a szar énekelt? Tiszta hülye zene volt, pedig talán ő lehetett volna rock.
Ilcsi MájkölDzsekszonja borítékolható volt.
Kérdés hogy Pink mennyire rock, talán belefér, de egy viszonylag gyorsabb szövegű cuccra visszhangot tenni ... érdekes. Inkább neki kellett volna azt az Evenizét énekelni.

NivoVivo 2011.10.31. 21:07:34

A Plázában való zabálás közötti ruhaturkálásra és az érzelmi anafalbéta tinik hadának a megállítására pont jó lesz, ennek a szériának a győztese is.
Az rtlklub egy nagy semmi...ne kell nézni!
Színházba kell járni koncertekre és alternatív színházi fesztiválokra ahol szakma van és nem kádban éneklő tinik.
Nem is értem min vannak az emberek kiborulva...
mentorok???ugyan már!!

NiKe 2011.10.31. 21:09:16

Az oly sokszor lefikázott Megasztár azért csak felvonultatott az évek során egy Tóth Verát, egy Caramelt és egy Rúzsa Magdit, akik ma a popzenei elitet alkotják (az más kérdés, hogy milyen erős piacon). Lehet, hogy nézettségben az X-Faktor a nyerő, de kérdezem én, hol lesz három év múlva a metroszexuális Vastag Csaba és a rekedten üvöltő Király L Norbi????

Dnalorid 2011.10.31. 21:17:49

Rossztündér 2011.10.31. 21:09:16
Az oly sokszor lefikázott Megasztár azért csak felvonultatott az évek során egy Tóth Verát, egy Caramelt és egy Rúzsa Magdit, akik ma a popzenei elitet alkotják (az más kérdés, hogy milyen erős piacon). Lehet, hogy nézettségben az X-Faktor a nyerő, de kérdezem én, hol lesz három év múlva a metroszexuális Vastag Csaba és a rekedten üvöltő Király L Norbi????
-------------------------------------------------
Teljesen igazad van, a Megasztár az igazi tehetségkutató!!! Hogy ezek az X-esek hol lesznek??? Sehol,maximum pár tinip.csa szobája sarkában poszterként... (Vastag Csaba szerintem nem csak metroszexuális,hanem h.......)

petyaaa 2011.10.31. 21:19:56

de ha egyszer valaki magasról tesz a rockra? nem menő már, majomság az egész.
elavult, idejétmúlt bóvli - gondolom ezt 14 éves koromtól, holott Sisters of Mercy-n, Clan of Xymoxo-n, Mission-ön, Cure-on, Billy Idol-onnomeg Depeche Mode-on, Nitzer Ebb-en és hasonlókon nőttem fel. de gyűlöltem a rockereket, a rockzenét, és lazán állnék inkább a diszkósok közé, mint az ilyen majomok mellé :)

petyaaa 2011.10.31. 21:22:25

egyébként ügyesek, jó hangjuk van, de nem kellene ilyesmit rájuk erőltetni. ha nem akarnak rockot énekelni, hát ne énekeljenek. mindenké énekelje azt, amiben jó. és könyörgöm, ne kelljen már divatból rajonganiuk ilyen majomságokért!

Fallandraise 2011.10.31. 21:26:16

@totopad: bocsi nem akarok szőrszálhasogató lenni de a Give in to me-t Bill Bottrelnek "köszönhetjük" és nem Slashnek. attól hogy ő gitározik benne még nem ő írta. amúgy azon a dzsekó albumon asszem a Black or white elején is slash gitározik.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.10.31. 21:27:45

Éppen a Give in to me alatt sikerült belekapcsolnom. Sikítva szaladtam ki a szobából.

glamnsleaze 2011.10.31. 21:34:43

leagalább a cikkíró tesó! :D remélem olvassa! én Crüehead vagyok :)

bigBB 2011.10.31. 21:44:13

@sexmachine: A nagy gitárosok szerint Mike Oldfield nem tud gitározni. Az én bot fülemnek viszont nagyon tetszik. (...és Slash játéka is)

blackbarika 2011.10.31. 21:53:24

@petyaaa:

"de ha egyszer valaki magasról tesz a rockra? nem menő már, majomság az egész."

"mindenké énekelje azt, amiben jó. és könyörgöm, ne kelljen már divatból rajonganiuk ilyen majomságokért!"

rockerek...discosok...utoljára 16 évesen a középsuliban szerveződtek az emberek ilyen kasztokba. gondolom hasonló korú lehetsz azért beszélsz hülyeségeket.

