Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A rejtélyektől nem látjuk a lényeget

Westworld kibeszélő 1. évad 9. rész

2016. december 03. 08:00 Fega 52 komment

1-ox9bfxjx_yqs7xxqgadvvq.jpeg

Utolsó előtti részéhez érkezett az HBO-n a Westworld. Tovább mögött spoileresen tárgyaljuk az epizód, illetve az évad legfontosabb kérdéseit.

Elég komoly fába vágta a fejszéjét Jonathan Nolan és Lisa Joy mikor kitalálták, hogy a Westworld című 1973-as filmből készítenek sorozatot az HBO-ra. Az első rész alapján úgy tűnt, hogy a mesterséges intelligenciával, erőszakkal és történetmeséléssel foglalkozó sorozat pontosan az a Trónok Harca-pótlék, aminek az HBO szánta. Aztán a későbbi részekben feltűntek a problémák és mintha túlságosan gyorsan előlegeztük volna meg a sorozat zsenialitását. Az látszott az elején, hogy nehéz lesz minden egyes epizódban jól bűvészkedni a különböző történetszálakkal, de ilyen szintű rejtély labirintusra talán senki sem számított. 

A rajongói konteó gyártás persze azonnal beindult, ezek között egyre több olyan van, ami pontosan be is igazolódott. Az utolsó előtti epizódból sem maradt ki egy újabb leleplezés, viszont hiába volt tele látványos jelenetekkel, amiket a mindig megbízható Michelle MacLaren rendezett, egyre inkább kétségeim vannak azzal kapcsolatban, hogy egy tényleg érdekes történetet mesélt el a sorozat első évada. Ez igen komoly visszalépés onnan, hogy először azt éreztem az HBO tényleg megtalálta azt a sorozatot, amire építhet a következő 4-5 évben.

A legnagyobb baj pedig az, hogy legtöbbet azzal kell foglalkozni, hogy kitaláljuk mégis hogyan történhet meg az, ami a képernyőn zajlik. A készítők becsületére legyen mondva, hogy emellett igyekeznek az epizódokat úgy felépíteni, hogy legyen bennük valami összekötő tematika, amin a néző rágódhat. Ezekre kellene jobban fókuszálni, például ahogy korábban bemutatták az emlékeket tökéletesen felidéző robotokat, az érdekes kérdéseket vetett fel azzal kapcsolatban, hogy az illékony és sokszor nem túl részletes emlékeink valójában megóvnak minket a traumáktól. Mikor a sorozat az emberi tulajdonságokat, érzéseket, jellegzetességeket modellező robotokra koncentrál, akkor érdekesebb tud lenni, mint mikor párhuzamos idősíkokon van a hangsúly vagy azon, hogy valaki lakó-e vagy sem.

1-cw9e1dwq-n0woo4ut28urg.jpeg

Ugyanez a helyzet az utolsó előtti epizód egyik nagy csavarjával, mikor kiderült, hogy Clementine-nak nem tudták annyira lemosni a robot agyát, hogy Fordnak ne engedelmeskedjen. Az erre szolgáló a zongora sem lövi le a zongoristát, ha nem tetszik neki a zene, azt hiszem a készítők egyik kedvenc metaforájává vált, hiszen Maeve szalonjában is sokat láttuk a szolgai módon zenélő zongorát, Ford irodájáról vagy a főcímről nem is beszélve. Ettől függetlenül Bernard és Ford jelenetében sokkal több feszültségnek kellett volna lennie ahhoz, hogy igazán emlékezetes legyen. Nincs azzal gondom, hogy Ford továbbra is mindenhatónak tűnik, bár félek, hogy ez is csak a finálé előkészítése, ahol majd érte is eljön a végzet.

Az epizód szerkezetére túl sok panasz így sem lehet, bár az HBO sorozataiban általában az igazán durva dolgok az utolsó előtti epizódban történnek, hogy a finálé már inkább a következő évadnak adja meg az alaphangot, ehhez képest úgy tűnik, hogy itt a fináléban lesz a tűzijáték és ide inkább az előkészítés került. Szintén ezt erősíti meg, hogy Dolores visszakerült a fősodorba és rajta mutatják be azt a zavarodott érzést, amit a különböző idősíkok okoznak a nézőknek. Bernardhoz hasonlóan ő is elveszett az emlékeiben, de kevésbé kontrollált körülmények között.

Ez jelenleg puszta feltételezés, mindenesetre úgy tűnt, mintha 3 különböző idősíkon is járkált volna felváltva. Az első a hőskorba visz vissza, amikor még nem voltak vendégek a parkban, a második az a szál, ahol a legtöbbet láttuk, és feltételezzük, hogy a fiatal fekete ruhás emberrel kalandozik együtt. A harmadik pedig a jelen, ahol újra találkozik is Ed Harris kissé megviselt figurájával. Ez a szál bennem azt az érzést is erősítette, hogy minden megtörtént már korábban és attól, hogy igyekeznek ezt szokatlanabb formában prezentálni még maga az ismétlődés nem lesz izgalmasabb. Vagy csak már annyira hozzászoktunk, ehhez a megoldáshoz, hogy oda a varázs.

