Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Mindenki tudja, hogy kicsit beszélnünk kell a legutóbbi Trónok harcáról

2015. május 21. 13:46 sajó d. 155 komment

game-of-thrones-sansa-ramsay-wedding-hbo_1.jpg

Spoileresen beszélünk arról, ami a hétvégén történt Sansa Starkkal. Csak naprakészek kattintsanak!

Elképesztő felháborodás fogadta a Trónok harca legutóbbi, hatodik részét a zárójelenet miatt: több amerikai online magazin és még egy szenátor is kijelentette, hogy ezek után nem nézik a sorozatot. Az ominózus jelenet tényleg a sorozat eddigi legbrutálisabb pillanatainak egyike, de szó sincs arról, hogy egyértelműen öncélú hatásvadászatról lenne szó.

Az indokolatlan megerőszakolós jelenet undorító és elfogadhatatlan.

- ezt Claire McCaskill amerikai demokrata szenátor twittelte ki, miután megnézte a Trónok harca ötödik évadának hatodik részét. A Hogyvolton szép részletesen le van írva minden, mi is onnan idézzük az epizód végét.

És most vetkőzz, utasítja Ramsay, és Theon sunnyogna kifelé, de nem ereszti, Bűzös, maradsz bent, baszki. Ajaja, ebből valami rettenetes fog kisülni. Na, vetkőzz, Sansa, mondja Ramsay, ne kelljen kétszer mondanom. Theon leszegett fejjel áll, de Ramsay utasítja, hogy nézze, ahogy nő lesz Samsából. És leszaggatja róla a ruhát, majd megerőszakolja.

Nem ez az első megerőszakolós jelenet a sorozatban, elég csak visszaemlékezni arra az esetre, amikor Jaime Lannister a saját gyerekük ravatala mellett rontotta meg testvérét, akivel egyébként évek óta viszonyt folytatnak. Nem McCaskill szenátor az egyetlen, aki erősen kifakadt a nemi erőszak miatt, több női magazin és feminista oldal is felháborodott miatta, a The Mary Sue pedig konkrétan bejelentette, hogy többet nem írnak a sorozatról.

A kritikusok azzal vádolják a sorozat készítőit, hogy a nemi erőszakot öncélúan, hatásvadászként és történeti főelemként mutatják be, ezzel egy kifejezetten érzékeny témát voltaképpen lealacsonyítanak egy sima forgatókönyvírói trükk szintjére. Mint amikor M. Night Shyamalan ötvenharmadik horrorjának kétharmadánál minden különösebb ok vagy indok nélkül bedobnak valami egészen oda nem illő csavart. "Csak" földönkívüliek helyett nemi erőszakról van szó. De a helyzet közel sem ennyire egyértelmű.

house_bolton_season_5_promo_pic.jpg

A Trónok harca a kezdetek óta ehhez hasonló jelenetekkel sokkol, de a kötelező nemiszerv-mutogatáson kívül egyszer sem lehetett rá igazán mondani, hogy ez a rész csak a megbotránkoztatás miatt került bele. Minden brutalitást, megalázást, gusztustalan momentumot rendesen felvezetnek a sorozatban, és itt nem valami bizarr előjátékról beszélünk, hanem a karakterek jellemfejlődéséről, ami indokolttá teszi ezeket a jeleneteket. Sokan elfelejtik, hogy szinte azzal nyitott a sorozat az első évadban, hogy árva tinédzser lányt megerőszakol egy hadúr vadember a naplementében. Pedig ez történt Daenerysszel, csak ő később beleszeretett Khal Drogóba, és mintha ezzel el is lett volna felejtve a dolog. Vagy ott van Joffrey bármelyik pillanata a nyílpuskával levadászott prostitól kezdve a szegecses ütővel halálra fenekelt ágyason át Sansa módszeres összeveréséig egy rakás kellemetlen pillanat, ahol minden esetben egy nő az áldozat. És akkor még a Vörös Nász sokkoló lezárásáról nem is beszéltünk. A férfiak azonban nem csak úgy bántak rohadék módon a nőkkel, hanem minden karakternek megvolt hozzá a megfelelő motivációja, jelleme:

  • Khal Drogo egy civilizálatlan vadember, aki úgy szocializálódott, hogy a dothraki férfi azzal hál akivel akar, és akkor, amikor akar. Ha ez nem tetszik a szőke úrilánynak, akkor meg lehet fordulni és nézni a naplementét
  • Joffrey egy elkényeztetett, vérfertőzött őrült, aki már gyerekként is állatok kínzásában lelte örömét. Mivel mindene megvan, ezért nem szokatlan, ha szex helyett inkább csak összeveri a nőket, vagy Sansa esetében összevereti valamelyik csicskásával.
  • És akkor ugye ott van még a Freyek gusztustalan árulása a Starkokkal szemben, amikor Edmure Tully és Roslin Frey esküvőjén nem csak megölik a Robb Starkot, de premier plánban mutatják, ahogy szétvagdossák a hasát a terhes feleségének.

Az említett jelenet kulcsszereplője Ramsey Bolton, akivel kapcsolatban a készítők az első pillanattól kezdve jelezték, hogy egy beteg állat. Elég csak ránézni szerencsétlen Theon Greyjoyra. Ramsey az, aki megerőszakolja Sansát és ráveszi a kvázi féltestvérét (Sansa és Theon együtt nőttek fel, utóbbi előbbi apjának túszaként, de szeretetben), hogy nézze végig az egészet.

gameofthrones15_129.jpg

Ramsey karakterfejlődése az egyik leglátványosabb az egész sorozatban. Adva van egy becsvágyó, jóképű, de egyáltalán nem komplett fattyú, aki nagyon szeretne nemesi rangot és apai elfogadást. Ebben semmi sem állhat az útjába, és közben az se baj, ha néha kicsit szórakozik is. Ezt nézhettük végig, amikor módszeresen kínozta Theon Greyjoyt. Onnantól kezdve mindenkinek egyértelmű lett, hogy Ramsay még Joffreynál is aberráltabb elmebeteg, és az az egyedüli szerencséje, hogy egy olyan háznak a fattyú leszármazottja, aminek konkrétan egy megnyúzott ember a címere.

A családi rangra emelt Ramseynél a készítők végig éreztették, hogy milyen amikor egy hatalommal visszaélő, gonosz mellékszereplő fontos pozícióhoz jut. Mindenki tudhatta, hogy ha Ramsayhez adják Sansát, akkor ott biztosan valami vérengzés vagy még ennél is durvább lesz. Erről szól az egész karakter, ezen dolgoztak az írók hónapokig. És George R.R. Martin is.

Könyves spoilerek jönnek!

A könyvekben ugyanis Ramsay néha még ennél is betegebb állat, csak Sansa Stark helyett egy Arya Starkként eladott lánnyal művel ennél ezerszer megalázóbb dolgokat. Tessék csak elolvasni Leftways összefoglalóját az egész regénysorozat legnyomasztóbb sorsú szereplőjéről, Jeyne Poole-ról.

  • Sansa udvarhölgyeként apját megölik Királyvárban
  • börtön után bordélyházba küldik, ahol ostorral is verik
  • később Arya Starknak álcázva Ramsay Boltonhoz adják feleségül
  • aki a nászéjszakájukon arra kényszeríti Theont, hogy orálisan elégítse ki a lányt mielőtt saját maga erőszakolja meg
  • és még arra is tesznek egy utalást, hogy Ramsay rákényszerítette szerencsétlent, hogy háljon együtt az egyik vadászkutyájával

Ramsayről pedig olyan dolgok derülnek még ki, hogy szeret kutyákkal meztelen nőkre vadászni az erdőben, megerőszakolja, megöli őket, majd róluk nevezi el az ebeket. Szóval igen, ő egy nagyon beteg karakter.

