Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Csoda, hogy elkészült az év egyik legjobb sorozata

2018. július 29. 08:00 Fega 27 komment

fxs-pose_101_3651r.jpg

A Pose már azzal történelmet írt, hogy elkészült, és leadtak belőle 8 részt. Korábban nem volt egyetlen olyan tévécsatorna sem Amerikában, aminek a vezetőiben felmerült volna, hogy transznemű emberek életéről és saját világáról készítsen sorozatot, a kamera előtt és mögött is transznemű szakemberekkel. A Pose bejött az amerikai FX csatornának, a kritikusok imádják, nézettsége ugyan nem döntöget rekordokat, de ahhoz bőven elég volt, hogy berendeljék a második évadot. 

Azt megfejteni, hogy ki tehet arról, hogy ilyesmi eddig nem valósulhatott meg, olyan, mint a tyúk és a tojás problémája. A programming osztályon mondhatták azt, hogy ismeretlen és még ráadásul transznemű színészekkel képtelenség eladni egy sorozatot, a közönségnek így soha nem lett valódi esélye eldönteni, hogy érdekli-e őket egy ilyen sztori, vagy sem. Az ördögi körből való kitöréshez sokat tett a Transparent, aminek nyilván egy ciszgender férfi volt a főszereplője, de így is fontos mérföldkő lett: olyan emberekhez is eljuttatta a transzok ügyét, akik korábban nem találkoztak ezzel közelebbről, így pedig bebizonyította, hogy érdemes ezekkel a történetekkel foglalkozni.

063_901651320.jpg

De a Pose radikalizmusához kellett egy olyan teljhatalmú tévés producer, mint Ryan Murphy. A sors fintora, hogy a Pose az utolsó az FX-re készített sorozata, ugyanis a Netflix minden idők egyik legkomolyabb tévés szerződését tolta az orra alá, aminek keretében szinte végtelen mennyiségű sorozatot fog gyártani 300 millió dollárért cserébe. Első FX-re készített sorozata a Kés/Alatt volt, majd jött az American Horror Story, az American Crime Story, meg a Feud, szóval eleve elég nagy alkotói szabadsággal rendelkezett, de a Pose-zal így is sikerült egy teljesen ismeretlen területre merészkednie, és ez lett a legkockázatosabb projektje. 

Arra, hogy milyen nehéz finanszírozást találni egy ilyen projektre tökéletes példa a Rub and Tug, aminek transznemű főszereplőjét eredetileg Scarlett Johansson játszotta volna, de miután a botrány után kihátrált, kútba esett az egész projekt. Esélytelen volt, hogy valaki egy transznemű színésszel a főszerepben bevállalja. Ebben a hollywoodi világban nehezen volt elképzelhető egy olyan mainstream közönségnek szánt sorozat, ami transzenmű színészekkel szól transzneműekről és elsősorban nem a szenvedéseikre, hanem a kultúrájuk ünneplésére fókuszál.

Nehogy azt higgyük, hogy Hollywoodban transzneműnek kell lenni ahhoz, hogy valaki ne jusson főszerephez. Az ázsiai színészek helyzete is elég rossz, Aziz Ansari a Master of None kapcsán beszélt erről. A sorozathoz kerestek egy ázsiai főszereplőt, de úgy tűnt, hogy a castingért felelős emberek csak néhány olyan emberről tudnak, aki egyáltalán szóba jöhet. Nem arról van szó, hogy nincsenek tehetséges színészek, hanem, hogy nem kapnak olyan lehetőségeket, hogy a nevük eljusson jobb castingos rendezőkhöz. Ansari is azt mondta, hogy a producerek felelőssége az, hogy helyzetbe hozzon olyan feltörekvő, kisebbségi alkotókat, akik kiérdemelték a nagy lehetőséget.

