Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Árpa egy motoros halálából csinált reklámot?

Mokka

2007. június 13. 16:43 SzabóZ-Kiricsi 248 komment

Ilyen beszélgetést utoljára 2002-ben láttunk. Akkoriban volt egy parlamenti párt, úgy hívták, hogy MIÉP. Amikor a pártelnököt, talán emlékeznek még Csurkának hívták, arról faggatták a választások éjszakáján, hogy na most akkor mi van és mi lesz (kiestek, na), akkor végig a riportertől elfordulva és maga elé nézve motyogott. A mai Mokkában fordított volt a helyzet, a riporter fordul el az interjúalanytól, Csiszár fölveszi a kagylóember pózt, magára húzza olvasószemüvegét és papírjaiba bújva fölolvassa sorban, szó szerint a kérdéseket, miközben egyszer sem tekint partnerére. Persze Árpa próbálkozik a szemkontaktussal, de a rideg és kegyetlen Csiszár nem enyhül.

Na, de miért utálja Csiszár ennyire Árpát, egyébként is miért magázza, amikor valószínűleg a legutóbbi Tv2-s partin még Árpikám volt a megszólítás? Csak nem azért, mert Csiszár Jenő így akart elhatárolódni attól az emberből, aki még egy halálos motorbalesetből is reklámot csinál? Meg azoktól a szerkesztőktől, akik hagyják ezt az egészet, mert hogy „persze Árpikám, gyere csak be, beszélgetünk majd a sebességkorlátozás eltörléséről, nekünk is jó, mert addig is megy a műsoridő, meg neked is, mert fizet a médiamegjelenésért az az energiaital, tudod, amelyik nem a Red Bull”.

Mert hogy a sebességkorlátozás eltörléséért küzdő No Limit-mozgalom egy elbaszott gerillamarketing-kampány, Árpa Attila már tanítja is a reklámkonferenciákon, pedig tavaly tíz perc alatt hülyét csinált magából, hiába nyomta a Fókusz, meg az Aktív is. Mint a Bumcsika-kampány, csak ebben még szilikonmellek sem voltak.

Hogy miért melegítették ezt fel pont most, amikor meghalt egy motoros? Lehet, hogy új ízzel áll elő az a bizonyos energiaital-gyártó?

Tekintsük meg a videót itten.

Címkék: tv tv2 vicces mokka

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imre.zsoldos 2007.06.14. 13:36:17

walmer, neked is még egy utolsót: nem félek a nagy fekete autóktól, nem is szólok be nekik, mert az utakon nem akarok kioktatni senkit. Ne próbáld elpoénkodni zsákos emberrel, mert te vagy az aki kisbírónak képzeli magát, de csak a sérülékenyebbekkel kekeckedik (motorosok). Te vagy az aki elkushad ha egy ilyen levillogja, vagy bevág elé, de ha egy segédmotoros teszi azt már le mered ugatni kis pöcs.

Dr Net Elek (törölt) 2007.06.14. 13:37:10

Ez a montanai sebességkorlátozás kezd roppant fontos lenni. Ez esetleg eldöntheti, hogy Mo-n milyen (ön)törvények alapján kell közlekedni?

Csak kérdezem.

Porsche Turbó 2007.06.14. 13:41:48

G. Lóci
2-3 éve újra nincsen korlátozás , a rendesebb államokban nem kell sisak , szabadon vehetsz fegyvert minimális megkötésekkel , szabad jobbról előzni hogy a sok fasz a belsőben nyugodtan cammoghasson , stb..

Pannon Puma 2007.06.14. 13:42:33

szerintem ez a vita nem parttalan. én nagyon szeretném megérteni azokat, akik (akár motorral, akár autóval) azt élvezik, hogy a motor majd' szétszakad, úgy pörög, és az a cél, hogy minél gyorsabban menjen. a motorosokkal az a baj(om), hogy nagy részük nem A pontból B pontba akar eljutni, és siet, hogy el ne késsen, hanem A pontból A-ba, és megy mint a meszes. Ha Te, Porsche Turbó, ötszázzal mész az autópályán kettesben, mondjuk X városból pestre, mert ott célod van és sietsz, és nem villogsz nekem, ha kamiont előzök 130-cal, akkor mi barátok is lehetünk. de ha a házam előtt huszadszor mész el padlógázzal, akkor nagyon nem leszünk jóban. remélem érzed, érted, és elfogadod a különbséget.

Olympia 2007.06.14. 13:45:34

987654321
Melyik megállapításom engedett pontyagyúságra következtetni?
Vagy az önimádatra? Az, hogy beengedek mindenkit? Vagy az, hogy megállok a kanyarokban, ha kerékpárút keresztezi? Vagy az, ha 30-al megyek ott, ahol 50-el lehet, ha az a veszély fenyeget, hogy a beláthatatlan helyekről gyerek fut az útra?

Nem azt írtam pont - ha elolvastad volna értetted volna, ha nem lennél ilyen beszűkült - ha utolérlek, miközben előzöd a kamiont, szerintem kultúr módon nem villogok, megvárom amíg megelőzöd és kimész a külsőbe?

Walmer? Te miért nem 100-as tempót diktálsz az autópályán? (bár még ezt is el tudom képzelni...)

987654321 2007.06.14. 13:45:50

imre.zsoldos
bocsi, de én nem a motorosok ellen vagyok, hanem a barom módjára veszélyesen közlekedők ellen. az mindegy, hogy autó, morot vagy tartaktor.
azért ezt te is beláthatod.
vannak itt focus-szal keménykedők is, akivel ugyan úgy vitába szálltam...

Pannon Puma 2007.06.14. 13:48:25

mondjuk hogy az-e a rendes állam, ahol nem kell sisak, azt nem tudom. józan ember egy böhöm motorral talán nem indul el sisak nélkül. persze ez már filozófia, hogy ha az egyén nem nő föl saját maga megóvásához, akkor kényszerítsük-e rá. Mondjuk ha félig szétloccsan a feje, az mindenki pénzébe kerül (itthon). akkor most hagyjuk ott elvérezni, mert ha magáéert nem tesz meg ennyit, akkor mi minek szívjunk vele? persze túlzok, de a kérdés az kérdés.

guadana 2007.06.14. 13:49:14

tök jó, hogy itt ismeretlenül faszozzák meg köcsögözik egymást az emberek, mert más a véleményük 1 témában. vicces lenne, ha a lefaszozottak felkerekednének, és megkeresnék a faszozókat, mint a jay és némabob visszavágban. :)

987654321:
falfonznak abban van igaza, hogy büntetni kéne a durván gyorsan, ill. a lassan hajtókat is.
Olympiának meg abban, hogy a közlekedésben nemcsak mereven a szabályokat kell nézni csőlátásszerűen, hanem figyelni kell a többi résztvevőre is, így lehet dinamikusan közlekedni.
aki sokat közlekedik autópályán és egyéb utakon, az tudja miről beszélek.

Olympia 2007.06.14. 13:54:29

De egyébként tényleg nem tudjuk ezt a vitát lefolytatni:

Ha Ti azt gondoljátok(Walmer ki is mondta), hogy az a nagyobb barom(bocsánat: ökör), aki 160-al megy autópályán, nem az, aki kivág elé 130-al, kultúráltságban pedig fordított a sorrend, akkor nincs miről beszélnünk!

G. Lóci 2007.06.14. 13:56:33

Olympia 2007.06.14. 12:05:47

A kérdésedre válaszolva, hogy ki a nagyobb fasz: egyértelműen te.

Autópályán ugyanis 130 km/h a megengedett, és ha valaki a belső sávban ennyivel megy előtted, az téged bármennyire is bosszant, nincs jogod rávillogni vagy rádudálni, mert nem köteles elengedni téged. A KRESZ-ben ugyanis van egy apró szócska, hogy kit köteles elengedni: a mögötte SZABÁLYOSAN gyorsabban haladót. Ha viszont te akár 131-gyel mész is, már nem vagy szabályosan haladó.

A 160 pedig már kifejezetten veszélyes, ugyanis a többi közlekedő arra számít, hogy mindenki más is csak 130-cal jöhet mögötte, nem köteles arra számítani, hogy valami barom jóval túllépi a megengedett határértéket.

