Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

X-Faktor: A liftzene magasiskolája

2014. november 02. 09:07 sixx 144 komment

IMG_1801.jpg

Az X-Faktor harmadik élő adása alatt végig azt vártam, hogy azok az érzelmek, amiket megszállottan keresnek a mentorok egymás versenyzőiben (mert a sajátjaikban mindig megvannak, jóhogy), bennem mikor törnek már felszínre, de az istennek nem jött semmi az utolsó 10 percig, és akkor sem az énekesek, hanem az egyik zsűritag, Little G hozta belőlem elő a sírós mosónőt. Pedig ez a versenyzők feladata lenne ugye, de nincs közöttük egy olyan sem, mint Jimmy Fia Krisztián vagy Oláh Gergő volt, hogy csak a képzeletbeli skála két végpontját nézzük. Arctalan, jellegtelen a mezőny, és nem, a Tha Shudras sem emelkedik ki közülük, házibarkács maszkok ide, idegesítően modoros idegen bolygós baszakodás oda.

A tegnapi adásban végig az az érzésem volt, mintha egy különleges liftzene-válogatás felvételeit hallgatnám végig, sehol egy katartikus előadás, mindenki ment a biztonságra, és amikor valaki kicsit kieresztette a hangját, mint Kállai-Kiss Zsófi vagy Tóth Andi, abban sem volt különösebb köszönet, mert az ordibálást nem túl kellemes hallgatni. Tegye fel a kezét az, aki kapásból fel tudja idézni Benji előadását, vagy tudja fejből mit dolgozott fel a Spoon (guglizni nem ér)! Na, ugye. Bezzeg amikor Jimmy Fia Krisztián nekiesett a Goldeneye-nak, arról még két nappal később is egy egész ország beszélt. Nem azt mondom, hogy a műsor megint menjen le kutyába, és szedje elő a Csobot Adélokat, de jó lenne, ha történne végre valami az első 2 óra 50 percben is, nem csak a traumatikus végjátékban.

IMG_1413.jpg

Az egyetlen kivétel, mármint nekem, az Nagy Ricsi AC/DC-feldolgozása, na azt soha nem fogom elfelejteni, az zicher. A Vastag Csaba-jelmezes egykori futballista (ha jól értettem a rém béna kisfilmből, volt valami ilyesmi a múltjában) olyan erőszakot tett szegény Bon Scotton, amit én nem tudok megbocsátani senkinek. Nem is értettem, hogy a zsűriben ülő három zenészember miért nem dobálja meg a csávót a nóta közben vagy utána, gondolom ezért (sem) én ülök az asztal mögött. Horányi Juli, akit színtiszta érzelmekből kis angyalkezekkel szőtt légies jelenségnek szokás titulálni, pont olyan gépies, mű és érzelemmentes volt, mint eddig bármikor, és most még hamis is volt, mármint hangban is, nem csodálkoztam, hogy párbajozik, bár tulajdonképpen bárki állhatott volna a helyén.

Mondjuk a Whitney Houstont éneklő Jonathan, akinek a hangja igenis jó, csak éppen nem tud vele mit kezdeni, Izabella, akibe annyi egyéniség szorult, mint egy Ikea-asztalba, Benji, aki pedig egészen a döntőig elmosolyoghatja magát, pedig rémesen unalmas és hamis, vagy Borbély Ricsi, aki a Madách Színházba képzeli magát minden egyes előadása alatt, és olyan teátrális, hogy legszívesebben elkapcsolna az ember - és nem, nem menti a fellépése előtti technikai malőr sem, tapasztalt színész egy ilyet simán megold. És ha már itt tartunk, akkor látszott, mennyire előre megírt forgatókönyvből dolgozik Istenes Bence (és előtte Lilu vagy Ördög Nóra is), amikor valami nem a betanult adásmenetnek megfelelően történt, és rögtönözni kellett volna. Ide kellene az a profizmus, amivel elegánsan le lehet kezelni az ilyen helyzeteket is, de van ideje, majd megtanulja. Ja, és a nyitó kisfilmről eszembe jutott valami, tessék:

bencus.png

A Tha Shudras kezd kicsit unalmassá válni az erőltetett maszkos bohóckodással, pedig az énekesüknek kifejezetten izgalmas hangja van. Jó, még így is érdekesebbek a Spoonnál, pedig tegnap ők voltak az egyik legjobbak Tóth Andi mellett, aki láthatóan nagyon élvezi, hogy ilyen erőteljes hangja van, csak meg kéne tanulnia kezelni is, illetve az angolján sem ártana dolgozni egy sort, mert a hangképzése rettenetes, és ez befolyásolja az éneklését is. Ja, és ne ordibáljon, soha, sehol, mert idegesítő, pont annyira, mint a megint borzasztó ruhába kényszerített Kállai-Kiss Zsófi, aki Michael Jacksont énekelt, illetve énekelte úgy fél percig, utána pedig óbégatta sokáig. Szabó Richárdból sajnos semmire nem emlékszem, komolyan.

IMG_1697.jpg

A párbajra Horányi és Kállai-Kiss ment, amitől szegény Little G teljesen kikészült. Most rémesen genyónak fogok tűnni, de én valahol örültem annak, hogy a három rutinos, az érzelmeit varázsütésre és parancsszóra változtató mentortárs mellett G ösztönös és természetes volt, az idegessége szívből jött, alig bírt megszólalni, nem tudta összeszedetten felkonferálni a két mentoráltját - azaz pont úgy viselkedett, mint egy ember, és ez sokkal szimpatikusabb, mint mondjuk amikor Geszti szóvirágokból font kínrímbonbonokkal úgy vezette fel ugyanezt a helyzetet, mint akit cseppet sem hatott meg az, ami éppen a színpadon történik. A végén Kállai-Kiss Zsófinak kellett mennie, és G-t annyira megviselte a dolog, hogy még az After-X-ben sem tudott higgadt maradni, ahol egyébként Szabó Zsófi megint bizonyította, hogy a műsorvezetést nem neki találták ki.

IMG_1228.jpg

Ami viszont nekem nagyon kellemes meglepetés volt, az ByeAlex tegnapi vendégszereplése. Üdítően lógott ki a mezőnyből, a nóta kifejezetten jó volt, és ugyan engem a világból ki lehet kergetni a népzenei motívumok popzenébe applikálásával, de ebben a számban valahogy nem zavart a dolog, sőt. Azt mondjuk kibírtam volna, ha Istenes Bence nem úgy vezeti fel az előadást, hogy akkor most majd nagyon meg tetszenek hatódni, mert olyan megindító lesz, mint Stone küzdelme az angol nyelvvel - hadd döntsem már el én, mikor akarok megindulni. A mentorok és az énekesek közös előadása már kevésbé volt ennyire katartikus, Alföldi és Tóth Gabi rémes volt, Szikora viszont vicces a két gidával - a legjobb hangja pedig G-nek volt négyük közül, de hát ezt eddig is tudtuk.

IMG_1314.jpg

És nem, ma sem ússzuk meg Tóth Gabi animgif nélkül, bár a művésznő magához képest tegnap rém visszafogott volt.

Fotók: RTL Klub/ Kovács Tamás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

womanestomen 2014.11.02. 09:23:26

ábbszolút nem értek egyet, ez a tegnapi verseny kifejezetten jó vót.

K0vasz 2014.11.02. 09:29:19

basszus, nap mint nap látom azt a bizonyos alföldis mémet, de csak most tudatosult bennem, h már megint megy az x-factor :)

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.11.02. 09:30:57

a kék ruhás lányra elfelejtették ráadni a szoknyát és csak az abroncs maradt?

djangyu 2014.11.02. 09:48:35

Ennyi keppel semmilyen netado-formaval nem kompatibilis a cikk, faszkorbacs ezert tuti jarna sixx-nek! :D amugy Juli jo vot a parbajban, szerintem ha mu is volt az erzelme, jol tsinalta, tuti eselyes a dontore. Mondjuk ennyi fosch produktomot regen hallottam egy musorban, de hat ezt dobta a gep. Szabo Zs. meg pornomalackanak jobban elmenne, a kis szajacska szopasra jobban termett mint musorvezetesre.

Berborosz 2014.11.02. 09:52:17

"Borbély Ricsi, aki a Madách Színházba képzeli magát minden egyes előadása alatt, és olyan teátrális, hogy legszívesebben elkapcsolna az ember"

Nekem ez maradt meg az egészből.

pamut 2014.11.02. 09:59:04

Nagyjából egyetértek, unalmas langyosvíz lett az egész műsor, teljesen érdektelen előadásokkal. A legtöbb énekest fél-egy percig bírtam nézni (de csak mert nagylelkű vagyok), aztán tekerés.

Két kivétel volt nekem tegnap: Tha Shudras és Tóth Andi. A Tha Shudras számomra továbbra is izgalmas, jók a feldolgozásaik, tetszik a jelmezük, jó a banda jó az énekes, stb.
Tóth Andin keményen dolgozik az RTL hogy lebutítsa egy eldobható jellegtelen tucaténekessé, hogy szépen besimuljon a többiek közé, de még nem arattak teljes sikert, még nézhető és élvezhető. Talán jövő szombatra bedarálják őt is.

GépBalta 2014.11.02. 10:21:32

"a legjobb hangja pedig G-nek volt négyük közül, de hát ezt eddig is tudtuk."

Akit érdekel, szerdán meghallgathatja itt Rákosligeten a csekóban. Néhány ülőhellyel kevesebb van itt mint a Wembley-ben, úgyhogy nem árt előre beszerezni a jegyeket.

sites.google.com/site/csekomuvhaz/_/rsrc/1414342876530/home/Little%20G.jpg

JessHUN 2014.11.02. 10:26:55

Nekem viszont állati nagy csalódás volt a Shudras... imádom a 'Hit the road Jack"-et, de ez amit műveltek vele ez nagyon nem jött át, pedig az eddigi működésük nagyon tetszett. Sajnos tegnap a többiek is iszonyat rosszak voltak, pedig vannak ott tehetséges arcok.

Szerintem valamiért az RTL Klub nem akarja hogy nézzék a zemberek az AfterX-et, azért tesznek oda idegesítőbbnél idegesítőbb "műsorvezetőket". Nálam elérték a hatást és ezzel gondolom nem vagyok egyedül. :)

Sárga Pecsenyekacsa 2014.11.02. 10:29:31

@berber oroszlán: Mi itt el is kapcsoltunk.
A lányom, aki a célközönség is szörnyen unja már.
(Most mondjuk azért jöttem ide, mert kíváncsi, ki esett ki.)

