A nagy sportesemények, pontosabban kontinensviadalok vagy olimpiák elengedhetetlen kellékei a nyitó- és záróünnepségek, ezeket lehet szeretni vagy rühelleni, ettől még vannak, sőt, nem tévedünk nagyot, ha kijelentjük, lesznek is, míg Föld kerek (mint a rockerek, ugye). Az persze sehol nincs megmondva, sőt lefektetve, hogy egy záróünnepségnek feltétlenül három órán kell tartania és szinte csak olyan előadókkal operálhat, akiket a nyugdíjasházból is csak külön engedéllyel eresztettek ki.
Amilyen feszes, lüktető, vicces és újszerű volt a Danny Boyle rendezte megnyitó, aminek még azt is el lehetett nézni, hogy bizonyos pillanataiban az intézményesített giccs előtti kollektív főhajtásnak tűnt, olyan idegesítően lapos és unalmas volt a záróbuli, aminek feltehetően a férfi maratoni futás érmesei örültek a legjobban, mert itt kapták meg végre a 42 kilométeres rohanás jutalmát. A többiek szerintem mentek volna bulizni, zabálni vagy dugni, már ha lehet hinni a piros lámpás gyorséttermi negyeddé átvedlett olimpiai faluról szóló rémtörténeteknek, ehelyett ott feszengtek a stadion közepére felállított Union Jack-alakú színpad réseiben.
Mindezt a vasszigorral őrködő önkéntesek sorfala mögött, mint egy bazinagy karámban, pedig annál viccesebbet nemigen tudunk elképzelni, mint a spontán versenyfutást rendező, önmagukat 80 000 néző (meg még vagy 300 millió a tévék előtt) előtt ünnepeltető atléták látványa - igaz, akkor a műsor gerincét alkotó, a stadionba állandóan behajtó taxikat, limuzinokat vagy teherautókat el lehetett volna felejteni. A műsor koreográfiáját összerakó Kim Gavin korábban balettáncos volt, ami a táncos betéteket elnézve mély nyomokat hagyott az ő kis lelkén, bele sem merünk gondolni, milyen záróeseményt tudna egy kőfaragó vagy egy szimbolás összerakni.
A brit popzenéről szóló műsorban a Pet Shop Boys, Ray Davies, Madness, Annie Lennox, a The Who, Nick Mason a Pink Floydból, George Michel és a Queen két tagja képviselte a szépkorúakat, vagy hogy is kell a nyugdíjasokat polkorrektül aposztrofálni. Lennox előadása lendületes volt, de a borzasztó jelmezt, sminket és a riasztó táncosokat ez sem tudta feledtetni a nézővel. A többiek letolták, amit le kellett, hol playbackről, hol nem, de ez már tényleg senkit nem érdekelt. Russell Brandt komikusnak viszont meg kellene mondani, hogy soha többé ne énekeljen Willy Wonkának öltözve Beatlest, mert nagyon-nagyon sokat árt annak a kevés hitelességnek, ami megmaradt belőle, és hiába bizonygatta Szujó Zotán, hogy mindegy, ki énekli a We Will Rock You című Queen-nótát, Jesse J. erre szinte azonnal rácáfolt.
Rémes volt az öregesen mozgó The Who-t látni a gitárjára kényesen ügyelő Pete Townsenddel (bezzeg régen egy ilyen felkérésre a szervezőbizottság elnökének a hátán verte volna szét a hangszert), de a csak erre az egy eseményre összeálló Spice Girls látványa sokkolta a népet leginkább. Félelmetes, hogy ezek a nők ezzel a zenével annak idején tényleg dollármilliókat szedtek össze, hihetetlen mennyire kínosan szar volt az, amit a rögtönzött emelvénynek betolt taxik tetején idétlenül toporogva előadtak - valahol megértem már, miért fázott annyira Victoria Beckham a fellépéstől.
A lassan hömpölygő, főleg a brit közönség ízlésének szóló műsor legjobb pillanata a következő, riói olimpia rendezőinek bemutatkozása volt, itt legalább volt valami lendület, pezsgés, latinos ritmusok és vigyorogva szambázó táncosok, no meg Pelé, a világ egyik legnagyobb haknigyárosa, akit szerintem nincs olyan esemény, amire nem lehetne felbérelni. Mindezt persze sikerült agyonvágni a Kósa Lajos legvérmesebb álmait megtestesítő, minden pórusából lángot köpő főnixmadárral, aminél giccsesebb látványt nagy hirtelen elképzelni sem tudunk. Reméljük X. Lajos nem kunyizta el a szervezőktől dísznek a Nagytemplomra.
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.08.13. 14:23:57
Passenger 2012.08.13. 14:25:14
abc 2012.08.13. 14:26:05
ENNYI
perrymason 2012.08.13. 14:28:34
Nagyon bírom a monty pythonosokat, de kicsit erőltetett volt a Look at the bright side of life-os produkció...