Könyves spoilerek vége!

Szóval a sorozat eltér a könyvtől, de egyáltalán nem ok nélkül. Idő és hely hiányában ez egy abszolút logikus lépés, ráadásul hosszú idő után végre visszatért egy Stark Deresbe. Ramsay egyáltalán nem ok nélkül erőszakolja meg, hanem "betöri", ahogy Theont is betörte, amikor többek között levágta a nemi szervét és addig kínozta, amíg elfelejtette a saját nevét. Tetszik, nem tetszik, ez a jelenet legalább annyira esszenciális a karakterfejlődéshez és a Trónok harca világához, mint amikor a vad dothraki meghágja a fiatal Daeneryst. Az már egy egészen más kérdés, hogy Martin már a könyvek idejében is nőgyűlölettel és szexizmussal vádolták, de hát egy olyan fiktív világról beszélünk, ahol a nők (kivéve a dorne-iak) csak másodlagosak a férfiakhoz képest. Pont ezért szimpatizál mindeni a "fiús" életutat választó Arya Starkkal, vagy az állandó megalázottság és férjek közti flipperezés ellenére is erős Sansával. Egyébként Aryát az epizód elején szintén éri fizikai inzultus, amikor a tanítója egy pálcával módszeresen összeveri.

game-thrones.jpg

A készítők is tudják, hogy az ilyen jelenetek miatt beszélnek a sorozatról, de arról szó sincs, hogy mára ezeket csak öncélú botránymarketingre használják. Gondoljunk csak bele abba, hogy a hibátlanul domesztikált Theonra majd milyen hatással lesz ez az élmény, vagy mennyire motiválja Sansát, hogy Deresben maga kezdjen el szervezkedni a Boltonok ellen. Vagy akár saját kezűleg ölje meg a szemétládát, ami az első évados karakteréhez képest drámai változás. Lehet azt mondani, hogy egy férfi karakterfejlődéséhez miért kell egy erős női szereplőt ennyire megalázni, de egy olyan emberről beszélünk, aki

királyi leszármazottként a kutyaólban lakik, levágták a nemi szervét és Bűzösnek kell hívnia magát mindenki előtt.

Egy ennyire be- és megtört embert csak a lelke legeslegmélyét kapargatva lehet motiválni, magától már biztos nem fog kikelni a gazdája ellen.

A Trónok harcában nemcsak azért aláznak meg nőket, mert nők, hanem, mert a szereplők között vannak undorító emberek, akik nem csak a nemiségükben alázzák meg a másikat, hanem emberi mivoltukban is. Nem véletlenül nyilatkozta azt a Sansát alakító Sophie Turner az epizód bemutatása előtt, hogy titokban kifejezetten imádta ezt a jelenetet és fontosnak tartja a karaktere szempontjából.

Azzal pedig mára minden közepesen sorozatfüggő nézőnek tisztában kell lennie, hogy az HBO, és alapvetően a kábeltévés sorozatok pontosan arra épülnek, hogy a közéletben tabunak vagy kényes témának számító dolgokra helyezik a hangsúlyt, mint a teljes meztelenkedés, szoftpornó határát súroló szexjelenetek, káromkodás, drogok, vér, erőszak, rasszizmus, nőgyűlölet, stb. Márpedig a Trónok harca alapjául szolgáló A tűz és jég dala-könyveket képtelenség lenne máshogy tévéképernyőre vinni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lalolib 2015.05.21. 18:09:33

Eddig is undorodtam az erőszaktól...ezután még inkább. Ráadásul úgy, hogy valójában nem mutattak semmit, mégis tudtuk mi történik. Ráadásul ha homokra dugjuk a fejünket és nem vesszük észre, hogy mi történik a világban, akkor saját magunkat csapjuk be.
Ha jól értelmezem a tiltakozókat, akkor a holokausztot sem szabadna filmen megjeleníteni? Sajnos az sem kitalált történet, ahogy a nők elleni erőszak sem az. Ehhez jön még az, amit a szerző is remekül megfogalmaz: ez bizony a történet része. Ha tetszik, ha nem. Meg aztán az egész Trónok harca előzményei függvényében elég nevetséges a felháborodás.
Ahhoz elég kétszínű világban élünk, hogy a reakciókon ne akadjunk ki. Vajon az amerikai képviselő úr hogyan vélekedik a kínai állapotokról, vagy azt elnézi mert az országa pénzhez jut a kereskedelemből? És vajon mennyi amerikai cégnek van olajkútja olyan országban, ahol a nőknek az iszlám vallás nem éppen nőbarát "elveit" kell elviselniük?

agymosott 2015.05.21. 18:11:36

sajó d.: nem a trónok harcáról "kell beszélni", hanem, ha valamiről, akkor a feminizmus talibanizálódásáról.

exterminador 2015.05.21. 18:21:48

Én arra lennék kíváncsi, hogy ha a sorozat hű maradt volna a könyvhöz, és Jeyne Poole-al történik meg a dolog (aki ugye egy huszadrangú mellékkarakter és nem főszereplő), akkor is ekkora balhé tört volna-e ki.

zizi77 2015.05.21. 18:25:39

@különvélemény2: ez egy alternatív középkor, ahol ebből a szempontból pont az megy, mint a valós középkorban. Azzal, hogy úgy csinálunk, mintha ez nem történt/történhetett/ volna meg, csak hiteltelenné tesszük az egészet.
Mint két kislány anyja, szörnyűnek találtam a jelenetet, de hatásvadásznak nem. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy nem a középkorban élünk.
A Jaime-Cersei erőszaknál is csak az zavart, hogy hiteltelenné tette Jaime jellemfejlődését. Itt viszont borítékolható volt ez a fajta brutalitás.

tralalala 2015.05.21. 18:28:30

Én azóta nem nézem, mióta megölték azt a fazont, aki valami kiscsajt tanított vívni fakarddal. Ez még eléggé az elején volt. Az tök szimpi volt, kinyírták, na akkor megsértődtem a sorozatra, és juszt se nézem.

chrisred 2015.05.21. 18:30:34

@fritoz222: Jogos. Theon ugyan nem ölte meg Sansa öccseit, mint ahogyan az egész világ tudja, de azért produkálnia kellett valahogyan azokat a megcsonkított, elégetett gyerekhullákat, amiket mutogatott helyettük. Nem emlékszem, hogy bárkit is kiakasztott volna.

Zombi elvtárs · http://www.zombielvtars.blog.hu 2015.05.21. 18:34:00

K*rva nagy csalódás ez a sorozat.. Én előbb olvastam a könyveket, úgyhogy elfogult vagyok, DE mielőtt könyvnácinak hívna valaki... Láttam az első részt, és tetszett. Tetszett a felépítés, a színészválasztás, ha újraolvasom a könyvet némely karakter arcához a színészét társítom.
Aztán láttam pár későbbi részt, és átvágottnak éreztem magam. Tudom, hogy ez egy TV SOROZAT, és nem egy könyv szó szerinti lefordítása mozgó képekre, de olyan felesleges, nehezen érthető változtatásokat raktak bele, amit nem magyarázhatnak büdzsékorláttal (néhány mellékszereplőt lehetett az utóbbira fogni).
Miért HALOTTAK már olyan karakterek, akik a könyv legújabb része szerint még nem halottak (Jojen és Robb Stark nője például)? Miért lett erőszak az, ami a könyvben nem volt erőszak? Mi a szafaládét keres Sansa Deresben? Martin ezt így akarta? Most emiatt bele kell nyúlni a készülő új könyvbe is? Hogy fog ez folytatódni?

