Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Csemer Bogi nyerte A Dalt

2015. február 28. 22:31 sajó d. 123 komment

dal.jpg

Végéhez ért a köztévé saját zenei műsora, ahol eldőlt, hogy ki képviselheti Magyarországot az idén Ausztriában megrendezett Eurovíziós Dalfesztiválon. A nyolc versenyzőből először Ív, Wolf Kati, Gájer Bálint és a Passed (utóbbi kettő pont nélkül) esett ki a zsűrinek köszönhetően, majd a végén a közönség a vilégbékéről papoló Csemer Bogit hozta ki győztesnek. A döntő adás láttán az is kiderült, hogy a köztévé nyíltán beállt a bulvár mögé, hátha ennek köszönhetően valamivel többen nézik a műsorokat. Ezt annyira komolyan gondolják, hogy A Dal honlapján összekeverték Tatár Csillát Liluval.

Az a legcsodálatosabb a köztévé állami bulvárosításában, hogy most már teljesen nyíltan lemennek kutyába, csak valaki nézze már a műsorokat, ha már évi 80 milliárdot öntenek ezekbe adópénzekből. Hiába mondta el Sixx meg a Rising Starnál én is ezerszer, hogy a nagy közös éneklés minden zenés műsor legkellemetlenebb pontja, amit érthetetlen módon erőltetnek állandóan a szerkesztők csatornától függetlenül. A Dal pedig lohol a kertévék után, ezért innen sem maradhatott ki a nagy közös éneklés, és persze ugyanúgy tök kellemetlen volt, mint mindenhol máshol. 

Melyik 4 lesz a végső döntős?

A photo posted by A Dal online (@adalonline) on

Az M1 bedobott mindent, amit csak lehet, jöttek kortesbeszédet mondó "sztárok", a műsor előtt volt amolyan blikkes sztárcset (!!!), és Rákay Philip soha nem látott mélységből alélt el az éppen elhangzott dalokból. Amiknek a nagy része még mindig borzalmas és/vagy jellegtelen, de ez már senkit sem zavar. 

A lebonyolítás szerint a nyolc döntőst a zsűri az Eurovízióhoz hasonló rendszerben pontozta, tehát 4,6,8,10 pontot adhatott. A négy versenyző közül aztán a közönség szavazhatta meg, hogy szerintük ki a legjobb a nemzetközi giccsparádéra, amit mi még mindig úgy kezelünk, mintha a Rock and Roll Hall of Fame-be delegálnánk valakit. Pedig baromira nem. 

A photo posted by A Dal online (@adalonline) on

Az első körben a zsűri a túl sok vízet nem zavaró Ívet, a Spoon két 10-es pontszáma miatt az utolsó pillanatban lemaradó Wolf Katit, illetve az egyaránt pont nélkül maradt Gájer Bálintot és a Passedet ejtette ki. Wolf Katinál azért egy pillanatra megijedtem, mert az egész produkció annyira 1994 volt, hogy láttam magam előtt Roberto Baggio léc fölé bombázott 11-esét. Gájer még mindig csak vicc kategória, hiába érzi magát Leónak A Nagy Gatsbyből, ha az angol kiejtése az Ecseri piacon sem igazán állná meg a helyét Tényleg el kéne már felejteni őt és szólni azoknak, akik annyira tolják, hogy maradjon meg annak a közegnek, akiknek Michael Bublé a zenei atyaúristen. A Passedet azért nagyon sajnálom, mert kifejezetten jók voltak és a zsűri is jól mondta, hogy magasan a leginnovatívabb zenével indultak. És a leginkább aktuálissal is, mert a többivel ellentétben az ő számuk nem 5-15 évvel van minden nemzetközi trend mögött, hanem maximum csak pár héttel. A zsűri ezt egyetlen egy ponttal sem értékelte, remélem nem Rúzsa Magdi kreténsége miatt, aki

szerette volna megóvni a fiatalokat, nehogy letörjön a szárnyuk egy ilyen nagy megmérettetésen.

Konkrétan az iker faktor és a hárfa miatt a Passed volt ennek a mezőnynek az egyeteln olyan indulója, akikben megvolt az az eurovíziós freak faktor, ami a zenén kívül is figyelmet irányít rájuk. A zsűri ezt képtelen felfogni, és még mindig inkább könnybe lábadt szemekben képzeli el a sikert, nem pedig a szórakoztatásban. Ahogy Sixx írta nekem SMS-ben a műsor alatt.

...ha pelenkában indítjuk a Spoont még van esély a 28. helyre.

Így maradt Csemer Bogi, a Spoon, Szabó Ádám és Mujahid Zoli, szerencsére ennél a pontnál már egyikük dalára sem emlékeztem. Bezzeg az akusztikus versenyt megnyerő Leander Rising, ami nem csak baromi hamis volt, de kicsit szomorú is az (elektro)akusztikus hangszereken prüttyögő nagymetálosokat látva.

A photo posted by A Dal online (@adalonline) on

A nagy döntés előtt még Kállay-Saunders András is fellépett valami kevésbé ismert dallal, de ekkor már olyan fontos kérdések kavarogtak a fejemben, hogy

  • honnan is olyan ismerős Szabó Ádám?
  • vajon Bécsben Mujahid Zoli dementornak öltözik legközelebb?
  • mennyit kell innom, hogy a pelenkás Spoon ötlete soha többé nem jusson eszembe?
  • létezik-e ellenszenvesebb háborúellenes énekesnő Csemer Boginál?

