A Barátok közt egyik legkarizmatikusabb szereplője tegnap szenvedett balesetet - a szemtanúk és más források beszámolója alapján egy figyelmetlen előzés következtében. Rékasi 600 köbcentis robogójával éppen egy előtte haladó autót akart megelőzni a XXII. kerületben (az RTL székházától nem messze), de nem vette észre, hogy az meg balra kanyarodna, és belecsattant az autó oldalába.
Az ütközés olyan erejű volt, hogy a színész öt métert repült. A baleset szemtanúi közül egy nő azonnal a segítségére sietett, ő az RTL Fókusz című műsorában azt mondta, hogy Rékasi Károly magánál volt, amikor odaért mellé, és mindenképpen fel szeretett volna ülni, de ezt ő nem engedte neki, attól tartva, hogy valami súlyos sérülése van, amin a mozgás csak rontana. Rékasi hallgatott a nőre, és fekve várta meg a mentőket, akik, egy másik szemtanú beszámolója szerint, elég sokáig foglalkoztak vele mire stabilizálni tudták az állapotát.
A vétlennek tűnő autó sofőrje a Blikknek azt nyilatkozta, hogy balra akart fordulni, és ki is tette az irányjelzőt, amit Rékasi valószínűleg nem vett észre.
Már kanyarodtam, amikor úgy döntött, hogy megelőz, de belém hajtott. Sajnos azt gondolom, hogy a motoros elég súlyos sérüléseket szenvedhetett, mert hatalmas erővel csattant az autómba. A kocsim nagyon összetört, trélerrel kell elszállíttatnom.
A sérültet a Honvédkórházba szállították, állapotáról annyit lehet tudni hogy súlyos gerinc- és fejsérüléseket szenvedett, és jelenleg intenzív osztályon fekszik. Állapotáról a család kérésére nem adnak ki több információt. A balesetről írt előző cikkünk itt olvasható.
umleitung 2015.07.01. 09:14:54
2015.07.01. 09:17:45
A kocsi hátulját kapta el, ha közvetlen előtte húzta volna be, az eleje sérül inkább, itt benne volt vélhetőleg a hátulról jövő is.
kpetya 2015.07.01. 09:21:14
a kérdés az, hogy az autó elejét vagy végét találta el. Ha az elejét akkor az autós a hunyó ha a végét akkor a motoros. A kresz szerint tilos előzni azt aki balra kanyarodási szándékát jelzi. A bírói gyakorlat szerint mégis a balra kanyarodót szokták kihozni hibásnak csak nehéz ezt elfogadni, hiszen aki előz jobban látja, hogy mi van elötte mint aki kanyarodna és kevesebbet lát hátulra.
netnepper 2015.07.01. 09:21:32
Szóval kicsit sem vétlen.
Ha motoros van előtted, mögötted, vagy olyan távolságban hogy bármilyen mértékben is de interakcióra lehet vele számítani, akkor ajánlatos figyelembe venni a sajátos motoros magatartásmintákat pl. gyors előzés, nehezebb irányváltás, intenzív lassuláskor instabilitás...stb.
Aki a motorosokkal nem tud biztonságosan együtt közlekedni, az az autósokkal sem,legfeljebb az autósok egy kicsit jobban meg tudják vele szemben védeni önmagukat. De ez is csak párszor 10Km/h sebességig igaz.
SomethingWild 2015.07.01. 09:21:47
PonDrow 2015.07.01. 09:22:22
PonDrow 2015.07.01. 09:25:31
1, mondjuk a motoros is korrigálhatott jobbra ahogy próbálta esetleg megelőzni az ütközést és azért nem az elejét, hanem a hátulját kapta el. Például.
2, ha megkezdte a kanyarodást akkor már nem az autós a hibás? :D Értem...
Okosk4 2015.07.01. 09:29:09
Barbagáz 2015.07.01. 09:29:29
Nem hiszem, hogy ez a megfelelő alkalom az üzletre. A profitodat pedig oda teheted, ahová gondolom.
Okosk4 2015.07.01. 09:31:52
SomethingWild 2015.07.01. 09:32:03
Thrasher 2015.07.01. 09:35:23
szélvédős 2015.07.01. 09:35:42
Thrasher 2015.07.01. 09:36:36
lófasz a valagadba, majd én vigyázok, mert ők nem képesek normálisan közlekedni...
fannó 2015.07.01. 09:39:44
Az autó se abban a szögben látható, amikor a csatt bekövetkezett, akkor még mozgásban volt. Nagy valószínűséggel a kanyarodás megkezdését követően, szinte azonnal becsapódott a motor, lepattant az autóról (ezért került a bal oldali kerítés tövébe), az autó meg lendületből még tovább haladt 1-2 métert, miközben a farát kidobta, így került az útra merőleges helyzetbe.
Tecuka 2015.07.01. 09:40:01
tilcsakbea 2015.07.01. 09:40:50
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2015.07.01. 09:43:23
Úgy értette, hogy a KÉPZÉSEN RÉSZTVEVŐ MOTOROSNAK NAGY PROFITTAL JÁRÓ BEFEKTETÉS, mert pár ezer (pár tízezer? nem tudom) forintért megmenti az életét!
Szövegértés egyes.
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.07.01. 09:43:51
bekov 2015.07.01. 09:44:41
Okosk4 2015.07.01. 09:45:07
W. Teuton 2015.07.01. 09:45:25
Kellermann 2015.07.01. 09:46:48
black arabs (törölt) 2015.07.01. 09:49:36
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2015.07.01. 09:50:08
Vezettél te már autót egyedül is, vagy csak az oktatód történeteit írod meg itt?
Az megvan, hogy motoros és biciklis, főleg nagy sebességkülönbségnél nem látszik az úton?
A szemed egyszerűen beáll az autók méretére és baromi nehéz észrevenni azt, aki ennyivel kisebb és fürgébb. Ráadásul a fürgeség és gyors irányváltási képesség miatt bárhonnan (értsd BÁRHONNAN!) jöhetnek! Jobbról - balról, keresztbe mindenhonnan.
Én nagyon figyelek, vezettem is sok km-t Budapesten, de volt jó pár motoros előzés amire annyit mondtam csak: b.meg, ez honnan került ide...
Szóval: motorosok vigyázzatok magatokra (ezt tényleg jóindulattal mondom) és tényleg menjetek el tanfolyamra. Pár apró technikai jó tanács sok helyzetben megmentheti az életeteket.
Rékasinak jobbulást, teljes felépülést, az autó sofőrjének mielőbbi megnyugvást kívánok.
Csak, hogy egy (2) fontos gondolat is kerüljön a végére.
Bagórágó 2015.07.01. 09:53:50
Ha mindenki úgy vezetne, hogy figyel a környezetére és úgy közlekedik, hogy mindenki másról azt feltételezi, hogy épp egy őrült nagy hülyeséget készül elkövetni sokkal kevesebb baleset lehetne. De persze ehhez az kéne, hogy nyitott szemmel vezessünk, ne a mobilunkkal, frizuránkkal, hátul ülő gyerekkel, mellettünk ülő szőke cicababával, utcán sétáló szőke cicababával, stb. foglalkozzunk. És persze nem árt némi előrelátás (ez gyakorlattal jön leginkább). Ha nagy valószínűséggel meg tudjuk tippelni a körülöttünk közlekedők várható reakcióját (felkészülve a legnagyobb hülyeségekre), azzal sok veszélyes helyzetet tudunk elkerülni.
Dacia Dubstep 2015.07.01. 09:53:52
jobbulást kívánok neki, a családjának, gyerekeinek erőt.
mt-03 2015.07.01. 09:55:36
(persze azota sok ev eltelt es tudom hogy totymorgoket es hasonlokat nem elozunk mert az nem tudja mit csinal)
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2015.07.01. 09:56:11
Főleg ebben a sorozatban a feltűnő ez (mármint a normális, hihető, jó színészi játék), ahol, ahogy írod "mindenki olyan, mintha valami petri csészében tenyésztett szövetekből meg Tesco csirkemellből összetákolt báb lenne",
annyival súlyosbítva, hogy civilek meg színitanodás diákok próbálnak színésszé válni a szerepekben lassacskán, ami némi idő elteltével vagy sikerül nekik, vagy nem.
Secnir 2015.07.01. 10:01:17
a baleset leírásából kiderül, hogy az autós BALRA kívánt kanyarodni az útvonalról egy másik utcába. rendben. ebből kiderült, hogy ott biza egy kereszteződés van. (háros utcán ment, és balra kívánt fordulni a gyöngyszem utcába).
namármost.
kresz. 34. § előzés
(8) Tilos előzni:
[...]
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
(a kivételeket nem sorolom fel, mert nem ideillőek, nem körforgalom stb)
ergo rékasi a kreszt erősen megszegve előzött kereszteződésben. viszlát jogsi.
sasaone 2015.07.01. 10:01:54
Így van! Kár cifrázni. Ahol motoros van, ott óvatosabban kell manőverezni. Nem bármi szabály miatt, hanem mert meghalhat. Utána meg mondogassa magának mindenki, hogy pedig nekem volt elsőbbség, meg hogy neki a KRESZ szerint nem lett volna szabad, meg hasonlók. Ha motoros jelenik meg valaki mögött, akkor az el is fog menni. Hogy hol, az sok mindentől függ. Nem biztos, hogy leginkább a KRESZ-től. Sokkal valószínűbb, hogy attól, hogy merre tud a lehetőségekhez képest a legoptimálisabban elhaladni. Nem akarnak a motorosok meghalni, vagy összetörni a motort. A fővárosban a követési távolság betartása is élettelen. Ha mindenki betartaná, akkor órák alatt jutnánk el bárhová.
Egy szó, mint száz: Figyelni kell nagyon. Egy baleset akkor jön létre többnyire ( az ilyenek legalábbis biztosan ), amikor mindkét fél figyelmetlen. De én inkább morgolódok a másikon, miközben én figyelmes voltam, minthogy azzal éljek együtt, hogy valaki meghalt.
vazo12 2015.07.01. 10:02:17
"Hogy lehet ilyet mondani egy olyan sorozat szereplőjéről, ahol senkinek nincsen egy legalább félig-meddig természetesnek ható mondata vagy mozdulata, ahol mindenki olyan, mintha valami petri csészében tenyésztett szövetekből meg Tesco csirkemellből összetákolt báb lenne?"
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2015.07.01. 10:02:20
Egy csomó fejlődést látok, itt, Budapesten. Egyre nagyobb százalékban engedik át a gyalogost a zebrán, egyre toleránsabbak a már jelentős tömeget alkotó bringásokkal és a motorosokkal is.
Szeintem pont, hogy VAN fejlődés. Lehet, hogy nem egy csapásra javul meg minden, de az irány kifejezetten pozitív, nem negatív, ahogy írod.
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2015.07.01. 10:04:17
Hidd el, az autósok sem úgy közlekednek, hogy "Ma hány motort fogok összetörni." Még a kamionosok sem!
Kellermann 2015.07.01. 10:04:29
Okosk4 2015.07.01. 10:05:57
Kellermann 2015.07.01. 10:10:13
Komojtalan 2015.07.01. 10:10:57
2015.07.01. 10:13:06
"Mindenképp a hátulról jövő a hibás a motoros"
Ez egy szimpla hülyeség, mint ahogy ez is a cikkben:
"A vétlennek tűnő autó sofőrje a Blikknek azt nyilatkozta,"
@Okosk4:
Ez szintén értelmetlen:
"ne akarjuk már ráhúzni a vétlen autósra mert a motoros nem megfelelő sebességet választott és belekezdett egy előzésbe. ne legyetek már ennyire motoros fanok"
@kpetya:
Na erre meg már szavak sincsenek:
"a kérdés az, hogy az autó elejét vagy végét találta el. Ha az elejét akkor az autós a hunyó ha a végét akkor a motoros"
:)
A lényeg:
Az autó hibás, ha nem győződött meg arról, hogy előzik-e a kanyarodás előtt (ez az eset "nagy valószínűséggel" fenn áll)
A motoros hibás, ha abszurd módon előzött, pl. az autó már indexelt (kvázi megkezdte a kanyarodást), túl gyorsan hajtott, stb. (ennek is megvan az esélye)
Egyszer tanúskodtam egy balra kanyarodós balesetnél. Mikor kérdeztem a rendőrt a végén, hogy szerinte ki a felelős, akkor azt mondta közös az ügy, csak az arányok a kérdésesek.
Nos az a típusú munkagép (ő kanyarodott balra), aminek a markolója előre nyúlik, a markolóval megcsapta a már majdnem mellette elhajtott autó hátulját a kanyarodás pillanatában! Ezek után ki gondolná, hogy a személyautó felelős, pedig így van.