Zombi elvtárs · http://www.zombielvtars.blog.hu 2015.05.21. 18:41:05

Ne értsetek félre, nem vagyok álszent, ebbe a sorozatba helye van ilyen kegyetlenségnek, csak van egy egy még NEM BEFEJEZETT könyv, és egy azt lassan beérő sorozat. Kíváncsi vagyok, Martin beleírja ezt az epizódot az új könyvbe - mégiscsak Sansa az egyik főszereplő? Mert a könyv szerint legutóbb még a Sasfészekben dekkolt Baelishsel, és épp hozzá akarta adni valami helyi nemeshez.

vastyúk is .. 2015.05.21. 18:48:48

@Zombi elvtárs: Kedves Zombi elvtárs! Nyugodj meg, Martin papa és D&D ugyanoda fognak kilyukadni a történet végére, csak az oda vezető út lesz itt-ott különböző. Martin papa nem fogja megváltoztatni a könyveit - mondta. Szerintem kimondottan örül, hogy a HBO zanzásítja az irományát, és nem szó szerint filmesíti meg, mert így lesz még aki 10 év múlva hajlandó lesz elolvasni A tűz és jég dala befejező kötetét. Ne felejtsük el azt a tényt, hogy Martin papának nem volt elég öt év, hogy megírja a hatodik kötetet. Azt hiszem, a HBO hagyott neki elég időt.Tiszteletem.
ui.: Az hogy Jojen és Robb Stark nője halott a sorozatban csak annyit jelent, hogy a végjátékhoz semmi közük nincs/nem lesz.

nota19 2015.05.21. 18:52:11

Az isten szerelmére! Az erőszak önmagában is szörnyű és elítélendő. De mondja már meg valaki, hogy mi volt ebben a jelenetben különösen brutális vagy durva??? Semmit nem mutattak, nem volt kiabálás sikongatás, dulakodás csak Theon feje, és két nyögés. Jah, hogy Sansa került ilyen helyzetbe, akivel azonosulnak sokan, bezzeg Craster női, amikor az Éjjeli Őrség árulói erőszakolgatták őket, az nem volt gáz, mert őket nem ismerte a néző. Micsoda képmutatás! Persze én is sajnálom Sansát, de tény és való, hogy belement a házasságba, és bármilyen naiv is volt, tudta mi következik a nászéjszakán. Választása pedig igen is volt, mert ő döntött úgy, hogy Deresbe megy és elfogadja az ajánlatot (persze Kisujj manipulációja után). Sansa célja a bosszú volt, és ezért vállalta a tortúrát. Ez nem változtat azon, hogy Kisujj egy szemétláda, amiért ilyen helyzetbe hozta.
Ramsay egy pszichopata az egyértelmű, de itt önmagához képest még nem is volt gáz, a célja az észak fölötti hatalom megszilárdítása, és örökös nemzése, ahogy azt számtalan nemesúr tette akár Westeroson, akár a valóságban. Valószínűleg a legtöbbet egyáltalán nem érdekelte, hogy az ara akarja-e vagy sem.
Amit még nem értek, hogy számtalan film és sorozat ennél sokkal durvábban és naturálisabban mutatja be az erőszakot, itt mégis olyan a felháborodás, mintha ez még sohasem fordult volna elő.
Én magam is nő vagyok, és mélységesen elítélem az erőszakot, a filmben sem élvezkedem rajta, még csak meg sem nézném ha csak öncélúan mutatnák be. Itt erről szó sem volt.
Aki olvasta Martin könyveit az tudja, hogy mennyi szörnyűség szerepel benne, sokszor nagyon is plasztikusan leírva, ha nem is mindig pontosan az, mint a filmben, de semmivel sem szelidebb, sőt. El lehet olvasni a pl. a Varjakat, a háború utáni Westeros bemutatásával.
És ahogy már előttem is írták, a szenátor asszony asszongya, hogy nem nézi tovább. Tehát eddig nézte, de semmin nem akadt ki. Hát ez fura.

2015.05.21. 19:01:00

Az öncélú erőszak bemutatása talán de Sade márkival kezdődik, de ő sem tudta igazán öncélúan bemutatni sem a szexualitást sem az erőszakot (lehet,hogy nem is lehet egyáltalán így megközelíteni ezt a témát), moralizálással enyhítette vagy éppen súlyosbította a kegyetlenséget; az erényes embereket bünteti a sors vagy az isten, az őket kínzó gonoszok pedig élik világukat.

zabiela 2015.05.21. 19:04:04

Hát, ha már durva sokkoló jelenet, akkor a Theon kínzás az az volt, de az is, és ez a jelent különösen jóval softosabb mint ami a könyvben van. A könyvben eleve nem Sansával esik ez az egész meg, de a cselekmény szempontjából ez mellékes. A kínzásos résznél hosszan taglalta az író, hogy Ramsay úgy szerette nyúzni Theon újait, hogy miután leszedte a bőrt, hagyta berepedezni, elfertőződni, és amikor már nem látott a fájdalomtól akkor kérhette meg őt, hogy vágja le az úját... illetve amikor olyanja volt akkor megengedte neki hogy választhat egyet, hogy melyiket vágja le neki.... De ugyanígy kimaradt a patkányevészet, ami bűzös nyitójelenete a könyvben, hisz ott nincs élőben a kínzás, hanem csak az utóhatásai és a visszaemlékezésekből tudjuk meg, mennyire deformált személyisége lett, és mennyire nincs képben sem időben sem térben (konkrétan nem tudja hogy évek vagy hónapok teltek e el a börtönben, ahol a patkányt ette a kivert fogaival (mivel a könyvben irritálta Ramsey-t Theon mosolya, ezért kalapáccsal kiütögette neki az összes fogát, így élete végéig nem tud már semmit fájdalom nélkül enni) és visszatérve Sansára, ha ezt úgy bemutatták volna legalább mint amennyire "lebutították" a Theon-Ramsay kínzást, de kb. annyira reálisan akkor tényleg lehetne felháborodás mondjuk azoktól akik csak a tv-ből ismerik ezt, de így? Volt egy 3. szereplő akinek az arcát mutatták, meg néhány hangeffekt.... Szerintem a következő részben jobban elengedik a durvaságot, hogy felépítsék a nézőben a bosszúvágyat.....

nota19 2015.05.21. 19:07:45

@Crescence: az öncélú alatt nem az erőszakot értettem, hanem azt, hogy a filmben nincs semmilyen helye, funkciója, nem illeszkedik logikusan a történethez, nem következik az eseményekből, hanem csak a megbotránkoztatás, miatt kerül bele, teljesen adhoc. Az erőszak filmben történő szerepeltetése az öncélú.

Kostoglotov 2015.05.21. 19:07:50

Ez egy kibaszott mű. Nem igazi. Miért kell hisztériás rohamot kapni?

Reszet Elek 2015.05.21. 19:14:24

Van a rossz erőszak meg a nagyon rossz erőszak. Ha nővel történik akkor az utóbbi kategória ha férfival akkor az előbbi. Első esetben tiltakozunk és felháborodunk, második esetben csak a fejünk csóváljuk és sóhajtva belátjuk hogy a cselekmény továbbfejlődésének szükségszerű feltétele.

Lori82 2015.05.21. 19:20:46

Komolyan mondom,nem értem mért kell bolhából elefántot csinálni.Amikor a Karl Drogó meghágja Daeneryst az sokkal durvább.A Sansás jelenetben csak Sansa hangját halljuk és a síró Greyjoyt látjuk.Semmi extra .

