Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Vágó szombaton túladagolja magát

Van benne, van benne valami?

2011. február 03. 12:00 barb 551 komment

Akinek már nagyon hiányzik Vágó István, most szombaton megnézheti magának ahogy a Szkeptikus Társaság tagjaival együtt túladagolja magát homeopátiás szerekkel az Országos Gyógyszerészeti Intézet előtt - tudta meg a Népszabadság.

Vágó a tévéből távgyógyító mágusok után új ellenséget talált magának, a homeopátiás bogyókat már Bárdos Andrásnak is szidta a Kinyitom a számat! című könyvben. Az egykori kvízmester szerint a bogyógyártók egyszerű csalók, a szerekben nincs hatóanyag. A szkeptikusok szombaton délelőtt 10 óra 23 perckor Budapesten kívül Szegeden és Székesfehérváron is túladagolják magukat egy egész doboznyi gyógyszerként regisztrált homeopátiás szerből.

Miután Vágót kiebrudalták a TV2-től és megjelent Bárdos könyve, amiből kiderült, hogy milyen harciasan tud politizálni, azt feltételeztük, hogy új pályán, politikai műsorvezetőként próbálja ki magát, de végülis hülyeségirtó miniszterként is simán el tudjuk képzelni.

Az akció egyébként a nemzetközi 10:23 - Nincs benne semmi kampány része, egyszerre 25 ország 60 városában adják elő a performance-t a kampány résztvevői, akiknek az a céljuk, hogy az európai és nemzetközi törvényhozók szüntessék meg azt a kivételezést, hogy a homeopátiás szerek gyártóinak a valódi gyógyszergyártókkal ellentétben semmiféle bizonyítékot nem kell benyújtaniuk a szerek hatásosságáról, elegendő, hogy nem károsak.

Kedden este Az Este témája is a homeopátia volt, Nika György vendége Katona Edit, a Magyar Homeopátia Orvosi Egyesület alelnöke és Lakos András infektológus volt. Érdemes megnézni:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akkor most mi van? 2011.02.03. 19:15:31

@shitgun2:

tényleg, pár éve nyár végén alergiától taknyomnyálam mindig folyt, 2 éve magától megszünt. Biztos sokat ittam és a kocsiban megfelelő potenciálra rázodott a hasamban a viz:)

dbeata 2011.02.03. 19:17:03

@doktor.dikhed:

Emiatt nem a homeopátiát kell okolni. Ez bármely természetgyógyászati ágra igaz, ha nem tud segíteni, és a hagyományos viszont tudna, akkor tényleg halálos méreg. De ez nem azt bizonyítja, hogy a homeopátia lenne emiatt a bűnös.

H.A.ZS. (törölt) 2011.02.03. 19:17:54

@Husi_Laci:
hidd el, hogy olvassa a vénember... többször írt már választ a kommentekre.
egyszer remélem a szívére veszi rendesen. ;)

mivel mindene leáldozott már ("kvízmester", "zenész", "értelmiségi", a kamu "könyv"-e is nagy siker volt gondolom...) most ezen a szpkeptikus dolgon keresztül akar a köztudatban maradni. és sajnos van ahol még promózzák is.. :(
na de majd csak jön egy normális világ... ;)

akkor most mi van? 2011.02.03. 19:20:48

@l.x.: Orvosa válogathatja, nálunk ha taknyos a család, a doki felir algopirint/cataflamot a fájdalomra aztán ennyi. Szerintem erősen homeopátiadilerek terjeszette urban legend, hogy a dokik egyből teletömik a legkisebb bajra is antibiotikummal a pácienseket. A mi dokink pl nem tudom az elmult évtizedben irt-e fel antit a családban valakinek. Nem emlékszek rá. Ja de, egyszer nekem amikor kb járni is épphogy tudtam, meg is gyógyultam pár nap alatt.

szellemnyulszellem (törölt) 2011.02.03. 19:25:21

@Vágó! a nyuszidat már csak a Havas répázza, mert n: Jaj kicsilúzer, menj és inkább gyakorold a súgógépről olvasást...

szellemnyulszellem (törölt) 2011.02.03. 19:33:45

Akik fikázzák Vágót, vajon mit csináltak az elmúlt negyven évben? Fikanick regisztráláson kívül? És az ilyen retkektől tartva kell neki zárva tartani az autóját, ha benne ül? Ez az az ország ahol élek, de nem ez az ország ahol szeretnék élni. Hányok tőletek, gyökerek.

H.A.ZS. (törölt) 2011.02.03. 19:42:27

amúgy mit tett le ez a vágó az asztalra az elvakult gyurcsány imádatán kívül, amiért ő lenne mindenben az etalon??

szellemnyulszellem (törölt) 2011.02.03. 19:47:02

@Vágó! a nyuszidat már csak a Havas répázza, mert n:
Pfff...
Ha úgy érted a szopkodást, hogy tisztelem, azt azért teszem, mert pont az ellentetted. Kedvelem mint embert, tőled viszont okádhatnékom van. Ami azért szomorú, mert valószínűleg lesz életednek olyan szakasza, amikor szeretnéd, hogy valaki szeressen. De sajnos egy ilyen embert éppen akkor nem fog szeretni senki, azaz akkor sem, mint ahogy most sem, mert nincs benned semmi tiszteletre, vagy szeretetre méltó. Sajnállak, hulladék vagy, de semmi több, kikerüllek mint a kutyaszart.

Raziel-Anarki 2011.02.03. 19:54:42

Vágó lesz a magyar James Randi? :D

salamander 2011.02.03. 20:09:35

@l.x.:
Méghogy kultúrkampfot folytat Vágó István?
szerintem te vagy egy közeli hozzátartozója lehetsz, vagy a szeretője...

Vágó István a közelében nincs és nem is volt a kultúrának.
Egy nagyképű vegyész, aki jókor volt jó helyen - szokásos magyar karrier. Őt is liberális barátai futtatják meg a megfelelő médiákban, s Te mint néző, elhiszed mérhetetlen műveltségét.

A kultúra és a valós tudást eleve nem jellemez a Vágó-féle médiában bulvárszerű snittek kérdés-válasz jellege. Ez a félművelt emberek sajátja és azokat ámít, akik nem műveltek.
Ez a fajta média a butaság ópiuma.

dbeata 2011.02.03. 20:20:24

@molnibalage:

Na összedobtam neked egy rövidke listát így vacsi előtt, ne mondd, hogy nem is válaszoltam.
Szibutramin testsúlycsökkentő (Reductil) – szív- és keringési rendellenesség
Első generációs fogamzásgátlók – elhízás, diabétesz, szőrösödés, májciszták, petefészekciszták, mélyvénás trombózis, egyéb szív- és érrendszeri kórállapotok
Avandia, Avandam, Avaglim – diabétesz kezelésére használt szer – szívroham és stroke kockázat
Thalidomid (Contergan) – altató, nyugtató – torz újszülöttek
Rofecoxib – ízületi fajdalmak ellen – mellékhatás: súlyos kardiovaszkuláris kockázat (több mint százezer infarktus és stroke írható a gyógyszer 5 éves pályafutásának számlájára az USA-ban stb stb, a többire guglizz rá!

A lényeg, hogy tényleg sok fontos és hasznos találmányt köszönhetünk az orvostudománynak (többek között: gyermekágyi láz oka, Semmelweis Ignác, valamint a homeopátiát is, amit egy német orvos "talált fel"), de így a 21. század elején még akkor is, ha tényleg sokat fejlődött az orvostudomány, dőreség lenne azt hinni, hogy az összes bajunkra gyógyírt remélhetünk tőle. Ahogy dőreség azt gondolni, hogy pusztán néhány homeobogyó bekapásától már minden bajunktól megszabadulunk.

Ha pedig valakinek bevált, hát miért ne szedhetné inkább azt, mint a többezer forintos nátha ellen szert?
Nekem egyébként krónikus hólyaghurutom volt, 2-3 havonta jött elő, baromi kellemetlen volt, és a homeopátia segített, konkrétan egy baktérium nozódáját és a Cantharis-t szedtem, és ma, 10 évvel később is ha egyszer-egyszer érzem, hogy lehet, hogy megint lesz, csak bekapok 3 golyót, és a dolog letudva.
Krónikus ekcémám is volt, 6-7 évet húztam le szteroidos kenőcsök társaságában,amiktől a bőröm atrófiás és pigmentált lett, a homeopátiás alkati szerrel, és kenőccsel több év alatt sikerült teljesen elmulasztani. Nem csak a homeopátia segített. Böjtöltem és életmódot váltottam. Nem egyik napról a másikra ment!
Amiben nem segített, az az orrsövény-ferdülésem. Azt műteni kellett. Oszt jó napot.