Golyós 2014.11.02. 10:29:50

Egyetértek a cikkíróval.
A tegnapi versenyből egyedül Byalex alkotott maradandót.
Talán Gvendolint nem kellett volna kihagyni, őt legalább érdemes lett volna nézni.

Benedek_Úr 2014.11.02. 10:34:27

Tha Shudras-nál nekem külön tetszik hogy nem akarnak rám erőltetni műdrámát meg az életrajzuk egy kötetét. Fasza zenét hoztak, látszik hogy dolgoztak vele és hót lazák voltak.
Más kérdés hogy csapat: nyerni nem fognak, de a döntőig tartsák/emeljék a lécet maguknak és teljesítették amire Itt hivatottak. Aztán remélem még hallani felőlük.

Viszont azzal nem értek egyet hogy Zsófit földbedózerolja a nép mint kezdő műsorvezetőt, de Gzsí mint kezdő mentor meg olyan humánus meg emberi, közben meg nyűglődik hogyan nyögje ki amit akar magyarul. Olyan már mintha Sixx apánkkal járna egy kocsmába műsor után.. Jó arc faszinak tűnik, de azért némi savazás neki is kijárna. De bizonyára csak én látom így, az én kurvaanyámat előre is.

Jemi 2014.11.02. 10:37:03

Rémes ez a műsor..nem is értem hogy egyáltalán még ki szavaz még..és miért erőltetik az angol nyelvű dalokat ha nem megy nekik a nyelv..ennyi erővel kb malájul is énekelhetnének..

viragimado 2014.11.02. 10:40:25

Teljesen így van. Katasztrófa volt szinte az egész. Azért mondom, hogy szinte, mert egy idő után nem néztük. Istenes egy nulla! Ha férfi műsorvezetőt akarnak, akkor férfit tegyenek oda, ne egy nyálas, kissé buzoid kisgyereket, aki sem viselkedni, sem műsort vezetni nem tud.
A válogatókon többen kifejezetten tehetségesnek tűntek. Mi történt? Addig mentorálták őket, amíg el nem tűnt a tehetségük? Borzalms az egész. Főleg a zsűri mű megnyilvánulásai!! Annyira érezni, hogy azt mondják, amit megírtak, fülükre mondtak! Miért nem lehet a saját versenyzőnek is megmondani, ha szar volt? Nem értem.

Frederick Zoller 2014.11.02. 10:41:00

A táncoslányok, na, ők jók!

hogi 2014.11.02. 10:41:18

az egész kezd táncdal fesztiválra hasonlítani. máté péter, szenes iván, katona klári, múltkor toldi mária (és ide vehetjük ezek két évtizeddel későbbi verzióját a republikot is). Ki a célcsoport? nagyanyám? 50-60 generáció nézi ezt a műsort nagy tömegben és őket próbálják sms küldésre befogni? komolyan kit érdekelnek 2014-ben ezek az előadók?

viragimado 2014.11.02. 10:42:39

@Jemi: teljesen igazad van. Normális ember nem szavaz, tehát az is kisebb kamu mennyi szavazat van :))

viragimado 2014.11.02. 10:45:10

@hogi: figyelni kellett volna az elején. Már nem élő elóadók dalait adták elő. Tegnap meghaltból ninc solyan sok! :)))

Söntésarcú Csömör 2014.11.02. 10:48:18

Ahogy Alföldi magázza a tizenöt éves versenyzőt is, na az modorosság. Az előadók ahhoz képest teljesen természetesek.

hogi 2014.11.02. 10:49:42

@viragimado:
tudtam a tematikát. rengeteg olyan nem élő előadó van akinek munkássága örök és a mai napig is érdekes, modern. nem kellett volna egyből rögtön a leggázabb korszak avítt dalait előszedni. táncdal fesztivál, sanzon... jó ég. elavult, mint az ebben az országban élők ízlése.

Söntésarcú Csömör 2014.11.02. 10:51:00

Ez a halott-szerző koncepció nem rossz amúgy, mondjuk valami Mozatot vagy Verdit is előadhattak volna akkor már.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2014.11.02. 10:52:57

A mai produkciójuk alapján Szabó Richárd - Jakab-Péter Izabella párbajt vártam, nem Julinak és Zsófinak - akik a Tha Shudrasszal egyetembe a legjobbak voltak - kellett volna párbajozniuk. Egyébként ez volt eddig a leggyengébb kör, bár Juli a párbajban is tündökölt, remekelt. Sajnos ez a magyar Ugar.

viragimado 2014.11.02. 10:53:20

@hogi: ha magyart is akartak, akkor máshoz nem nagyon tudtak volna nyúlni.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2014.11.02. 10:54:36

@Söntésarcú Csömör: Vagy Doorst, Janis Joplint, vagy éppen Amy Winehouse-t.

Jemi 2014.11.02. 10:57:36

Borzasztó volt az egész..És a vágások..ti is észrevettétek hogy a rendező sem tudta hogy akkor mi miután következik?

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2014.11.02. 11:08:02

ByeAlex jó volt? Ne maaaaaaar! Kínosan unalmas volt ez népies bénázás. Az megdöbbent hogy az egyébként tényleg kicsit unalmas műsor végigfikázása után ezt találtad értéknek. Jaaj.
Juli zseniális volt szerintem, jelenleg magyar énekesnőtől nem nagyon látni/hallani ilyen intelligens éneklést. Hihetetlen hogy ők ketten párbajoztak.

viragimado 2014.11.02. 11:11:55

Az a baj, hogy pont az RTL-esek nem olvasnak ilyen blogokat. Rögtön tudnák mi nem tetszik a nézőknek.
Tényleg jó hangú, érdekes énekesek, igazán kritizáló zsűri, akik a hibákat is jelzik, különben hogy fejlődjön az a szerencsétlen énekes, jó műsorvezetés. Nem olyan bonyolult, de megvesznek egy szart, ami megköti a kezüket, vagy ennyire bénák egy jó műsor elkészítéséhez.
Én azt nem értem, hogy tudja vállalni valaki, hogy teljesen hagyja eltűntetni az egyéniségét, és csak azt csinálja amit a szájába rágnak, és ezt a zsűrire értem! Tudom van az a pénz, de akkor is!

viragimado 2014.11.02. 11:14:00

@Legelő Őse: Bye-bye szerintem is rettenetes volt. Az intelligens éneklés kevés, az még nagyon messze a van attól, amit szívesen hallgatok akár egész nap.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.11.02. 11:17:05

@viragimado: rám aztán sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy ByeAlex-rajongó lennék, de nekem ez a nóta nagyon bejött. Pap, papné, stb.

eznemfoglaltnick 2014.11.02. 11:20:00

@berber oroszlán: ő messzemenően a leggyengébb láncszem. Ilyen modoros pozőrt már rég láttam, pedig Vastag Csaba is ebben a versenyben indult... (és bassza meg nyert...)

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2014.11.02. 11:22:26

@sixx: persze, de értékválasztás szempontjából azért sokat mondó,(pl. Juli vs Bye Alex) erről azért nekünk is lehet véleményünk...:) kinek a kritikus, kinek a kritikusné...stb.

viragimado 2014.11.02. 11:24:09

@sixx: ez így van! :)) Attól olyan szép színes a világunk, hogy eltérő az ízlésünk.

másnapos 2014.11.02. 11:24:57

Sajnos sokszor nézem, és mindig csalódom. Azt mantrázom magamnak az egész műsor alatt, hogy ez nem tehetségkutató, hanem az rtl és a producerek által megálmodott „szórakoztató” műsor, ami semmi másra nem való, mint nekik nézettséget, és így bevételt termelni (plusz még az idén rendkívül „diszkont” áron kínált szavazásokból befolyt nemkis összeg - bár az vaószínűleg elhanyagolható a reklámbevételek mellett).

A fentiek miatt már a válogatás alatt többször fölment bennem a pumpa, hogy miért ilyen műsor-/produkciópolitikai döntéseket hoztak, holott, tényleg volt egy-két tehetséges versenyző, akiket aztán rendre kipenderíttek.

Ez nincs másként itt az élő adás alatt sem (ha már „élő adás”, vicces volt nézni, hogy ByeAlex fellépése után egy villanás alatt kiürült a stúdió, míg Bence felkonferálta a következő reklámblokkot – egyértelműen konzervről ment a felkonf, mondjuk, korrektül le is szedték addig az „élő” feliratot). A szavazások eredményének csak félig hiszek, bár tudom, kérjem ki a közjegyző által hitelesített eredményeket - ha kiadhatják egyáltalán... Szerintem itt is sokkal jobban a műsorpolitika dönt. Ha máshol nem is tudják ez összehozni, ott mindenképpen, hogy kivel milyen nótát választatnak, és annak a zenei alapját mennyire túrják hallgathatatlanra. Ezt a zenei szétbarmolást a tegnapi adásban sikerült csúcsra járatni, jó néhány nótát nem ismertem föl, még a szám végére sem. Ha ennyire hozzápiszkálnak, akkor nem kell jogdíjat fizetni, vagy mi van?

Viszont ami minden élő adás velejárója és engem rettentően földühít, az az adás-hangmérnök munkája. Valamiért minden produkció énekhangja rettenetesen halk a zenei háttérhez képest. Agyfaszt kapok, amikor a nótában fölcsendülő vokál totál elnyomja az énekest. Nem tudom, ez puszta amatőrizmus (valahogy nem gondolnám, hogy amatőrök dolgoznának egy ilyen produkcióban), vagy tudatos megtévesztés, hogy ne derüljön ki, mennyire énekel mellé/erőtlenül a delikvens. A helyszínen vélhetően ez jobban van keverve, de ami az adásba megy hang, az konkrétan csapnivaló. A rohadék spot-ok és átvezetők (amikor repül az x a város fölött) hangerejéről és dinamikájáról nem is beszélve, mint egy őrült nyomkodom a távirányító hangerőszabályozóját le és föl, már kezd is kimerülni az elem, pedig nem vagyok egy nagy tévénéző.