Az egésznek tényleg nagyon hakni jellege volt.
CC_Kitiltott (törölt) 2012.08.13. 14:29:08
kaamir 2012.08.13. 14:31:25
(A King Crimsont viszont tényleg hiányoltam, se itt, se a megnyitón nem kaptak egy másodpercet sem)
CC_Kitiltott (törölt) 2012.08.13. 14:31:34
johevi 2012.08.13. 14:31:43
Mielőtt megdícsérnéd a brazil szambásokat, nézd meg hogy törlik le az angol táncosok a produkció végén magukról a boxot...
iparterves 2012.08.13. 14:32:48
Bambano 2012.08.13. 14:32:49
a záróünnepségből kb. 5 percet bírtam nézni, annyira pocsék volt a hangja. miért nem lehetett a központi hangosítás hangját elektronikusan átvenni a tv-hez?
SemBoga 2012.08.13. 14:33:28
a hangosítás a tvben furcsa volt, szujó zoli pedig alkalmatlan erre a feladatra
Leadfoot 2012.08.13. 14:33:42
Többségük meg ráadásul randán playback-elt.
A Spice Girls mellett a másik sokk az (köpjetek le, de én kedvel(t)em) Oasis tehetségtelenebbik felét képviselő Liam Gallagher volt, aki Oasis-nótát forszírozott rémesen az új zenekarjának a neve alatt.
dr. pretender 2012.08.13. 14:35:42
Leadfoot 2012.08.13. 14:35:59
He?
mafos 2012.08.13. 14:36:09
Bambano 2012.08.13. 14:37:25
dr. pretender 2012.08.13. 14:38:32
borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2012.08.13. 14:38:34
rockjano 2012.08.13. 14:38:54
Annie Lennox zzeniális volt...
Bambano 2012.08.13. 14:38:54
sixx · http://comment.blog.hu 2012.08.13. 14:39:37
Mad Mind 2012.08.13. 14:39:49
A Brit nemzeti lobogó, az más néven Union Jack.
XocoLatte 2012.08.13. 14:40:31
A zenészek némelyike valóban gáz volt, főleg a nímand nyálas vagy csak zártosztályról szabadult újabb generációs "művészek". Brian May gitárszóló odab@szott rendesen, és még csak nem is playback volt.
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2012.08.13. 14:40:43
Mad Mind 2012.08.13. 14:40:45
Az angolok szerint nem. Legalábbis ők is Union Jacknek hívták, de lehet, hogy csak nem kérdeztek meg téged. :D
sixx · http://comment.blog.hu 2012.08.13. 14:40:48
gabeszkendar 2012.08.13. 14:42:35
Bambano 2012.08.13. 14:45:44
@Mad Mind: a brit nemzeti lobogó, másnéven Union Flag, amit gyakran hívnak Union Jack-nek is.
Leadfoot 2012.08.13. 14:49:52
A záróünnepély lapossága akkor fáj legjobban, ha eszembe jut, mekkorát zúzott Jimmy Page a pekingi zárón... www.youtube.com/watch?v=1YGY_FxlyrM (elég szar minőség)
Na AZ bulihangulat volt!
sixx · http://comment.blog.hu 2012.08.13. 14:50:43
Whether to call it the "Union Flag" or the "Union Jack" is a matter of debate by many. According to the Flag Institute, the vexillological organisation for the United Kingdom, "the national flag of the United Kingdom, the Crown Dependencies and Overseas Territories is the Union Flag, which may also be called the Union Jack."[4] It also notes that "From early in its life the Admiralty itself frequently referred to the flag as the Union Jack, whatever its use, and in 1902 an Admiralty Circular announced that Their Lordships had decided that either name could be used officially. In 1908, a government minister stated, in response to a Parliamentary question, that "the Union Jack should be regarded as the National flag" .[5][6] Nevertheless, the term "Union Flag" is used in King Charles's proclamation of 1634,[7] and in King George III's proclamation of 1 January 1801 concerning the arms and flag of the United Kingdom of Great Britain and Ireland.[8]
Rosszindulatú Vászka 2012.08.13. 14:52:19
Kár, hogy nem tud magyarul, ha már beleugat az éterbe a zeneszámok közbe. Lehet, hogy ha csendbe marad, nagyobb az élvezet.
ComLo 2012.08.13. 14:56:15
Nekem az fogalmazódott meg bennem, hogy ahogy valaki írta a megnyitón a britek megmutatták miért jó őket választani Peking helyett, hogy miért lehet szeretni a briteket. Az olimpia tökéletes volt. Majd a végén szépen visszaállították az eredeti sztereotípiákat, a csak a múltban éléssel, a kifejezetten szar és középszerű popzenéjükkel, a fantáziátlansággal, stb stb.
