Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Breaking: az HBO elkaszálta a Befutót

2012. március 15. 00:23 sixx 59 komment

Szomorú hírünk van a lovak, lóversenyek és lovas sorozatok rajongóinak: az HBO és a Befutó készítői közösen arra az álláspontra jutottak, hogy nincs értelme tovább folytatni a sorozatot, ami már eddig is három ló életét követelte. Két állat az első évad epizódjainak forgatása (az első és a hetedik) alatt pusztult el, a harmadikat tegnapelőtt, a második évad második epizódjának munkálatai alatt kellett elaltatni.

A lóversenyek, fogadók, zsokék és trénerek világában játszódó sorozat két executive producere, Michael Mann és David Milch az HBO-val közös nyilatkozatban azt közölték a sajtóval, hogy bár nagyon sajnálják, hogy így alakult, azt még jobban, hogy három ló is elpusztult a forgatás alatt.

"A biztonság lebegett a szemünk előtt végig, és mindent megtettünk annak érdekében, hogy az ilyen baleseteket elkerüljük. A Befutó forgatása alatt végig a lehető legnagyobb gondot fordítottuk az állatok egészségének megőrzésére, de balesetek sajnos előfordulnak. Mivel azt nem tudjuk garantálni, hogy ilyen esetek többé ne forduljanak elő, nehéz szívvel ugyan, de meg kellett hoznunk egy rendkívül nehéz döntést, és a mai nappal leállítjuk a Befutó forgatását."

A Befutóban olyan nevek szerepeltek, mint Nick Nolte, Michael Gambon, Denis Farina vagy Dustin Hoffman, az írója a Deadwooddal műfajt teremtő David Milch volt, egyik producere és rendezője pedig az a Michael Mann, aki a Szemtől szembe című zseniális krimit is rendezte (meg a Bennfentest, az Utolsó mohikánt, az Alit, és így tovább). Milch és Mann az első évad forgatása alatt is többször összekülönbözött, de sikerült megoldaniuk személyes problémáikat, a rendező Los Angelesben azt nyilatkozta a comment:com-nak, hogy ilyen jó munkakapcsolata rég volt egy íróval, mint a Befutó munkálatai alatt. (A rendezővel készített interjúnk hamarosan olvasható lesz.)

A sorozat első évadát az amerikai HBO-val párhuzamosan a magyar HBO is vetíti, hétfő esténként. A pilot (kritika itt) nézettsége egymillió felett volt, amit látva az HBO azonnal berendelte a második évadot - kissé korán, hiszen a többi epizód nézettsége átlagban az 500 000-et sem érte el. A deadline.com kommentelői szerint a kasza elsődleges oka a pocsék nézettség lehet, egyes vélemények szerint a lovak sajnálatos halála ezért pont  kapóra jött a kábeladónak. Arról egyelőre semmilyen információ nincs, mi lesz a második évadból leforgatott egy rész sorsa, de ha lehet egy merészet gondolni, a DVD-kiadás extrái között vélhetően találkozhatunk vele.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F. Fred Palakon 2012.03.15. 00:32:01

Hát ebből teljesen egyértelmű, hogy valami más áll a háttérben, nem a lovak pusztulása. A "kreatív nézetkülönbségek" valószínűleg már az amerikaiak számára is elcsépelten hat.

DHOPW42 2012.03.15. 00:35:18

Nekem annyira nem egyértelmű, én el tudom képzelni, hogy ez legyen a háttérben.

pappjano 2012.03.15. 00:45:56

Neeeee. Ez nagyon szomorú hír... Pont kezdtem ráérezni a sorozat velejére, az utóbbi részek marha jók voltak.

Nem akarom elhinni hogy egy sorozatot ilyen nevekkel, ilyen készítőkkel, ilyen minőséggel pont az HBO elkaszáljon 3 sajnálatos baleset miatt. Akármennyire is sajnálom a lovakat, nem tartom akkora horderejűnek a dolgot hogy dollármilliókat érő sorozatot emiatt leállítsanak...

clegane 2012.03.15. 00:49:41

kár, én szerettem :(
pedig szerintem poszthumusz a lovak is hősi halálnak tartották volna ezeket az eseteket, elvégre sokat tehetett volna a lovas sportok ázsiójáért a sorozat, ha van ideje felfutni, így viszont minden hiába volt!

mininyul 2012.03.15. 01:26:16

Azért az nem törvényszerű, hogy minden lovakkal történő forgatás közben ennyi állat pusztuljon el. Más filmekkel kapcsolatban nem nagyon hallottam ilyesmiről. Furcsa ez az egész.