Reisezugwagen 2011.10.31. 21:57:47

@Dnalorid: ....és milyen nézettség lett volna, ha most sem közvetíti az UPC sok háztartásban úgy mint múltkor!

captain morgan 2011.10.31. 21:58:16

@glamnsleaze:

www.youtube.com/watch?v=mZj1uElADZw&feature=related

A rockzenének nem kell feltétlenül modernnek lennie.
A szenvedély és a sodrás a lényeg, hogy "megcsapjon a mozdony füstje."

glamnsleaze 2011.10.31. 22:02:30

@captain morgan: nem arra céloztam, hogy mondernnek kell lennie, a 3 énekeske mondta az egyik riportban, hogy ők mondern rockot csinálnak, ők a modern rock kinézet... erre linkeltem be a 2 vidi-t, hogy az a modern rockzene-rock kinézet, nem ők. én oda vagyok a Grand Funk-ért is, meg igazából a '80-as évek glamjét hallgatom szinte csak, modernből meg ennek a Svéd/Skandináv vonalát.

Fallandraise 2011.10.31. 22:09:17

@cicmóka2: ebben biztos vagy? mire kapta? mondjuk a grammy tényleg egy vicc de szerintem rock kategóriában azért nem díjazták a "jóképűt"

ferdeszem 2011.10.31. 22:17:12

Szerintem azt, hogy egy kereskedelmi adó műsora jó, vagy sem, azt el kell felejteni. Egyetlenegy kulcsszó létezik, azt pedig nézőszámnak nevezik.
Az elmúlt évek, évtizedek alatt sikerült a nézők igényességét olyan szinten erodálni, hogy mára már mindent sz..t megesznek, ami azért jó a csatornának, mert egyre kevesebb beruházással tudnak tömegeket a reklámok elé odaültetni.
Ma már elég egy tucat féldebilt összezárni egy kéróban, és milliók torkán lehet lenyomni nekik, hogy mit vásároljanak majd a hiteleiken.

captain morgan 2011.10.31. 22:24:38

@csanger: Tudod, a blogger azért fikázta a műsort, mert egy kalap szart ért pontosan.
A blogger naivan igazi rockzenét várt. Én pl. erre gondolok, amikor azt a szót hallom, hogy rockzene:

www.youtube.com/watch?v=diGbKAaCNno

Megértem, hogy te csak könnyed kikapcsolódásra vágytál és ezért nézted, meg talán nem a rock a kedvenc műfajod.
De ami szar, az szar. Most az egyszer, kivételesen a fikázónak van igaza.
De ha maradt benned még kétség, nézd meg ezt:

www.youtube.com/watch?v=XKCirOLUcKE&feature=related

captain morgan 2011.10.31. 22:29:01

@glamnsleaze:

Szerencsére nem hallottam ezt a "riportot".
A vidik meg jók voltak, bár az első, azok hardcore srácok (asszem)kicsit Crüe/Poison ötvözetnek tűntek, de valamin nekik is fel kellett nőniük, hehe...
A lényeg, hogy ugyanarra gondoltunk.

dtatar 2011.10.31. 22:29:24

@proskit: "Ettől függetlenük volt már rá példa, hogy valakai a szinti-pop világából tért át a minőségi rockzenére, és milyen jó lett. Ákosra gondolok." lol
Ha az ő zenéje MINŐSÉGI, ráadásul ROCK, akkor Jimi Hendrix és Bon Scott parfümbe fulladtak bele. Ha érted mire célzok.

dtatar 2011.10.31. 22:33:14

Am sztem attól függetlenül, hogy csak egy-két fellépő van aki tud is énekelni (úgy általában), szeretett honlapunk csak azért nézi le ennyire a műsort, mert beszóltak nekik. (Jé, ezt a cikkben nem is említették! De furcsa!) xD

Rivalda 2011.10.31. 22:35:38

@vágtázó halottkém:
Amit hablatyolsz Muri Enikőről derék Halottkém, köszönő viszonyban nincs a valósággal. Simán provokálsz. Megteheted, hiszen a monitor nem lázad fel, ahol szavaid megjelennek, még csak ki sem röhög ekkora tetűség láttán.Úgy vélem, nyomorult érzés lehet számodra nézni mások sugárzó tehetségét, ami neked úgy tűnik, nem adatott meg, csupán mások leprázása. Ne nézd a műsort, inkább vágtázz az ótvarba!

L.K.R. 2011.10.31. 23:09:55

@petyaaa: Hülye vagy fiam, leülhetsz, 1-es.

nyubocs 2011.10.31. 23:20:08

@Stenonis:
Kár hogy ennek semmi köze sincs Pavarotti-hoz.

Ez a James Blast Orchester (J.B.O) német paródiazenekar (a németek IHM-je) átdolgozása a Roots-ra, az énekest meg úgy hívják, hogy Vito C.