ComLo 2012.08.13. 14:59:42
Bambano 2012.08.13. 15:03:23
Ezért van az, hogyha a union flag hajón van, akkor lehet union jack-nek nevezni, de union jacknek csak akkor lehet nevezni, ha hajón van. stadionban nem.
johevi 2012.08.13. 15:05:23
Akkor bocs, nekem úgy tűnt, de igazából lényegtelen, szerintem George Michael sem az volt aminek látszott :-)
Egyébként egymás után kétszer ( királynő szülinapja egy hónapja meg most az olimpia )eladni ezt a megismételhetetlen és egyszeri celebcunamit kicsit illúzióromboló volt.
Zarathu 2012.08.13. 15:10:13
A hu.wikipedia-t nem ért leellenőrizni több forrásbol is. (Sokszor az angolt is.)
Egyébként:
1, www.royal.gov.uk/MonarchUK/Symbols/UnionJack.aspx
2, www.flaginstitute.org/index.php?location=7.1.2
sixx · http://comment.blog.hu 2012.08.13. 15:10:55
Ezzel szemben a CIA szerint: blue field with the red cross of Saint George (patron saint of England) edged in white superimposed on the diagonal red cross of Saint Patrick (patron saint of Ireland), which is superimposed on the diagonal white cross of Saint Andrew (patron saint of Scotland); properly known as the Union Flag, but commonly called the Union Jack; the design and colors (especially the Blue Ensign) have been the basis for a number of other flags including other Commonwealth countries and their constituent states or provinces, and British overseas territories.
Leadfoot 2012.08.13. 15:11:27
Rosszindulatú Vászka 2012.08.13. 15:14:05
mézescsók 2012.08.13. 15:18:47
@Bambano: Ha már a magyar wikipédiára hivatkozol, akkor olvass egy fél sorral tovább is,ahol az van, hogy jack az a zászló akkor is, ha felkapja a szél. Tenger nem volt, szél volt. Legyen jack.
A magam részéről a megnyitót tartalmasabbnak láttam. A záróbuli nagyon elment az idős rockerek felé, akiknek minden tiszteletem régi dolgaikért, de azért bálványok bírnak ledőlni a fénysebességnél gyorsabban! Talán nem lett volna ennyire unalmas, ha nem közelmúlt brit zenéjére építik az egész műsort.
A műsorvezetők meg: nekem a csúcs az volt, amikor a divatikonokat tolták be óriásplakátokon és a szpíker azt mondja, hogy Naomi Campbell. Aztán ott hevert Kate Moss. Azért a bőrszín feltünhetett volna, mert akad egy árnyalatnyi különbség.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.08.13. 15:19:07
radeon5 2012.08.13. 15:20:54
Nema 2012.08.13. 15:24:29
Dr. Schwanzkopf Rudolf 2012.08.13. 15:26:45
Rosszindulatú Vászka 2012.08.13. 15:29:16
Vagy akkor már Terry Gilliam énekelhette volna a Brazilt :)
radeon5 2012.08.13. 15:30:06
jurisics 2012.08.13. 15:32:22
Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2012.08.13. 15:39:57
Omega, NOX, Fekete Pákó, Sterbinszky?
Ez az ország 20 éve nem teremtett semmit, hála a vezetésnek, avagy a kádári titkosszolgálat parlamentben való túlélésének.
Mi mi a tökömet villantanánk?
Rosszindulatú Vászka 2012.08.13. 15:42:47
AnnaKarenina 2012.08.13. 15:43:43
Bambano 2012.08.13. 15:48:37
Rosszindulatú Vászka 2012.08.13. 15:50:20
fran7 2012.08.13. 15:51:45
AnnaKarenina 2012.08.13. 15:52:51
A fiatalság önmagában nem érték, mert múlik és mégis az lenne a fontos, hogy hogyan, mivel múlt.
Bambano 2012.08.13. 15:54:36
Rosszindulatú Vászka 2012.08.13. 16:01:57
artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2012.08.13. 16:09:02
fran7 2012.08.13. 16:09:27
artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2012.08.13. 16:11:11
AnnaKarenina 2012.08.13. 16:11:49
Igaz, ha egyszer létrehoznánk, után ki tudnánk adni más kisebb országok fővárosainak, és akkor azok is tudnának olimpiát rendezni. :) Kiírnánk: Tirana.