1-ig6vmbmof_4w_bnv_nkluw.jpeg

Az összekötő kapocs ezen a szálon a mészárlás, amit Dolores már korábban is látott. Mintha ez egy kicsit sztenderd dolog lenne, Teddy-t ugyanis szintén az kínozza, hogy két különböző helyzetben, egyszer seriffként egyszer meg katonaként írt ki egymaga egy teljes falunyi embert. Aztán ha nem lett volna elég a vérengzésből, akkor még Williamben is felébredt a benne lakozó gonosztevő és lemészárolt mindenkit a táborban, akit csak ért. Sőt még fel is darabolta őket. Valószínűleg ennek is lesz még jelentősége, de egyébként nem egy túl kreatív megoldás a történetben, hogy mindenkit népirtás utáni poszt traumás stressz kínoz. Mégha egyébként nem is számít annak, mert robotokról van szó. Amit még felvetett ez az egész, hogy a templom és a labirintus között lehet némi kapcsolat, illetve volt abban valami irónia, hogy a színfalak mögötti termekre Maeve pokolként hivatkozott, Dolores pedig a templom gyóntatófülkéjéből tudott eljutni ebbe a pokolba.

De ezzel is az a baj, hogy megint a látottak megfejtésén van a hangsúly nem azon, hogy ki mit érez, gondol, hogyan hatottak rá az eddigi események és így tovább. Kicsit irigylem azokat, akik majd egyben ugranak neki a 10 résznek anélkül, hogy közben bármilyen teóriával foglalkoznának és azt hiszem egyben nézve az ember kevésbé várja előre az olyan csavarokat, amik így hétről hétre nézve már nem tudtak túl nagy meglepetést okozni. Ebből a szempontból érdekes hibrid a sorozat, ami hétről hétre ment ugyan, de lehet jót tett volna neki, ha Netflix-módon egyszerre lett volna elérhető. Mondjuk akkor egészen biztos, hogy nem született volna ennyi magyarázó, kibeszélő, megfejtő írás és podcast. Vagyis az HBO-nak továbbra is igaza van, amiért kitart a klasszikus megoldás mellett.

Az elég sok kérdést felvetett például, mikor arról volt szó, hogy a fejükbe programozott történetek túlságosan heves érzelmeket hoznak ki a robotokból. Maeve öngyilkossága elsősorban arra hívja fel a figyelmet, hogy hiába törölnek valamit a lakók agyából, azokhoz mégis képesek hozzáférni, sőt annyira erős bennük a védekezési mechanizmus, hogy inkább megölik magukat, mintsem, hogy örökös fájdalommal éljenek. Bernard szerint ennek viszont nem kellene benne lennie a programban, amivel nem is tud szegény mit kezdeni és jól bele is zavarodik. Ezzel az volt a bajom, hogy egy újabb pillanat, ami azt hangsúlyozza, hogy Bernard robot jellege már korábban is kiderült, de Ford képes volt mindig titokban tartani.

Az empátiával a a meta jelleg is kijön, mert ugye ahhoz, hogy a nyilvánvalóan kitalált karakterek valódi érzéseket váltsanak ki belőlünk, ahhoz az kell, hogy bele tudjunk helyezkedni a bőrükbe. A sorozat karaktereinek a bőrébe viszont nem tudom, hogy ki akarna belebújni, legyen az lakó vagy vendég, ezzel pedig megint a Westworld egyik alap problémájához jutottunk vissza. Az is lehet, hogy a sorozat ezt szerette volna valami mással pótolni, de nekem nem sikerült megfejteni, hogy pontosan mi is az, lehet csak túl közelről néztem az eseményeket.

1-kldo0wg-lr98hmzri27jvw.jpeg

Maeve öngyilkossága még azért is érdekes, mert az előző epizódban azt hallottuk, hogy a feketeruhás ember akkor döbbent rá arra, hogy milyen gonosz, mikor megölte őt meg a kislányát. Ha viszont ő William, akkor ez nem tudom, hogyan lesz igaz, hiszen ha a most látott trancsírozás tényleg az ő műve, akkor már itt világossá kellene válnia számára, hogy milyen egy beteg állat valójában. Persze lehet azt mondani, hogy az előző részben mondott meséje hazugság, de az meg egy elég olcsó kitáncolás vagy utólagos magyarázat. Persze többször volt már szó a sorozat azon pillanatairól, amikor azt hangsúlyozza, hogy ne várjuk azokat a válaszokat, amiktől majd minden elnyeri az értelmét. Most hoztak ebből egy újabbat, Sizemore bankrablós története teljesen béna Tarantino koppintás, ahol

a banditák egy üres széf miatt lemészárolnak egy csomó embert, majd a végén mielőtt kinyitnák lelövik egymást.