Ja, és azt gondolom, a műsor költségvetésébe csak belefért volna egy profi műsorvezető, mert amit Bence és a pornós kinézetű hülyepicsa előad, az nem csak kegyetlenül idegesítő, de véramatőr is!

viragimado 2014.11.02. 11:26:15

Nekem nem is a népi motívumokkal volt bajom, hanem a nagyon unalmas pár hang használatával. Az volt nekem kevés egy jó dalhoz.

www.fakir.uw.hu 2014.11.02. 11:26:44

A legjobb az egészben a régi iskolai műanyag szemeteskuka szoknyaként való újrafelhasználása volt.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2014.11.02. 11:27:09

@viragimado: elhiszem, ez tényleg izlés kérdése. Mivel az ezredik ilyen jellegű műsor még mindig "mátépéterezik", ezért azt érzem, hogy tehetséges embereket kényszerítenek karakterükkel ellentétesen előadni. Ilyenkor jól jön a jóizlés, és az intelligencia.

viragimado 2014.11.02. 11:31:29

@másnapos: nagyon egyetértünk! Valamelyik dal harmónika kísérettel ment. Annyira elnyomta a hangszer az éneket, hogy el is kapcsoltam.
Ilyen típusú műsor vezetésében nekem Tilla eléggé etalon, pedig nyilván sokaszor ő is azt teszi, amit mondanak neki, de ezt jól csinálja. Élvezem a műsorvezetéseit.

viragimado 2014.11.02. 11:33:18

@Legelő Őse: igen, a dalválasztások nagyon gyengék! És valóban sokszor nem is annak való, akivel énekeltetik.

viragimado 2014.11.02. 11:40:06

@másnapos: arról nem is beszélve, hogy a "pornós kinézetű hülyepicsa" apja pedig mekkora színész volt! Jobb is, hogy szegény nem látja, milyen a lánya.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.11.02. 11:43:29

@viragimado: nem tom, lehet az én hangrendszerem jobb az átlagnál, de tegnap én simán hallottam Tóth Andit a harmonika felett.
@Legelő Őse: ha Juli és ByeAlex között kell választani, habozás nélkül az utóbbit mondanám, rajta legalább nem látom az erőlködést, míg a modoros divattervező jaj-de-nagyon-hipszter-vagyok csaj rettenetesen idegesít.

viragimado 2014.11.02. 11:48:04

@sixx: Lehet. Hallani én is hallottam, de a hangszert sokkal erősebben, és az kicsit idegesítő volt éppen, mivel majdnem csak ütemet játszott az ember. :)))

BotloB 2014.11.02. 11:54:05

A magyar X-Faktorban sokadszorra köszön vissza a kényszeredettség izzadtságszaga. Sikerült egy alapvetően jó, de legalábbis elviselhető énekhangokból álló mezőnyt összeszedni, akikkel teljesen karakteridegen műsort akarnak összeállítani.

Látok egy csomó énekest, akik jórészt valószínűleg nem értik, hogy miről énekelnek, rosszabb esetben soha nem is ismerték előtte az adott dalt, de az majdnem biztos, hogy különösebben nem áll közel a szívükhöz, arról meg végképp nincs fogalmuk, hogy az eredeti felvételen hallotthoz képest miért kell két helyen máshogy hajlítani a hangocskájukat. Mindezt megfejeljük azzal, hogy többségüknek teljesen életidegen a színpadi jelenlét, ha két lépésnél többet kell megtenni a "produkció" alatt, akkor már nem tudnak az amúgy is megpróbáltatásokkal teli éneklésre koncentrálni, és emiatt teljesen szétesik az egész produktum.

Itthon még mindig nem jöttek rá, hogy a látványos, zenés-táncos produkciókhoz megfelelő karakterek kellenek, ha pedig ilyen nincs, és kénytelen az énekes egy helyben állva vagy ülve énekelni, akkor nem árt, ha szakmailag és üzenetét tekintve is érti, hogy miről énekel, de legalábbis szereti az adott dalt.

A válogatón a többség azért szerepelt jól, mert általa ismert, végtelenségig hallgatott, begyakorolt produkcióval állhatott ki, most pedig a többségüknek teljesen idegen dalokat kell előadnia karakteridegen környezetben, megmagyarázott és elvárt érzelmeket közvetítve. Ebből így nehezen lesznek élvezhető produkciók, pedig énekhangot tekintve volt már rosszabb is a mezőny...

Teshow 2014.11.02. 11:55:48

Tegnap bebizonyosodott, miért nem lehet összekeverni a tehetségkutatást a koncepcionálisan felépített TV show-val.
Előbbi esetében arról lenne szó, hogy tehetséget kutatnak, megtalálják, kikupálják - kissé nyálas hasonlattal élve kibontogatják a szárnyait.
Ezzel szemben ha az ember műsort gyárt, ráadásul szigorú kottából, akkor elő kell vennie a kapott sablonokat, és a kiválogatott emberkéket szépen belegyömöszölnie valamelyikbe. Ami kilóg, azt levágják - és hát sajnos mindig azok a fránya szárnyak szoktak először kilógni :(

Ez tegnap tökéletesen meg is látszott: hangban/anyagban az utóbbi idők egyik jobban sikerült anyagát rakták össze a szerkesztők, amit most nem győznek elfojtani.
A Sudrákok folyamatosan szürkülnek, a két nagylány stílusban és személyiségben is kilóg (mondjuk tegnap nem voltak jók, ez tény, de igazán senki nem volt az), Jonatán dettó.
Nagyricsi, Spoon, Iza, Bendzsi, Tótandi műsorkompatibilisek, jó "alapanyag", szabadon gyurmázhatóak. Színész Ricsiről sixx jól írta, amit lehet, szerintem Alföldi fejben már lemondott róla, nekem tegnap kb úgy tűnt.
Szabóricsivel kapcsolatban pedig A.R. figyelmébe ajánlanám a Shrek rajzfilmből Shrek és a Szamár párbeszédét (a lényeget idézem, nem szó szerint): "Az ogrék olyanok, mint a hagyma!/Büdösek?Megríkatnak?Megbarnulnak a napon és fehér szőrük lesz?/Nem, az ogre több rétegű, mint a hagyma, érted már?"
Sajnos Alföldi nem látta a filmet, ezért nem is tud Sz.Ricsivel mit kezdeni. Pedig a srác tényleg lehetne több rétegű, csak le kéne fejteni róla. Egyelőre ehelyett vágják, úgy meg tényleg csak büdös. Pedig volna potenciál a fiúban, de rajta dolgozni kellene, nem csak fellapozni a használati utasítást.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.11.02. 11:57:44

Most hallgattam meg a versenyzőket először. Szerintem Tóth Andi, Tha Shudras és Kállai-Kiss Zsófi volt a három legjobb, én párbajra küldtem volna az összes Ricsit, a Spoont és Jakab-Péter Izabellát.

dr doktorka 2014.11.02. 12:05:14

Egy egész ország jóléte múlik rajta, hogy ki lesz az idei Karaoke király!

Mégis mit vártok ettől a no name-k harcától? Leona Lewis csak egy kivétel volt, de ő se a bolhafingnyi Magyaro-on.

Ez a müsor csak arra jó, hogy lesz benne 1-2 szerencsés, aki aztán elmehet jövőre a dzsungelbe, vagy egyéb bulvár majomnak.

Gabor2000 2014.11.02. 12:05:35

Mikor lesz már vége ezeknek a sz@roknak? Egy normális filmet adjnak inkább helyette. Tízpercenként, negyed órás reklámokkal! :D

viragimado 2014.11.02. 12:06:11

A két előttem szólónak tök igaza van! A kertévék a várható bevételekre mennek, és marhára nem érdekli őket, tetszik-e a nézőknek! Pedig mi izgalmas dalokat, előadókat látnák szívesen, valódi versenyt, akkor is ha érezhető, hogy kezdők!
Utálom, hogy évek óta ilyen sablonos a műsor, és nem csak ez, az összes ilyen.

Teshow 2014.11.02. 12:07:02

Sixx, ezzel a "liftzene" hasonlattal nagyon odabaxtál, telitalálat!
Tegnap este pont eldöntöttem, hogy nem fogok még egy műsort "real time" végignézni, mert egyszerűen kár rá az időért (még úgy is, hogy csak háttér-TVként ment)
Elolvasom a C:C blogot a kommentekkel, és amit úgy ítélek meg az olvasottak alapján, azt visszanézem.
Szerintem így járok jól!

Yah, az Istenes Bence önfelszopó videók nagyon gázosak, vagy van aki viccesnek találja? Merakkó' nem szóltam :\

viragimado 2014.11.02. 12:09:08

@Teshow: Istenes úgy gáz ahogy van, még önmagában is :)))

Simon L. Bon 2014.11.02. 12:11:05

Ez a Jonatán borzalmasan béna és erőltetett. Nem is értem hogyan csúszott át a válogatón, de minimum ki kellett volna esnie az első körben.
Az egyetlen x-faktor a műsorban és az a Tóth Andi.
Tha Shudras még egész jó lenne, de tényleg baromi unalmas már ez így.

Koca Caola 2014.11.02. 12:14:37

Én spec. szeretem a liftzenéket, mert hangulatosak.
Úgyhogy a LZKOSZ (Liftzenekedvelők országos szövetsége) nevében kikérem magamnak az utalásokat.

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.11.02. 12:21:47

Nem értek egyet pár dologgal:

1. Nagy Ricsi hozta a kötelezőt, de nem több, nem kevesebb. Arról, hogy zeneileg hogyan építették fel, nem ő tehet.
2. Horányi kimagaslót nyújtott a párbajban, KKZs pedig nagyon sok hamisságot vitt bele, nem voltak pariban. KKZs ráadásul tipikusan hibáz: ha a helyzet túl izgalmas, elkezd hamis lenni. Nála ez úgy tűnik, valamiféle attribútum.
3. Schmuck Andor eltitkolt gyereke tegnap kifejezetten (meglepően) jó volt, visszatették a komfortzónájába.
4. Spoon gyenge volt, mehetne már...
5. Az álarcosok az eddigi legjobb csapat az x-faktor történetében, tegnap is jók voltak, de szikorának igaza van: uncsi az álarc, ráadásul tök kínos is, amikor a kiesőt búcsúztatják, még puszilni sem tudnak, ölelésre is alkalmatlanok, ott kolbászolnak kínjukban groteszk módon.

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.11.02. 12:24:20

Tóth Gabi egyre idegesítőbb, ahogyan alámegy mindennek, amit Alföldi tesz vagy mond, miközben - nem tudni mire fel - gúnyos pofákat vág, ha Szikora beszél. Föl is baszták tegnap rendesen, keményen le is oltotta a Tóth és Alföldi mentoráltjait (mondjuk sokat jogosan).