AnnaKarenina 2012.08.13. 16:13:24
AnnaKarenina 2012.08.13. 16:14:53
sunblind 2012.08.13. 16:15:36
Az meg milyen végtelenül proli módon elegáns, hogy a téhóm pontban éjfélkor megszakította a grátisz HD adást, oszt egyszercsak ott ültem kikúrt korom sötétben a nappaliban. :)
Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2012.08.13. 16:16:03
Sztavrosz_ (törölt) 2012.08.13. 16:18:35
Atrox 2012.08.13. 16:18:44
Az megvan, hogy a Tunyó (nyugodjék békében) már nincs köztünk, a Joe meg kő alkoholista lett? Így azért nehéz lenne...
fran7 2012.08.13. 16:21:10
reccs 2012.08.13. 16:21:13
Rosszindulatú Vászka 2012.08.13. 16:23:27
dukeekud 2012.08.13. 16:24:19
Kövi 2012.08.13. 16:27:33
radeon5 2012.08.13. 16:28:01
Ki is egeszitenem az en gondolataimmal: az itteni nehany elozo komment pontosan leirja az egesz magyar tarsadalom hozzaallasat: itthon nem tiszteljuk az ertekeinket (nem csak zeneben, semmiben sem), minden csak "szar", meg ego, meg "mennyelmar miezaszar". Ezert nem jutunk soha elore, es nem is fogunk. Egyeb orszagokban buszkek az emberek a hazajuk erdemeire, nem pedig lehuzzak oket. Es szerintem rendben volt hogy meghivtak azok a nyuggereket a zarobulira, ugyanis igencsak sokat tettek le az asztalra, vilagszinten is. Ezt hivjak egeszseges nemzeti tudatnak, es ez az, ami a magyarokbol kiveszett (kioltek...?).
Gondolkodjatok el azon, hogy sok ujkori magyar sikeres ember (pl. zeneszek) miert is huznak el itthonrol, szinte letagadva, hogy honnan jottek, es elnek mashol, mas identitassal, es sikeresek is, itthon pedig megcsak a nevuket sem ismerik.
Na johettek, lehet fikazni, hajra.
kilgortrout 2012.08.13. 16:28:33
Patreides · patreides.blog.hu 2012.08.13. 16:29:38
Lett volna Kispál és a borz, Tankcsapda, Varga Miklós, Ákos, Lola, SP, Nótár Mary, meg Fásy Zsülike. :)
dukeekud 2012.08.13. 16:30:09
Rosszindulatú Vászka 2012.08.13. 16:30:43
Meg ott a színpadon lett volna Ikarus, meg Turán 2 :)
tjunior 2012.08.13. 16:31:29
AnnaKarenina 2012.08.13. 16:32:39
Patreides · patreides.blog.hu 2012.08.13. 16:32:44
AnnaKarenina 2012.08.13. 16:35:58
fran7 2012.08.13. 16:42:06
Pikk Dáma ♠ 2012.08.13. 16:43:22
lehetett nosztalgiázni meg röhögni
@Rosszindulatú Vászka: hehe:)
satch 2012.08.13. 16:43:33
kamarti 2012.08.13. 16:44:45
Pár dologban egyetértek: tényleg nem mindegy, ki énekli a We Will Rock You-t, a második sikkantásnál én is azt mondtam, még egyszer ne próbáld meg, és a Spice Girls-t sem értettem sem akkoriban, se most - de kétségtelen, hogy őket szinte kötelező volt betenni, ha a fiatalabb nemzedékre is gondoltak a szervezők, márpedig hangsúlyosan egyaránt gondoltak minden korosztályra, közben is, ez többször elő is került.
Egyébként a nemzeti lobogóra is visszatérve: közben persze én is elgondolkodtam, mi lenne abból nálunk, ha az lenne egy műsor alapvetése, hogy értelmezzük újra a lobogót, és a műsor egy pontján rátolnának egy polipot... meg igen, azon is, ki és milyen beszédet mondana, meg azon is, kik léphetnének fel... Mert Spice Girls meg nyugdíjasok ide vagy oda, be kell látnunk, ezek a nyugdíjasok kicsit nagyobb hatással voltak a világ zenéjére, mint a mieink... Mindent összevetve: nekem nem volt unalmas ennyi boldog, önmagával is elégedett embert látni (úgy, hogy amögött teljesítmény is van). Itthon ebben elég ritkán van részünk...
Pikk Dáma ♠ 2012.08.13. 16:46:25
herkó 2012.08.13. 16:47:29
lobster thermidor 2012.08.13. 16:48:52
fran7 2012.08.13. 16:53:59
lobster thermidor 2012.08.13. 16:56:07
Egyébként a nemzeti lobogóra is visszatérve: közben persze én is elgondolkodtam, mi lenne abból nálunk, ha az lenne egy műsor alapvetése, hogy értelmezzük újra a lobogót, és a műsor egy pontján rátolnának egy polipot..."
