Régi marketinges közhely, hogy ha vásárálási és tévénézési szokásokról van szó, akkor ott kizárólag a 18-49 év közöttiek véleménye számít. Na ezzel a trenddel szakít mos unortodox módon a Tv2. Íme a Marketing és Média „bombahíre” a forradalmi változásokról:
Fontos lépésre szánta el magát a TV2, a jövőben a kereskedelmi célcsoport a médiacégnél a 18-59 éves korosztály lesz. A lépést azzal indokolták, hogy míg tizenöt évvel ezelőtt, a modern kereskedelmi televíziózás hazai kezdetekor a 18-49-es korcsoport volt a mérvadó a médiahasználati, vásárlási, illetve fogyasztási szokásokat illetően, addig napjainkra a társadalom alaposan átalakult. A változással plusz 1,4 millió ember kerül a kereskedelmi célcsoportba, azonban kérdés, hogy a szakma követi-e a TV2 lépését.
A lépéssel 1,4 milliós fogyasztói bázissal bővül majd a kereskedelmileg kiemelt célcsoport. Így például 28 százalékkal több prémiumfogyasztó lesz elérhető, de a megszólítható banki ügyfelek számában már 38 százalékos lesz a növekedés. A sörfogyasztók esetében pedig félmillióval nőhet az elérhető bázis. A lépéssel a TV2 nem elébe megy a piacnak, csupán lekövet egy már érezhető tendenciát. Simon Zsolt közlése szerint a Sat.1-nél például már két éve foglalkoznak ezzel a kérdéssel és át is álltak már a 18-59-es korcsoport mérésére. A médiacég vezetője szerint a tévépiac nagy részének le kellene követnie ezt a lépést, és abban bíznak, hogy követőkre találnak, nem csak a tévés szegmensben, hanem a sajtónál-rádiónál is. Vannak visszajelzések arra, hogy ezt egy racionálisnak iránynak tekintik ebben a körben is.
Az ötven évnél idősebbek médiafogyasztását vizsgálva a televíziónézés a legfontosabb. Feltűnő a print médiához való viszonyuk, sokkal többet olvasnak. Európában sok tévé kezdett változtatni a tartalmain, az idősebbeknek kínált tartalommal. TV2 is elindul egy kicsit ebbe az irányba. Tudomásul kell venni ezt a fogyasztási változást. Ma már a nemzetközi trendeket meghatározza az öregségrasszizmus elleni gyakorlat - a televíziózásban az 50 év feletti nemzedék, a „silver nemzedék” került a fókuszba. A TV2 is ebbe az irányba mozdul majd el, ezért első lépésként - lekövetve a társadalom változását, a nézők igényét - kereskedelmileg átáll a 18-59 éves célközönségre.
Vittore. 2013.11.11. 15:01:59
Patiszon83 2013.11.11. 16:01:55
Llew 2013.11.11. 18:42:17