L.K.R. 2011.10.31. 23:22:10

@petyaaa: Most látom csak micsoda rockismereti lexikon vagy. Clan of Xymoxo, Nitzer Ebb, Depeche Mode.... Jesszus f@c@. Ezeket nevezed te rock előadóknak? Komoly arc lehetsz már ne is haragudj... :-)))

mike-kulas 2011.10.31. 23:22:41

@petyaaa: oszt buzi-e vagy?
valami hiányzik a szavaidból, akár a majom szeméből az értelem

Dnalorid 2011.10.31. 23:22:51

Ami még nagyon szánalmas a műsorban,hogy a mentorokra rászóltak,hogy ne sűrűn bízzák a közönség szavazataira h kiesik ki,erre most h jogos lenne ez,mint a birkák a saját énekeseiket küldözgetik haza,holott eddig minden esetben lett volna a lehetőségük a közönségre bízni...

mike-kulas 2011.10.31. 23:26:54

@L.K.R.: most miért bántod szegényt? Ezt dobta a gugli, oszt mondott egy nagyot. Van amelyikben még gitár is van.

L.K.R. 2011.10.31. 23:28:11

@mike-kulas: Igazad van, megvan neki a maga baja. :-D

jonatanxx 2011.10.31. 23:32:02

@captain morgan: Ha a blogger azt várta amiket belinkeltél, akkor ritka nagy marha.
Egy énekverseny nem a gitárszólókról szól. Te komolyan azt gondolod, hogy a rockénekesek hangja élvezhető lenne szétcigizve, szétpiálva 60 perc ugrálás után, ha nem lennének túlerősítve a hangszerek?
Összekeveritek egy rock koncert hangulatát azzal amikor valaki szólóban áll ki a színpadra, felvételről szóló kísérettel. Vegyük még hozzá, hogy a rockbandának előre le van vajazva a gázsija, igazából csak a napi numeráért kell küzdenie. Az X-faktorban meg egy esetleges karrierért.
Persze nem mindenki volt jó, de ez a fikázás undorító!

jonatanxx 2011.10.31. 23:40:21

Ez a csaj ebben jó: www.youtube.com/watch?v=FRc4HCODWsE
A rockot pedig megoldotta brute force-ból. Az is jó volt, de nem az ő műfaja.

kermajn 2011.10.31. 23:41:58

Szintén megerősíteném, hogy a kiskunhalasi Rock Kultúra picit magasabb szinten van annál, minthogy ilyen példaként szerepeljen. Az itteni zenekarok országosan, és néha nemzetközi szinten is jól tudnak/tudtak produkálni. Azonkívül pedig a város méretéhez képest elég sok az ügyes amatőr banda. Szóval halas tényleg nem éppen a legjobb példa, de ha nagyon összeakasztjuk a bajuszt, még a végén elkezdek videókat linkelni :)

JumboJet 2011.10.31. 23:48:47

@bigBB: A "nagy" gitárosok szerin, sztem the Edge és Mark Knopfler vagy Fran Zappa sem tud gitározni. Mert a nagy gitárosok frekvenciàban és nem összetéveszthetetlen megszólalásban, hangzásban , és egyedisègben mérnek. A rjongóik sem. Véletlenül, épp tegnap hallgattam végig MO Tubular Bells II-jét, és a hideg rázott agyönyönyörtől. Csak hozzár a húrokhoz és tudod ki ő. A felsoroltakra ugyanez igaz. És sok társukra. Nekem a gitártudás nem egyenlő azzal a sokak által űzött sporttal, h időegység alatt hányszor tudja végigskálàzni a gitár nyakàt oda- vissza. Clapton sem erről volt híres. Nèzd meg a Rolling Stone magazin listáit. Nem értek velük sokmindenben egyet, de nem a géppuskakezűeket jegyzi töegével. Udv

JumboJet 2011.10.31. 23:54:31

@captain morgan: Ez a gery moore télleg igazi mély bluesos rock. Isteni

petyaaa 2011.10.31. 23:56:23

@blackbarika: elmúltam 40 :)
egyébként ha valaki rockernek tartja magát, rögtön kasztba szerveződött, nem? sztem ez manapság sincs másképp. nem is lesz.

L.K.R. 2011.11.01. 00:05:20

@petyaaa: Annál nagyobb szégyen... Ezek szerint már nem is leszel okosabb...

petyaaa 2011.11.01. 00:06:07

@L.K.R.: egy szóval sem mondtam, hogy ezek rockzenét játszanak, sőt! és a többi felsorolt kedvencem sem. de nem is puha zene, már ha hallottad Nitzer Ebb-től (EBM) a www.youtube.com/watch?v=HkV-K2z357w vagy a www.youtube.com/watch?v=o66JxjvE0cM
esetleg a Sisters of Mery-től a
www.youtube.com/watch?v=IuezNswtRfo

nnna, szóval ők nem rockerek :)
hál' istennek :D

petyaaa 2011.11.01. 00:09:21

@L.K.R.: ez meg hogy jön ide? fáj valami?

a_gumikacsa 2011.11.01. 00:23:56

0:20-tól kb. ide vág, nekem mindig ez jut eszembe xfucktor, megaszar, és hasonló produkciók láttán

www.youtube.com/watch?v=YgJe7H_8JKA

L.K.R. 2011.11.01. 00:28:20

@petyaaa: Köszönöm kérdésed jól vagyok, szerencsére nem fáj semmim.