G. Lóci 2007.06.14. 13:57:47

felfonz 2007.06.14. 12:18:43

Egyetértek.

987654321 2007.06.14. 13:59:31

210nél nem kell elváltanod 3ból.
ügyes vagy,de vagánykodni, nagyot mondani nem itt kell (nagyon gyerek lehetsz még, ha ezzel menőzöl)
nekem meg nem kell eltürnöm, hogy az életemmel játszanak.
kicsit elgörbítettétek ezt a vitát. Senki nem állított olyan, hogy bünteti a másikat és direkt feltartja.
a jogtalan levillogás, ledudálásból indult ki a vita, amikor az van felháborodva, aki szabálytalankodott. és mindegy hogy 2 vagy 4 keréken

Pannon Puma 2007.06.14. 14:00:09

Walmer biztos azt írta, hogy kivág elé? kivágni elé 159-cel sem szabad, mert az veszélyeztetés. sőt kivágni elé 200-zal sem. hátezaz, hogy dinamikusan kell közlekedni. erre írtam azt, hogy a vezetők jó része jobb ha nem próbál dinamikusan közlekedni, a közjó érdekében. láttam én már faluban dombról leguruló biciklist keresztbevágni a főúton. ha (az amúgy kihalt faluban) teszem azt 80-nal megyek, simán elcsapom. nem minden szabály hüly ám, váratlan esemény BÁRMIKOR bekövetkezhet, ettől váratlan. lehet hogy kidobja az almacsutkát (vagy a fél almát, ami nem kell neki) az ablakon, neki a te 200-zal robogó szélvédődnek, aztán kakukk.

Olympia 2007.06.14. 14:03:20

G. Lóci,
Értem, kösz!

Te biztosan azok közé tartozol akkor, akik 40-el mennek a már tökéletesre felújított és átadott útszakaszokon, ahol kintfelejtették a 40-es táblát! Hiszen ez így KRESZ-szerű, és Te SZABÁLYOS vagy! :)

987654321 2007.06.14. 14:07:02

ctc
egyetértek veled

G. Lóci 2007.06.14. 14:07:57

Porsche Turbó 2007.06.14. 13:41:48

Baszd meg, Montana állam Közlekedési Minisztériumának (Montana Department of Transportation) hivatalos honlapját linkeltem be, tanulj már meg vagy angolul, vagy olvasni, és ne a vágyaidat vetítsd ki, hanem a tényeket nézd!

Montanában a sebességkorlátozást NEM törölték el! Vagy álmodozol, vagy tudatosan hazudsz.

maybach 2007.06.14. 14:08:03

" autót vezetni egy csimpánz is képes, közlekedni nem"
ha jól emlékszem by Csányi.
Sokszor ezsembe jut.

G. Lóci 2007.06.14. 14:10:50

Olympia 2007.06.14. 13:54:29

Tényleg nincs midől beszélnünk, mert neki van igaza. Akkor is, ha ez neked nem tetszik.
A közlekedési kultúra ugyanis a szabályok betartásánál kezdődik (és messze nem ér ott véget).

987654321 2007.06.14. 14:11:56

olympia
G. Loci-nak igaza van.
észre vehetnéd már, hogy itt nem az ellen vagyunk, hogy valaki vét (mert biztosan mindenki szegett már meg szabályt), hanem a veszélyeztetők és éretlen őrültek ellen.
ha a 40-et átléped 50%-al, az teljesen más, amikor a 130-at léped át.
számolj utána!
ésszel közlekedni!
azért az jó, hogy van egy pár értelmes emberke. kb az az arány, mint az utakon :-)

Walmer 2007.06.14. 14:14:24

Porsche!
Könyörgöm, hagyd már abba!!! beégtél Montanával és most már olyan hülyeségeket beszélsz, hogy hihetetlen. Nincsjogod 210-el menni, bazmeg. Mert akkor nekem meg van téged megölni, másnak meg anyádat megerőszakolni.
Tényleg fejezzük be mert semmi értelme. Egyet remélek csak. hogy te, olympia, meg az az imre nevű díszfasz úgy fogtok meghalni az úton, hogy mást nem öltök meg.

Olympia 2007.06.14. 14:18:05

G. Lóci,

Egyetlen alkalommal sem mondtam, hogy nincsen szükség szabályokra, de ezzel a kijelentéseddel viszont erősen vitába szállok!

Annál több szabályra és szabályozásra van szükség, minél kisebb a kultúra és az emberek önmagukból fakadó egymásra figyelése. Azaz azért kellenek szabályok, mert az emberek nem figyelnek egymásra! Amennyiben ezt tennék, sokkal kevesebb szabály is elég lenne a biztonságos közlekedéshez.

Tehát, a kultúra egyáltalán nem a szabályok betartásánál kezdődik!!!

Olympia 2007.06.14. 14:24:41

Walmer,
Korrekt, Te pedig gondolom ugyanolyan kultúráltan közlekedsz, mint ahogy beszélsz, vagy ahogy mások halálát kívánod és átkozol! Te pedig ezen gondolkozz el "bazmeg"! Ki beszélt így Veled?

De csoda történt: egy valamiben egyetértünk: 210-el ne menjen senki!

Én 160-ról beszéltem hosszú egyenes, enyhe kanyarokkal teli szakaszokon! Nem értem miért démonizáljátok a 160-at!

tistedur 2007.06.14. 14:25:42

Olympia!
de ha betartanánk a szabályokat,akkor kialakulna a kultúra,ami most hiányzik..

laposmacska 2007.06.14. 14:26:33

Hogy mekkora idióták a motorosok! Elkezdenek vitatkozni arról, hogy ki hogy közlekedik, aztán jön a záróvonalas corsa (leglább háromszor eddig), és aztán ők általánosítanak. Sem 9876... Sem Fecska, sem a tönniek nem mondták, hogy dögöljön meg az összes motoros. Azt mondták, hogy ugyan senki se menjen már 250-en az autópályán, ill, ne kelljen félni a normálisan, a szabályokat igenis betartva közlekedőknek a barmoktól, azok akár kocsival akár motorral támadnak.

Tudom ajánlani Debrecent, mint elrettentő példát, ahol rendőr üt el gyalogost a zebrán 80-nal, vagy ahol szokatlan, ha valakit átengednek a zebrán.

Valika azt írta, hogy szigorítani kéne a jogosítványhoz jutást, neki is igaza van, Talma azt mondta, hogy a 200lovas motor neki is sok az utcára, neki is igaza van, és 9876...-os is megillet az elismerés, hogy nem "baszta szájba" rögtön a motorost a körforgalomnál.

A közlekedési kultura pedig szerintem az, hogy tiszteletben tartjuk a többi közlekedőt, és esetleg egy-egy lassítással vagy valami aprósággal próbálunk neki segíteni. Mindenki!

laposmacska 2007.06.14. 14:28:24

nam valika, hanem valaki, bocs...

Die 2007.06.14. 14:31:13

Akkor egy kis fantazialas:
Tegyuk fel autos vagy, te mint autos kitiltanad a motorosokat mondvan veszelyesek mert gyorsan hajtanak hulyek stb..
Akkor jonne jozsi a kamionos es ugyanezt elmondja rolad, hogy veszelyes vagy (na nem neki mert valjuk be egy szemelyauto ritkan okoz halalos serulest egy kamionosnak) es o meg azzal indokolja, hogy a te es az o erdekeben (ergo ne menjen sittre:) ) tiltsak ki a szemelygepkocsikat.
Ki maradna akkor az utakon kerdem en?!

987654321 2007.06.14. 14:33:09

én nem ellenzem, hogy 160 legyen pályán a limit, de akkor húzznak még 1 sávot az ut mindkét oldalára, mert nem akar mindenki annyival száguldozni.
külső kamion, középső 130, belső 160.
az korrekt. de hogy a külső sávban közlekedő 90-es kamion mögül rögtön a 160-as sávba soroljak... hát merész
szerintem nőne a balesetek száma.