Őszintén szólva a Passed kiesése után nekem halál mindegy ki nyeri a versenyt, ezért az elejétől esélyesnek számító Csemer Boglárka győzelme sem lepett meg annyira. Az már sokkal inkább, hogy az utóbbi évek egyetlen nemzetközileg is felkapott klipjét készítő énekesnő mennyire ellenszenves jelenség. Már ez az iszonyatosan közhelyes "legyen béke, szeretet, ne háborúzzunk" mentalitás is teljesen kikészít, hiszen nyílvánvaló hatásvadászatról van szó, de a döntőben két olyan momentum is akadt, amiből kiderült, hogy itt valaki súlyos szerepzavarban van.

Az egyik alkalommal mutattak egy részletet, amiben Csemer próbáján a háttérben Harsányi beleénekelt a dalba, mire az énekesnő olyan irritált fejet vágott, hogy öröm volt nézni, Aztán amikor rájött, hogy ki zavarja meg az ő művészetét, akkor őszintén kibukott belőle, hogy már kezdett kifejezetten mérges lenni, mintha csak a 70 éves Mick Jagger lenne egy wembleys koncert főpróbáján. Az már csak hab volt a tortán, amikor konkrétan elmondta, hogy az ő dala kiemelkedik ebből a mezőnyből, mert csak. Értem én, hogy a siker hatására hajlamos megnövekedni az arcméret, de a győztes dal annyira béna, sokadrangú próbálkozás valami aktuálpolitikai popparipa meglovaglására, hogy nem is értem ezt a fene nagy önbizalmat.

Mindenesetre az Eurovízió pont az a hely, ahol imádják a közhelyeket és a legdebilebbek számára is egyértelmű üzenetet, szóval lehet Csemer Bogi még egész sokáig is eljuthat, de azt konkrétan kizártnak tartom, hogy megelőzze a szuper menő finn indulót. Na igen, a finnek a 2006-os szörnymetál után megint valami váratlant húztak. Nekünk ez jutott:

Frissítés: Egyik olvasónk jelezte, hogy A Dal honlapján összekeverték a szavazást lezáró Tatár Csillát Liluval, amihez innen is őszintén gratulálunk! Akkor pedig pláne, ha ez csak valami belsős vicc.

lilu.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blacktiger3 2015.02.28. 22:58:13

A tetves k.... anyukat a zsűrinek, Wolf Kati száma benne kellett volna legyen a 4 legjobban de lepontozták mert tudták ha be kerül akkor ő jut ki.

jtb 2015.02.28. 23:07:39

Számomra pont az a 4 dal volt érdekes valamilyen szinten, amely 4-et kiejtették a nézői szavazás előtt, így nem izgatott a dolog. Ilyesféle világbéke-hatásvadászattal sosem lehet beégni, bár lehet, majd mi idén megtörjük a jeget.

Buci11 2015.02.28. 23:08:06

Wolf Kati? Na ne! Igaz a győztes dal is nulla! Senki nem kíváncsi ezekre európai szinten! Ne vicceljünk már!

jtb 2015.02.28. 23:10:37

Egyébként ha már hatásvadászat: a finnek is ma döntöttek, kiválasztották a fogyatékkal élő csapatot.

2015.02.28. 23:33:14

nem néztem, de a győztes dalt ismerem, és azzal kapcsolatban teljesen egyetértek a szerzővel. Az előadó személyét viszont szerintem két elkapott arckifejezés alapján pitiáner dolog támadni.
Egyrészt négyéves gyerekek szoktak ennyi alapján kutyázni másokat, másrészt teljesen lényegtelen: napokig tudnám sorolni az ellenszenves, de zseniális zenészeket

Hawks 2015.02.28. 23:39:49

Nagyon jó volt a Passed, kár, hogy az énekes csaj kurvára nem tudta a saját dalát elénekelni, ami gáz (és itt most nem szándékos hamisságról volt szó...)

facepalm 2015.02.28. 23:51:30

Megint bemutatkozott a hazai "újságírás" legalja :) gratulálok sajó, ritka nyomorék lehetsz

Steppenwolf 2015.02.28. 23:53:17

Mint dal, messze a Passed-é volt a legjobb, viszont valóban félő lett volna, hogy Bécsben még jobban besül a kiscsaj egy tízszer akkora arénában, több tízmillió tévénéző előtt.
Szívem szerint Ív-et küldtem volna, de Gájer Bálint is színt vitt volna a bécsi éjszakába.
Csemer Boginak csak azért tudok nagyon örülni, mert mellé a "legjobb" 4-be pont a döntő 3 leggyengébb dalát sikerült a zsűrinek beválogatni.
Akkor inkább ezerszer ő, mint mondjuk a legsötétebb '90-es éveket felidéző Spoon...

Zoltán Rétháti 2015.02.28. 23:55:36

Volt a Dal, mint verseny, voltak énekesek, volt a háttér. Csemer énekesi szintjét nem tudom felmérni, de már a zsűri is kezdte érzékelni, hogy egy zsoltár, egy himnusz, egy ájtatos kórussal, nem kifejezetten szórakoztató. Wolf dala jó volt, éneklés rendben, de a kiállás - egy normális nagyestélyi, akár mint a Csillán! Mudzsahid jó volt, ének, dal rendben. Szabó Ádám jó volt, ének, dal rendben. Gájer Bálintot szeretem, ének ls dal rendben.

gerard1999 2015.03.01. 00:02:11

@blacktiger3: Igazad is van. Wolf Kati dala zseniális.,...
Mondjuk egy eurovízión a 8549-ik lenne, mert sem durranás, sem semmi nincs benne. Amolyan tucatdal. Emlékszel tavaly, hogy egy ilyennel lett a francia!!! majdnem tökutolsó....Boogie dala talán nem a legjobb, de a leginkább érdekes most (tudod: ukrajna meg iylesmi.....) kis szerencsével a legtöbb országban 3-4-ik helyet elcsipheti (már csak a mutassuk meg putyinnak hogy.... módszer miatt is) és az ukrán-orosz vonbalon 0... ez elég lehet egy 6-7-ik helyhez. AZ meg már csak ráadás, hogy ha mégsem, akkor is a magyarok arról énekelnek, hogy harcolni/háborúzni felesleges....