Egyébként ízlések és pofonok. Nekem nem tetszenek az általad kedvelt előadók, neked meg valószínűleg nem tetszenek az általam kedveltek. Nekem ezzel nincs is semmi bajom. Ettől függetlenül azért azt leírni, hogy a rock az a múlt, elég nagy bátorság. Attól hogy a ClassFM-en vagy a mittudoménmithallgatsz rádión nem a rock szól, még nem azt jelenti, hogy nincs kibaszott sok rockot szerető ember a világon. Tehát leírni azt, hogy a rock a múlt, nagyjából akkora baromság, mint leírni azt, hogy amit a rádióban és a tévében hallunk az van, minden más meg nem is létezik. Persze biztos van éppen elég agymosott ember aki így gondolja, de ettől ez még orbitális baromság.

Az előző kommetem pedig a korodnak szólt. Sajnálatos, hogy 40 évesen csak ilyen felületes gondolkozásmódot sikerült elsajátítanod. De mondjuk ez szerencsére nem az én problémám. Na jóccakát.

Esti útravalónak meg hallgassunk egy igazi klasszikust: www.youtube.com/watch?v=KgZSnAkQc4c

L.K.R. 2011.11.01. 00:30:12

@petyaaa: Hosszú, meg kár is magyarázni neked. Jóccakát. Esti útravalónak viszont hallgassunk meg egy igazi rock klasszikust: www.youtube.com/watch?v=KgZSnAkQc4c

SWExile 2011.11.01. 00:51:39

@jonatanxx: Barátom ez kb 2-3 óra intenzív gitározás, éneklés/üvöltés és ugrálás után lett így előadva. Sztem megüti az X-faktor szintet:)

www.youtube.com/watch?v=WeQTgpTij9Y

Reisezugwagen 2011.11.01. 06:07:19

@a_gumikacsa: ...hogy ez miért nem ugrott be Nagy Mentor Ferónak...:-)))

különvélemény 2011.11.01. 06:56:54

"hogy a rockzenére vagy ráérez az ember, vagy nem, és ha nem, akkor nem kell erőltetni"
"és az estek nagy többségében a kiválasztott dalokkal sem tudnak mit kezdeni, mert vagy nem mondanak nekik semmit, vagy csak nem szeretik őket."

Nem védeni akarom a dolgot, de ez volt a tematika, vagy rockot nyomsz, vagy viszlát.

A retekklubbot lehet emiatt szidni, de a versenyzőket fikázni, mert bénán nyomják a rockot olyan, mint ha azt mondanám, hogy Aretha Franklin egy kalap szar, mert nem tudja rendesen elénekelni az "Áj Lav Ju"-t a Gesztitől.

különvélemény 2011.11.01. 07:06:57

@shitgun: "Muriban van valami olyan mélyen és őszintén taszító, hogy én fizetség ellenében sem sunáznám. A csajnak egy mozdulata sincs, amit ne hatna át a vidéki színjátszókörös manír."

Jaj de szépen megfogalmaztad. :)

különvélemény 2011.11.01. 07:26:12

@bruhahahahihihi:
Muri hangjával semmi bajom, sőt most nagyon jól nyomta.

magyarember 2011.11.01. 07:57:56

Borzasztó az egész műsor !
Nem létezik, hogy Magyarországon csak ilyen "üvöltő énekesek" vannak.
Ezeket csak ezen a csatornán favorizálják !
Húzzon már el innen az RTL

Világszám 2011.11.01. 08:19:51

Lil C jó, kimondottan jó. Neki van egyedül sztáros kiállása, mozgása. Ok, Jackót énekel, de könyörgömn ahhoz ért. Majd, ha snzont követlnek meg tőle kiesik. És akkor mi lesz? Semmi, koncertjeink sosem énekel majd sanzont. Amúgy mindenki üsse be a youtube-ba az énekeseket és láthatjátok, szinte egyik sem tök kezdő. Muri Enikőnek pedig van hangja, ennyi! A többi tényleg magyar lecsó!

Világszám 2011.11.01. 08:21:41

@SWExile: Ok, de ki fene merné elénekelni:)))

molaris 2011.11.01. 08:30:22

8,8- as erősségű földrengés rázta meg a zene világát. Középpontja Freddy Mercury sírja volt.