ZéBé 2011.02.03. 20:23:21

Magától elinduló videót beágyazni egy oldalba nagyon nagy bunkóság.

szellemnyulszellem (törölt) 2011.02.03. 21:10:53

Nézd már, valami a cipőmbe ragadt...

para_noir 2011.02.03. 22:43:38

@dbeata: aki nátha ellen többezer forintos szert szed, az hülye. A nátha ugyanis, ha nem múlik el pár nap teázástól meg fekvéstől, akkor komoly baj van a szervezettel
Ez olyan kb., mintha nyári záporban kiállsz az esőbe, és azt kántálod, hogy állj el eső! Aztán ha elállt, elhiszed, hogy a kántálástól állt el.

Josselin Beaumont 2011.02.03. 23:08:53

@Vágó! a nyuszidat már csak a Havas répázza, mert n: Ezért a pár kommentért igazán kár volt új nicken bereggelni. Ha ilyen feszültségek vannak benned, máskor inkább verd ki valamelyik sötét sarokban, így mindenki jobban jár.

qwasder 2011.02.04. 00:00:18

Nos jó ideig csak olvasgattam hozzászólás nélkül. Ami számomra levonható tanulság:

No tolerancia
No empátia.

Országunk tünete itt is jól mutatkozik. Illetve a magyar ősi igazság. Dögöljön meg a szomszéd tehene is.

Véleményem szerint sok-sok embernek változtatnia kéne.

Például így:
dbeata: remélem sok pozitív dolgot tanulsz még és segítesz sok embernek
fizetekmegegysort: remélem a gyerek azóta is jól van.
akkor most mi van?: a sok víz mellett a jó magyar bor hatásait se feledd és igyál mások egészségére is.
doktor.dikhed: remélem tapasztalsz még szép dolgokat és nem ilyen szélsőséges láz dolgokkal terhel majd az élet.

Egyébként meg a Havas és a Vágó megéri a pénzét...........

Kylian 2011.02.04. 02:04:08

@shitgun2: Nézz utána, aztán savazz okoska.

Kylian 2011.02.04. 02:06:31

@Husi_Laci: szerezd meg a könyvet, olvasd végig, benne van.

Kylian 2011.02.04. 02:15:11

@shitgun2: "És hol állt ki milyen próbát?"

Olvasd el, benne van.

"És matematikailag milyen módon vezet le bármit a HP-ról?"

Fordítva. Egy formális matematikai tézissel kezd, amiből sok minden következik, és elgondolkoztató a HP viszonylatában is.

"Hogyhogy soha nem hallottam róla, ha ekkora alapmű?"

Biztos mert olyan tájékozott vagy, hogy amiről nem hallottál, az nincsen is. Ez utoljára oviban volt érv :P

"Hogyhogy nincs magyar fordítása?"

Igazad van, valószínűleg ez az utolsó tudományos publikáció, amit még nem fordítottak le magyarra.

"Gondolom ez ilyen Dr. Lenkei -féle agymenés, vagy olyan pálmaleveles dolog. Szánalmas, mikor vakhívők valami senki által nem ismert könyvre hivatkozzanak."

Korántsem, de a szűklátókörűséged és az előítéleteid úgyis meggátolnak benne, hogy utánajárj és rájöjj, hogy ettől kurvára messze van. Vakhívő szerintem te és a fajtád vagy; amit most csinálsz, az vetekszik a legostobább vallási fanatizmussal.

"Olvassa el, akinek két anyja van, ha sok időm van baromságra, akkor is inkább a Dörmögő Dömötört forgatom."

Kedves egészségedre, maradj sötét egy életre :D

Na jóccakát.

Kylian 2011.02.04. 02:18:54

@shitgun2: "És hol állt ki milyen próbát?"

Olvasd el, benne van. Légy tájékozott, mielőtt véleményt formálsz!

"És matematikailag milyen módon vezet le bármit a HP-ról?"

Fordítva. Egy formális matematikai tézissel kezd, amiből sok minden következik az információ mibenlétéről és fennmaradásáról, és elgondolkoztató a HP viszonylatában is (konkrétan ki is fejti az implikációkat, nem csak én képzeltem hozzá, mielőtt megint megvádolnál...).

"Hogyhogy soha nem hallottam róla, ha ekkora alapmű?"

Biztos mert olyan tájékozott vagy, hogy amiről nem hallottál, az nincsen is. Ez utoljára oviban volt érv :P

"Hogyhogy nincs magyar fordítása?"

Igazad van, valószínűleg ez az utolsó tudományos publikáció, amit még nem fordítottak le magyarra.

"Gondolom ez ilyen Dr. Lenkei -féle agymenés, vagy olyan pálmaleveles dolog. Szánalmas, mikor vakhívők valami senki által nem ismert könyvre hivatkozzanak."

Korántsem, de a szűklátókörűséged és az előítéleteid úgyis meggátolnak benne, hogy utánajárj és rájöjj, hogy ettől kurvára messze van. Vakhívő szerintem te és a fajtád vagy; amit most csinálsz, az vetekszik a legostobább vallási fanatizmussal.

"Olvassa el, akinek két anyja van, ha sok időm van baromságra, akkor is inkább a Dörmögő Dömötört forgatom."

Kedves egészségedre, maradj sötét egy életre :D

Na jóccakát.

Sadist 2011.02.04. 09:14:27

@dbeata: Ne haragudj, hogy ezt mondom, de hihetetlenül ostoba vagy. A fizika ismereted egy általános iskolás szintjét sem éri el. Szerinted a víznek mi a kristályos formája? Meg molekula rezgés hangolás, ezeket a baromságokat te komolyan gondolod? Ülj be pár percre egy mikrohullámú sütőbe, az majd szépen elkezdi hangolni a molekuláidat. Az a baj veled és a hozzád hasonló elvakult fanatikus hívekkel, hogy rettentő magabiztosan tudják hajtogatni a hülyeségeket, amiket egy kicsit műveltebb általános iskolás erőlködés nélkül megcáfol.

Sadist 2011.02.04. 09:18:09

@Sadist: És sajnos itt bukik ki a magyar oktatás hiánya is, nevezetesen a természettudományok oktatása a béka segge alatt van.

szellemnyulszellem (törölt) 2011.02.04. 09:29:04

Az áltudományokat híveik igazán akkor védik foggal-körömmel, ha sokba kerülnek a tanfolyamok, segédanyagok. "Ha ennyit fizettem érte, biztos nem hülyeség." NLP tanfolyam lesz 250-ért, ki jön?

dbeata 2011.02.04. 09:42:12

@Sadist:

Már hogyne haragudnék! Mikor épp sértegetsz ismeretlenül, és ráadásul nem is engem, hanem olyan orvosokat, tanárokat, akik a tankönyvet írták. Merthogy onnan idéztem nektek. Mondj egy okot, hogy ne haragudjak!
Nem tudnál úgy vitatkozni, kulturált módon, hogy mondjuk a véleményemmel nem értesz egyet, de engem nem ostobázol le?

dbeata 2011.02.04. 10:09:53

A természetgyógyászat egyébként nem azt tanítja, hogy acsarkodj a másként gondolkodóra vagy győzd meg és vedd el a pénzét. Unalmasig lerágott csont, hogy az öngyógyítási mechanizmusokat serkenti, tehát nem akkor kell tgyógyászhoz rohangálni, ha már a dokik széttárták a karjukat, és tőlük várni a csodát, majd csalódva legyinteni, ők sem tudtak sültgalambot a számba varázsolni.
Mindenkinek magának kell ügyelnie a testi-lelki-szellemi egészségére, megfelelő életmóddal, étrenddel, lelki gyakorlatokkal, önfejlesztéssel,mozgással. Ezeknek a különféle technikái alkotják a mai modern természetgyógyászat gerincét, és legyünk hálásak, hogy mennyiféle gyógymód létezik már, amit elődeink már kitaláltak, amit nekünk csak el kell sajátítanunk, válogathatunk kedvünkre habitusunknak megfelelően. Ha nem tetszik hogy bogyókat kell szedegetni meghatározott időszakokban, akkor el lehet menni akupunktúrás kezelésre is, vagy elmehetsz kineziológushoz is, akár gyógyteát is főzhetsz magadnak otthon, vagy végezhetsz jó kis csikung gyakorlatokat.
Hosszú távon amúgy is elképzelhetetlen a szintetikus gyógyszerekkel való gyógyítás, ezt a gyógyszergyártók sem gondolják és folyamatosan keresik a hatóanyagokat, növényeket vizsgálnak be.