MahatmaC 2015.03.01. 00:03:22

A szerző összekeveri a kritikát a fikázással. Csak azok tudnak ilyen stílusban írni valamiről, akik még csak véletlenül sem sikerült összehozni semmi eredetit.

Bergyilkos Bohoc 2015.03.01. 00:03:22

Aki szerint a Passed kurva jó volt, az inkább ne írjon kritikát zenei műsorról, mert konkrétan semmi hallása nincsen, hiszen észre semmi veszi, mennyire kínos és kellemetlen, amit a kiscsaj művetl ének címszóval.

2015.03.01. 00:04:29

amúgy meg kíváncsi lennék, mi frászt számít, hogy ki megy erre a csehszlovák esztrádműsorokra emlékeztető bohócparádéra. Ha az új Michael Jacksont küldenénk ki, kb. a hetedikek lennénk, ha egy bolhás kutyát, akkor meg kb. tizedikek. És mindkettőt gyök kettő perc alatt elfelejtené mindenki.

A győztes teljesen mindegy, milyen országból való, a lényeg, hogy zsidó-muszlim házasságból született transznemű mozgássérült legyen.

gerard1999 2015.03.01. 00:06:57

@Steppenwolf: Nagyon igazad van.
Passed: baromi nagy égési veszély, de akár elsülhetett volna...
Spoon: maradjanak a fakanálnál... : -)
Gájner Bálint: bár semmi esélye, de komolyan feldobta volna a show-t, én szurkoltam neki, mert ha nem is ér el eredményt, de beszédtéma lett volna ....
Boogie: Mindegy hogyan szerepel, de a dala nekem nagyon bejött (egy pillnatara a lányom is látható volt a bazilika előtti éneklésen, egy iskolába jártak, ezért gondolom elfogult vagyok)

Steppenwolf 2015.03.01. 00:08:53

@gwr: "A győztes teljesen mindegy, milyen országból való, a lényeg, hogy zsidó-muszlim házasságból született transznemű mozgássérült legyen."

Le vagy maradva, idén az értelmi fogyatékos lesz a divat, finnek őket küldik, és ezzel azt hiszem el is dőlt, ki nyer, egy valag pénzt megsprólhatnának, ha már most győztesnek hirdetnék ki őket.

JaCru 2015.03.01. 00:10:22

a győztes dal, nem is dal, csak egy zene nélküli ének, a szövegét meg bőven kitárgyaltuk, felesleges bírálnom. az meg hogy a kanalasok bent voltak a legjobb 4-ben, tisztán üzleti érdek volt, kellett a sok tinilány sms-e a köztévének.

nekem Gájer Bálint, és Ív dala tetszett, illetve a Passed érdekes színfolt volt ezen a palettán, de van hova fejlődniük.

2015.03.01. 00:12:49

na, meghallgattam ezt a sokat dicsért Passed-et. Hát b+. Ez olyan hamis, hogy Guantanmón ezzel vallatnék. Hihetetlen.

Rycki 2015.03.01. 00:13:02

Végre egy tehetséges előadót küldünk a versenyre. Ha nem lesz idén parókába bújtatott Virsli vagy Wurst (kinek mi) esetleg még talán nyerhetnénk is. De sajnos mindenki Köp erre az országra :D
Ez olyan lesz mint mikor Wolf Katit leszavazták csak mert van egy Fő G*ci az ország élén.
Én drukkolok Boggienak, kívánom hogy érjen el jobb helyezést mint a Káló andirs.

Trigon_ 2015.03.01. 00:13:48

Máskor az a baj, hogy a köztévé avítt, nem követi a "modern" kertévé-stílust, most meg az a baj, hogy követi. Az, hogy ha követi, az szart eredményez, igazán nem lehetne meglepetés. És az sem, hogy a jónép a kerszart szereti. A köztévé megpróbált eljutni a széles néptömegekig. Hol itt a probléma?

Steppenwolf 2015.03.01. 00:15:59

@gerard1999: Gájer Bálint ugyanolyan "sötét ló" lett volna Bécsben, mint Boggie, bár a háborúellenes téma a jelenlegi helyzetben automatikusan döntőt jelenthet, de én nem tartottam volna kizártnak hogy egy swing dal is jól szerepeljen, mert elég jól kitűnt volna a mezőnyből, és showmannek sem utolsó Bálint, végre lett volna egy vidám, pozitív hangvételű dalunk.

Steppenwolf 2015.03.01. 00:22:31

@Rycki: "Ez olyan lesz mint mikor Wolf Katit leszavazták csak mert van egy Fő G*ci az ország élén."

Te nagy játékos lehetsz, ha több millió ember agyába belelátsz és tudod, miért szavazták le Wolf Katit.
Az Egyszeri eurivíziós szavazó valahol Európa másik végében azt hiszed, a magyar belpolitikával kel és fekszik? Ennyire fontos tényezők azért még nem vagyunk.

Amúgy tavaly is ugyanaz a "fő g.ci" volt az ország élén, amikor KSA minden idők második legjobb magyar helyezését érte el...

Tke 2015.03.01. 00:29:46

@Steppenwolf: Nagyjából osztom amit írtál. Inkább Boogi, mint mondjuk a Szpúún. És sokkal inkább Ív, mint Boogi. Jól sikerült az átalakítás, teccik, amikor a vokál nem csupán biodíszlet, hanem meg is szólal(nak). Mondjuk a név tök béna, de amit és ahogy előadott a csaj, az teccett.

penetráns 2015.03.01. 00:33:23

Update 2: a Dal honlapjan, amint az itt lathato is, Boggie helyett Boogiet irtak. Ami nyilvan logikusabb, de ez azert tenyleg baromi vicces. Ket kretenseg a gyoztet hirdeto ketsoros posztban.