Sőt valójában sokkal jobban ő volt a hunyó.
Ugyanis legalább hat autós sort előzött ki az a zseni (kb. öten szépen álltak a markoló mögött). És szerencsétlen markolós előtte mikor benézett a tükörbe még azt látta, hogy mindenki ott áll mögötte. Majd megpróbálta bemérni a bazi nagy járművet pontosan a kis utcába és mire ez összejött (4-5 másodperc), addigra újra tükörbe kellett volna néznie, hogy valahol hátul valaki úgy döntött, most kikerül hét járművet egyszerre.
Egy ilyen eset mindig bonyolultabb annál, minthogy a fenti kijelentéseket megtegyétek!
2015.07.01. 10:14:06
"Persze jobbulást, meg hasonlók de itt 100% a motoros volt a hibás. "
Stílusosan ez komojtalan! :)
sasaone 2015.07.01. 10:15:52
Fellegjáró Marci 2015.07.01. 10:16:01
Dezső bácsi 2015.07.01. 10:16:39
Jim Raynor 2015.07.01. 10:16:58
na, végre valaki.
nem véletlenül tilos útkereszteződésben előzni.
Jim Raynor 2015.07.01. 10:19:06
na akkor neked is: útkereszteződésben TILOS előzni. miről is kellene akkor meggyőződni?
itt mindenki fel van mentve kreszből úgy nézem.
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2015.07.01. 10:20:28
Secnir 2015.07.01. 10:20:48
igen? amit linkeltél, az terel. arra hivatkozik, hogy a gépjármű nem húzódott le rendesen balra, és a 34. § 4. pontjára hivatkozik, hogy csak jobbról lehetne előzni, de teljesen figyelmen kívül hagyja (és te is) a 8. pontot, miszerint TILOS előzni kereszteződésben!
itt nem azon kell vitázni, hogy balra húzodott-e meg hogy belenézett-e a tükörbe, itt az a probléma, hogy a motorosban fel sem merülhetett volna az előzés gondolata a kereszteződés miatt! kereszteződésben előzést azért tiltja a kresz, mert simán ki is kanyarodhat jobbra onnan valaki (ugyanis nem tilos), és akkor bukta.
Okosk4 2015.07.01. 10:21:42
idézem, hátha így megtanulod
34. § (8) Tilos előzni:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
plussz segítség: háros főútvonal
Okosk4 2015.07.01. 10:22:27
idézem, hátha így megtanulod
34. § (8) Tilos előzni:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
plussz segítség: háros főútvonal
2015.07.01. 10:23:36
"na akkor neked is: útkereszteződésben TILOS előzni. miről is kellene akkor meggyőződni?"
Azért ne tegyél fel erre a hülyeségre sok pénzt. :)))
csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2015.07.01. 10:23:59
"ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla jelzi"
a képeken is látható, hogy STOP táblás a bekötő út.
báró Csekonics 2015.07.01. 10:24:11
Kb. arról szól, hogy OK hogy adott helyzetben neked _lenne_ elsőbbséged, de ha ezzel annyit érsz hogy Szent Péternek magyarázhatod, akkor inkább nézz be a jobbkezes kereszteződésben balra is, meg hasonlók.
lobster thermidor 2015.07.01. 10:24:38
Természetesen nem lehet minden pillanatban a legnagyobb összeszedettséggel, és koncentrációval közlekedni. Az esetek nagy részében nem is történik baj, de néha sajnos a legrosszabb forgatókönyv szerint működnek a dolgok.
Secnir 2015.07.01. 10:24:54
"Ezért kellene megtiltani a kereszteződések előtti előzési lehetőséget! "
meg van tiltva. 34. paragráf. 8. pont
@Jim Raynor: +1
@Dezső bácsi: -1
Okosk4 2015.07.01. 10:25:02
fepe 2015.07.01. 10:25:21
2015.07.01. 10:25:27
És IGEN!
Ebben a kereszteződésben pont lehet előzni a KRESZ szerint! :)
Haát Izsák 2015.07.01. 10:25:51
cupcake25 2015.07.01. 10:26:19
sunblind 2015.07.01. 10:26:58
És máris megvan a végkövetkeztetés, hogy ilyen sebességkülönbség esetén sajnos jó eséllyel a motoros hibázott. Nem azért, mert nem lehetett teljesen idióta az autós, hanem mert ilyen körül lassabban, óvatosabban tépi az ember.
Persze ezt néha könnyű mondani, két hete tökéletesen belátható, kétsávos úton közlekedtem, nem is a robogóval, hanem a motorral (még erősebb fényszóró), fekete avensis a keresztutcából, stoptábla mögött, szépen megvárta, míg féktávon belül érek és akkor elindult előttem keresztben. A választási lehetőség annyi volt, hogy vagy háthaészrevesz, ráfékez, én pedig elé próbálok beesni, vagy talán kijön már annyira, hogy elférek mögé. Ez utóbbi történt, de így is nekikoccantam, elestem, otthagyott.
Parajpuding 2015.07.01. 10:27:40
2015.07.01. 10:28:19
Gondolom egy országúton, ahol éppen előznél satuféket szoktál nyomni, ha észreveszed, hogy jön keresztben egy földút.
Ugye így van, ne is tagadd! :)
Jim Raynor 2015.07.01. 10:28:23
ne basszatok fel!
"a a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi"
tudjátok, melyik a 16. § (1) bek u) pont szerinti jelzőtábla?? NEM a stoptábla ám. Hanem az "útkereszteződés alárendelt úttal" tábla. Láttatok már olyat? ezek szerint nem. És a kérdéses kereszteződésben sincs ilyen.
remélem, nem vezet egyikőtök sem.
csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2015.07.01. 10:28:55
Jim Raynor 2015.07.01. 10:28:55
írd már le, hogy mi alapján!
Okosk4 2015.07.01. 10:29:05
carlos z. 2015.07.01. 10:29:06
Az autó sofőrje, Dr. Agy megvárta a szembejövőt, kibaszta az index és ezzel egyidejűleg már fordult is. A motoros pedig csak erre várt, mert imád ütközni és szeretne meghalni, így direkt jól telibe rakta az autó oldalát.. A biztosító pedig majd kihozza az egészet 50-50%-ra..
telkoe 2015.07.01. 10:29:50
En sem ugy ulok be a kocsiba, hogy ma elutok egy motorost unalmamban. Pont tegnap volt, hogy kienged a buszt a megallobol, indulok lassan utana es hopp, motoros (rendszamos robogos) meg jobbrol bevag elem es a busz koze... neki lehet hogy optimalis volt, de ha eppen belenezek a bal tukorbe akkor ot nyomom be a busz ala. Idonkent erdemes motoroseknal is elgondolkozni azon hogy akar be is lehetne tartani a KRESZt, ha nem tolokocsiban szeretnenek gurigazni.
Okosk4 2015.07.01. 10:30:29
lobster thermidor 2015.07.01. 10:31:32
Én meg néha vidéken kapok agylobot attól, ahogyan közlekednek. :)
Csak a nagyon helyesen, napjainkban már egyre több kereszteződésben alkalmazott körforgalomba való behajtás rémségeit említsem...
Beszélgethetnénk akár erről is, de most itt nem ez a téma.
Jim Raynor 2015.07.01. 10:32:22
elég, ha a fenti képen megmutatod, hogy hol a tábla!
Secnir 2015.07.01. 10:32:35
omg
a 16. § u. pontja szerinti táblákkal (tessék megnézni a kereszteződést googlemapson) nincs kitáblázva az a kereszteződés. NEM a kereszteződésben lévő tábla a mérvadó, hanem a főútvonalon a kereszteződésre utaló tábla. ha nincs kint (márpedig nincs kint), akkor nem értem, miről beszéltek.
@Jim Raynor: +1 továbbra is.
2015.07.01. 10:34:19
Ez a mondatod:
"na akkor neked is: útkereszteződésben TILOS előzni. miről is kellene akkor meggyőződni?"
úgynevezett ellentmondásban van ezzel a kivétellel:
"a a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi"
NA MOST EZ TÉNY
kerou 2015.07.01. 10:34:52
Okosk4 2015.07.01. 10:36:25
háros utca streetview, négyszögletes táblát keressél középen sárga, körülötte fekete keret, hátha nem megy
https://www.google.hu/maps/@47.411523,19.025032,3a,75y,15.61h,88.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1smz0l_gvdVNRDOEXTbOwaIA!2e0!7i13312!8i6656
Okosk4 2015.07.01. 10:37:20
hordalek 2015.07.01. 10:37:42
csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2015.07.01. 10:38:21
exilis 2015.07.01. 10:38:25
Szamiz67 2015.07.01. 10:40:11
Tribuszer 2015.07.01. 10:40:36
Kiírhatnának internetes szavazást is, de egyelőre még a régi rendszer működik.
Addig meg tökmindegy, ki mit ír itt.
Rékasinak felépülést, akár ő hibázott, akár más.
sasaone 2015.07.01. 10:40:40
2015.07.01. 10:40:44
A Háros utcában busz jár, és ezért azt gyanítom, hogy védett út.
Az ilyenek általában azok szoktak lenni.
Te miből gondolod, hogy nem az?
Ez a dolog egyébként nincs összefüggésben azzal, hogy ez
"na akkor neked is: útkereszteződésben TILOS előzni. miről is kellene akkor meggyőződni?"
még mindig hülyeség így önmagában
Secnir 2015.07.01. 10:42:30
" megkeresed magad a google streetview-n a háros utcát meg a főútvonal táblát?"
nem kell, streetviewban elindultam a dévényitől a gyöngyszemig, és semmi tábla nem jelölte azt (16. § u.), , ekkor:
34. § (8) Tilos előzni: e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve - ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
DE NEM JELZI!
a háros u. egy szakaszon nagyon jó minőségű út, de nem főútvonal!
Okosk4 2015.07.01. 10:42:52
Koszper Gábor 2015.07.01. 10:43:02
cselaxi 2015.07.01. 10:43:51
Okosk4 2015.07.01. 10:43:55
cselaxi 2015.07.01. 10:47:26
Okosk4 2015.07.01. 10:47:47
ennél jobban nem tudom szemléltetni
Secnir 2015.07.01. 10:50:09
az szép, az jól el van dugva.
2015.07.01. 10:50:56
Mert kicsi az esélye annak, hogy a kanyarodó nem lesz hibás a KRESZ szerint.
Ugye, ha nézi mániákusan a tükröt megláthatja a veszélyt kanyarodás előtt.
De ettől még lehet hunyó a hátsó is. Vagy akár mindkettő.
Okosk4 2015.07.01. 10:53:19
dr. pretender 2015.07.01. 10:54:50
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2015.07.01. 10:56:32
Azért annak örülök, hogy majd' egy egész órát kellett várni az első idiótára/trollra.
dr. pretender 2015.07.01. 10:58:04
Muad\\\'Dib 2015.07.01. 10:58:34
Ebből mondjuk még nem következik, hogy az autós hibás volt, vagy nem. Kibas*ott vicces, hogy szerintetek épphogy kiszállnom nem kéne a kocsiból kanyarodás előtt, kirakni 20 méterre az elakadásjelzőt, majd utána kanyarodni.
Normálisan ennyit csinálsz:
1) Kirakom az indexet
2) Belenézek a tükörbe, kirakta e mögöttem az indexet valaki
3) Kinézek oldalra
4) Elkezdem a manővert
Ha ezek után vmi fas* 70-el előzni kezdi az indexelő kocsimat, akkor qrvára nem tudok mit csinálni vele...
2015.07.01. 10:59:09
Okosk4 2015.07.01. 11:00:16
Zb74 2015.07.01. 11:00:47
Rékasi, szerencsétlen, az autó hátulját kapta el, eszerint nem hirtelen fordult az autós, hanem bizony ő volt figyelmetlen. Sajnálom szegényt, mert rettenetes lehet ilyen sérülésekkel feküdni a kórházban - de azt, hogy nekiugrotok a minden jel szerint vétlen autósnak, ellenszenvesnek találom.