VilMarci 2011.02.04. 10:11:07

@dbeata: Nos, ha neked ennyire bevált, akkor szerinted miért hadakoznak a homeopátiás gyógyszergyártók az ellen, hogy a többi bogyóhoz hasonló engedélyeztetésen kelljen átesniük, vagy legalább statisztikailag kimutatható gyógyhatást legyenek kötelesek kísérletekkel igazolni minden gyógyszerüknél?

pounderstibbons 2011.02.04. 10:11:30

@dbeata:

Nemrég voltam előadáson, ahol Dr. Katona Edit, a homeopata orvosok egyesületének elnöke elmondta, hogy a hígítással nem nő a szer hatásossága. Ő maga jelentette ki erről, hogy tévhit.
Idéznék tőle:
"Ezenkívül Lakos András azt mondta, hogy a homeopátia szerint minél hígabb egy szer, annál hatékonyabb, holott ezt a homeopaták nem mondják. Minden betegségre, tünetegyüttesre megvan a megfelelő potencia, amivel kezelni kell. "
szkeptikus.blog.hu/2010/10/01/vitaest_a_homeopatiarol_beszamolo

Megmagyaráznád, akkor ezt honnan vetted?
"A homeopátiás gyógyszerben a hatóanyag információja van benne. Minél jobban hígítjuk, annál erősebb a hatása. "

-----

"Az is érdekes kérdés, hogy nagyon kevés kivételtől eltekintve szinte minden gyógyszert, amit piacra dobnak, egy idő után be kell tiltani, a mellékhatások miatt, míg a homeopátiás gyógyszerek például több évszázada használatosak."

Hát úgy könnyű a mellékhatások hiányáról beszélni, hogy
1., A HP szerek egy részének nincs hatása, így mellékhatása se.
2., Amelyiknek van hatása (mert allopátiás mennyiségben tartalmaz hatóanyagot, csak megkerülve a gyógyszerekre vonatkozó előírásokat, HP szerként törzskönyvezik, így nem kell hatásosságot igazolni, vagy a mellékhatásukat kimutatni.

-----

Az általad hivatkozott könyv amiben a jégkristályok máshogy nőnek, ha kedveseket mondunk neki, mintha durvákat, pedig egy elég régi orbitális kamu:
quantumphysics.tribe.net/thread/54c6d299-b380-4e86-b40d-e50150dec9be

digitime 2011.02.04. 10:13:59

No kíváncsi leszek az eredményre. Főleg arra, ha a "túladagolás" eredményes lesz, tehát kiváltja azt a hatást, amire Vágóék nagyon nem számítanak. Nem mondom hogy 100%-ig, de én hiszek a homeopátiában. Családban pár hetes csecsemőnél hatott, pedig nála nyilván nem játszik a placebo.

dbeata 2011.02.04. 10:18:38

Miért nem azt bíráljátok, hogy a homeopátia hasonlót hasonlóval gyógyít? Tehát hogy mágikus gondolkodás az alapja? Hogy lehet, hogy hat az, ha kutyaharapást szőrével gyógyítunk? És nem ellenszerével? Miért nem ezt bíráljátok? Mert ez tényleg nem "tudományos".

VilMarci 2011.02.04. 10:20:14

@dbeata: Szerinted hogyan működik a legtöbb védőoltás?

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2011.02.04. 10:33:07

@teminator:

Mégis melyik, termel nagyobb profitot? A gyógyszer, aminke a hatását klinikailag igazolni kell, kísérleteket végezni, és éveken keresztül emberek ezrein tesztelni, mielőtt forgalomba hozzák...
Vagy az a vizezett cukorgolyócska, amit tesztelni se kell, és kb 10 fillér az előállítási költsége, és amiért van pofájuk 1000 forintokat elkérni... Szerinted hol nagyobb az árrés, hol nagyobb a profit? hmm?

d.j 2011.02.04. 10:43:18

@l.x.: A wiki is írja, hogy a vesekő kialakulásához valamilyen betegség kell, illetve pangó vizeletháztartás. Nem a c vitamintól lesz veseköve az embernek. A wiki még ott tart, hogy napi ajánlott mennyiség 60-90 mg. Ez már rég túlhaladott.
Nem tudom igaz-e, de azt lehet olvasni, hogy Szent-Györgyi napi 4-5 ezer mg-ot kapkodott be 83 éves koráig. De egyes helyeken gramm nagyságrendű mennyiségről beszélnek. De egy biztos, nagy mennyiségben fogyasztotta és nem volt veseköve.

pounderstibbons 2011.02.04. 10:44:24

@dbeata:
"Miért nem azt bíráljátok, hogy a homeopátia hasonlót hasonlóval gyógyít? Tehát hogy mágikus gondolkodás az alapja? Hogy lehet, hogy hat az, ha kutyaharapást szőrével gyógyítunk? És nem ellenszerével? Miért nem ezt bíráljátok? Mert ez tényleg nem "tudományos". "

Most már válogassunk a HP-val szembeni kifogásaink között is? Kérdezzünk direkt olyat, amire (azt hiszed, hogy) van válaszod?

HP-val szemben sok kifogás van, és ezek külön-külön is eléggé erősek, pláne egyben.
1023.hu/miert-ne-bizzunk-benne

Te viszont kitartasz a HP mellett. Mégis miért?

pounderstibbons 2011.02.04. 10:46:47

@digitime:
Játszik a placebó csecsemőnél és állatnál is.

Sőt, nem is kell a gyereket meggyőznie, elég, ha a szülőt/gazdit lenyűgözi.

Mellesleg honnan tudod, hogy a gyermek nem gyógyult volna meg magától is? Általában szoktak.

d.j 2011.02.04. 10:56:11

@d.j: Már én is keverem. tehát Szent-Györgyi 4-5 gramm (4-5 ezer mg) c-vitamint szedett be naponta. Állítólag. Ha beteg lett, akkor felemelte az adagot a kétszeresére.

digitime 2011.02.04. 11:08:44

@pounderstibbons: "Játszik a placebó csecsemőnél és állatnál is." - Nos ebben nem fogunk egyetérteni. "Mellesleg honnan tudod, hogy a gyermek nem gyógyult volna meg magától is? Általában szoktak." - Nem az a kérdés, hogy elmúlik-e a hasfájás, hanem hogy mennyi idő alatt. pl.

pounderstibbons 2011.02.04. 11:29:51

@digitime:
Lehet, hogy nem értünk benne egyet, de a tudományos álláspont szerint van placebo hatás csecsemőnél és állatnál is.
Sőt:
"Children seem to have greater response than adults to placebos.[120]"
en.wikipedia.org/wiki/Placebo#Who_is_affected

Továbbá:
www.nytimes.com/2008/05/27/health/27plac.html?_r=1 (gyerekek)
www.sciencebasedmedicine.org/?p=263
(állatok)

Az pedig, hogy mennyi idő alatt múlt el a hasfájás csak megfelelő mennyiségű randomizált kettősvak teszttel lehetne vizsgálni, amiben plusz nehézség, hogy egy csecsemő nem jelenti ki, hogy most fáj, most meg már nem fáj, hanem elkezd ordítani és valamikor abbahagyja (nem feltétlenül pont a fájdalom érkeztével és távoztával).

Ennek ellenére lehetne a HP szerek csecsemőkre gyakorolt hatását kellően nagy vizsgált esetszámmal kutatni, de a HP-sok ezt makacsul elutasítják.

Szerinted vajon miért?

Avatar 2011.02.04. 11:39:38

Olvasásra javaslom:

Józanul a homeopátiáról
verbalnumera.nolblog.hu/archives/2008/08/25/91203/

Hahnemann az egész elméletét egy téves következtetésre alapozta, mert a kininallergia tüneteiről azt hitte, hogy a nagy mennyiségben fogyasztott kinin maláriássá tette őt.

dbeata 2011.02.04. 11:51:56

@VilMarci:

ÖÖÖ Mágia talán? Á megvan! Immunrendszer!

pounderstibbons 2011.02.04. 11:58:45

@dbeata:
Ok, akkor már tudjuk, hogyan működik a védőoltás.

Az, hogy hogyan működik a homeopátia, viszont még mindig nem tudjuk, pedig jóval idősebb a védőoltásoknál.

Az biztos, hogy nem az immunrendszeren keresztül, mert azt ki lehetne mutatni ellentmondásmentesen nagyszámú kettősvak tesztben.