Na nekem akkor jutottak eszembe hasonló gondolatok, amikor az egyik képben az apácának öltözött táncoslányok felhúzták a ruhájukat, és fenékrázás közben hosszasan mutogatták a nemzeti zászlóból készített bugyijukat.
eßemfaßom meg áll 2012.08.13. 16:57:39
Egy tv-s blogon igazán lehetne sorozatot használni bizonyításra :)
"Doctor Who" The Idiot's Lantern S02e07
Eddie: Right, yes sir. You'll be proud of us sir. We'll have Union Jacks left, right, and centre.
Rose: 'Scuse me Mr Connolly, hang on a minute. Union Jacks?
Eddie: Yes, that's right, isn't it?
Rose: That's the Union Flag. It's the Union Jack only when it's flown at sea.
Eddie: Oh. Oh, I'm sorry. I... I do apologise.
Rose: Well, don't get it wrong again. There's a good man, now get to it!
The Doctor: Right then! Nice and comfy, at Her Majesty's Leisure.
[to Rose]
The Doctor: Union Flag?
Rose: Mum went out with a sailor.
The Doctor: Oh, I bet she did.
Pikk Dáma ♠ 2012.08.13. 16:57:53
radeon5 2012.08.13. 16:59:19
kamarti 2012.08.13. 17:00:35
"A sikeres londoni olimpiai rendezésnek köszönhetően Sebastian Coe, a szervezőbizottság (LOCOG) elnöke sportügyekért felelős kormánymegbízott lesz a játékok után.
David Cameron miniszterelnök a BBC televízióban vasárnap elmondta, hogy Coe feladata lesz egy hosszú távú társadalmi program elkészítése, és a következő öt évben 1,27 milliárd euró áll majd a rendelkezésére.
,,Támogatni kell az utánpótlást, fel akarunk építeni egy jól működő klubrendszert. A gyerekeknek meg kell tanulniuk csapatban játszani, közösen feldolgozni a sikereket, és elviselni az esetleges vereségeket."
Jelenleg az iskolások 40 százaléka sportol versenyszerűen Nagy-Britanniában."
kicsit más kultúra, kicsit más hagyományok, kicsit más demokrácia, igen. és kicsit más eredmények.
flippant 2012.08.13. 17:01:19
kamarti 2012.08.13. 17:03:20
TetvesDög 2012.08.13. 17:07:07
fran7 2012.08.13. 17:09:47
@radeon5: Világhíresek? Szerinted Kínában, mit tudnak róluk vagy Indiában esetleg a dél amerikai kultúrákban. Nem hiszem, hogy sokat. Másrészt, mióta lehet tudni angolul, nemcsak a rádióban mondják be a lefordított címeket, azóta valahogy nem olyan vonzó számomra az angol kultúra ezen része. Egy citromízű banán színtű popkultúra bőven elég nekem, hogy valamiképp épp ésszel elviseljem.
Mindez az én véleményem és elfogadom a ti véleményeteket. Nyilván az angol kultúra a következő 20 évben lehengerli Európát. Majd elmúlik. Addig hadd röhögjek az ő blődségeiken is.
LajosPataki · http://lajospataki.com 2012.08.13. 17:11:06
Bombano! Gyere ki Angliaba es vitatkozz itt az emberekkel. Vicces leszel.
Egyebkent az feltunt valakinek, hogy a BBC gyakorlatilag eltuntette a magyarokat? Az elso 20, mindenki benne volt! Az, hogy az elso ot allandoan kepen van az ok. Na de Irorszag vagy 10x kepen volt Hollandia szinten, az ukran csajokat persze imadtak, Ausztrali joparszor... Egy magyar arcot sem lattam.
Nem sertodtem meg, csak furcsa, hogy ilyen kis orszag meg minden...
A musor meg... Nagyjabol egyetertek a posztoloval. Kb George Michael-ig jo volt. Meg ot ugy neztem, hogy: nahaaat ez meg el? Es ahhoz kepest nem is volt rossz.
Illetve meg azon is elgondolkodtam, hogy vajon Jesse J mit kepvisel, hogy neki RR-on kell bejonnie? A masik ket luxusautos pal meg mar az alja volt.
radeon5 2012.08.13. 17:17:34
Azt pedig nem mondom hogy a brit kultura jobb, mint akarmelyik masik, nem is hengerel le semmit, egyszeruen csak van zenei kulturajuk, nem is kicsi. Meghat mas kulturajuk is, amikhez fura modon nagyon ragaszkodnak..hagyomanyorzo nepseg.
tiram 2012.08.13. 17:18:56
Elég távolinak tartom magam a kínai kultúrától, annál mégsem voltak megértési gondjaim, szép, volt és kész. A londonit meg sok helyen nem értettem (ez persze lehet az én hiányosságom is), de elég furának éreztem.
Koncertnek, bulinak, amit a helyszínen lévők élvezhettek volna nem volt jó, mert időnként megzavarta valami más. Látványműsornak meg gyenge volt.
lobster thermidor 2012.08.13. 17:20:41
Na hallod, azok az autók...!
Mind a három fehér kabrió bal(!) kormányos volt. Nem csoda, hogy szétesett a birodalom.
lobster thermidor 2012.08.13. 17:25:15
Nálunk ennek minimum parlamenti vitanap lenne a következmény, parlamenti vizsgálóbizottsággal!
A Who dobos tornacipője egyébként nagyon komoly volt.
xylon 2012.08.13. 17:26:36
George Michael szar, The Who szar. par mai zenesz szar. Ennel SOKKAL jobb eloadokat is lehetett volna talalni. Az egesz nem volt igazan melto egy globalis mediaesemenyhez, mintha kifogytak volna a penzbol es/vagy az otletbol, egy Glastonbury fesztival nagyszinpada ilyen kb.
BTW Akinek meg nem esett le a Batman es Robinos jelenet annak megsugom hogy ez az Only Fools and Horses cimu szaz eve futott sorozatbol volt egy jelenet. Kb mintha Vagasi Feri egy kommentjet vagtak volna be a Szomszedokbol. Na ennyire volt komoly.
Lefetyke 2012.08.13. 17:43:04
Szerintem nem kellene ennyire "csakazértis" kritikus szemmel nézni és osztani a záróceremóniát.
Egy rakás nagy sláger hangzott el, olyanok, amik a maguk idejében - és sok még most is - nagyon sokat jelentenek a világon.
Jól is voltak összeválogatva, mert a nagyjuk (a Freedom, az Imagine, a We will rock you, My generation stb.) azokat az üzeneteket küldte, amit az Olimpia mottójává tettek.
Én az egészet egy nosztalgikus, és egyben büszke (mármint brit, nemzeti módon büszke) bulinak tudtam be, egy kis emlékeztetőnek abból, hogy mennyi sláger és előadó jött innen. A végén csak az lepett meg, hogy egy ilyen ízig-vérig brit popeseményen sehol nem láttam Paul McCartneyt, Ringo Starrt, Elton Johnt vagy éppen Robbie Williamset, de még utalást se rájuk, a dalaikra. Nélkülük nem sikerült lefedni a teljes brit könnyűzenét.
radeon5 2012.08.13. 17:43:17
Egyebkent szerintem direkt osztottak igy le a lapokat: a megnyito fiatalos porgos erdekes, a zaron meg legyen brit kultura aradat, megis emlekezzen a vilag, hol is rendeztek ezt az olimpiat. Mert hat ugye gazdasagi es imazs-epitesi, es egyeb strategiai celokat is erosen szolgal egy ilyen esemeny.
Egyebkent tenyleg sok nagyon fontos eloadot kihagytak, es jopar megjelent helyere betehettek volna..pl a fentebb emlitett Motörhead - Going to Brazil -t tenyleg nem ertem miert hagytak ki :) Kicsit oreges volt a show valoban, de mint tudjuk az angol tarsadalomtol ez (es a hagyomanytisztelet) nem all messze, sot...ok ilyenek, na.
radeon5 2012.08.13. 17:45:35
De osszessegeben tenyleg az olimpia szellemiseget probaltak atadni.
Bambano 2012.08.13. 17:49:07
Rántott máj (törölt) 2012.08.13. 17:50:01
jurisics 2012.08.13. 17:52:34
Pazza Inter 2012.08.13. 17:55:36
wice 2012.08.13. 18:08:59
dr. pretender 2012.08.13. 18:14:20
Steve the Great 2012.08.13. 18:18:59
Aki valójában skót :)
TetvesDög 2012.08.13. 18:23:50
kamarti 2012.08.13. 18:39:52
tiram 2012.08.13. 18:42:11
TetvesDög 2012.08.13. 18:43:35
Hát persze, különben mi maradt volna a prédából? );-P
(Most látom, mégis átment korábban is. Na, nem baj.)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.13. 18:50:02
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.13. 18:57:33
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.13. 18:58:17
Gáborom 2012.08.13. 19:35:59
A záróbuli igazi sztárparádé volt, és a sztárok között lévő nem koncert jelegű betétek is jók voltak.
Csak ez nem nekünk, ostoba, irigykedő és mindig veszekedő magyaroknak készült, hanem a többi országnak, különösen a briteknek, akik összehoztak egy kiválóan szervezett, remek hangulatú olimpiát egy remek országban, egy remek városban.
Nekem nagyon bejött és csak csendben szomorkodom,hogy mi itt ebben a szar országban soha de soha nem tudnánk ezt összehozni így, egyrészt mert az irigység , a kapzsiság és az örökös viták esélyt sem adnak, másrészt meg soha nem lesz ennyi sztárunk, akiknek az életműve-ha szabad ezt mondani - mára része az egyetemes emberi kultúrának is, és a britnek különösen.