Olympia 2007.06.14. 14:35:47

tistedur 2007.06.14. 14:25:42

Közlekedési kultúra az, hogy figyelünk a másikra, segítjük, nem tartjuk fel és kiszámíthatóan viselkedünk. (és a kiszámíthatóságot most ne csavarjátok ki kizárólag a KRESZ-re, mert nem csak erre értettem)
Ez nem alakulna ki, hiába tartjuk be a szabályokat! Ehhez az kell, hogy az emberek észelni tudják a környezetből érkező inputokat, megfelelő sebességgel tudják ezeket kiértékelni, és a járművüket is kelelni tudják!

Porsche Turbó 2007.06.14. 14:36:25

Legyen erről is népszavazás , kell e limit vagy sem , ha igen akkor mekkora legyen !

Dr Net Elek (törölt) 2007.06.14. 14:41:30

Die:

folytatva a sort: tiltsuk ki a lámpa nélküli bicigliseket, az érett zöldön áthajtó taxisokat, az utkeresztezödés közepén ragadó éppen átféröket, a záróvonalat semmibe vevö rendöröket, az uton bárhol átkelö gyalogosokat....etc

Summa: MARAGGGYON MINDENKI OTTHON!!!!

G. Lóci 2007.06.14. 14:41:48

Olympia 2007.06.14. 14:18:05

Szabályok azért kellenek, hogy mindenki tudja, mire számítson. Ha például megölöd a szomszédot, akkor börtönre. Ha meg kimész az utcára, akkor arra, hogy mindenki betartja a KRESZ szabályait, különben valaki meghal, vagy legalábbis súlyosan megsérül. Vagy te, vagy ő, vagy egy vétlen harmadik.
És ezeket be kellene tartania gyalogostól ferrarisig mindenkinek. A lengyel csávó, aki vasárnap leamortizálta a verdát a Forma 1-ben, biztos jobban tud vezetni, mint akár te, akár én, és egy gyors tempóra kialakított pályán ment neki egy álló betonfalnak úgy, hogy senki sem zavarta, mert nem volt sem előtte, sem mellette senki. Országúton meg van.

Az egyenes utak a legveszélyesebbek, mivel ott tud a vezető leginkább elszundítani vezetés közben, ha kicsit is fáradt. És ez 160-nál kb. 25%-kal veszélyesebb, mint 130-nál (és akkor csak a sebességről beszéltem, az ütközési energiáról még egy szót sem, mert ott a különbség jóval nagyobb).

40-es kinnfelejtett tábla: 40-nél a fékút az 1/16-od része annak, mint 160-nál, és az észlelési idő alatt megtett út is az 1/4-e. Azaz hülyeséget vetettél fel.
mellesleg ha ott valaki 40-nel megy, azt sincs jogod levillogni vagy ledudálni, legfeljebb akkor, ha vállalod, hogy kifizeted a büntetését, ha netán gyorshajtásért megállítja a rendőr, akit kurvára nem érdekel, ki vagy miért felejtette ott a 40-es táblát, csak az, hogy ott 40-es tábla van. És a maga szemszögéből még igaza is van, neki nem az indokokat kell keresnie, hanem az előírásokat kell betartatnia, az előírás meg az, hogy ahol sebességkorlátozó tábla van, ott annyival kell menni. Pont.

Olympia 2007.06.14. 14:43:13

987654321 2007.06.14. 14:33:09

OK, van néhány ilyen szakasz MO-on........ lehetne ezzel kezdeni!

Másrészt, és ezt nem kioktató jelleggel mondom, de egy kicsit félrevivő, akár demagógnak is nevezető indok volt:
nem úgy kell 90-es kamiont előzni, hogy rámész 130-al, lelassítasz 90-re, majd onnan kezdesz gyorsítani előzéskor... 130-ról pedig azért még sok autóval lehet gyorsulni az előzés erejéig, ha jön valaki... ha meg nem, akkor nem is kell...
(még egy focus-al is, amit én nem keménykedésnek szántam, hanem jelzésértékűnek, hogy mi a francnak emlegetik állandóan a nagy fekete autókat??!!)

Gondolom Te sem így előzöl, legalábbis remélem, ha végigjöttél Miskolctól idáig 210-el... :)

987654321 2007.06.14. 14:49:46

egy érdekesség:
Floridában nem kell műszakiztatni az autókat. Cserébe, ha halálos balesetet okozol, és kiderül, hogy az autód műszaki hibája okozta a balesetet, fellebbezés nélkül 300 év börtön. azért ennyi, hogy ha bármi miatt feleznék (pl jó magaviselet)akkor is életed végéig börtönben maradsz.
ezzel kötelezik arra az embereket, hogy karban tartsák autóikat. Nem azt mondom, hogy vegyük át, mert isten ments, de biztosan máskép közlekedne egy-két vagány suhanc. bár, ők ezt sem fognák fel.
egyébként ka pl egy izzó nem világít, úgy megbüntet a rendőr, hogy gatyád is rámegy.
szóval más kultúra, másképp kényszerítik az emberre a szabályok betartását.

Légyszíves ebből ne indítsunk vitát, csak mint érdekességet írtam le!

Olympia 2007.06.14. 14:52:27

G. Lóci,

Nem hülyeségnek szántam, hiszen nem összehasonlítás volt, hanem példa az állandó KRESZ-re hivatkozásra...
De, ha már itt tartunk, a fékút összehasonlítás viszont sántít, mert míg 40-es korlátozás esetén valóban az álló helyzetig kell mérni, azért autópályán nem azt kéne nézni, hogy 160-ról mennyi az álló, vagyis nem a 40-el, hanem a 130-al kéne összehasonlítani.

987654321 2007.06.14. 14:55:14

olympia
ebben egyet értek.
minden nap megteszem ezt a vávot, és azért van olyan szakasz, pl BP kivezető, ahol nehéz bemenni a belső sávba, mert folyamatosan jönnek. Namost, ha utól érek egy kamiont, nmuszály várnom egy vakanciára, ahova beférek, és ott 1-2 másodpercem van, hogy felgyosrítsak.
160-ra mégnehezebb lenne.
ezért írtam, hogy akkor legyen 3 sáv.
én ezért vettem erősebb motoros autót, hogy ebből ne legyen nap mint nap bajom. de azért vannak, akik kissíbb autóval közlekednek...
Szóval az Árpa előbb csináltassa meg legalább a kivezetőt 2x3 sávra, aztán kampányoljon a limit emelés mellett.

987654321 2007.06.14. 14:57:13

ja, a kivezetőt mondjuk Aszódig gondoltam, nem a 2-es elágazásáig

987654321 2007.06.14. 15:00:53

vagy inkább gödöllőig, mert addig van forgalom rendesen...

G. Lóci 2007.06.14. 15:03:15

Olympia 2007.06.14. 14:52:27

Már miért is kellene a 40-es úton 0-ra fékezni, és miért nem kellene a 160-ason?

Egyik helyen csupa gyerek rohangál át, másikon meg csupa 130-cal közlekedő autó? Mi van, ha valami váratlan esemény történik előtted, mondjuk egy másik hülye karambolozik? Akkor baszhatod a 130-ra lassulásodat.

Olympia 2007.06.14. 15:03:22

987654321 2007.06.14. 14:55:14
Nem ismerem Árpa konkrét elképzeléseit, de ő is azt mondja, hogy "autópályán BIZONYOS szakaszokon". Jó, biztosan nem csak 3 sávos szakaszokra gondol (mint ahogy én sem), de van azért viszonylag hosszú ilyen szakasz is, lásd M7 Székesfehérvár->Budapest.

Egyébként autópályán pedig az is egyértelmű, hogy ezzel párhuzamosan tiltani kellene a kamionoknak az előzést (nem is értem miért nincs ilyen tiltás), de ez persze egy külön téma.

Porsche Turbó 2007.06.14. 15:05:50

G. Lóci
A Kubicat kilökték , ha jó ügyvéded van beszámíthatatlannak nyilvánítanak és nincsen börtön . Ha kimész az utcára akkor arra számítani hogy mindig mindenki betartja a szabályokat az naivitás ! Pont a szabályok betartását erodálják azok a rendelkezések amiket tömegesen , és rendszeresen megszegnek !

