Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem primadonna vagyok, csak a tökéletességre törekszem - interjú Michael Mann rendezővel

2012. március 18. 09:30 sixx 9 komment

A Befutó című sorozat egyik executive producerével, a pilotepizódot rendezőként is jegyző Michael Mann-nel még akkor beszélgettünk, amikor a sorozat szénája jól állt, azaz az amerikai bemutató előtt. Azóta három ló pusztult el a forgatés során, és az HBO leállította a második évad munkálatait, értelemszerűen erről az interjúban nem esett szó. Mann az egyik legkeresettebb rendező Hollywoodban, olyan filmeket készített, mint az Utolsó mohikán, a Bennfentes, a Szemtől szemben, az Ali vagy A halál záloga. Négy Oscarra jelölték, legutóbbi filmje, a Közellenségek viszont sem kritikai, sem közönségsikert nem aratott. A Befutó előtt is belekóstolt már a tévébe, a Miami Vice mellett hat éven át volt executive producer, de dolgozott Crime Story is a Robber Homicide Division című sorozatokban is. Los Angelesben beszélgettünk vele az HBO Central Europe jóvoltából.

Digitális vagy hagyományos alapanyagra dolgozik a Befutó forgatásán?

A pilot nagy részét rendes filmre forgattunk, de a versenyjeleneteket kisebb kamerákkal, digitálisan rögzítettem. A többi epizódot már teljes egészében digitálisan vettük fel.

Megvan még az az éles határvonal a film és a tévé világa között, mint mondjuk tíz-tizenöt éve?

Ha a kábeltévéket, például az HBO-t, az AMC-t vagy a Showtime-ot nézzük, nincs. Az a minőség, amit egy kábelsorozat nyújt, a bármikor megállná a helyét a filmvásznon is. Nem forgatunk gyorsabban, nem mások a munkamódszerek, a stáb nagy részben olyan szakemberekből áll, akikkel a filmjeimen is dolgoztam, nem egy kollégámmal már tizenötödik éve együtt vagyok. Mindez a network tévékre nem vonatkozik, de mivel nem oda forgatok, így erről inkább nem nyilatkozom, ha nem baj. Ami a kábeltévét illeti, meggyőződésem, hogy egy új tévés aranykorban vagyunk, amiben olyan nagyszerű alkotások születnek, mint a Reklámőrültek, a Breaking Bad (Totál szívás) vagy a Homeland, aminek épp most láttam az évadzáróját, és elképesztően jól sikerült.

Mi ennek az oka?

Zseniális színészek dolgoznak kiváló rendezők keze alatt hétről hétre, és a tévézés eljutott arra a szintre, hogy A-listás színészeknek és rendezőknek sem zsenánt már a kis képernyőn dolgozni. Ilyen korhatáros tartalmat, amit mi állítunk elő például a Befutóval, ilyen minőségben és ilyen költségvetéssel soha nem lehetne a moziban reprodukálni, bár a nagy stúdiók nem is nagyon törekednek arra, hogy így legyen, a független filmek pedig nem jutnak el a mainstream közönséghez, mert a multiplexekben nem mutatják be őket.

Mit tudott a lóversenyzésről a Befutó előtt?

Semmit. Vannak lovaim, lovagolok is, de életemben nem voltam még kint a pályán, nem úgy, mint David (Milch, a sorozat írója és másik executive producere - a vele készült interjú itt olvasható), aki a fél életét ott tölti. Lenyűgöző ez a világ, és nagyon izgalmasnak találtam, hogy egy olyan témáról forgathatok a kulisszák mögött játszódó sorozatot, amiről nem tudok semmit. Davidnél jobb idegenvezetőt pedig keresve sem találhattam volna. Imádom a sebességet, a versenyt, és emiatt különösen nagy élmény volt belevágni a projectbe, egy-egy futam úgy magával ragadja a kívülállót is, hogy észre sem veszi.

Igaz az, hogy David Milch-csel nem nagyon jöttek ki az elején? Hogy kitiltotta a forgatásról?

Ez csak egy nevetséges pletyka. Amikor elvállaltam a melót leültem Daviddel és az HBO elnökével (Michael Lombarodo), és megbeszéltük, hogyan készítsük el a pilotot. Abban egyeztünk meg, hogy pont olyan munkamódszerrel dolgozunk majd, mint bármelyik filmemen, és én nem tudom, más hogyan csinálja, de én néha azt szeretem, ha csak én vagyok ott a forgatáson a fejesek közül, mert ha valami nehezebb jelenetet forgatunk, nincs szükségem arra, hogy mások beleszóljanak. Egy ilyen jelenetnél volt az, hogy megkértem Davidet, a többi írót, producert meg úgy mindenkit, hogy negyedórára hagyjanak magamra. Na, ebből kreált a sajtó egy műbalhét.