Maeve töri meg a szokásos menetét a történetnek, ezzel talán előre vetítve, hogy megkapjuk azt a bizonyos lázadást, ami szerintem leginkább eldönti majd, hogy melyik irányba is megy tovább a második évad. Ha végre sikerül Fordot váratlan helyzetbe hozni, akkor talán el is búcsúzhatunk Anthony Hopkins karakterétől, viszont ha ez is kalkulálva van, vagy Maeve sem tud rátámadni, akkor a sorozat csak hosszabb távon tervezi igazán felborítani a jelenlegi status quo-t. Mondjuk a készítők előtt ott van a lehetőség (bárhogyan is alakul majd a finálé), hogy rebootolják a sorozatukat. Ez mondjuk azért is fordulhat elő, mert nem igazán sikerült olyan emberi karaktereket a történetbe tenni, akik a nézők szívéhez nőttek volna. Valahol mondjuk lenyűgöző, hogy így is sikerült egy jó sorozatot készíteni, ami akkor is megáll a lábán, ha nem a megfejtésre koncentrálunk. De nehéz elvonatkoztatni attól, hogy egy ilyen felütéssel akár egy mestermunka is születhetett volna, és nincs az a finálé, ami kompenzálni tudna ennyi évad közbeni frusztrációt, de azt hiszem a Westworld 90 perces fináléja meg fogja próbálni a bravúrt. 

Egyéb felfedezések:

  • Dolores legjobb kérdése volt eddig a sorozatban, mikor elmorfondírozott rajta, hogy miért akarna kimenni Westworldből? Ha olyan sokan fizetnek azért, hogy ide jönnek, akkor miért menne innen ki? Ezzel pedig kifejezte a nézőknek azon frusztrációját, akiket zavar, hogy semmit nem tudunk a Westworldön kívüli világról. (Mondjuk Ford utalt rá, hogy az emberek kifogytak a leigázandó dolgokból. Elfogytak talán az állatok is?)
  • Elsie haláláért azért is kár, mert ő lehetett volna egy olyan karakter, akivel képes kialakítani valami empátiát a néző, akit végigkísérünk az elkövetkezendő évadokon. Viszont az az érzésem, hogy ilyenből végül csak robotok maradnak. Meg max a fekete ruhás ember. (Mondjuk az interneten az egyik legnépszerűbb teória, hogy Elsie-nek nem láttuk a holttestét és annál fontosabb szereplő volt, mintsem hogy így kiírják a történetből.)
  • Maeve-et többször láttuk már szándékosan meghalni, de a mostani volt a leginkább HBO-s, mert egyébként ki akarna szex közben halálra égni?
  • Stubbs sorsa azt hiszem nem érdekel túl sok mindenkit, szóval nem volt túl nagy jelentősége annak, hogy elrabolták az indiánok, viszont mi van, ha azért nem tudta őket irányítani a hangjával, mert ők valójában emberek? Elképesztő duplacsavar lenne!
  • Említettem már a Westworld kapcsán többször A hátrhagytottak (The Leftovers) című sorozatot, most pedig komolyabb átfedés volt a készítők között, Michelle Maclaren nemcsak Trónok Harca meg Breaking Bad részeket rendezett, de A hátrahagyottakon is melózott, ahogyan az epizód egyik írója (Kath Lingenfelter) is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Brooks 2016.12.03. 09:34:39

Aki hulye ne nezze ezt a sorozatot szerintem...

Barát Csaba (törölt) 2016.12.03. 09:45:19

a sorozatban a rendezőnek és az írónak a pornó és a sok meztelenkedés volt nagyon fontos, szerintem ebből szeretnének egy pornófilmet csinálni

belert 2016.12.03. 10:00:15

@Barát Csaba: tényleg, biztos egy pornófilm a legfőbb vágyuk, nagyon valószínű

Saul Goodman 2016.12.03. 10:12:35

A címlapon "Westword" van!

dekk 2016.12.03. 10:45:05

nem párhuzamos, hanem merőleges idősíkok metszik egymást a sorozatban, de az a baj hogy az írók sem tudják már követni ezt a katyvaszt.

sztem az egyik indián az maga Arnold volt.

ez a sorozat lehetett volna nagyon jó, de egy csalamádé lett belőle.

nehogy a 2. évad fő témája az legyen hogy Billy meg akarja menteni Dolorest, akit amúgy bármikor 100-szor lelőhetnek, kibelezhetnek majd másnap visszajön...

az sem lepne meg ha Billy gyerek lenne egy eszméletlenül hülye robot, még Teddynél is értelmetlenebb.

malocz 2016.12.03. 10:50:29

A legnagyobb baj pedig az, hogy ez a kretén hetek óta a posztja felét azzal tölti ki, miért nem jó a sorozat. Akkor miért írsz róla? Én meg minek olvasom?

Csigataposó 2016.12.03. 11:29:22

Ez bizonyg, nem uj Tronok harca hanem in Lost. Defends tortenetvezetes, latvanyo, de semmi ertelme.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.12.03. 12:31:21

Már az első részek köré nyomott tudományoskodó, hiperlelkes,. podcastoló szenvedéstől is agybajt kaptam, de ez így egyre gázosabb. Annyira értelmetlen, buta ez a rakás okoskodás, hogy rossz végigolvasni is.

guy2 2016.12.03. 12:34:40

Ez egy céltalan, semmiről sem szóló sorozat, már az elején kaszáltam.

dr. mesterséges színezék 2016.12.03. 13:16:10

Várható volt, hogy ahogy múlnak az epizódok, egyre többeknek esik le, hogy egy jó ötletre alapozott humbugról van szó.
A szerelem persze vak.

xido 2016.12.03. 13:45:14

Azt hittem,hogy simán hosszú lére eresztve feldolgozzák a 73-ast..így ültem neki...
az első rész teljesen más volt,minden szereplője megcsavart rendesen,élveztem az újra és újra szituációt..kiváncsi lettem....aztán a 2.részben megjött billy és logan...na mondom óóó..a pilot valami felvezető és itt a "benjamin-brolin páros",még a jellemek is azonosak...aztán részenként átment valamibe,amiről már a trónok harcánál se tudtam eldönteni,hogy utálom vagy szeretem,amikor épp kínlódtam,akkor mindig jött az a szál,ami érdekel...ami vicces,de pont maeve ébredése,ami legjobban tetszett...

BotloB 2016.12.03. 14:17:14

Szerintem pont attól jó ez a sorozat, hogy dobta az eredeti film egysíkú történetvezetését, és elment gondolkodós irányba.

Már 4-5 része ment a sorozat, mikor megnéztem az eredeti filmet, de azt nekem kínszenvedés volt végigülni. Nyilván máshogy gondolkodtak 40 évvel ezelőtt a mesterséges intelligencia kérdésköréről, de mérhetetlenül felszínesen kezelték akkor ezt az egyébként mély és szerteágazó filozófiai tartalommal rendelkező témát.

Szerintem egyelőre kifejezetten okosan adagolják a gondolkodós és a cselekményt előrébb hajtó részeket, amik ráadásul nagyon jól reflektálnak egymásra.

Néhány megjegyzés:

- Szerintem ilyen kontextusban nem feltétlenül helyes "népirtás utáni poszttraumás stresszről" beszélni, nem tudjuk, hogy az androidokban az az élmény a népirtás ténye miatt vált ki reakciót, vagy azért, mert összeegyeztethetetlen a jelenleg beléjük kódolt narratívával és a hozzá tartozó személyiségjegyekkel.

- A tábortüzes, széf felett veszekedős rész szerintem egy kifejezetten okos gag volt, klasszikus spagettiwesternes poén, az üres széf miatti felesleges mindennapi harc pedig nagyon jól működő szimbolikus elem.

- A filozófiai elmélkedések pont azért működnek olyan jól, mert reflektálnak az egyébként kusza történetre, sokszor külön narratívát adva hozzá, hogy megértsük a miérteket, motivációkat.

- Ford és Bernard jelenete szerintem kifejezetten jól volt felépítve, a feszültség Bernard egyre mélyebbre jutásával csak fokozódott, nekem működött a dolog.

- Az, hogy nincs kivel azonosulni, az megint érdekes kérdés. A sorozat moralitását nézve szerintem lehet, hogy jobb is, ha nincs. Nem nagyon látni a fősodorban mozgó tiszta karaktert, az meg külön rátesz egy lapáttal, hogy néhányan nem is valódi embereket játszanak. Nekem legutóbb a Hannibal sorozat volt ilyen, ami nagyon erős szimbolikával, karakterekkel, motivációkkal, elméletekkel dolgozott, mégsem éreztem, hogy bárkivel azonosulni kellett volna, mert mindegyik karakter olyan szürkezónában mozgott, amit jobb csak külsősként szemlélni.