Olympia 2007.06.14. 15:07:59

G. Lóci,

100%-ig biztos voltam benne, hogy ezt így, ebben a formában fogod felhozni.
Ám nem azt mondtam, hogy nem számít az 0-ra fékezés, csak azt, hogy a 160-at, a 130-al kell ez esetben összehasonlítani, tehát a 40-es összehasonlítás sántított.
Hiszen ez esetben azért nem 1/16 különbségről beszélünk.
Erre persze megint lehet mondani, hogy 160-as fékút sokkal több, mint a 130-as, de ezzel az erővel menjünk inkább 100-al, mert ott megint sokat csökken.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.06.14. 15:17:31

Az energiaitalok íze eléggé kötött dolog, nem változtatnak az egyébként tényleg szar tutti-fruttin. Apróság, igaz.

987654321 2007.06.14. 15:19:48

egyéblént nem a limit emeléssel van gond.
a felháborodás azért tört ki, mert Árpa atyánk és a Bomba úgy kampányol e mellett, hogy kellemetlenül összekapcsolta a motoros balesettel, és ahogy én kivettem, ő ezt pozitívan használta fel.
ami minden józam ember számára gusztustalan és szerintem halottgyalázás is.
szóval az Árpa+Bomba a felháborító, nem a limitemelés, nameg az, hogy én úgy vettem észre, Árpa a motorosokra gondol itt jórészt.
de ez lehet, hogy csak az én elfogultságom a pasi gyűlölete végett.

987654321 2007.06.14. 15:20:20

ja és többet nem iszom Bombát!

Porsche Turbó 2007.06.14. 15:22:18

Legyen egységesen 40 mindenhol , aki több mint 20%-al túllépi azt állítsuk pellengérre , + élete végéig a homlokán viseljen valami feltünő jelet hogy már messziről lássa mindenki hogy ön és közveszélyes.

laposmacska 2007.06.14. 15:25:59

Porsche Turbó 2007.06.14. 13:35:24
987654321
Jogod van betartani a 130-at nekem meg átlépni.

Nincs jogod átlépni. Ezért hívják szabálysértésnek...

Meg a szabad fegyvervásárlással is mire mennek...?

Olympia 2007.06.14. 14:35:47
tistedur 2007.06.14. 14:25:42

Közlekedési kultúra az, hogy figyelünk a másikra, segítjük, nem tartjuk fel és kiszámíthatóan viselkedünk. (és a kiszámíthatóságot most ne csavarjátok ki kizárólag a KRESZ-re, mert nem csak erre értettem)
Ez nem alakulna ki, hiába tartjuk be a szabályokat! Ehhez az kell, hogy az emberek észelni tudják a környezetből érkező inputokat, megfelelő sebességgel tudják ezeket kiértékelni, és a járművüket is kelelni tudják!

Ezt én mondtam, de egyetértek a válaszoddal.

G. Lóci 2007.06.14. 15:26:27

Olympia 2007.06.14. 15:07:59

Igen, meg kell szabni valamilyen határt. Jelenleg ez 130, mivel egész Európa ezt találta értelmes határnak. Persze ott nem hőzöngő hülyék szabják meg a határokat, hanem mérnökök.

Egyébként továbbra sem értem, miért pont 130-ra kellene fékezni, ha 160 lenne a sebességkorlát. Miért nem csak 150-re vagy 30-ra, netán 0-ra? És 40-nél miért 0-ra kell?
Kicsit át kéne ezt gondolnod.

987654321 2007.06.14. 15:28:08

erről az jut eszembe, amit ma egy kollégámmal beszélgettem.

Mesélte, hogy tegnap voltak nőgyógyásznál a kedvesével (babát várnak) és persze magánrendelésre voltak hívva. 45 percet vártak, és addig 12 nő ment be előttük. A doki tarifái a váróban kiírva. Egy vizsgálat 3500 HUF. Elkezdett számolni. Napi 4 órát magán rendel, heti 3 nap, az annyi mint 54 óra havonta, ami 1300 hölgy. Ez 3500 Huffal: 4,5 millió/hó adómentesen! Nem hallottam még olyanról, hogy nyugtát adna az orvos. Holott a zöltségest kurvára de megbasszák, ha nem ad nyugtát. Az orvosoknak miért nem kell???
És ezek kapnak most egy évi bérüket, ha elköltöznek és messzebb vállalnak állást. Én amikor Miskolcról Bp-re mentem, miért nem kaptam 1 évi juttatást?

ja és hogy XY 2 hétig volt valami állami tisztviselő és z millió kielégítést kapott KÉT HÉT UTÁN!
meg hasonló mai dolgok....
na ez a felháborító!

tudom, hogy nem vág ide, de olyan jó valakinek elmondani :-)
meg hátha valaki közel van a tűzhöz és jelzi már az APEH-nak. Vagy nekem, hogy miért van ez így!!!!

mégegyszer bocs

G. Lóci 2007.06.14. 15:29:50

Porsche Turbó 2007.06.14. 15:05:50

Volt pár lassítás, nem látszott egyiken sem, hogy bárki kilökte volna (hacsak nem valaki Montanából). Elszámította magát.

Ez a 40-es felvetésed meg komoly érv, láthatólag ilyenekkel bírsz operálni. Kár, hogy az esetleg értelmes hozzászólásaidat is komolytalanná teszi.

laposmacska 2007.06.14. 15:30:04

Porsche! Te egy fasz vagy! Mi ez a 40-es hülyeség. Itt már az észerűségről folyik a vita, nem arról, hogy 40, vagy 100, vagy 130. Egyébként is arra alapozni, hogy beszámíthatatlannak nyilvánítanak... Gyerekes...

G. Lóci 2007.06.14. 15:30:22

Nem mintha sok ilyen lenne.

987654321 2007.06.14. 15:33:14

csak azért, mert mi ilyen baromságon veszekedünk, míg sokkal fontosabb dolgokat kellene rendbetenni.
gürizek mint állat efgész nap, és az Apeh lenyúlja a fizum felét.
dehát ő nem is deolgozott velem, vagy segített nekem!
erre a kib..ott orvosok (persze tisztelet a kivételnek) meg degeszre keresik magukat és ők nem osztoznak az Apeh-el...
sőt, az én fizumból adnak neki segély t a költözésre.
de felbasztam ezen magam....

Porsche Turbó 2007.06.14. 15:39:33

laposmacska
Lelőni a szomszédot vagy ezt példának hozni az micsoda?
Ha akarod nincsen jogom átlépni a seb.határokat , de azért megteszem , a többi közlekedőnek meg nincsen joga ezt számonkérni rajtam , vagy megpróbálni betartatni velem . Szerintem a 130 nagyon kevés mert a többség átlépi , az hogy mennyivel az mindegy. Azzal hogy átlépik véleményt is mondanak róla . Olyan hogy valaki egész életében mindig mindent a KRESZ szerint csinált szerintem nincsen . Ha pedig néha néha megszegi vagy gyakrabban mi a különbség?

Walmer 2007.06.14. 15:41:59

Szerintem menjen mindenki annyival amennyivel akar, legyen szabad a fegyverviselés és lőhessünk mindenre ami mozog. Továbbá töröljük el a törvényeket, hiszen csupa hülye szabály, amit be kell tartani. Olympia, Porsche ez lenne a ti szép új világotok. Menjünk vissza az ősközösségbe és erősebb kutya baszik alapon szervezzünk újra mindent.

Olympia 2007.06.14. 15:42:08

987654321 2007.06.14. 15:19:48
egyéblént nem a limit emeléssel van gond.
"Na, eddig azzal is volt" :)

Bomba, lehet, hogy csak az én figyelmemet kerülte el, de hol volt itt a Bomba reklám? Úgy értem konkrétan ebben a motoros ügyben... hol volt? Linkeljetek már be nekem egy cikket vagy bejátszást, hogy ehhez is hozzá tudjak szólni!

Apeh, na már ilyen jó a társaság, hogy a vállunkon sírod ki magad? :))
Na, jó, biztosan nem pont rám gondoltál! :D

Walmer 2007.06.14. 15:49:57

Posche,
elég sokat kommentezek más oldalakon is, találkoztam már pár idiótával, magam sem vagyok teljesen épeszű, de akkora faszfejjel, mint amekkora te vagy még a rohadt életben nem találkoztam. De majd talán Montanában, mikor 160-nal megyek a pályán te meg előzöl 210-zel és majd mondjuk a hülye rendőrnek, ha meg akar büntetni, hogy már rég eltörölték a sebességhatárt...