A Pose eddig ismeretlen főszereplői: MJ Rodriguez, Dominique Jackson, Indya Moore, Hailie Sahar és Angelica Ross, tökéletes körülmények mutathatják meg, hogy mennyire tudnak színészkedni és az első évad alapján nehéz is lenne gyenge pontot találni közöttük. Ryan Murphy egyik állandó színésze azért nem marad ki a sorozatból, Evan Peters az egyetlen, aki cisz férfiként főszereplőnek mondható, hiába nagy név a feleségét alakító Kate Mara, vagy a főnökét játszó James Van Der Beek, a Pose világában nekik csak mellékszerep jut, úgy kezelik őket, ahogy sok más sorozatban a “kötelező meleg karaktereket” - itt ők hozzák a kötelező heteronormatívát.

A történet 1987-ben játszódik New Yorkban, a melegek és transzneműek ballroom világában. Ezt a helyet úgy kell elképzelni, mint a fordított Westworldöt. Ide nem azért jönnek az emberek, hogy rájöjjenek kik ők valójában, hanem azért, mert pontosan tudják, csak ezt sehol máshol nem fogadják el. Cserébe viszont itt feltétel nélkül szereti és elismeri őket mindenki.

Jobban mondva ez nem igaz, mert itt minden este a farokméregetés a program, persze átvitt értelemben. Egy bál során több különböző kategóriában (van amikor a hibátlan test a lényeg, máskor a tánc, megint máskor meg a ruha a tánc és a test együtt) lehet versenyezni, ahol egy öttagú zsűrit kell elsősorban meggyőzni, de van egy hivatalos MC, aki vagy dicséri, vagy kegyetlenül oltja a versenyzőket, és közben a közönség is folyamatosan kommentálja az eseményeket.

pose106main_0.jpg

Ez a világ Magyarországtól nagyon messze van, és teljesen szűz szemmel nézve a sorozatot, talán elsőre nem is világos, hogy ezekben a jelenetekben akkor mi is történik pontosan. Ha valaki jobban elmerülne ebben, akkor ott van a Paris Is Burning című díjnyertes dokumentumfilm, ami a magyar Netflixen elérhető és kicsit bővebben elmagyarázza a világ működését és felépítését, mint a gyorstalpaló, amit az egyik újonc karakter, Damon, kap a pilot epizódban.

Ami még fontos, hogy ha ezek után érkezik az ember, akkor hamar világos lesz, hogy mennyire kell a sorozatot valóságosnak elképzelni. Azt az összes néző magától tudja, hogy egy átlagos transzszexuális életét igen megnehezíti a többségi társadalom, így érthető, hogy a róluk szóló sorozatban is meg kell mutatni és fel kell dolgozni ezeket a traumákat. A kort szintén meghatározó AIDS-zel keverve pedig látható, hogy ezt a sorozatot könnyen el lehet vinni a szenvedéspornó irányába. Idén ez már a második Ryan Murphy-sorozat (az American Crime Story második évada volt az első), ami megmutatja: az LGBTQ közösségnek nem kell Giliead-ba mennie ahhoz, hogy elképzeljen egy olyan világot, ahol minden meg akarja fosztani az emberségétől és a méltóságától.

De a Pose legfontosabb döntése, hogy megfelelő arányban mutatja be az élet tragikus és boldog pillanatait.

 

A sorozat sokszor ártatlanabbnak és kedvesebbnek képzeli el a múltat, mint amilyen volt. Így sem szégyelli megmutatni az üldözöttséget, de cserébe az első 20 percben látjuk, hogy az egyik főszereplőt abban a pillanatban teszi ki a családja otthonról, amint megbizonyosodnak róla, hogy meleg, Biancáról kiderül, hogy AIDS-es. Szóval a sztereotípiákért nem megy a szomszédba.

pose_106.jpg

De az írók és a színészek is sokat tesznek azért, hogy a karakterek elmélyüljenek, és a történetük ne klisésnek, hanem egyedinek és szerethetőnek érződjön. Ryan Murphy beszélt arról, hogy Stephen Cannals, az egyik vezető producer, eredetileg egy sokkal sötétebb sorozatot képzelt el, de a végeredmény a többi, író, illetve főleg a színészek játéka miatt, sokkal optimistább és vidámabb lett.