Szóval, mi a tippje a homeopátia működési mechanizmusára?

dbeata 2011.02.04. 12:19:57

@pounderstibbons:

Miért akarod megváltoztatni a véleményemet? Le akarsz gyűrni vagy mi?
Már megírtam tegnap a hatásmechanizmusát, olvasd el, és ha van kérdésed, tedd fel.

dbeata 2011.02.04. 12:53:24

@Avatar:

Az orvostudomány fejlődése rengeteg tévedésen át vezetett. Ami sok ember kínját és halálát is okozta, ami szükséges volt ugye a fejlődéshez. Példák: koponyalékelés - semmire se jó
kolera - még a XIX. században is azt hitték róla az orvosok, hogy a levegőben terjedő "rossz" okozza.
Az a Galénoszi tévhit, hogy a sebek elfertőződése jó jel, az I. századtól egészen a XIX. századig tartotta megát, amikor is Lister végre bebizonyította, hogy a mikrobák felelősek a sebek elfertőződéséért és nem jó jel.
Semmelweis Ignác igazát pedig csak halála után ismerték el, miszerint kezet mosatott a patológiáról érkezett medikusokkal, mielőtt a szülő nőkhöz értek volna. Így sikerült megállítani a gyermekágyi láznak nevezett betegséget, amibe sok nő halt bele, akik kórházi körülmények között szültek.
Az elmebetegeket pedig még a XIX. században is különféle különös módszerekkel próbálták gyógyítani, pl. vízzel öntötték le őket, vagy addig forgatták őket egy székben, amíg el nem ájultak.
William Harveyt kinevették, amikor 1628-ban közzétette esszéjét arról, hogy szerinte a vér mozgása állandó és körkörös, ami a szív működésének eredményeképp valósul meg. Elméletét abszurdnak, lehetetlennek, sőt ártalmasnak tartották, mert ellentétben állt a galénoszi elvekkel. Végül el kellett ismerniük, hogy Harvey-nek igaza volt.

pounderstibbons 2011.02.04. 13:00:13

@dbeata:

Mutass már egy elméletet, amit 200 éven keresztül nem sikerült igazolni, majd egyszercsak kiderült, hogy mégis igaz.

Az általad felhozott galénoszi tévhit pont azt támasztja alá, hogy azért mert valamit régóta elfogadnak egyesek, attól még nem lesz igaz.
Pont mint a homeopátia.
Mindjárt nlézem ,mit írtál a Hp mechanizmusáról, de ha tényleg leírtad, akkor az eléggé novbel-díj esélyes.

Nem akarlak legyűrni, csak vitatkozom. Ha vannak tudományos érveid (bár ilyet eddig nem láttam tőled se), akkor meg tudsz győzni.

pounderstibbons 2011.02.04. 13:00:18

@dbeata:

Mutass már egy elméletet, amit 200 éven keresztül nem sikerült igazolni, majd egyszercsak kiderült, hogy mégis igaz.

Az általad felhozott galénoszi tévhit pont azt támasztja alá, hogy azért mert valamit régóta elfogadnak egyesek, attól még nem lesz igaz.
Pont mint a homeopátia.
Mindjárt nlézem ,mit írtál a Hp mechanizmusáról, de ha tényleg leírtad, akkor az eléggé nobel-díj esélyes.

Nem akarlak legyűrni, csak vitatkozom. Ha vannak tudományos érveid (bár ilyet eddig nem láttam tőled se), akkor meg tudsz győzni.

Maisie MacKenzie 2011.02.04. 13:00:30

"Vágó szombaton túladagolja magát"

Nem kár érte. Csillaga leáldozott, fölöslegessé vált, egy nagy dobással búcsúzik.
:-(

VilMarci 2011.02.04. 13:02:53

@dbeata: Vagyis az elvvel talán nincs is baj. A legyengített/megölt vírust később felismeri a szervezet. A különbség annyi, hogy itt szépen lehet dokumentálni, hogy milyen vírusfehérjére milyen ellenanyaggal válaszol a szervezet. Ellenben a homeopátiás készítményeknél nincs ilyen dokumentáció. Még egyszer megkérdezem, mert úgy látom, hogy elsiklottál: Ha tényleg működik, akkor miért nem vállalják a gyártók az ellenőrzött kísérleteket?

pounderstibbons 2011.02.04. 13:17:43

@dbeata:

Ez kb. egy valódi szer elnagyolt hatásmechanizmus leírása (aszpiriné):
"Az acetilszalicilsav analgetikus, antipiretikus, antiflogisztikus hatása az intakt molekula acetil és szalicilát részének valamint az aktív szalicilát metabolitnak egyaránt köszönhető. Bár az acetilszalicilsav szalicilátra és acetátra hidrolizál, e hidrolízis nem szükséges az acetilszalicilsav hatásainak kiváltásához, sőt a vérlemezke-aggregációt gátló hatás olyan tulajdonság, mellyel a többi szalicilát nem rendelkezik. E hatások elsődlegesen annak tudhatók be, hogy az acetilszalicilsav különböző fehérjéket, sőt a DNS-t is képes acetilálni, mely acetiláció révén e molekulák élettani tulajdonságai megváltoznak. Az acetilszalicilsav a többi szaliciláthoz hasonlóan antipiretikus és analgetikus hatású, mindkét hatásnak a prosztaglandin-bioszintézis gátlása az alapja. A szöveti prosztaglandinszint csökkenését tartják felelősnek az analgetikus és a gyulladáscsökkentő hatásért. Az acetilszalicilsav kis koncentrációi meggátolják a prosztaglandin- (PG-) bioszintézist a ciklooxigenáz enzim irreverzibilis gátlása révén, amely enzim az arachidonsavból a ciklikus endoperoxidok, illetve PG-ok képződését katalizálja. Prosztaglandinok hiányában megszűnnek a perifériás idegvégződés fájdalom és gyulladás mediátorai. A ciklooxigenáz enzim gátlása csökkenti a PGE2 vagy a PGI2 képződését, következésképpen csökken a gyulladásos bőrpír, a duzzanat és a fájdalom. A szalicilátok lázcsökkentő hatásukat hasonlóan a többi NSAID-hoz centrális támadásponttal fejtik ki a hipotalamusz praeopticus területén, csökkentik a lázkeltő PGE2 szintézisét."

hu.wikipedia.org/wiki/Acetilszalicilsav

Viszont te az összes homeopátiás szerre ezt a hatásmechanizmust írtad:

"öngyógyítási mechanizmusokat serkenti"

Azért eléggé égbekiáltó a kettő közti különbség.

Persze van aki a szakszöveget technoblablával akarja helyettesíteni (vízmemória, kvantum-mező, energetikai információtartalom, stb.) de azt meg nem véletlenül nem fogadja el a tudományos közösség.

Ráadásul, ha úgy lenne, ahogy mondod, akkor randomizált placebo-kontrollos kettősvak teszt ellentmondásmentesen kimutatná a hatását, ahogy a hagyományos gyógyszerekét is kimutatja.
És akkor az is értelmetlen lenne, hogy a homeopaták tiltakoznak, ha ilyenekkel akarják vizsgálni a szereiket.

Sőt, már in vitro kísérletekben is jobban erősítené az immunsejteket egy homeopatikus szer, mint a szimpla hígítóanyag.
Valahogy erre mégsincsenek mérvadó kísérletek.

Nem az a kérdés, hogy én miért akarlak meggyőzni, hanem az, hogy te miért védesz körömszakadtodig bolondságokat.

dbeata 2011.02.04. 14:30:19

@pounderstibbons:

Viszont te az összes homeopátiás szerre ezt a hatásmechanizmust írtad:

"öngyógyítási mechanizmusokat serkenti"

Nem a homeopátiára írtam, hanem a természetgyógyászatra általánosságként.

Ma már szigorúan tudományos módszerekkel igazolható a homeopátiás gyógyszerek hatásossága, és hatásmechanizmusáról is vannak hitelt érdemlő feltételezések.
A termográfia, az elektroakupunktúra (pl. Voll), az NMR spektográfia, az alacsonyfrekvenciás spektroszkópia módszereivel vak, kettős vak, placdebóval szembeállított vizsgálatok sokasága igazolja embereken, állatokon, sőt szövetkultúrákon és növényeken is a homeopátiás gyógyszerek hatásosságát.
Ugyanezen eredmények akkor is elérhetők, ha a vizsgálati személyek egy vezető fémdróton keresztül csak közvetve kerülnek kapcsolatba a homeopátiás gyógyszerrel, amely megfigyelés a homeopátiás hatás rezgésjellegére utal.
Igazolódott, hogy az oldatok és ezzel a vízszerkezet rezonanciafrekvenciája homeopátiás szerek által tartósan, maradandóan és gyógyszerre specifikusan megváltozik. A homeopatikumok sajátfrekvencia-spektrumai a folyadékszerkezetben információként tárolódnak (tehát ha pl. beledobod a vízbe, és egy műanyag kiskanálnyit beveszel, a hatás ugyanaz, mintha a gyógyszert vetted volna be, vagy még hatásosabb), és a terápia során a sejtek, szövetek, szervek és szervrendszerek több saját-frekvenciájával egyidejűleg többszörös rezonanciába léphetnek,így egyszerre több szerv tüneteire hatnak.

VilMarci 2011.02.04. 14:48:44

@dbeata: "vizsgálati személyek"... kérlek, mutass egy linket egy ilyen kísérlet dokumentációjára, lehetőleg olyanra, ahol azt reprodukálhatóan, 100-200 emberen elvégezték.

pounderstibbons 2011.02.04. 14:51:34

@dbeata:

"Nem a homeopátiára írtam, hanem a természetgyógyászatra általánosságként."

Akkor hol írt a homeopátia hatásmechanizmusáról, merthogy korábban aezt mondta, hogy arról írt.

Vagy ez lenne az?