Azt pedig, hogy "a kormány balra fordítása előtt mindenképpen látnia kellett volna az előzésre készülő motorost", mégis honnan veszed??? Fogalmunk sincs róla, mennyivel ment az motorral (a hatalmas ütközésből arra lehet tippelni, hogy igen gyorsan), így nem lehet tudni, hogy már a kanyarodás megkezdése előtt is látható volt-e a tükörben. A motorosoknak fel kell fogniuk, hogy kicsik, messziről nem láthatók, pláne a kicsinyítő(!) visszapillantó tükörben. Ha gyorsan mennek, akkor pár másodperc alatt is nagy távot tesznek meg. Amikor az autós belenéz a tükörbe, még nem látszódnak, másodpercek múlva meg már ott vannak mellette. A motorosoknak - önmaguk védelmében is - nagyon be kell tartaniuk a sebességkorlátozásokat, és ha még így is ők érik be az autókat, akkor nagyon óvatosan kell őket megközelíteniük. A követési távolságot meg pláne be kell tartaniuk.
Okosk4 2015.07.01. 11:01:35
Muad\\\'Dib 2015.07.01. 11:01:37
Mellékesen, ha tényleg kitette az indexet az autós:
(4) Csak jobbról szabad elõzni
a) azt a jármûvet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelõen helyezkedik el;
Pepibubó 2015.07.01. 11:01:51
Végre leírásban is látom, ugyanis több-százezer km hazai, főleg budapesti járművezetés után sem hittem, hogy jól látom, és tényleg sokan vannak, akiknek derogál biztonságosan vezetni.
Nyugati, összehasonlító tapasztalatok alapján most már határozottan állítom: a magyarországi járművezetők többsége pszichológus, pszichoterapeuta segítségét igényli.
Béla Forgó 2015.07.01. 11:03:36
A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
ez a fő meghatározó
a másik hogy lehet előzni kereszteződésben, ha védett az út..tehát a betorkolló mellékutaknál tábla van, stop stb
és nincs jelentősége hogy előtte kirakták-e a mellékút táblát, mint azt pár okoska itt írta.
a kérdés csak az ebben az esetben, hogy az előzés a mikor lett megkezdve, és itt bezony az ütközés helye....és a két jármű találkozási pontja lesz a mérvadó
az ilyen mesék amik fentebb vannak, lényegtelenek..
Tajgetoszvagybazmeg 2015.07.01. 11:05:01
Fejben már a nekrológot kezdte írni a Varga. Amúgy igazad van, akármiben láttam Rékasit, mindig nagyon rossz volt. Jobbulást neki, a felépülése után pedig 600-as "robogó" helyett járjon autóval.
walaki_aki 2015.07.01. 11:06:01
Muad\\\'Dib 2015.07.01. 11:06:04
Márpedig van benne igazság. Ugyanis az ALAP az úgynevezett bizalmi elv. Tehát abból indulok ki, hogy ős is ismeri és betartja a KRESZ szabályait. Na most, ha minden KRESZ szerinti dolgot megtettem kanyarodás előtt, akkor nem abból indulok ki, hogy a mögöttem haladó les*arja a szabályokat, és csak azért is baromságot csinál. Ugyanis normális esetben akkor már arra figyelek, hogy lehetőleg ott ne üssek el senkit ahová kanyarodom. Nem arra, hogy mögülem van e olyan bátor alak, akit nem érdekel, hogy én éppen kanyarodom.
Itt még nem lehet tudni ki volt a hibás, de azért ne már, hogy abból kelljen kiindulnom, hogy mindenki les*arja a szabályokat.
cselaxi 2015.07.01. 11:06:39
Béla Forgó 2015.07.01. 11:09:05
ha viszont jó magyar szokás szerint odaért a betorkolló utcához lassított, majd index és egyből balra ment..akkor egyértelműen az autós a hibás..
csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2015.07.01. 11:11:20
lobster thermidor 2015.07.01. 11:13:25
Talán azért nem árt ezen a módon is végiggondolni a szerinted lényegtelen kérdéseket, mert az intenzív osztályon a lélegeztetőgépre kapcsolva már késő lesz elkezdeni az elmélkedést.
Muad\\\'Dib 2015.07.01. 11:15:25
Ha nem néz bele a tükörbe, akkor valóban hülye. Az ugyanis szintén kötelező a KRESZ szerint. Hiszen, ha nem néz bele, honnan tudná, hogy már megkezdték e az előzését?
Béla Forgó 2015.07.01. 11:15:48
itt a baleset felelősének megállapítására értettem, mert itt ezek a szempontok nem játszanak..de persze igazad van...a mindennapi közlekedésben így kellene vezetni és ahogy írod, utána kár elmélkedni rajta..
t0thl 2015.07.01. 11:16:22
Amikor robogóztam rendesen működött a hatodik érzékem ezekre mert nagyon benne volt a pakliban egy hasonló baleset sokszor.
Jobbulást kívánok.
2015.07.01. 11:17:38
Szerintem olvasd el a fenti sztorimat.
2015.07.01. 10:13:06
Sokszor nem fekete és fehér ez a dolog.
Boka1 2015.07.01. 11:18:52
kpetya 2015.07.01. 11:20:34
31. § (6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
34. § (4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
Boka1 2015.07.01. 11:21:39
Mityu Addideapénzt kft LE 2015.07.01. 11:22:39
2015.07.01. 11:23:17
Vki, aki szerint az autós a hibás, vezesse már le, h az adott útszakaszon, hogy a faszomba tudta szabályosan megkezdeni az előzést a motoros úgy, h komolyan telibaszta a kocsi oldalát, és nem őt baszták oldalba!
Ejaku LAZIO 2015.07.01. 11:24:26
Macropus Rufus 2015.07.01. 11:24:55
34. § 8 bekezdés e. pont.
Szóval a ha peche van, akkor: balra kanyarodó autót, elágazásban balról előzött és ezzel személyi sérüléssel járó, közlekedési balesetet okozott (a gyorshajtás még kérdéses, de a sérülés mértékéből valószínűsíthetően megtörtént). Ezért simán repül a Károly jogsija
egy időre.
Ha nincs akkora peche, akkor a kocsi nem indexelt. Viszont akkor is kereszteződésben akart előzni...
Okosk4 2015.07.01. 11:26:15
kpetya 2015.07.01. 11:29:45
gigantikus kertitörpe 2015.07.01. 11:30:35
És ez ebben az esetben még érdekes is lehet.
porthosz 2015.07.01. 11:31:16
Tipikus gumicsont...
Béla Forgó 2015.07.01. 11:32:09
@Macropus Rufus: KRESZ tudásod elég szánalmas..tanulj még egy kicsit..és értelmezd az előtted leírtakat..érdemes!
kpetya 2015.07.01. 11:32:43
Sajna az autós nagy szarban van mert elég nehéz lesz bizonyítania, hogy úgy kezdett kanyarodni, hogy még nem kezdték meg az előzését. Ilyenkor egy jó, a szakterülethez értő ügyvéd kell.
Boka1 2015.07.01. 11:39:02
2015.07.01. 11:41:34
De nem, mert az alatt azt értem, hogy az ilyen esetekben a közös felelősség nagyon gyakran fordul elő.
Warlimont 2015.07.01. 11:42:30
Most meg eppen a Kreszt szarta le, es beleelözött egy keresztezödesbe. Az autost nem tudom hibaztatni, ha a soför nem volt reszeg, ha indexelt, ha az autos szetnezett jobbra-balra-elöre fordulas elött a normalisan varhato veszelyeket figyelve, akkor ez Rekasi muvesz ur egyszemelyes sara lesz, hogy hatulrol belevagodott a törtenetbe egy full szabalytalan elözessel.
Ettöl altalanossagban a bpesti közlekedes, az autosok, a motorosok, a satöbbik lehetnek olyanok amilyenek.
porthosz 2015.07.01. 11:43:43
Amúgy balra kanyarodni alapvetően csak kereszteződésben lehet, csak mondom, szóval máshogy ez nem is nagyon tud előfordulni.
Kamera és szemtanúk nélkül nagyon nehéz bizonyitani hogy az autós hamarabb kezdett fordulni mint hogy a motoros elkezdte az előzést.
kalbász 2015.07.01. 11:45:42
I-Work 2015.07.01. 11:46:25
Azért a kanyarodási, irányváltoztatási szándékot illik jelezni is, nem utólag, - általában előre. (KRESZ).
A balra kanyarodás az nem feltétlenül útkereszteződésben történhet, így a gk. vezetőjének ugrik a jogsija..
kalbász 2015.07.01. 11:46:43
2015.07.01. 11:46:47
Esetleg, ha értesz a fizikához! :)
Az, hogy VALAKI HOL TALÁL EL VALAKIT:
"a kérdés az, hogy az autó elejét vagy végét találta el. Ha az elejét akkor az autós a hunyó ha a végét akkor a motoros"
nincs EGYÉRTELMŰ kapcsolatban azzal, hogy
jobbról vagy balról akarta-e megelőzni a másikat.
vagy azzal, hogy valaki jelezte-e már a kanyarodási szándékát
vagy azzal, hogy melyik oldalról szabad megelőzni valakit
és még sorolhatnám
I-Work 2015.07.01. 11:47:31
Az nagyon rossz lenne, ha csak kereszteződésben lehetne balra kanyarodni.
2015.07.01. 11:47:46
"Amúgy balra kanyarodni alapvetően csak kereszteződésben lehet, csak mondom, szóval máshogy ez nem is nagyon tud előfordulni.
"
Akkor fordulj meg! :)
Macropus Rufus 2015.07.01. 11:48:11
Macropus Rufus 2015.07.01. 11:49:12
"kresz-t tudni luxus"
hát nem is tudom. Mit hagytam ki? Vagy mit írtam rossul?
Pepibubó 2015.07.01. 11:50:01
Köszönöm a védelmemet, valóban nem azt mondtam, hogy mindig köteles lennék más hülyeségére felkészülni. Azonban ha módom van rá, akkor igenis köteles vagyok megtenni. Még a jog szerint is csak addig számíthatok a másik szabálykövetésére, amíg nyilvánvalóvá nem válik, hogy meg fogja szegni. Ha ezzel valakik visszaélnek, ott jön a rendőrség munkája.
@Muad\\\'Dib:
Lásd fent!
I-Work 2015.07.01. 11:50:26
Az irány változtatási szándékot előre kell jelezni, - egyébként pedig meg kell győződni arról, hogy sem jobb oldalról, sem bal oldalról semmi nem veszélyezteti kanyarodást.
Szóval a gk. vezetőjének a jogsija ugrik pár hónapra.
Okosk4 2015.07.01. 11:51:57
34. § 8 bekezdés e. pont. "
csak a kivételt, ami elég fontos:
34. § (8) Tilos előzni: e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, KIVÉVE - ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
decoati 2015.07.01. 11:52:03
I-Work 2015.07.01. 11:52:04
Sőtt kifejezetten megtiltja a KRESZ, hogy a kanyarodó autó körülnézzen a kanyarodás megkezdése előtt. Index használata szintén tilos! ...
kalbász 2015.07.01. 11:53:50
I-Work 2015.07.01. 11:54:10
... a defenzív vezetés nem egészen erről szól, de valóban nem mindegy, hogy elsőbbségem van, vagy nem adják meg...
Macropus Rufus 2015.07.01. 11:55:31
Pl. www.kreszdoktor.hu/elozes.php
34. § Előzés 4) csak jobbról szabad előzni a) azt a járművet amely a balra bekanyarodási szándékot indexel jelzi.
a képen látható autó bal oldala van megtörve, tehát a motor egy balra kanyarodó járművet balról előzött. A sofőr szerint ő indexelt.
Ezek a tények. Minden más csak rizsa. Egyébként 40-nél nem repül 5m a motoros, ezt elhiheted nekem, sajnos tudom miről beszélek.
kalbász 2015.07.01. 11:57:08
porthosz 2015.07.01. 11:58:26
Oké, még esetleg a megfordulás, de azért vesd össze hogy egy nap hányszor fordulsz meg közuton balra kanyarodva, meg hányszor kanyarodsz balra egy kereszteződésben. Szerintem balra kanyarodni tipikusan kereszteződésben szoktak kb. 99%-ban.
2015.07.01. 11:58:27
És, ha ez mind így van, még mindig lehet, hogy az autós IS felelős a balesetért.
RePet1977 2015.07.01. 12:09:02
Tehát lehet előzni, mert a kivételben ott szerepel a főútvonal szó, tehát nem kell, hogy kint legyen az elsőbbségét mutató [16§ (1) bek u. szerinti tábla sem. (logikusan nem is rakják ki, mert hát főutvonal..)
Ghézaa 2015.07.01. 12:13:42
Nem bizony, ennyit egy hússzal döcögő biciklis is repül.
