Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Súlyos gerinc- és koponyasérüléseket szenvedett Rékasi Károly

2015. július 01. 08:49 sixx 318 komment

rekasi-karoly_650x433.jpg

A Barátok közt egyik legkarizmatikusabb szereplője tegnap szenvedett balesetet - a szemtanúk és más források beszámolója alapján egy figyelmetlen előzés következtében. Rékasi 600 köbcentis robogójával éppen egy előtte haladó autót akart megelőzni a XXII. kerületben (az RTL székházától nem messze), de nem vette észre, hogy az meg balra kanyarodna, és belecsattant az autó oldalába.

Az ütközés olyan erejű volt, hogy a színész öt métert repült. A baleset szemtanúi közül egy nő azonnal a segítségére sietett, ő az RTL Fókusz című műsorában azt mondta, hogy Rékasi Károly magánál volt, amikor odaért mellé, és mindenképpen fel szeretett volna ülni, de ezt ő nem engedte neki, attól tartva, hogy valami súlyos sérülése van, amin a mozgás csak rontana. Rékasi hallgatott a nőre, és fekve várta meg a mentőket, akik, egy másik szemtanú beszámolója szerint, elég sokáig foglalkoztak vele mire stabilizálni tudták az állapotát.

A vétlennek tűnő autó sofőrje a Blikknek azt nyilatkozta, hogy balra akart fordulni, és ki is tette az irányjelzőt, amit Rékasi valószínűleg nem vett észre.

Már kanyarodtam, amikor úgy döntött, hogy megelőz, de belém hajtott. Sajnos azt gondolom, hogy a motoros elég súlyos sérüléseket szenvedhetett, mert hatalmas erővel csattant az autómba. A kocsim nagyon összetört, trélerrel kell elszállíttatnom.

rekasi_karoly_balesete.jpg

(Kép innen)

A sérültet a Honvédkórházba szállították, állapotáról annyit lehet tudni hogy súlyos gerinc- és fejsérüléseket szenvedett, és jelenleg intenzív osztályon fekszik. Állapotáról a család kérésére nem adnak ki több információt. A balesetről írt előző cikkünk itt olvasható.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Etniez 2015.07.01. 14:35:55

@Muad\\\'Dib: Az a hülyemotoros kategória. Ez meg a hülyeautós.
Van mind a kettőből. De konkrétan ez a baleset valószínűleg a hülyeautós miatt volt.

AtiSnatch 2015.07.01. 14:37:18

@Etniez: vagy a hülye motoros miatt.

Etniez 2015.07.01. 14:38:26

@AtiSnatch: Köszönjük a hozzászólásodat.

lobster thermidor 2015.07.01. 14:38:54

@Béla Forgó:

Lehet, hogy nem pontosan értjük egymást, vagy én értettem félre valamit.
Én azt mondom, hogy az a jó, ha inkább itt elmélkedünk hosszasan a dolog felett, és mindenki elmondja a maga verzióját, mert abból pro, és kontra csak tanulni lehet.
Ha bekövetkezik egy ilyen baleset, azt is részletesen elemezni kell, de a kórházi ágyon utólag már sajnos késő. A megelőzés, a defenzív vezetés, és a felelős magatartás mindennél fontosabb. Ha ez a mai baleset csak egy embert is gondolkodásra késztet egy hasonló szituációban, az emiatt nem végrehajtott előzést értelemszerűen nem követi baleset, már nem volt hiábavaló a szócséplésnek tűnő sok - sok hozzászólás.

Ghézaa 2015.07.01. 14:39:11

@recirkulációs kör: Ha már nehéz a felfogásod, akkor fordítsuk meg:
Hol írja a kresz, hogy a kereszteződés feloldja a főútvonal táblát?

RePet1977 2015.07.01. 14:39:14

@MikeBoy:
Az már megbeszéltük, hogy az táblákat taglaló paragrafusokban minden esetben van olyan pont amely megmondja, hogy mely táblákat old fel kereszteződés...

Analitikus Marslakó 2015.07.01. 14:46:55

Nekem is volt már ilyesmi balesetem. Jobbra, a padkára lehúzódó autót kezdtem "előzni" (kerülni), és, mire odaértem, már pont derékszögben állt, tehát merőlegesen találtam el a bal első kerekét: azért húzódott le a lelkem, hogy aztán nagy ívben balra kanyarodva megforduljon, és az út másik oldalán álljon le. (Mert ott volt a paradicsomföldje.) Majd' egy év kellett hozzá, hogy kihozzák hibásnak. Az indoklás az volt, hogy a balra kanyarodást mindaddig nem kezdheti el a forgalomban résztvevő, ameddig nem győződött meg arról, hogy AKÁR SZABÁLYTALANUL IS, de nem kezdték előzni. Nyilván, ha szabálytalanul előzik, akkor közössé vagy megosztottá válik a felelősség, de a balra kanyarodó, akibe beleszállnak, MINDENKÉPPEN FELELŐS.

recirkulációs kör 2015.07.01. 14:47:00

@Ghézaa:
Hol írja, hogy nem oldja fel?
Mert a logikus az, hogy minden olyan táblát felold, aminek a létéről nem tudhatsz.
Vagy ne kérjek tőled olyan nehezet, mint a gondolkodás?

F3c0 2015.07.01. 14:47:37

Érdekes milyen kommenteket olvasok. A hibás, az autós, mert balra kanyarodás megkezdése előtt nem győződött meg arról ,hogy valaki előzni kezdte e őt, ha kereszteződés van, ha nincs. Károly hiába lépte túl mondjuk a megengedett sebességet, ő egyenesen haladt. A hibás mindig a kanyarodó!!! (valószínűleg jobbról kerülte volna Károly az autót, ha az előre jelzi egyértelmű kanyarodási szándékát)

recirkulációs kör 2015.07.01. 14:48:26

@RePet1977: .
A megbeszélést úgy érted, hogy te ideböfögtél egy ilyen ökörséget, viszont az adott KRESZ-paragrafust azóta sem tudtad beidézni. Mert nincs ilyen.

recirkulációs kör 2015.07.01. 14:50:08

@F3c0:
Lófaszt.
Ha előbb jelezte a kanyarodási szándékát, mint a motoros az előzésit, neki van elsőbbsége.