Janet Mock, ismert transz aktivista író és rendező is dolgozott a sorozaton és egy interjúban elmondta, hogy bár a sorozatban papíron Murphy a főnök, de tudja, hogy ismeretlen világban mozog és nem sajnálja az időt és a pénzt arra, hogy helyrehozza, ha valamit elrontott. Mock szerint az első rész egyik nagy jelenetét eredetileg úgy koreografálták meg, hogy az nem felelt meg az akkori bálok szokásainak és ez csak a forgatáson derült ki, Murphy pedig nem sajnálta rá az időt, hogy helyrehozzák a hibát, pedig a közönség kis százaléka vette volna észre és akkor is mondhatták volna, hogy ez egy sorozat, nem a Paris Is Burning.

A showrunnerek jelentős része zsarnok és egész biztos, hogy Murphy-vel sem mindig könnyű együtt dolgozni, de a Pose első évadán látszik, hogy érezte, mikor vannak azok a pillanatok, amikor hátra kell lépnie és azokra hallgatni, akik átélték ezeket a történeteket. Közben pedig szeme is van a tehetséghez és biztosan lesz néhány színész, író és rendező, aki a Pose után sokkal jobb lehetőségekhez jut majd.

06-pose-106_w710_h473.jpg

Az első évad 8 epizódja után azt lehet mondani, hogy a sorozat legnagyobb fegyvere, hogy nem esett a gyakori Netflix-es hibába, amikor több epizódra húzzák szét az eseményeket, mint amennyi indokolt lenne. A Pose-ban ezzel szemben mindegyik epizódnak van valamilyen központi témája, illetve eleje-közepe-vége, és sokszor hosszabb idő is eltelik két epizód között. Összességében a Mad Men történetmesélési stílusához lehet hasonlítani. Ott Don (Jon Hamm) és Peggy (Elisabeth Moss) története volt a lényeg szinte mindig, de, hogy rajtuk kívül épp kire került a fókusz, az állandóan változott.

Az első részbe mondjuk annyi mindent zsúfoltak bele, hogy pusztán az alapján talán nem jutna eszébe az embernek pont a történetmesélést dicsérni, mert a sok információ után kicsit olyan érzésünk marad, mintha fejbevertek volna. De már ezen a ponton is láthatunk hatékony metaforákat például arra, hogy milyen helyzetekben jelenik meg a transzneműek kiközösítése még az LGBTQ közösségen belül is. Amikor már nem kell mindenkit bemutatni és lerakni az alapokat a sorozat részről részre válik magabiztosabbá és így sokkal szórakoztatóbbá is.

Ebben a világban az emberek kénytelenek saját “házakat” alapítani, mi a legelején az Abundance házat ismerjük meg, amit vas kézzel vezet Elektra (Dominique Jackson). Pont akkor kapcsolódunk be, mikor Blanca (MJ Rodriguez), a sorozat másik főszereplője megtudja, hogy AIDS-es és nem akarja tovább vesztegetni az idejét és úgy dönt inkább saját házat alapít. Szinte azonnal csatlakozik hozzá a kurvaként dolgozó Angel (Indya Moore), a táncos Damont (Ryan Jamaal Swain) pedig az utcáról szedi össze. Innentől fogva pedig a sorozat a legtipikusabb családi történeteken megy keresztül, csak egy különös közegben és nem mindennapi emberekkel.

pose_108_0868.jpg

Angel beleszeret egy Donald Trumpnak dolgozó yuppie-ba (Evan Peters), akinek egyébként felesége van (Kate Mara), Damonnak is lesz szerelme, de nála még az is kérdéses, hogy bejuthat-e abba a tánciskolába, ami segíthet neki befutni. Ki kell még emelni a sorozat legnagyobb sztárját, a bálok műsorvezetőjét, vagy MC-jét, Pray Tellt, akit Billy Porter olyan bombasztikusan alakít, hogy igazán szomorú lesz, mikor jövre még csak Emmy-jelölést sem kap majd érte.  Elsősorban a történetmesélésnek köszönhető, hogy ahogy mindenkivel egy kicsit több időt töltünk el, úgy derül ki, hogy mindenkit lehet valamiért kedvelni, és a történetek hétköznapisága sem von le túl sokat az összképből.

