Megint nekem jutott a szombati Hungary's Got Talent, ami sajnos olyan semmilyenre sikeredett, hogy önként biztosan nem vállaltam volna. Pedig ez már az élő show, tehát a válogatott hülyék helyett a válogatott tehetségek műsora - de hát itt ugye néha elég sajátos módszerekkel válogat és juttat tovább fellépőket a zsűri. Azt, hogy nem elég erős a mezőny, valószínűleg az RTL-nél is érezték, mert a mostani adásban szinte mindenki ledobta magáról a textilt: a félvér énekesnő, a Hot Men Dance, sőt, még Horgas Eszter is!
Élő show-ként ez volt az első alkalom, hogy Balázs nem a színpad mellett röhögött a kis padawanjával, a szegény ember Vadon Janijával, Dombival, hanem műsorvezetőként darálta az élő show szabályait, néha ilyen szöveggel feldobva a dögunalmas mantrát:
"100 éven felüli nézőinknek javasoljuk a teletextet!"
Néha pedig "mókás" sms-eket Twitter-üzeneteket olvastak fel:
Nem vagyok ugyan adásrendező, de a New Dance World Tánciskola produkcióját szerintem óriási hiba volt a legelejére tenni. Bizonyára iszonyú tehetségesek a színpadon folyamatosan ugráló és szaltózó, tökugyanolyan szőke csajok és basaballsapkás srácok, de valahogy ez a kusza káosz egyáltalán nem volt olyan combos show, amire a néző azt mondja, hogy ez igen, innen már ne is kapcsoljunk le sehová, anyukám! Ráadásul az egész olyan volt, mint A király visszatér végtelenített fináléja: mikor már azt hittem, hogy vége, megint elkezdtek egy totál másik dallamra táncolni. Az előadás csúcspontja így számomra leginkább az volt, hogy Csuja Imrét is szívesen bevették volna a csapatba szaltózni, Dombival együtt. Na AZT megnéztem volna!!!
Másodiknak a Csoki bácsinak oltárt állító Infusion Trió következett. Ciki is lett volna, ha ennyi Üvegtigris- és Csuja-fényezés után lebőgnek valamivel, úgyhogy a Depeche Mode-feldolhozással biztosra mentek. Amikor kiderült, hogy az egyik Infusion-tag apja a Liszt Ferenc Kamarazenekar tagja, a köldökig dekoltált Horgas Eszter szóba hozta, hogy ő azzal a patinás társasággal körbeturnézta a világot, így most egy kicsit fél:
"Ha most dicsérek, akkor újabb témát adok a bulvárnak."
Balázs még külön figyelmeztette is, hogy "óvatosan a bulvárral!"
Lehet ezen vigyorogni meg szellemeskedni, de ami történt, nevezetesen saját kísérőzenekart aranygombbal azonnal továbbjuttatni, az nem "a bulvárnak" ciki. Ez leginkább Horgas Eszternek meg az RTL-nek kellene, hogy kínos legyen!
Na de vissza a tehetségekhez. Zsófi, a 6 éves versmondókislány megint szuperaranyos volt. Csak nem biztos, hogy el kellene rontani szegényt azzal, hogy elveszik tőle a gyerekkorát, és már ennyire fiatalon bedobják a showbiznisz poklába.
A Wallkings viszont tényleg jó volt, az eleve nem könnyű trambulinról falra ugrálást egy 30-as évekbeli szállodai sztorival turbózták, amiben egy bajszos gentlemant öltöztet fel a londiner, a pincér és a dögös pincérlány!
A Got Talent egyébként eddig kimondottan ügyelt arra, hogy a szokásos csöcstenger közepette a női nézők is kapjanak valamit - jelen esetben izmos testű táncosfiúkat, akik most Hot Men játékfigurákként dobtak le magukról mindent. A zsűri viszont szellemesebb koreográfiát követelt, érdekes módon még a célközönségnek számító Patrícia és Horgas Eszter is.
Azért Balázs itt eléggé formában volt:
"Dombikám, neked mennyi idő kellene, hogy így nézz ki? 4000 év?"
A táncot sötétben villogó ruhákkal kombináló Dirty Led Light Crew produkciója viszont pont az a fajta látványos show volt, jó zenei válogatással, amit a műsor elejére kellett volna tenni, hogy bevonzza a csatornák közt kapcsolgató nézőt. Nekem az tetszett legjobban, amikor a végén a fénykardos neonfigura hosszában ketté csapta az egyik táncost - akit ugye két darab, félig világító ruhás táncos játszott el a sötétben!
Badár fia, Tamás (Jimmy fia, Krisztián után szabadon) egy stand up comedybe oltott bűvésztrükköt hozott, saját magának hazatelefonálással. Szerintem ez itt már kevés a sokkal látványosabb show-t nyomó csoportok ellen, mindenki mást viszont elbűvölt, haha.
Orbán Gábor, a szeméthegyen triálozó, erdélyi bringás srác megint odatette magát, az pedig külön jó pont, hogy még a környezetvédelmi üzenetre is figyelt, miközben a posztapokaliptikus játszótéren trükközgetett! Íme:
Niabe Doriane vetkőzős produkciójáról mindenki értesült már korábban, hiszen tele volt vele a sajtó. A meztelenség láttán Csuja Imre kicsit komikusan egyből Adyt meg Madách Színházat kiáltott, a többiek meg leginkább az ebben a szakmában a tehetség mellé kötelező énekórákat hiányolták. A bemutatkozó kisfilm is inkább arra játszott rá, hogy itt egy aranyos félvér lány, akit még a szemét barátja is kidobott, az apja ráadásul nem is Magyarországon, hanem Franciaországban él, ezért kell most a világbéke és a tolerancia nevében vetkőznie, tessék azonnal küldeni a szavazatokatt!
Az ezután következő Tűzmadarak produkciójában amúgy nekem nem is a lángoló fáklyák hajigálása tetszett a legjobban, hanem a szereplők steampunk jelmeze, a cilinderrel meg a pilótaszemüveggel. Sajnos a zsűrinek még ennyire sem tetszett a show, az újra az irodalom felé kalandozó Csuja Imrén kívül mindenki kutyázta. A Got Talentben viszont az élő show-ban már nem a zsűri dönt a továbbjutásról,
hanem a nézők!!!
Ez pedig az a faktor, amit a kertévés producerek nemigen tudnak befolyásolni, sem a szakmai tudás előtérbe tolásával, sem a vetkőzéssel, sem az emberi sorsokkal, sem a cukisággal. A nézők ugyanis most a Dirty Ledet és a kis versmondólányt juttatták tovább - ő egyébként ekkorra már aludt, mivel fejlődésben lévő szervezetként nem maradhat fenn sokáig. Bejutott a legjobb négybe Badár bűvész fia és a New Dance World is, az utóbbit viszont a szigorú zsűri kiszórta.
Ennyi volt a Got Talent első élő adása, jövő héten már sixx ír a műsorról.
Az utolsó 100 komment: