A vállalkozó mint olyan, itthon még mindig az M. Richárdokat vagy M. Lőrinceket jelenti, az erőszakos gyökeret megy a simlis, mutyizós lófaszjóskát, ami azért baj, mert ha a szó szoros értelmében vesszük, Steve Jobs is az volt, meg Mr. Selfidge is. A vállalkozó nem szitokszó, és nem pufidzseki (korábban tüdőszínű VOR-zakó) teszi, hanem az ész, a tök meg a lóvé.
A Cápák között az RTL új, vállalkozásról, kockázatról, pénzről és a mögötte álló emberekről szóló műsora, ami amellett, hogy tévéműsor, annak megkerülhetetlen elemeivel és korlátaival, nyíltan felvállalja, hogy egy picit igyekszik majd átformálni az üzletről alkotott fogalmunkat. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy van öt üzletember (vállalkozó) akik a saját nemi szervükkel verik a csalánt, azaz nem az én, az állam, az RTL vagy a műsor szponzorai pénzét teszik kockára, hanem a sajátjukat.
Van miből, a felvezető képsorokban úgy röpködtek a milliárdok, mint a szotyihéj a TAO-emlékművek üres betokaréjaiban, a pénzüket kockáztató cápák nem kispályások, és saját erőből jutottak el oda, ahol tartanak (jó, Apró Annának volt miből elindulnia, de nem elherdálta a családi vagyont , hanem épített rá):
- Apró Anna – a Cor-a Zrt. nevű egészségügyi szolgáltató cég egyik tulajdonosa.
- Balogh Levente - A Szentkirályi- Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke.
- Balogh Péter - A Baconsult Kft. ügyvezetője, angyalbefektető.
- Fehér Gyula – A Ustream alapítója.
- Moldován András – A Jack’s Burger étteremlánc és a Mangal Ilona Kft. (nem vicc!) tulajdonosa.
Nekik kell eladni a portékát, ami lehet egy ötlet, vagy egy működő vállalkozás, de a kettő között bármilyen más stáció is. Nyilvánvaló, hogy egy olyan műsor, amiben öten ülnek fotelben, előttük meg egy-két alak igyekszik eladni valamit, csak akkor működik, ha a szereplők hitelesek, és elhiszem róluk, hogy értenek az üzlethez, illetve ha mint tévés produktum is csomagolhatók. Márpedig ezeket az arcokat lehet. Frappánsak voltak és viccesek, amikor kritizáltak nem bántóan tették, hanem rámutatva az adott termék gyengeségeire. Teszem azt a legelső jelentkező esetében, aki egy felvágottak végére rátehető műanyag izét árult. Az ötlet jó volt, de amikor belekérdeztek, a termék nem volt életképes, a fasziról meg kiderült, hogy több bukott cége is volt.
Meg is kérdezték tőle, hogy
Abban vagy tapasztalt, hogy kell tönkremenni, vagy hogy kell sikeresnek lenni?
Egy-egy epizód nyilvánvalóan úgy épül majd fel, hogy lesz benne jó ötlet és rossz is, illetve olyan, amibe befektetnek, és amibe nem. Az első adásban egy nyalókamanufaktúra járt jól, és egy Németh Franciska nevű ápolónő, aki korábban a Barátok közt-ben is szerepelt, most meg egy Gyerekdokik nevű appot fejleszt, és kapott rá pénzt Apró Annától. Ez, az utolsó szegmens volt a legjobban összerakva, mert a néző a felütésnél menten azt mondja, oké, ez kell nekem, egy app, ami azonnal megmondja, az adott bajával hova vigyem a gyereket MOST RÖGTÖN, ha ebbe ne tesznek nagy lóvét, hát dögöljenek meg. És 12 perc alatt kiderül, hogy az app egy mockup, hogy nincs mögötte valós üzleti terv, hogy ez egy ötlet, de hát olyan meg ezer van, ugye. Ráadásul a nő maradna ápolónő is, vagyis ezt mondogatta, majd egy rém béna vágás után már azt hajtogatja, hogy nem, nem csak az appal foglalkozna ha van lóvé. És a legvégén kap, de a fejlesztésre, mert az valahogy kimaradt a nagyívű tervből.