A Pose az a mese, amiben ott van a valóság magja, de pont annyi smink, szellemes duma és művészi rendezés van rápakolva, hogy úgy érezzük valami újat tud mondani akkor is, mikor évente több ezer órányi sorozatból lehet választani. Ezeknek a karaktereknek nem csak a bálokhoz, de pusztán a létezésükhöz is óriási bátorságra van szükségük, amivel annyi swag, bravadó, meg Big Dick Energy jár, hogy nem lehet ellenállni ezeknek a figuráknak. A sorozat a 80-as évek igazi valóságát úgysem tudja megmutatni, de legalább megteszi azt a szívességet, hogy az emberben lakozó jóságot ünnepli és nem fetreng a kelleténél többet saját nyomorúságában.

Nem akar senkit megbüntetni, inkább örül, hogy végre hagyták, hogy elmondja a történetét, ami után úgy nézhetünk rá, ahogy megmutatni akarja magát, nem úgy, ahogy mi akarjuk látni, mindenáron.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Billy a kölyök 2018.07.29. 08:43:06

„a kritikusok imádják”
Na még szép. Merné nem imádni valaki. A világból is kiüldöznék az SJW tolerancia-bajnokok, talán még az élete is veszélybe kerülne.

sanyisanyi 2018.07.29. 09:11:21

És ez vajon mitől az év egyik legjobb sorozata? Azért mert transzik vannak benne? Mert mást én találtam benne.
Lehet, hogy a kritikusok imádják, de ahogy a legtöbb nézőtől, tőlem is kaszát kapott 2 rész után

Neocon 2018.07.29. 09:13:50

@Billy a kölyök: Hja kerem, szep uj vilag. Kedves Fega: a cis/cisz kifejezes serto, ne hasznald, hacsak nem akarsz bigottnak tunni.

Csaba121 2018.07.29. 09:18:48

Azért volt már egy ilyen francia film, amit a közönség is imádott, a La cage aux folles (1978), ami magyarul kb. annyit tesz hogy Travicsehó vagy Buzibár - és aki látta a filmet, az tudja, hogy erről szól -, de valamilyen hihetetlen félrefordítás miatt az lett a magyar címe, hogy Őrült nők ketrece...

exilis 2018.07.29. 09:24:21

Hát én is csatlakozom az előttem szólókhoz. Miért is kell bátorság, hogy a manapság legdivatosabb PC témák egyikéhez nyúljak? Nem, ez nem bátorság, ez éppen csak a vonatra felülés, a trend meglovaglása, biztos pénz, biztos elismerés, hiszen mindig előkerül hogy ez mennyire "fontos téma" .

Közben meg az igazán fontos témák, az elidegenedés, elmagányosodás, a világ eltárgyasiulása, az egyre frusztráltabb, lelki beteg tömegek sehol nem jelennek meg.

2018.07.29. 10:11:40

@exilis: Dehogynem. Amíg élsz, leszarnak. Ahogy meghaltál, mindjárt lesz facebook rajongói oldalad is.

Sir Gombóc 2018.07.29. 10:25:04

A transzneműséget nem kellene összekeverni, összemosni a homoszexualitással.

paráznabillegető 2018.07.29. 10:29:15

ötövözni kéne a starwars-szal.
mekkora lenne már!
b-terv: travi walking dead...

faszpinageci 2018.07.29. 11:14:22

Köszi a kommentelőknek, hogy a cikk után gyorsan sikerült visszazökkenni a szarszagú, primitív magyar valóságba!