David Milch történetvezetése nem túl szokványos, a pilotban semmi expozíció nem volt. Ez nem nehezítette meg a dolgát?

Nem, sőt. A közönség a karakterekkel együtt merül el a történetben, és ezt nagyszerűnek találtam. Borotvaélen táncoltunk, mert nagyon gondosan meg kellett határoznunk, mi az, amit kihagyhatunk, melyik az a mondat, ami túl sok lenne, ami nem kel az adott jelenetbe. Ace éppen a sittről jön ki, amikor találkozunk vele, és nem azt teszi, amit ilyenkor elvárnánk, nem kurvázik és nem megy el pizzázni. Miért? A négy szerencsejátékossal úgy ismerkedünk meg, hogy megjelenik Jerry, és Marcus kérdi tőle, hogy hol a lóvé? Elvesztettem pókeren, mondja a másik, és nem teszi hozzá, hogy azt a pénzt, amit a közös fogadásra szánt, és így tovább, mert felesleges. Csak annyit mond, amennyit muszáj, hogy ezzel berántsa a nézőt, hogy felkeltse az érdeklődését.

A forgatókönyvek mennyit változtak a forgatás alatt? David Milch notórius átíró, a Deadwood forgatása sokszor csúszott is emiatt.

Itt erről szó sem volt. A forgatókönyvek zseniálisak voltak, a legjobbak, amiket valaha láttam. Mivel David elég szokatlan munkamódszerrel dolgozik (nem ír, hanem diktál), az én dolgom az volt, hogy biztosítsam legyen elég ideje a forgatókönyvek befejezésére, úgy, hogy ne érezze azt, hogy siettetjük. Ez nem egy megszokott módszer, sőt, a határidőket elég komolyan veszik a stúdiók, de az HBO ismerte Davidet, hiszen két sorozaton is együtt dolgoztak, és belementek abba, hogy a menetrendet átalakítsuk. Végül is megvolt ennek is az értelme, hiszen Dustin (Hoffman) vagy Nick (Nolte) főként azért írt alá a Befutóhoz, mert a pilot forgatókönyvébe beleszerettek.

Mi az, ami a leginkább érdekelte ebben a sorozatban? Nem olyan mozgalmas, mint az eddig filmjei.

A Bennfentes története sem volt az, mégis megcsináltam. Engem leginkább a belső dráma, a motiváció, a karakterek mozgatórugója érdekel, és mondjuk a Szemtől szemben című filmemben lőttek eleget, de ha jobban megnézi, a film lényege a két főszereplő párbaja, ami nem feltétlenül csak az eszközök szintjén zajlott. A Befutóban például nagyon izgalmasnak találtam Escalante karakterét, akit John Ortiz alakít, és aki saját erejéből jutott el oda, ahová, nem nagyon bízik senkiben, és mégis vannak olyan pillanatai, amikben iszonyú védtelennek tűnik. Ezek a dolgok vonzottak a projekthez.

A színészek mellett a három ló is kiemelt szerepet kap a sorozatban.

Igen, a három lovat is egy-egy karakternek írtuk meg, illetve írta meg David. Nekem kellett a három lovat megtalálnom, melyek képesek voltak azt megcsinálni, amit elvártunk tőlük, és eléggé különböző karakterek voltak - és itt most a külsejükre gondolok - ahhoz, hogy a néző egyből meg tudja őket különböztetni. A pilotban azt szerettük volna elérni, hogy a néző tudat alatt rájöjjön, hogy a főszereplők bizonyos tekintetben maguk a lovak.

A sorozatból mindössze a pilotot rendezte, a többi epizódot mások kapták meg. Executive producerként mennyire befolyásolhatta a munkájukat?

Nézze, nekem megvan az a hírem Hollywoodban, hogy megvan a sajátos munkamódszerem, elveszek a részletekben, és mindenkitől elvárom, hogy ezt respektálja. Ez így igaz, de nem primadonna vagyok, vagy egy hisztis sztár, hanem azt akarom, hogy minden a lehető legtökéletesebb legyen. A pilot mellett valóban nem rendeztem több epizódot, de mindegyik részről határozott elképzeléseim voltak, amiket egyfajta Biblia vagy kézikönyv formájában átnyújtottam a többi rendezőnek. Aztán megbeszéltük, mik azok a dolgok, amiket ők másképp csinálnának, és kész, mindenki tette a dolgát. Nem ültem a nyakukon, hogy ezt vagy azt másképpen csinálnék.

A Befutó első évadából hátralevő epizódokat hétfőnként vetíti az HBO.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vkelly 2012.03.18. 15:10:36

Kiváló lett ez az interjú is. Köszönjük, Sixx!
A sorozatért meg nagyon fáj a szívem...

clegane 2012.03.18. 21:04:20

nagy kár a sorozatért!

Ez is csak egy nick_ 2012.03.19. 03:08:52

Végre egy ember, akinél a ló nem "meghal".
sixx, nőttél a szememben!

(A "sorozat szénája" egy lovakról szóló film esetén nem rossz poén. :-)

Mondjuk a Szemtől szemben szerintem ritka gagyi film végig előre kitalálható "fordulatokkal" és történettel, nem véletlen, hogy ezt a remake-et ismerik, mert nagy nevek játszanak benne, de Mann már vagy egy évtizeddel korábban leforgatta betűről betűre ugyanezt a történetet névtelen színészekkel (L.A. Takedown), a szereplők neve is ugyanaz, és a kutya nem emlékszik rá.

Az utolsó mohikán meg csak nyomokban emlékeztet a regényre (meg a belőle a 70-es években készült filmre), és hát nem is voltam elájulva tőle, mivel férfiként engem nem nagyon izgat, hogy milyen jól néz ki benne Daniel Day-Lewis, és kb. ez a film egyetlen erénye.

párnalárva 2012.03.19. 06:13:22

Ez is csak egy nick_
"Végre egy ember, akinél a ló nem "meghal".
sixx, nőttél a szememben!"

Az hogy ezt gondolod az egy dolog, de hogy még le is írod az igen bizarr lelkivilágra vall.

digitime 2012.03.19. 12:02:24

Az interjú nagyon jó, a sorozat szerintem nem az....

lalolib 2012.03.19. 17:49:39

Ezért nem vagyunk egyformák. Számomra az Utolsó Mohikán még mindig a nagybetűs mozit jelenti. Kevés olyan alkotás született, ahol a téma, a táj és a zene ilyen összhangban legyen. Az első pillanatban elkap a hangulat és nem lehet szabadulni tőle. Remekmű.

Ez is csak egy nick_ 2012.03.20. 03:01:08

@párnalárva:
Talán tanuld meg rendesen az anyanyelvedet, és akkor nem írsz majd ekkora ökörségeket.

Meghalni magyarul csak ember hal meg és huny el, az állat - márpedig a ló állat - elpusztul, megdöglik.
(Ahogy - jelző nélkül - szülni is csak ember szül, az állat fial, ellik stb. - sőt, elárulom, hogy bár angolul a rovarok petéje és egyes halak (pl. lazac) ikrája is egg, azért nagy hiba lenne magyarra tojásként fordítani.)

Nem véletlen ám, hogy a tetemre is csak az emberére mondják azt, hogy halott, holt(test), elhunyt - az állatra meg azt, hogy dög (bármennyire is sérti ez a szépelgő PC füledet, nem véletlenek az olyan összetételek, mint dögkút, dögtemető - és ebben semmi sértő nincs attól eltekintve, hogy a magyar különbséget tesz ember és állat között).

Szóval bizarr lelkivilága inkább a hozzád hasonló hülyéknek van, akik egy szintre emelik magukkal az állatokat (vagy inkább egy szintre süllyednek az állatokkal), és azokat családtagoknak tekintik.
Azért remélem, nem kerülsz olyan helyzetbe, amikor a gyereked vagy a kedvenc állatod élete között kell döntened. És még inkább remélem, hogy ha mégis, akkor az állatod mellett döntesz, hiszen ugye családtag. Pont mint a gyerek.
Ha meg nem, akkor hazudsz, még magadnak is.

Ez is csak egy nick_ 2012.03.20. 03:02:18

@lalolib:
Úgy írják: Az utolsó mohikán.
Szerintem gagyi giccs az egész - a zenéje is -, de hát nem vagyunk egyformák.

párnalárva 2012.03.21. 08:01:54

Ez is csak egy nick_

"egy szintre süllyednek az állatokkal"

Te vagy bigott vallási fanatikus vagy, vagy teljesen idióta. Mindazonáltal az elő alternatíva is a második következményt vonja magával.
Semmi okod nincs rá hogy magasabbrendűnek képzeld magad egy majomnál.
süti beállítások módosítása