pistola 2012.03.15. 01:27:22

én nem is hallottam erről a sorozatról eddig, de akkor rámegyek, mert érdekesnek hangzik. (bár utálom a elvarratlan szálakat.)

gaknab 2012.03.15. 01:32:49

Akartam szeretni. Nagyon. De érzésem szerint széthullott a történet. A koncepció a szerencse köré írta a szereplőket. De például Nick Nolte karaktere 5 részen keresztül mi a francot bolyongott a történetben? Vagy néha nem is lehetett érteni mit motyognak, vagy miről van szó.. Butanak éreztem magam, mert nem voltam a birtokaban a szakzsargonnak, meg az egész szubkultúra ismereteinek. Négy piti szerencsejátékost szerintem nagyon eltalálták, a tobbi nem volt az igazi...

clegane 2012.03.15. 01:39:01

@pistola: egyébként elvileg az első évad kerek önmagában is.

@gaknab: szerintem meg éppen hogy összeállt volna idővel, de ha leadják még az első évad maradék részeit, akkor abból talán ki fog derülni, hogy ez hogy sikerült volna.

Little Fluffy Cloud 2012.03.15. 02:06:35

"Szomorú hírünk van a lovak, lóversenyek és lovas sorozatok rajongóinak:"

A lovaknak mindenképpen jó hír, ráadásul lovak még soha nem versenyeztek önszántukból. Nyilván a lovas sorozatok rajongóinak ez olyan megrendítő hír, mintha egy belvárosi kutyaimádó kutyatartót eltiltanák a további állatkínzástól, de hát az aberrációnak is van valahol hazára.

clegane 2012.03.15. 02:17:30

@Little Fluffy Cloud: namármost ugye számoljuk meg, hány ló él vadon manapság, már amennyiben ugyanabból az évszázadból szólunk egymáshoz, és tegyük fel a kérdést, hogy akkor most pl téged érdekelnek-e a lovak egyáltalán, vagy ha kizárólag háziasítva találkozhatsz velük, akkor inkább haljanak ki?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2012.03.15. 04:46:32

lesújtott a "David Milch átok". ha jól emlékszem,a Deadwoodon kívül nem is volt még több évados sorozata, sőt talán még teljes évados sem...
szeretem David Milch sorozatait, de a befutó valahogy nagyon nem tudott érdekelni, de azért sajnálom, mert nagy zseni a fickó, Michael Mannról nem is szólva.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.03.15. 05:12:45

A PETA szanaszájba szívatta volna őket ha tovább folytatják a sorozatot... Hollywood-ban az állatokkal történő "kegyetlenkedés" kb. a többrendbeli pedofil cselekmények szintjén áll.

Ha még emellé a nézettség is esett, az tuti tarkólövés a produkciónak.

2012.03.15. 06:30:48

Kinek van ideje sorozatokat nézegetni a TV-ben...?

Tusán 2012.03.15. 07:14:28

Most komolyan három ló halála miatt leállítanak egy HBO-sorozatot? Ugyan távolról sem vagyok állatkínzó, de kurva nagy profitról beszélünk, aminek nem hiszem, hogy három ló az útjába állhatott volna. Mint már említették fentebb nálam, biztosan más probléma léphetett fel. Talán nem is volt olyan nagy az a "nagy profit".

Tusán 2012.03.15. 07:17:18

@neoteny: A PETA folyamatosan tüntet divatrendezvényeken is, de eddig nem hallottam róla, hogy neves divattervezőt börtönbe zártak volna. Szerintem az HBO illetékeseit sem fenyegette ez a veszély.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.03.15. 07:26:38

@Tusán:

Igazad van, a börtön nem; csak az "erkölcsi elítélés".

nigara 2012.03.15. 07:38:11

Végtelenül szomorú, hogy ilyen nevek fémjelezte produkcióban lovak v. bármi elpusztulhatnak.
Ezzel együtt, nyilván nem a lovak párbeszédeire épült a történet, tehát lovak veszélybe sodrása nélkül is lehet lovakkal foglalkozó emberekről szóló sorozatot csinálni...