Az érzelmi hullámvasút itt működött a legjobban, a többi jelentkezőnél kiszámíthatóbb volt a végeredmény: a bokszring formájú járókát 32 (38?) ezer forintért áruló polihisztorról akkor lehetett tudni, hogy felesleges beküldeni, amikor megjelent vele egy csaj, akinek csak az a dolga volt, hogy szűk felsőben pózolva és vigyorogva hozza a biodíszletet (igaz, faszán megoldotta). Az ilyen bikicsunáj-elemeket én hanyagolnám, mert pont egy ilyen műsorba nem kellenek, csak az időt húzzák vele. Ami még egy nagyon okos húzás a formátumtól, hogy miközben a cápák a delikvenst faggatják, az olyan szakszavaknál, melyeket az átlagember nemigen ismer, a képernyőre írják ki a definíciót. A bukott pályázatoknak mondott tanácsok, a későbbi sikeresek elfogadása előtti kérdések is hasznosak, érthető az RTL szándéka, edukáljuk a nézőt, bizony.
Lilunak nem sok dolga van a műsorvezető szerepében, feltesz pár kérdést a lihegőben izguló játékosnak, majd vagy együtt örül vele a végén, vagy nem. Nincs sok külső felvétel, az első rész elején megmutatták a zsűritagok "átlagos" napját, amibe némi rongyrázás is befigyelt, ezen kívül minden odabent, stúdióban játszódik. Statikusnak statikus, de jól van összerakva, és kifejezetten szépen néz ki. Hogy aztán ez kell-e majd hétről hétre az embereknek, az jövő héten kiderül, de az biztos, hogy a "Szevasztok, cápák!" az egyik legbénább köszöntés evör, ami tévében elhangzott, bár ha belegondolok, hogy a japánoknál tigriseket köszöntenek, még nm is jártunk olyan szarul.
ChPh 2019.02.19. 13:17:15
Valahogy nem jött át, lehet több szakmaiságot vártam tőle :(
Jake Peralta 2019.02.19. 13:25:52
1. olyanba tettek pénzt ami már működik, és nemzetközi piacon van.
2. egy olyan ötletbe aminek nem piaci értéke van hanem karitatív. Az app-ban megjelenő reklámokból lehetetlen pénzt keresni. Jó esetben egy kisgyerekes szülő max 1 x fogja megnyitni.
huncut_kata 2019.02.19. 13:26:18
RobinGood 2019.02.19. 13:30:45
mifolyikitt 2019.02.19. 13:46:04
Roltii 2019.02.19. 13:47:02
2019.02.19. 13:55:02
Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2019.02.19. 14:04:26
waces · http://blog.waces.hu 2019.02.19. 14:05:51
Melki 2019.02.19. 14:08:35
Angel investornak azt hívják, akinek van "végtelen pénze" és csomó jónak tűnő ötletet felkarol, fizeti éveken keresztül néhány dolgozó fizetését és az egyéb költségeket.
Természetesen szép részesedésért.
A lényeg, hogy még kis cégekbe száll be nagyon korán, így bár jó eséllyel a nagy része bukás, de amelyik bejön azon nagyon sokat keres, mert az elején még olcsón tud részesedést szerezni.
2019.02.19. 14:11:11
sixx · http://comment.blog.hu 2019.02.19. 14:14:29
sixx · http://comment.blog.hu 2019.02.19. 14:18:01
savrola 2019.02.19. 14:20:37
LeRíRóLa 2019.02.19. 14:21:18
Terézágyú 2019.02.19. 14:23:49
en.wikipedia.org/wiki/Dragons%27_Den
Void Bunkoid 2019.02.19. 14:32:24
A cikkből kiderült, ami a műsorból nem - ezek a népek már megint nem csak úgy jöttek a hathuszassal, hanem gondos casting végeredményeképpen, lásd a Barátok közt szereplő leány.
@savrola: a bokszring alakú járóka egy béna fad/novelty termék lenne maximum, ha megvalósításra is kerülne, semmit nem tesz hozzá a járókához azon kívül, hogy olyanra van dekorálva, mint egy bokszring. El lehetne belőle adni maximum 8-10 ezret akár világszerte is, aztán kifújna. Most ez 38 ezer forintjával szorozva, a tiszta hasznot számítva - nemhogy autót, mint amit emlegetett poénkodva a jelentkező, még egy menőbb bickli is csak neccesen jönne ki a bevételből.
Ne feledd, a mindig-mindenhol internet kora van, ezek a novelty cuccok illetve hírük is SOKKAL gyorsabban terjednek, mint a jóval lassabb folyású kilencvenes években, már nem lehet évekig szakítani egy amúgy bugyuta termékkel, mint anak idején a pet rock vagy a tamagocsi, ha valamit felkap a zinstagram, két hétig viharként söpör végig a világon, utána meg megy a kukába, és két hónap múlva már nem is emlékeznek rá, sőt az archivált adatbugyrok legmélyére kerül, mert naponta jottabájtnyi kontent önti el már ma a netet.