Dekatlon 2015.05.21. 19:24:52

Ostoba feminácik!
SENKI nem lázadozott, amikor ez az abberrált állat levágta egy másik férfi faszát miután hetekig kínozta.
Most, hogy megerőszakolt egy nőt, megy a hörgés ezerrel.
Durva kettős mérce.
De a legdurvább az indoklás! Megvádolják azzal, hogy indokolatlan.
Indokolatlan, hogy egy aprólékosan bemutatott szadista állat megerőszakolja a csinos szűz, ámbátor eléggé öntudatos és távolságtartó hitvesét a nászéjszakán?
Hát kb. annyira indokolatlan, mint vizesnek lenni a tengeri viharban.

Papucsban a Teraszon 2015.05.21. 19:25:40

Sajnálatos, hogy a sok prűd gyökérnek ezt a szájába kell rágni.

szakértőbb 2015.05.21. 19:26:21

@különvélemény2:
Konkrétan az amerikaiak vietnami kegyetlenkedéséről pl. Casuelties of War, de ezt a témát érinti valamiképp a Blue Soldier is.

Cang 2015.05.21. 19:29:27

Ez egy sima film, célja az idő szórakoztató eltöltése, megtekintése nem kötelező.
Amikor férfiakat kínoztak benne, nem nyígtek a k. feministák meg a szenátorok,
szóval férfiakkal bármit lehet, nőkkel meg nem annyira, vagyishogy a nőkkel kivételezni kellene,
csakhogy ezt galád módon nem teszik meg. kiakasztó élmény lehet.. jó reklám ez a sorozatnak, tisztára ingyé

Zombi elvtárs · http://www.zombielvtars.blog.hu 2015.05.21. 19:32:23

@vastyúk is ..: Pedig én reménykedtem, hogy Robb nőjének lesz majd valami szerepe a későbbiekben, mondjuk megszüli Robb fiát, és örökösként lép elő. De végülis mindegy... :)

lyesmith 2015.05.21. 19:34:24

Volt hasonló lázadozás amikor a Passió-ban Jézust verték?

nota19 2015.05.21. 19:37:16

@Dekatlon: teljesen igazad van. Az egész egy álszent és képmutató majomkodás. Persze én is kiakadok rajta, hogy Sansa már megint szív, de az egész jelenet következik az addig történtekből. Itt nem az van, hogy a jó elnyeri jutalmát, az igazak győzedelmeskednek, a rosszak elbuknak. Nem fekete és fehér világ. Aki ezt az ötödik évadra sem tudta megszokni, az nem tudom, hogy mit nézett eddig. Egy alternatív Trónok harcát.

Szigfrid 2015.05.21. 19:48:07

Ehh ez semmi, aki a könyvet olvasta tudja mit is kell valóban csinálnia Theonnak... Maradjunk annyiban elő kell készítenie a lányt, majd pedig közlik vele ezután a száját is ki fogja vágni Ramsay, mert megbecstelenítette a lány legnemesebb szervét. Ezt a beteges szintet közel sem hozza a film, szerencsére.

sage5 2015.05.21. 20:06:09

Az amerikaiak hulyek mint a segg, egy jo reszuk meg alszenteskedo sznob is, de ez mindegy, a sorozat igy is virulni fog.

Konyves spoiler:

Ha jol emlexem Theon kinzasanak az egyik alapeleme az volt hogy megnyuzta 1-1 kez vagy labujjat, es ugy hagyta addig amig a szerencsetlen mar maga konyorgot hogy mostmar vagja le. Ha jol konyorgott teljesult a kivansaga, es mivel az 5. konyvben meg mindig volt 10-12 hasznalhato ujj a vegtagjain, ezekkel jol lehetett ra hatni.

Spoiler vege

Nekem most is rohognom kell a 2. evad egy jeleneten, amikor Theon Deres elfoglalasa utan magabiztosan mondja valakinek:
Dont look so grim. Its just a game.

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.05.21. 20:09:17

@eq2:

+111
Ezért nem kezdtem el ezt az évadot sem, szép lassan leesik mekkora fostaliga ez is, mindig csak a hype hogy verjem bele ebbe is.

Inkább nézném a Sopranost még 12 évadon keresztül Gandolfini Avatar fejével, mint ezt a sárban tocsógó beszélgetős kardozós homárságot....már bocs.

Benzoylmethylecgonine 2015.05.21. 20:11:13

A barátomat jobban megviselte a jelenet, mint engem, pedig nekem is felfordult kicsit a gyomrom, még így is. Viszont nem értem, hogy mi a baj a jelenettel, mert nem sokkal tért el Drogo-Daenerys féle jelenetektől, de Sansát már egyszer amúgy is meg akarták kettyinteni akarata ellenére. Sőt szerintem a jelenet kifejezetten ült, mert undort váltott ki egy undorító tettel kapcsolatban, ahol azt egy ellenszenves karakter végrehajtottak a talán egyik legtisztábbon, miközben egy harmadikat kínzott vele. Tökéletesen helyén volt, és a megfelelő érzéseket váltotta ki. A gond az lenne, ha ambivalens érzéseket váltana ki vagy elfogadást...

sage5 2015.05.21. 20:13:53

@Zombi elvtárs: Hiaba mentegetozol mar az elejen, ha megis a fulll legtipikusabb konvynaci vagy.

Sarolta Robotka 2015.05.21. 20:20:27

Hímsoviniszta állatok!!!
Egyáltalán nem veszitek észre, hogy ez az egéssz cikk igazából arról szól, hogy ezzel már tetézik a nők ellen elkövetett erőszakot a sorozatban. Neketek meg "... nem annyira vészes" ?
Ezt nézitek szemrebbenés nélkül, aztán ha nem is fizikailag, de minimum pszichikailag elnyomjátok és bántalmazzátpk NŐ TÁRSAITOKAT!
Ez csak a férfitársadalmat minősíti...

gerithegreat88 2015.05.21. 20:35:52

Szar sorozat hülyéknek.

A többi meg bullshit.

shawshank 2015.05.21. 20:40:04

Miért nem arról írt a kedves újságíró, hogy ez az évad maga botrány mekkora egy fos lett? Minden egyes résznél azt várja az ember, hogy végre történjen valami, de szinte minimális a cselekmény.
Ez az erőszak és a a Tyrell-ek lecsukása már kész felüdülés volt. Végre nem aludtam bele...

klacus 2015.05.21. 20:40:28

1. A csaj egy szóval sem mondta, hogy ne.
2. Pont előtte mondta ki a boldogító igent.
3. El is kezdett vetkőzni.
4. Ellen nem állt.
Hol ebben az erőszak?
Ja és még tanú is volt rá.. :-)

klacus 2015.05.21. 20:45:01

@Trackers: Igazad lehet. De a könyv is ott van, hidd el nekem a szadisták olvasni is tudnak. Ráadásul ott a beleélési faktor sokkal nagyobb.

Netuddki. 2015.05.21. 20:47:31

Fel kell nőni odáig, hogy különbséget tudjon valaki tenni egy filmjelenet és a vak komondor között...

Gunsmoke 2015.05.21. 20:47:39

@Sarolta Robotka: Akkor hol voltál, amikor levágták Theon farkát? Vagy a férfiak ellen elkövetett erőszak nem erőszak? Ja, hogy férfi követte el férfi ellen? Akkor az már nem is számít, mi?

Elég szomorú, hogy nem veszed észre, hogy pont a te kommented nősoviniszta, általánosító és lealacsonyító a férfiakra nézve.