Olympia 2007.06.14. 15:50:15

Walmer 2007.06.14. 15:41:59
Te meg olvasd már el miről beszélek, szerintem nem erről!
Sőt, ezt figyled: a magam részéről kijelentései egy részében elhatárolódok Porsche-től, nem vagyok Vele egy véleményen, vagy legalábbis az érvrendszerünk és a végső célok különböznek.
De Téged a stílusod már minősített, nem vagyunk egy szinten!

987654321 2007.06.14. 15:52:34

olympia
az emelés ellen nem voltam, csak elmondtam véleményem, hogy hogy lenne értelme, mert az Árpa félével nem értek egyet.
és szerintem ebben a formában ebben az országban butaság lenne bevezetni, mintahogy butaság a nyugati példákat felhozni, mivel nyugaton nem találsz 2x2 sávos autópályákat. Tehát attól, hogy ott a 2x6 sávon műlödik, itt tutira nem fog.

bomba reklám az öltözete pl, de ha utána olvasol, rátalálsz, hogy ő a szponzora, és igen jó lét akaszt le. Vagy szerinted magától hold ilyen pólót?

örülök, hogy legalább te hozzászólsz az orvosi sztorihoz. Próbáltam elterelni a vitát, és rádöbbenteni egyeseket, hogy itt nem vérre megy a vita és nem ezzel váltjuk meg a világot, és hogy sokkal aggasztóbb problémák vannak.
nameg ez baszott most fel és kurvára elegem van ebből az országból, hogy itt jutalmat osztogathatnak barátnőknek, meg vehetik fel a nagy lét, én meg csak "nyomjam a gombot"!
és tényleg kíváncsi lennék a magyarázatra, hogy pl a nőgyógyász a magánrendeléséről miért nem köteles nyugtát vagy számlát adni....

G. Lóci 2007.06.14. 15:52:52

Porsche Turbó 2007.06.14. 15:39:33

Megint hülyeséget beszélsz.
A többi közlekedőnek bizony joga van számon kérni rajtad, ha gyorsabban mész a megengedettnél, és joga van megpróbálni betartatni veled, ha más nem úgy, hogy rendőrt hív rád a rendszámodat is bemondva. Neked nincs jogod rájuk villogni vagy dudálni, ha ezt megteszik, ugyanis autópályán teljesen szabályosan megy 130-cal a belső sávban bárki, akkor is, ha ez neked nem tetszik, mert te gyorsabban mennél, mert azt te már nem szabályosan tennéd.
A 130-at szerintem a többség nem lépi át. Meg kéne tanulni számolni. A többség az 50% + 1 főnél kezdődik. Én az utakon nem ezt tapasztalom.

Mondtam már, ne a vágyaidat vetítsd ki.

987654321 2007.06.14. 15:54:05

akkor csak porshe turbo gyereket utáljuk... :-)

Olympia 2007.06.14. 15:54:29

G. Lóci 2007.06.14. 15:26:27
Jaj, nemár'! Mit nem értesz?

Azt magyarázom, hogy nem a 40 és 160 közötti 0-ra lassítás különbségét kell összehasonlítani, mint ahogy Te tetted, hanem a 160 és 130 közötti különbséget. Nem azt, hogy 160-ról 130-ra kell fékezni!!

Walmer 2007.06.14. 16:02:33

Olympia,
ha már a stílusnál tartunk, olvasd vissza a beköszönő commentedet. Egyvalamiben viszont igazad van: Tényleg nem vagyunk egy szinten.

987654321 2007.06.14. 16:05:13

ja meg az autója is bonba logó, és ami az érdekes, hogy 160-as limitet emleget, mégis a no limit az autópályán felirat villog a bomba logo alatt, mind a pólón, mind az autón, ja nem a hostes lányok pólóján...

laposmacska 2007.06.14. 16:05:36

Olympia 2007.06.14. 15:54:29
G. Lóci 2007.06.14. 15:26:27
Jaj, nemár'! Mit nem értesz?

Azt magyarázom, hogy nem a 40 és 160 közötti 0-ra lassítás különbségét kell összehasonlítani, mint ahogy Te tetted, hanem a 160 és 130 közötti különbséget. Nem azt, hogy 160-ról 130-ra kell fékezni!!

Most már én sem értem, hogy ha mész 160-nal az autópályán, ami nem szabályos, miért akarsz 130-ra lassítani, ami szabályos. Pláne hiretelen. Ha baleset van előtted, akkor fcukhatod, ha 130-cal mész bele, vagy 40-ről 20-ra lassítva.

Olympia 2007.06.14. 16:05:42

987654321 2007.06.14. 15:52:34
Most a konkrét esetről van szó.
A kérdéses Csiszár-Árpa interjúban milyen bomba megjelenés volt? Milyen polo volt rajta? Én valami barnát látok és bomba feliratot nem tudok kivenni rajta.
Egyébként melyik Árpa felé emeléssel nem értesz egyet? Azzal, hogy "autópályán BIZONYOS szakaszokon"? Mert ennél többet nem mondott, és Te is ilyesmit mondtál már a végén, ha jól értettem...

Szerintem európában sem sok helyen van 2x6 sávos autópálya, mégis van, ahol van, pl. Ausztria civil kezdeméyezések, szintén a 160-ra bizonyos szakaszokonra...

Az orvosi témát pedig szerintem nem itt kell megvitatni, bármennyire is bosszantó és teljesen igazad van.

987654321 2007.06.14. 16:14:40

olympia
bocs, én nem csak az interjúról beszélek, hanem a megjelent cikkről is.

a nyugati hasonlatnál Usára értettem, mivel mindenki ezzel példálózott, úgy gondoltam egyértelmű
ott vannak 2x6 sávosak.
és ezt emlegettétek, hogy ott nincs korlát.
nem akarom ismét leírti és visszakeresni sincs kedvem, de íbban nem értettem egyet, hogy az nem Mo-ra való, mert itt nincsennek min 2x3 sávos pályák. előbb építsenek, utána emeljenek!
de emlékszel, amikor eszt részletesebben kifejtettem. 90-ről 160-ra egy sávváltás alatt... húzós.

persze, nem itt kell az orvosi témát megvitatni, de vannak bosszantóbb dolgok, minthogy egy ilyen senkin (mint Árpa attila) felhúzzátok magatokat, meg mást.
a kis köcsög megint előtérbe akart kerülni és megint elődrukkolt egy baromsággal. és be is jött neki, mert beszélnek róla...
ezek a médiából élő emberek.

Olympia 2007.06.14. 16:15:48

Kedves Walmer,
A beköszönő kommentem köszönőviszonyban sincs az általad képviselt személyeskedő, mások halálát kívánó stílussal. Ne magyarázd a bizonyítványod Te szerencsétlen, aki ezek szerint magára vette a legdurvább "idióta barom" jelzőt. Te viszont anyázol, köcsögözöl, faszozol, név szerint embereket, és halált kívánsz.

Ha nem vetted volna észre a Te reakcióidra is normálisan reagáltam, anyázás nélkül, egyikre sem válaszoltál.

Nos ez a stítusbeli különbség, amit örülök, hogy Te is megerősítesz!

987654321 2007.06.14. 16:16:59

ja, és valaki felhozta még délelőtt, hogy Csiszárnak két választása volt, vagy nemet mond az interjúra és kirugják, vagy így demonstrál Árpa ellen. (akit egyébként utál, mint sokan mások)
és ő ezt választotta.
ebben igaza volt a hozzászólónak

Olympia 2007.06.14. 16:20:19

987654321 2007.06.14. 16:14:40
Hajaj, szerintem a mai médiamegjelenés meghívás lehetett, amit Árpa Attila elfogadott. A szerkesztők hívták meg, ami ellen Csiszár valószinűsíthetően múltbéli sérelmei miatt, szerény lehetőségeivel tiltakozott. Mi rosszat mondott most Árpa?
Most attól függetlenül, hogy milyen cégek állnak a NSL mögött?
Nem úgy jött be, hogy gyerekek, töröljük el eszetlenül mindenhol a határokat, mert akkor ilyen jókis videókat nézhetünk minden nap?!