L.A.M 2015.03.01. 00:38:09

"Konkrétan az iker faktor és a hárfa miatt a Passed volt ennek a mezőnynek az egyeteln olyan indulója, akikben megvolt az az eurovíziós freak faktor, ami a zenén kívül is figyelmet irányít rájuk."

Mondjuk a tavalyi mellélövésed után lehetnél egy kicsit óvatosabb :-) Bár, az kétségkívül nem ellenőrizhető, hogy a nem nyertes hova jutott volna...

Dhomasson 2015.03.01. 00:47:19

Elég hülyének kell ahhoz lenni, hogy valaki ne értse meg, amit a zsűri mondott a Passedről. A szerzőnek sikerült. Rendre felpontozták őket, el voltak ájulva a daltól, adtak esélyt neki bőven. Magam is egyetértek, hogy kimagaslik a mezőnyből, de könyörgöm, a kiscsaj háromból egyszer nem tudta közepes szinten sem elénekelni. Ezek után vigyük ki őket 100millió tv néző elé egy több 10ezres színpadra? Hatalmas égés lehetett volna belőle. Az együttesnek sem hiszem, hogy jót tett volna, ha utána itthon a keresztvizet is leszedik róluk. Emellett pedig a zsűrin is számonkérték volna. Abszolút helyesen cselekedtek.

Bogi munkásságának, fellépéseinek, zenéjének (a Parfümön kívül) pedig nézzen utána a szerző, mielőtt 2 grimaszból megállapítja milyen ember és előadó. Amúgy emlékeim szerint nem arról beszélt, hogy az ő dala kiemelkedik a mezőnyből, hanem hogy miért illene bele az eurovízióba. Nagyon nem ugyanaz, hogy elmondta, hogy ő "kiemelkedik a mezőnyből, mert csak".

kis.herceg 2015.03.01. 01:29:58

Wolf Kati dala tetszett a legjobban, és ő énekelt a lenagyobbat. Ez a nő valahogy nem tud mellényúlni. Persze kicsit egy kaptafa, meg nem friss, de akkor is, szar dalt nem igen adott ki, és olyan tisztán énekel hogy az valami csuda. én bírom.

de viszont Bogi dalával fogunk kint a legtöbb voksot kapni, szóval azt kellett küldeni. egyébként már akkor gondoltam hogy ez lesz a befutó mikor az első fellépés felvezető kisfilmje ment, sőt, mikor a szám címét megláttam.

Rycki 2015.03.01. 02:54:17

@Steppenwolf:
Hát pedig "sajnos" mostanában mindenhol kis hazánk folyik a csapból.
Múlt héten pont kint voltam Németben és mit ad isten 2 rohadt órán keresztül az folyt a német híradóból hogy nálunk van Pottyka és hogy milyen fasza gyerek a kis G*ci hogy meghívta.
Hozzá teszem a Német hírekben nem úgy hívják a kis G*cit, hogy Magyarország miniszterelnöke, hanem minden tiszteletet mellőzve csak a vezeték nevén: Orban. Semmi Priem Minister, vagy God.
Igen tavaly is ez a zseni volt az ország élén, csak akkor még kevésbé akartak leköpni minket a Lengyelek, Németek. És biztos Ukrajnának is bejött hogy Pottyka ide ruccant hozzánk hogy megnézzek milyen szép innen az Ukrán határ, hát ha talál egy kis kaput, hogy innen is küldjön 1-2 tankot :D
Szóval remélem nem lesz ilyen belőle...
hvg.hu/velemeny/20110515_sebok_wolff_eurovizio

Ádám // emTV.hu · http://emtv.hu/ 2015.03.01. 02:56:13

Pont a Putyinnal kokettáló magyarok küldenek ki egy "háborúellenes dalt"? Ausztriától Ausztráliáig rajtunk fog röhögni a világ...

Trigon_ 2015.03.01. 04:09:24

@Ádám // emTV.hu: Ha mi akkor kezdtünk volna Putyinnal kokettálni, amikor ő megtámadta Ukrajnát, akkor még érthetném, hogy bennünket, magyarokat a háborúzó, hódító Oroszország jópajtásaként akarnának külföldön beállítani olyan magyarok, akiknek teljesen mindegy, csak Orbánra mondhassanak valami rosszat. És fogalmuk sincs arról, hogy mi van Oroszországban meg Ukrajnában, de ma menő az oroszokat szidni, lám, Merkel is azt szokta. Mi viszont akkor kezdtünk újra barátkozni az oroszokkal, amikor még kevesebb embert lőttek le azok saját hazájában, mint amennyit a NATO manapság termel. És aki azt hiszi, hogy Orbánnak akkora öröm volt, hogy az oroszok hirtelen összerúgták a port az ukránokkal, az nagyon nem figyel.

@Rycki: "hanem minden tiszteletet mellőzve csak a vezeték nevén: Orban."

Ahogy nálunk van Merkel, Putyin, Obama és a többi.

Ez a dal meg olyan, amilyen. Ennél sokkal ócskábbak is nyertek már. A háborúellenesség, antirasszizmus, homotolerancia, akadálymentesítés, síró kisgyerek be szokott jönni az Oscar-díjnál is, máshol is. A világ ilyen képmutató és nyálas, nem az, aki ezt meglovagolja. Majd meglátjuk, mire elég ez, de lehet, hogy mások is hívószóra épített dallal készülnek.