"Hitelt érdemlő feltevések"

LOL

Szóval vannak "feltevések", bizonyíték meg sehol.
A többi meg ezo és technoblabla.
Ha nem az, akkor bizonyára meg tudja mutatni pl. a biorezonancia tudományos definícióját, mivel korábban ezt írta:

"A rezgésszám nagysága bizonyos kutatások szerint természetgyógyászati eszközökkel (homeopátia, biorezonancia) "hangolható", a környező kristályos víz információival összhangba hozható."

Hajrá, várom vissza valami alapos tudományos kutatásra visszavezethető linkkel.

A rézdróton keresztüli rezgésátvitel pláne ígéretesnek tűnik, egyben a homeopátiás szerek gyártásának végét is jelentené, mivel nem kellene meginni a gyógyszert, csak egy rézdróttal kivezetni az információt...

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2011.02.04. 15:13:37

@dbeata:

Nem semmi tudományos szöveg.

Én is hadd írjak egyet:

A Gruffacsór

Nézsonra járt, nyalkás brigyók
turboltak, purrtak a zepén,
nyamlongott mind a pirityók,
bröftyent a mamsi plény.

Szélben ökör hédereg
s máttyú gongyorásznak
cipra hindrő béderek
szunnya feltanyásznak.

"Kerüld a Gruffacsórt, fiam,
a foga tép, a karma metsz!
Ne járj, hol grémmadár csuhan
s a bőszhedt Gyilkanyessz!"

Kapta döfke kardját a smorc,
rég csűszte már a nyúf vadat -
megállt a vén plakány tövén
a tamtam-lomb alatt.

Állt felhergült eszmék között,
s ím Gruffacsór - a szeme láng -
hussongva és mortyogva jött
a kuszmadt fák iránt.

Egy! Kettő! Egy! Kettő! - csihant
a döfke penge nyisz-nyasza!
Metélte szét, kapta fejét
s diadalgott haza.

"Hát megölted a Gruffacsórt?
Keblemre, fürgeteg fiam!
Dicshedj soká! Hujhé, hurrá!"
s csuklantott boldogan.

Nézsonra járt, nyalkás brigyók
turboltak, purrtak a zepén,
nyamlongott mind a pirityók,
bröftyent a mamsi plény.

Avatar 2011.02.04. 15:21:29

Mi az a "vízszerkezet rezonanciafrekvenciája"?
Ezt is Hz-ben mérik? Milyen nagyságrendű tartományba esik (Hz, kHz, MHz, GHz)?

jjuuddiitt 2011.02.04. 15:23:14

en a homeopatianak gyogyito hatasat megtapasztaltam - tobbszor is. A gyógyszerek MELLÉKhatasait is megtapasztaltam.. megtobbszor is.. akinek nyirtak mar ki hozzatartozojat antidepresszansal pl. az szerintem minimum ketkedo lesz.. vagy gyogyszermellekhataskent leirt agydaganatot talatak nala az is.. -
Én haszonállatoknal is hasznalom - akik nem feltetlen hiszik hogy a bogyos viz vagy az antibiotikum a hatasosabb... egymas mellett a homeopatiat es az antibiotikumot- szukseg szerint ahogy a homeos allatorvos megiteli.
Magamnal es csaladomnal a homeopatiat haszanljuk inkabb es/de ha az orvosom aki a bunos homeopatiat IS hasznalja - indokoltnak tartja akkor hasznalunk csak antibiotikumot. -fokent ha nem talaljuk meg valamiert a hatasos szert!
mert itt a lenyeges kerdes a hives-nem hivesen tul az az hogy megtalaljuk e az ESEThez tartozo SZERT. Ha nem akkor nem hat a szer- de nem is art. Ha partner a szer megtalalasaban a beteg - jol le tudja irni a bajat, konnyebb eljutni a hatasos szerhez.

en csak azt szeretnem, ha mar a Vago nem hisz a homeopatia mukodeseben egyaltalan, es bizonyitani akar valamit, akkor a homeopatia SZABALYAI SZERINt tegye ezt! ne egy uveg bogyot nyeljen be, mert az a homeopatia szabalyai szerint egy adagnak felel meg. Kerdezzen homeos orvosokat es az o altaluk javasolt szerbol szopogasson egyesevel mondjuk negyedorankent es akkor nezze meg hatassal van e ra. Es ne meghalni akarjon amikor a szerek a szervezet ongyogyito tevekenyseget stimulaljak, hanem nezze meg van e hatassal ra vagy semmilyennel se. De ha ideges lesz, feszult Aconit tuladagolastol, vagy konnyezni kezd a szeme pl Allium cepa tuladagolastol akkor higgye el hogy van hatasa a szervezetre! csak mas leptekekkel mint a kémiai szerek..

es az ha valakinek az adott bajara nem hatott a homeopatia az nem bizonyitek a homeopatia nem mukodesere - csak a rossz szervalasztasra!!!

jjuuddiitt 2011.02.04. 15:28:11

ja es hogy Lakos Andras allitja hogy hany ember halt meg mert homeopatiaval kezeltek... azt miert nem mondja hany ember halt meg mert gyogyszerekkel kezeltek..?????????
a ket aranyszam nem allithato egymas melle.. az a vicc hogy ez meg erv volt.
meg mintha nem lenne halando az ember csak ha homeopatiaval kezelik akkor....

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2011.02.04. 15:46:57

@jjuuddiitt:

"Kerdezzen homeos orvosokat es az o altaluk javasolt szerbol szopogasson egyesevel mondjuk negyedorankent es akkor nezze meg hatassal van e ra."

Elhiszem, hogy tudnának neki olyat adni. Ugyanis van olyan homeopátiásnak mondott szer, amiben VAN hatóanyag. Magyarul homeopátiás szerként kerül forgalomba, de valójában nem az...

pounderstibbons 2011.02.04. 17:02:42

@jjuuddiitt:

"mert itt a lenyeges kerdes a hives-nem hivesen tul az az hogy megtalaljuk e az ESEThez tartozo SZERT. Ha nem akkor nem hat a szer- de nem is art. "

"De ha ideges lesz, feszult Aconit tuladagolastol, vagy konnyezni kezd a szeme pl Allium cepa tuladagolastol akkor higgye el hogy van hatasa a szervezetre! csak mas leptekekkel mint a kémiai szerek.."

Hát ezek nekem teljesen mellékhatásnak tűnnek. Nem kellene ezeket a szereket akkor vizsgálni is ezekre a mellékhatásokra?

Sadist 2011.02.04. 17:18:22

@dbeata: Ennyi? Áthárítod a felelősséget arra, aki a könyvet írta? Ha megkérem egy dr. barátomat, hogy írja már le, hogy a nátrium-cianid teljesen veszélytelen, akkor elhiszed? Ne rám haragudj, én csak a tényt közöltem, hogy ostoba vagy, magadra haragudj, amiért ilyen baromságokat csont nélkül benyelsz.

Sadist 2011.02.04. 17:24:11

@dbeata: Kígyóméreg elleni szérumot tipikusan kígyóméreggel állítanak elő, lovakba oltják, hogy termeljék az ellenanyagot, amit aztán kivonnak a vérükből. A metil-alkohol mérgezés hatását pedig etil-alkohollal lehet csökkenteni, mert a máj előbb bontja az etil-alkoholt.

Sadist 2011.02.04. 17:27:54

@d.j: Az a kis mennyiség, amit a C-vitamin készítményekre is írnak, hogy a napi ajánlott mennyiség, az csak a skorbut megelőzésére elég, a II. VH-ban határozták meg azt az értéket. Egy beteg, influenzás embernek jóval többet kell szednie, túladagolni pedig kb. lehetetlen, mert vízben oldódó vitamin. Mikor influenzás vagyok, vagy érzem, hogy kezd kialakulni valami nyavalya, akkor én is 3-4 grammot szoktam szedni, és még soha nem lett tőle vesekövem, viszont gyorsabban kilábaltam a betegségből.

Sadist 2011.02.04. 17:35:21

@dbeata: És a túl magas intrakraniális nyomást mivel gyógyítod? Megvárod, míg a beteg agya addig duzzad, amíg visszafordíthatatlan agykárosodást szenved, vagy meglékeled a koponyáját, hogy csökkenjen a nyomás?

Sadist 2011.02.04. 17:39:00

@dbeata: Tudod, mi az a sajátfrekvencia?

huvosvadasz · http://huvosvadasz.blog.hu 2011.02.04. 18:29:29

@Aquarius: "Szerintem nem veszélyes az, ami használ."

Tényleg? Akkor szúrj már magadba egy pár adag inzulint, vagy vegyél be egy-két meréknyi szívgyógyszert. Vagy akár csak adagold túl magad zsírbanoldódó vitaminokkal (hogy ne lehessen a gyógyszerlobbira fogni a dolgot). Azokból a kevés meg a sok is ártalmas.