RePet1977 2015.07.01. 12:22:17
RePet1977 2015.07.01. 12:25:25
Huuuka 2015.07.01. 12:27:16
Az autóvezetők sajnos gyakran csak a kanyarodás megkezdésekor kezdenek el indexelni (ahogy sokszor tanítják is nekik, hogy az indexkart a kormány tekerése közben lehet legkényelmesebben bekattintani). Csak ez nagyon késő, figyelembe véve a mai közlekedés dinamikáját.
Béla Forgó 2015.07.01. 12:27:48
balra kanyarodást megkezdni csak akkor szabad ha meggyőződtél róla hogy nem előz valaki..mivel őt előzte valaki, amint ezt az ütközés bizonyítja...a vezető itt nem járt el kellően körültekintően...
a kérdés csak az ebben az esetben, hogy a vezető időben balra húzódott a felező mellé, és időben kietette a balra irányjelzést....a vizsgálat ezt fogja valszeg kideríteni..a többi rizsa :)
recirkulációs kör 2015.07.01. 12:28:05
Lófaszt.
A tábla hatálya a következő kereszteződésig tart, ugyanis aki ott fordul rá az adott útra, az nem tudhatja, milyen tábla volt korábban kirakva.
Remélem, nem szoktál vezetni.
recirkulációs kör 2015.07.01. 12:31:11
Ne bassz, a József Attila lakótelepen pl. több utcában is jár busz, mégis minden utca jobbkezes.
A főútnak tűnő nagyobb utak (pl. Pöttyös utca, Dési, Távíró) is.
Ghézaa 2015.07.01. 12:32:36
Ha már megkezdi az előzést a kanyarodás előtt, akkor abból nem ilyen csattanás lesz.
Persze csak szerintem.
Ghézaa 2015.07.01. 12:33:48
A főútvonal tábláé is?
Remélem, nem szoktál vezetni.
DoYouReallyWantMe (törölt) 2015.07.01. 12:35:02
recirkulációs kör 2015.07.01. 12:35:40
Gyalogos elég ritkán szokott kanyarodó autókat előzni.
Másrészt ha megtenné, akkor is szabálytalan lenne, mert gyalogos nem haladhat az úton, max akkor, ha nincs járda, és akkor is csak az új jobb szélén.
recirkulációs kör 2015.07.01. 12:36:47
Azé is.
Láthatóan nem erősséged a logikus gondolkodás, de honnan tudhatná az, aki kikanyarodik rá, hogy az főútvonal, ha nincs jelezve?
Remélem, nem szoktál vezetni.
Warlimont 2015.07.01. 12:37:49
Ebben igazad is van, de ezek szerint felreerted a helyzetet. A kommentek nem szakertöi jogi kinyilatkozasok, nem birosagi itelet, összejön itt egy csomo ember, tippelget, szubjektiv velmenyt mond, sajat tapasztalataibol spekulal valamit. Mint ahogy az ut szelen a balesetkor is összegyulik mindig egy csomo kvazi kommentelö. Ennyi ez, nem több.
Ghézaa 2015.07.01. 12:37:55
fullerg 2015.07.01. 12:42:02
Nem tudom ki mennyit találkozik ezzel, de általában amennyiben valóban tilos egy adott kereszteződésben előzni, akkor azt táblával, ill záróvonallal is nyomatékosítják, pláne amennyiben az adott útszakaszon van felfestés.
Nem feltétlenül bízzák "csak" a járművezetők kresztudására.
40-50km/h-s ütközésnél simán lehet 6-8m-t is repülni, ez sok mindentől függ... Átéltem, tudom miről beszélek.
RePet1977 2015.07.01. 12:44:43
A főutvonalat jelző tábla nem tilalmi tábla, hogy a következő útkereszteződés feloldja. Azt csak a főútvonal vége tábla oldja fel.
"Útvonal típusát szabályozó, vagy erről utasítást, tájékoztatást adó táblák, az autópálya, autóút, főútvonal, kerékpárút, gyalogút, kerékpársáv, kapaszkodósáv, lakó-pihenő övezet, sőt maga a lakott terület kezdete és vége jelzés is, vagy a hólánc használata kötelező utasítás. Ezeket a jelzéseket egy esetleges kereszteződés nem írja felül, kizárólag a jelzés vége tábla."
Muad\\\'Dib 2015.07.01. 12:46:24
Ha nagyon erőlködsz, sikerülni fog elolvasni miket írtam...
recirkulációs kör 2015.07.01. 12:49:53
Ja.
Meg az előzésit is.
Érdekes módon ugyanazzal az index nevű varázslattal. Illetve motorosok esetén lehet a kéz kirakásával is (amikor én szereztem motoros jogsit, akkor még csak így lehetett, akkor is, ha volt index a motoron).
recirkulációs kör 2015.07.01. 12:50:51
Ez a KRESZ melyik pontja?
Nem találom.
recirkulációs kör 2015.07.01. 12:53:19
Az megvan, hogy kanyarodót meg tilos balról előzni?
Ez meg kanyarodott.
A motoros itt nem járt el kellően körültekintően...
2015.07.01. 12:55:25
"A Háros utcában busz jár, és ezért azt gyanítom, hogy védett út.
Az ilyenek általában azok szoktak lenni."
Az általában kifejezés azt jelenti, hogy nem mind az ugye (logikusan azt jelenti! :)).
Ez pl. védett. És van olyan része, ami főútvonal. Ez a része egyébként úgy tűnik, hogy nem.
Ha ez így van, itt pl nem lehetett volna előzni a motorral.
szélvédős 2015.07.01. 12:57:16
a hibás!!!!!!!!!!!!
nagyember2013 (törölt) 2015.07.01. 12:59:30
vakrep 2015.07.01. 13:02:13
öcsémnek volt egy tök hasonló esete akkor utánajártunk és kiderült hogy ilyen eset a kresz szerint nincs egyértelműen megfogalmazva, mert igaz, hogy balra csak akkor kanyarodhatsz ha nem előznek, de az is ihaz, hogy tilos előzni olyan járművet aki a balra kanyarodási szándékot irányjelzővel jelzi
namost ez a két dolog történhet szinte egyszerre, azaz közös felelőség
szóval azon kár itt karatézni ki a hibás, mert azt csak azt tudhatja, aki látta mikor lett bekapcsolva az irányjelző
másrészt a motoros egy balfasz volt, én is motorozom de szerintem ez az egyik legalapvetőbb, hogy a kocsi elhelyezkedésből és a vezető fejmozgásából levágod, hogy ki kanyarodik előted vagy szemben balra, illetve ki akar sávot váltani.
RePet1977 2015.07.01. 13:04:33
Rossz helyen keresed... A tilalmi táblákat taglaló paragrafusban van van olyan pont (pl 14§ 6. pont) amely azt taglalja, hogy melyik táblának van feloldása a következő kereszteződésnél.
A főútvonalat jelző tábla útvonal típust jelző tábla, ebben a paragrafusban nincsen ilyen pont.
( Ugyanígy a Budapest lakott területét jelző táblát sem rakják ki a város 37.954 kereszteződésében... szép is lenne, ha bemennél a városba, oszt a következő kereszteződésnél már 90-nel száguldasz)
szélvédős 2015.07.01. 13:06:30
Fellegjáró Marci 2015.07.01. 13:11:46
szélvédős 2015.07.01. 13:11:50
RePet1977 2015.07.01. 13:16:57
34§ 8.e pontja szerint (csak lusta volt tovább olvasni)
recirkulációs kör 2015.07.01. 13:17:01
Az azért elég feltűnő, hogy városban vagy, meg - hacsak nem ott születtél és sosem tetted ki a lábad - egyszer be kellett oda menned. Parkoló zóna dettó - oda valamikor be kellett menned, hacsak nem ott rakták össze az autódat, vagy nem helikopterrel dobták le oda, te meg sosem jártál a zónahatáron kívül. Lássuk be, ez azért nem túl életszerű.
Viszont ha egy útra rákanyarodsz, amin addig sosem jártál (azért előfordulhat ilyen), honnan tudod, hogy az főútvonal, ha nincs jelezve?
Pont ugyanez a logikája a sebességkorlátozást, megállási vagy várakozási tilalmat stb. jelző tábláknak is: ha ráfordulsz az útra, nem tudhatod, hogy előtte mi volt kitáblázva, ezért a táblát meg kell ismételni.
Ghézaa 2015.07.01. 13:21:14
Ebből nem származik hátrányod, nem szegsz szabályt, ha nem tudod, mert az összes kereszteződés ki lesz táblázva, és a keresztező utakról kell elsőbbséget adni.
Ellenben a példának felhozott korlátozó táblákkal.
_z_ 2015.07.01. 13:21:26
Elozhetett-e ebben a keresztezodesben? Kresz: „34. § (8) Tilos előzni: e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, KIVÉVE - ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.“ Mi volt itt? 16. § (1) bek. u) pont szerinti tabla nem. Föutvonal? Az utca elejen volt olyan tabla, es a Kresz szerint ez ervenyes a föutvonal vege tablaig, tehat elozhetett. (mas kerdes, hogy ez eleg fura szabalyozas, hiszen aki az ut kozepen kanyarodik ra, az nem tudhatja, hogy foutvonalon halad…) Megjegyzem ebbol a szempontbol elsobbsegadas, ill. stop tabla nem szamit.
Most jon a szep szembenallas, hogy a balra kanyarodot tilos balrol elozni, ill. tilos balra kanyarodni, ha valaki eloz... Tehat az a kerdes, hogy ki jelezte elobb a szandekat, magyarul ki indexelt elobb? Ezt aztan senki nem fogja megmondani, hacsak nem ismeri el valamelyik fel a felelosseget… Az eredmenybol csak arra lehet kovetkeztetni, hogy ki kezdte meg elobb a muveletet: gondolom feknyombol, jarmuvek allasabol valami csak megallapithato.
(Mivel az auto elegge keresztben all, es a hatuljat talalta el, ezert azt mondanam, hogy az autos elobb kezdhette meg a kanyarodast, mint a motoros az elozest (talan…). De ez nem azt jelenti hogy a szandekat elobb jelezte!)
Vegyuk eloszor azt a lehetoseget, hogy az auto mozdult elobb. Mi lehetett a baleset kivalto oka? Ha az autos nem indexelt idoben, o hibas, csak ugye nehezn bizonyithato. Ha az autos idoben indexelt, akkor meg mindig van ket lehetoseg: ha nem elobb, vagy egyaltalan nem jelezte a motoros az elozesi szandekat, akkor o a hibas, ha idoben jelzett a motoros, akkor az autos a hibas (megintcsak nehezen bizonyithato barmi is, de azert megjegyeznem, hogy a balra indexelo motorra siman hihette azt, hogy az is be fog kanyarodni utanna…). Esetleg az lehet, hogy a motor tul gyorsan jott (amit azert a nyomokbol meg lehet mondani). Ha nagyon gyorsan jot, es tenyleg nem lehetett idoben eszlelni, akkor o a hibas.
A masodik lehetoseg, hogy a motoros mozdult elobb. Ha nem indexelt idoben, o a hibas, nehezen bizonyithato. Ha idoben indexelt, akkor megint az a kerdes, hogy az autos jelzett-e, es mikor. Ha jelzett, es elobb, akkor a motoros nem figyelt, ha nem jelzett, vagy nem idoben, akkor az autos a hibas.
Tehat ha nem hajtott a motor bizonyithatoan (feknyom, serules) nagyon gyorsan, akkor nem lehet eldonteni egyertelmuen a felelosseget, hacsak nem ismeri el valamelyik fel a hibat. Ilyenkor johet a megosztott felelosseg, valamilyen aranyban.
Szerintem legalabbis, szoval lehet, hogy tevedek .
Ez volt a Kresz resze. Most jon a valosag: Ha az auto nem 50-el akart kanyarodni, akkor vagy mar elotte is nagyon lassan ment, vagy pedig fekezett. Gyanusan lassan totymorgot csak nagyon ovatosan szabad megelozni, es semmikeppen sem tul gyorsan, mert kiszamithatatlan. Ha pedig valaki fekez elottem akkor addig bizony nem probalok elmenni mellette, amig meg nem gyozodtem rola, hogy mi miatt fekezett (plane keresztezodesben…)! Ez szerintem alap! Ha az autos nem kanyorodni akar, hanem egy elotte atszalado gyerek miatt fekez, akkor az ot kozben megelozo siman eluti a gyereket… Es mindentol fuggetlenul a motoros a serulekenyebb, kezelje is ugy sajat magat!
Szoval, hogy ki volt a hibas, lehet, hogy soha nem fog kiderulni, de a motoros mindenkeppen hulye volt sajnos… De mindentol fuggetlenul jobbulast!