Az eseményt Geszti mentor azon kijelentése okozta, miszerint istápoltjai a fent nevezett régiójában mozognak.

Ekkora barmot!
Ferónak volt igaza, de ő nem tagja egy klikknek.

molaris 2011.11.01. 08:31:34

Ja!!
Az a pici lány, ha tanul, még nagyot szólhat.
A többit borítsa por és feledés.

Világszám 2011.11.01. 08:35:58

@Bambano: youtu.be/OITK6nceF7M
Ha már Magdit emlegetjük, aki akkor 19 éves volt! Bon Scott is lehúzott vpolna rá egy fél üveg whiskyt!

blackbarika 2011.11.01. 08:52:55

@petyaaa: áá, egyszerűen nem lehetsz 40 ilyen szóhasználattal és fogalmazással. ez a mai tinédzserek stílusa. ha tényleg ennyi idős vagy, akkor nálad valami nagyon nem stimmel.

glamnsleaze 2011.11.01. 09:02:00

@captain morgan: persze, a Crüe a gyökere a Svéd zenéknek, de nekem ha mondern rockzenéről van szó az ugrik be, ami mainstream-től, viva tv-től, divathullámtól mentes. Ezek a zenekarok maguktól küzdötték fel magukat, sok év kemény munkájával, nem rájukaggasztották a rock jelzőt, és öltöztették ki őket farsangra. :)

csanger 2011.11.01. 09:29:59

@captain morgan: Aki igazi rockot akar az ne egy tehetségkutató 3. részétől várja az akusztikus kielégülést, amit mellesleg ingyen a karosszékből néz, hanem menjen el valahova ahol minden hétvégén talál egy élő koncertet, és vegye meg a 40.000 Ft-os jegyet.

Na ha az nem tetszik, azt már lehet fikázni, hisz ott mondhatja, hogy nem azt kapta amiért jött.

Itt keverik a szezont a fazonnal, ez a műsor nem alternatívája egy rock koncertnek vagy 20-30-40 éve befutott zenekaroknak.

@Dnalorid: Az okostojás aki örvendezik, hogy csak 2.175.000 ember nézi annak csak annyit hogy az a felnőttkorú magyar lakosság 30%-a te SZERENCSÉTLEN :-)))))

glamnsleaze 2011.11.01. 09:49:13

@csanger: attól, hogy tehetségkutató lehet igazi rock számokat énekeltetni velük. Ha rock-ként van beharangozva, akkor legyen rock zene, ne az a fos, ami ment. Csak manapság olyan menő rocknak nevezni mindent, ami nem az. Van benne egy torz gitárhang és már rock...

mandro 2011.11.01. 10:05:22

@csanger: Figyu elvakult! Nézd végig az X-Faktort végbélrepedéssel, aztán kíváncsi vagyok, melyik élmény marad meg benned a műsor végére. Azt gondolom, a segged toronymagasan fog nyerni.))))

redriot77 2011.11.01. 10:15:02

Szórakoztató volt a műsor. :) Különösen az RHCP számnál lehetett érezni hogy szerencsétlen gyereknek semmi köze nincs a rockhoz, nagyon nem tudta hová tenni a dalt.

Az erdélyi kiscsákó körüli hype sem világos, attól hogy erőltetve rekeszt, attól még nem rock - Király L. Norbi effektus, így húsz percet lehet énekelni max., után el fog menni a hangja.

Tarány Tamás nem rossz énekes, de nem jó előadó. El van veszve a színpadon. Talán ha egy banda zenélne körülötte jobban magára találna. Vagy nem. :/

A Rocktenors formációt nem tudom hová tenni. Mi járhat a fejükben, mit akarnak csinálni, milyen produkciót csinálnának önállóan? Rockslágerekkel haknizni? Nem énekelnek rosszul szerintem, de nem világos számomra hogy mit lehetne ebből kihozni. Ami nem gond, de szerintem a srácok és Geszti sem tudja még.

Említette valaki hogy kár hogy Oltyán Attila nem jutott be, mert ő aztán itt brillírozott volna. Én ebben nem vagyok biztos: sok hangja neki sem volt, ezt elég idegesítő pozőrködéssel próbálta palástolni. Attól hogy mindig úgy énekelt hogy közben pszichopata tekintetét Keresztes Skullface arcába fúrta, attól még nem lesz valaki jó színpadi egyéniség, jó frontember. Ez még egy százemberes klub-bulira is kevés.