Irgum76 2016.12.03. 14:31:48

"Stubbs sorsa azt hiszem nem érdekel túl sok mindenkit, szóval nem volt túl nagy jelentősége annak, hogy elrabolták az indiánok"

szerintem abban van _nagy_ jelentősége, hogy így Fordnak nem maradt egy embere sem aki meggátolná az új naurratívában
A dán picsát és (ha minden igaz) Elsieit megölte Bernárd, Bernárdot öngyilkosságra kényszerítette Ford most meg mintha direkt csapdába csalta volna Ford Stubbsot

Flankerr 2016.12.03. 14:44:23

Látom Fega te is felültél a "darálva jobb lenne" vinatra, ami szerintem hülyeség. Igaz, én olvasom a cikekket és a hozzászólásokat, de amikor nézem nem azon agyalok hogy akkor most mi és hogyan, hanem hátradőlve élvezem amit elég tárnak. Ami nem hibátlan, de óriási élmény. Nagyon nem jó ha valamit túlelemzel, túlgondolsz, mert ez szerintem nem erről szól. Persze nálad (és nem csak te, winnie még erősebb tüneteket mutat, és human is pl.) nyilván szakmai ártalom :)

Irgum76 2016.12.03. 14:45:30

" az előző epizódban azt hallottuk, hogy a feketeruhás ember akkor döbbent rá arra, hogy milyen gonosz, mikor megölte őt meg a kislányát."

hát rohadtul nem azt mondta, hogy gonosz konkrétan azt mondta: "még egy állat is érzett volna valamit de én semmit"

dildozer · http://www.youtube.com/watch?v=AwIY4PRIp4s 2016.12.03. 14:46:54

nekem is pont az a bajom ezzel a sorozattal, hogy alapötlet szintjén sokkal több volt benne. egy igazi intelligens sci-fi-t lehetett volna csinálni belőle belemenve az emberi (és gépi) öntudat mibenklétének mélységeibe. ehelyett csináltak belőle egy olcsó, audiovizuális keresztrejtvényt egy teljességgel érdektelen megfejtéssel. kár érte.

Irgum76 2016.12.03. 14:51:19

"De nehéz elvonatkoztatni attól, hogy egy ilyen felütéssel akár egy mestermunka is születhetett volna, és nincs az a finálé, ami kompenzálni tudna ennyi évad közbeni frusztrációt, de azt hiszem a Westworld 90 perces fináléja meg fogja próbálni a bravúrt."

90 perc ide vagy oda szerintem akkor sem leszünk okosabbak
hiszen ha a felmerülő kérdésekre mind válaszolnának nem maradna senki a 2. évadra
szóval én stokikra, vázákra és egyéb kézbeeső tárgyak tévéhez való hajigálásra számítok nem bravúrra

Fedor Kvasztics 2016.12.03. 14:52:09

@Mr. Brooks: Te vagy az, aki mindenhol pinat latsz ? Moricka style....

Fedor Kvasztics 2016.12.03. 14:52:50

@Mr. Brooks: Te vagy az, aki mindenhol pinat latsz ? Moricka style....

BotloB 2016.12.03. 14:53:00

@Irgum76:

Ígyvan, nem akkor döbbent rá a saját, valódi személyiségére. A sztori "pontosan" úgy hangzott, hogy a felesége a kinti életében folyton azzal "vádolta", hogy nem mutatja meg az igazi arcát, miközben a hozzá közel álló emberek tudták, hogy valójában milyen ember. Amikor a felesége meghalt, akkor elgondolkodott rajta, hogy lehet, hogy ez a kettős élete is hozzájárult a felesége halálához, ezért visszament a parkba, hogy tesztelje, valóban annyira meghasonlott, kétszínű, valójában morálisan elítélendő ember-e, mint ahogy azt a felesége is gondolta róla. A parkban tett látogatás menekülés lett volna az önvádtól, ehelyett csak megerősítette, hogy a feleségének mindig igaza volt.

BotloB 2016.12.03. 14:54:28

@dildozer:

Honnan tudjuk, hogy mi a megfejtés? Nekem egyelőre nem tiszta, és ahogy a nézői véleményeket olvasom, ezzel nem vagyok egyedül.

0.5 bit 2016.12.03. 14:55:05

"Maeve öngyilkossága még azért is érdekes, mert az előző epizódban azt hallottuk, hogy a feketeruhás ember akkor döbbent rá arra, hogy milyen gonosz, mikor megölte őt meg a kislányát."

Megmondom őszintén ezt az átkötést nem értem. Nekem úgy tűnik azért lett öngyilkos, mert a "pokolba" akart kerüli. Persze liftel is mehetett volna, de erról valószínűleg (még) nincs tudomása.

ganjagym 2016.12.03. 15:15:45

bocsanat, lehet, hogy csak nem figyeltem elegge, de honnan tudjuk, hogy Bernards 'halott'? Annyit tudunk, hogy o, es a defektes noi android a pisztollyal egyedulmaradnak a szobaban, aztan elsul egy fegyver. Lehet, nem veletlenulnem mutattak kozelrol, hanem csak indirekte Ford hata mogul. Szerintem meg Bernard felbukkan meg.