Nem értem.

987654321 2007.06.14. 16:21:15

na jó, én mentem, nekem még haza is kell érnem lehetőleg egyben, hogy a kedvesemet kényeztethessem este és rajta kiéljem adrenalin vágyaim az utak helyett :-)

jó utat és balesetmentes közlekedést mindenkinek!

G. Lóci 2007.06.14. 16:22:17

Olympia 2007.06.14. 15:54:29

Te hoztad a 40-es példát. Olvasd vissza magad.

Olympia 2007.06.14. 16:23:31

laposmacska 2007.06.14. 16:05:36
Megpróbálom még 1x :)

Tehát G. Lóci egy korábbi hozzászólásában azt mondta, hogy ne hasonlítsam a 40-ről 0-ra történő lassítás fékútját a 160-ról 0-ra történő lassítás fékútjával.

Én csak azt próbáltam mondani, hogy mivel autópályán nem 40-el megy még a szabályokat betartó autós sem, a 160->0 fékutat nem a 40->0 fékúttal, hanem a 130->0 fékúttal kell ez esetben összehasonlítani.

Nnnnna :)

Olympia 2007.06.14. 16:26:08

G. Lóci,

Igen, de csak példaként arra, hogy, ha kint van egy kintfelejtett 40-es tábla országúton, ahol 90-el lehet menni, akkor valószínűleg Te sem tartod be a KRESZ-t. Az csak és kizárólag KRESZ betartási példa volt, nem fékút összehasonlítás :)

laposmacska 2007.06.14. 17:02:06

Olympia 2007.06.14. 16:23:31

Vágom :)

Walmer 2007.06.14. 17:11:34

Olympia,
nekem olyan figura ne tartson stilisztikai előadást, aki a beköszönőjében a barom szót 4szer, a fasz szót 3szor használja, hogy aztán egy veretes"kurva életbe" formulával fejezze be magvas közlendőjét.
szerintem ugyan nem ez a lényeg, de ha te már elkezdted....
nekem elsősorban a ledudálom, ha 130-al megy féle szövegeiddel van bajom elsősorban...

Die 2007.06.14. 18:16:50

Off
987654321:
Orvosos temahoz: Elvileg kene adjon szamlat...
En inkabb az orvosnak fizetnek tobbet, mint a politikusnak adjam meg a mostani irrealis fizeteset a juttatasokrol premiumokrol nem is beszelve. Elvegre az orvoson az eleted is mulhat ellenben a jelenlegi politikusok nem ertenek a munkajukhoz igy kvazi csak elcseszik azt amit az orvos megmenthet
/off
Tanulsag: a sebesseghez: Legyel kulturalt vezess ugy hogy figyelembe veszed a kornyezeted es akkor akar 160al is mehetsz akkor se lesz tobb baleset sot..

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2007.06.14. 19:21:57

Huhh, azért ez a karambol elég durva volt, én most láttam először, nem is tudtam, hogy ez lesz a vége a nagy száguldásnak...
Mondjuk az is barom, aki a hegyi utakon 130-al száguldozik. A speed limit bizony kell, még ha egyesek szarnak is rá nagy ívben.

Porsche Turbó 2007.06.14. 19:31:12

G. Lóci 2007.06.14. 15:52:52
Porsche Turbó 2007.06.14. 15:39:33

Megint hülyeséget beszélsz.
A többi közlekedőnek bizony joga van számon kérni rajtad, ha gyorsabban mész a megengedettnél, és joga van megpróbálni betartatni veled, ha más nem úgy, hogy rendőrt hív rád a rendszámodat is bemondva. Neked nincs jogod rájuk villogni vagy dudálni, ha ezt megteszik, ugyanis autópályán teljesen szabályosan megy 130-cal a belső sávban bárki, akkor is, ha ez neked nem tetszik, mert te gyorsabban mennél, mert azt te már nem szabályosan tennéd.
A 130-at szerintem a többség nem lépi át. Meg kéne tanulni számolni. A többség az 50% + 1 főnél kezdődik. Én az utakon nem ezt tapasztalom.

Neked meg a többieknek ahoz van joga hogy előzés után kihúzodjon a külső sávba . A te tapasztalataid meg az enyémek szöges ellentétben állnak egymással . A többség átlép a sebesség korlátozáson , vedd elő a matekkönyveidet és nézd át őket . 130-al addig mehet a belső sávban amig előz aztán jobbra el.
De ha a te vágyad a belső sáv használd azt engem nem zavar , ha utolérlek megelőzlek ha sietek . Te meg hivogassál rendőrt vagy alakitsd újra a Gestapot vagy az ÁVH-t.

Die 2007.06.14. 19:46:58

Na latom meg megy a ne tarts fel mert tokonruglak :) Megoldas: Elvileg a belso sav elozesre van ergo ha nem elozol ne menj rajta tartosan (bar autopalyan nem igy van de szerintem ha ott is ezt veszed figyelembe nem lesz akkora dugo anyazas stb). En ket okbol ertem meg porsche huzz le a kulsore ha csak 130al mesz hozzalasat.
1. Ha a masikra erolteted a 130at holott o minden aron a folott akar menni azzal 1 feltartod a forgalmat 2 balesetveszelt okozol. Ugyanis a mogotted jovo ideges lesz ergo figyelmetlenebb. (gondolom mindel idegesebb annal jobban meg akar elozni) Ez veszelyes rad mert a seggedbe fog menni, hirtelen fekezesnel meg tuti osszeertek meg ra nezve is veszelyes mert idegesen figyelmetlenebb es konyebben cselexik meggondolatlanul.
2. Ha megtehetem, hogy lehuzodjak a belsobe miert zavarjon az engem ha valaki ott 160al vagy eppen 300al akar menni. (bar a nagy sebesseg hatranya hogy minel gyorsabban megy annal nehezebben latod meg a visszapillantobol. (bar ha mind2en mentek akkor meg nem olyan veszelyes mint ha te allsz es ugy akarsz kanyarodni(nem autopalyan) es ugy jon valaki 300al

Olympia 2007.06.14. 19:56:59

Walmer,

Fejezzük be a személyeskedést, térjünk vissza a témához:

Továbbra is fenntartom az általad idézett véleményem:
Leírtam hogyan vezetek, mire figyelek. Többek között Te is figyelmen kívül hagytad, hogy az átlag sofőrök 90%-nál jobban tudom igyekszem tisztában lenni azzal, hogy mi folyik körülöttem. Azt is leírtam, hogy meg sem nyikkanok, talán még fel sem szisszenek, ha utolérek valakit, aki 130-al előz. De engedtessék már meg, hogy leparasztozzam és ledudáljam azt, aki az előzés befejeztével nem megy vissza, hanem nekiáll a még 1km-re lévő kamiont is előzni!!!

De a Te szemedben ezzel biztosan nagyon deviáns, társadalomra veszélyes gyilkossá válok.

A másik téma:
az az eset, amikor még nem kezdett el előzni, amikor látnia kell, hogy jönnek mögötte gyorsabban. de ő csak azért is kivág a 160-al közeledő autó elé szabályosan 130-al, hiszen ő egy ártatlan áldozat. Szabályosan vezet, nem ő okozza a baleset helyzetet, hanem az, aki gyorsabban megy a megengedettnél.

Porsche Turbó 2007.06.14. 20:01:50

Hát ez az , senki nem mondta hogy aki 130-al megy az ne előzzön de ha befelyezte legyenszíves visszatérni a külső sávba .
G. Lóci önkéntes rendőr meg kapja be !!