Amitől pedig végképp elkapott a röhögőgörcs, amikor egyik másik cérnahangú után a mentorok "őserőt" kiálltottak. Persze. Itt az őserő csókolom - az alábbi urak minden zenei kíséret nélkül is olyan produkciót nyújtanak, amit csak a Richter-skálával lehet mérni, ide már a decibel kevés:

www.youtube.com/watch?v=yiyhDFsuKdA

www.youtube.com/watch?v=3SKv6Bt0Sr8

yoko1 2011.11.01. 10:17:57

Tetszett az írás.
Amúgy akkor követünk el hibát, ha komolyan vesszük/értékeljük ezt a szombati esti családi karaoke versenyt. Az előző szériánál szerintem jobb versenyzők is akadnak ebben a mezőnyben.

Otto von Bolschewick 2011.11.01. 10:34:30

@csanger: Nem értem én ezt. Ha a blogger azt írta volna, hogy minden rendben, fasza volt, csak így tovább - akkor nem lett volna szar az egész? Dehogynem, akkor is szar lett volna. Ha valami tré, hiába írjuk róla, hogy aranyból van, bazmeg! Attól még nem lesz jó...

cicmóka2 2011.11.01. 11:02:24

@Fallandraise: Beat it.Talán best male rock. Azt hiszem ott Eddie Van Halen játszotta fel a gitár részt.

laslo71 2011.11.01. 11:03:18

de legalább most nagyjából igazat írt a szerző. valóban csak az a két előadó volt alkalmas az előadásra

Commandante Jayasuriya 2011.11.01. 11:08:37

Ha a licenctulajdonos Simon Cowell ezt látná, meg pláne ha értené, akkor azonnal elvenné egy életre az ertéeltől a műsort!
Mondjuk mindegy, mert a másik bagázs aki tévékettőnek nevezi magát, az még jobban elbökné az egészet.

A legjobb amit az tehet akit ez érdekel, hogy nézi délben a Coolon az amerikai változatot, és utána paródiának tekinti, és jókat vidul a szombat esti magyar X-factornak nevezett bohózaton..

munkanelkuli 2011.11.01. 11:14:00

Asszem itt többen komolyabban veszik ezt az X dolgot mint kellene.
A svájci frank hiteletek rendben van?
És amúgy isztok eleget? :)

Athenea 2011.11.01. 11:23:33

Azoknak, akik a cikket becsmérlik javaslom, hogy nézzenek meg egy pár hasonszőrű külföldi műsort. Érdekes mód ott már azzal nem kell foglalkozni, hogy hamis-e vagy sem. Alap, hogy a döntőben már csak tisztán énekelni tudók legyenek.
Gratula a cikkhez. A rock kapcsán hasonló érzésekkel kezdtem és végeztem a tv-nézést. Tulajdonképpen csak a rock téma miatt voltam hajlandó végignézni.

különvélemény 2011.11.01. 12:13:32

@Athenea: "Azoknak, akik a cikket becsmérlik javaslom, hogy nézzenek meg egy pár hasonszőrű külföldi műsort"

Nézzük:
www.youtube.com/watch?v=Ox3_CsYGRLU

Hát tényleg, ez annyira ott van, majd össze sz**m magam a gyönyörűségtől, egy nyugdíjas találkozón elment volna.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2011.11.01. 14:19:40

Nyílván én teszem magasra a mércét, amikor azt mondom, hogy csak akkor vagyok hajlandó X faktort nézni, ha a benne szereplők Nightwisht és Dream Theatert elfogadható módon tudnak előadni. Az írást olvasva azért szomorodtam el, mert belefutottam egy ilyenbe (8-10 éves gyerekek a Sweet child of mine-t adják elő élőben):
www.youtube.com/watch?v=wSrWkbH7FrM&feature=related

dr. v.b.1990 2011.11.02. 01:34:54

sixx minden sorával egyetértek!

nemecsek ernő áruló 2011.11.02. 07:55:33

@csanger: Nem értem, miért fáj neked, hogy egy tehetség kutató műsorral kapcsolatban tehetséget vár el a blogger, ami mint írta, kevés kivétellel hiányzik ebből a felhozatalból.

Taránynak, és Muri Enikőnek van hangja, és stílusa, ez a cikkben is megjelent. A közjegyző srác most kurva szarul énekelt, pedig meggyőződésem, hogy benne is lenne valami, de ezt itt, és most elk**ta. A Rokktenorsznak meg jól áll az a Stratovarius jellegű cucc, amit a párbajban nyomtak, de a műsorban előadott számuk borzalmas szar, hamis volt. Egysíkúak, velük az a baj, ami nem gond, mert az ismertséget megkapták, most már csak rajtuk múlnak a fellépések, de az X-et megnyerniük nem szabad! Az összerakott banda a három homival meg.... Egyetlen egy eredeti, önmagukból jövő mozdulat sem volt, és egyetlen egy hangot sem találtak el, és ez még én is éreztem, zenei képzettség nélkül. Gondolj bele, mit érezhetett valaki, akinek van is zenei hallása!