F3c0 2015.07.01. 14:51:14

@recirkulációs kör: Kresz olvasás hiányzik neked, és egy rendőrrel való beszélgetés!

RePet1977 2015.07.01. 14:53:54

@recirkulációs kör:
Akkor te jössz... írd ki, hogy melyik paragrafus melyik pontja az amelyik leírja, hogy minden táblát, vagy, hogy a főútvonal táblát feloldja az következő útkereszteződés.

Én csak azt írtam, hogy minden közúti táblával foglalkozó paragrafus 10-17§-ban részletesen le van írva, hogy melyek azok a táblák, amelyeket felold a következő útkereszteződés. ÉS PONT.
A főútvonal táblánál a 11§ paragrafusban nincs ilyen pont.
Ne legyél már ennyire gyépés...

contractor 2015.07.01. 14:53:54

Egy európai gépjámü biztonsági szakember mondta , ha valaki ma találná fel a motorkerékpárt, biztosan nem kapna rá engedélyt, hogy közúti forgalomban használja. A személygépkocsikra mindenféle töréstesztet elöírnak, utasbiztonsági szabályokat, de a motorkerékpárok meg semminek sem felelnek meg. Úgyhogy mindenki csak saját felelöségére használja öket!

2015.07.01. 14:54:05

@recirkulációs kör:

Olvasgass kicsit és tanulj már végre a magas ló helyett! :)

kreszforum.hu/kozuti-jelzotablak-hatalya/

Ha lusta vagy kiemelek egyetlen mondatot:

"Ezeket a jelzéseket egy esetleges kereszteződés nem írja felül, kizárólag a jelzés vége tábla."

És segítek, hogy ebben a listában benne van a főútvonal tábla is.
Irány a medve! ;)

playoff szakáll 2015.07.01. 14:55:45

Sziasztok, remélem, nem szoktatok vezetni. Naszóval.

Rékasinál megfelelőbb ember nincs Tom Cruise magyar szinkronhangjára, úgyhogy mielőbbi felépülését várom el. Tőle.

A baleset körülményeinek rendezése pedig bízom benne, hogy emberi módon sikerül.

RePet1977 2015.07.01. 15:01:50

@MikeBoy:
Jó ez, csak majd erre azt találja ki, hogy EZ NEM KRESZ... csak egy magyarázat.
Pedig pont az ilyen gyépéseknek találták ki a kresz magyarázatát, akik képtelenek megérteni a paragrafusok pontjait.

2015.07.01. 15:05:47

@RePet1977:

Pedig itt valaki egész korrekt összefoglaló munkát végzett abban az anyagban lássuk be! :)

Etniez 2015.07.01. 15:08:08

@contractor: bicikli sem lenne. Meg sport sem.

Etniez 2015.07.01. 15:17:01

@Elbandy75: Itt valószínűleg a 34/b nem volt betarva

Arcade Macho 2015.07.01. 15:18:12

@Etniez: "Persze, de valakinek nem az élete a rettegés."

szoval ha 60nal haladvan (varosban :) ) elemvag egy baromallat indexeles nelkul, en nem fogom kapkodni a kormanyt, hogy felcsavarodjak a fara
te nyugodtan tedd azt

tudod ezt nem defenziv vezeteskent tanitjak, de sajna tudni kell hogy mire kepes egy 30 cm atmeroju fa, meg hogy a "felcsavarodott a fara" az milyen erdekes informaciot hordoz magaban

RePet1977 2015.07.01. 15:19:09

@Etniez:
Miért? Előzött valamit a VW?

Arcade Macho 2015.07.01. 15:21:20

@szélvédős: "Max, ha jött mögöttük egy kamerás autó"

nekem van bekeszitett regi laptop linuksszal
pont erre az esetre :)
ugyanis en nagyon de nagyon defenziv vagyok, nem akarom hogy par aktatologato barom miatt elvegyek a gepemet es benntartsak par evet
kamera az auton van, az termeszetes :)

moczizoknak eleve kotelezonek tennem

kalbász 2015.07.01. 15:23:47

@Muad\\\'Dib:
Hogy ki hibázott, hát, nem lesz egyszerű eldönteni.
Nyilván nem akar senki sem meghalni, lehet hogy nem indexelt elég korán az autós, lehet, hogy nem vette észre az áldozat.
De lehet hogy ő szabálytalankodott.
Tegnap pl egy robogós vágott ki elém, az alsóbbrendű útról úgy, hogy kikerülte az őt megelőző, az elsőbbséget megadó autóst!
Nekem kellett satuzni.

Egyáltalán nem számítottam rá, el se akartam hinni. Remélem a srác megjegyezte a dolgot és nem csinál több ilyet. De általános jelenség bizonyos kereszteződéseknél, a piroson szétnézés nélkül átkelő gyalogosokkal, néha még a fülük is be van dugva zenével, hogy nehogy halljanak valamit maguk körül.
Nagyon kéne a kresz meg a józan ész oktatása az általános és középiskolákba.

Arcade Macho 2015.07.01. 15:24:45

@contractor: "A személygépkocsikra mindenféle töréstesztet elöírnak, utasbiztonsági szabályokat, de a motorkerékpárok meg semminek sem felelnek meg."

pontosan!
irtam is, egy jo kis porgos kettes nyunyugi stift es Rekasi sajat laban tavozott volna...
az a stift ami ugymond eletveszely...

Elbandy75 2015.07.01. 15:25:16

Üdv én annak idején úgy tanultam, hogy kereszteződésben nem előzünk. De bocsi ha rosszúl tudom. De sajnálom nagyon hogy megsérült.

kalbász 2015.07.01. 15:27:09

@MikeBoy:

Most egy kicsit megijedtem...
Ugye tudod, hogy vannak területre érvényes táblák, amiket csak a végüket jelző tábla old fel.
Meg vannak a normál táblák, amiket felold a kereszteződés.

Tényleg kéne az a kresz oktatás.