xlngx 2012.03.15. 07:50:58

Az baj hogy egy ilyen sorozat amiben rengetegszer kivan emelve a lovak szepsege, nem igazan engedhette meg maganak hogy meg tobb lo elpusztuljon, radasul a PETA is mar az elso ketto utan ott lihegett.
Sajnalom ezt a sorozatot, a game of thrones mellet az HBO masik remekmuve volt:(

zoranje 2012.03.15. 08:34:41

egyetértek azzal, hogy nem a lovak miatt lett vége... (pedig szegények vagy 3 évig készültek rá)

Michael Mann továbbra is a kedvenc rendezőm marad, a felsoroltakon kívül megemlítem még a Collateral című filmjét. Átlagosnak tűnő sztori, de a hangulat fejbevág. El destino de abril

Milchet nem sajnálom. Láttam a Deadwoodot és továbbra sem értem, mire fel az ajnározás. nálam 10/6 főleg McShanenek köszönhetően nem 4-5. Tény, hogy pokoli részletességgel építette fel, látszik, hogy van meló benne, de nekem túl sok a mellékszál, ami nem lenne baj, de ezek 80 százalékának nincs a film egészére nézve funkciója

indapass90210 2012.03.15. 08:50:43

Arra nem gondoltak, hogy a döglött lovat ki lehetne tömni, aztán kerekeken húzni?

A megfelelően élethű hatáshoz mindössze az új, kamerarángatásos módszerrel kell filmezni.

mizie 2012.03.15. 09:13:20

Na ne hülyéskedjünk. Nagyon sok filmben hunynak el kaszkadőrök, színészek, tehát emberek és mégsem áll le a forgatás. Ez a lovas sztori teljességgel hihetetlen.

MrKrafelsky 2012.03.15. 09:21:11

Mininyul, én emlékszem elég sok állatokkal kapcsolatos, forgatás közben történt balesetre.A legkörültekintöbb előkészitésnél is megtörténhet ez és kaszkadörőkkel is. Emlithetek Neked viszont
egy magyar filmet, amiben szabályosan lemészárolták az abban felhasznált állatokat, a cime : A köszívű ember fiai. A szán után futó "vad"/vigyorgó,farkukat csóváló/ farkasok nagy jelenete. Ezeket az állatokat erre a pár percre nevelték kölyökkoruktól.

monanarchia · http://kretenvilag.blog.hu/ 2012.03.15. 09:52:52

ügyes húzás a lovakra fogni, mintha nem lenne kb. tökmindegy, hogy mennyi pusztul el a forgatásokkor.

perecel 2012.03.15. 09:54:52

ez hülyeség!!!
valszeg már nem érte meg.

azokat a lovakat valszeg így is úgy is el kellett volna altatni ha egyáltalán volt ilyen.

tede 2012.03.15. 09:58:32

Volt egyszer egy film, a címére már nem emlékszem, de az aranyásókról szólt és a forgatás során egy csomó kaszkadőr meg talán néhány statiszta is meghalt, főleg a vadvízi jelenetek alatt. Aztán mégis leforgatták végig.

wiener 2012.03.15. 10:05:39

A pilot megtekintese utan en azon csodalkoztam hogy ilyen gyenge sztorival hogy kerulhetett egyaltalan kepernyore a sorozat

Uzi 2012.03.15. 10:09:26

@Little Fluffy Cloud: " ráadásul lovak még soha nem versenyeztek önszántukból"
Te sem láttál még lovat közelről :) Amelyiknek olyan a vérmérséklete nem bírja elviselni, ha nem ő az első. A kezdők ilyenkor szoktak lepotyogni róluk, mert nem tudják visszafogni őket.

HellsAngel 2012.03.15. 10:09:31

Vagy lehetett volna CGI-vel pótolni a lovakat esetleg.

zoranje 2012.03.15. 10:35:48

az HBO eddig mindig minden problémát meg tudott oldani. csakis igényes dolgokat csináltak, de csak addig, amíg volt haszon belőle, és tudtak a nézőknek is újat adni. Mindig kellő időben zártak le egy projektet. valószínűleg ez történt most is.
szerintem Milchhel van a probléma...

PonDrow 2012.03.15. 10:38:27

@HellsAngel: "Vagy lehetett volna CGI-vel pótolni a lovakat esetleg. "
Ja. Vagy műlovakkal mehettek volna körbe-körbe. Az istállóban meg mutathattak volna igazi lovakat. :D

Vagy szegény lovak az istállókban is veszélyben vannak? :D

Emiksz 2012.03.15. 10:45:18

"...a harmadikat tegnapelőtt, a második évad második epizódjának munkálatai alatt kellett elaltatni."
Akkor miért nem ébresztik fel?