Azt hiszem, erre mondják: ha csendben maradtál volna...

különvélemény 2011.11.02. 08:11:26

@nemecsek ernő áruló: "Muri Enikőnek van hangja, és stílusa"

Az elsővel egyetértek, még tehetsége is van, na de stílusa...

nemecsek ernő áruló 2011.11.02. 08:21:10

@különvélemény: OK, javítok, nem volt, vagy legalábbis nekem nem tűnt mesterkéltnek a hétvégi előadása, belőle jött, aminek jönnie kellett.

Transylvanianmixedgrill 2011.11.02. 09:32:29

Nálam az X Faktor már csak annyi, hogy másnap youtubon megnézem Tarányt meg Muri Enikőt. Ennyi a lényeg, már fel se veszem a műsort, teljesen felesleges.

gallpszabi 2011.11.02. 11:03:30

Ameddig valaki nem látja a US Xfactort, addig egész jónak tűnhet a magyar is. Ott egy Vastag Csabi túljutna az első fordulón, aztán csáá:)

különvélemény 2011.11.02. 11:33:03

@gallpszabi:
És képzeld Indiában 130x annyi intelligens ember van, mint Magyarországon.

gallpszabi 2011.11.02. 16:14:34

@különvélemény: Jogos, de ettől még igaz, h motivációt vesztettem az itthoni nézésében, mióta az amerikait láttam.

különvélemény 2011.11.02. 16:29:37

@gallpszabi:
Igaz, de ki akar tökéletes előadásokat nézni, azt megnézem eredetiben, ha arra vagyok kíváncsi.
Ez az xfakktor' legalább érdekes emiatt.
Ez olyan, mint amit itt egyesek felemlegetnek a hamissággal kapcsolatban, még a legprofibb operaénekesek is állandóan gyakorolnak, hogy minden hibátlan legyen, ezek meg elvárják, hogy valaki képzés nélkül tökéletesen énekeljen.
És mintha elég lenne az a lemezeladásokhoz, hogy valaki tökéletesen énekel.

Amit mindenki elfelejt, hogy a legnagyobb világsztárok cd felvételein heteket dolgoznak szakemberek utólag, hogy minden rendben legyen, minden hang a helyén legyen.

gallpszabi 2011.11.02. 18:21:05

@különvélemény: Az oké, h meg lehet nekik engedni az egy-egy hamis hangot, de nekem nem is ezzel van bajom... Hanem az idei szériában vhogy nagyon kevés olyan énekes van, akire azt mondanám, h hm... ez igen, ez megnyerheti a versenyt. Holott a külföldi verziókban (UK, de főleg US) ez kb fordítva van. A döntő résztvevői közül 1-2-ről tudnám biztosan kijelenteni, h nem ők fogják megnyerni (beleértve a csoportokat is).

És persze, h nem ugyanazt halljuk vissza a cd-n mint egy koncerten, de attól lesz vki jó énekes, h kevés különbség van a kettő között. Amúgy meg a koncert élménye pótolja a hiányzó vokalitást, de idén ez még várat magára itthon:)

ayatollah 2011.11.02. 18:45:12

@petyaaa: öreg ha te tényleg elmúltál 40 és a 16 éves kiscsajba vagy szerelmes, aki amúgy a mai átlag-tizenhatosnál jóval gyermekibb kisugárzású, akkor veled tényleg súlyos probléma van.

ayatollah 2011.11.02. 18:49:20

@petyaaa: ...nekem biztosan nem jutna eszembe a K.Verára, hogy sunáznám, de még az ikrekre se. M.Enikő és Veca más tészta persze :-)

különvélemény 2011.11.02. 18:53:39

@ayatollah:
K.Veronikára miért is lenne, ő nem a szexidögistennő, hanem a cuki 16. A 17 évesek persze sunáznák, de a 40-esek inkább örökbe fogadnák és villognának vele a rokonságban.
:D

ayatollah 2011.11.02. 19:43:15

@különvélemény: Ja mondasz valamit. OFF de tök fura, hogy ma a 16 évesek 90%-a (vagy több?) ribanc vagy műribanc, és tök kevés van olyan "cuki 16" magyarul akiben még látszik a gyerek.

különvélemény 2011.11.02. 20:06:46

@ayatollah:
Sajnos ez van, ha megnézed az "átlag" szülőt, érthető a probléma forrása.

ayatollah 2011.11.02. 21:14:09

@különvélemény:
Sajnos ezzel nem lehet vitatkozni.

ayatollah 2011.11.02. 21:27:54

@koimbra:
Rúzsa Magdit az X-Faktorosokkal egy színpadon felléptetni nagyon gonosz dolog volna.