Én speciel elitélem az erőszak minden formáját függetlenül attól, hogy azt nő vagy férfi ellen követik el. De egy olyan sorozatban, ahol az erőszak mindennapos számítani lehet ilyen kényes témájú jelenetekre is.

roxxtar 2015.05.21. 20:49:36

Nekem nem tűnt megerőszakolásnak.

Netuddki. 2015.05.21. 20:52:07

@Sarolta Robotka: Tudod mit jelent a HÜPI rövidítés? Na, az előző hozzászólásom pont neked szólt...

gizmo26666 2015.05.21. 20:56:05

Drogo is megerőszakolta Daenerys-t, az miért nem verte ki a biztosítékot az álszent hülye picsa keresztény-konzervatív szenátorasszonynál? Menjenek a picsába az ilyen emberek.

Aredhel 2015.05.21. 20:56:59

Nekem a sorozat világán belül nem a nemi erőszakkal van gondom, illetve azzal, hogy ezt akár naturalisztikusan ábrázolják. Teljesen tiszta, hogy itt az egyszerű emberek/szegények/nők stb. élete meglehetősen nehéz, és hogy George RR Martin egyáltalán nem szépítette, hogy mi zajlik egy hadjárat folyamán, vagy egy város ostromakor a nőkkel. Az is tiszta, hogy ezen világban egy házasságot "el kell hálni", hogy hivatalossá tegyék.
Nekem ezzel a jelenettel, ahogy egyébként a tavalyi Jamie Lannister&Cersei Lannister nemi erőszakkal is az volt a gondom, hogy egyszerűen nem illett bele a nagyobb történetbe. És nem az mondatja velem ezt, hogy a regényekben nem így zajlott. Rengeteg változtatást üdvözítőnek tartok a regényfolyamhoz képest, akárha ezt az évadot (Tyrion és Varys, vagy Bronn és Jamie páros utazásai), vagy a korábbiakat tekintjük (Arya&Tywin).
Az én problémám az, hogy Sansa fejlődési íve megindult az előző évad végén, egyértelművé lett téve, hogy már ő is képes "játszani a trónok harcát", és a naiv kislányból a sokéves szenvedés után egy ravasz, komoly, elegánsan és finoman manipuláló hölggyé válik. Az hogy a történetét kicserélték, és őt egy olyan szituációba helyezték, ahol megalázzák, megerőszakolják és lelkileg összetörik (valószínűleg ez fog következni), gyakorlatilag lenullázzák az eddig felépített fejlődését. Csakúgy, mint ahogy tavaly visszavonhatatlanul megtették Jamie-vel.
Nem az zavar, hogy Jamie szörnyűséget csinált, vagy hogy Cersei meg lett erőszakolva, hanem hogy ez kettejük között történt, és hogy pont akkor.
Ha Sansa és Tyrion 2 évaddal ezelőtt elhálták volna a házasságukat, akkor is nagyon sajnálnám Sansát, és annak ellenére, hogy Tyrion lágyszívű, attól még nem lett volna sokkal jobb a lánynak így elvesztenie a szüzességét. De akkor és ott Sansa szenvedéstörténetébe beleillett volna. Most itt elbénázták az egészet. Részek óta nem értem minek megy Sansa Deresbe, és hogy csak nem akarják meglépni ezeket a hülyeségeket, de csak megteszik.
Én ezért érzem rossznak az egész jelenetet, amellett, hogy persze gyomorforgató nemi erőszakot képernyőn látni, de hozzáteszem, Oberyn tavalyi párbajának végénél kevés sokkolóbb jelenetet tudnak már nekem mutatni. És igenis mutassanak! Nem a sokkolás zavar, hanem hogyha nincs egy adott karakter vagy a történet belső logikája szempontjából értelme.

Netuddki. 2015.05.21. 20:57:54

@nota19: "bezzeg Craster női, amikor az Éjjeli Őrség árulói erőszakolgatták őket"

Ja, mellesleg a történet szerint a saját lányai voltak. Na, erre kössenek gombot...

zriff 2015.05.21. 20:58:48

A botrány még egy példa a undorító feminista kettős mércére.

Netuddki. 2015.05.21. 21:06:50

@Aredhel: "és a naiv kislányból a sokéves szenvedés után egy ravasz, komoly, elegánsan és finoman manipuláló hölggyé válik."

Óriási tévedés! A könyv szerint azt fejlesztette tökélyre hogyan tudja a lehető legjobban elkerülni a (fizikai) fájdalmat és a megaláztatást. Nagyon nem volt alkalma manipulálni és ravaszkodni.
Egyedüli szerepe a regényben az, hogy ki tudja elvenni és a házasság révén kié lesz Deres és észak.

VogelZsigmond 2015.05.21. 21:21:25

@vitaygeorgina: Undort kelt benned ? Es nem tudod kivonni magad a hatasa alol ? "Az indokolatlan megerőszakolós jelenet undorító és elfogadhatatlan."

Persze akkor egy ferfi meg egy no sem pampogott amikor ugyanez a "beltenyeszet Bolton" pucer nokkel huzta fel szexualisan Grayjoy-t majd levagta a farkat es visszakuldte a sajat apjanak. AZ PERSZE SEHOL SEM VAGTA A KI A BIZTOSITEKOT!! Imadom az ilyet. A nok mindig jogosan pampognak, meg le vannak sokkolva a nok megeroszakolsatol, de egy budos szot nem ejtenek ha attol sokkal remesebb dolog tortenik egy ferfivel...

EZ A RAMSAY EGY BELTENYESZET!!!! NYILVANVALOAN AZ OSSZES RAMSAY-s JELENET A FILMBEN ERRE MEGY RA!!! Hatasvadasz!!!?? Meg a faszom... :)

Aredhel 2015.05.21. 21:36:27

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
Részben igazad van, de amikor Kisujj kimenti Királyvárból és elviszi a nagynénjéhez, akkor bár továbbra is sodródik az eseményekkel, de felsejlik a lehetőség, hogy több szerepe lesz a dolgok menetében, mint az eddigi passzív túlélés.
A sorozatban viszont ennél messzebb mentek. És nagyon is tetszett, hogy az ő kezében volt a döntés: elárulja-e Roycéknak, hogy hogyan ölte meg Kisujj a nagynénit, vagy sem. Nekem ez a változtatás tetszett, és az egyik kedvenc részem/jelenetem volt tavaly. Igaz, hogy elvettek Kisujj könyvbeli "minden szálat a kezemben fogok" karakteréből, de iszonyat sok erőt és lehetőséget adtak Sansának. Én ujjongtam akkor örömömben, mert bár a sorozatban erre lehetőség nincs, de a könyvben belelátunk Sansa fejébe. Ott lejön, hogy ő nem csak a buta kis naiva, hanem igenis összetett, érdekes személyiség.

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.05.21. 21:42:08

@Aredhel:

Azt olvastam ,az új Trónok harcában bármi megtörténhet, a forgató könyvírók kezében van a cselekmény, azt nyiffantanak ki akit akarnak.
Agyhalott bagázs, ennyi erővel én is össze rittyenthetnék egy epizódot ezeknek néhány ezer Angol fontért.
Na ezért felejtős a sori.

lk2 2015.05.21. 22:11:09

Vihar a biliben gyerekek. Most komolyan, ha valaki azért nem akarja nézni a sorozatot, mert néha nőket erőszakolnak benne, akkor ne nézze. Ki a f*szt érdekel, hogy neked épp mi fér még bele a képernyőn, és mi nem?! Ha ez már sok, nézzél mást.