Félre a fekete humort: Mi az hogy elaltatni? Ki volt az a végtelennagy ökör aki ezt a szót először használta a "méreginyekcióval eutanáziát alkalmazni" illetve a "felesleges háziállatot jobb híjján likvidálni" helyett?

szmoker (Homo Trollicus) 2012.03.15. 10:47:34

@tede: az ő jogaikat nem védi a PETA.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.03.15. 12:00:19

Csak én nem értem, hogy miért halt meg az a 3 ló? A filmforgatás veszélyesebb, mint a sima versenylovak élete, vagy azok is ilyen gyakran halnak meg? Vagy így kimeríti őket a forgatás, vagy mi történt velük?

SziszkAnya (törölt) 2012.03.15. 12:19:41

Ez egy tök szar sorozat, nemhiába lett vége...

Lunatic .. 2012.03.15. 12:21:43

láttam az első részt, és éreztem, hogy nem kell megnéznem többit, erre ténylegesen szar Amerikában és egy szegény lóra ráfogják az egészet, hát tipikus tahóság a producerektől

lutria 2012.03.15. 13:55:40

Az nem derül ki hogy mitől pusztultak el az állatok,mit tehettek velük ami egy edzésen vagy versenyen nem szokott megtörténni?
Ha autóversenyes filmet forgatnak bérelt kocsikkal és azok nem tudnak körbemenni a pályán meghibásodás miatt akkor az a stáb vagy tulajdonos hibája ha nem tartja megfelelő műszaki állapotban őket?

horcsogpofi 2012.03.15. 14:02:37

Nagyon sajnálom, hogy kaszálták, főleg ilyen hülye indokkal.

Nagyon bejött a hangulata, a gambler életmód, amit bemutat.

A ráadásként pedig fantasztikus képek voltak a versenyekből.

Én imádtam!

Az állatvédőkről pedig az a véleményem, hogy nagyobb képmutató, gusztustalanabb bandát nem ismerek.

Támadnak olyan embereket (lótartók, vadászok, stb.), akik ezerrel többet tesznek/tettek az állatokért, mint ők valaha fognak.

csarli firpo 2012.03.15. 14:29:16

Valljuk be: elég gyengécskére sikeredett ez a sorozat a nagy nevek ellenére. Ahogy valaki írta is, a négy szerencsejátékos karakter telitalálat, a többi egy rakás unalom (a versenyjeleneteket leszámítva). A Hoffman-os jelenetek nagyon szarok lettek, azoktól a szállodaszobában fekvős jelenetektől a hideg rázott, olyan laposak lettek. Hoffman-t nagyon szeretem, a legjobb színészek egyikének tartom, de eddig egyetlen emlékezetes jelenete volt a sorozatban, amikor a ló mellett aludt éjszaka. Ott megvillant valami abból, ami lehetett volna ebből az egészből...

kaltenem1 2012.03.15. 15:01:44

Én nem értem az embereket.

Most tényleg az a baj, hogy nem akarják, hogy még több ló elpusztuljon? Nektek mennyi lenne a sok, vagy egyáltalán nem számít, ha állatok halnak meg azért, hogy egy sorozatot nézhessetek?
Lehet, hogy ez csak egy indok, de legalább ennek a sorozatnak a forgatása alatt már nem fog több ló elpusztulni.

Hál Istennek, hogy most már nem az van, mint régen pl. A kőszívű ember fiai c-ű filmnél, hogy tényleg állatokat öltek meg.

Annak meg külön gratulálok, aki úgy gondolja, hogy az állatvédő szervezetek képmutatók. Gondolom az illető simán elnézi, ha egy állatot kínoz egy hasonló aberrált gondolkodású, szadista rohadék.

felka 2012.03.15. 15:15:46

@kaltenem1: csak az elejét olvastam a kommenteknek, elkeseredtem.

de azért a tiedtől kicsit megnyugodtam...még van remény..

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2012.03.15. 16:14:26

@sixx: hű tényleg! el is felejtettem, pedig az mekkora kedvencem volt anno...! sipowicz nyomzó rulez:)

horcsogpofi 2012.03.15. 16:55:51

@kaltenem1: Tipikus hülye demagóg hozzászólás a tied.

Valószínűsítem, hogy ezek az állatok jobb körülmények között élnek, mint Te és a barátaid.

Téged kínoz a saját agykapacitásod, de ezeket az állatokat senki nem kínozta.