Ejaku LAZIO 2015.07.01. 15:30:14

@Macropus Rufus:
képzeld, lehet. csak abban az esetben nem lehet, ha egyenlő rangú utak kereszteződéséről van szó, ez kb. az útkereszteződések 1%-át teszi ki Magyarországon, a maradék 99%-ban, ahol alá-fölé rendelt utak kereszteződéséről van szó, ott lehet

@szélvédős:
jajj, de fogyatékos vagy Istenem. te magad említetted az egyik lehetőséget a bizonyításra, de szted vajon mire vannak a szemtanúk, na meg a két érintett fél vallomása is nyilván dísznek lesz.

Analitikus Marslakó 2015.07.01. 15:34:28

@recirkulációs kör:
"Ha előbb jelezte a kanyarodási szándékát, mint a motoros az előzésit, neki van elsőbbsége."
Nincs ilyen. Nem kezdheti meg a balra kanyarodást, ameddig nem győződött meg arról, hogy nem okoz nagyobb bajt. Az autós mindenképpen hunyó. Közös felelősség akkor jöhet ki, ha pl. bizonyítható a motoros gyorshajtása. Akkor sem azért, mert hogy gyorsan hajtott, és az milyen csúnya dolog, hanem azért, mert akkor vélhette azt az autós, hogy ő még simán bekanyarodik egy szabályos tempóban haladó jármű előtt, de az annyira gyorsan jött, hogy erre mégsem volt ideje.

RePet1977 2015.07.01. 15:45:57

@Analitikus Marslakó:
Na de akkor a motoros sem kezdheti meg a balról való előzést, ha az előtte levő autó jelzi a balra való kanyarodás vagy előzés szándékát.
34§ 4. a. pont erről szól... akkor a motoros nem hunyó ilyen esetben? Dehogynem.

recirkulációs kör 2015.07.01. 15:48:39

@MikeBoy:
Egy ilyen cikket bármilyen hülye írhat, te is.
Mutasd a KRESZ vonatkozó pontját.

recirkulációs kör 2015.07.01. 15:49:57

@F3c0:
Mutasd, melyik pont írja ezt a KRESZ-ben, baromka.

Ja, hogy egyik sem?
Ahogy az összes többi idióta sem tudja megmutatni.

RePet1977 2015.07.01. 15:51:20

@recirkulációs kör:
Megmutatom, ha te is megmutatod az igazadat :)
Amennyiben mutatsz egy olyan paragrafuspontot ami azt írja le, hogy a főútvonal táblát feloldja az útkereszteződés.
Na erre mit lépsz nagyokos? :D

Muad\\\'Dib 2015.07.01. 15:54:02

@Analitikus Marslakó:
Ne de, ha már megkezdte a kanyarodást, és utána kezdték előzni? Vagy te úgy kanyarodsz, hogy közben végig a tükröt nézed? Mert akkor szólj merrefelé mászkálsz, hogy elkerüljem még a környéket is...

Ghézaa 2015.07.01. 15:55:00

@recirkulációs kör: Amit te állítasz, azt hol írja a KRESZ?

RePet1977 2015.07.01. 15:55:22

Egyébként a főútvonal táblát még nagyon sok minden nem oldja fel. Többek között nem oldja fel a víz, nem oldja fel a pápa, nem oldja fel a Munka Törvénykönyve sem... Ezek nincsenek is benne a KRESZben... akkor miért lenne benne az, hogy feloldja az útkereszteződés... Okostojás :D

RePet1977 2015.07.01. 15:57:08

@Ghézaa:
Nem tudja megmutatni.. csak trollkodik :D

recirkulációs kör 2015.07.01. 15:59:27

@Analitikus Marslakó:
Már hogy a faszba ne lenne.
Olvass KRESZ-t.
Ha a balra kanyarodó jelezte az irányváltoztatási szándékát, akkor csak jobból szabad megelőzni.
Látsz valakit a tükörben 50 méterre, mikor már rég irányjelzel, behúzódtél a felezővonalhoz, lassítottál, mi ferde faszból kellene azt gondolnod, hogy a barom meg akar téged előzni?
Rá nem vonatkozik a KRESZ, vagy mi?

Ghézaa 2015.07.01. 16:00:23

@RePet1977:
"csak trollkodik"
Az még a barátságosabb opció.

recirkulációs kör 2015.07.01. 16:01:00

@Ghézaa:
@RePet1977:
Szerinted a STOP tábla feloldásáról szól a KRESZ?
Nem.
Akkor a STOP tábla szerinted meddig érvényes? Az országhatárig vagy a tengerig?

Nektek fáj a gondolkodás, azért nem szoktatok?

Muad\\\'Dib 2015.07.01. 16:08:04

@recirkulációs kör:
Agyhalott vagy:
"11.1. Főútvonal
a) A „Főútvonal” jelzőtáblát el kell helyezni
aa) a főútvonal kezdeténél,
ab) lakott területen kívül minden szilárd burkolatú út kereszteződése után,
ac) lakott területen kívül minden olyan földút keresztezése után, amelynek a főútvonalhoz szilárd burkolattal ellátott csatlakozó része 50 méternél hosszabb, illetve a szilárd burkolatú csatlakozó részen további útkereszteződés van,
ad) lakott területen szilárd burkolatú utak kereszteződése után a jelzőtábla megismétlése elegendő a menetirány szerinti minden második, harmadik útkereszteződés után, ha az így elhelyezett jelzőtáblák a főútvonalon haladók számára kellően láthatók.
b) A „Főútvonal” jelzőtáblát az előbbiekben említett helyeken felül mindenhol el szabad helyezni, ahol a keresztező úton (vagy a külön e célra létesített várakozóhelynek, illetve útnak nem minősülő, de járműforgalmat lebonyolító területnek az útra vezető kijáratánál) az „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblát elhelyezték, vagy útkereszteződésen kívül is, ha azt a helyi körülmények (pl. forgalomnagyság, a főútvonal jelleg megismétlése stb.) szükségessé teszik.
c) A „Főútvonal” jelzőtábla az útkereszteződés előtt is elhelyezhető, ha az útkereszteződésben a főútvonal vonalvezetése az egyenes iránytól eltér, illetve a tábla nélkül kétség merülhet fel, hogy melyik a továbbvezető főútvonal. A táblát az útkereszteződés előtt a főútvonal tényleges vonalvezetését és a csomópont kialakítását (a H-001 - H-006 példaábrák szerint) feltüntető kiegészítő táblával kell elhelyezni. Ez esetben az alárendelt forgalmi irány számára felállított elsőbbségadási kötelezettséget előíró jelzések alatt is kötelező a főútvonal vonalvezetését feltüntető „Elsőbbséggel rendelkező út” kiegészítő táblák (a H-007 - H-010 példaábrák szerinti) alkalmazása.
d) Ha a főútvonal jellegét az útkereszteződés előtt megszüntetik és az útkereszteződés után az út ismét főútvonal, a „Főútvonal” jelzőtáblát az útkereszteződés után - de még a legközelebbi útkereszteződés előtt - úgy kell elhelyezni, hogy a tábla láthatósága az útkereszteződéshez érkező jármű vezetője számára az elsőbbségi szabályozást ne tegye kétségessé. A „Főútvonal táblát az útkereszteződés után ilyen esetben 50 m-en belül elhelyezni egyáltalán nem szabad.
11.2. Főútvonal vége
a) „Főútvonal vége” jelzőtáblát kell alkalmazni minden olyan helyen, ahol az út főútvonal jellege megszűnik..."
83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet

Kiemelek neked valamit:
"lakott területen szilárd burkolatú utak kereszteződése után a jelzőtábla megismétlése elegendő a menetirány szerinti minden második, harmadik útkereszteződés után, ha az így elhelyezett jelzőtáblák a főútvonalon haladók számára kellően láthatók."

Érted, felfogod? Minden második, harmadik. Akkor tehát feloldja a kereszteződés? Aligha.

Ghézaa 2015.07.01. 16:11:11

@recirkulációs kör: "Szerinted a STOP tábla feloldásáról szól a KRESZ?"
Nem, mert a stop tábla adott pontra vonatkozó tábla

RePet1977 2015.07.01. 16:13:27

@recirkulációs kör:
Képzeld el... ír a stoptábla feloldásáról a KRESZ :D
„ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” (11. és 12. ábra), a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni. A vasúti átjáróra a megállás után a 39. §-ban foglaltak szerint szabad ráhajtani.

Ha tudsz értelmezni és gondolkodni, megálltál a megfelelő helyen elsőbbséget adsz majd utána továbbhaladsz. Az elsőbbség megadása feloldotta a táblát a továbbhaladásod során
Szólj ha nem érted :D

A Stp táblát azzal oldod fel, hogy MEGÁLLSZ (minden esetben) és elsőbbséget adsz. Ha ezt megtetted a tábla fel van oldva, mehetsz tovább.

/Most már kénytelen vagyok óvodai szinten magyarázni/

RePet1977 2015.07.01. 16:15:36

@Muad\\\'Dib:
Nem fogja fel.. Ne írj neki ilyen hosszú szöveget, mert
1. nem tud olvasni
2. nem tudja értelmezni
3. nem tudja felfogni

:D :D :D

2015.07.01. 16:16:02

@recirkulációs kör:

"Egy ilyen cikket bármilyen hülye írhat, te is."

Na ez azért már szánalmas.
A linkelt cikk arról szól, hogy valaki az összes táblatípusnak összeszedte a hatályosságát.
Még a címe is ez:

"Közúti jelzőtáblák hatálya."

Ezeket csoportba szedte és aztán szépen mindenhol leírta merre hány méter.
Benne van a főútvonal is, de pl. a STOP tábla is, lásd nevetséges kérdésed:

"Szerinted a STOP tábla feloldásáról szól a KRESZ?"

A válasz, igen szól róla!

Az ő összefoglaló munkáját nem fogadod el (akinek agya bocsánat logikája van az elfogadja), ami nyilván a KRESZ alapján készült, hanem cáfolod, de ezt a kút fejeddel teszed mindenféle forrás nélkül egy mondatot ismételgetve csak gyakorlatilag ezt:

"Nektek fáj a gondolkodás, azért nem szoktatok? "

Na most TÖKI!
Azért, mert ezt a mondatodat ismétled, na attól még ugye nem lesz igazad?
Mert semmilyen forrás nem támasztja alá az igazadat, csak az ellentétét eddig, ha ezt nem vetted volna észre.
Vagyis már régen egyedül mész szembe az autópályán a tömeggel és dühödten káromkodsz.

RePet1977 2015.07.01. 16:17:35

Egyébkén a KRESZT értelmes embereknek írták, akik tudnak gondolkodni.
Recirkulációs kör: Ha te nem érted, attól még nem a KRESZ írói a hülyék ;)

2015.07.01. 16:19:34

@RePet1977:

No ebben tévedsz!
Egyszerűen csak NEM TUD VESZÍTENI.
Ugye, ugye @recirkulációs kör: ?

recirkulációs kör 2015.07.01. 16:45:46

@Ghézaa:
Ezt hol írja a KRESZ?
Vagy csak annyi, hogy így logikus?

@RePet1977:
Magyarul nem írja a KRESZ, hogy meddig terjed a határa, csak a logikus gondolkodásra épít.
Pont mint amit én írtam.

Igen, értelmes embereknek írták, de ti ezek szerint nem vagytok azok.

@MikeBoy:
Szóval nem hivatalos rendelet, csak egy akárki írt róla egy cikket.
Köszönöm.

recirkulációs kör 2015.07.01. 16:49:55

@Muad\\\'Dib:
Ez már legalább egy rendelet.
Bár nem hiszem, hogy ezt nem jogászoknak tudni illene, a KRESZ-ben meg nem szerepel.
És a logika ellen való, hiszen mivel más egy lakott területen kívüli út, ahol minden kereszteződés után ki kell rakni, mint egy lakott területen belüli?

2015.07.01. 16:50:02

@recirkulációs kör:

Amiket te írsz it az hol hivatalos? :)))))

De a gyengébbek kedvéért

@Muad\\\'Dib:

már hivatalos szöveget idézett a KRESZ-ből.
És lám....nem neked van igazad. :)

Nagy Sándor Sándor 2015.07.01. 16:52:34

KRESZ 31§ (6) bekezdés !!!!!!!!!!!!!

(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.

ÉS EZ AZ AMI A BALESETET OKOZTA !!!!!

RePet1977 2015.07.01. 16:53:04

@recirkulációs kör:
Most már nem tudom máshogy írni te f*szfej: A kereszteződésre terjed ki a hatálya. Olvasd el a paragrafust :D
A hatálya a stopvonal,annak a hiányában pedig a kereszteződés :D
Értelmezési probléma? Világosan le van írva : SSTTTOOOPPPVVVOOOONNAALLLL anak hiányában pedig az ÚÚÚTTTTKKKEEERRREEESSZZZTTTEZZZZŐŐŐDDDÉÉÉSS VVVOOONNAAAALLLAAAAA :D
Nem írja hogy a stoptábla után x méterenként meg kell állni újból meg újból. Ha nem írja, akkor te olyan hülye vagy hogy 10 méterenként megállsz?

2015.07.01. 16:54:06

@recirkulációs kör:

"hiszen mivel más egy lakott területen kívüli út, ahol minden kereszteződés után ki kell rakni, mint egy lakott területen belüli? "

Abban TE ZSENI, hogy kibaszott felesleges és QRVA drága lenne mindenhova táblákat tenni lakott területen, ezért enyhítettek rajta. TELJESEN LOGIKUS SPÓROLÁSBÓL!
Tudod logika baszod, amire te itt utalsz állandóan.

"Bár nem hiszem, hogy ezt nem jogászoknak tudni illene, a KRESZ-ben meg nem szerepel."

Na ezt meg honnan vetted????

RePet1977 2015.07.01. 16:57:16

Ha a KRESZ azt írja, hogy a stopvonalnál meg kell állni (hiányában pedig az útkereszteződésbe való behajtás előtt), akkor ne akarjál már túlteljesíteni. Elég ha akkor állsz meg amikor a kresz írja.

RePet1977 2015.07.01. 17:06:25

@recirkulációs kör:
De azért megnyugodtál már ugye, hogy a GKM rendelet szerint lakott területen nem kell minden útkereszteződésbe kitenni (miért? csak, hogy legyen mit kérdezned...), attól még a főútvonal főútvonal marad :P

recirkulációs kör 2015.07.01. 17:18:38

@MikeBoy:
Nem a KRESZ-ből idézte.

"TELJESEN LOGIKUS SPÓROLÁSBÓL!"
Mivel logikusabb a spórolás lakott területen belül, mint kívül?
Egyik esetben nem tudhatja a vezető, hogy főútvonalon van, ha nincs tábla, akkor a másik esetben honnan tudhatja?

Mit honnan vettem, hogy nem szerepel a KRESZ-ben?
Hol szerepel benne, mutasd!

Az egyéb jogszabályokat meg nem kell ismerned, nem képezik a vizsga részét.

@RePet1977:
Faszfej a kurva édesanyád.
És? Az is le van írva, hogy a többi útba eső kereszteződésnél nem érvényes?
Nincs?
Akkor honnan veszed, hogy nem érvényes?
Ja, mert úgy logikus?
Pont mint a főútvonal tábla.

Ghézaa 2015.07.01. 17:20:55

@recirkulációs kör:
"Magyarul nem írja a KRESZ, hogy meddig terjed a határa"
De, írja.
"az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt"
Az, hogy ez neked magas, csak téged minősít.
---
Minél inkább erőlködsz, annál inkább bizonyítod, hogy halvány lövésed sincs arról, amiről okoskodsz.
Még mindig várom, hogy hol írja a KRESZ, hogy a főútvonal táblát feloldja a kereszteződés.
Azt írja, hogy vannak ilyen táblák, és ott konkrétan meg is vannak jelölve az érintett táblák.
De ha egyáltalán nyitott szemmel, gondolkodva közlekednél, akkor is látnád, hogy nincs minden utcasarkon főútvonal kezdetet tábla.

fullerg 2015.07.01. 17:21:54

@recirkulációs kör:
Roppant egyszerű a válasz:
Lakott területen belül akár 20-30 méterenként is lehet kereszteződés (100m-en belül 3-4 is)
míg lakott területen kívül ez nem jellemző.
Nem tudom merre laksz, de felénk ez elég egyértelmű.

Ghézaa 2015.07.01. 17:24:17

@recirkulációs kör:
"Egyik esetben nem tudhatja a vezető, hogy főútvonalon van, ha nincs tábla, akkor a másik esetben honnan tudhatja?"
A főútvonal tábla csak tájékoztatás, hogy folyamatosan védett az út, ha az összeset leszerelnék, akkor sem lenne belőle probléma.
Ezt már leírtam, de úgy látszik ez már magas szint neked.

"Az is le van írva, hogy a többi útba eső kereszteződésnél nem érvényes?"
"Akkor honnan veszed, hogy nem érvényes?"
Le van írva, hogy hol érvényes.

kisQtya 2015.07.01. 17:27:46

@RePet1977: Állítólag nem volt semmi komoly. Másrészt a lényege épp az, hogy minden autót számítógép vezessen és azok egymással tudjanak kommunikálni.

recirkulációs kör 2015.07.01. 17:58:52

@Ghézaa:
És hol írja, hogy csak annál az egy útkereszteződésnél, és az összes többinél nem?

"Még mindig várom, hogy hol írja a KRESZ, hogy a főútvonal táblát feloldja a kereszteződés."
Majd ha előbb megmutattad, hol írja, hogy nem oldja fel. Ugyanis én kérdeztem előbb.

@fullerg:
A sebességkorlátozást, várakozni tilost stb. megismétlik, pedig ugyanolyan sűrűn vannak a kereszteződések. Azon is lehetne spórolni, nem?

F3c0 2015.07.01. 18:08:48

@recirkulációs kör: Hát te egy fasz vagy. Menj máshová trollkodni köcsög.

2015.07.01. 18:17:56

@recirkulációs kör:

De a KRESZ-ből idézte! :)
A mindekori KRESZ ugyanis nem más, mint a hatályos közlekedésre vonatkozó szabályok gyűjteménye.
Amiket ott idéztek, azok pedig mind közléekedési szabályok TÖKI!

2015.07.01. 18:27:33

@recirkulációs kör:

"Mit honnan vettem, hogy nem szerepel a KRESZ-ben?
Hol szerepel benne, mutasd!"

Természetesen az előző erre is válasz.