Tetszik nem tetszik, ez az igazság, csak hát nekünk fáj a más sikere...
pimpalini 2012.08.13. 19:37:10
Pontosan. A záróünnepély egy elba**ott nagy buli volt, amelyet csak az újgenerációs "művészek" némelyike tudott kissé elrontani. Brian May pedig egyszerűen zseniális volt.
A britek könnyűzenében aranyérmesek, verhetetlenek.
Az úgynevezett "nyugdíjasok" alkotásai még 40 év múlva is közkedveltek lesznek. Ez a mai "zenék" többségéről nem mondható el.
pimpalini 2012.08.13. 19:39:41
Gáborom 2012.08.13. 19:41:34
George Michael nem volt szar, nemrég még halálán volt, ahhoz képest elég jó állapotban van, vadiúj lemezzel a zsebében.
És ahogy elnéztem, a világ örült.
A mi véleményünk meg nem érdekes, mi soha semminek sem tudunk örüni, nem véletlenül utál már annyira a világ...
pimpalini 2012.08.13. 19:42:28
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.13. 19:57:49
de nem kell hogy tetszen egy liberalis indexesnek
sp kellett volna zambo jimmy felvetelrol meg a padodo, meg behozni a szigetet a bulizokkal, az lett volna tuti
/azert haragszom, hogy madonna nem volt a vegen/
london fasza megnyitot meg zarot csinalt es kozte egy fasza olimpiat, es mi is faszak voltunk, 8 arany fantasztikus a fikazok meg szivjak a cigit, egyek a turorudit es igyak a sort /az utobbit en is de nekem bejott/
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.13. 20:01:25
ez unnepely, unnepseg, ahogy tetszik
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.13. 20:06:59
\mivele z volt a vonal
lehetett volna tehetsegkutatot is rendezni
itt most az oregeket, noket, buzikat vegyesen stb vonultattak fel az olimpia sokszinuseget muatatva
jo elkepzeles vagy nem nem tudom, de kb ez tortent
nekem bejott, szepen sorozgetve es elbeszelgetve a tv elott
de aki bulit akart, annak tuti nem
ez van
jo volt ez az egesz
dr. pretender 2012.08.13. 20:10:27
Walter Hartwell White 2012.08.13. 20:19:22
Sztavrosz_ (törölt) 2012.08.13. 20:33:35
pimpalini 2012.08.13. 20:38:19
A nyitón volt Sex Pistols. Örültem is neki.
Pályaelhagyó autóversenyző 2012.08.13. 20:57:13
mar csak az a kerdes, hogy mi lesz szocsiban? fellep a t.a.t.u., eloben kapcsoljuk a 3 punkribi kinzasat a bortonbol, majd felvetelrol muzsikal csajkovszkij, vegulis o is eleg klasszikus. raadasul jobb a zeneje, mint g. michaelnek, a csajozast tekintve meg pont ugyanaz a velemenyuk.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.13. 21:03:25
Rántott máj (törölt) 2012.08.13. 21:25:33
Ezzel sikerult osszefoglalnia a lenyeget.
Ramones1965 2012.08.13. 21:28:35
dhrbikes 2012.08.13. 21:54:22
A hang normális rendszeren tök jó volt, csak nem a tv hangszóróin kell hallgatni.
Nekem azon járt az agyam, hogy a pekingi olimpia ünnepségei semmitmondóak voltak, és a riói is annak tűnt. Szamba, Pelé és kész. a világhírű rapperükről még szerintem senki nem hallott, főleg, hogy portugálul nyomja a szöveget. Hááát... Ebben a környezetben a londoni teljesen jó színvonalú volt. Akiket én hiányoltam: Phil Colins, Adele, Peter Gabriel, Robbie Williams. Azt hiszem mindegyik olyan név a populáris brit zenében, hogy hiba volt őket kihagyni. (Adele mondjuk lehet, hogy igazoltan maradt távol.)
pipedli 2012.08.13. 22:01:19
Mind a nyitó, és a záró ünnepség teljesen rendben volt.Nagyon magas szinten sikerült a kivitelezés.
Figyelembe kéne venniük a nem teccőknek pár dolgot,
azok az emberek akik megbízást kaptak erre a feladatra valószínűleg nem egy kocsmai casting keretében lettek kiválasztva, értelemszerűen érthetnek valamit a dologhoz. Azok akik a megbízást adták valszeg nem az egyikük munkanélküli juttatásából kívánták fedezni a költségeket. Mivel nem egy házibuli résztvevőinek kellett megfelelniük, hanem jópár milliárd embernek, akik úgyszintén véleményt alkotnak a rendezvény színvonaláról, meglehetősen nagy elvárásnak kellett megfeleniük. Nos mint az elején már leírtan, szerintem ez a feladat profi szinten végre lett hajtva, a műsor lendületes, zökkenőmentes volt, csóróságnak nem láttam jelét.
Azért mert az amúgy elég zárkózott angolok betekintést engedtek történelmükbe, nem hiszem, hogy bocsánatot kellene kérniük.
Én spec. nem kedveltem Annie Lennoxot még fénykorában sem, de ettől függetlenül nem romlott a műsor színvonala, a Spice lányokról annyit, hogy korábban már nagyon sokan megpróbálkoztak giga gázsikkal egyesíteni őket sikertelenül, az, hogy itt újra látta őket együtt a világ, azt gondolom, ez csúcsteljesítmény.Annyit még a korosabb zenészekről, hogy nézhető fazonok kerültek képernyőre, úgy gondolom, hogy a Stones tagjai a drogok és az idő végtermékeként már nem rendelkeznek azzal a vonzerővel mint korábban, illúzióromboló azok számára akik még fénykorukban szerettek beléjük.
kamarti 2012.08.13. 22:55:30
a többivel egyetértek (kivéve SG, nélkülük ellettem volna, ahogy eddig)
feketeesfeher 2012.08.14. 00:13:10
Nekem tetszett, még ha sok zene nem a szívem csücske is.
És ahogy elnéztem, a résztvevők is szerették.
Lehet persze fikázni, elmegy, nincs ezzel gond.
Ízlések és pofonok.
Ideológiai vitát folytatni ezen meg marhaság.
London remek olimpiát csinált az elejétől a végéig.
Még akkor is, ha hanyatló nyugat.
:)))))))
paraszthajszal 2012.08.14. 04:29:10
Voltak élvezhető részei, de az idősebb előadóknál (Ray Davies, The Who) az jött le az embernek, hogy - hát ez nem hangzik olyan jól, mint a húsz-harminc-negyven(-sok) évvel ezelőtti koncert vagy stúdió-felvétel, ami a YouTube-on fenn van, az meg kifejezetten kriminális volt, amit Jessie J-ék műveltek a klasszikusokkal (sikongatás a We Will Rock You közben vagy a Bee Gees számában a falzett férfihang lecserélése erre a minősíthetetlen izére). Persze biztos nagy sztár ő arrafelé, meg a Price Taget már én is hallottam a rádióban, de ettől még ezeket a feldolgozásokat nem kellett volna feltétlenül forszírozni.
dr. pretender 2012.08.14. 06:29:36
Kandeláber 2012.08.14. 07:16:10
Az Union Jack miatt is többen kifejezték a nemtetszésüket, és megjegyezték, hogy egy indiai kender formájú színpadkép fejezte volna ki igazán a világ nemzetköziségét, különös tekintettel az ozorai skandallumra.
Ezt a cikket le kéne fordítani angolra, és elküldeni Londonba, hadd lássák azok a giccsimádó ángliusok, hogy az új idők szava egy budapesti romkocsma mélyéről mondja meg a frankót.
sixx · http://comment.blog.hu 2012.08.14. 08:19:39
Kandeláber 2012.08.14. 08:26:59
sixx · http://comment.blog.hu 2012.08.14. 08:33:24
Kandeláber 2012.08.14. 08:52:16
Az Occupy az egyik legüdítőbb dolog, ami az utóbbi talán két évben napnyugatról jött, a logó is rendben van.
Ittam én már málnás sört is, először furcsa volt az íze, de nem kellemetlen, így vegyíthető sok minden, amiről első blikkre el sem lehetne képzelni.
Seba (törölt) 2012.08.14. 09:49:58
Mick Jagger 70 éves, szerintem az már semmilyen koncertet nem vállal. ÉN a Stones-t pl utálom, soha nem hallgattam meg.
Volt egy ocsmány cikk a HVG-ben Sport Gézának üzenem, hogy hányok az Illéstől, az Omegától, meg a Pressertől, a dallamok felét külföldi előadóktól lopták, és Budapesten soha nem lesz Olimpia mert még azelőtt ellopnák az arra szánt pénzt, hogy elkezdenék az építkezést.
dean23 2012.08.14. 11:03:23
garrett27 2012.08.14. 12:03:43
A show viszont nálam egyértelműen Eric Idle-é volt. Az öreg korához képest jól lenyomta a nótát, ami mai napig az egyik kedvencem (no meg a Monthy Python) Ettől eltekintve azt kell mondjam, az angolok ma is éppoly sótlanok és unalmasak, mint 100 évvel ezelőtt. Ja és tökéletesen egoisták. Pedig hol van már a gyarmatbirodalom!
Tiger Woods 2012.08.14. 22:51:47
valahol azt hallottam, hogy a záróünnepségen a BLUR lép fel...
a kérdésem: ez hol történt és melyik csatorna közvetítette?