Velato 2015.03.01. 05:58:26

Már jó ideje olvasom itt az indexen a kritikákat, és függetlenül attól, hogy ismerem-e a kritika tárgyát képező művet/műsort, azt kell mondanom, hogy valami egészen borzasztó, amit itt műveltek kritika címszóval. Először is az összes cikkben mindenek előtt szerepel az ÉN, ÉN ÉS ÉN. Ami azért nem egyenlő a közízléssel, ebben nyugodtan maradhatunk. Sixx és te is ezerszer elmondtátok, hogy ciki a közös éneklés? És akkor mi van? Én sem szeretem, csak éppen elfogadom, hogy valószínűleg a többségnek meg igénye van rá, és el tudom képzelni, hogy a kereskedelmi televíziók ehhez jobban értenek. Viszont nem brillírozom a rendkívüli igényességemmel, hogy hű de gáz ez vagy az, egyszerűen nem nézem, vagy ha igen, elfogadom, hogy valószínűleg ezt lehet eladni a többségnek. Amit itt műveltek kritika címszóval, nem több, mint önző hólyagoskodás.

seahawks 2015.03.01. 06:22:52

a közrádió meg nyemcovot öngyilkosnak nevezte..

LaMettrie 2015.03.01. 06:55:45

Nagy arcú a posztoló, de egy sima helyesírás-ellenőrzőt képtelen végigfuttatni a szövegén, az alany-állítmány egyeztetés se mindig sikerül. A zenészek ennél sokkal profibbak voltak.

ez? mi? hogy? 2015.03.01. 07:15:45

baze, ha sixx megmondta, hogy a közös éneklés kellemetlen, akkor hogy a picsbe merik megcsinálni egy műsorban, he??

SMFB 2015.03.01. 07:26:32

Azt magyarázza meg valaki, hogy ha a TV-s , rádiós főemberekben, meg a kiemelkedő (sőt: keményen dolgozó!) szórakoztatóipari munkásokban, valamint a magyar néplélekben ennyire ég a békevágy, akkor miért élünk hosszú ideje a harcolni - legyőzni - küzdeni háromszögben parádézó szellemi polgárháborús közegben? Nem tudom felfogni...

matekmatek 2015.03.01. 07:33:26

@JaCru:

Azt írod:

a győztes dal, nem is dal, csak egy zene nélküli ének.

:D :D nem is tudtam, hogy van a paulocoelho generátornak zenekritikai változata

Zongora 2015.03.01. 07:40:54

Sokan írják, hogy a győztes dal témája miatt garantált lehet a döntő. Arra gondolt valaki, hogy lesz 8 másik háborúellenes produkció is?

zsolla39 2015.03.01. 08:05:54

olyan jól sikerült az első rosta tegnap, hogy utána kapcsiból ki is kapcsoltam a tévét.
az Ív - Passed vonalat szívesen láttam volna a döntőben.
gondolom a zsüri is tisztában volt azzal, ha véletlenül esélyt kap a Passed, még a végén nyernek, amit Ők bazira nem akartak.

(hallgassátok meg a zenéket egy rendesebb rendszeren, utána visszatérhetünk, melyik alkotás a nyerő)

Ádám // emTV.hu · http://emtv.hu/ 2015.03.01. 08:08:20

@Trigon_: Nem értünk egyet, de tiszteletben tartom a véleményed :)

tom36 2015.03.01. 08:23:31

" idén Ausztriában megrendezett Eurovíziós Dalfesztiválon. "

:-DDDDDDD

Már megrendezték Ausztriában :DDDDD
( Meg fogják rendezni 2015.május 19-től ! )

Még jó hogy az index nem téved sosem :DDD

Boogie vagy Boggie 2015.03.01. 08:29:18

A nyertes dalt, Boggie szépen és jól énekelte el. A témája mindig aktuális lesz.
Egy másik dal volt, ami még nyerhetett volna Gájer Bálint, That's how it goes.

A bakik:
1.
Lilu -> Csilla , már sikerült javítani !

2.
Boogie vagy Boggie hibát viszont nem. Az eredményt mutató oldalon szövegkeresővel rákeresve a Boogie -ra, 10db találatot mutat, míg a Boggie 6db találatot mutat, amiből arra lehet következtetni, hogy legalább 2-en írták az oldalt, és olyan mintha a Boogie lenne a helyes, de nem, mert a helyes a Boggie.

hu.wikipedia.org/wiki/Csemer_Bogl%C3%A1rka

takingsider 2015.03.01. 08:31:43

Röviden: Sajó, részegen/betépve neked nem érdemes írnod!
Hosszan: Aki azt írja, hogy a Leander kurva hamis volt (ami igaz volt, bizonyos részeknél), és eközben a Passed-nél elfelejti (sixx-szel ellentétben), hogy a kiscsaj meg végig kurva hamis volt, az elmehet a picsába. És igen, Csemer Bogi nekem sem volt a szívem csücske mint jelenség, és a dala sem tetszett, de az ellenszenves jelző most éppen nem vele kapcsolatban jutott az eszembe. Most ölég rendesen összekeverted az odabaszós, kemény kritikát a legótvarabb kocsmákban megszokott közbeszéddel, leöntve persze némi lilagőzös 10 éve még talán trendi bölcsészvakerrel (Baggio-lövés rész stb.) .

takingsider 2015.03.01. 08:34:55

@zsolla39: Nekem is a Passed dala tetszett a legjobban, de ha ugyanazon a rendszeren hallgatom mindegyiket, és ott hamis az ének, a Mujahidnál meg tiszta, akkor is érdemes próbálkoznom? Nem kötekszem, tényleg nem tudom. (Dalverseny, emiatt a Passednek kellett volna mennie, de ha hamis, és ez bántóan az volt, akkor már nem figyelnek a dalra.)

tom36 2015.03.01. 08:43:09

@Rycki: Parlamentnek nevezték a "német " hírekben a Bundestagot ? :DDD

JMXFAN 2015.03.01. 08:49:32

Roviden ertekelnem a "szakmai" zsurit 0-10 pontrendszerben, ahol 0 a legalkalmatlanabb, a 10-es a legalkalmasabb:

Pierrot: EMeRTon-díjas zeneszerző, előadó, dalszövegíró és producer
1 pont

Rúzsa Magdi: Artisjus-díjas énekesnő, dalszerző, a 2007-es Eurovíziós Dalfesztivál magyar résztvevője
1 pont

Csiszár Jenő: az MTVA program-főtanácsadója
0 pont

Rákay Philip: a Magyar Televízió Zrt. vezérigazgató-helyettese; a zsűri elnöke
0 pont

Transylvanianmixedgrill 2015.03.01. 08:50:54

Ha már kijutott a Bogika, akkor követelem vissza a felül feszülős barna bőrruhát! :P
De az már elkopott, akkor legalább kapjanak már észbe és ne egy ilyen bugyikék borzadályt adjanak rá, hanem egy finom, légies, lágy fehér ruhát, mintha ő lenne a békegalamb (fehér a béke színe, értitek, béke...)

Transylvanianmixedgrill 2015.03.01. 08:52:00

@JMXFAN: Most majdnem kiköptem a kávém a röhögéstől! :D

severus 2015.03.01. 08:59:31

Tényleg a Passed-nek volt a legjobb dala, kár, hogy az énekesük viszi el a balhét, bár szerintem tegnap énekelt a legjobban a korábbi adásokhoz képest.

De ezek a zsűris magyarázatok......Rúzsa Magdi "szeretné megóvni a fiatalokat"....vagy, hogy a Spoon azért menjen tovább, mert "éljenek a fiatalok". Bazzeg micsoda szakmaiság ütötte fel a fejét.

Szánalmas, hogy Rákay meg Csiszár mennyire erőltette a Spoon-t, miközben a Passed 0 pontot kapott, Wolf Kati meg lemaradt...

Boggie győzelme várható volt, szerintem megérdemelte, Bécsben a top3-ban lehet.

Unbiased 2015.03.01. 09:40:30

@LaMettrie: Nekem is feltűnt a sok elütés. De azt, hogy:

Ausztriában megrendezett => Ausztriában megrendezendő

még a helyesírás-ellenőrző sem vette volna észre.

Wilson 2015.03.01. 09:40:49

Sajnálom, de ez a "kritika" megint csak egy átlagos epeömlés - semmisejó, mindenszar, évagyokakiráj. Ezért kár a billenytűzetet koptatni.

A "kritikus" végre eldönthetné, mi az álláspontja. Ha az eurovíziós dalversenyt en bloc "giccsparádénak" titulálod (az is), akkor miért nyivákolsz a döntős zenék minőségén, miért fáj, hogy egy vérbeli giccset küldünk ki? Pont azt küldjük, amire ott (esetleg) kíváncsiak (lehetnek), pont ezzel a képmutató, álszent békeharcossal van valami esélyünk - már ha számítana ugye...

Szerintem is messze a PASSED volt a legjobb - innovatív, friss, modern - de én is úgy látom, hogy ezek a gyerekek maguk alá vizeltek volna a giga színpadon, vagy leszaladnak bőgve bármelyik pillanatban, nagyon törékenyek, kezdők, vékonykák. És hamisak, ami mindig fájt.

Velük szemben Boggie egy számító, rezzenéstelen arcú bizniszvumen, még akár messzire is juthat ezzel az álszent, kimért, érzelemmentes, ugyanakkor tudatosan az érzelmekre írt gagyival. Maga Boggie mondta korábban a műsorban, hogy szerinte azért ő fog nyerni, mert direkt ilyen dalt írtak, direkt az eurovízivóra. Megjegyzem, régóta mondogatják már sokan, hogy az eurovízióra eurovízió-esélyes dalt kéne írni - hát ez a Boggie most ezt megtette, mégha a stílus, amivel ezt eladja bicskanyitogatóan álszent, lélektelen, és kiszámított.

Szerencsére a bécsi fellépőkről kevés magánemberi motívumot mutatnak meg, remélhetőleg abban a pár másodpercben is el tudja magáról adni ez a savanyú lány, hogy ő a béke világharcosa. Csak ne mosolyogjon, mert attól a hideg rázza ki az embert.

tom36 2015.03.01. 09:53:13

@Unbiased: cikkben név elírást bírál a szerző, közben megrendezésre kerülő rendezvényt megrendezettnek ír ! Ez a nagy hiba ! Mikor javítják már ki ???? ( Műsorvezető nevét azóta már javították ! )

2015.03.01. 10:02:59

@facepalm: @MahatmaC: @LaMettrie: @ez? mi? hogy?: @Unbiased: @tom36: A cc messze leggyengébb posztolója sajó d. Mikor megláttam, hogy ő írta megint a Dal kritikáját félve futottam neki, de nem csalódtam. Olvashatatlan epeömlés ahogy valaki írta, érdemi kritika nélkül.

ifjú padavan 2015.03.01. 10:03:00

@sajó d.: Mit ártott neked Gájer Bálint, hogy mindig ilyen stílusban fikázod? Az meg, hogy ehhez képest a Passedet ennyire dicséred mindennek a legalja. Vannak egész jó fülész orvosok, érdemes lenne felkeresni valamelyiket.

Az egész mezőny messze legjobb dala a Szécsi lányoké volt. Na azt gyorsan kibaszták az első körben. Ami még jó volt az Antal Timi és a tingli-tangli, de fülbemászó Szücs Gabi. Ők sem jutottak döntőbe. A döntős dalok közül Ív és Gájer Bálint voltak a legjobbak, ők pontot is alig, vagy semennyit nem kaptak. Végül a háború ellenes dal szerintem nem volt rossz választás, főleg abból ami megmaradt. Szerintem Eurovizió kompatibilis, nem fog rosszul szerepelni.

ifjú padavan 2015.03.01. 10:07:18

A Passednek van stylistja vagy maguktól öltöztek ilyen borzalmasan?
Amúgy biztos nagyon innovatívak, csak elalszik rajta az ember.