BotloB 2016.12.03. 15:17:55

@ganjagym:

Igazából majdnem lényegtelen, hogy Bernard halott-e, annak a jelenetnek inkább csak dramaturgiailag volt jelentősége, megmutatta, hogy Ford még mindig "mindenható". Ha nem magát lőtte le, akkor Ford bármikor képes leállítani, ha meg magát lőtte le, de Fordnak szüksége van rá, akkor újragyártja.

Irgum76 2016.12.03. 15:20:47

@0.5 bit:
"Az elég sok kérdést felvetett például, mikor arról volt szó, hogy a fejükbe programozott történetek túlságosan heves érzelmeket hoznak ki a robotokból. Maeve öngyilkossága elsősorban arra hívja fel a figyelmet, hogy hiába törölnek valamit a lakók agyából, azokhoz mégis képesek hozzáférni, sőt annyira erős bennük a védekezési mechanizmus, hogy inkább megölik magukat, mintsem, hogy örökös fájdalommal éljenek..."
..."Maeve öngyilkossága még azért is érdekes, mert az előző epizódban azt hallottuk, hogy a feketeruhás ember akkor döbbent rá arra, hogy milyen gonosz, mikor megölte őt meg a kislányát."
szerintem így értette a cikk író
igaz ebben is van ellentmondás mert szerintem Maeve pont azért öli meg magát, hogy ne töröljék ki a lánya emlékét "a fájdalom az egyetlen ami maradt belőle" ez egyébként több karakter szájából is elhangzik

ArnoldB 2016.12.03. 15:21:56

Én lvezem a sorozatot, aki figyel, annak nagyon szpen fel lehet fejtenie az összefüggéseket.. Most hogy pl kiderült, hogy Bernard = Arnold, azaz Ford hozta létre droidkéntgykori alkotótársa mintájára, egész szépen tovább lehetne gondolni a dolgokat. A nevek is beszédesek, pl. Bernard Lowe és az Arnold Weber anagrammák, ugyanaz a személy. Azt nem tudom, hogy hogyan ölhette meg Bernard Elsie-t, hiszen akkor éppen telefonon beszéltek..? Sztem MIB és William ugyanaz, és a labirintuson keresztül ki lehet kerülni a robotoknak a parkból. Charlotte és Ford is lehet, hogy robot, a kérdés inkább az most, hogy ki nem az:)

Gabbesz 2016.12.03. 15:26:28

Sixx: légy szíves kergesd el fegát a picsába! Sem a stílusa, sem az ostoba elmélkedései nem illenenek a c.c stílusához.

TetraB 2016.12.03. 15:29:56

nézem még, jó-jó de számomra van egy-két totál érhetetlen dolog
Maeve módszere, hogy kinyírja/kinyíratja magát, folytatja a parkban és megint emlékezik
de ha ekkora gondot okoz, miért nem vonják ki a forgalomból, mint Abernathy-t?
"őt" ennél kevesebbért is nyugdíjazták...

Irgum76 2016.12.03. 15:36:01

@TetraB:
mert megjátssza a tudatlan androidot
amikor meg lebukik beviszik Bernardhoz analízisre Maeve átveszi az irányítást Bernard felett és visszaküldeti magát a parkba mint "szolgálatra kész" hostot

Mercel 2016.12.03. 15:49:23

Nekem a sorozat továbbra is bejön, a folyamatos nyafogás a blogon viszont nem.

Kicsit erőltetett ez a kákán is csomót..:)

Az egyetlen bajom, hogy a hírek szerint 5 évadot rendelt be a HBO.

Macko 2016.12.03. 16:53:33

Bizonyos IQ alatt sem nézni sem pedig cikket írni róla nem tanácsos.

TetraB 2016.12.03. 17:53:27

@Irgum76: hát, emlékszem erre, de... valahogy nem meggyőző, bár ahogy a gondok szaporodnak, gondolom már nem tudnak mindenre odafigyelni, és meg is halt/el is tűnt mostanra 3 ember, aki eddig ezekre jobban figyelt, Ford meg úgy tűnik leszarja, rábízza Bernand-ra, amiről azért sejthetné, hogy egyre kevésbé jó megoldás, még ha eddig be is vált. bár akármilyen jó badass, mindenre ő se tud figyelni :)

Intelli 2016.12.03. 18:05:13

@Macko:
Na meséljél pubikám, mennyitől érdemes nézni?
130-as IQ-m van és szerintem ez a sorozat egy ótvar szar, mondjad, mennyi kéne még?

Macko 2016.12.03. 18:17:58

@Intelli: Ezek szerint 131.
Már csak egy kicsit kell igyekezned.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.12.03. 18:25:48

Érdekes kibeszélő, egy hétre rá csak sikerült összehozni, grat :))

Netuddki. 2016.12.03. 18:42:48

No meg az is kiderült, ami mellett mindenki elsiklott, hogy Dolores nyírta ki Arnoldot. Nem mintha különösebb jelentősége lenne...