A KERSZ-ből idézett!
Ott van @Muad\\\'Dib: a KRESZ-ből idézett.
Az ott a KRESZ a hatályos közlekedési szabályok közül néhány.
Ezt hívjuk KRESZ-nek és nem mást.

RePet1977 2015.07.01. 19:19:54

@kisQtya:
Mert még nem hekkelték meg őket amúgy rendesen.
Ha kommunikálnak egymással akkor azt jelenti, hogy nem zárt a rendszer. Ha egy rendszer nem zárt, akkor bele lehet nyúlni, ergo más is átveheti az irányítást. Elég egy vírus ami meglapul egy ideig majd egy időpontban aktiválódva az összes autót nekikanyarítja egy sziklának...
Hát kössz, inkább magamban bízok.

recirkulációs kör 2015.07.01. 19:27:14

@MikeBoy:
De nem a KRESZ-ből idézett, baromka.
A KRESZ ez:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól

Tudom, túlságosan ostoba vagy hozzá, hogy ezt felfogd.

@F3c0:
Az anyád meg egy büdös kurva, azért vagy te egy tetves tahó.

RePet1977 2015.07.01. 19:34:34

@recirkulációs kör:
Te meg egy olyan troll vagy, aki még arra is képtelen, hogy saját állításának igazát belinkelje:

Idézlek: 2015.07.01. 12:28:05
"A tábla hatálya a következő kereszteződésig tart, ugyanis aki ott fordul rá az adott útra, az nem tudhatja, milyen tábla volt korábban kirakva."
Még mindig várjuk, azt a főútvonal tábla kereszteződés általi feloldását bizonyító jogszabályt :D

recirkulációs kör 2015.07.01. 19:46:34

@RePet1977:
Te meg egy olyan seggfej vagy, aki nem képes igazolni azt, amit összehord.
Én még mindig várom tőletek azt a KRESZ-paragrafust, amelyik szerint nem addig tart.
Mivel én kértem előbb, majd ha ezt idézed a KRESZ-ből, akkor válaszolok erre.

RePet1977 2015.07.01. 20:04:53

@recirkulációs kör:
1.Mert normál esetben a kresztáblát nem old fel kereszteződés.(ez hülyeség ilyenről nem szól a KRESZ)
2. Mert azon kresztáblákat amelyek mégis felold kereszteződés, mindegyik paragrafusban külön pontban kiemelik. (az útvonal típusokat taglaló pontok között nincs ilyen és a főútvonalat jelző tábla ebbe a táblacsoportba tartozik)
3. Várom tőled az idézetet a KRESZből amely szerint minden táblát felold kereszteződés (nincs ilyen pont a KRESZben hogy minden táblát felold a kereszteződés)
4. Vagy legalább azt hogy a főútvonalat feloldaná (tehát ilyen sincs a 2. és 3. as pontomból kifolyólag
Ez négy pont a te egyeddel szemben...
Majd ha te bizonyítod paragrafussal, hogy a főútvonalat jelző táblát feloldja útkereszteződés, akkor rájössz... addig nem , hiába is várod ellenkezőjét, addig csak troll vagy.
Én igazoltam KRESZparagrafusokkal, más pedig GKM rendelettel a főútvonal tábla szabályozását.
Azt nem tudod bizonyítani, hogy a főutvonalat a kereszteződés feloldja, ezzel rajtad kívül mindenki tisztában van. Én is tisztában vagyok azzal, hogy halvány fogalmad sincs a KRESZről.

2015.07.01. 20:42:41

@recirkulációs kör:

Ez KRESZ Töki, ahogy írtam:

"A mindekori KRESZ ugyanis nem más, mint a hatályos közlekedésre vonatkozó szabályok gyűjteménye."

Nem egy 1975-ös szabályhalmaz. Az csak maximum egy része a KRESZ-nek.

recirkulációs kör 2015.07.01. 20:54:00

@MikeBoy:
Írtál már egyéb faszságokat is. De attól az még nem úgy van.
A KRESZ viszont ez az "1975-ös szabályhalmaz".
Kizárólag.
Az, hogy milyen egyéb magyarázatok vannak hozzá, más kérdés, de azok már nem a KRESZ, seggfejkém.

@RePet1977:
Soha nem írtam, hogy minden táblát feloldana.
Azokat oldja fel, amelyeknek jelentősége van a kereszteződés után. A sebességkorlátozás, a megállási és a várakozási tilalom, az előzési tilalom és a főútvonal jelzése például ilyen, mivel mindegyik befolyásolja a kereszteződés utáni közelekedési módot.

Várom tőled azt az idézetet a KRESZ-ből, amely szerint a Főútvonal táblát nem oldja fel a kereszteződés.
Nem ilyen-olyan-amolyan jogszabályokból, a KRESZ-ből.
Én ugyanis csak arról állítottam, hogy nincs benne ilyen, meg azt, hogy a logika mit diktálna.

2015.07.01. 21:01:06

@recirkulációs kör:

Tényleg téged a faszok trolliskolájában mutogatni kellene.
Beírod a keresőbe, hogy KRESZ és mit találsz elsőként:

Kresz - Hatályos Jogszabályok Gyűjteménye - Jogtár

Érted? Hatályos.
Nem, egy 1975-ös cucc, hanem ami hatályos.
Nyilvána a hatályos cuccok lesznek azok, hiszen a KRESZ szabályai változnak.

@Muad\\\'Dib: által idézett pedig hatályos KRESZ szabály.

De te olyan hülye fasz vagy, kötöd az ebet a karóhoz.
Nyilván azt sem látod, ha igazad lenne, nem lenne szükség főútvonal vége táblára sem.
Ugye hülyegyerek, mert ha a kereszteződés feloldja a főútvonalat, akkor eshova sem kell táblát tenni, hogy a főútvonalnak vége, mert a főútvonalnak csak a kereszteződésben van jelentősége és azt maga a kereszteződés aztán úgyis megszűnteti.

