A True Detective egyik kétségtelen csúcspontja az a hatperces jelenet volt, amit a rendező egyetlen vágás nékül, folyamatosan rakott össze. A kamera végig követi a cselekményt, azaz Rust Cohle nyomozót, ahogy egy drogtanyáéra berongyol, ott körülnéz, aztán elszabadul a pokol, és... Mindegy mit mondunk róla, ezt látni kell.
- A rendező Cary Fukunaga már forgatott ilyet, a Sin Nombre és a Jane Eyre című filmjeiben is voltak ilyen hosszú snittek.
- Nem épített helyszínen, hanem egy valós utcában forgattak. Alig kaptak rá engedélyt.
- Mivel egy rendes házban és annak kertjében zajlik a cselekmény, a kerítést nem bonthatták meg - improvizálni kellett ahhoz, hogy ne kelljen vágni: először egy rámpát akartak építeni, de végül egy steadicam operatőrt egy daruszerű kameramozgató kar (jimmy vagy jib) végére szíjazták, és így mozgatták.
- A kaszkadőrök a ház pontos, stúdióban felépített másában gyakoroltak.
- Másfél napig forgattak, és hétszer vették fel az egészet. A háttérben hallható lövések valódiak voltak, az ablakokat valóban téglákkal törték be.
- Fukunaga beépített ún. vágási pontokat a jelenetbe, ahol, ha kellett volna, lehetett volna vágni, de végül erre nem volt szükség.