Tök lényegtelen, hogy szerinted veszélyes-e valami, ez nem érv. Totál logikátlan is ráadásul. Az, hogy valami használ, vagy nem, az az adott helyzettől függ. Olyan van, hogy hat-e, vagy sem.

"A legveszélyesebb tulajdonsága, hogy a beteg nem lesz jobban, de nem is lesz rosszabbul."

Ebben egyetértünk. Elenyésző mennyiségű cukorka. Pont ez itt sokunk álláspontja, hogy semmi hatása nincs (kicsit korektebben megfogalmazva: senkinek nem sikerült bizonyítania, hogy bármiféle hatása van).

"Hazudsz, ha azt sulykolod, hogy a homeopátia valaha is valakinek az életébe került."

Próbálj meg a szintemen maradni, és nem sokkal lejjebb csúszni. Köszi. Kicsit lenyugszol, visszamész, aztán megkeresed, hogy hol sulykolom én, hogy valaha is bárkinek az életébe került. Köszi. Azt állítottam, hogy ha emiatt nem kezelteti valaki magát normálisan, az veszélyes. De ez egyszerűen belátható az eddigi érveimből:
1., ez nem működik
2., vannak a semminél hatékonyabb gyógymódok bizonyos betegségekre.

Ugyanakkor, mint mondtam (csak nehezem megy az olvasás a vörös ködön keresztül), Mo-on pl. asszem csak diplomás orvos bohóckodhat ilyesmivel, tehát igazi veszélynek senki nincs kitéve (mert az orvos úgyis felírja a működő gyógyszereket is, ha kellenek).

"Szerinted sima víz, akkor mit csúsztatsz? Halt már bele valaki vízbe?"

Persze. A Balatonba, Dunába és Tiszába is. Miért kell hülyeségeket kérdezni? Ráadásul olyan kérdéseket feltenni, amikre már olvashattad a választ az előző üzenetemben? Állítsd le szépen magad, ha elfogytak az érveid.

"Csak azt szeretném megérteni, hogy miért küzdenek emberek ilyen harciasan a szerintük placebo ellen. "

Te semmit nem szeretnél megérteni, te fightolni akarsz. Erre ugyanis már válaszoltam. Pont az előző üzenetemben. Tudod, abban, amire te ezt a hazugozós-szúcsztatós valamit írtad válaszul.

huvosvadasz · http://huvosvadasz.blog.hu 2011.02.04. 18:34:06

@jjuuddiitt: "egymas mellett a homeopatiat es az antibiotikumot- szukseg szerint ahogy a homeos allatorvos megiteli."

Na errol van szo. Az emberorvos is ezt csinalja. Buvesztrukk az egesz. Meggyogyit antibioval, nathara meg, amire amugy sincs gyogyszer ad homeo szart. Esetleg melle bevehetsz egy aspirint is, mert ugy iteli meg. Hat igy nana, hogy hat a homeoszar.

dbeata 2011.02.04. 20:34:40

@Sadist:

Kedves Sadist!
Szeretném, ha befejeznéd a sértegetést. Légyszíves vitatkozz úgy, hogy közben nem sértegetsz engem, nem kell egyetértenünk. Vagy kopj le rólam.

Örülök, hogy jól értesült vagy pl. kígyóméreg terén. Lehet, hogy nálam is többet tudsz, akár mindenről is, nem nehéz, mert én nem tudok sok mindenről sokat, de azért érdeklődöm, és nyitott szemmel járok a világban. Szeretek olvasni, és érdekelnek az öngyógyítás különféle módszerei.
Természetesen tudom, mi a sajátfrekvencia. Most leckéztetni próbálsz?
A túl magas intrakraniális nyomást (azaz a koponyaűri nyomásfokozódást) én aztán semmivel se gyógyítóm. Nem vagyok orvos. Szerencsére ma már az orvosok sem állnak neki majd purgálni, hánytatni vagy eret vágni rajta, ahogy azt néhány évszázaddal ezelőtt tették.

Eszembe jutott, hogy esetleg azért hálásak lehettek - itt most mindannyiótoknak címzem, akik veszekedtetek, és támadtatok, hogy azok, akik homeopátiával gyógyítják magukat (és nem csak a náthájukat), legalább nem ürítenek gyógyszermaradványokat a lefolyóba, hogy azokat majd újra megihassátok a csapvízzel együtt. Mert ugye azt nem gondoljátok, hogy a gyógyszermaradványok nincsenek benne az ivóvízben, és nem isszátok nap mint nap. Hormonok, fájdalomcsillapítók, egy beteg társadalom salakanyagai.

Sadist 2011.02.05. 03:15:39

"@dbeata: de azért érdeklődöm, és nyitott szemmel járok a világban."

Az, hogy elolvasol minden hülyeséget, és válogatás, vagy bármiféle szkepticizmus nélkül ezeket mind el is hiszed, nem egy előnyös dolog.

"Természetesen tudom, mi a sajátfrekvencia."
Ezt csak így bemondásra? Hinnye. Ha wikiről idekopiztad volna a definícióját, akkor már tudnánk, hogy legalább a Google-t tudod használni.

"Most leckéztetni próbálsz?"

Pusztán ellenőrizni, hogy tisztában vagy-e alapvető fizikai alapfogalmakkal, vagy a tudatlanság miatt hiszel el ilyen veretes baromságokat, mint amiket ebben a hozzászólásodban írtál: comment.blog.hu/2011/02/03/vago_szombaton_tuladagolja_magat/fullcommentlist/1#c12449179

dbeata 2011.02.05. 07:30:19

@Sadist:

Az arrogáns stílusod téged minősít. Tudod, maguk a kutatók (és nem a lehurrogó, minden tudás letéteményesének magát képzelő kritikusok) is mindig kételkednek, de legalábbis óvatosan fogalmaznak. Ne nézz rám, én nem vagyok kutató. Én fogalmazhatok erősebben. De hogy te sem vagy az, vagy tudós ember, az is tuti. Inkább csak egy megmondó ember. Majd én megmondom a tutit... És mindenki röhög, muhaha, jól megmondtad annak az üdődött luvnyának...
Nálad az igazság ember. Nálam meg a tankönyvem, amit most már bújhatok, mert vizsgáznom kell.
Most ugye tényleg nem gondoltad, hogy bekopizom neked a sajátfreki defijét a wikiről? Mert ugye az magaslabda vóna, azt meg luxus neked adni. Hja mert csak bekopizni tudtad a wikipédiáról... Nagy cucc.
1ébként nem vagyok elvakult homeopata. Nem mindenre használom egyáltalán. A gyerekemnek szerintem jó pár antibiotikumos kezelést sikerült elkerülni azzal, hogy homeopátiás orrspray-t adok neki, meg Echinacea-t homeopátiás formában. De ugye ezt sose fogjuk tudni bizonyítani, mert ahhoz az kellene, hogy párhuzamos élete legyen, egy dupla élete, amiben nem adtuk volna neki, és megláttuk volna, hogy akkor se kellett volna az antibiotikum vagy mégis. De amit azt gondolom, meg kell védeni, amellett kiállok. És ezt tettem. De nem gondoltam, hogy ekkora sötét középkor vár rám itt ebben a blogban. Szerencse hogy anonim tudok maradni. Még félnem kellene, hogy halálra köveznek itt egyesek. Vagy boszorkányként megégetnek... :-)

d.j 2011.02.05. 11:04:39

Na mi van? Megmaradt a Vágó?

Avatar 2011.02.05. 13:22:22

@dbeata: Segíts nekem megérteni a homeopátia logikáját kérlek!

Ha aggódsz azon, hogy a víz milyen kimutatható gyógyszermaradványokat tartalmaz, akkor hogy nem jut eszedbe, hogy mennyi mindennek hordozza a homeopátiás információját? Ha valaki kiönt egy adag kávét a lefolyóba, akkor onnantól az bekerül a vízkörforgásba, és homeopátiás arányokkal hígul. És mivel pár évszázada kávézgatnak már az emberek, ezért mára nagyjából minden vizünk homeopátiás altató, ha a homeopátia elmélete helyes...
Te el szoktál álmosodni, ha vizet iszol?

A kasvirág (Echinacea) egészséges emberen milyen betegség tüneteit váltja ki? Azt tömény formájában is immunerősítőként, gyulladáscsökkentőként tartják számon. Hahnemann elvei szerint akkor homeopátiás hígításban ellenkező hatást kéne produkálnia, azaz a "túl erős" immunrendszert gyengíti és gyulladásokat okoz?
Kérlek, nézd meg milyen hígítású az általad használt szer, ugyanis sok esetben olyan szereket is homeopátiás szerként forgalmaznak, amik valóban tartalmaznak hatóanyagot (nem csak annak információját), csak a homeopátiás szerként forgalmazással elkerülik, hogy a gyógyszerekre vonatkozó hatásossági és biztonságossági vizsgálatokat is el kelljen végezni.
A kasvirág esetében ez valószínűleg nem veszélyes, csak kibújás a gyógyszerekre vonatkozó szabályozás alól, de más esetekben komoly kockázatai lehetnek:
www.origo.hu/tudomany/20100720-szaglasromlas-anozmia-homeopatia-igazoltak-a-cinkglukonat-szaglasra-gyakorolt-negativ-hatasat.html

Sadist 2011.02.05. 15:20:14

@dbeata: "Tudod, maguk a kutatók (és nem a lehurrogó, minden tudás letéteményesének magát képzelő kritikusok) is mindig kételkednek, de legalábbis óvatosan fogalmaznak. Ne nézz rám, én nem vagyok kutató. Én fogalmazhatok erősebben."