RePet1977 2015.07.01. 13:25:30
Pontosan, ahogy Ghézaa is írta. Ha te Stop tábla után rákanyarodsz, akkor tudhatod, hogy védett útvonalra hajtottál ki. Aztán mész tovább, akkor megtudod, hogy nem csak simán védett útvonal, hanem főútvonal is. Ennek tudatában hajtassz tovább a főútvonal vége tábláig. Nem kötelező kirakni kereszteződésenként.
Okosk4 2015.07.01. 13:26:13
"A magyar KRESZ és a kapcsolód jogszabályok azt rögzítik, hogy a főútvonal jelzés nem a következő kereszteződésig él, hanem a feloldó tábláig.
Tehát addig védett úton haladok, amíg ennek az ellenkezőjét táblával nem jelzik számomra, a kereszetződés ezt a jelzést nem oldja fel.
Ráadásul a táblák elhelyezéséről szóló jogszabály meg is erősíti, hogy:
"lakott területen szilárd burkolatú utak kereszteződése után a jelzőtábla megismétlése elegendő a menetirány szerinti minden második, harmadik útkereszteződés után, ha az így elhelyezett jelzőtáblák a főútvonalon haladók számára kellően láthatók."
Ugyanakkor városon kívül minden kereszteződés után ismételten el kell helyezni a főútvonal táblát."
Etniez 2015.07.01. 13:34:33
1) Kirakom az indexet
2) Belenézek a tükörbe, kirakta e mögöttem az indexet valaki
3) Kinézek oldalra
4) Elkezdem a manővert
Ha ezek után vmi fas* 70-el előzni kezdi az indexelő kocsimat, akkor qrvára nem tudok mit csinálni vele..."
Szia! jogilag meg így helyes:
1. Belenézek a tükörbe
2. Ha üres, akkor kirakom az indexet
3. Fékezni kezdek
4. Újra tükör, majd a vállamnál nézek
5. Manőver.
Gyakorlatban meg így néz ki:
1. Fék
2. Index. Néha nincs.
3 Manőver
Az külön kedvencem, amikor valaki azt mondja, hogy a motoros a semmiből bukkant elő. Mentségnek szánja, motorosra hárítva, de igazából azt jelenti, hogy nem nézi elég gyakran a tükröt vagy nem koncentrál a vezetésre teljes figyelmével.
Autót, motort és teherautót vezetek idestova 15 éve, naponta. És nem volt balesetem. Rengeteg kezdő/béna/hülye motorost mentettem meg a balesettől. Mert én is motorozom, tudom mire kell figyelni.
Gondolom az autós hölgy vagy nem indexelt, vagy nem nem nézett tükörbe. Az index hiány valószínűbb. 8 éve engem is ugyanígy csaptak el. Előztem egy autót, ő meg úgy gondolta, hogy akkor itt most balra. Fékezés, indexelés nélkül fordult...
Okosk4 2015.07.01. 13:35:40
Okosk4 2015.07.01. 13:36:48
pasteboard.co/1DeUtHl6.png
Etniez 2015.07.01. 13:38:29
Na azt védd ki...
Muad\\\'Dib 2015.07.01. 13:43:56
Igen, elméletileg valóban úgy helyes, ahogy írod.
"..Rengeteg kezdő/béna/hülye motorost mentettem meg a balesettől..."
Aki pedig nem tudja mire kell figyelni a kezdő/hülye motorosokkal kapcsolatban, az biztos hibás. Mert soha nem az a hibás, aki hülye. Az ebben az országban alapjogként jár, és többieknek a dolga, hogy akár saját biztonsága árán is a hülyére felügyeljen.
Muad\\\'Dib 2015.07.01. 13:45:55
Az külön mókás, ahogy a tények ismerete nélkül eldöntöd, hogy a motoros nem hibázott. Mert ebben az országban a motorosok a kresz bajnokai. Természetesen csak álló kocsisort előznek kocsik között szlalomozva, és mindig helyesen járnak el. Tehát a hibás minden bizonnyal más...
Etniez 2015.07.01. 13:52:53
De a "Rékas-féle" balestek 90%-ban az autós zavarja össze a motorost. Csak a baj az, hogy később hogyan lehet bizonyítani, hogy indexelt vagy nem?
Én nem kaptam semmi kártérítést, mert a kocsit egy rendőrtiszt vezette.... 50.000-es káromat fizethettem zsebből.
Szumma: nem a motorosokat mentegetem, mert van köztük rengeteg hülye, aki nem érti milyen veszélyes az, amit csinál. De az felháborít, hogy amikor van egy motoros baleset, akkor azonnal megjelennek egyesek és a motorost hibáztatják anélkül, hogy bármit is tudnának az esetről.
Plusz jönnek a hülye cikkek is: pl. 5 métert repült... Az annyit jelent, hogy kb 50-el nekiment a keréknek, majd átesett a motorháztetőn... Semmi extra.
Arcade Macho 2015.07.01. 13:53:14
ugy tunik a foschwagen passzat is beleillik a taplokak koze
persze most mar tolja a dumat hogy de igen en indexeltem, es figyelemes voltam, viszont sajnalatos modon a tobbseg az ilyen u.n. lukszusautoban nem ilyen
ezert kellene jol megizelni minden taplot aki nem indexel
ja igen ez nem annyira fontos, elvegre sokkal konyebb az abszolut gyorshajtot levadaszni, igaz az abszolut gyorshajtas miatt pl. aranyaiban kevesebben halnak meg mint indexeles elmulasztasa miatt, viszont egyszerubb a kasszahoz rendelni az ugyfelet
Arcade Macho 2015.07.01. 13:55:07
uj autokban mar van guminyomas jelzo szutyok is
nyugaton most van olyan reklam hogy beraksz egy mutyurket az autoba es akkor az adatok alapjan ha tenyleg ovatosan vezetsz, akkor keves lesz a biztositas
azaz a tekknologia az uj autokra megvan, mar csak a szabalyozas es akarat hianyzik
Miklós Miklós 2015.07.01. 13:56:28
Van ötlet, mit tegyek, hogy csökkentsem?
Pl. tegyek mágnest a pohárba, mikor iszom vagy várjak pár percet és csak a tetejét igyam meg?
RePet1977 2015.07.01. 13:58:32
Így, hogy nem tört meg egy indexlámpa sem az autón, nehéz lesz bizonyítani, pro és kontra...
RePet1977 2015.07.01. 14:05:10
Etniez 2015.07.01. 14:05:24
Miklós Miklós 2015.07.01. 14:09:49
Köszönöm.
Kicsit strapás lesz minden pohárral lemennem a kocsihoz, de megoldom.
kisQtya 2015.07.01. 14:10:17
Valószínűbbnek tartom, hogy mindketten felelősek.
Az exemnek nem sok jó tulajdonsága volt, de az tény, hogy nagyon jól és defenzíven vezetett balesetmentesen sok-sok kilométert. Sokszor röhögtem rajta, hogy előre megmondta, hogy ki milyen marhaságot fog csinálni és azt nagyon ügyesen kivédte mindig.
Mindig bejött neki. Külön figyelt arra, hogy a külföldieket "megvédje" a magyar sofőröktől.
Aztán egyszer egy néptelen parkolóban telibekapott farolás közben egy villanyoszlopot. El voltam képedve. Ő pedig azt mondta, hogy "Bocs, de ez nem él, nem mozog, ha nincs forgalmi helyzet nem figyelek úgy.". :)))))
Béla Forgó 2015.07.01. 14:10:40
recirkulációs kör 2015.07.01. 14:11:29
Csak azt tudhatod, hogy az adott kereszteződésben az volt a védett útvonal.
Azt nem tudhatod, hogy főútvonal-e.
@Okosk4:
"A magyar KRESZ és a kapcsolód jogszabályok azt rögzítik, hogy a főútvonal jelzés nem a következő kereszteződésig él, hanem a feloldó tábláig"
A KRESZ melyik pontja, baromka?
Talán inkább azt reméld, hogy te csak áramot vezetsz. Lehetőleg a testeden keresztül.
Nem, seggfejke, ez IS a végét jelenti.
Ahogy sebességkorlátoznál is van feloldó tábla is. Meg feloldja a kereszteződés is.
Arcade Macho 2015.07.01. 14:12:48
erted ?
van alattam 1 tonna, hogyha a taploka nyomul akkor ne a korhazban/temetoben kossek ki
azert arra figyelek elsosorban, hogy ne csavarodjak fel a fara, meg hogy a kamera el legyen inditva, de az automat en nem sajnalom, azert van hogy megvedjen
ha Rekasi egy koszlott kettes nyunyugi stiftben lett volna akkor semmi baja nem lett volna
Fellegjáró Marci 2015.07.01. 14:13:47
kisQtya 2015.07.01. 14:13:49
:))))
Ez lesz a jövő.
RePet1977 2015.07.01. 14:14:46
Akkor ha biztos akarsz lenni, addig nem előzöl kereszteződésben, amíg főútvonal táblát nem látsz. Ennyi. Egyéb kérdés?
Etniez 2015.07.01. 14:14:50
Ennyi erővel focizni se menjél le a gyerekkel, nehogy kiforduljon a bokád....
RePet1977 2015.07.01. 14:18:32
RePet1977 2015.07.01. 14:19:05
Aham.. most törte össze a Google autó a másikat, mert az bevágott elé :D
Miklós Miklós 2015.07.01. 14:20:08
Kidobom a mosógépet.
Etniez 2015.07.01. 14:21:42
Persze előfordulhat, de elég kicsi az esélye.
Másrészt aktív motorosként mondom, hogy ez elég gyakori autós hiba. Elfoglalja az egész úttestet, nem feltételezi, hogy valaki dinamikusabban közlekedik, mint ő és ezért előzni kezdi.
Ez az oka, hogy nem veszi komolyan az indexelést, tükörbenézést.
Tudod hány ilyen balesetem lehetett volna az alatt a 10 év alatt, amióta motorozom napi szinten? 1,5 évig futár is voltam.
Csak én már megtanultam, hogy ha egy autó furán mozog, akkor fékezem. Mert lehet nekem igazam a Kresz szerint, ha én megyek a kórházba.
Na, Rékasi még ezt nem tanulta meg. De jogilag 90%-ig biztos vagyok benne, hogy az autós hibázott ebben az esetben.
Etniez 2015.07.01. 14:24:46
Muad\\\'Dib 2015.07.01. 14:27:06
Akkor elfogult vagy. Én csak az előző egy hónapban láttam qrva okos motorosokat a következő manővert végrehajtani a melóhelyem környékén:
- Jobbkezes utca, kocsi fékez, hogy jönnek e jobbról.
- Motoros hátulról lendületből leelőzi a kereszteződésben, miközben be sem néz a jobbkezes utcába.
Nem egy ilyet látni, inkább heti egyet. Szóval pont annyira lehet barom a motoros is hasonló szituációkban.
recirkulációs kör 2015.07.01. 14:29:54
Szerintem is.
Csak nem erről volt szó.
recirkulációs kör 2015.07.01. 14:32:00
Na mondjuk a futárok meg a szabálybetartás is megérdemelne egy külön cikket.
Leginkább kurvára semmi közük egymáshoz.
(Amikor a faszfej futár motorral megy a járdán, mert egyébként 100 métert kerülnie kellene és hasonlók.)
2015.07.01. 14:32:05
"Ahogy sebességkorlátoznál is van feloldó tábla is. Meg feloldja a kereszteződés is. "
De ugye a Budapest jelző táblát nem oldja fel a kereszteződés, csak a vége tábla!? :)
Elindultam a Googleben a Körúton az Oktogontól. Ott azonnal van egy főútvonaltábla, amint rámész az Andrássyról. Eljutsz a Nyugati felé a Szondi utcához és nincs tábla.
Vagyis szerinted (a KRESZ szerint) a Szondi utcánál a Körút megszűnik főútvonalnak lenni.
Ez nekem gyanús kicsit.
szélvédős 2015.07.01. 14:35:44
Etniez 2015.07.01. 14:35:55
Van mind a kettőből. De konkrétan ez a baleset valószínűleg a hülyeautós miatt volt.
AtiSnatch 2015.07.01. 14:37:18
Etniez 2015.07.01. 14:38:26
lobster thermidor 2015.07.01. 14:38:54
Lehet, hogy nem pontosan értjük egymást, vagy én értettem félre valamit.
Én azt mondom, hogy az a jó, ha inkább itt elmélkedünk hosszasan a dolog felett, és mindenki elmondja a maga verzióját, mert abból pro, és kontra csak tanulni lehet.