_egopista_ 2015.05.21. 22:15:38

Amúgy könyv szerint Sansa 16 éves, Denearys 13 (!) amikor megerőszakolják. A sorozatban 19 és 25 éves színésznők alakítják ezeket a karaktereket...

lk2 2015.05.21. 22:29:20

@Aredhel: már az elején leszögezném, hogy én nem olvastam a könyveket...de, hogy minek megy Sansa oda? Hát talán mert a madaras úriember jól odavitte és meggyőzte arról is, h maradjon, meg házasodjon. Nem?

gizmo26666 2015.05.21. 22:33:44

@Aredhel: A nemi erőszak is hozzá fog tartozni Sansa jellemfejlődéséhez. Most ölték meg benne végleg az ártatlan naív kislányt, és most vagy befordul, vagy alkalmazkodik, és keménykezűvé válik, mint Cersei. Szerintem ez ott fog kiteljesedni, hogy személyesen fogja megnyúzatni a Boltonokat, mikor Stannis Deresbe ér.

sadsdas 2015.05.21. 22:39:07

@különvélemény2:
"Tényleg olyan nagy gáz, ha egy Sci-Fi-ben nem reklámozzuk a nemi erőszakot? Ez annyira a kultúra része, hogy nem lehet kihagyni?

Vagy az írók erre verik a dákót? "

Milyen "reklámozásról" beszélsz?
A gyerekgyilkosság "reklámozása" nem zavar?
Vagy most az a divat, hogy csak a nemi erőszakon kell felháborodni?

Ahogy már írták, ez egy középkorban játszódó film, amelynek ha része a gyerekgyilkosság, tömeges hentelés, akkor a nemi erőszak is.

sadsdas 2015.05.21. 22:43:11

@Sarolta Robotka:
"Hímsoviniszta állatok!!!
Egyáltalán nem veszitek észre, hogy ez az egéssz cikk igazából arról szól, hogy ezzel már tetézik a nők ellen elkövetett erőszakot a sorozatban. Neketek meg "... nem annyira vészes" ?
Ezt nézitek szemrebbenés nélkül, aztán ha nem is fizikailag, de minimum pszichikailag elnyomjátok és bántalmazzátpk NŐ TÁRSAITOKAT!
Ez csak a férfitársadalmat minősíti... "
Téged is jobban zavar a nemi erőszak, mint a gyerekgyilkosság?
Akkor remélem nem lesz belőled sohasem anya.
Ez egy FILM, amely kifejezetten erőszakos. Tömeggyilkosság, gyermekgyilkosság, faszlevágás nem zavar téged, csak egy nő megerőszakolása?

sadsdas 2015.05.21. 22:44:45

@gizmo26666:
"Drogo is megerőszakolta Daenerys-t, az miért nem verte ki a biztosítékot az álszent hülye picsa keresztény-konzervatív szenátorasszonynál? Menjenek a picsába az ilyen emberek. "

Jó kérdés?
Talán mert Drogó egy alfahím, akivel a nők jó része szívesen szexelne, Ramsay meg egy irritáló seggfej?

lk2 2015.05.21. 22:49:41

@Sarolta Robotka: gondolom troll vagy, de azért leírom. Igen, szemrebbenés nélkül néztem végig a GoT eddigi összes részét (kivéve a Red Weddinget, na azon kibuktam), az összes erőszakolós jelenettel együtt. Ezzel együtt a való életben soha nem bántanám az asszonyt, eszembe se jutna. Na, akkor most mi van?

sadsdas 2015.05.21. 22:51:29

Mellesleg pont az lenne a nők elleni erőszak letagadása, ha egy erőszakos filmben a nőket megkímélnék, és minden vérgőzős férfi lovagként bánna velük.
NINCS olyan, hogy egy szadista, erőszakos állat majd pont a nőkkel viselkedik kedvesen. Akik ezt elhiszik, belőlük lesz a kapcsolaton belüli erőszak áldozata, mert "nem gondoltam volna, hogy engem is megver, miután a kocsmában hetente keveredik verekedésbe"

Min lesz a következő felháborodás, ha egy II. vh-s filmben zsidókat ölnek?

sadsdas 2015.05.21. 22:53:34

@lk2:
" (kivéve a Red Weddinget, na azon kibuktam),"
A feministákat megkérdezném, miért zavarja őket jobban egy nemi erőszak (amelynek a lényege a megalázás, pont mint Theon kínzásánál), mint egy várandós nő magzatának megkéselése?

lk2 2015.05.21. 22:58:38

@sadsdas: a feministákat felesleges megkérdezni, a nagy részük rémesen ostoba teremtés (akinek nem inge...). De egyébként igazad van. Semmi olyat nem ábrázol a GoT (leszámítva persze a sárkányokat, és egyéb fiktív elemeket), ami a valóságban ne történne meg, illetve ne történt volna meg számtalanszor. Csak ismételni tudom magamat: ha valaki nem akar erőszakolós, kardélre hányós jeleneteket látni, ne nézze a GoT-t. Slussz.

úgyiselfelejtem 2015.05.21. 22:59:43

Sansa házas, mostmár ki lehet nyírni Ramsay-t. Nagy esély van rá.
A számításból elkövetett megerőszakoltattatás(van ilyen szó?) milyen felháborodást vált ki? Semmilyet. Megdicsérik majd, hogy milyen ügyes volt.

Bár a filmet nem láttam, a könyveket is csak most olvasom...

gizmo26666 2015.05.21. 23:01:58

@sadsdas: Mivel mindkettő erőszak, ezért a szenátor asszonynak illene mindkettőn felháborodni. Ha a te érvelésed miatt az egyiknéál mégsem teszi, akkor ez semmi más, csak képmutatás.

nick: 2015.05.21. 23:10:00

ez ismét egy, a számtalan, teljesen felesleges, primitív brutalitásból
a dagadt szakállas fazon valszeg (már) nem teljesen százas, hiába lihegik körül olyan sokan
...de ha legalább rendes stílusa lenne!

(jó, persze, Ken Follett-et is vagy 100 milliós példányszámban adták el, aztán abban is milyen egyszerű a dramaturgia...)

mindegy, így legalább nem kell sokat gondolkodni a célközönségnek - úgysem biztos, hogy lenne mivel :-P

ez van - szarra jönnek a legyek

...további kellemes zümmögést az érintetteknek! :-P

lk2 2015.05.21. 23:24:28

Mellesleg aki szerint a GoT céltalan erőszak, az még nem látta a Szerb filmet (Srpski film).

kilhjgvpo 2015.05.21. 23:43:53

A sok mocskos fehér kurva azonosult Sansa Stark karakterével (naná, hiszen pozitív szereplő), és nem is az erőszak verte ki a biztosítékot náluk, hanem az, hogy egy 3. fél előtt kellett szexelnie a szeretve tisztelt Sansának. A felháborodás csak azt mutatta meg, hogy egyes nők mennyire önzőek és elvakultak.

lk2 2015.05.21. 23:46:58

@keményen drogozó kisember: az megvan, hogy Maksát azért hurcolták meg, mert egy konkrét eset áldozatain viccelődött? Egy dolog eljátszani kamerák előtt, hogy valakit akarata ellenére megraknak, meg egy másik egy megtörtént eseményt feldolgozni...utóbbit is szabad, csak nem mindegy, milyen tálalásban.

nick: 2015.05.22. 00:10:06

@teszt123456789: ó, úgy látom, nem ok nékül vetted magadra :-P :-DDD

kalbász 2015.05.22. 00:32:14

Ez mind szép és jó, meg rajongók vagytok meg minden.
Én is elnézegetem egyébként.