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.11.02. 12:28:11

4 legjobb szvsz:

Tóth Andi, Tha Shudras, Horányi Juli, Nagy Ricsi

(Tartalék: Jonathán és ha levetkőzi manírjait, akkor Borbély R.)

Andy73 2014.11.02. 12:29:22

Ma is tanultam valamit. Eddig nem is tudtam, hogy a liftzene külön műfaj - szerintem bármit beadhatnak egy liftben, amit jónak gondolnak. Igaz, hogy nem sokat liftezek.
Ha arra gondolsz, hogy a műsor a szokásosnál visszafogottabb volt, az nyilván az ünnepnek tudható be, és ez szándékos volt. Én ennek kifejezetten örültem, és meglepő, ha egy egyébként eléggé magabiztos kritikus még ezt sem veszi észre.
G-vel egyetértek, hogy nem a mentoráltjainak kellett volna párbajozni. Zsófi most kifejezetten tetszett, sajnálom, hogy kiesett. Igaz, hogy én nem szoktam szavazni, és a legtöbbet szavazó tini csajok nyilván inkább a fiúkat favorizálják. Bár a tavalyi győztes azt mutatja, hogy azért a többieknek is van remény.

2014.11.02. 12:30:35

Tegnapi adás, nem volt olyan vészes.
Bye Alex nekem is kellemes meglepetés volt, a Spoon is elfogadható volt, Zsófi sose jött be, jó hogy kiesett.
Na de az a tegnapi pocakos szoknya rajta, húsos comb kivillantással, az meg mi volt?
Meg a Júlia, az Ázsia Centeres J.P.Gaultier szoknyájával? Borzalom! A stylist megint gyenge, tavaly is az volt, Horányi sminkjét már meg se említem. Zombit csináltak belőle.

A műsorvezetők kritikájával egyetértek, Bence becsinált mikor zavar volt a rendszerben, Zsófi pedig egyszerűen katasztrofális volt az After-ben.
Ha nem előre megírt szöveget kell mondani, kibukik mennyire egyszerű lélek, szókincse, (színésznő állítólag) a béka segge alatt, és nem sikerült olyan kérdést feltennie, amit a versenyzők, mentorok, nem szem forgatva fogadtak volna, vagy nem javítottak volna ki.
Kínos volt, visszasírom Adélt, ő legalább tudta hol a helye, nem akart okosabbnak látszani, mint amilyen.
Én amúgy megtiltanám mindkét műsorvezetőnek, hogy feltegye ezt a kérdést:
Hogy érzed/érezted magad?
Kiestél? Hogy érzed magad?
Kiesett a játékosod ? Hogy érzed magad?
Kiejtetted a játékostársad? Hogy érzed magad?
...

G a végén, nekem kicsit túljátszotta a szerepét, kicsit sokáig vívódott, Szikora házsártos öregembert játszott, Gabi szokatlanul visszafogott volt, Alföldi meg jó arc volt, mikor kiderült hogy mind a 4 fia benn maradt.

komzol 2014.11.02. 12:39:44

a halottak napja hangulat volt az x faktorban

Simon L. Bon 2014.11.02. 12:51:28

@latin szerelő: Vallásos? Nem is tudtam. Tőlem lehet ateista is, akkor is idegesítő és szánalmas....

Ancilla 2014.11.02. 12:54:12

Én pedig az itt kommentelő sok műértő fanyalgót unom már, de rettenetesen. Itt mindenki jobban tudja a tutit, borzalmasan szenved, mióta megkezdődött az X-faktor, de azért nézi rendületlenül. Tavaly ugyanez ment, tavalyelőtt ugyanez. Mazochizmusból?

Én annak idején EGYSZER belenéztem a Győzike-műsorba, és soha többé egy másodpercet sem utána.

Miért nézik, ha ennyire rossz?

Ez a műsor egy kereskedelmi csatornán - elsősorban a nem szakavatott, átlagnézőnek - készült SZÓRAKOZTATÓ műsor!! Nem Liszt-díjas előadók versenye.

Aki magas szintű művészi élményben akar részesülni, annak ott van az M1-en péntekenként a Virtuózok c. műsor. Tessék azt nézni. Ott tehetséges fiatalok hegedülnek, zongoráznak, hárfáznak, énekelnek stb. Valóban tehetségesek.

De azért az X-faktor énekesei sem annyira tehetségtelenek, mint ahogyan itt beállítják egyes kommentelők.

Miért van az, hogy az emberek zöme csak a csomót keresi a kákán? Hogy semmiben nem lát egy halvány pozitívumot sem, csak az alaposan eltúlzott negatívumokat?

babo81 2014.11.02. 12:54:39

Nem vagyok nyaller,de sixx minden szavával egyetértek! Borzalmasan unalmas,érdektelen volt a műsor!Eddig mindig volt legalább egy versenyző akinek szurkoltam,most senki nem mozgat meg!Lehet bennem van a hiba.

Dé Neighbor 2014.11.02. 13:00:40

@sixx: hallanád élőben... mintha szavalna. Persze blaybackelni könnyű...

candusrocks 2014.11.02. 13:11:30

Sixx, tökéletesen egyet értek veled a Horányi Juliról alkotott véleményeddel, antipatikus egy nő. A műhippiségétől és a negédes nebáncsvirág karakterétől kifutok a világból és persze már ő is affektálva énekel. Borzasztó, úgy, ahogy van.

BotloB 2014.11.02. 13:22:00

@Ancilla:

A legtöbb embernek szerintem az a baja, hogy egy alapvetően jó mezőnnyel is képesek halálosan lapos műsort csinálni, pedig elvileg a műsor lényege többek között az lenne, hogy a nép egyszerű, de jó énekhanggal megáldott gyermekéből egy jól működő előadót formáljanak az adások alatt.

Na ez az utóbbi az, aminek itt jellemzően nyoma sincs, és valamiért az az érzése az embernek, hogy ez egyszerűen azért van, mert másodlagos az, hogy kik a versenyzők. Nem építenek a meglévő karakterükre, hanem próbálnak rájuk húzni egy eladhatónak vélt "nemzetközi előadói formátumot", aztán csodálkoznak, hogy ugyanaz a recept hogyan tud balul elsülni 13 féle embernél/bandánál 13 különböző módon.

Be kéne vállalni, hogy ha Pistike megőrülni szeret a színpadon, akkor hagyni kell megőrülni, ha Jancsika meg nem tud táncolni, akkor nem kell neki koreográfiát tanítani. Nálunk Pistikét székbe ültetik, Jancsika meg angol keringőzik, ha egy korábbi formátumban az bejött a dal egy másik előadójának, vagy ha éppen azt a koncepciót kívánja meg a műsor témája.

2014.11.02. 13:29:02

@Ancilla: Nem bántásképp, de némi ellentmondást látok ebben:
Kérdezed: nem tetszik, akkor miért nézik?
akkor parallel: nem tetszik, akkor minek olvasod?

A mezőny amúgy nem rossz, de a műsor kifulladt, hiányzik a kezdeti lelkesedés, rutinból nyomják az egészet.

Patreides · patreides.blog.hu 2014.11.02. 13:31:37

@Andy73: "Ma is tanultam valamit. Eddig nem is tudtam, hogy a liftzene külön műfaj - szerintem bármit beadhatnak egy liftben, amit jónak gondolnak. Igaz, hogy nem sokat liftezek."
.
Általában liftzene kategóriába sorolnak be mindent, ami csökevényes érzelemvilágú emberekből nem hoz elő érzelmeket, vagy ami nem ezerrel pörög, és amit az ilyen emberek a végtelenségig unalmasnak és álmosítónak találnak. Többek között azért, mert ezeket hallgatva hirtelen egy pillanatra egyedül találják magukat saját magukkal, a saját nem létező gondolataikkal, a saját sivár lényükkel, és ez számukra nyilván baromira rémisztő élmény lehet.

kis.herceg 2014.11.02. 13:49:22

ByeAlex volt a legjobb, ráadásul full élő volt a produkció. a sok feldologzás.. borzalom, miért kell ilyen híres számokat szétbarmolni? egy kalap szar volt az összes.

Tell Vilmos 2014.11.02. 13:57:25

A bájalex tényleg egész jó volt, az egész műsör pedig 1 az 1-ben kuka. Dög unalom a köbön. Bárki párbajozhatott volna, nem hiányozna. Tényleg, az ember fél óra múlva nem is tudta felidézni, hogy ki mit énekelt annyira elalvós volt.

Teshow 2014.11.02. 13:57:48

@Andy73: A liftzene azoknak a háttérzenéknek a gyűjtőneve, amiknek az a funkciója, hogy folyamatosan 0-24-ben tudjon szólni a háttérben, ne legyen süket csend, de ne is vonja el a figyelmet. Hasonló, mint a relaxációs zenék. Általában halkan, minden feltűnés nélkül szólnak, ha nem figyelsz oda, sokszor észre sem veszed. Instrumentális zene, gyakran finom jazz (smooth, bossa, stb) Ilyesmi:
www.youtube.com/watch?v=VBlFHuCzPgY

Teshow 2014.11.02. 14:03:38

@SmittyB: Pasi vagyok ezért a ruhamárkákat nem vágom, de egyetértek: a stylistokat vizes törülközővel ütném, hogy ne ártson csak fájjon. Pont úgy, mint a kreálmányaik.
Fiúkon egységes csőnadrág, lehetőleg cipőkanállal felvéve.
Szegény Zsófi végig csak előnytelen cuccokat kapott, a tegnapi térdvillantás volt a negatív csúcs. Mezítláb, hogy még a magassarkú se tudjon optikailag nyújtani a lábán ...
Na meg mindenkinek ez a bocinyalta ecsetfrizura, anyám borogass! :o

penna 2014.11.02. 14:08:15

Azokkal értek egyet, akik azt hánytorgatják fel az rtl-nek, hogy még a tehetséges versenyzőkből is műanyag egyenfazonokat gyártanak. Nekem a legtipikusabb példa Tóth Andi, akit egyszerűen imádtam, amikor először vadóc, csupa energia kislányként megláttam. Élt a színpadon, jól állt neki minden, amit ösztönösen csinált. A mélypont a múlt heti Andi volt, a 15 éves kislányt kiélt, fotelben ücsörgő delnővé csúfítva. Tegnap már jobban tetszett, de én azt a kiscsajt szeretném újra látni (jó, max. kicsit felturbózva), aki a lehető legjobban hasonlít a természetes önmagához, megjelenésben, korban, stílusban.