Olympia 2007.06.14. 20:04:55

Die 2007.06.14. 19:46:58
Ja igen, erről jut eszembe a kedvencem.
Vajon azokról az arcokról mi a Ti véleményetek, akik féklámpafelvillantósdit játszanak?
Ezek sem potenciálisan balesetveszélyt okozó ön és közvezélyes manőverek gondolom, hiszen ezek a tökös igazságharcosok jól megtanítják kesztyűbe dudálni a 160-as démoni sebességgel száguldozó potenciális gyilkosokat...

ri_porter 2007.06.14. 20:43:15

Klassz, most beszéljünk kicsit Árpa Atiról. Mert, véleményem szerint ritka nagy szerencséje van, hogy ilyen kevés ésszel , tehetség nélkül ilyen poziciója van az életben. Habár az ilyen apuka segítségével, most is valami kényelmes állasban tengetné napjait ha nem lett volna olyan vak és tudatlan annak idején a luxemburgi vezetése az RTL Klubnak, hogy munkát adjon neki. Mit csinált? Sorra vette a afxon érkező licenc műsorokat, kiadta brigádoknak, aláírták, hogy ő a producer, lopott pár ötletet bele pályázatokból, más műsorokból és kiadta. Még egy ilyen aranybányát sem tudott vezetni bűncselekmények és korrupció , zsarolás nélkül. Arra ügyelt csak, hogy maga helyett kis unokatestvére menjen el azokért a kenőpénzekért amiket a hivatalával való visszaélések és a hirdetési árak manipulálása végett elszedett a hirdetőktől vagy megbízóiktól. Elsőkézből tudom, hogy csaló volt és sikkasztott a cég bevételeiből. Amikor szabadúszó lett első dolga az volt, hogy bemutassa milyen szerencsétlen és tehetségtelen alkotó azzal a borzalom argo című filmjével, amiről még azoktól sem hallottam egy jó szót akik aztán minden szart megnéznek... Egy nagy nulla a pacák egy tipikus magyar tehetségtelen bűnöző habitus. De azonbelül gyáva és kisstílű. Lopott, hazudott, sikkasztott és ártott már eleget a közízlésnek. Kukában a helye, nem televízióban. Ennyit sem érdemelne mint amennyi "tiszteletet" a Jenőtől kapott, én egyből arcon köpném, aztán összeverném ha felbátorodik vagy nekem esne .. bárcsak megtenné egyszer, hogy rámtámad, önvédelemből jól helyben hagynám a díszrögbis pojácát.

Die 2007.06.14. 21:11:27

Olympia:
Azokrol egy velemenyem van jarjon gyalog :D Annal nagyobb kocsogseg nincs.
Ehhez kapcsolodoan utalom meg azokat a kocsogoket is akik 70el totyognak mikor lehetne akar 90el is menni mar ha szabalyok kozt akarunk maradni ha nem akar 120al is mert az ut engedi. Ez meg nem is idegesito csak az ha ugyanez az arc aki korabban 10 percig min 70el ment ugy hogy telepules kozel s tavol nem volt (ertsd se elotte se utanna) miutan megeloztem (ez a jobbik eset) vagy epp elozes alatt eszebe jut hogy nehogyma egy ilyen mint en leeloze (vagy ha elozes utan volt nehogyma elotte menjekű) mert hogy nez az mar ki
Masik gyalogosnak valo kategoria az az allatfaj amelyik alatt ott a gep vagy meg az se (sok suzuki swift 60 loerovel az utobbi kategoria elobbi min 100lovas) latja hogy nem fer bele az elozes a szembejovo miatt de azert elkezdi es ezzel arra kenyszerit engem hogy fekezzek mert a barom nem fer be maskepp a szembejovo meg persze mar ragja a kormet hogy vajon vissza tud e menni a barom vagy se

Die 2007.06.14. 21:12:44

Arparol meg annyit hogy mumajer kis senki

Pannon Puma 2007.06.15. 08:11:44

"Annál több szabályra és szabályozásra van szükség, minél kisebb a kultúra és az emberek önmagukból fakadó egymásra figyelése."

és ha te 200-zal mész, abban megtestesül a másokra figyelés? értsd már meg, hogy ilyen tempónál mindenki tehetetlen, te is, meg akit adott esetben veszélyeztetsz, az is. nem mondom, ha valaki 90 helyett 60-nal megy, én is ideges vagyok olykor. de egyre kevesebbszer, mert ott ül mellettem a Józan Ész (a feleségem), aki nem enged veszélyesen előzni pl, valamint nevelem magam, és azt gondolom, te hülye, lehet hogy OKA VAN ilyen lassan menni. Aztán ha olyan a helyzet (alkalmas, vagyis biztonságos), megelőzöm.

Die 2007.06.15. 08:28:22

ctc:
Nagy sebessegnek mondjuk tobbsavos uton lenne ertelme ahol kulonbozo savban kulonbozo sebesseghatarok lennenek megszabva. Lasd Nemetorszag.Abban igazad van, hogy 200nal mar tuti koporso de szerintem egy 130as temponal is mar erosen benne van foleg ha oldalrol vagy szembol megy ossze a ket jarmu.Az a jelenseg amit en leirtam nem indokolt es meg a jozan esz (aka asszony) se tudna megmagyarazni neked hogy miert megy hatvannal elozes utan pedig 120al. Abban is igazad van hogy nem kell esznelkul belemenni mindenbe en se szoktam ilyet. De azert ismerd be hogy van olyan kategoria ami mogott nem szivesen mesz. (pl az a fajta is amit olympia emlegetett aki a feklampat villogtatja (itt ket esetre gondoltam egyik tul sokat akart es nem fert neki bele az adott kanyar vagy valami mas a masik meg az egyzeru barom aki azert csinalja hogy teged idegeljen (ilyennel talalkoztam mar megelozott csak azert hogy idokozonkent lefekezzen ugy hogy a forgalom egyszer se indokolta a fekezest. Masik kedvenc kategoriam az ejszakai vezetes. Amikor a kedves szembejovo delikvens az utolso pillanatban felkapcsolja az orszagutit ezzel elvakitva 1-2 masodpercre(megvarja amig majdnem elmegyunk egymas mellett) Ilyen is sokszor volt mar

Pannon Puma 2007.06.15. 08:35:37

ezt a "suzuki nem autó" témát ejtsük. know your hardware - ez a lényeg.

Pannon Puma 2007.06.15. 08:56:24

Die, én értem, sőt egyetértek. a köcsög vonásoktól mentes közlekedésre gondoltam. bevalollm, néha én is rajtahagyom véletlenül a reflektort, és biztos szidnak, pedig én le akartam kapcsolni, csak nem kapcsoltam időben.
A lényeg. minden kreszkönyv úgy kezdődik, hogy a bizalom elve. na ez nem igazán tartható, de ha gyorsít, akit előzöl, ugyanúgy rendőrt hívhatsz hozzá, mint ahhoz, aki ötszázzal száguldozik. csak aztán bizonyítsa be az ember, ez a bibi, és mindig ide lyukadunk, hogy a törvények silányak (nem jók semmire). egyszer egy kamion játszott velünk olyat autópályán, hogy megelőztük, megelőzött. és ezt sokszor. de miután megelőzött, visszalassított, ez volt benne a pláne. most menjek neki szamarával? szamárság lenne...

Die 2007.06.15. 09:05:12

A suzukival csak arra celoztam amit te is irtal know your hardware. Egy szoval nem mondtam, hogy nem auto (bar a karosszeriaja eleg gyenge szegenynek) Csak annyit akartam azzal, hogy ha mar egyszer vettem egy autot elvileg tudom mire kepes gyorsulas illetve sebesseg teren. Leforditva ne akarjak mar egy trabantbol 4 masodperces 100ra gyorsulast kisajtolni, es ugyanezzel az autoval ne akarjak 200al se menni mert ugye lehetetlen lenne

Walmer 2007.06.15. 09:51:20

Olympia,
"Továbbra is fenntartom az általad idézett véleményem:
Leírtam hogyan vezetek, mire figyelek. Többek között Te is figyelmen kívül hagytad, hogy az átlag sofőrök 90%-nál jobban tudom igyekszem tisztában lenni azzal, hogy mi folyik körülöttem. Azt is leírtam, hogy meg sem nyikkanok, talán még fel sem szisszenek, ha utolérek valakit, aki 130-al előz. De engedtessék már meg, hogy leparasztozzam és ledudáljam azt, aki az előzés befejeztével nem megy vissza, hanem nekiáll a még 1km-re lévő kamiont is előzni!!!"
parasztozhatsz, dudálhatsz, de nem köteles elengedni téged, mert 130-al megy, aminél többel nem lehet közlekedni autópályán. Az, hogy te sietsz a te problámád.
És legyünk őszinték, ha árpa javaslatát elfogadnák és lehetne 160-nal menni itt meg ott, tuti hogy feltűnne újra valami nagyeszű, aki javasolná a 210-et. amíg olyan a közl-i kultúra, hogy leparasztozol, ledudálsz egy embert mert a szabályokat betartva közlekedik, addig itt legyen csak 130 és kész. és ne emlegessük már Olaszországot, Görögo-t, meg Spanyolo.t (nem te voltál, tudom), mint követendő példát, mert náluk primitívebb közlekedési morálja már csak a törököknek van.