Van itt van egy másik te nagyon nagy fasz, TE!

a) „Főútvonal vége” jelzőtáblát kell alkalmazni minden olyan helyen, ahol az út főútvonal jellege megszűnik..."
83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet

Mit is mond ez a rendelet? Hogy "minden olyan helyen"!!
Magyarul, ha a kereszteződés megszűnteti a főútvonalat automatikusan (ahogy azt Töki képzeli), akkor MINDEN FŐUTVONALRA, AMIT ÚT KERESZTEZ egy főutvonal vége táblát kell tenni minden ilyen kerszteződésbe, hisz ezt mondja a rendelet.
Van ilyen? Jé NINCS.
És miért nincs? Jé, mert a kereszteződés nem szűnteti meg automatikusan egy úttetest főutvonal státuszát.

Na trollom akarod még égetni magadat?????

2015.07.01. 21:03:56

@recirkulációs kör:

"A KRESZ viszont ez az "1975-ös szabályhalmaz".
Kizárólag."

És 1975-ben 130-cal lehetett menni az autópályán, te veretes nagy FASZ!

VÁLASZOLJ!
A KRESZ SZERINT MENNYIVEL LEHET MENNI AZ AUTÓPÁLYÁN MOST?????????
EZ A KÉRDÉS VÁLASZOLJ!
ÉS MUTASSD AZT MEG AZ '1975-ös rendeletedben, TE NAGYON HÜLYE TE!!!!
PONTOSAN IDÉZD, HOL VAN BENNE!

2015.07.01. 21:09:12

@recirkulációs kör:

Na meg itt van a mi kis "jogászunk".

"Az, hogy milyen egyéb magyarázatok vannak hozzá, más kérdés, de azok már nem a KRESZ, seggfejkém."

Kiemelem a hülyélyét: "EGYÉB MAGYARÁZATOK VANNAK HOZZÁ"
Ez mi a pöcsöm ez az "egyéb magyarázatok"? Valami spéci jogi fogalom a holdon, vagy mi a lóf..sz? :))))))

Még1x!
Beírod a keresőbe baszod, hogy KRESZ és ez jön fel:

Kresz - Hatályos Jogszabályok Gyűjteménye - Jogtár

HATÁLYOS!
NEM 1975-ös, hanem HATÁLYOS!
Tudod, mi az a hatályos Töki? :))))

recirkulációs kör 2015.07.01. 21:23:00

@MikeBoy:
Módosították, faszkalapkám, nem ez az első olyan rendelet, amely legalább 40 éves, és esetleg már köze sincs az eredetihez az elnevezésén kívül.

Faszfejkém, tanulj meg olvasni.
Amit édéztel, az azt jelenti, hogy a jogtár a hatályos jogszabályok gyűjteménye, és ezen belül van a KRESZ, ami az egyik jogszabály.
Katints rá, te agyatlan ostoba sötét analfabéta barom, hogy melyik rendelet jelenik meg.
Elárulom:

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól

És ott van mellette az is, te tahó, hogy
A jogszabály mai napon (2015.VII.1.) hatályos állapota

Ennyire ostoba fasz hogy tudott eddig életben maradni ilyen félbites aggyal?

recirkulációs kör 2015.07.01. 21:24:38

Ahhoz meg túl hülye vagy, hogy felfogd, hogy a 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet NEM a KRESZ, még a hozzád hasonló faszfejeknek sem.

Te még trollnak is túlságosan hülye vagy.

Arcade Macho 2015.07.01. 21:30:43

ezt a sok kis halat aki fennakadt a trollnak...

a balesetnel szereplo betorkollo utnal van stop tabla es felfestes is
a stop tabla meg a masik meg nem veletlenul olyan alaku amilyen!!!

a trollocska az hanyagoljon :)

2015.07.01. 21:31:15

@recirkulációs kör:

Fogalmazd meg a saját szavaiddal, hogy akor micsoda?

Aztán old fel ezt a két probélmát:

"Nyilván azt sem látod, ha igazad lenne, nem lenne szükség főútvonal vége táblára sem."

meg ezt:

a) „Főútvonal vége” jelzőtáblát kell alkalmazni minden olyan helyen, ahol az út főútvonal jellege megszűnik..."
83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet

Mit is mond ez a rendelet? Hogy "minden olyan helyen"!!
Magyarul, ha a kereszteződés megszűnteti a főútvonalat automatikusan (ahogy azt Töki képzeli), akkor MINDEN FŐUTVONALRA, AMIT ÚT KERESZTEZ egy főutvonal vége táblát kell tenni minden ilyen kerszteződésbe, hisz ezt mondja a rendelet.

2015.07.01. 21:34:03

@recirkulációs kör:

és még valamit, bizonytsd be, hogy ez a KRESZ és csakis ez:

"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól"

FORRÁSSAL!

Arcade Macho 2015.07.01. 21:35:33

@MikeBoy: nem engem kerdeztel de valaszolok az autopalyat firtato kerdesedre
40 km/h -val lehet menni KRESZ szerint, ugyanakkor erosen ellenjavallt...

uboat 2015.07.01. 21:39:45

Nem olvastam el minden kommentet, bocs ha esetleg az elején írta volna valaki, de szerintem Rékasit tutira megtéveszthette a sofőr. Hogy most ez pontosan mi volt, nem tudni. Sőt, szerintem a sofőr maga sem tudja a saját hibásan rögzült szokását. 1) Későn rakta-e ki az indexet, ha egyáltalán indexelt. 2) Szokott-e elégszer tükörbe nézni?? Tisztában kell lenni a környezettel, hogy kik vannak körülöttünk, nem tartjuk-e fel őket, stb. Ugyanis egymás segítése a cél vezetés közben. És tudni kell hogy mi fog történni! Kanyarodáskor meg alap! 3) Gyakori hogy a kanyarodó előbb a másik irányba sorol és onnan húzza át a hirtelen a kormányt az ellenkező irányba, így vesz nagy ívet(a relatíve nagyobb tempójú kanyarvételhez). Lehet hogy itt is ez történt: lassított és lehúzódott jobbra az autó, Karcsi meg azt hitte hogy elengedi őt. (Tény, hogy elég furán áll az autó) 4) Az is lehet hogy notórius csatorna-fedélkerülgető az autós vagy éppen mással volt elfoglalva(mindkettőből sok van) és azért haladt a kanyarodás előtt másfelé, és Karcsi korábban is azt látta, hogy össze-vissza cikázik az autó az úton, így nem is sejthette amikor ténylegesen megkezdte a kanyarodást, hogy itt most nem csak a korábbi mintát követi. 5) Ami viszont szinte biztos az az autó bénasága! Ez a Passat, a hátulján azzal a kezdetleges led lámpával, egy utálatos egy dolog! Az a pár miniatűr led nem szórja a fényt, csak egy irányba világít. És ha éppen nem ott vagy mögötte, nem vagy csak alig látszik az indexlámpa fénye nappal, napfénynél meg pláne! +1) A napfény. Napszemüveggel sem kéne vezetni. Ott a napellenző! A sötét lencsén át belenézni egy sötétítős tükörbe... Meg a blikk.hu-n látni a vezető szerelését: rossz volt látni hogy csatos szandálban vezet! Vékony talpú cipő!!