AHAHAHAHAHAHA, hát ez hatalmas, nem vagy kutató, ezért neked jogodban áll hülyének lenni és hülyeségeket terjeszteni :D

"Most ugye tényleg nem gondoltad, hogy bekopizom neked a sajátfreki defijét a wikiről? Mert ugye az magaslabda vóna, azt meg luxus neked adni. Hja mert csak bekopizni tudtad a wikipédiáról... Nagy cucc."

De, gondoltam utánanézel, és megpróbálod beilleszteni ebbe a sejtrezgetős teóriádba. Tudod, nekem tanítottak fizikát, kémiát, biológiát, és nem csak a tankönyvekben vagy a wikin lévő dolgokat magoltam be, hanem saját gondolkodással keresem az összefüggéseket, és egységes rendszerként látom a dolgokat, és pontosan emiatt tűnik fel és zavar, ha valaki emeletes baromságokat állít.

Avatar 2011.02.05. 16:10:44

@dbeata: Rákerestem a homeopátiás szerek NMR spektroszkópiás vizsgálatára és ezt találtam:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC534805/

"Conclusion
No discrete signals suggesting a difference between remedies and controls were seen, via high sensitivity H-NMR spectroscopy. The results failed to support a hypothesis that remedies made in water contain long-lived non-dynamic alterations of the H-bonding pattern of the solvent."

dbeata 2011.02.05. 18:49:21

@Avatar:

a aggódsz azon, hogy a víz milyen kimutatható gyógyszermaradványokat tartalmaz, akkor hogy nem jut eszedbe, hogy mennyi mindennek hordozza a homeopátiás információját? Ha valaki kiönt egy adag kávét a lefolyóba, akkor onnantól az bekerül a vízkörforgásba, és homeopátiás arányokkal hígul. És mivel pár évszázada kávézgatnak már az emberek, ezért mára nagyjából minden vizünk homeopátiás altató, ha a homeopátia elmélete helyes...
Te el szoktál álmosodni, ha vizet iszol?

Te elfelejtetted (vagy nem tudtad), hogy nemcsak higítják, hanem minden egyes higítási lépés után dinamizálják a gyógyanyagot, azaz intenzív mechanikai behatásnak teszik ki (összerázzák, eldörzsölik, vagy manapság fluxiós potenciálásnak vetik alá - turbulens áramlás segítségével történő energiaközleés). Tehát nem csak higítás történik. Ezt jelzi a potencia is, tehát pl. egy D1 potencia azt jelenti, hogy a gyógyanyagot decimal azaz 10-ére higítanak, a D2 az egytizedes koncentrációnak a tizede és így tovább. Kb a D23 körül túllépi a Lochscmidt-féle számot az 1/1,6 X 10-26. Ezután tulajdonképpen már nem is lehet anyagot találni. Hahnemann szerint az anyag lényege és karakterisztikus tulajdonságai itt találhatók, ebben a magas higításban. Ezt Dieter Aschoff német orvos Kernspinnrezonanz-Frekvenz-nek nevezett el.

A kasvirág jó kérdés, nem tudom, de meg fogom kérdezni, és visszajelzek. Köszi a kulturált stílust, és hogy utánanéztél a dolgoknak.
Elolvastam a cikket is, még nem találkoztam vele, rákérdezek erre is.

Nem logikus gondolkodás, hanem multi-kibernetikus gondokodás (multikauzalitás elve, és a lineáris ok-okozati összefüggések elvetése), nyitott rendszer szerű gondolkodás segíthet megérteni a működését.

pounderstibbons 2011.02.05. 19:56:38

@dbeata:
Akkor légy oly kedves valami kutatást mutatni a mechanikai behatás hogyan növelheti adott oldat hatását, illetve hogyan képes ellensúlyozni a higítás hatáscsökkentő erejét.

Ha mutatsz egy mechanikusan behatásnak kitett kávé-oldatot, amelyiknek nagyobb hatása van, mint egy nála 10 nagyságrenddel sűrűbb, mechanikus hatást nélkülöző oldatnak, akkor megemelem a kalapom.

pounderstibbons 2011.02.05. 19:59:33

@dbeata:
A lineáris kauzalitás elvetése remek dolog, mert abba az is belefér, hogy azért veszed be a HP szert, mert meg fogsz gyógyulni, és ez az időben visszahat a viselkedésedre.
De ugyanennyi erővel tanulnod se kell a vizsgáidra, mert a jövőben megszerzendő diplomád garantálja, hogy megtanuld a vizsgára az anyagot, míg a jövőbeli bukásod teljes mértékben megakadályozza a tanulási folyamatod sikerét.:)

dbeata 2011.02.05. 20:46:25

@pounderstibbons:

Nincs mondanivalóm számodra. Nem értem továbbra sem, hogy mire való ez a gorombáskodás és primitív hangnem. Majd akkor írj, ha tudsz normálisan, nem a másikat elutasítva, hanem legfeljebb a véleményét elutasítva vitatkozni. Addig meg nézd inkább a Valóvilágot vagy Kiszel Tündét és ott osszad az észt.

pounderstibbons 2011.02.05. 21:02:40

@dbeata:
Nem gorombáskodtam veled.
Kérdeztem tőled.
Válaszolni meg láthatóan nem tudsz, csak felhúzni az orrodat.
Majd még utána otrombán gorombáskodni velem.

Magadról állítasz ki bizonyítványt ezzel a viselkedéseddel és közvetetten a homeopátiáról.
Én örülök ennek, csak így tovább.

VilMarci 2011.02.05. 21:41:12

Nos, találtam egy ilyen bogyót itthon:
Sigelon, anno fejfájásra kapta asszony, azt mondja, használ.
Összetevők, többek között:
Atropa belladonna = Nadragulya
Gelsemium sempervirens = Jázmin
Melilotus officinalis = orvosi somkóró
Thuja occidentalis = Nyugati tuja
Spigelia anthelmia, valami amerikai gyógynövény
Bryonia cretica, sajnos ennek sem találtam meg a növény magyar nevét
Csak gyorsan keresve:
somkóró: nyirokkeringést fokozza
nadragulya: nyugató, görcsoldó
tuja: szintén gyógynövénynek tartják, bár hirtelen csak a leveleiben lévő C-vitaminról találtam anyagot
Tehát nincs itt semmi varázslat, egyszerű gyógynövénykészítmény, teljesen felesleges mindenféle rezgéseket idekeverni.
Ez egyébként a tájékoztatóból is kiderül:
"Homeopátiás gyógyszerkészítmény. Növényi és ásványi eredetű anyagok felhasználásával készült gyógyszerkészítmény."

Sadist 2011.02.05. 22:17:57

@dbeata: Én úgy hallottam, hogy a hígítás közben használják az indeterminisztikusan determinisztikus komplex rendszerekben fellépő örvényléseket leíró algoritmusokat is. Erről tudsz valamit bővebben?

Antonia40 (törölt) 2011.02.06. 09:07:48

@szellemnyulszellem: Nem hiszem, hogy idióta lennék, azért mert képes voltam kigyógyulni az allergiámból a homeopátiának köszönhetően. Szóval szerinted akkor az egész családom idióta, mert mindannyian merészeltünk meggyógyulni. Te viszont egy primitív barom vagy úgy egyébként ha emiatt és ilyen ordenáré stílusban minősítesz másokat! Majd kíváncsi leszek, hogy ha allergiás leszel és nagy eséllyel 2040-ben az leszel (addigra minden második ember az lesz Magyarországon), akkor miben fogsz hinni, mert a konzervatív orvoslás csak szenvedtetni fog, de nem meggyógyítani!

pounderstibbons 2011.02.06. 10:40:02

@Antonia40:
Azért nem vagy idióta, mert kigyógyultál. Mások viszont a homeopátia nevű humbug nélkül is megtették ezt. Ha viszont egy olyan betegséged lesz, ami amúgy és képes elmúlni(mint az allergia), akkor te is örülnél majd, ha a homeopátiás cégekhez folyó milliárdoknak legalább egy része inkább a gyógyszerkutatásokra ment volna.