Melee 2015.03.01. 10:08:28

Az a hatalmas öröm Csemer Bogin, amikor bemondták, hogy ő a győztes! Az a katarzis! Egy jéghegy olvadásában több reakció lett volna, mint ezen a nőn. Úgy érzem nem véletlenül olyan a dala amilyen, önmagát adja vissza benne. Az angol kiejtés sokaknak nem erőssége abban az ötösben, pedig a BBC mindenki számára elérhető, és azzal pár hónap alatt nagyot lehet fejlődni ezen a téren. Csak a lustaság meg az arrogancia ne lenne.
A Passed nagyon jó volt, de sokkal jobb lett volna, ha az énekesnő hang terén is felnő a zenekarhoz. Igazi frontember, de amíg nem képezi magát a posztján is, nem lesz teljes mértékben az.
A Spoon ugrásszerűt javult erre a hétre, lehet a ló őszinte kritikája helyretette őket. Ezzel együtt sem érdemeltek továbbjutást.
Szabó Ádám megbízhatóan hozta magát, csak az a kis plussz hiányzott. Ezt koreográfiával is meg lehetett volna oldani, de ő ugyanazt erőltette mint eddig.
Mujahid előnyére változott, talán a végső négyesből ő volt a legjobb. A fekete vámpírból fehérré alakulás látványos volt, a négy fekete holló mellette viszont nagyon elütött.
Wolf Kati hozta az első Eurovíziós szereplésének színvonalát, 22 helyre most is befutó lett volna.
Gájer Bálint erősen elütött volna a mezőnytől, ami egyáltalán nem baj, az angolja viszont nagyonis az.
Ív addig variálta a kíséretét amíg nem lett jobb, mint elsőre.

Csemer Bogi dalából a háború rossz mellé már csak egy kis terrorizmus rossz kell a teljes világbéke hangulathoz.

takingsider 2015.03.01. 10:11:13

@AN0NYM: Spoon nyomatása ügy - Sajókának is szól. Azt hiányoltam az egyébként apró részletekbe menő kritikából, hogy a spoont az eddigi két adásukban lepontozták, az elődöntőben meg a középdöntőben sem kellettek a zsűrinek, épp lemaradtak, hogy aztán a tinik jól beszavazzák őket. Most meg, amikor a szavazásba vételükhöz (értd: pénztermeléshez a köztévén) az kellett, hogy továbbküldjék őket a két főmegmondó xkalap hirtelen megvilágosodott és megszórták egy-egy tizessek a fiatalságot. A Passed pedig, ami addig zsűrikedvenc volt egy pontot sem kapott, sem a fiatalság, sem az innováció jegyében, miközben hangsúlyozták, hogy ez egy dalverseny, és a legjobb dal az övék. Megjegyzem, volt egy olyan sanda gyanúm is, hogy a Passed-et amiatt szerették ilyen nagyon ezek a remek ítészek (Pierrot-t azért ne vegyük egy kalap alá a másik hárommal) , hogy az Indexnek is adjanak valamit, akik szerették már tavaly a saját versenyükben, vagy mi a csudájukban.

Májking 2015.03.01. 10:14:02

@SMFB: lehet, hogy a Bogi Gyurcsány kottájából játszik

takingsider 2015.03.01. 10:16:33

Monjuk még az is egy érdekes szál lett volna, amit szintén a sixx írt korábban, hogy az M1-en kik szavaztak, szavazhattak kb., nekik tetszehetett ez a szép kis fiatal lányka, aki nem majomkodik, és szépen énekel, viszont azt nem értette valószínűleg a többség (60 plusz), hogy miről énekel. Vagyis a magyar közönség, ellentétben a vízión szavazók többségével, nem a szöveg alapján szavaztak. Ott viszont a vérségi szarság mellett ez még számíthat, bár én magasról teszek arra, hogy a vízión hányadikak leszünk. Ebből a pénzből lehetne megtámogatni pl. olyan sportokat, amit még néznek is a világon (vagyis nem kézilabda/vízilabda/kajak-kenu - minden tiszteletem ennek ellenére természetesen), hamarosan olimpiai sportok lesznek, és vannak fiatalok, akik még tehetségesek is benne. Na az is az ország javát szolgálná.

Torquemada1391 2015.03.01. 10:19:34

@facepalm: Igazi tetü a cikk írója."Az a legcsodálatosabb a köztévé állami bulvárosításában, hogy most már teljesen nyíltan lemennek kutyába, csak valaki nézze már a műsorokat, ha már évi 80 milliárdot öntenek ezekbe adópénzekből" Sajó a fikakirály...

jana-ina 2015.03.01. 10:21:12

Hátha "szimpi" pontokat kap majd mert terhes. Vagy csak a ruha ilyen rossz? Vagy a töltött káposzta? Tertium non datur. Dinnyés Jósla is indulhatott volna polbeat témában. Vagy Csongrádi Kata a leccdensz-el. Az mindent üt!

tom36 2015.03.01. 10:33:03

@SmittyB: Origón se jobb a cikk író, ott háborús dalnak ír egy háború ellenes dalt. Színvonal meg van rendesen.

jana-ina 2015.03.01. 10:35:24

Meg kéne mondani neki, hogy most vagy politcally korrektkedik és akkor nuku bőrruha vagy "ráhányik" a célcsoport....a gyolcsruhásos papucshordók tábora....habár ők meg nem a telefonálós réteg....ajjaj.....nem jó a "koncept". De azt tegyük hozzá, hogy Europának nagyon hiányzott ez a dal, most majd ez kinyitja a szemeket. A Bogikban mindig lehet bízni...volt már nekünk Csősz Bogi világsztárunk is. Ez viszont jó omen, ami képzavar, mert omen az általában rossz. Na mindegy. Hajrá Bogik!