Max azzal lehetne hirtelen óriási bevételt generálni, ha sikerül megfűzni valami online (vagy offline is) tényleg világszerte celebet, hogy kicsit reklámozgassa mán az instáján, mert akkor akár lehet hetek alatt milliós eladást is produkálni.
Csak persze celebék, főleg a durva követettséggel rendelkezők, már nem csinálják ám ingyen ezt a virtuális szendvicsemberkedést, sőt, néha igen durva feltételeket szabnak, amik lehet többe kerülnek, mint az egész hóbelevanc projekt.
SECI 2019.02.19. 14:34:06
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2019.02.19. 14:38:02
úgy röpködtek a milliárdok, mint a szotyihéj a TAO-emlékművek üres betokaréjaiban
úgy röpködtek a milliárdok, mint a szotyihéj a TAO-emlékművek üres betokaréjaiban
Whiteman 2019.02.19. 14:40:19
közösperonos átszállás 2019.02.19. 14:40:44
Macskond 2019.02.19. 14:47:48
Eléggé megmaradt belőle, hogy volt egy csaj akinek az volt az ötlete, hogy olyan navigációt kéne fejleszteni amiben mutatják a kereszteződést, és sáv assziszt van benne hogy melyik sávba kéne besorolni. Ezt az akkori navik még nem tudták. Esetleg mutatja a táblákat.
Jól lefikázták szegény csajt, aztán mit ad isten 1-2 év múlva megjelent ez a feature az iGO-ban...
hmm. biztos nem nyúlták le az ötletet...
A csaj csak egy picivel előzte a korát mert az akkori navik memóriája még nem bírta volna el ezt az adatmennyiséget, de ez pár éven belül ugye változott.
Dr Boloni 2019.02.19. 14:51:16
savrola 2019.02.19. 15:07:48
corrado 2019.02.19. 15:08:27
Az ilyen kérdéseknél mindig elgondolkozom, hogy a jóistenbe sikerült megtanulni kommentelni, ha egy sima google keresés is meghaladja a kommentelő képességeit.
Apró Anna pedig elég ügyesen továbbfejlesztette az elhunyt apja örökségét. De persze ehhez sem ártana tudni keresni...
savrola 2019.02.19. 15:14:31
2019.02.19. 15:16:24
2019.02.19. 15:17:19
slowmotion 2019.02.19. 15:44:24
usm 2019.02.19. 15:54:32
Pötyögtetek 2019.02.19. 16:23:50
nagypapa~ 2019.02.19. 17:16:13
A lányról semmilyen nyilvános infó nincsen, ami alapján indokolható lenne, hogy egy befektetői zsűri döntéshozó tagja legyen. Ami látszik a profiljából: 25 éves korában kezdett el az IBS menedzsment(!) szakára járni, egészen addig modellkedett, illetve volt egy félbehagyott jogászi próbálkozása is. Már az egyetem (IBS) alatt egy befektetési társaság alapítója volt (:D). Az első pénzügyes munkája egyébként a befektetési tevékenysége után jött jóval: fél éves gyakornokság az OXO-nál. Aztán kis kihagyás után partner lett a OXO holding cégében. Mesés pályafutás, az biztos.
Főbb erősségei a linkedin profilja szerint: conflict resoultion, strategic decision support és presentation skills. Ezeket még a jogász ismerősei endorse-olták, ha jól látom.
Ráadásul bármikor, amikor megszólalt a műsorban, látszott, hogy szegény a segédszöveget olvassa fentről.
Csak engem zavar, hogy annyira be akartak tenni egy eyecandy-t a műsorba, hogy bármiféle hitelességre sem törekedtek?
silu 2019.02.19. 17:27:04
jollytall 2019.02.19. 17:37:33
A mobilapp kapott 10 M-t + indulási támogatást 10%-ért, azaz a csupasz ötlet ért 90+ M-t. Ennél nekem is volt jobb ötletem, de azt sem értékeltem volna a tizedére sem. Igaz nem is lett belőle semmi:-).