icepicKP 2011.02.06. 11:06:26

Jóapámat idézve: Valakik k*rvára ráérnek!
Nem más ez a homeopátia, mint átverés/lenyúlás/áltudományos porhintés/egy jó nagy f@sság!
Ahogy látom, néhányan a gyógynövény-készítményekkel keverik. Semmi köze hozzá, azokban van hatóanyag! Ezekben a sarlatánpirulákban meg maximum vízgranulátum:D
Amúgy nem a szcientológusok próbálják ránkerőltetni ezt a humbugot is..?

maycontainnuts 2011.02.06. 11:06:33

@pounderstibbons:
Jav: "Ha viszont egy" helyett "Ha viszont nem" értendő

szellemnyulszellem (törölt) 2011.02.07. 10:45:12

@Antonia40: Te hülye picsa, 2012-ben vége a világnak, nem tudtad?

digitime 2011.02.07. 11:06:13

@pounderstibbons: nos nem tudom, de konkrétan struccpolitikának tartok valamit csak azért elutasítani, mert nincs materiális bizonyítéka. Nem értem miért fáj bárkinek, hogy a másik mit szed be. Ennyi erővel a templomok elé is ki lehet/kell állni, mert Isten létezésére sincs konkrét materiális bizonyíték.

ajjajjj · http://www.youtube.com/watch?v=BtP9Ugc5Eu8&feature=related 2011.02.07. 13:42:53

Jól mondod, egy egészséges és korrekt társadalomban, előbb utóbb minden HAZUGSÁGNAK, szemfényvesztésnek, egymás és magunk ámításának, ki KELL tisztulni. Tehát igen, a vallások és egyházak is el fognak tűnni előbb-utóbb nyilvánvalóan. Persze nyugalom, aggódni nem kell. Az emberiség jelen kollektív mentális állapotát megnézve (tombol tobzódik a tömeghülyeség, tömeghülyítés, agymosás), ez még évszázadok, de lehet hogy évezredek kérdése (már ha nem írtjuk ki előbb magunkat, pont eme jellemző szellemi állapotok miatt, aminek jelentős része a hit és vallás hazug ostoba tébolya)... Vágóval alapvetően egyetértek sok dologban, de ez a homeopátiás akciója butaság szerintem, mivel a placebo-t nem tudja így cáfolni, a folyadékban nincs semmi, tehát ez sem lesz újdonság, kétes sziderikus energiák finom hatását pedig szintén nem tudja cáfolni, hiszen mi baja lenne azoktól, ha egyáltalán léteznek? Mi lesz, lesz-e bármi hatása? A válasz nyilvánvaló: semmi.

dbeata 2011.02.07. 15:32:15

@Avatar:

Rákérdeztem a kasvirágra. Tehát ott a fitoterápiás előnyét használják ki ennek a hatóanyagnak, ezért ajánlott alacsony potenciában szedni (D4, D6), tehát ebben benne van a hatóanyag fizikai valóságában. Ennek az is az előnye, hogy nagyon kevés hatóanyag elég, és olyan hatóanyagokat is lehet alkalmazni, amelyek a természetben esetleg ritka növények, védettek, vagy nem honosak (pl.Ginkgo).

A gyógyanyagok tisztaságát illetően (merthogy ez is felmerült, hogy az alapanyag nem tiszta, ellentétben a szintetikus gyógyszerrel) gyógyszerészek által előírt gyógyszerkönyvi előírásoknak kell megfelelnie a homeopátiás gyógyszereknek.

Az ausztrál szülők és kisgyermek esete nagyon sajnálatos (nem tudom, lehet, hogy nem te idézted), és sajnos azt mutatja, hogy az emberi elvakultság nem ismer határokat.

Szerintem - ahogy azt már korábban is említettem - mindenki találja meg a saját maga számára legjobb gyógymódot, és lehetőleg ne akarja másnak megmondani, hogy mit alkalmazzon, miben higgyen vagy ne higgyen. És főleg ne kritizáljon úgy, hogy nem ismeri az adott gyógymódot.
Köszönöm figyelmeteket, és kérlek, többet ne kommentezzetek nekem ebben a témában. További információért keressétek a Magyar Homeopata Orvosi Egyesület honlapját. Tanfolyamokat is indítanak laikus érdeklődők számára, ott feltehetitek a további kérdéseiteket.

Jó, hogy gondolkoztok, és vitázzatok, de ne veszekedjetek, és gorombáskodjatok. Higgyétek el, hogy megszenvedtem a negatív gondolataitokat a hétvégén.
Béke legyen veletek.

Avatar 2011.02.07. 15:41:32

@dbeata: "Te elfelejtetted (vagy nem tudtad), hogy nemcsak higítják, hanem minden egyes higítási lépés után dinamizálják a gyógyanyagot, azaz intenzív mechanikai behatásnak teszik ki"

A természetben a víz igencsak intenzív mechanikai behatásoknak van kitéve! Ahogy folyik a víz a csatornában, patakban, folyóban folyamatosan turbulens áramlásokba kerül, csobog, hullámzik, stb. Plusz még az eső is "dobol" rajta, a szél is kavarja, a halak is fickándoznak benne... Ez nem elég dinamizálásnak?

De ha van valami speciális mozdulatsor, ami dinamizál, és csak az hatásos (ezt honnan tudni?) akkor igazán komoly veszélyt jelent a hígításra használt vízben lévő legapróbb szennyeződés is, hiszen annak az információja is dinamizálódik. Meg a hígításkor használt tartály (üveg, fém, műanyag?) anyagának az "információja" is mind dinamizálódik. Meg a tartály tisztításához használt anyagok maradványai is dinamizálódnak!
Ha én csak a C200-as kacsamáj információjára vágyok, akkor van-e mód ellenőrizni, hogy a szer nem fertőzött ezer más anyag információjával, amik esetleg káros hatással lesznek a szervezetemre?

Avatar 2011.02.07. 16:01:58

@dbeata: Tehát a kasvirág esetében (is) hatóanyagot tartalmazó szert árulnak hatásosság- és mellékhatás-vizsgálat nélkül.
Nem érzed ezt szimplán csalásnak, a homeopátia megnevezéssel való visszaélésnek?
Nem várnád el egy homeopátiás szertől a legalább D20-D30 hígítást (Hahnemann ilyenekkel foglalkozott, nem D4-el) alkalmazzanak?
Ha erre a szerre nem igaz, hogy "nincs benne hatóanyag, csak az információ, így nem lehet veszélyes", akkor miért nem kell vizsgálni a veszélyességét?

teminator 2011.02.07. 20:08:38

Érdemes ezt a videót minden szkeptikusnak megnéznie.
Láss egy kicsit a dolgok mögé! Ekkor lejárató kampányt nem tud néhány lelkes amatőr véghezvinni, komoly pénz és infrastruktúra van mögötte.

www.youtube.com/watch?v=NFK4sPCXE1A

Szubjektivátor · http://szubjektivator.blog.hu/ 2011.02.08. 01:17:51

Én azon csodálkozom, hogy van olyan tanult ember aki tud hinni a homeopátiában. Sokkoló!

teminator 2011.02.08. 13:17:20

Én meg azon csodálkozom, hogy értelmes ember olyanról vitatkozik, amit életében nem tapasztalt még meg.

digitime 2011.02.09. 16:45:47

@ajjajjj: Egen.... Van az a mondás: Az emberiség intelligenciaösszessége állandó, népessége állandóan növekszik. :D

digitime 2011.02.09. 16:48:29

@Szubjektivátor: Mint a blogod címe is jegyzi, szubjektív vélemény. Így is kezelendő.

Szubjektivátor · http://szubjektivator.blog.hu/ 2011.02.09. 19:09:25

@teminator: Legkozelebb ha nathas leszek kiprobalok egy homeopatias szert. Mit fog bizonyitani? Egyebkent ha 200 ev alatt nem tudtak klinikai kiserletekkel alatamasztani a hatast, akkor mirol beszelunk? Kiserlat alatt kettosvak, randomizalt, reprodulkalhato, kontroll csoportosat ertek na meg persze a placeboo hatasnal szignifikansan eltero egyertelmu eredmenyt. Van ilyen?

@digitime: Szubjektiv+terminator szojatekbol szuletett. Az utobbi gep, ami jo esetben objektiv. Egyebkent valoban szubjektiv velemenyem van, de ellenerveket varok. Mert a szubjektiv nem azt jelenti, hogy hibas.

Manócanya 2011.04.08. 14:36:52

A Vágó úrnak és minden kétkedőnek aánlanék valamit: létezik egy homeopátiás szer, úgy hívják: phonix solidago, a kedves kételkedő beveszi belőle a napi adagját (4x40 csepp) mondjuk egyszerre, és ezután kibírja h két órán keresztül nem megy pisilni és nem iszik.
Amúgy a Vágó úr nagyra mehet a lexikális tudásával, ha a piacon a krumplit se ismeri meg....(tényleg remélni tudom csak hogy az ott a vacsoracsatában csak egy vicc volt....)
süti beállítások módosítása