De az tény már hosszú ideje, hogy az egész egy se füle se farka valami. Az egész a kényszeres megbotránkoztatásról meg a megdöbbentésről szól. A könyvekben is. Legkésőbb a 2. kötet végére biztosan lehetett azt tudni, hogy az öreg senkivel nem akar és nem is tud kezdeni semmit. Abból is látszik ahogyan és amióta írja ezeket a könyveket. (Volt szerencsém az elejétől rajongóvá lenni, majd elunni az egész céltalan, látványos semmit.)

Szóval amint ez az állapot beállt, valami brutális és meghökkentő módon elbúcsúzik a szereplőtől. Aztán behoz még 10 újat, akikről eddig szó sem volt. :) És mehet megint az egész elölről.
Egy fantasy Lost.
Ez azért elég repetitív és aki már picit tapasztaltabb lehet hogy unja is ezt az öncélú erőszakot.

Ne küldj levelet 2015.05.22. 00:35:46

Bárki el tudott volna képzelni olyan befejezést ehhez a házassághoz, hogy Sansa dalolva engedje be Ramsay-t a lábai közé?

zsubiaba 2015.05.22. 00:54:15

@különvélemény2: amerikai lincselésekre is felhivnam a figyelmet, ahol e vidám eseményekről nem ritkan képeslapokat küldtek a rokonoknak, illetve fotozkodtak a fáról lelógó hullával.

Csigataposó 2015.05.22. 01:56:49

Nem tudom de ebben hol az eroszak? Sansa kotott egy erdekhazassagot akarata ellenere mert PB radumalta, belekenyszeritette. Ott meg volt. Aztan ferje nyomott nemi rough szekszet a naszejszakan. Nekem ugytunt Sansa fol volt keszulve arra hogy megdongetik, csek Ramsey nem Loras +az agyban meg felos szuzlany ezert sokat tokoreszet azt (mert azon kikakadt hogy masis nezi) ura letpte a ruhat. Volt nemi szenvedos sikoly meg fog osszeszritas de az azert mert elmaradt az elojatek meg szuz meg Ramsey nem eppen finoman tolta. Szerintem az egesz furdos jelenet is arrol szolt hogy o mar fol van keszulve fejben es tudja mi var ra, csak ugye gyomra meg nem birja. Ezert kellett Theon a jlenetbe hogy tudjuk nem egy sima dugasrol van szo mert az elvart esemeny mindket feltol hanem a tenyleges totalis sarbadonolesrol. A kerdes Sansa igy is belement volna a dugasba vagy ehez gyakorlatilag csak kenyszerito ero miatt volt. Szerintem eleg szurke zona.

zsubiaba 2015.05.22. 02:32:08

@Aredhel: Szerintem sansa azért nem teljesen hülye. pontosan tudta, hogy mit vállal, amikor belemegy a házasságba (jó, az hogy egy beteg perverz nyomorult a férje, csak kb a vacsoránál kezdett neki felsejleni az előző részben talán). De kezd összeállni a kép. Nincs egyedül - mondják neki, a népe vele van. Most már nála a hatalom is; otthon is van. Innen azért könnyebben mozdul majd és áll bosszút. Szerintem Theon is egy-két rész óta kezd öntudatára ébredni, ez a jelenet nagyjabol elég is lesz neki, hogy lelkiismeretfurdalasbol adódóan sansát segítse majd. (nem olvastam a könyveket, tehát ez csak tipp.) Tehát pont az eddig felépített történetet vitték tovább ezzel, ha jól gondolom. Nem véletlen ment bele ebbe a házasságba, miutan beszélt Littlefingerrel, aki azért eléggé képbe tette.
Én a Jamie-Cersei jelenetét sosem megerőszakolásnak láttam. Az elején Cersei vonakodott, de utána nekem úgy tűnt, mintha Jamie legyőzte volna az ellenállását. Jamienél pedig - akár erőszak, akár nem - szerintem azt jelezte ez a jelenet, hogy nála mindent felülír az, hogy szerelmes Cerceibe, holott az agyával tudja, hogy milyen rohadék. Egyszer mondja is, hogy "mit vétettem az istenek ellen, hogy egy gonosz nőt szeretek." szóval fejlődés ide vagy oda, ez nala nem fog változni. Mint pl az sem, hogy Cercei elvakultan imadja a gyerekeit és értük barmit megtesz, bármi áron. Ettől nekem Jamie karaktere nem lett hiteltelen, inkabb csak szerencsetlen, amiért nem tud ebből a függőségből szabadulni.
Hosszú voltam, elnézést :)

Meridian74 2015.05.22. 03:20:22

Olvasva a posztot, én inkább azon mérgelődök, hogy az eddig 6 rész alatt lényegében totál semmi nem történt... több mint 5 órányi filmnézés, és semmi előrehaladás, vagy valami...

Meridian74 2015.05.22. 03:23:21

Egyébként Joefrey kipurcantását is 3.5 évadon keresztül húzták, holott már a második évad közepén meg kellett volna történnie, mert ez kijárt neki. De nem, rohadt hosszú időn keresztül kellett várni, hogy na, valaki mérgezze már meg (mert mint királyt megregulázni úgysem lehetett volna). Amúgy az sem derült ki, hogy ki mérgezte meg valójában.

András Tibor 2015.05.22. 03:48:16

@Aredhel: Azért mennek Deresbe, mert Kisujj Sansa tudtán kívül odavitte őt, hogy összeházasíthassa Ramsayvel, hogy így szövetséget kössön a Boltonokkal. Ezek után előadta a Bolton-Stark házasságot Cerseinek, hogy kijátsza a két legerősebb házat egymás ellen a saját javára. Hogy miért így írták meg a történetet? Mert annak nem lett volna sok értelme, ha pár résszel korábban bevezetnek egy teljesen új karaktert a sorozatba, akit senki nem ismer, akinek a sorsa vagy története senkit nem érdekel. Jayne Pool kis epizódja egyáltalán nem illett volna a sorozat történet-ívébe, teljesen értelmetlen és céltalan kakukktojásként állna ott egymagában. Ramsayről tudjuk, hogy egy beteg állat, "elvártuk" tőle ezt a kegyetlen és borzasztó tettet. Én személy szerint azt vártam, hogy az utolsó pillanatban megmentik Sansát mondjuk Roose Bolton közbelépésével vagy Stannis megérkezésével, de "örülök" annak, hogy ott volt ez a jelenet a sorozat végén, mert az embereknek rá kell ébredniük, hogy ezek sajnos létező dolgok, ilyen és ehhez hasonló nemi erőszak NAPONTA történik a világban és nem szabad úgy tennünk, mintha ez az egész jelenség nem létezne. Szembe kell néznünk vele és föl kell lépnünk ellene és csak az ilyen, valójában ártalmatlan, de heves érzelmi reakciót kiváltó szembesítések során jövünk arra rá, hogy a nemi erőszak ténylegesen mennyire borzalmas és milyen fontos a megakadályozása.

Mindez szembemegy-e Sansa jellemfejlődésével? Természetesen, de szerintem ezek után még érdekesebb lesz látni, hogy hogyan birkózik meg ezzel a helyzettel, hogy képes lesz-e visszanyerni korábbi erejét, hogy elhatározottabb lesz-e vagy összetörik. A való életben is van, hogy rajtunk kívül eső dolgok teljesen megakasztják vagy összetörik a jellemfejlődésünket, és mivel a művészet sokszor a valóság tükre, ezért én személy szerint értékelem azt, hogy az alkotók nem döntöttek úgy, hogy a könnyebbik utat választják és lezárják Sansa történetét valami boldog maszlaggal. Annál édesebb lesz a bosszú és annál jobban fogunk örülni Sansa boldogságának, már ha az eljön valamikor.