Netuddki. 2016.12.03. 18:45:02

@Macko: Ha azt hiszed, okos vagy, nem vagy.

2016.12.03. 19:00:34

Egy szubjektív véleményről nem mondhatod, hogy ostoba, ha végigolvasod. Azon lehet vitatkozni, hogy egy ilyen személyes vélemény elfogadható-e ezen a blogon. Ha befolyásolja az olvasót, azaz igyekszik a saját véleményét rásulykolni és nem hagyja számára eldönteni, akkor nem nevezhető egy ilyen írás nívósnak. Szerintem itt erről nincs szó, csak az erős kritikai hozzáállás okozhat zavart az érzékeny lelkekben.

BotloB 2016.12.03. 19:24:15

@István Zsolt:

Az a baj, hogy Fega hátrányként hozza fel, hogy a kusza történetvezetés miatt arra KELL koncentrálni, hogy valójában mi történik, utána meg megveregeti az HBO vállát, amiért heti bontásban adagolja a részeket, hogy a nézők tudjanak rajta csámcsogni.

Nekem valamiért úgy tűnik, hogy Fega-t szimplán zavarja a történetvezetés, és ezt a sorozat általános és széles körben elfogadott hibájának kezeli. Ami lehet, hogy így is van, de szerintem aki még most is követi, és követni is fogja a sorozatot, azt részben ez fogja meg.

Ilyen viszonylatban én is azt gondolom, hogy sokkal jobb lenne, ha olyan írná a kivesézőt, aki nem háttal áll neki a dolognak. Egy éves összegzőként elmenne 2 bekezdésben leírva, hogy "gyerekek, nagy reményekkel vágtunk neki, de én nem ezt vártam ettől, máshogy futottam volna neki az alapötletnek", de hétről hétre a kiveséző 2/3-ában hibaként részletezni azt, amiért a többség követi a sorozatot, valahogy nem tűnik logikusnak.

Nem Fega véleményével van bajom, csak a logika nekem is azt diktálná, hogy heti szinten inkább olyan foglalkozik a sorozattal, aki nem tekinti hibának az egyik legalapvetőbb szerkezeti elemét az egésznek.

Arról az apróságról már nem is beszélek, hogy azért előfordult már a 9 rész alatt, hogy Fega csúnyán benézett jól kirajzolódó összefüggéseket, vagy egyszerűen belemagyarázta a saját - egyébként a többség számára értelmezhetetlen, sorozatidegen - elképzeléseit egyes jelenetekbe.

ElPadre 2016.12.03. 20:58:12

fega, fega, nem gáz egy kicsit az io9-t lopdosni?

ugyan ugyan 2016.12.03. 21:04:02

nekem az jut eszembe erről a sorozatról, hogy a kevesebb több lett volna...

ovits 2016.12.03. 22:03:08

Nekem még mindig tetszik a sorozat.
Mostanra már világosan kiderült, hogy a több idősík, és az hogy nem tudjuk az adott jelenet pontosan mikor játszódik szerencsére nem csupán céltalan kicseszés a nézővel. Hanem azt próbálják érzékeltetni, hogy az androidok hogyan élik meg az emlékeiket.
Nem gondolom, hogy olyan szinten idegesítő/oda nem illő/megmagyarázhatatlan/hosszú ideig megmagyarázatlan rejtélyeket kapnánk, mint a Lostban (pl. jegesmedve a dzsungelben). Eddig szépen folyamatosan kapjuk a válaszokat a felmerülő kérdésekre, aztán persze néhány válasz több kérdést szül mint amennyit megválaszol.
Furcsa volt látni a fekete-kalapost kalap nélkül (amit persze már az előző részben is láttunk). A kalapban nagyon keményen festett, aztán amikor az lekerült róla, már inkább volt egy kissé megtört öregember.
Továbbra is remélem, hogy a MIB nem William. (A jelen állás szerint ellentmondás is lenne, mert a fekete-kalapos Maeven látta először, hogy nem csak egyszerű gép. William pedig ezt már Doloresben is meglátta.)

2016.12.03. 23:45:09

Bukott sori, kár volt berendelni második évadra.

0.5 bit 2016.12.04. 00:44:03

Eddig Teddy a escalantei véregzésre úgy emlékezett, hogy Wyattel lelőték az összes katonát. Ebben a részben a szőke nő szerint viszont békés lakókat lőte le.
Volt egy extra jelenet is, hogy kiraknak egy széket és arra ül a tábornok akit Wyatt lelő.

Bennem felmerült, hogy ez még a nyitás előtt történhetett és ekkor a tábornok helyén Arnold ült. Ez viszont azt jelentené, hogy akire most Wyatt-ként emlékezik Teddy az akkor Dolores volt.

