„Bombaként robbant a hír”, miszerint „fontos lépésre szánta el magát a Tv2”: a jövőben a csatorna célcsoportja a 18-49 éves korosztály helyett a 18-59-es korosztály lesz. Megkeresésünkre Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója az alábbiakat írta az ötvenesek felé kacsintgató Tv2-ről:
A tv2 18-59-es célcsoportra váltása nem több kommunikációs fogásnál. Ez ugyanis legfeljebb azt mutatja meg, hogy az adott csatorna milyen nézettségről közvetít üzenetet a nézők felé. A 18-49-es és 18-59-es adatok között egyébként van különbség, de nem számottevő, így viszont a tv2 valamivel jobb eredményeket tud kommunikálni, valamint nehezebbé teszi az összehasonlítást az RTL Klubbal, amely a nézettségi versenyt egyébként a 18-48 és a 18-59-es célcsoporton is nagy különbséggel nyeri évek óta folyamatosan. Ebben az évben például az RTL Klub 18-49-ben 294 főműsoridőben volt a legnézettebb, a tv2 16, az m1 pedig 1 ilyen estét tudhat magáénak. 18-59-ben ez az adat a következőképpen néz ki: RTL Klub: 285, tv2: 27, m1: 2. Az idei főműsoridős közönségarányok különbsége: 18-49: RTL klub: 23,8, tv2: 15,6, m1: 4,8, ugyanez az adat 18-59-ben: RTL Klub: 23, tv2: 16,1, m1: 6,4.
A változtatás a magyar lakosság demográfiai adataival is nehezen (vagy inkább nem) magyarázható: A magyar népességben a két kiugróan magas számú korosztály az 1952. körül születettek (Ratkó-korszak), valamint az 1975. körül születettek (baby boomers). Közülük a korábbi generáció tagjai már régen nem tagjai a 18-49-nek, ráadásul a 18-59-et is éppen mostanában hagyják el, míg az 1975. körül születettek még egy jó ideig ebbe a célcsoportba tartoznak, azaz ez a változtatás demográfiai szempontokkal 2024. körül lenne indokolható.
A hirdetési piacon ez a lépés egyébként semmilyen változást nem jelent: a hirdetők ugyanis eddig és ez után is tudtak és tudnak 18-49-es és 18-59-es célcsoportra egyaránt vásárolni. Ez a kereskedelmi televíziózás kezdete óta ugyanígy van mindkét nagy kereskedelmi tévénél (és a kisebb csatornáknál is). Érdekes változást inkább a tv2 jövőre meghirdetett kereskedelmi ajánlatának az a pontja jelent, ami nem kapott ekkora nyilvánosságot: Eddig a hirdetők a tv2-n 16 különböző célcsoportra tudtak vásárolni, januártól ez tízre csökken. Így például nem lehet majd hirdetést venni a reklámozók által nagyon is keresett, sok országban legfontosabbnak tartott „18-49 éves nők” célcsoportra. Az RTL hirdetői továbbra is a megszokott 18 célcsoportra tudnak nálunk szerződést kötni. Szintén érdekes újdonság, hogy a tv2 januártól a főműsoridőt is újraértelmezi: náluk - eléggé unortodox módon - este hatkor kezdődik januártól a prime time. Nyilvánvaló, hogy ezzel a lépéssel a Tények eredményeit szeretnék a főműsoridős nézettségükhöz számolni, hiszen a Tények közönségaránya igen magas, nézőszámban viszont az RTL klub Híradóját nézik többen, azaz ez a lépés szintén nem más, mint a nézettségi eredmények „kozmetikai kezelése”.
DerBroCode 2013.11.11. 17:19:56
kis.herceg 2013.11.11. 18:54:02
Tomek13 2013.11.11. 18:59:11
Mazochisták még elkaphatják az ismétlést a supertv2-n.
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.11.11. 19:13:10
Kommentelő Kisiparos 2013.11.11. 19:20:40
DerBroCode 2013.11.11. 21:04:49
DerBroCode 2013.11.11. 21:06:53
Megdobbent 2013.11.12. 03:24:48
Thomas Cooper 2013.11.12. 03:51:58
KrustytheClown 2013.11.12. 09:11:00
Persze (főleg tőlünk nyugatabbra) elég jó vásárlóerőt jelentenek az 50 év felettiek is, nem is értem, hogy miért nem indítanak kereskedelmi tematikus kábeladókat nyugdíjasoknak (közszolgálati az persze van), két Tena Lady-reklám és két csontritkulás-ellenes gyógyszer reklámja közé simán beférne az Onedin család, a Gyökerek, a Rabszolgasors, meg valami nyugdíjas talk show prosztataproblémákról.
Samott 2013.11.12. 10:07:12