Ha bekövetkezik egy ilyen baleset, azt is részletesen elemezni kell, de a kórházi ágyon utólag már sajnos késő. A megelőzés, a defenzív vezetés, és a felelős magatartás mindennél fontosabb. Ha ez a mai baleset csak egy embert is gondolkodásra késztet egy hasonló szituációban, az emiatt nem végrehajtott előzést értelemszerűen nem követi baleset, már nem volt hiábavaló a szócséplésnek tűnő sok - sok hozzászólás.
Ghézaa 2015.07.01. 14:39:11
Hol írja a kresz, hogy a kereszteződés feloldja a főútvonal táblát?
RePet1977 2015.07.01. 14:39:14
Az már megbeszéltük, hogy az táblákat taglaló paragrafusokban minden esetben van olyan pont amely megmondja, hogy mely táblákat old fel kereszteződés...
Analitikus Marslakó 2015.07.01. 14:46:55
recirkulációs kör 2015.07.01. 14:47:00
Hol írja, hogy nem oldja fel?
Mert a logikus az, hogy minden olyan táblát felold, aminek a létéről nem tudhatsz.
Vagy ne kérjek tőled olyan nehezet, mint a gondolkodás?
F3c0 2015.07.01. 14:47:37
recirkulációs kör 2015.07.01. 14:48:26
A megbeszélést úgy érted, hogy te ideböfögtél egy ilyen ökörséget, viszont az adott KRESZ-paragrafust azóta sem tudtad beidézni. Mert nincs ilyen.
recirkulációs kör 2015.07.01. 14:50:08
Lófaszt.
Ha előbb jelezte a kanyarodási szándékát, mint a motoros az előzésit, neki van elsőbbsége.
F3c0 2015.07.01. 14:51:14
RePet1977 2015.07.01. 14:53:54
Akkor te jössz... írd ki, hogy melyik paragrafus melyik pontja az amelyik leírja, hogy minden táblát, vagy, hogy a főútvonal táblát feloldja az következő útkereszteződés.
Én csak azt írtam, hogy minden közúti táblával foglalkozó paragrafus 10-17§-ban részletesen le van írva, hogy melyek azok a táblák, amelyeket felold a következő útkereszteződés. ÉS PONT.
A főútvonal táblánál a 11§ paragrafusban nincs ilyen pont.
Ne legyél már ennyire gyépés...
contractor 2015.07.01. 14:53:54
2015.07.01. 14:54:05
Olvasgass kicsit és tanulj már végre a magas ló helyett! :)
kreszforum.hu/kozuti-jelzotablak-hatalya/
Ha lusta vagy kiemelek egyetlen mondatot:
"Ezeket a jelzéseket egy esetleges kereszteződés nem írja felül, kizárólag a jelzés vége tábla."
És segítek, hogy ebben a listában benne van a főútvonal tábla is.
Irány a medve! ;)
playoff szakáll 2015.07.01. 14:55:45
Rékasinál megfelelőbb ember nincs Tom Cruise magyar szinkronhangjára, úgyhogy mielőbbi felépülését várom el. Tőle.
A baleset körülményeinek rendezése pedig bízom benne, hogy emberi módon sikerül.
RePet1977 2015.07.01. 15:01:50
Jó ez, csak majd erre azt találja ki, hogy EZ NEM KRESZ... csak egy magyarázat.
Pedig pont az ilyen gyépéseknek találták ki a kresz magyarázatát, akik képtelenek megérteni a paragrafusok pontjait.
2015.07.01. 15:05:47
Pedig itt valaki egész korrekt összefoglaló munkát végzett abban az anyagban lássuk be! :)
Etniez 2015.07.01. 15:08:08
Elbandy75 2015.07.01. 15:14:16
Etniez 2015.07.01. 15:17:01
Arcade Macho 2015.07.01. 15:18:12
szoval ha 60nal haladvan (varosban :) ) elemvag egy baromallat indexeles nelkul, en nem fogom kapkodni a kormanyt, hogy felcsavarodjak a fara
te nyugodtan tedd azt
tudod ezt nem defenziv vezeteskent tanitjak, de sajna tudni kell hogy mire kepes egy 30 cm atmeroju fa, meg hogy a "felcsavarodott a fara" az milyen erdekes informaciot hordoz magaban
RePet1977 2015.07.01. 15:19:09
Miért? Előzött valamit a VW?
Arcade Macho 2015.07.01. 15:21:20
nekem van bekeszitett regi laptop linuksszal
pont erre az esetre :)
ugyanis en nagyon de nagyon defenziv vagyok, nem akarom hogy par aktatologato barom miatt elvegyek a gepemet es benntartsak par evet
kamera az auton van, az termeszetes :)
moczizoknak eleve kotelezonek tennem
kalbász 2015.07.01. 15:23:47
Hogy ki hibázott, hát, nem lesz egyszerű eldönteni.
Nyilván nem akar senki sem meghalni, lehet hogy nem indexelt elég korán az autós, lehet, hogy nem vette észre az áldozat.
De lehet hogy ő szabálytalankodott.
Tegnap pl egy robogós vágott ki elém, az alsóbbrendű útról úgy, hogy kikerülte az őt megelőző, az elsőbbséget megadó autóst!
Nekem kellett satuzni.
Egyáltalán nem számítottam rá, el se akartam hinni. Remélem a srác megjegyezte a dolgot és nem csinál több ilyet. De általános jelenség bizonyos kereszteződéseknél, a piroson szétnézés nélkül átkelő gyalogosokkal, néha még a fülük is be van dugva zenével, hogy nehogy halljanak valamit maguk körül.
Nagyon kéne a kresz meg a józan ész oktatása az általános és középiskolákba.
Arcade Macho 2015.07.01. 15:24:45
pontosan!
irtam is, egy jo kis porgos kettes nyunyugi stift es Rekasi sajat laban tavozott volna...
az a stift ami ugymond eletveszely...
Elbandy75 2015.07.01. 15:25:16
kalbász 2015.07.01. 15:27:09
Most egy kicsit megijedtem...
Ugye tudod, hogy vannak területre érvényes táblák, amiket csak a végüket jelző tábla old fel.
Meg vannak a normál táblák, amiket felold a kereszteződés.
Tényleg kéne az a kresz oktatás.
kalbász 2015.07.01. 15:28:22
Ejaku LAZIO 2015.07.01. 15:30:14
képzeld, lehet. csak abban az esetben nem lehet, ha egyenlő rangú utak kereszteződéséről van szó, ez kb. az útkereszteződések 1%-át teszi ki Magyarországon, a maradék 99%-ban, ahol alá-fölé rendelt utak kereszteződéséről van szó, ott lehet
@szélvédős:
jajj, de fogyatékos vagy Istenem. te magad említetted az egyik lehetőséget a bizonyításra, de szted vajon mire vannak a szemtanúk, na meg a két érintett fél vallomása is nyilván dísznek lesz.
Analitikus Marslakó 2015.07.01. 15:34:28
"Ha előbb jelezte a kanyarodási szándékát, mint a motoros az előzésit, neki van elsőbbsége."
Nincs ilyen. Nem kezdheti meg a balra kanyarodást, ameddig nem győződött meg arról, hogy nem okoz nagyobb bajt. Az autós mindenképpen hunyó. Közös felelősség akkor jöhet ki, ha pl. bizonyítható a motoros gyorshajtása. Akkor sem azért, mert hogy gyorsan hajtott, és az milyen csúnya dolog, hanem azért, mert akkor vélhette azt az autós, hogy ő még simán bekanyarodik egy szabályos tempóban haladó jármű előtt, de az annyira gyorsan jött, hogy erre mégsem volt ideje.
RePet1977 2015.07.01. 15:45:57
Na de akkor a motoros sem kezdheti meg a balról való előzést, ha az előtte levő autó jelzi a balra való kanyarodás vagy előzés szándékát.
34§ 4. a. pont erről szól... akkor a motoros nem hunyó ilyen esetben? Dehogynem.
recirkulációs kör 2015.07.01. 15:48:39
Egy ilyen cikket bármilyen hülye írhat, te is.
Mutasd a KRESZ vonatkozó pontját.
recirkulációs kör 2015.07.01. 15:49:57
Mutasd, melyik pont írja ezt a KRESZ-ben, baromka.
Ja, hogy egyik sem?
Ahogy az összes többi idióta sem tudja megmutatni.
RePet1977 2015.07.01. 15:51:20
Megmutatom, ha te is megmutatod az igazadat :)
Amennyiben mutatsz egy olyan paragrafuspontot ami azt írja le, hogy a főútvonal táblát feloldja az útkereszteződés.
Na erre mit lépsz nagyokos? :D
Muad\\\'Dib 2015.07.01. 15:54:02
Ne de, ha már megkezdte a kanyarodást, és utána kezdték előzni? Vagy te úgy kanyarodsz, hogy közben végig a tükröt nézed? Mert akkor szólj merrefelé mászkálsz, hogy elkerüljem még a környéket is...
Ghézaa 2015.07.01. 15:55:00
RePet1977 2015.07.01. 15:55:22
RePet1977 2015.07.01. 15:57:08
Nem tudja megmutatni.. csak trollkodik :D
recirkulációs kör 2015.07.01. 15:59:27
Már hogy a faszba ne lenne.
Olvass KRESZ-t.
Ha a balra kanyarodó jelezte az irányváltoztatási szándékát, akkor csak jobból szabad megelőzni.
Látsz valakit a tükörben 50 méterre, mikor már rég irányjelzel, behúzódtél a felezővonalhoz, lassítottál, mi ferde faszból kellene azt gondolnod, hogy a barom meg akar téged előzni?
Rá nem vonatkozik a KRESZ, vagy mi?
Ghézaa 2015.07.01. 16:00:23
"csak trollkodik"
Az még a barátságosabb opció.
recirkulációs kör 2015.07.01. 16:01:00
@RePet1977:
Szerinted a STOP tábla feloldásáról szól a KRESZ?
Nem.
Akkor a STOP tábla szerinted meddig érvényes? Az országhatárig vagy a tengerig?
Nektek fáj a gondolkodás, azért nem szoktatok?
Muad\\\'Dib 2015.07.01. 16:08:04
Agyhalott vagy:
"11.1. Főútvonal
a) A „Főútvonal” jelzőtáblát el kell helyezni
aa) a főútvonal kezdeténél,
ab) lakott területen kívül minden szilárd burkolatú út kereszteződése után,
ac) lakott területen kívül minden olyan földút keresztezése után, amelynek a főútvonalhoz szilárd burkolattal ellátott csatlakozó része 50 méternél hosszabb, illetve a szilárd burkolatú csatlakozó részen további útkereszteződés van,
ad) lakott területen szilárd burkolatú utak kereszteződése után a jelzőtábla megismétlése elegendő a menetirány szerinti minden második, harmadik útkereszteződés után, ha az így elhelyezett jelzőtáblák a főútvonalon haladók számára kellően láthatók.
b) A „Főútvonal” jelzőtáblát az előbbiekben említett helyeken felül mindenhol el szabad helyezni, ahol a keresztező úton (vagy a külön e célra létesített várakozóhelynek, illetve útnak nem minősülő, de járműforgalmat lebonyolító területnek az útra vezető kijáratánál) az „Elsőbbségadás kötelező” jelzőtáblát elhelyezték, vagy útkereszteződésen kívül is, ha azt a helyi körülmények (pl. forgalomnagyság, a főútvonal jelleg megismétlése stb.) szükségessé teszik.
c) A „Főútvonal” jelzőtábla az útkereszteződés előtt is elhelyezhető, ha az útkereszteződésben a főútvonal vonalvezetése az egyenes iránytól eltér, illetve a tábla nélkül kétség merülhet fel, hogy melyik a továbbvezető főútvonal. A táblát az útkereszteződés előtt a főútvonal tényleges vonalvezetését és a csomópont kialakítását (a H-001 - H-006 példaábrák szerint) feltüntető kiegészítő táblával kell elhelyezni. Ez esetben az alárendelt forgalmi irány számára felállított elsőbbségadási kötelezettséget előíró jelzések alatt is kötelező a főútvonal vonalvezetését feltüntető „Elsőbbséggel rendelkező út” kiegészítő táblák (a H-007 - H-010 példaábrák szerinti) alkalmazása.
d) Ha a főútvonal jellegét az útkereszteződés előtt megszüntetik és az útkereszteződés után az út ismét főútvonal, a „Főútvonal” jelzőtáblát az útkereszteződés után - de még a legközelebbi útkereszteződés előtt - úgy kell elhelyezni, hogy a tábla láthatósága az útkereszteződéshez érkező jármű vezetője számára az elsőbbségi szabályozást ne tegye kétségessé. A „Főútvonal táblát az útkereszteződés után ilyen esetben 50 m-en belül elhelyezni egyáltalán nem szabad.