Magdi a 6 vagy hány évadnyi Megasztár messze legkiemelkedőbb figurája.

Szerintem még Tóth Gabi is alázta az X-Faktorosokat. Magdi ide overkill.

2011.11.03. 17:52:20

@Rivalda:
Mi a probléma, barátom?
Van némi igazság abban amit írtam?

Enikő középszerű, nem kiemelkedő. Több éve próbálkozik már "betörni" a köztudatba, Dolhai Attilával is énekelt már duettet, folyamatosan voltak fellépései színházban, színpadon.
De neki nem ez kell. Neki a rivalda, a TV csillogás, a hájpolás kell.

Én gondolkozzak el? Mégis min? Talán azon, hogy bár tavaly kivágták Enikőt mint macskát szarni, idén megint itt van, beválogatták, pedig nem lett jobb, egy fikarcnyit sem. Mégis hájpolva van. Miért is?
Végig néztem az összes youtube felvételt róla, ugyanolyan hamiskásan énekel ahogyan pár éve beégette magát Dolhai Attilával. Szörnyű volt.
Most akkor miért is kell őt ilyen jelzőkkel illetni?
Valamiért nagyon tolva van. Kérdés az, hogy ez csak a műsorra értendő, vagy fizikálisan is ez a helyzet. Bár szerintem a jellemét tekintve, neki ez sem lenne túl nagy ár, hogy végre sztárnak mondhassa magát. De legalább "adja neki izomból, erőből és nagyon jól érzi magát".
Höhöhö. XD.

Nemsimli 2011.11.03. 18:37:58

@vágtázó halottkém:
Tudod, fölényesen leugatni valakit, lecikizni valakinek a teljesítményét azoknak a szokása, akik önmagukat még nem mérettették meg, akik - akár önmaguk legyőzése árán - még soha nem hoztak ki magukból valódi teljesítményt. Aki már "túlesett ezen", megtanulta tisztelni, amit a másik tesz le az asztalra. Úgy hogy fröcsköld csak a nyáladat,ki leszel röhögve, ezért előbb-utóbb szerezz be egy köpőcsészét és dugulj el benne!
A vélemény egyébként szent, de a hazug komment bűn. Enikőt tavaly "nem vágták ki, mint macskát szarni", hajszál híján nem jutott be a 12-be. Mert ez egy ilyen pálya, ha nem tudnád. Szerencse is kell hozzá.

különvélemény 2011.11.03. 20:40:54

Muri a stílusa miatt nem tud továbblépni, azon meg nehéz változtatni, hiába jó énekes.

shitgun fogalmazta meg tökéletesen:

"A csajnak egy mozdulata sincs, amit ne hatna át a vidéki színjátszókörös manír."

2011.11.07. 14:30:58

@Nemsimli:

Akinek van valós teljesítménye azt nem fikázom. Mellesleg jobban tudom azt tisztelni aki lefut 42 vagy 21 km-t a Spar Maratonon vagy akár részt venni a Bécs-Budapest Maratonon. Esetleg indul az Öböl-átúszáson.

Enikő teljesítménye kritikán aluli, nem fogom se tisztelni, se pozitívat írni róla. Ez nem tehetség. Valami modoros, dagályosság amitől az undor kerülget.

A te stílusod pedig rólad árulkodik. Minden szavad valami felvett "nagyotmondás" vagy esetleg botránykeltés, hangulatfokozás.
Téged fizetnek ezért?
Akkor hívhatlak trollnak?

Nemsimli 2011.11.07. 15:38:23

Fröcsögj csak öreg!. Köhögd fel magadból a mérgedet, játssz a szavakkal, ha az efféle szellemi onanizácó ekkor örömet ad. Van itt egy bájos arcú, jó alakú, remek hangi adottságokkal rendelkező(bár nem kiforrott stílusú) énekesnő, akitől, mint írod, "az undor kerülget" Azt kívánom, tölts el egy hetet a tököli javítóban, ahol "felavatnak" (ha még nem történt meg eddig)a cellatársak. Akkor majd megtudod, mi az undor.
Akkor majd hívhatnak köcsögnek?

viragoskertecske23 2011.11.13. 10:43:44

Én nem tudom hogy mit látnak Muri Enikőben. Nem vagyok rossz indulatú, abban egyet értek hogy tehetséges, de viszont akárhogy énekel, nem jön át semmi, nem közvetit semmit magábol. Komolyan eddig minden egyes alkalomkor semmit nem éreztem amikor őt hallgattam. Csak mert ha zenét hallgat az ember, át kell jöjjön egy érzés az adott előadótól.
Lil C-t pedig akárhogy nem kedvelem, mindig átjönnek az érzései a képernyőn keresztűl.
süti beállítások módosítása