Ez alapján Ford új Wyatt-es története a park megnyitása előtti Teddy-Dolores féle leszámoláson és Arnold halálán alapulna?

0.5 bit 2016.12.04. 00:50:10

Eddig Teddy az Escalante-i lövöldözésre úgy emlékezett, hogy Wyatt-el lelőtték az összes katonát. Ebben a részben a szőke nővel történt beszélgetésben viszont már az volt, hogy mint serif lelőtte a békés városlakókat. Volt egy extra jelenet is, hogy kitesznek egy széket, amire tábornok leül és Wyatt lelővi.

Felmerült bennem, hogy ez a park nyitás előtt játszódhatott. A széken a tábornok helyett Arnold ülhetett és ekkor nem Wyatt hanem Dolores volt Teddy társa.

Lehet, hogy ez lenne Ford új történetének alapja, Teddy-Dolores leszámolása és Arnold halála?

Irgum76 2016.12.04. 07:57:20

@0.5 bit:
hát ez szerintem elég nyilvánvaló volt pár részel ezelőtt is

a kérdés számomra az mért akar Ford egy olyan naurratívát írni ahol már egyszer majdnem belepusztult az egész park?
pláne, hogy képes volt még ölni is azért, hogy nehogy beszántsák a játszóterét
és vajon az új sztoriban ki kapja Arnold szerepét?

Mr. Brooks 2016.12.04. 08:57:31

@Fedor Kvasztics: uhm...nem latok indenhol pinat:)) sajnos :D:D
Igazabol GQ-n is olvastam egy cikket ahol arrol volt szo, hogy a relytejek olik meg ezt a sorozatot, meg a cim is nagyon hasonlo volt... akkor azt hittem, ezt csak a "hulye amcsiknak" irtak. Erre itt ez a cikk... A The WIre, A Drot cimu sorozatot sem erettek sokan ezert nem volt kulonosen sikeres... kozben szerintem zsenialis, es csak nem szeretnem, hogy a Westworldot is atirjak S2re csak, konnyen emesztheto legyen :)

bcrics 2016.12.04. 13:20:24

En majd egyben nyomom le a 10 reszt.
Hatha.

Fábián Csanád 2016.12.04. 14:35:30

ahogy az elején nem értettem a hatalmas hypot, úgy most nem értem a fanyalgást sem. a Westworld egy nagyon okosan, komolyan összerakott sorozat, amiről így, az évadzáró előtt sem azt nem merném kijelenteni, hogy nagyon jó, sem azt, hogy nagyon sz@r. két dolog már most is látszik: 1. kerülni tűnik a Lost elvtelen hazudozásait, nézőátb@szásai, szívatásait. én ezért hálás vagyok. ha alkotóként teremtesz egy univerzumot, aminek szabályai vannak, nem csinálhatsz olyat, ami felrúgja az univerzum szabályait, illetve, ha valamit felépítesz, magasra-nagyon magasra, akkor nem cseszheted át a végén a nézőt (gondolom könnyű kitalálni, hogy gyűlölte a Lost-t). 2. bár egyelőre úgy tűnik, a Westworld nem fogja megújítani a sorozatműfajt, mint a Drót, vagy a Breaking Bad, mégis izgalmas történetet mesél el arról a rettenetesen elcsépelt témáról, ami az ember-android kapcsolatról szól. erről annyi novellát, regényt, filmet csináltak, hogy amikor először hallottam/olvastam a Westworld történetét, őszintén szomorú voltam. ennyire sz@rrá rágott történet kevés van... ehhez képest, engem legalábbis leköt a sorozat.

kicsit fáj, hogy a vége felé felmerülő megoldások nem emelik a történetet új szintre. olyan dolgok derülnek ki, amik tovább viszik a történetet, kvázi új információkat adnak, de valahogy nem tudják újra értelmezni a látottakat. ez hiányérzetet kelt bennem, de mint tudjuk egy dupla epizód-évadzáró még hátra van.

az is látszik, hogy a Nolan testvérek közül feltehetően Jonathan az és nem Christopher, aki állandóan túlpörgeti a történeteket. szinte minden Nolan film túl van húzva, sokkal több a csavar, mint amire a nézőnek igénye lenne. ez itt is így van. olyan barokkosan gazdag a történet, hogy szinte émelygek tőle. a kétharmada is elég volna...

szóval hajrá Westworld, hajrá évadzáró!

Övönaluli Lali (törölt) 2016.12.05. 21:24:32

@Csigataposó: Sajnos én is így érzem, hogy egy Lost reinkarnációhoz van szerencsénk. Lehet, ugyanaz a csapat írta álnéven. Mondom mindezt úgy, hogy egyelőre meglehetősen élvezem a sorozatot.
süti beállítások módosítása