11.2. Főútvonal vége
a) „Főútvonal vége” jelzőtáblát kell alkalmazni minden olyan helyen, ahol az út főútvonal jellege megszűnik..."
83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet
Kiemelek neked valamit:
"lakott területen szilárd burkolatú utak kereszteződése után a jelzőtábla megismétlése elegendő a menetirány szerinti minden második, harmadik útkereszteződés után, ha az így elhelyezett jelzőtáblák a főútvonalon haladók számára kellően láthatók."
Érted, felfogod? Minden második, harmadik. Akkor tehát feloldja a kereszteződés? Aligha.
Ghézaa 2015.07.01. 16:11:11
Nem, mert a stop tábla adott pontra vonatkozó tábla
RePet1977 2015.07.01. 16:13:27
Képzeld el... ír a stoptábla feloldásáról a KRESZ :D
„ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” (11. és 12. ábra), a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni. A vasúti átjáróra a megállás után a 39. §-ban foglaltak szerint szabad ráhajtani.
Ha tudsz értelmezni és gondolkodni, megálltál a megfelelő helyen elsőbbséget adsz majd utána továbbhaladsz. Az elsőbbség megadása feloldotta a táblát a továbbhaladásod során
Szólj ha nem érted :D
A Stp táblát azzal oldod fel, hogy MEGÁLLSZ (minden esetben) és elsőbbséget adsz. Ha ezt megtetted a tábla fel van oldva, mehetsz tovább.
/Most már kénytelen vagyok óvodai szinten magyarázni/
RePet1977 2015.07.01. 16:15:36
Nem fogja fel.. Ne írj neki ilyen hosszú szöveget, mert
1. nem tud olvasni
2. nem tudja értelmezni
3. nem tudja felfogni
:D :D :D
2015.07.01. 16:16:02
"Egy ilyen cikket bármilyen hülye írhat, te is."
Na ez azért már szánalmas.
A linkelt cikk arról szól, hogy valaki az összes táblatípusnak összeszedte a hatályosságát.
Még a címe is ez:
"Közúti jelzőtáblák hatálya."
Ezeket csoportba szedte és aztán szépen mindenhol leírta merre hány méter.
Benne van a főútvonal is, de pl. a STOP tábla is, lásd nevetséges kérdésed:
"Szerinted a STOP tábla feloldásáról szól a KRESZ?"
A válasz, igen szól róla!
Az ő összefoglaló munkáját nem fogadod el (akinek agya bocsánat logikája van az elfogadja), ami nyilván a KRESZ alapján készült, hanem cáfolod, de ezt a kút fejeddel teszed mindenféle forrás nélkül egy mondatot ismételgetve csak gyakorlatilag ezt:
"Nektek fáj a gondolkodás, azért nem szoktatok? "
Na most TÖKI!
Azért, mert ezt a mondatodat ismétled, na attól még ugye nem lesz igazad?
Mert semmilyen forrás nem támasztja alá az igazadat, csak az ellentétét eddig, ha ezt nem vetted volna észre.
Vagyis már régen egyedül mész szembe az autópályán a tömeggel és dühödten káromkodsz.
RePet1977 2015.07.01. 16:17:35
Recirkulációs kör: Ha te nem érted, attól még nem a KRESZ írói a hülyék ;)
2015.07.01. 16:19:34
No ebben tévedsz!
Egyszerűen csak NEM TUD VESZÍTENI.
Ugye, ugye @recirkulációs kör: ?
recirkulációs kör 2015.07.01. 16:45:46
Ezt hol írja a KRESZ?
Vagy csak annyi, hogy így logikus?
@RePet1977:
Magyarul nem írja a KRESZ, hogy meddig terjed a határa, csak a logikus gondolkodásra épít.
Pont mint amit én írtam.
Igen, értelmes embereknek írták, de ti ezek szerint nem vagytok azok.
@MikeBoy:
Szóval nem hivatalos rendelet, csak egy akárki írt róla egy cikket.
Köszönöm.
recirkulációs kör 2015.07.01. 16:49:55
Ez már legalább egy rendelet.
Bár nem hiszem, hogy ezt nem jogászoknak tudni illene, a KRESZ-ben meg nem szerepel.
És a logika ellen való, hiszen mivel más egy lakott területen kívüli út, ahol minden kereszteződés után ki kell rakni, mint egy lakott területen belüli?
2015.07.01. 16:50:02
Amiket te írsz it az hol hivatalos? :)))))
De a gyengébbek kedvéért
@Muad\\\'Dib:
már hivatalos szöveget idézett a KRESZ-ből.
És lám....nem neked van igazad. :)
Nagy Sándor Sándor 2015.07.01. 16:52:34
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
ÉS EZ AZ AMI A BALESETET OKOZTA !!!!!
RePet1977 2015.07.01. 16:53:04
Most már nem tudom máshogy írni te f*szfej: A kereszteződésre terjed ki a hatálya. Olvasd el a paragrafust :D
A hatálya a stopvonal,annak a hiányában pedig a kereszteződés :D
Értelmezési probléma? Világosan le van írva : SSTTTOOOPPPVVVOOOONNAALLLL anak hiányában pedig az ÚÚÚTTTTKKKEEERRREEESSZZZTTTEZZZZŐŐŐDDDÉÉÉSS VVVOOONNAAAALLLAAAAA :D
Nem írja hogy a stoptábla után x méterenként meg kell állni újból meg újból. Ha nem írja, akkor te olyan hülye vagy hogy 10 méterenként megállsz?
2015.07.01. 16:54:06
"hiszen mivel más egy lakott területen kívüli út, ahol minden kereszteződés után ki kell rakni, mint egy lakott területen belüli? "
Abban TE ZSENI, hogy kibaszott felesleges és QRVA drága lenne mindenhova táblákat tenni lakott területen, ezért enyhítettek rajta. TELJESEN LOGIKUS SPÓROLÁSBÓL!
Tudod logika baszod, amire te itt utalsz állandóan.
"Bár nem hiszem, hogy ezt nem jogászoknak tudni illene, a KRESZ-ben meg nem szerepel."
Na ezt meg honnan vetted????
2015.07.01. 16:54:58
Vagy nem! :)))
RePet1977 2015.07.01. 16:57:16
RePet1977 2015.07.01. 17:06:25
De azért megnyugodtál már ugye, hogy a GKM rendelet szerint lakott területen nem kell minden útkereszteződésbe kitenni (miért? csak, hogy legyen mit kérdezned...), attól még a főútvonal főútvonal marad :P
recirkulációs kör 2015.07.01. 17:18:38
Nem a KRESZ-ből idézte.
"TELJESEN LOGIKUS SPÓROLÁSBÓL!"
Mivel logikusabb a spórolás lakott területen belül, mint kívül?
Egyik esetben nem tudhatja a vezető, hogy főútvonalon van, ha nincs tábla, akkor a másik esetben honnan tudhatja?
Mit honnan vettem, hogy nem szerepel a KRESZ-ben?
Hol szerepel benne, mutasd!
Az egyéb jogszabályokat meg nem kell ismerned, nem képezik a vizsga részét.
@RePet1977:
Faszfej a kurva édesanyád.
És? Az is le van írva, hogy a többi útba eső kereszteződésnél nem érvényes?
Nincs?
Akkor honnan veszed, hogy nem érvényes?
Ja, mert úgy logikus?
Pont mint a főútvonal tábla.
Ghézaa 2015.07.01. 17:20:55
"Magyarul nem írja a KRESZ, hogy meddig terjed a határa"
De, írja.
"az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt"
Az, hogy ez neked magas, csak téged minősít.
---
Minél inkább erőlködsz, annál inkább bizonyítod, hogy halvány lövésed sincs arról, amiről okoskodsz.
Még mindig várom, hogy hol írja a KRESZ, hogy a főútvonal táblát feloldja a kereszteződés.
Azt írja, hogy vannak ilyen táblák, és ott konkrétan meg is vannak jelölve az érintett táblák.
De ha egyáltalán nyitott szemmel, gondolkodva közlekednél, akkor is látnád, hogy nincs minden utcasarkon főútvonal kezdetet tábla.
fullerg 2015.07.01. 17:21:54
Roppant egyszerű a válasz:
Lakott területen belül akár 20-30 méterenként is lehet kereszteződés (100m-en belül 3-4 is)
míg lakott területen kívül ez nem jellemző.
Nem tudom merre laksz, de felénk ez elég egyértelmű.
Ghézaa 2015.07.01. 17:24:17
"Egyik esetben nem tudhatja a vezető, hogy főútvonalon van, ha nincs tábla, akkor a másik esetben honnan tudhatja?"
A főútvonal tábla csak tájékoztatás, hogy folyamatosan védett az út, ha az összeset leszerelnék, akkor sem lenne belőle probléma.
Ezt már leírtam, de úgy látszik ez már magas szint neked.
"Az is le van írva, hogy a többi útba eső kereszteződésnél nem érvényes?"
"Akkor honnan veszed, hogy nem érvényes?"
Le van írva, hogy hol érvényes.
kisQtya 2015.07.01. 17:27:46
kisQtya 2015.07.01. 17:30:48
Ennyit a balesetekről most hirtelen.
recirkulációs kör 2015.07.01. 17:58:52
És hol írja, hogy csak annál az egy útkereszteződésnél, és az összes többinél nem?
"Még mindig várom, hogy hol írja a KRESZ, hogy a főútvonal táblát feloldja a kereszteződés."
Majd ha előbb megmutattad, hol írja, hogy nem oldja fel. Ugyanis én kérdeztem előbb.
@fullerg:
A sebességkorlátozást, várakozni tilost stb. megismétlik, pedig ugyanolyan sűrűn vannak a kereszteződések. Azon is lehetne spórolni, nem?
F3c0 2015.07.01. 18:08:48
2015.07.01. 18:17:56
De a KRESZ-ből idézte! :)
A mindekori KRESZ ugyanis nem más, mint a hatályos közlekedésre vonatkozó szabályok gyűjteménye.
Amiket ott idéztek, azok pedig mind közléekedési szabályok TÖKI!
2015.07.01. 18:27:33
"Mit honnan vettem, hogy nem szerepel a KRESZ-ben?
Hol szerepel benne, mutasd!"
Természetesen az előző erre is válasz.
A KERSZ-ből idézett!
Ott van @Muad\\\'Dib: a KRESZ-ből idézett.
Az ott a KRESZ a hatályos közlekedési szabályok közül néhány.
Ezt hívjuk KRESZ-nek és nem mást.
RePet1977 2015.07.01. 19:19:54
Mert még nem hekkelték meg őket amúgy rendesen.
Ha kommunikálnak egymással akkor azt jelenti, hogy nem zárt a rendszer. Ha egy rendszer nem zárt, akkor bele lehet nyúlni, ergo más is átveheti az irányítást. Elég egy vírus ami meglapul egy ideig majd egy időpontban aktiválódva az összes autót nekikanyarítja egy sziklának...
Hát kössz, inkább magamban bízok.
recirkulációs kör 2015.07.01. 19:27:14
De nem a KRESZ-ből idézett, baromka.
A KRESZ ez:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
Tudom, túlságosan ostoba vagy hozzá, hogy ezt felfogd.
@F3c0:
Az anyád meg egy büdös kurva, azért vagy te egy tetves tahó.
RePet1977 2015.07.01. 19:34:34
Te meg egy olyan troll vagy, aki még arra is képtelen, hogy saját állításának igazát belinkelje:
Idézlek: 2015.07.01. 12:28:05
"A tábla hatálya a következő kereszteződésig tart, ugyanis aki ott fordul rá az adott útra, az nem tudhatja, milyen tábla volt korábban kirakva."
Még mindig várjuk, azt a főútvonal tábla kereszteződés általi feloldását bizonyító jogszabályt :D
recirkulációs kör 2015.07.01. 19:46:34
Te meg egy olyan seggfej vagy, aki nem képes igazolni azt, amit összehord.
Én még mindig várom tőletek azt a KRESZ-paragrafust, amelyik szerint nem addig tart.
Mivel én kértem előbb, majd ha ezt idézed a KRESZ-ből, akkor válaszolok erre.
