Hosszabb ideje jelen volt a piaci szereplők részéről az a törekvés, hogy a 18-59 éves korosztályra kiszélesedjen a fő kereskedelmi célcsoport – közölte az mmonline.hu kérdésére Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezető igazgatója.
Ahogy tegnap a comment:com is megírta, a TV2 úgy döntött, hogy a jövőben a kereskedelmi célcsoport náluk nem a szokásos 18-49-es, hanem a 18-59 éves korosztály lesz. A lépést azzal indokolták, hogy míg tizenöt évvel ezelőtt, a modern kereskedelmi televíziózás hazai kezdetekor a 18-49-es korcsoport volt a mérvadó a médiahasználati, vásárlási, illetve fogyasztási szokásokat illetően, addig napjainkra a társadalom alaposan átalakult. A változással plusz 1,4 millió ember kerül a kereskedelmi célcsoportba.
Az RTL Klub néhány órával később reagált, Kolosi Péter programigazgató azt írta, hogy a TV2 18-59-es célcsoportra váltása nem több kommunikációs fogásnál. "Ez ugyanis legfeljebb azt mutatja meg, hogy az adott csatorna milyen nézettségről közvetít üzenetet a nézők felé. A 18-49-es és 18-59-es adatok között egyébként van különbség, de nem számottevő, így viszont a tv2 valamivel jobb eredményeket tud kommunikálni, valamint nehezebbé teszi az összehasonlítást az RTL Klubbal, amely a nézettségi versenyt egyébként a 18-48 és a 18-59-es célcsoporton is nagy különbséggel nyeri évek óta folyamatosan".
Vörös Csilla szerint a TV2 lépését mind a demográfiai trendek, mind az 50-59 éves korosztály társadalmi és gazdasági helyzete is indokolttá teszi. A Nielsen Közönségmérés számára ez nem jelent változást, hiszen erre a korosztályra is elérhetők napi szinten az adatok a nézettségmérési adatbázisból. Elmondta azt is, hogy alapvetően a hirdetőknek kell elfogadniuk ezt a változást és akkor az ügynökségek erre a célcsoportra is fognak tervezni és a tévétársaságok is alkalmazkodnak ehhez.
Teshow 2013.11.12. 17:42:00
Eszerint ma már tévét egész Európában csak a 35+ korosztály néz, kb 70 éves korig.
A fiataloknál a net mindent letarolt, az un. "lineáris" médiaszolgáltatást nem követik.
Ennek fényében vicces ez a 18-as erőlködés.
De hát Kolosi biztosan jobban tudja ...
Nyílméregbéka 2013.11.12. 18:06:01
Porcelán az elefántboltban 2013.11.12. 20:20:01
[bocsi]
A lényeg, hogy a reklámozók mit tekintenek célcsoportnak, merthogy ők tartják el a kertévéket, nem a nézők. Hiába van 49-59-nek sok pénze, ha nem hajlandóak elkölteni, sőt hitelt sem vesznek már fel, hogy költekezhessenek. stb.stb.
callsaul 2013.11.12. 21:02:56
Sima vágósúly.
The Crazy One 2013.11.12. 21:12:15
Egyiknek sem vagyok a celcsoportja.
Valoban kitolodott. 28-tol 59-ig. Valo igaz, ennek a korcsoportnak van penze, es ok neznek tv-t
Thomas Cooper 2013.11.13. 03:48:02
Figyuzzka 2013.11.13. 10:11:32
Gondolom ha az RTL nézettségét is majd megnézik 59-ig, akkor is vezetni fog, szóval tök mindegy :))
Darth Revan 2013.11.13. 12:01:36
A prosztata gyogyszer ok, de a sajt meg a WC tisztito igazan nem kor fuggo, nem csak a 30 felettiek esznek meg sz*rnak.