Szabinho 2018.07.29. 11:23:51

én támogatom, hogy legyen sorozat mindenkinek. de ez alatt a mindenkit értem. tehát, ha valaki nem akarja mondjuk a középkori angol lovag szerepében egy afro-amerikai színészt látni, akkor arra is legyenek tekintettel. sokkal jobb, ha külön hagynak mindenkit szórakozni, mintha ráerőszakolják a saját politikai nézeteiket a nézőkre. ezzel hosszú távon csak maguknak ártanak

Szabinho 2018.07.29. 11:25:40

@faszpinageci: aminek te is a részese és alakítója vagy. a felhasználóneved magáért beszél

lippant 2018.07.29. 11:27:09

@faszpinageci: Mármint a szarszagú, primitív, liberrált. sjw baromságból kilépni. Hála Istennek, itt még nincs véleményterror, mint az USÁ-ban.

oldalas 2018.07.29. 11:41:20

soha nem volt még ilyen hosszú poszt egy sorozatról itt na vajh mír?

mizie 2018.07.29. 12:05:00

@exilis: @lippant: Nagyon vicces ez a hisztike amit levágtok :) Képzelem, ahogy elszorított herével nézitek a sorozatot és nyöszörögtök :D

Rozsgyi 2018.07.29. 12:28:40

Erdekes nehany percig egy ilyen vilag bemutatasa, de sorozatkent szerintem nem mukodik. Kb. Mint egy amator falusi szintarsulat mindennapi eletet kovetni. Vannak ennel izgalmasabb tortenetek is.

opinionnotfact 2018.07.29. 13:28:50

A cikk elején kifejtett filozofikus kérdésre egyszerű a válasz:
Azért nem volt eddig ilyen sorozat, mert a transzneműek közössége számban elenyésző, és eddig nem karolták fel az ügyüket a média-hatalmasságok.
A kérdés inkább az, hogy most miért tették, de erre se nehéz válaszolni: a nyugati világ nyakig süppedt a kényszeres virtus-szignálásban. Muszáj jó pontokat szerezni az interszekcionális társadalomkritika órán, mert a tárgy önjelölt professzorai a leghangosabbak és legmainstreamebbek.
Olyan világban élünk, ahol nehéz eldönteni, hogy a Hogy neveld a sárkányodat címszereplőjének azon leírása, hogy "studiók által erőltetett heteroszexuális sárkány" vajon paródia-e vagy valóban a nézőközönség már a homoszexuális sárkányok rajzfilmre komponálását követeli-e.

A cikknek, és a tárgyalt jelenségnek a legszembetűnőbb problémája az, hogy háttérbe tolja az egyén emberi minőségét, és a csoport-identitást teszi az ember legfontosabb, legmeghatározóbb értékévé. A színészvilágban már nem az a fontos, hogy ki tehetséges, hanem az, hogy kinek milyen a bőre színe vagy a nemi identitása. Scarlett Johansson színészi képességein lenne mit vitatkozni, de nyilvánvaló, hogy itt csak az számított, hogy nem vallja magát transzneműnek.

Különösen érdekes a következő gondolat: "az LGBTQ közösségnek nem kell Giliead-ba mennie ahhoz, hogy elképzeljen egy olyan világot, ahol minden meg akarja fosztani az emberségétől és a méltóságától"
Minden meg akarja fosztani. Érted?? MINDEN!!! Ez a nyugati világ divatos, de vészesen általánosító áldozat-komplexusos narratívája: MINDENKI ellened van! A Handmaid's Tale nem volt elég jó sztori, mert az nyíltan fikció volt. Kellett egy olyan sorozat, ami megmutatja, hogy nem csak elvileg lehetne a világ MINDEN-fób, de valójában az is. (Vagy az volt a 80s években).

"... olyan bombasztikusan alakít, hogy igazán szomorú lesz, mikor jövőre még csak Emmy-jelölést sem kap majd érte"
Ez a jövőbelátó sajnálkozás meg miért kellett? A cikkíró előre mindent tud? És ha Billy Porter minden lehetséges díjat bezsebel jövőre, akkor mi van? Akkor is a cisz, fehér felsőbbrendűség és a patriarchátus uralkodik, és mindenki el van nyomva?

És a cikk mellett megjelent disclaimer sem fest túl jó képet az indexről. Szerintem nem jó politika úgy hozzáállni az olvasóközönséghez, hogy "úgyis tudom, mi lesz a véleményed, amit most itt ki is parodizálok." Akkor inkább ne engedje meg a kommentelést, és éljen a kis vélemény-visszhangos buborékában. Úgy tűnik, hogy az író az ilyen megjegyzéseket szellemesnek érzi, de kívülről inkább duzzogásnak tűnik.

