Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

RTL Klub: A Tv2 csak kozmetikázni akarja a rossz nézettséget

Kolosi is kommentálta a konkurencia ötvenesek felé nyitását

2013. november 11. 17:00 -Szűcs Gyula- 11 komment

„Bombaként robbant a hír”, miszerint „fontos lépésre szánta el magát a Tv2”: a jövőben a csatorna célcsoportja a 18-49 éves korosztály helyett a 18-59-es korosztály lesz. Megkeresésünkre Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója az alábbiakat írta az ötvenesek felé kacsintgató Tv2-ről:

A tv2 18-59-es célcsoportra váltása nem több kommunikációs fogásnál. Ez ugyanis legfeljebb azt mutatja meg, hogy az adott csatorna milyen nézettségről közvetít üzenetet a nézők felé. A 18-49-es és 18-59-es adatok között egyébként van különbség, de nem számottevő, így viszont a tv2 valamivel jobb eredményeket tud kommunikálni, valamint nehezebbé teszi az összehasonlítást az RTL Klubbal, amely a nézettségi versenyt egyébként a 18-48 és a 18-59-es célcsoporton is nagy különbséggel nyeri évek óta folyamatosan. Ebben az évben például az RTL Klub 18-49-ben 294 főműsoridőben volt a legnézettebb, a tv2 16, az m1 pedig 1 ilyen estét tudhat magáénak. 18-59-ben ez az adat a következőképpen néz ki: RTL Klub: 285, tv2: 27, m1: 2. Az idei főműsoridős közönségarányok különbsége: 18-49: RTL klub: 23,8, tv2: 15,6, m1: 4,8, ugyanez az adat 18-59-ben: RTL Klub: 23, tv2: 16,1, m1: 6,4.

A változtatás a magyar lakosság demográfiai adataival is nehezen (vagy inkább nem) magyarázható: A magyar népességben a két kiugróan magas számú korosztály az 1952. körül születettek (Ratkó-korszak), valamint az 1975. körül születettek (baby boomers). Közülük a korábbi generáció tagjai már régen nem tagjai a 18-49-nek, ráadásul a 18-59-et is éppen mostanában hagyják el, míg az 1975. körül születettek még egy jó ideig ebbe a célcsoportba tartoznak, azaz ez a változtatás demográfiai szempontokkal 2024. körül lenne indokolható.

A hirdetési piacon ez a lépés egyébként semmilyen változást nem jelent: a hirdetők ugyanis eddig és ez után is tudtak és tudnak 18-49-es és 18-59-es célcsoportra egyaránt vásárolni. Ez a kereskedelmi televíziózás kezdete óta ugyanígy van mindkét nagy kereskedelmi tévénél (és a kisebb csatornáknál is). Érdekes változást inkább a tv2 jövőre meghirdetett kereskedelmi ajánlatának az a pontja jelent, ami nem kapott ekkora nyilvánosságot: Eddig a hirdetők a tv2-n 16 különböző célcsoportra tudtak vásárolni, januártól ez tízre csökken. Így például nem lehet majd hirdetést venni a reklámozók által nagyon is keresett, sok országban legfontosabbnak tartott „18-49 éves nők” célcsoportra. Az RTL hirdetői továbbra is a megszokott 18 célcsoportra tudnak nálunk szerződést kötni. Szintén érdekes újdonság, hogy a tv2 januártól a főműsoridőt is újraértelmezi: náluk - eléggé unortodox módon - este hatkor kezdődik januártól a prime time. Nyilvánvaló, hogy ezzel a lépéssel a Tények eredményeit szeretnék a főműsoridős nézettségükhöz számolni, hiszen a Tények közönségaránya igen magas, nézőszámban viszont az RTL klub Híradóját nézik többen, azaz ez a lépés szintén nem más, mint a nézettségi eredmények  „kozmetikai kezelése”.

Címkék: rtl klub tv2

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DerBroCode 2013.11.11. 17:19:56

A Vunderbaum már kritikát sem érdemel ??

kis.herceg 2013.11.11. 18:54:02

@DerBroCode: nem hát, egy korrekt adás volt a Frei-es, a többi kritikán aluli, szánalom kategória

Tomek13 2013.11.11. 18:59:11

Ebben a percben ért véget a Tényekben az eddigi legszürreálisabb hír, amit ezen az adón valaha hallottam. Közölték, hogy mostantól több emberhez szól a TV2! Sőt, a hirdetőket is arról győzködték, hogy őket mostantól nem csak 49 éves korig érdeklik a nézők, hanem 59-ig. Szerintem a hirdetőt az a néző érdekli, AKI A TV ELŐTT ÜL BAZMEG ÉS A TE CSATORNÁDAT NÉZI! Nem az, akire te célozni szeretnél...Ez a legszánalmasabb dolog, amit valaha láttam. És még Berki Krisztiánt is bedobták. Mindjárt hányok.
Mazochisták még elkaphatják az ismétlést a supertv2-n.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.11.11. 19:13:10

Vajon melyik estét nyerte az m1? A Dal döntöt?

Kommentelő Kisiparos 2013.11.11. 19:20:40

@DerBroCode: Legalább a szégyenteljes nézőszámadatot kitehetnék, hadd nevessek egy jót :D

DerBroCode 2013.11.11. 21:04:49

@Kommentelő Kisiparos: ha jól tudom most Adél miatt 745 ezer nézőt hozott a Vunderbaum

DerBroCode 2013.11.11. 21:06:53

De annyi biztos hogy az e-heti biodíszlet az Nacsa Olivér volt

Megdobbent 2013.11.12. 03:24:48

@DerBroCode: ... es egyben ennyivel csokkent egy evre a nezettsege az egesz rtl-nek. Fel percig lattam, ahogy ott tolta a manirt, aztan 24 oraig a kozelebe sem mentem az rtl-nek.

KrustytheClown 2013.11.12. 09:11:00

Szánalmas.

Persze (főleg tőlünk nyugatabbra) elég jó vásárlóerőt jelentenek az 50 év felettiek is, nem is értem, hogy miért nem indítanak kereskedelmi tematikus kábeladókat nyugdíjasoknak (közszolgálati az persze van), két Tena Lady-reklám és két csontritkulás-ellenes gyógyszer reklámja közé simán beférne az Onedin család, a Gyökerek, a Rabszolgasors, meg valami nyugdíjas talk show prosztataproblémákról.

Samott 2013.11.12. 10:07:12

Igazabol ehhez nekunk nezoknek kb. semmi kozunk, ezek a kategoriak csak a TV-k es a hirdetok szamara fontosak.
süti beállítások módosítása