Hegyirablo 2012.03.15. 17:33:08

Michael Mann filmet csináljon már végre 3 év után, ne pedig tévézzen, mert nincs még egy olyan filmes, mint Ő.

Uzi 2012.03.15. 18:22:33

@kaltenem1: Nem hiszem hogy aránytalanul nagy veszélynek tették ki őket a forgatáson, ezek a telivérek amúgy sem állatsimogatóba valók, dolgoztatni kell őket, különben magukban vagy társaikban tesznek kárt. Baleset sérülés történhet mindenhol, legtöbbször az untakozó, levezetetlen energiával rendelkező lovak csinálják a fesztivált egy karámban.

Rebca 2012.03.15. 18:29:01

Olvasom a cikket és azt keresem, hogy mi a franc történt szegény lovakkal. Srsly, csak engem érdekel? Nem érdekel a sorozat meg a producerek siráma, mi bajuk lett a lovaknak hogy meghaltak/el kellett altatni őket?!? Egy forgatáson mi történhet, hogy ennyire kicsinálja a lovakat?

GoVegan (törölt) 2012.03.15. 19:11:44

@Rebca: amugy igy nez ki. szoval nem csodalom, hogy ha megis ez lett volna a valodi oka a forgatas leallasanak. DURVA: www.youtube.com/watch?v=bOOiixz2zFE

Ras · http://futo.blog.hu 2012.03.15. 19:28:55

@horcsogpofi: azért ha egy hajszálnyit is tisztában vagy hogy működik az emberi élsport, akkor meglehetősen képmutató azt mondani hogy a versenylovak élete öröm és boldogság, meg milyen jó körülmények között élnek. A forbes cikket ha elolvasod: az USA-ban 2010-ben a Thoroughbred lovak 20%-a halt meg (vagy ölték le)...
Szerintem ha a profi atléták 20% halna meg egy évben, az azért világbotrány lenne...
A lóverseny a pénzről szól nem az állatok jólétéről. Abban biztos vagyok hogy egy állat sokkal jobban érzi magát ha szabadon kiélheti az ösztöneit, semmint ha kifejezetten kemény módszerekkel feszegetik a testének határait.

McCart 2012.03.16. 09:52:32

Szemtől szembeNNN six.

Nagy, piros és beletörik a fogad 2012.03.18. 17:31:36

@szmoker (Homo Trollicus):
Valóban. Különbség csupán annyi ,hogy a kaszkadőrök önként vállalják és pénzt kapnak érte. A lovakat meg nem kérdezete senki és max kapnak egy kis zabot. :P

protézisesh 2012.03.19. 10:27:05

@GoVegan: a video valóban szörnyű. De az emberek a szörnyűek benne. A galoppsportot sajnos 2 éves lovakkal ("nyeretlen kétévesek") kezdik. A kétéves ló még csikó, teljes testi fejlettségét csak 5 éves kora körül éri el. A kétévesnek nincs kifejlett csontozata, inai, ízületei. Nincs hozzászokva a 350-400 kilós ló a plusz 50 kiló cipeléséhez, illetve a rajta ordító, őt ütlegelő zsoké okozta lelki stresszhez.
A nyeretlen kétéves ezért halálfélelmi pánikrohamban megy a pályán, ha botlik, akkor jó eséllyel törik a lába (lásd video) de még a csonkon is rohan, annyira viszi az adrenalin.

Az angol telivér (thoroughbread) meg eleve olyan fajta, amit CSAK a gyorsaságra, versenyszellemre kereszteznek, semmi más nem számít. Ezeket vezetni sem lehet normálisan, amint másik lovat látnak, rohanni akarnak.

A teljesen kifejlett (!) telivérrel versenyzés nem gáz, az csak kihasználná a ló természetét ugyanúgy, mint az újfundlandit a vízimentők, vagy a vizslát a vadászok.

A csikókkal versenyzés viszont f@sság. Nem véletlen, hogy a westernlovas versenyszámokban, vagy a díjlovaglásban 3-4 évesen fogják be a lovakat a munkába, az eredményesen versenyző példányok 10-12-14 évesek. Egy 6 éves galoppos telivér meg már rég kiégett, maximum tenyészménnek használják.

A bécsi Spanyol Lovasiskolában meg 7 évesen veszik nyereg alá a lipicaiakat, a műsorban szereplő lovak mind 14 évesek, vagy idősebbek. Nem véletlen. Okosak, kezelhetőek, készségesen együttműködnek.
süti beállítások módosítása