Nagyon várok már egy olyan filmre / cikkre, ahol transzneműek, melegek, nők, ázsiaiak, stb. azért kapnak elismerést, mert kiválóan végzik a munkájukat, tehetségesek, jó emberek, és nem azért, mert valamilyen csoporthoz tartoznak!

_Neville 2018.07.29. 13:41:56

Azért jó, mert transzneműek vannak benne? Olyan szép, mikor Nyugaton élnek tovább a komcsi hagyományok, csak most nem a hős munkásmozgalmárokat meg partizánokat kötelező imádni.

kgaba82 2018.07.29. 14:46:56

@Corvus69:
"Genetikai hulladékok."
Talán azok. De ahogy más fogyatékosoknak, nekik is jár a teljes élet és a tisztelet.
Szaporodni úgyse nagyon fognak. A 7 milliárd emberhez képest az-az 1-2 ezrelék, mit számít.
Engem nem nagyon érdekelnek. A valóságshow, cigányzene, gyökér magyar vagy török sorozat kedvelőkből százszor annyi van.
Azért nem fogok összeborulni az egyik irritáló csoporttal, hogy együtt utálhassam valakivel a másik társaságot.

kgaba82 2018.07.29. 16:03:06

@exilis:
Ugyan, honnan veszed hogy biztos pénz?
Legfeljebb valami díj.
A pénz a hirdetésekből van. Az meg nézettség nélkül nem jön.

kgaba82 2018.07.29. 16:49:14

@Szabinho:
"akkor arra is legyenek tekintettel"
Nem. Minek?
Ott a távirányító. Használd!

Egyébiránt komoly gond van azzal, aki azért nem bír élvezni egy filmet, mert a karaktert más színű színész játsza.

"én támogatom, hogy legyen sorozat mindenkinek. de ez alatt a mindenkit értem"
Talán a komcsik bevették Hollywoodot!
Vagy az azért írod, mert az egyszázalékod minden évben a Filmalapnak utaltatod?
Mindenkinek egy fullra testreszabott sorozatot!
Ne inkább egy saját magára szabott, minden tekintettben komfortos környezetet. Ütköző nézetek, vita nélkül? Esetleg szomorú, beteg emberek nélkül?
Legyen a jelszó inkább;
Mindenkinek saját Mátrixot!

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2018.07.29. 20:05:01

Frances Mcdormand felemelte a hangját, minden filmbe szerepeljen sárga, fekete, meleg stb, és magasról leszarják hogy dramaturgiailag helytelen lenne őket szerepeltetni, de mostantól ez hollywood kötelessége.
Ha most forogna a Sopranos a kis Tonyból biztos buzit csinálnának, Cristofert meg egy feka alakítaná.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2018.07.29. 23:58:40

Annyira az "Év legjobb a sorozata" hogy egészen a ami napig nem is hallottam róla.

kommentes nikk 2018.07.30. 08:05:32

Értem én, hogy lelkesedni kell az ilyen témákért hivatalból, de fullba nyomja a kretént a szerző az ilyen év sorozata dumákkal, kontraproduktívak ezek a két lábbal ugráló lelkesedések, mert nyilván nem az év sorozata, hanem azért tarthat számot érdeklődésre, mert provokatív rétegtéma.

sixx · http://comment.blog.hu 2018.07.30. 09:25:19

@kommentes nikk: az meg van engedve a posztírónak, hogy NEKI ez legyen az év sorozata? lécci, naaaaaa, engedd meeeeg.

kommentes nikk 2018.07.30. 11:37:47

@sixx: te meg megengeded, hogy véleményem legyen a címről? Vagy ezt a nikkemet is letiltod? Lécci ne, elfogytak, nem akarok újat csinálni :)

Samott 2018.07.30. 15:39:55

@Szabinho: szerintem Denzel Washington teljesen jo volt a Sok hűhó semmiértben.
süti beállítások módosítása