2015.07.01. 21:41:00

@recirkulációs kör:

Zárjuk ezt le, mert jó volt anyázni, de unom.
Szóval, ha igazad lenne nem lenne szükség főútvonal vége táblára.
Ilyen egyszerű.
Hisz egy főútvonal vége táblának csak a kereszteződésben van értelme, máshol nincs.
De, ha a kereszteződés úgyis véget vet a főútvonalnak, akkor meg nem kellene, de mégis van.
Ennek pedig oka az, hogy a kereszteződés nem vet véget a főútvonalnak. ENNYI!

2015.07.01. 21:41:56

@uboat:

Amit írsz, fikció és nem több.

uboat 2015.07.01. 21:45:17

@MikeBoy: Írtam is hogy szerintem. De máskülönben meg nem kezdett volna bele az előzésbe. 52 évesen már volt pár év rutinja. Megtévesztették. Szerintem. Ennyi.

recirkulációs kör 2015.07.01. 21:55:30

@MikeBoy:
Már miért ne lenne?
Sebességkorlátozás vége meg előzni tilos vége tábla is van, pedig mindkettőt feloldja a kereszteződés.

@Arcade Macho:
Hát nem egészen:
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni

Ilyen 40-es rész nem nagyon szerepel benne.

recirkulációs kör 2015.07.01. 21:56:45

@uboat:
Ja, akkor mindenkit, aki 50 éves kora felett szenved balesetet, megtévesztettek.
Érdekes szempont.

2015.07.01. 22:01:36

@recirkulációs kör:

"Sebességkorlátozás vége meg előzni tilos vége tábla is van, pedig mindkettőt feloldja a kereszteződés."

De egyik sem a kereszteződésre jellemző tábla. Előzni tilos az útszakaszon és sebességkorlátozás az útszakaszon. Vagy ezeknek vége. Ezek függetlenek a kereszteződéstől. nyilván szükség van rájuk, meg arra, hogy végük, mert egyáltalán nem kötődnek a kereszteződéshez vagy nem biztos, hogy kötődnek.

Ezzel szemben a főútvonal akkor számít, ha kereszteződés van. Érted már?
Mondj egy olyan helyzetet, ahol a főútvonal vége táblának értelme van, feltéve, hogy a keresztezés a főútvonalat automatikusan megszűnteti.
Mondj egy olyan helyet!

fullerg 2015.07.01. 23:28:10

@recirkulációs kör:
De az általad említetteket feloldja a kereszteződés, ahogy benne is van a kreszben, míg a főútvonal táblát nem. Ezért is kell megismételni őket, amennyiben továbbra is érvényesek. A főútvonal táblát nem oldja a kereszteződés, ezért nem szükséges minden egyes alkalommal kitenni.

fullerg 2015.07.01. 23:39:23

@recirkulációs kör:
Azért vannak a feloldó táblák, mert a korlátozás nem feltétlenül szükséges a következő kereszteződésig érvényben legyen.
Azt hittem ez egyértelmű, ezen nincs mit túlmagyarázni.

recirkulációs kör 2015.07.01. 23:56:41

@fullerg:
Akkor lakott területen kívül miért kell mégis kitenni minden kereszteződés után?
A kereszteződés ezek szerint ott sem oldja fel, akkor meg fölösleges, nem?
Ha meg mégsem, akkor lakott területen belül sem az.
Nem tűnik túl logikusnak.

fullerg 2015.07.02. 00:49:46

@recirkulációs kör:
Lakott területen belül sűrűn/sűrűbben vannak az útkereszteződések, akár 20-30 méterenként, míg lakott területen kívül sokkal ritkábban, akár sokszáz méteren keresztül egy sem. Ez gondolom elég logikus, nem kell tovább ecsetelnem.

RePet1977 2015.07.02. 01:18:38

@recirkulációs kör:
Tudod mit hülyegyerek.. jó akkor csak neked.. FELOLDJA A KERESZTEZŐDÉS A FŐÚTVONAL TÁBLÁT.
De csak neked hülyegyerek...

Krio.Me.Tu (törölt) 2015.07.02. 04:43:40

Az autóvezető jobban hibás volt itt szerintem, de Rékasi se vétlen teljesen. Mindenesetre én sokat motorozok, de pont Magyarországon nem szeretek motorozni, mert szarok az utak (keskenyek, kátyúsak, ami autósoknak csak kellemetlen, de egy nyomon haladóknak egyenesen életveszélyes), az autósok leszarják, vagy pont kiirtandó ellenfélnek tekintik a motorost, kerékpárost, gyalogost.

Motorral én közlekedek, igyekszem nem előzgetni, mert hiába van KRESZ szerint igazam, ha nincs karosszéria, ami védene. A bizalmi elv meg lófasz, motoron ülve senkiben se bízom.

Ghézaa 2015.07.02. 08:44:13

@recirkulációs kör:
"Azokat oldja fel, amelyeknek jelentősége van a kereszteződés után. A sebességkorlátozás, a megállási és a várakozási tilalom, az előzési tilalom és a főútvonal jelzése például ilyen, mivel mindegyik befolyásolja a kereszteződés utáni közelekedési módot."

Te most vagy tudatosan csúsztatsz, vagy teljesen hülye vagy a kreszhez.

2015.07.02. 09:00:07

@recirkulációs kör:

Ne már azt az uccsó kérdést ne hanyagold! :)

"Mondj egy olyan helyzetet, ahol a főútvonal vége táblának értelme van, feltéve, hogy a keresztezés a főútvonalat automatikusan megszünteti."
süti beállítások módosítása