Jonatántól kiráz a hideg, nem tehetek róla. Valamiért taszít a srác, az a nagy szája, a bongyor hülye frizurája, az egész fiúnak olyan megszállott jellege van. Tegnap viszont netezés közben csak hallgattam, és feltűnt, hogy a hangszíne tetszik :).

Sudrákos fiúk: igen, szerintem is ideje lenne kivakarniuk magukat a hülyegyerek maskarából & sminkből. Egyszer még poénként elmegy, de mára már szabályosan utálom a megjelenésüket, mert nem látom a szemüket, az arcukat éneklés közben, csak ezeket az idétlen fejeket. Eltávolítanak, eltartanak maguktól, pedig a zenéjük az összes x-faktort tekintve is a legszimpibb az együttesek között. És igen, a végén nézni is rossz volt, ahogy tébláboltak a rájuk applikált dobozokkal a fejükön a távozó Zsófi környékén, de ebben a hülye karneváli jelmezben még megölelni se lehetett őket.

Shrek: ha szimpla vagyok, vállalom. Ilyen előnytelen külsejű fiú nem való színpadra. Annyira nem jó a hangja, hogy ne azt nézném éneklés közben, hogy szegény srác milyen csúnya. Abból meg, hogy fiatal gyerek létére már csúnyán elhízott, de szerinte vidéken szalonnát esznek kolbásszal, lefojtva pár kanál zsírral, és nem érdekli, hogy néz ki, csak a buta igénytelenséget és önigazolást látom. 10 év múlva még kövérebben, cukorbetegen, magas vérnyomással is ezt a szöveget nyomja majd? Mondom ezt úgy, hogy alapvetően szimpatikus a srác, de énekesnek egyszerűen alkalmatlan. Tanítóként is lenne egyfajta példamutatási szerepe, egészségnevelés, igényesség, stb., nemhogy előadóként.

Ancilla 2014.11.02. 14:11:49

@BotloB: Ebben az esetben (ha minden előadó csak az egyéniségéhez passzoló dalokat, koreográfiákat stb. kapna), azonnal ömlenének a kommentek, hogy egysíkú, nem elég sokoldalú, unalmas, nem mutatja meg személyiségének sokszínűségét stb. Szóval: ha van rajta sapka, az is baj, ha nincs, az is baj - ahogy a mondás tartja.

Sajnos, trendi dolog lett Magyarországon mindent és mindenkit fikázni, leszólni, bírálni, kritizálni, mindenhez fancsali, elégedetlen képet vágni. Engem ez a negatív hozzáállás bánt.

@SmittyB: Jogos a megjegyzésed. De mivel nem minden kommentelő ilyen szemléletű, a többiekére kíváncsi vagyok. Viszont előre nem tudom, ki mit ír. Persze ez vonatkozhat a műsorra is. Elképzelhető, hogy a föntiekben fanyalgók reményekkel telve ülnek minden alkalommal a tévé elé, azt gondolva, hogy a menet közben világszínvonalúvá vált énekeseket még inkább világszínvonalúvá emelték a mentoraik...

Teshow 2014.11.02. 14:12:01

@Ancilla: Ha unod, ne olvasd, egyszerű!

Amúgy meg - nettó fikázókat leszámítva - mind azért nyöszörgünk, mert szeretjük/nénk ezt a műsort, a gárda se rossz, a stáb profi, a pénz bele van téve, és ennek ellenére azt látjuk, hogy valahogy mégsem a jó irányba mennek a dolgok.
A show egyre unalmasabb, a karakterek már MOST kezdenek kifáradni, pedig hol van még a vége!
A többit BotloB és SmittyB elég korrektül megválaszolta neked az imént!

sage5 2014.11.02. 14:20:38

@Benedek_Úr:

Ez kettos merce: az egyik egy mediaposvanybol elomaszott mesterseges formedveny, bulvarra teremtodve, a masik meg egy normalis emberi leny aki letett mar valamit az asztalra.
En nem sajnalom hogy meg sixx nel sincsenek egy kalap ala veve.

De te is egy erdekes kreacio lehetsz ha a mai magyar jelenben es ugy altalaban egy x faktor comment.com cikk utan a savazast hianyolod.. Nem eleg? Kell meg tobb? Mindentol fuggetlenul MINDENKIT?

Azt javaslom kicsit hagyd ezt az egeszet a picsaba, menj ki a termeszetbe, setalgass es nezegesd a fakat. Jot fogg tenni.

RevoltED 2014.11.02. 14:25:08

@viragimado: nekem is egy kicsit ez az árzásem a műsorral kapcsolatban... soha nem néztem az X-faktort, a Megasztárból kiindulva esélyt sem adtam neki, de azt mondták ismerőseim, hogy az idén, kivételesen tényleg vannak tehetségesek. És tényleg. Nem akartam hinni a fülemnek, adásról-adásra egyre jobbak jöttek. Aztán elindult az élőműsor és annyi volt. Nem is értem a dolgot, de ebben a harmadik műsorban most tényleg voltak jó produkciók, de az nem tudom kinek az ötlete volt, hogy a Show must go on-t harmónika kísérettel adja elő a kiscsaj... annyira nem passzolt a zenéhez, hogy Mercury most foroghat a sírjában. Akkor is jobb lett volna (sőt), ha csak ének van egyedül.

amit még megtehetsz 2014.11.02. 14:38:31

Nagyricsinél nagyobb gúnár nincs is: amikor Istenes a produkció végén a telszámokat mondta, az az idétlen hosszú belevigyorgás a kamerába. Ritkán látni ennyire nagyképű, nyál csávót.
Színészricsi sztem nem pozőr csak kiba*ottul izgul. Én ezt látom rajta. Ráhúzták ezt és azóta mindenki még sixx is csak ezt fújja. H a Madáchba képzeli magát, hát ez nem nagy kritika. KállaiKiss-t meg sajnálom nekem bejött a hangja, maradhatott volna még.

downgrade 2014.11.02. 15:00:01

Csak azt nem értem, minek kellett a halottak napja miatt elfonnyasztani a hangulatot, ha vasárnap estére meg berakták a Taken-t. Vagy azt éppen az ünnepre való tekintettel?, mert hulla az van benne bőven, tematikailag végül is nem lóg ki.
A technikai leállásnál vicces volt, hogy amikor Istenes Bence Richár elé lépett, hogy szövegeléssel üsse el a szitut, Richárd olyan meredten állt, hogy egy pillanatra életnagyságú Richárd papírmasénak tűnt a mozgó Istenes mögött. El tudnám képzelni az egész műsort papírmasé változatban.
Alex nekem is felüdülés volt, nem csak egy idegtépő csinnadrattával felvezetett fekete lyuk, mint a legutóbbi nanosztár, és a dal is működött.
Párbajozni az alkalmi gimis zenekart küldtem volna mondjuk Richárddal vagy Izabellával, bár Izabellát szívesebben nézem tovább egy műsorral, mint a színészt, viszont Izabella meg annyira kínban van attól, hogy kevés ide, hogy inkább mégsem kínoznám tovább.
Remélem, a jó érzékű sztájlisztok a halottak napja után is mindig találnak majd okot arra, hogy a felvezető filmben még természettől fakadóan haláli aranyosan, kedvesen kinéző Tóth Andit kelttésztaarcú libának maszkírozzák a műsorban. Különben még olyan életteli, laza, kacér, szemtelen, vidám, vagány képünk maradna róla, mint amit az első showban mutatott. Azt becsülöm Andiban, hogy viszonylag higgadtan fogadja az értékeléseket, na jó, azok egyelőre alapvetően pozitívak, és örül is a sikernek, de nem rebeg túlságosan a szempillája az elalélástól, úgy tűnik, a produkció után komoly ember üzemmódba tud váltani. A hangszíne viszont nem tűnik elég fényesnek, elég szépnek az igazi slágerekhez, azt viszont nagyon sajnálnám, ha csak rockos dolgokat tudna jól énekelni, amikhez megy a mélyes, kissé érdes hangja. Hacsak nem olyan számokat kap, mint első alkalommal.
Végül szóvá tenném G-nek azt a beszédes "elszólását", amivel a párbajra készülő mentoráltjaiban próbálta tartani a lelket, hogy ez egy vicc, de mindegy, eddig is ezt csináltátok, ezután ezt fogjátok csinálni. Ez persze nem G-t minősíti, de a műsor szerkesztéséről, tetjéről elmond valamit.

BotloB 2014.11.02. 15:01:08

@Ancilla:

Az a baj, hogy az X-Faktorban a sokszínűség már évek óta abban merül ki, hogy legyen képes a versenyző 1. plexikockán állva, a távolba meredve eljátszani a hattyú halálát 2. tánc ürügyén megerőszakolni a mikrofonállványt meg az összes háttértáncost 3. sétálgatni a korábban említett plexikockákon 4. parancsszóra bemondott érzelmeket megjeleníteni az ábrázatával 5. viseljen magabiztosan jelmezeket. Azt, aki mindezt hitelesen tudja hozni, felénk korábban színésznek hívták, nem énekesnek.

Hogy szemléltessem, mire gondolnék én jó megközelítés alatt, két példa:

1. Amennyiben emlékeim nem csalnak, az első Megasztár szériákban egyáltalán nem voltak erőltetve a "kötelező előadói jegyek", még annak ellenére sem, hogy Caramelnek pl. rendszeresen megjegyezték, hogy milyen passzív a színpadon. Aztán egyszer egy reggae szám alatt megmozdult. Halálosan esetlen jelenség volt, mindenki egyből vágta, hogy miért nem ugrabugrál végig minden előadást, ami egyébként igazán senkinek sem hiányzott, mégis akkor és ott tök természetes színfoltja volt a figurának.

2. Olly Murs a 2009-es brit X-Factorban. Egy mérhetetlenül ripacs, bájgúnár figura, de elképesztő lazasággal hozta a koreografált produkciókat is. Egyszerűen azért, mert ő meg egy ilyen halállaza táncikálós hülyegyerek volt már az elején is.

Mindegyik azért működött, mert nem volt karakteridegen, amit csináltak. A hazai X-Faktorban ezzel nagyon keveset foglalkoznak. Ha mindehhez még hozzájön az is, hogy az adott előadónak semmiféle köze nincs az aktuális dalhoz stílusát tekintve, akkor meghalt az egész, akármennyire pontosan is tudja végigénekelni a kottában megírt hangsort.

Teshow 2014.11.02. 15:07:24

Tényleg, az volt már, hogy a párbaj dalokat milyen frappánsan felépítették pszichésen?! ;)
- Juli: Játssz még!
- Zsófi: Ki akar örökké élni? (Who Want's To Live Forever)

Aki nem ismerné a Queen dalának szövegét, annak elmondom, kb arról szól, hogy nincs idő, nincs hely, nincs esély, minden eldőlt, a világ csak egyetlen édes pillanatot tartogatott, mely már elillant ....
Hát ez biztos megacélozta szegény lány önbizalmát :o

min 2014.11.02. 15:12:02

Jakab -Péter Izabella hangja egy az egyben Tolvaj Renáta klón.

Hülye aki elolvassa! 2014.11.02. 15:13:05

Nézhetetlen, színtelen, szagtalan, jellegtelen fos. Unalmas béna zenékkel. A TV2 bármelyik tehetségkutató műsorra szarrá veri. A zsűri is nulla, Alföldi modoros (a bőr inge bemart), Gabika túlmozgásos, sapkás G kedves gyerek, de nem egy showman.

majd_en_megmondom 2014.11.02. 15:31:59

Továbbra sem értem miért baj az, ha egy alapvetően színpadi produkciót értékelő műsorban van olyan, akin látszik hogy állt már színpadon? Valamibe bele kellett kötni, nemde?

babo81 2014.11.02. 16:03:14

@SmittyB: Pontosan!Elfáradt. Színtelen,szagtalan.Csak felvételről tudom nézni,nulla reklám,felesleges pofázás.Sőt!Ha az első fél percben nem jön be a produkció akkor is tekerek!Három órás élőből lesz nettó másfél óra,azt jól van!

bbnet1 2014.11.02. 16:12:00

Én a tegnapi napig nem tudtam megfogalmazni, hogy miért olyan szar ez az egész mezőny. De a harmonikás kíséretnél jöttem rá:

A tévén keresztül egyszerűen rossz hallgatni az előadásokat.
A zenét nem lehet rendesen hallani, néha nem jó ütemben játszanak, persze "egyedien" játszák, így zavaróan eltér az eredeti számtól (már-már hamisnak hallatszik)
És szerintem sokszor elviszik az előadót is rossz irányba!!!
Miért nem lehet az eredeti verziót "alájuk rakni" ?
Mert az Istenes családnak (vagy a Gönczinek) van épp egy zenekara, aki épp ráér?

Valaki, aki hangmérnök vagy ilyesmi, az igazán meghallgathatná, hogy mit küldenek adásba...

Csak egyedül hallottam ezt ?

DerBroCode 2014.11.02. 16:15:44

Én annyit nem értek hogy évről-évre egyre több olyan ruhát adnak a csajokra amitől úgy néznek ki mint a kurvák

Benedek_Úr 2014.11.02. 16:28:53

@sage5: ,,Ez kettos merce: az egyik egy mediaposvanybol elomaszott mesterseges formedveny, bulvarra teremtodve, a masik meg egy normalis emberi leny aki letett mar valamit az asztalra."

Szuper zenész. Mint tévés szereplő meg cseppet sótlan. De te neked, odakint a fák közt ez láthatólag fel se tűnik.
'mesterseges formedveny' = mezei zöldfülű műsorvezető kiscsaj
Nem kellene túllihegni.

downgrade 2014.11.02. 17:37:43

@Hülye aki elolvassa!: "A TV2 bármelyik tehetségkutató műsorra szarrá veri" Hát ja, pl. az a voice-os műsor retek béna volt, totálisan elbaltázott az egész koncepció. Ahelyett, hogy az lett volna a cél, hogy minél tovább juttassanak mindenkit, akit csak lehet, építgetve, továbbképezve őket, nem, csapaton belül megpábajoztatták egyazon mentor választottjait, akik fellépés előtt egy barátságtalanul világított stilizált raktárhelyiségben olyan szépeket mondtak egymásra, hogy nem barátkozni gyüttem, hanem győzni. Az utolsó megasztárt már nézni sem bírtam. A tv2 magabiztos kézzel csinál szinte mindenből másodvonalbeli szart, szerintem.

Jemi 2014.11.02. 17:37:58

Borzasztó egyébként a Tóth Gabi..akármit csinál magával úgy néz ki mint egy rossz transzi..
ÉS tegnap az a harmónika..kinek jutott ez eszébe???

zsubiaba 2014.11.02. 18:27:17

Ez a Byelaxe-szám több mint egy éves, fura hogy úgy konfolták fel, hogy "vadonatúj": www.youtube.com/watch?v=RQmUNYiGNIo
Ettől még szerintem is jó, minden logikai- és észérv ellenére :) Tóthgabi mikor hízott így meg? Vagy csak előnytelenek a ruhái?

kuksi1088 2014.11.02. 18:31:37

Nekem ilyenkor mindig az jut az eszembe: milyen könnyű kritizálni. Például, hogy egy nagyon nagyon tehetséges 15 éves lány angol kiejtése nem tökéletes, meg ordibál. És egyébként is! Egy rakás ember keményen és szerintem színvonalasan dolgozik egy ilyen műsorért, a "kritikus" meg azon agyal, hogy mibe kössön bele. Ez olyan jellemző. Sosem csináltunk műsort, de kritizáljuk ezerrel.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.11.02. 18:33:15

@kuksi1088: te mondtad már BÁRMIRE is, amit nem te készítettél/alkottál/főztél/szültél, hogy szar? ha igen, akkor stfu.

NYJetsTD 2014.11.02. 18:36:22

A tegnapi verseny pozitív meglepetése magasan ByeAlex és az őszintén megtört Little G volt, mélypontként pedig megint megélhettük, hogy nem Istenes Bence esett ki. Szürkül nagyon a műsor, legalább lenne egy-két szerencsétlen, kiröhöghető figura, mint múltkor a Zámbó gyerek...

A szavazásokon jót röhögök, régen a Megasztárban nyomták Liptaiék, hogy csak 1 db !!!!! szavazatnyi különbség van :) itt meg százalékozunk :) mivel lehet még tromfolni?

rockjano 2014.11.02. 18:42:00

@Golyós: Bizony-bizony Gvendolinért kár majd jön jövőre gondolom :-)

Igen a műsor tényleg langyos és szar pedig az énekesek egy kicsit jobbak mint tavaly..csak valahogy nem elég érdekesek pedig próbálkoznak érdekessé tenni őket csak ehhez alapanyag is kell….

Érdekes hogy a válogatókon mindenki mennyivel jobb mint élőben (gondolom a hangmérnököknek ott van idejük dolgozni… na majd a rising star :-((((( szerintem az még ennél is szarabb lesz…

dr doktorka 2014.11.02. 18:49:07

Az egész ország bámulja ezeket a nyugaton (és a nyugatiaknak) kitalált, a lusta bambulásra nevelő x-faktorokat, dzsungeleket stb, zabálja teli szájjal, küldi az sms-eket, végigizgulja a szavazást.

Majd másnap kivonul birkamentben, nagy táblával a kezében:

Nem leszünk gyarmat!

kuksi1088 2014.11.02. 18:50:07

@sixx: Nekem a túlzásokkal van bajom. Pl. kommentálhatnám széles körben mondjuk Alonso versenyzését egy nagy rakás trutyinak, de mivel még életemben nem vezettem F1 autót, óvakodnék a hozzáértő erős kritikai megjegyzésektől, mert én csak egy néző vagyok, és mint ilyen nagyon szubjektíven látom a dolgokat.

dr doktorka 2014.11.02. 18:57:47

@rockjano: "a válogatókon mindenki mennyivel jobb mint élőben"

Ez azért van zenetudósok, mert ezek az amatőrök pont azért nem vitték semmire, mert a karaoke képességikkel csak 1-2 dalt tudnak kissé kimagaslóbban elénekelni, többre nem megy a hangtudásukkal.

Ezzel az "életem dalával" bemutatkoznak, neked tátva marad a szád, azt hiszed hogy Vitni Júszton leszállt a magyar pusztát megtermékenyíteni, aztán a következő fordulókban kiderül, hogy még a boci boci tarkát se tudja a sztárjelölt megoldani.

Au ország meg ezt a nettó 35 perces érdemi tartalmú müsort 3 órán át bámulja élőben. Az eszesebbje ha már kíváncsi rá, akkor DVD-re veszi, és a fröcsögéseknél, reklámoknál már futtatja is tovább a korongot.
A megspórolt idejét meg a szellemi építésére fordítja.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.11.02. 19:03:01

@dr doktorka: "nyugatiak, azt a leborult szivarvégit, nem 1980-at írunk, mester.

_Ske_ 2014.11.02. 19:03:13

Ha ennyire nem tetszik, akkor mi a szarnak nézitek?
Nézzetek mást és hányjatok arra.

2014.11.02. 19:03:50

@Jemi: Szerintem sose tudjuk meg, de elbaltázott ötlet volt.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.11.02. 19:04:34

@kuksi1088: tehát még soha, ismétlem, SOHA nem ejtetted ki a szádon azt, hogy

- de szar ez a leves (menzán)
- de pocsék ez a festmény (kiállításon)
- micsoda szar poszt ez (blogon, kommentelőként)

ugye? vagy szakácsfestőíró vagy?

kuksi1088 2014.11.02. 20:01:55

@sixx: talán a menza levesre igen :-) de az egy menza leves, én meg tudok főzni, nem is gyengén

r. ftőrm. kmb. h. 2014.11.02. 20:18:49

sixx, te frankón itt vitatkozol egy kommentelővel, csak mert be merészelt szólni valami demagóg műmorál primitivséget rad? Kicsit gagyi...

sixx · http://comment.blog.hu 2014.11.02. 20:19:44

@r. ftőrm. kmb. h.: az ilyen marhaságot nem bírom elviselni.

zommmmmbi 2014.11.02. 21:04:58

Az a baj, hogy be is vallják: nem az számít, hogy milyen a hangja, milyen énekes. A lényeg az X faktor. Itt egy Paul Potts vagy egy Susan Boyle labdába sem rúghatna, hiába énekelnek csodálatosan. Nem tudom miért fajzott el ez a műsor, köze nincs az alapkoncepcióhoz. Meg lehet nézni mire viszik az itt szereplők. Hát, kb semmire.

dark future · http://www.andocsek.hu 2014.11.02. 22:17:58

nézzétek inkább az m1-en a komolyzenei tehetségkutató versenyt. abban legalább TÉNYLEG vannak igazi tehetségek. pl. ő: www.youtube.com/watch?v=uJuVQ-B09yE

Aszusz 2014.11.02. 22:45:59

Paul Potts és Susan Boyle nem véletlenül indult egy olyan tehetségkutatóban, ahol csak 3x kellett énekelniük, és abból is kétszer ugyanazt énekelték. X faktort kinn sem nyertek volna (mondjuk Susan Boyle így sem nyert, csak második lett). Itt egyszerűen kevés az idő arra, hogy hétről hétre új számot tanuljanak meg, ami ráadásul teljesen más stílus is, mint az előző. Mondjuk azt nem tudom, hogy ennek a szórakoztatáson kívül mi értelme van. Talán kiderülhet, hogy a delikvensek mennyire bírják a gyűrődést, illetve mi is áll igazán jól nekik.