Monsieur Padoncour 2015.05.22. 05:30:29

@Meridian74: Dehogynem a Tyrell mami konkrétan elmondja, hogy ő volt. Ha alaposan megnézed a királyi esküvőt még ott szottyog is Sansa nyakláncával és látszik a kezén hogy lecsippent valamit róla. Utána meg oda teszi le Joffrey a kupáját a mami elé miután szívatta Tyriont és közbejön a pite a genyózásnak. Szóval ezt nagyon faszántosan megcsinálták legalább.

Tintanyaló Papírtigirs 2015.05.22. 08:26:47

Vicces ez a sok fanyalgó remek arc, ti lennétek azok akik az életben is inkább elfordítanátok a fejetek. Egy halom film/sorozat operál az erőszak témával, de most pont jól esik kiemelni egy olyan sorozatnál, amit amúgy is utáltok, mintha ezektől a képsoroktól bárkinek kedve lenne egyet erőszakolni. Remélem tavaly a vörösnász után nem szaporodtak el a véres esküvők sem...

Noname Watanabe 2015.05.22. 08:32:06

@FOUREY: Fourey által meg lett magyarázva. De azért látom, felfogtad a komment lényegét.
(Nagyon a bölcsészek farkára léptem, ha ennyire nyelvészkednek...)

vizoo 2015.05.22. 08:38:16

@Legokocka: A Greyjoy ház a 7 királyság egyike volt :) A Lannister, Stark, Arryn, Baratheon, Martell és Tyrell ház mellett.

Legokocka 2015.05.22. 09:17:40

@vizoo: de a Hét Királyságnak már egy ideje leáldozott...:) így bárki fontosabb westerosi karakter lehetne királyi leszármazott :D

cukkmukk 2015.05.22. 09:46:25

Szokásos prüdéria és struccpolitika. Ha nem mutatjuk be, nem létezik a jelenség?

kreff03 2015.05.22. 10:01:52

"öncélú botránymarketing" az, amit a sok álszent újság meg ez a szenátor nyomat. komolyan, az elmúlt négy évad során semmi olyat nem láttak, ami megbotránkoztatta volna a kis lelküket, ez az eddigi első és legsúlyosabb?

Kövééé 2015.05.22. 11:48:14

Az új évad tényleg ennyire szánalmasan unalmas meg gyenge lett, hogy most már egy ilyen erőszakolos jelenet veri ki a biztosítékot, ami kb egy semmitmondó Hodor-os jelenettel egyenértékű intenzításban. Gondolom a síró Theon látványa volt ennyire szívszaggató, aki egyébként inkább örömkönnyeket hullajthatott, hogy Sansa-val ilyen finoman bánik Ramsay - ahoz képest, amit vele művelt.
Bár már sokan leírták előttem is, de azért gyomorforgató belegondolni, hogy ami eddig történt - lefejezés, tömeges mészárlás, terhes nő hasondöfködése, Theon beteges kínzása stbstb - még mind lazán belefért egyesek tűréshatárába, de ennél ingerűlten az asztalra csaptak, magukból kikelve azt kurjongatva, hogyEZ már túlzás? Eszem-faszom megáll....

hungariakapitany 2015.05.22. 12:19:41

Én azt nem értem, hogy sok ember nem tud különbséget tenni a valóság és fikció között. Ez egy SOROZAT! Gyomorforgató? Szörnyű? Ha nem tudsz elvonatkoztatni tőle akkor nagyon szomorú vagyok. Nem kell nézni. Gondolom ezek az emberek üvöltik azt is hogy sorozatgyilkos leszel ha videojátékokkal játszol. Az öncélú hírverés meg a szenátor és a többi kb. nulla nevű internetes/nyomtatott sajtó eszköze.

kolbászmustárral (törölt) 2015.05.22. 12:21:21

Akik itt bőszen femináciznak, meg kettős mércéznek, kiálltak valaha is ellenkező nemű társaikért? És a férfiak jogaiért?

On:

Szerintem meg jó, hogy mutatják a nemi erőszakot, legalább pár empátia nélküli barom szembesül vele, hogy ez nem olyan vicces-szexi dolog.

kolbászmustárral (törölt) 2015.05.22. 12:24:18

@hungariakapitany:

"Gondolom ezek az emberek üvöltik azt is hogy sorozatgyilkos leszel ha videojátékokkal játszol."

Pontosan. Nekem volt osztálytársam gimnáziumban, aki az általam hallgatott zenére mondta, hogy mocskos sátánista szar, és a pokolra jutok. Közben szünetben lopkodta a többi gyerek cuccát a nagy erkölcscsősz.

Sydra7 2015.05.22. 13:35:37

Én nem felháborítónak tartom ezeket a jeleneteket, hanem hatásvadásznak és unalmasnak. Pláne ha a fele epizód erről szól. Mit háborodjak fel egy mesebeli megerőszakoláson? Az mese!

A sorozat nőellenességén tobzódni meg enyhén szólva is röhejes dolog. A sorozatban jelenleg több az erős női karakter, mint férfi és sokkal több férfi halt meg eddig, sokkal kegyetlenebb módokon.

Amúgy Sansa meg Ramsey a legösszeillőbb pár a sorozatban. Mindegyik egyformán defektes és mindegyiket egyformán utálom.

vizoo 2015.05.22. 17:10:36

@Legokocka: Csak nagyjából 300 éve :) Az szinte semmi :P

2015.05.23. 01:44:45

A rape scene csak egy metafora.

Az eredeti könyv megerőszakolása.

Ezért lett unalmas a GoT show is.

Fuck ya D.B. Weiss and D. Benioff!

Takács Bálint 2015.05.23. 08:13:17

@Sarolta Robotka: Te tényleg ekkora idióta vagy, vagy csak bontogatod troll szárnyaidat?

kolbászmustárral (törölt) 2015.05.28. 02:47:01

@sajtossajt:

+1

Én azért sajnálnám, ha kiírnák Ramsay karakterét.

kolbászmustárral (törölt) 2015.05.28. 02:48:30

@Sarolta Robotka:

Jaj, ne erőlködj. Legalább normálisan parodizálnád az általad elképzelt feminista démonokat, de csak fullba nyomod a kretént.

mosomacilany 2015.05.28. 09:09:38

@Sarolta Robotka: Ez egy ilyen sorozat. Itt minden részben kinyírnak valakit (válogatott módon, vagy megdugnak valakit (jó esetben az illető beleegyezésével.). Ha nem tetszik nem kell nézni, és nem kell elolvasni a róla szóló cikkeket.

Ez egy fiktív történet, és a jelenet elég kulcsfontosságú volt a három karakter jövőbeni fejlődéséhez. Aki ezen nem tud túllendülni, azt csak sajnálni tudom... ja és a könyvhöz képest meglehetősen lightos volt a jelenet...

Sydra7 2015.05.28. 13:13:38

@kolbászmustárral: most jöttem vissza ebédről, elolvastam a nevedet és újra éhes lettem :(

üveges csirkeszem (törölt) 2015.06.16. 14:06:01

Maradjunk annyiban, hogy G.R.R. Martin egy beteg perverz allat, aki meg Josef Mengelen is tultesz, a Tronok harca rajongok pedig mind hasonloan beteg, perverz allatok, kenyszerzubbonyt irnek elo mindnek!
süti beállítások módosítása