A True Detective egyik kétségtelen csúcspontja az a hatperces jelenet volt, amit a rendező egyetlen vágás nékül, folyamatosan rakott össze. A kamera végig követi a cselekményt, azaz Rust Cohle nyomozót, ahogy egy drogtanyáéra berongyol, ott körülnéz, aztán elszabadul a pokol, és... Mindegy mit mondunk róla, ezt látni kell.
- A rendező Cary Fukunaga már forgatott ilyet, a Sin Nombre és a Jane Eyre című filmjeiben is voltak ilyen hosszú snittek.
- Nem épített helyszínen, hanem egy valós utcában forgattak. Alig kaptak rá engedélyt.
- Mivel egy rendes házban és annak kertjében zajlik a cselekmény, a kerítést nem bonthatták meg - improvizálni kellett ahhoz, hogy ne kelljen vágni: először egy rámpát akartak építeni, de végül egy steadicam operatőrt egy daruszerű kameramozgató kar (jimmy vagy jib) végére szíjazták, és így mozgatták.
- A kaszkadőrök a ház pontos, stúdióban felépített másában gyakoroltak.
- Másfél napig forgattak, és hétszer vették fel az egészet. A háttérben hallható lövések valódiak voltak, az ablakokat valóban téglákkal törték be.
- Fukunaga beépített ún. vágási pontokat a jelenetbe, ahol, ha kellett volna, lehetett volna vágni, de végül erre nem volt szükség.
rowi 2014.03.16. 12:43:26
www.youtube.com/watch?v=wE2gTZN-oPU
Thrasher 2014.03.16. 13:07:09
nálam fellépett a Carlito's Way utsó jelenete mellé.
seahawks 2014.03.16. 18:20:30
puhamoha 2014.03.16. 22:07:23
kneissl 2015.06.22. 13:19:21
Jancsó 12 perces snitteket is készített.
www.kulturpart.hu/mozgopart/40270/amit_csak_jancso_tudott
Maga a módszer pedig az ötvenes évekből való...
vizkult.hu/filmformanyelvi-fogalmak/hosszu-beallitas-plan-sequence
Akkoriban még celluloidra forgatva, digitális utómunka, és high-tech kameramozgatás nélkül...