RePet1977 2015.07.01. 20:04:53
1.Mert normál esetben a kresztáblát nem old fel kereszteződés.(ez hülyeség ilyenről nem szól a KRESZ)
2. Mert azon kresztáblákat amelyek mégis felold kereszteződés, mindegyik paragrafusban külön pontban kiemelik. (az útvonal típusokat taglaló pontok között nincs ilyen és a főútvonalat jelző tábla ebbe a táblacsoportba tartozik)
3. Várom tőled az idézetet a KRESZből amely szerint minden táblát felold kereszteződés (nincs ilyen pont a KRESZben hogy minden táblát felold a kereszteződés)
4. Vagy legalább azt hogy a főútvonalat feloldaná (tehát ilyen sincs a 2. és 3. as pontomból kifolyólag
Ez négy pont a te egyeddel szemben...
Majd ha te bizonyítod paragrafussal, hogy a főútvonalat jelző táblát feloldja útkereszteződés, akkor rájössz... addig nem , hiába is várod ellenkezőjét, addig csak troll vagy.
Én igazoltam KRESZparagrafusokkal, más pedig GKM rendelettel a főútvonal tábla szabályozását.
Azt nem tudod bizonyítani, hogy a főutvonalat a kereszteződés feloldja, ezzel rajtad kívül mindenki tisztában van. Én is tisztában vagyok azzal, hogy halvány fogalmad sincs a KRESZről.
2015.07.01. 20:42:41
Ez KRESZ Töki, ahogy írtam:
"A mindekori KRESZ ugyanis nem más, mint a hatályos közlekedésre vonatkozó szabályok gyűjteménye."
Nem egy 1975-ös szabályhalmaz. Az csak maximum egy része a KRESZ-nek.
recirkulációs kör 2015.07.01. 20:54:00
Írtál már egyéb faszságokat is. De attól az még nem úgy van.
A KRESZ viszont ez az "1975-ös szabályhalmaz".
Kizárólag.
Az, hogy milyen egyéb magyarázatok vannak hozzá, más kérdés, de azok már nem a KRESZ, seggfejkém.
@RePet1977:
Soha nem írtam, hogy minden táblát feloldana.
Azokat oldja fel, amelyeknek jelentősége van a kereszteződés után. A sebességkorlátozás, a megállási és a várakozási tilalom, az előzési tilalom és a főútvonal jelzése például ilyen, mivel mindegyik befolyásolja a kereszteződés utáni közelekedési módot.
Várom tőled azt az idézetet a KRESZ-ből, amely szerint a Főútvonal táblát nem oldja fel a kereszteződés.
Nem ilyen-olyan-amolyan jogszabályokból, a KRESZ-ből.
Én ugyanis csak arról állítottam, hogy nincs benne ilyen, meg azt, hogy a logika mit diktálna.
2015.07.01. 21:01:06
Tényleg téged a faszok trolliskolájában mutogatni kellene.
Beírod a keresőbe, hogy KRESZ és mit találsz elsőként:
Kresz - Hatályos Jogszabályok Gyűjteménye - Jogtár
Érted? Hatályos.
Nem, egy 1975-ös cucc, hanem ami hatályos.
Nyilvána a hatályos cuccok lesznek azok, hiszen a KRESZ szabályai változnak.
@Muad\\\'Dib: által idézett pedig hatályos KRESZ szabály.
De te olyan hülye fasz vagy, kötöd az ebet a karóhoz.
Nyilván azt sem látod, ha igazad lenne, nem lenne szükség főútvonal vége táblára sem.
Ugye hülyegyerek, mert ha a kereszteződés feloldja a főútvonalat, akkor eshova sem kell táblát tenni, hogy a főútvonalnak vége, mert a főútvonalnak csak a kereszteződésben van jelentősége és azt maga a kereszteződés aztán úgyis megszűnteti.
Van itt van egy másik te nagyon nagy fasz, TE!
a) „Főútvonal vége” jelzőtáblát kell alkalmazni minden olyan helyen, ahol az út főútvonal jellege megszűnik..."
83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet
Mit is mond ez a rendelet? Hogy "minden olyan helyen"!!
Magyarul, ha a kereszteződés megszűnteti a főútvonalat automatikusan (ahogy azt Töki képzeli), akkor MINDEN FŐUTVONALRA, AMIT ÚT KERESZTEZ egy főutvonal vége táblát kell tenni minden ilyen kerszteződésbe, hisz ezt mondja a rendelet.
Van ilyen? Jé NINCS.
És miért nincs? Jé, mert a kereszteződés nem szűnteti meg automatikusan egy úttetest főutvonal státuszát.
Na trollom akarod még égetni magadat?????
2015.07.01. 21:03:56
"A KRESZ viszont ez az "1975-ös szabályhalmaz".
Kizárólag."
És 1975-ben 130-cal lehetett menni az autópályán, te veretes nagy FASZ!
VÁLASZOLJ!
A KRESZ SZERINT MENNYIVEL LEHET MENNI AZ AUTÓPÁLYÁN MOST?????????
EZ A KÉRDÉS VÁLASZOLJ!
ÉS MUTASSD AZT MEG AZ '1975-ös rendeletedben, TE NAGYON HÜLYE TE!!!!
PONTOSAN IDÉZD, HOL VAN BENNE!
2015.07.01. 21:09:12
Na meg itt van a mi kis "jogászunk".
"Az, hogy milyen egyéb magyarázatok vannak hozzá, más kérdés, de azok már nem a KRESZ, seggfejkém."
Kiemelem a hülyélyét: "EGYÉB MAGYARÁZATOK VANNAK HOZZÁ"
Ez mi a pöcsöm ez az "egyéb magyarázatok"? Valami spéci jogi fogalom a holdon, vagy mi a lóf..sz? :))))))
Még1x!
Beírod a keresőbe baszod, hogy KRESZ és ez jön fel:
Kresz - Hatályos Jogszabályok Gyűjteménye - Jogtár
HATÁLYOS!
NEM 1975-ös, hanem HATÁLYOS!
Tudod, mi az a hatályos Töki? :))))
recirkulációs kör 2015.07.01. 21:23:00
Módosították, faszkalapkám, nem ez az első olyan rendelet, amely legalább 40 éves, és esetleg már köze sincs az eredetihez az elnevezésén kívül.
Faszfejkém, tanulj meg olvasni.
Amit édéztel, az azt jelenti, hogy a jogtár a hatályos jogszabályok gyűjteménye, és ezen belül van a KRESZ, ami az egyik jogszabály.
Katints rá, te agyatlan ostoba sötét analfabéta barom, hogy melyik rendelet jelenik meg.
Elárulom:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
És ott van mellette az is, te tahó, hogy
A jogszabály mai napon (2015.VII.1.) hatályos állapota
Ennyire ostoba fasz hogy tudott eddig életben maradni ilyen félbites aggyal?
recirkulációs kör 2015.07.01. 21:24:38
Te még trollnak is túlságosan hülye vagy.
Arcade Macho 2015.07.01. 21:30:43
a balesetnel szereplo betorkollo utnal van stop tabla es felfestes is
a stop tabla meg a masik meg nem veletlenul olyan alaku amilyen!!!
a trollocska az hanyagoljon :)
2015.07.01. 21:31:15
Fogalmazd meg a saját szavaiddal, hogy akor micsoda?
Aztán old fel ezt a két probélmát:
"Nyilván azt sem látod, ha igazad lenne, nem lenne szükség főútvonal vége táblára sem."
meg ezt:
a) „Főútvonal vége” jelzőtáblát kell alkalmazni minden olyan helyen, ahol az út főútvonal jellege megszűnik..."
83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet
Mit is mond ez a rendelet? Hogy "minden olyan helyen"!!
Magyarul, ha a kereszteződés megszűnteti a főútvonalat automatikusan (ahogy azt Töki képzeli), akkor MINDEN FŐUTVONALRA, AMIT ÚT KERESZTEZ egy főutvonal vége táblát kell tenni minden ilyen kerszteződésbe, hisz ezt mondja a rendelet.
2015.07.01. 21:34:03
és még valamit, bizonytsd be, hogy ez a KRESZ és csakis ez:
"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól"
FORRÁSSAL!
Arcade Macho 2015.07.01. 21:35:33
40 km/h -val lehet menni KRESZ szerint, ugyanakkor erosen ellenjavallt...
2015.07.01. 21:36:49
:))))
uboat 2015.07.01. 21:39:45
2015.07.01. 21:41:00
Zárjuk ezt le, mert jó volt anyázni, de unom.
Szóval, ha igazad lenne nem lenne szükség főútvonal vége táblára.
Ilyen egyszerű.
Hisz egy főútvonal vége táblának csak a kereszteződésben van értelme, máshol nincs.
De, ha a kereszteződés úgyis véget vet a főútvonalnak, akkor meg nem kellene, de mégis van.
Ennek pedig oka az, hogy a kereszteződés nem vet véget a főútvonalnak. ENNYI!
2015.07.01. 21:41:56
Amit írsz, fikció és nem több.
uboat 2015.07.01. 21:45:17
recirkulációs kör 2015.07.01. 21:55:30
Már miért ne lenne?
Sebességkorlátozás vége meg előzni tilos vége tábla is van, pedig mindkettőt feloldja a kereszteződés.
@Arcade Macho:
Hát nem egészen:
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni
Ilyen 40-es rész nem nagyon szerepel benne.
recirkulációs kör 2015.07.01. 21:56:45
Ja, akkor mindenkit, aki 50 éves kora felett szenved balesetet, megtévesztettek.
Érdekes szempont.
2015.07.01. 22:01:36
"Sebességkorlátozás vége meg előzni tilos vége tábla is van, pedig mindkettőt feloldja a kereszteződés."
De egyik sem a kereszteződésre jellemző tábla. Előzni tilos az útszakaszon és sebességkorlátozás az útszakaszon. Vagy ezeknek vége. Ezek függetlenek a kereszteződéstől. nyilván szükség van rájuk, meg arra, hogy végük, mert egyáltalán nem kötődnek a kereszteződéshez vagy nem biztos, hogy kötődnek.
Ezzel szemben a főútvonal akkor számít, ha kereszteződés van. Érted már?
Mondj egy olyan helyzetet, ahol a főútvonal vége táblának értelme van, feltéve, hogy a keresztezés a főútvonalat automatikusan megszűnteti.
Mondj egy olyan helyet!
fullerg 2015.07.01. 23:28:10
De az általad említetteket feloldja a kereszteződés, ahogy benne is van a kreszben, míg a főútvonal táblát nem. Ezért is kell megismételni őket, amennyiben továbbra is érvényesek. A főútvonal táblát nem oldja a kereszteződés, ezért nem szükséges minden egyes alkalommal kitenni.
fullerg 2015.07.01. 23:39:23
Azért vannak a feloldó táblák, mert a korlátozás nem feltétlenül szükséges a következő kereszteződésig érvényben legyen.
Azt hittem ez egyértelmű, ezen nincs mit túlmagyarázni.
recirkulációs kör 2015.07.01. 23:56:41
Akkor lakott területen kívül miért kell mégis kitenni minden kereszteződés után?
A kereszteződés ezek szerint ott sem oldja fel, akkor meg fölösleges, nem?
Ha meg mégsem, akkor lakott területen belül sem az.
Nem tűnik túl logikusnak.
fullerg 2015.07.02. 00:49:46
Lakott területen belül sűrűn/sűrűbben vannak az útkereszteződések, akár 20-30 méterenként, míg lakott területen kívül sokkal ritkábban, akár sokszáz méteren keresztül egy sem. Ez gondolom elég logikus, nem kell tovább ecsetelnem.
RePet1977 2015.07.02. 01:18:38
Tudod mit hülyegyerek.. jó akkor csak neked.. FELOLDJA A KERESZTEZŐDÉS A FŐÚTVONAL TÁBLÁT.
De csak neked hülyegyerek...
Krio.Me.Tu (törölt) 2015.07.02. 04:43:40
Motorral én közlekedek, igyekszem nem előzgetni, mert hiába van KRESZ szerint igazam, ha nincs karosszéria, ami védene. A bizalmi elv meg lófasz, motoron ülve senkiben se bízom.
Ghézaa 2015.07.02. 08:44:13
"Azokat oldja fel, amelyeknek jelentősége van a kereszteződés után. A sebességkorlátozás, a megállási és a várakozási tilalom, az előzési tilalom és a főútvonal jelzése például ilyen, mivel mindegyik befolyásolja a kereszteződés utáni közelekedési módot."
Te most vagy tudatosan csúsztatsz, vagy teljesen hülye vagy a kreszhez.
2015.07.02. 09:00:07
Ne már azt az uccsó kérdést ne hanyagold! :)
"Mondj egy olyan helyzetet, ahol a főútvonal vége táblának értelme van, feltéve, hogy a keresztezés a főútvonalat automatikusan megszünteti."