Pannon Puma 2007.06.15. 10:04:05

na ezt akartam én is, csak nem jutottam el idáig. ha 130-as megengedettnél mennek 150-160-nal, akkor 160-as megengedettnél nehogy elhiggyem, hogy nem megy majd 180-nal... azér annak a mobil traffipaxnak pl csak van visszatartó ereje... én mondjuk attól, aki 200-zal megy 130max-nál, 10 évre elvenném a jogsiját. akkor most lehet hogy köcsög vagyok, de akkor is. be lehet fizetni a hungaroringre, ha jól tudom. egyetlen személyautó sem garantálja szerintem a közutakon (az autópélyán sem) az ilyen tempójú biztonságos közlekedést. és hányszor van olyan autópályán, hogy megyek belülre hogymegelőzzem a kamiont, kb öt méterre vagyok tőle, és simán kijön elém, hogy 100-zal megelőzze a haverját. én satuval le tudok fékezni (120-130-ról), 160-ról lehetetlen. és nem fog nézni semmit, nincs suzuki vagy hummer, neki az csak egy kisautó, neked meg az életed lehet

Olympia 2007.06.15. 11:28:22

Jaj srácok, meddő a vita nagyon, és ctc, remélem az utakon jobban figyelsz, mint itt!!! Egyszer sem mondtam 200-at, 160-ról beszélek a kezdetek kezdete óta. Bizonyos szakaszokon. miért adtak az ember szájába olyat, amit nem mondott?

És igen, az odafigyelés abban testesül meg, hogy, ha az embernek van némi fingja arról, hogy mi az a forgalom, mire lehet számítani az adott forgalmi környezetben, értékelni tudja az inputokat megfelelően gyorsan, akkor kb. 99%-os valószínűséggel meg tudja jósolni, hogy a kamion ki fog-e elé vágni, vagy nem. Nekem pl. sosem kell 160-ról váratlanul rásatuznom a kamionra, tisztában vagyok vele, hogy kijön-e, vagy sem. Már messziről érezned kell azt, hogy mit csinál. Ezt hívom én odafigyelésnek.

Egyébként én még nem láttam kamiont 100-al menni......

Walmer, nem köteles elengedni, de kultúrált, hogy nem teszi?

Pannon Puma 2007.06.15. 13:03:32

Olympia 2007.06.15. 11:28:22

hmm, te igen jó sofőr vagy, ez igen. a hetedik érzékeddel megmondod, hogy a kamion mit fog csinálni. tudod, nekem ez nem megy, én ezért nézem a másik indexét (még akkor is, ha elméletileg nem szabad elémvágnia). de az úton remélem jobban figyelsz (mondom ezt neked, a nagyonjó vezetőnek), én nem azt írtam, hogy te mész 200-zal, hanem általában azt, hogy aki 200-zal megy... előtte egyébként konkrétan 160-ról regéltem. nem szeretnék veled abban a (talán kicsit több mint) 1 %-ban találkozni. én sok 100-110-zel menő kamionnal találkoztam már. te ebben is szerencsés vagy, az áldott jó sors...

Olympia 2007.06.15. 14:06:56

ctc 2007.06.15. 13:03:32
Nem Neked címzem, nem konkrétan Rád gondolok, de a commented kapcsán:

Erre mondtam én azt, hogy szigorítani kell a jogosítványhoz jutást... Nem vagyok benne biztos, hogy az utakra való az, aki nem tudja felmérni, hogy mekkora valószínűséggel fog valaki kijönni az autópályán, és ennek megfelelően megközelíteni, vagy elmenni mellette. Ez nem hetedik érzés kérdése. Csak meg kéne tanítani azokat akik maguktól nem jönnek rá, hogy mire kell odafigyelni. És egy ilyen helyzet megítélésében az index csupán kb. a 3-4. helyen szerepel.

Olympia 2007.06.15. 14:11:54

ctc 2007.06.15. 08:11:44
"Annál több szabályra és szabályozásra van szükség, minél kisebb a kultúra és az emberek önmagukból fakadó egymásra figyelése."

és ha te 200-zal mész, abban megtestesül a másokra figyelés? értsd már meg, hogy ilyen tempónál mindenki tehetetlen"

Bocs, ezt nyelvtanilag magamra kellett vennem...

Pannon Puma 2007.06.15. 14:30:42

akkor mégegyszer leírom: index ki, kamiont előzni akarom, megyek a gyorsítósávban. jobbra kétóránál két kamion egymás után, szépen mennek, ahogy egy ideje. majdnem odaérek a hátsó seggéhez, fogja magát, index nélkül bevág elém. lassabban megy mint én. írd már le nekem azt a 3-4 jelet, amiből te olyan baromira megérzed, hogy beledurransz, ha nem taposol a fékbe... egy fonyód-pest úton minden alkalommal legalább háromszor megtörténik a fenti eset velem. várom az elemzésed, hogy miben voltam balfasz...

Olympia 2007.06.15. 15:15:02

Nem mondtam, hogy balfasz voltál!

De először is, ha 10-el mész gyorsabban, mint a kamion, biztos lehetszt benne, hogy kimegy eléd.

A 3-4 jel, ami messziről, démoni 160-as sebességgel is jól észlelhető: mennyire mennek közel egymáshoz a kamionok, a hátsó kamion elkezdett-e már gyorsítani, kihúzódott-e már előzéshez, milyen pályán mozog, van-e mellette valaki, emelkedő vagy lejtő felé haladunk...

Nem azt mondtam, hogy elém nem vágnak ki, csak azt, hogy nincs szükség váratlan satuzásra még a lehetetlen 160-as tempóról sem, mert ez kiszámítható. Persze vannak lukra futásaim, amikor számitok rá, hogy kijön, de végül mégiscsak tükörbe néz, de én akkor is biztonsággal közelítettem meg, felkészülve arra, hogy jön.

Pannon Puma 2007.06.15. 15:40:27

nahh, ezek a jelek arra az esetre, amiről én beszélek, nem jók. kétségtelen, hogy a vezetés érzék és rutin kérdése, mint bármi más. meg sokminden. én pl. ha nem vagyok fáradt, akkor jól alkalmazkodónak tartom magam, ha fáradtabb vagyok, akkor akár a kanyar se látom meg, sajna volt már ilyen egyszer. nehéz ebből átlagolni. de asszem a szándékaim mindig egyértelműek, és az, hogy a gyorsítóban vagyok, igencsak egyértelmű szándék arra, hogy mit szeretnék. és ha a fenti jelek nincsenek (általában nincsenek), sőt index sincs, akkor sajnos az van, hogy a kamion visszaél az erőfölényével, amit - még ha adott esetben a rutinomból adódó problémamegoldásból kifolyólag nem neveznék veszélyeztetésnek - baromi súlyosan büntetni kellene. mégegyszer: a fenti jelek sok esetben nem működnek. sokszor úgy előz kamion kamiont, hogy KÖZÖTTÜK nincs 10-nél nagyobb sebeségkülönbség. és ha így belevág, nem fog azzal vacakolni, hogy hátranézzen, hogy belemenjen a fenekébe (hiszen tudja magáról, hogy egy óráig fog tartani az előzés, minek másszon rá...), az meg hogy nem indexel, és semmi logika nincs abban, hogy domb vagy lejtő jön, az meg csak hab a tortán. az amelyik esetről te beszélsz, a kreszkönyv ideális esete, vagy mondhatjuk azt, hogy az előzés szabályos és logikus előkészítési módja.
süti beállítások módosítása