Hokunda 2014.11.02. 23:03:45

Nagy várakozás volt bennem a műsorral kapcsolatban, de elmúlt. Már-már a műsor tragédiája, hogy jobban szórakozok Sixx írásán, mint az egész adás alatt. A párbajt már meg sem vártam és nem érzem úgy, hogy lamaradtam valamiről. Gyakorlatilag mindegy volt ki jut tovább.
Hiú ábránd, hogy egyszer elkapjak egy olyan X-faktor pillanatot, mint ami akkor volt, mikor Miklósa Erika hangja felcsendült az 5. megasztárban.

2014.11.02. 23:24:07

Sz@r az egész, az írásra is méltatlan ez a műsor. Minden egyes leütött billentyűzetért kár. Inkább olvassatok ehelyett a fos helyett, többet ér...

egyemakisszíved 2014.11.02. 23:40:29

@downgrade: Ez a papírmasé-hasonlat nekem is eszembe jutott, amikor Borbély Ricsit láttam álldogálni. Én többek között az ilyen percekért szeretem az élő adásokat. G azzal, hogy a párbajhelyzetet viccként jellemezte, szerintem a közönség „szakértelmét” minősítette, nem a szerkesztőkét. Nyilván vannak rosszabb énekesek a mezőnyben, de egy tévéműsorban az számít, hogy mennyire szerethető egy versenyző, eltolnak-e kedvéért egy sms-t a népek. Nem is emlékszem, hogy a verseny elején kerültek már ilyen sokszor a kiesés közelébe az öregek csapatából, ezt akár felfoghatjuk úgy is, hogy G rosszul választott. Bár vélhetően nem mindenkinek a nyerés a célja, a szereplés ismertebbé tehet egy-egy énekest, tanulhat, kipróbálhatja magát egy tévéadásban.

dr doktorka 2014.11.03. 00:07:26

@sixx:

höhö, messzebb van ma az ország a Nyugattól, mint 1980-ban. Tessék a bulvár mellett néha eksuöl politikát is olvasni. Másztyer.

ap · http://premiumlivesets.hu 2014.11.03. 00:12:07

@sixx: pedig lényegében ctrlc ctrlv a kedvesemről...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.03. 00:46:12

@_Ske_: "Ha ennyire nem tetszik, akkor mi a szarnak nézitek?"

Pfff... Nem mindenki nézi, én pl. a kommentek kedvéért járok ide. De marha unalmas lenne, ha mindenki csak áradozna.

alvito 2014.11.03. 05:32:11

@sixx: Sok boldogságot !!!

alvito 2014.11.03. 05:46:11

@sixx: amúgy a Sudrákos énekesnek szerintem remek hangja van, engem kicsit a seattle-i iskolára emlékeztet (grunge). Kár, hogy a zenekar nem annyira jó mögötte.

trendo+ 2014.11.03. 06:11:46

Képtelen vagyok felfogni, miért kell drága pénzért "uraságtól levetett" ócska licenszeket venni? Nincs ebben az országban egy-két tehetséges, innovatív agyú ember, aki ki tudna találni a keretét-menetét egy épkézláb könnyűzenei show-nak, vetélkedőnek, vagy tehetségkutatónak? Ha nem is lenne brilliáns, de legalább a saját szarunkat tuszkolnák le a torkunkon :)

Más. Világhíres hangmérnökeink kérjék vissza a tanulópénzt! A tévéből jövő hang minősége katasztrofális. Feltételezem, hogy mindent alárendelnek, hogy a helyszíni műsor jó legyen, de mégis csak a képernyők előtt ülők igényére kéne koncentrálni, hiszen ők vannak nagyságrendekkel többen, és nem a nézőtéren sikonyáló grouppie lányok és családtagok! A hangerő szabályozás katasztrofális, semmit nem lehet tisztán kivenni, csak a reklám spotok üvöltenek ezerrel.

TVH 2014.11.03. 06:48:12

"És nem, ma sem ússzuk meg Tóth Gabi animgif nélkül, bár a művésznő magához képest tegnap rém visszafogott volt."

Művésznő??? Mű vésznő!

ipari ivógéptanács 2014.11.03. 07:49:38

nem akarok nyalakodni, de ez egy fasza kritika volt, hogy is kell mondani, ja megvan, átjött

alprazolam 2014.11.03. 09:55:03

Miért nem lehet magyar tehetségkutató műsorban csak magyar dalokat vagy feldolgozásokat énekelni és játszani?

Bobby Newmark 2014.11.03. 10:19:19

"hogy legszívesebben elkapcsolna az ember"

Engem őszintén meglep, hogy egyáltalán nézi valaki ezeket a műsorokat azokon kívül, akiknek munkaügyből kifolyólag kötelező...

Bobby Newmark 2014.11.03. 10:21:11

@alprazolam: Mi szükség van ezekre az iszonyat színvonaltalan "tehetségkutatókra"? Nem elég az elmúlt 100 év profi zenéje, tényleg huszadrangú tehetségtelen szar amatőrök az érdekesek?

Komolyan kérdezem, hogy mi ezekben a szórakoztató?

alprazolam 2014.11.03. 10:57:22

@sixx: talán mert magyar ember magyar dalt sokkal hitelesebben tud előadni, és mert értjük is. ha angolul akar vernyákolni, menjen angliába.
de ez csak az én véleményem.

Nyausoft 2014.11.03. 11:00:11

Szerintem a dalválasztással van itt a legtöbb gond, illetve azzal hogy fosul dolgozzák fel őket. Csak mert hasonlít vmi az eredetire, attól még nem feltétlenül fos, és csak mert feldolgozzák az eredetit, nem feltétlen lesz jobb vagy saját, inkább gagyibb és kakker.

Jahh élőbe sose nézzétek meg, én mindig utólag nézem. Se PH érték, se elvesztegetett 2 óra, mert a szart áttekerem. :D

Kövééé 2014.11.03. 11:57:37

@Ancilla: ettől érzik többnek magukat, hogy van mit fikázni. Érdekes, hogy a tökélyig magasztosított Sztárban sztár cikkeknél fél ennyi hozzászólás sem volt soha, pedig ott az előadásoknak legalább fele a Bikicsunájt idézte, mondjuk ez is volt a dolga...

Ancilla 2014.11.03. 12:15:35

@alprazolam: Egyébként én sem értem, hogy miért tengenek túl az angol számok. Ez talán valami előírás a licencben? A nézők elég nagy hányada nem tud angolul annyira, hogy értse is a szöveget (másik nagy hányad semennyire), ennek folytán azt sem érzik, átélte-e a dalt vagy nem az énekes. Jobb esetben a zsűri valamelyik tagja tájékoztat arról, hogy miről szólt a dal. (Még a címet sem mondják be magyarul.) Én ezt magyar emberként, Magyarországon élve kifejezetten sértőnek érzem.

Szerintem vannak nagyon jó magyar dalok, lehetne válogatni.

Sunny Days 2014.11.03. 12:24:54

Nem tudom, másnak is feltűnt-e, hogy mikor állnak a végén hárman (KKZs+HJ+IB) szegény KKZs abban a neki nem túl előnyös ruhájában pont úgy nézett ki, mint VAMPIRELLA.
(index.hu/mindekozben/poszt/2014/11/02/tiz_szuperhos-jelmez_amiket_soha_nem_latunk_majd_a_moziban/)
Tegnap a főoldalon még szinte egymás mellett volt látható a két kép, ma már ez a hármas fotó nincs fönt, a galériában sem, de ott az 5. és 7. kép talán jól szemlélteti.
(comment.blog.hu/2014/11/02/x-faktor_a_liftzene_magasiskolaja/full_commentlist/1#gallery-1414914384_5)

Ja, és az adás.
Többen lehúzták Benji produkcióját, Szikorának pl. nagyon nem tetszett, nekem viszont nagyon is bejött. Végre mosolygott ez a fiú, kedves jelenség volt, jól énekelte a Sinatra dalt és mozogni is jól tudott közben. Persze, nekem a Sinatra dalok amúgy is tetszenek, és Benjinek is szurkolok, de csodálkozom, hogy olyan sokan a rosszak közé írták őt fel ennek a dalnak kapcsán.

Nekem pont azok a dalok nem tetszettek és őket vártam párbajra, amit itt a kommentelők és a mentorok is mind agyon magasztaltak. Színész Ricsi és Juli mindketten olyan idegesítően szétdarabolták a dalukat, hogy igazi kín volt őket végig hallgatni. Mondtak egy-két szót a szövegből, amit követett egy hosszú szünet, amikor hangot sem adtak ki, és így tolták végig a dalt. Juli ezt még tetézni tudta azzal, hogy orr hangon szavalt (azelőtt még sosem volt orr hangja, de erre most egyik mentor sem mondott semmit). Szegény Cipő biztosan forgott a sírjában, hogy a Kék és narancssárga így meg lett pocsékolva. Ricsi dalára már nem is emlékszem (és elő sem keresem), csak a döbbenetre, vajon ki instruálta így szerencsétlent?
Bájaleksz azzal a poppposított de a hegedű cincogással együtt mégis autentikusra erőltetett népdallal és a népi hímzéses háttérrel mindenkit elbűvölt, szerintem meg olyan semmilyen volt, mint amilyen ő maga, a fején a fordított baseball sapka, ami a homlokán a sárga pánttal igazán egyedire sikeredett, nagyon jól passzolt a szakállához, pótolta a hülyeszemüveg hiányát, jól kiegészítette a dalt (neeem!!!). De talán velem van a baj, mert másoknak meg ez tetszett.