A szegény nyalókásokat pedig elég olcsón vették meg. A működő céget 117M-ra értékelték (ugye az 50 az tőkeemelés volt, nem vétel!), azaz kb. annyira mint a mobil ötletet. Ha tényleg van havi 20M Ft árbevétel (amiből ráadásul 8M hosszútávú szerződéssel a Disneyland - amit nem volt szabad kimondani), és van rajta 30% fedezet, az évi 72M haszon (nem cizellálták, hogy EBITDA, EBIT, Profit, vagy pontosan mi). Nyilván van benne egy kis túlzás. De legyen csak 50M EBITDA. Akkor ez 2.3X-os EBITDA egy jól működő cégért. Elég olcsó.
Persze minden annyit ér, amennyit adnak érte, de akkor is.
jollytall 2019.02.19. 17:42:48
Csiberi 2019.02.19. 17:50:29
huncut_kata 2019.02.19. 17:56:57
Butterske 2019.02.19. 18:03:36
Másrészt van 5000 követője és 240 milliós céget képzel el. 5000 követő szerinted valaha kitermelné ezt csak nullára?
finisz 2019.02.19. 18:43:47
Ezzel meg is van a válasz, hogy milyen típusú üzleti ötleteket támogatnak. Amelyek állandóan, stabilan hoznak bevételt minimum 10 évre.
Szerintem, ezt hülyeség volt dobni, mert speciel én azért veszek előrecsomagolt felvágottat (bocs, környezet, tudom, szennyezlek vele), mert egyszerűen nincs gusztusom a szabadon álló, vagy ki tudja mennyire piszkos fóliával letakart pultbeli felvágottakhoz. Persze, tudom, az első 1-2-3 szeletet, ha kidobom, akkor már oké. De nem azért fizetek, hogy kidobjam.
finisz 2019.02.19. 18:52:52
Butterske 2019.02.19. 19:02:47
Nekem mondjuk a kupakok sem tűntek túl praktikusnak. A fóliát legalább muszáj cserélniük mert tönkre mennek. Magyar boltokból kinézném, hogy évekig ugyan azt használnák, tisztítás nélkül.
takingsider 2019.02.19. 19:15:35
finisz 2019.02.19. 19:19:09
A fólia nem véletlenül egyszer használatos. Egyszer leveszed a szalámiról, újat kell visszatenned. Ugyanis, leveszed a termékről, hogy egy vásárlónak kimérj 15 deka tarját. Hova teszed? Hát, leginkább a pultra. Melyik felével? Amelyikkel éppen sikerül. Aztán 5 másodperc múlva, jön a következő vásárló 20 deka parizerért, arról fólia le, ugyancsak a pultra lebaszva. Majd jön újabb 5 másodperc múlva egy másik kedves vevő, ezúttal 15 deka paprikás kolbászért. Arról is fólia le. És ez csak 3 fólia a pulton 1 percen belül, amelyek vissza is kerülnek majd a termékekre, de ki tudja, melyik hova, melyik termékre, és melyik oldalával? Szóval, engem nem nyugtat meg, hogy a fóliát naponta -jó esetben- lecserélik. Mert vevői rendelésenként kellene. Csak persze, erre nincs idő, amikor 20-an állnak sorban a pultnál.
A kupaknál meg, ha jól láttam, nem érintkezik a belső felülete a termékkel. Persze, azt is tisztítani kellene minimum naponta, de mondjuk, ha ez nem jut eszébe a pultosnak, akkor ezt azért áruház/bolt-szinten egyszerűen lehet ellenőrizni.
finisz 2019.02.19. 19:54:09
Void Bunkoid 2019.02.19. 20:09:11
Ákos Barazsy 2019.02.19. 20:40:53
Billy Hill 2019.02.19. 21:23:03
www.youtube.com/watch?v=sDEL4Ty950Q
idiesel 2019.02.20. 04:25:53
Csak bizom benne, hogy Feher Gyula tiszteletbol es a kamerak miatt nem sirt fel a rohogestol, vagy megfogalmazodik bennem a kerdes: Tenyleg ennyire pofon egyszeru penzt szerezni/otletet eladni? :D De az eloadasert es a latszolagos magabiztossagert jar a gratulacio.
Zöldegér 2019.02.20. 09:52:03
Péter_2019 2019.02.20. 10:57:51
Réka76 2019.02.20. 13:24:29
unart86 2019.02.20. 15:18:40
medicall.cc/rolunk
Pötyögtetek 2019.02.20. 21:26:38
Dehát pont ez az!
A szalámigyár eleve kupakostul szállítaná ki, így az mindig tiszta is lenne, a régi kupakot meg visszavinné újraolvasztani. Amatőrök.
Réka76 2019.02.21. 13:31:58