Tóth Andi egyedül jobban előadta volna azt a dalt, tv-n keresztül az a rettenetes harmonika elnyomta a hangját, különösen az elején. Fel sem ismertem, mit ad elő, annyira sikerült a harmonika kíséretet átdolgozni... Sixx, csaaaak neked van szuper hangrendszeres tv-d, nálunk a sima stereo tv-n (és más kommentelőknél is) borzasztóan rossz arányban jött az énekhang a zenéhez képest.
Egyet értek másnapos kommentjével (nov.2. 11:24:57), a zenei alapokat hallgathatatlanná túrják, a dalt felismerhetetlenségig eltorzítják (az össze-vissza hajlítgatások, más dallammal való éneklések is legtöbbször rontják, sőt, lerombolják az élményt), de a hangosító szakember is biztos szabin van és kb a portást ültették jobb híján a helyére.

Az mindig elhangzik, hogy a tovább jutók nem a szavazatok számának sorrendjében hallják a nevüket. Most, szegény Bella (aki pl. szintén több helyen nagyon más dallamot énekelt, ami nekem nem tetszett) miért maradt a végére? Már a múltkor is majd elájult az izgalomtól, amikor párbajoznia kellett, mire volt jó, hogy ekkora stressznek kitegyék, ha végül csak tovább jutott?

stardust20 2014.11.03. 14:08:45

Sziasztok. :) Nekem többnyire tetszett a tegnapi adás, bár igaz, volt olyan dalválasztás, amit nem igazán tudtam hova tenni...

Nem tudom, egyedül vagyok-e ezzel, de én Nagy Richárdtól nem vagyok annyira elájulva, van benne valami, ami taszít... Nem mondom, hogy kifejezetten ellenszenves, mert ez nem igaz, de sose hoz lázba, nem érdekel különösebben, amit énekel, annak ellenére, hogy a hangja jó.
Horányi Juli szintén, szerintem "túl van sztárolva". A hangja gyönyörű, én viszonylag laikusként tisztának hallom, de a finomkodása néha nekem is erőltetett, felvett szerepnek tűnik, kissé "művi", hogy úgy mondjam... Nem rossz, de amennyire dicsérve van sokszor, az szerintem túlzás.(BÁR, a válogatós jelbeszédes szereplése varázslatos volt, azt meg kell hagyni. :) )
Andelic Jonathan, Jakab-Péter Izabella szerintem jók, kellemes hangszínük van, de ha a mezőny többi részéhez viszonyítom őket, nehezen tudom elképzelni akármelyiküket is X-Faktor győztesként.
Benji... ezzel a véleménnyel lehet nagyon egyedül leszek, de nekem nagyon semleges. Ha mentor volnék, eleve Gwent vittem volna helyette a műsorba, neki zseniális, erős, érdekes hangja volt. Benji jó hangú 16 éves, nem szeretnék tőle csodát várni, de amennyire fel lett kapva, szerintem nem annyira jó, én konkrétan egy számra nem emlékszem, amit énekelt, számomra összefolyik az összes... Ez nemcsak a dalválasztás "hibája" szerintem.
Borbély Ricsinek jó a hangja, és nekem amúgy szimpatikus is. Mármint kezdetben sokan mondták, hogy "teátrális", meg beképzelt, az előbbiben van is valami, de ahogy az egyik előző hozzászóló írta, szerintem inkább csak izgul, amúgy van benne alázat, én úgy érzem.
Tha Shudras-nak szerintem itt a helye, és engem nem zavar a maszk sem. :) Igen, lehet hogy sokaknak már unalmas, vagy "polgárpukkasztó", de szerintem ez nem feltűnősködés, csak így akarnak érdekesek maradni egy olyan műsorban, ahol a zenekaroknak - valljuk be - nem voltak eddig túl nagy sikerei... Szerintem ez sikerül is, legalább egyediek, azonkívül amíg ilyen zenét játszanak, addig engem nem érdekel a maszk, szerintem jók a feldolgozások, az énekesnek kellemes, színpadra termett hangszíne van. Amíg a maszk rajtuk van, legalább mindenki a lényegre, a zenére figyel, nem másra...

Az én kedvenceim Tóth Andi és Szabó Ricsi. Utóbbi tegnap tény és való, hogy hamis volt, de ő kb. az egyetlen, aki számomra tényleg majd' minden adásban közvetített érzelmeket: hallgatom az éneklését, közben figyelem a szöveget, és ELHISZEM amit énekel. Ebből látszik, hogy számít a személyiség is a színpadon, és ő szerintem abszolút szimpatikus (nekem legalábbis). Tóth Andi ebből a szempontból sokat fog szerintem alakulni, de ha nem, az se baj, teljesen jól kezeli a kritikákat, amellett, hogy zseniálisan énekel 15 évesen... Szerintem nem méltatlanul lett sokak kedvence.

Kállai-Kiss Zsófinak is nagyon drukkoltam, lehet néha tényleg kiabálásnak hangzott, de teljesen érdemtelenül esett ki tegnap szerintem, a hangja elvihette volna jóval tovább őt... Nem szeretnék senkit megbántani, de a Spoon szereplése annyira nem mozgat meg SOHA, hogy kb. nem is emlékszem, mikor voltak a színpadon, és ha meg kéne mondanom, mit énekeltek akár tegnap, akár máskor, hát nagyon komoly bajban lennék... Nem szeretem azt a túlfinomkodó éneklést sem, amit az énekes srác produkál, hát ha ez nem művi, akkor semmi. Azért dühítő, mert ők simán továbbjutnak, amikor - nem gonoszságból, de - a tegnapi teljesítményük alapján nekik kellett volna ott állniuk a párbajnál. Mert szerintem ez egy vicc, hogy egy Horányi Julinak, meg Kállai-Kiss Zsófinak kellett párbajoznia - igaz, tegnap nem voltak annyira jók, mint mondtam Julitól nem is vagyok elájulva, de nekik tovább kellett volna menniük. Szerintem szégyen, hogy ők párbajoztak tegnap...

A zsűri összeállításával én viszonylag elégedett vagyok, mindegyikük profi szerintem. Alföldinek nagyon jó meglátásai vannak, ő az egyik kedvencem, sokszor egyetértek vele. Gabira is lehet sok mindent mondani, de egy-két kivételtől eltekintve engem nem idegesít, és szerintem abszolút érti a dolgát... Szikora az, akivel nem értek sokszor egyet, illetve nem jön át annyira a személyisége sem, a táboros döntése is katasztrófa volt... Néha nagyon kell figyelnem, hogy a sok halandzsából kihalásszam, mire gondolt... Little G viszont nagyon jó választás volt szerintem, szakmailag is hiteles, amellett jó megnyilvánulásai vannak a műsorban, és abszolút szimpatikusnak, humánusnak tűnik, nekem legalábbis - Alföldi mellett ő a másik kedvenc. :)

Nagyon kritizálni senkit nem szerettem volna - nekem nincs olyan jó hangom, hogy utánuk csináljam - de ez az én véleményem. Bocsi, hogy hosszú lett. :)

Amúgy sokat olvasom a blogot, és tetszenek a kritikák.

Ancilla 2014.11.03. 15:25:17

@stardust20: Az ilyen korrekt elemzésekért érdemes mégis olvasni a kommenteket.

sweeney todd 2014.11.03. 17:05:06

ez az erdélyi csaj miért nem képes normálisan ejteni a magánhangzókat? megőrülők, hogy az "e"-ket "á"-knak énekli és képtelen egy magánhangzót is eltalálni.

sweeney todd 2014.11.03. 17:25:06

most nézem. a spoon énekesének milyen elképesztően orrhangja van! és miért kell ezt a teljesen elkoptatott, lerágott csont Máté Péter nótát énekelni?

sweeney todd 2014.11.03. 17:43:30

"Üdítően lógott ki a mezőnyből, a nóta kifejezetten jó volt, és ugyan engem a világból ki lehet kergetni a népzenei motívumok popzenébe applikálásával," dettó, nem értem, hogy népdalt, vagy népdalos hangszerelést miért nem lehet béna dobnék nélkül vállalni. ha nem poposítja, jobb lett volna.

sweeney todd 2014.11.03. 17:50:52

áááá, Tóth Gabi de szarul énekel már! túl magas neki, ki sem tudja énekelni.

sweeney todd 2014.11.03. 17:55:43

és miért ugyan azokat a dalokat éneklik unos-untalan?

Chuck Νorris 2014.11.03. 18:48:23

byealex tényleg jobb volt mint amit vártam, de azért ezt a számot se fogom magamtol végighallgatni.
A Shudras is egészen jó volt (az átlagot tekintve) a kiscsaj is szimpi, bár sixxel egyetértve, kevesebb orditás és több dallam kellett volna a dalába. A többi viszont falunapi gagyi volt:l

RobiLya 2014.11.03. 18:57:13

Továbbra is azt mondom, hogy Tóth Andin kívül nem érdemes másban x-faktort keresni. Benji meg a Ricsik számomra mind jelentéktelenek, nincs rossz hangja egyiknek sem, csak épp unalmasak, egysíkúak. Horányi Juliban van valami elbűvölő és szépen szól a hangja, de ez a "megcsinált karakter" amiből semmiképp nem léphet ki, nagyon merevvé teszi. A spoon énekese szerintem nagyon jól énekel, de ne már, tábortűz mellett jöhet, de albumot biztos nem vennék tőlük, folyik a nyál a tvből. Tha Shudras eleinte izgalmas volt, de most már kifulladt a sztori, kevés az álarc, zeneileg meg annyit nem adnak, hogy lázban tartsák a népet. Jonatán borzasztó, semmi színpadi magabiztosság, mindig azt várom mikor sírja el magát izgalmában. Ja és a kis szőke Bella. Rosszul vagyok, ahogy képezi a hangokat, az a lihegés, vagy csuklás, vagy nem tudom mi, ki tudnék futni a világból. És végül egy maradt. Andi. Tudom, hogy fiatal, talán korai ilyenkor bekerülni a sóbizniszbe, de! Erőteljes, egyedi hang, magabiztos megjelenés, betölti a színpadot, felfigyelsz rá, magával ragad. Szerintem egyenes az útja a győzelemig. Én így látom a kedves pácienseket. Mentorokat meg hagyjuk már.. a só részei, mint a műsorvezetők vagy a kamerások, szerintem fülre mondanak nekik mindent.

edebedenéni 2014.11.21. 14:33:29

@Gabor2000: más csatornákon vannak filmek. Nézzed azt, drágám!

edebedenéni 2014.11.21. 19:57:09

@candusrocks: "csak akinek lelkében szép az ének, az hallja a másik énekét is szépnek"
süti beállítások módosítása