neduddki21 2015.03.01. 10:39:07

Soha nem értettem azt az érvet, hogy ez a dalok versenye, nem az énekeseké. Egy dal attól dal, hogy eléneklik. Éneklés nélkül elég lett volna kottán beadni. Egy többezres színpadon való fellépésre keresett a műsor produkciót. Ott bizony énekelni kell. A Passed énekese, szegény, erre teljesen alkalmatlan volt. A hangja képzetlen, hamis, még arra sem volt képes, hogy egy hangot rövid ideig anélkül szólaltasson meg, hogy közben nem csúszkál. Nem gondolhatja komolyan a posztíró, hogy ilyen énekléssel ki lehet állni a bécsi (vagy bármilyen) színpadra, akármennyire is jó lenne maga a dal.

2015.03.01. 10:42:26

@tom36: Elolvastam, bár sok mindennel nem értek egyet, az egy legalább egy normális írás volt.

tom36 2015.03.01. 10:58:34

Háború ellenes dalt, ha egy újságíró háborús dalnak ír, annak a többi írása már lényegtelen.

Super aGyuri 2015.03.01. 11:00:57

Fogalmam sincs, hogy szimpla hülyeségből vagy divatsznobizmusból fikázzátok ez ESC-t, de elég unalmas ez már.
Való igaz, hogy amióta nem nagyzenekarra írt dalok versenyeznek, hanem ilyen bárki-által-megírhatók, már nem a régi a színvonal. De még mindig csúcsközeli, ha a show részét nézzük.
Ez egy show. Revü. Táncdalfesztivál. Annak kell elfogadni. Nem kell feltétlenül mindent belefojtani a fene nagy innovációba.

véleményM 2015.03.01. 11:06:21

@JaCru: Nem gondolom, hogy 80 milliárdos költségvetés mellett nekik SMS-t kell tarhálni.

Vidám dal 2015.03.01. 11:18:08

Bogi győztes daláról Belga - Világbéke c. száma jut eszembe. Pont ezt a pátoszos, szájbarágós lózung puffogtatást parodizálják.

www.youtube.com/watch?v=OlN8XI2hDso

32FNewYork 2015.03.01. 11:23:07

Bogi egy visszafogott nő. Engem totál Vencel Verára emlékeztet. Biztos vagyok benne, hogy tud robbanni is. Csak nem mindenkinek. Az Eurovízióra meg pont szájbarágós dal kell. A puritán felállás és egyébként időnként a hangulat is a legnagyobb magyar Eurovíziós sikerű Friderika szereplést idézi.

Vidám dal 2015.03.01. 11:34:26

El is mélyedtem az összahsonlításban kicsit :)

www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/90569/boggie/wars-for-nothing-zeneszoveg.html

Ennél mórickásabb dalszöveg nem sok van. Ehhez képest a Belga is egy Pilinszky vers:

www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/53598/belga/vilagbeke-zeneszoveg.html

Koczy · http://koczyblogja.blog.hu 2015.03.01. 11:51:43

Én nem néztem a műsort, dalokból is csak a győztest hallgattam meg. Zenéhez csöppet nem értő laikus füllel ez a szám, ez konkrétan szar. Meg a lány feje számomra unszimpatikus, de ez már nem tartozik a témához.

namnam 2015.03.01. 11:58:57

Csak én gondolom úgy, hogy egyáltalán nem véletlen, hogy éppen ez a dal nyert? Nem jön ez nekünk most véletlenül nagyon jól? A világ nyugati fele annyira nem lájkol most minket és azért van annak üzenete, hogy pont mi papolunk arról, miért is nem jó a háború. Nálam eléggé kilóg a lóláb. Eléggé irányítottnak éreztem a zsűri szavazását, az közönségesélyes Wolf Kati helyett (akinek a dalától én pl. hidegrázást kaptam ugyan, de a 40+ szavazóbázis tuti komálta) hirtelen a Spoon a negyedik befutó? Akire a nénik tuti nem szavaznak. Gájer Bálint meg szavazat nélkül esik ki, akit ugyancsak szerettek a szavazók? (Amúgy én is őt küldtem volna ebből a mezőnyből, ő legalább valamilyen.)
Na, mindegy.

Amúgy azért csak nem gondolja a cikk írója, hogy a Passed alkalmas lett volna a több millió ember előtti szereplésre? Igen, a daluk valóban az egyik legjobb volt, de a hamisság és a rutintatalaság 2 hónap alatt nem orvosolható. Ebben, szerintem, jól döntött a zsűri.

Aztán az meg, hogy ezzel a dallal végül meddig jutunk, szokás szerint kétesélyes, bár én most nem érzem, hogy az első 10-ben osztanának nekünk lapot. ByAlexnél és KSAndrásnál jó helyet tippeltem, be is jött, de ez most nagy meglepetéseket hozhat. Így is, úgy is. Őszintén, én nem szeretem ezt a dalt. De majd meglátjuk.

2015.03.01. 12:36:49

@Koczy: unszimpatikus... ez milyen nyelven van?

kis.herceg 2015.03.01. 13:28:48

engem az idegesít Bogiban hogy nincs szája, csak egy csík. meg kicsit beképzelt is.

2015.03.01. 13:33:55

@Mr. Közbiztonság Szilárd: ezt úgy tűnik csak egyesek vették át, elvétve hallom mostanában, pedig világéletemben értelmes magyar emberek közt éltem. Igaz az író a youtube csatornát is összetett szónak hiszi, pedig unaz.

az_igazi_trebitsch 2015.03.01. 13:59:07

Egy: ebből a szarkupac választékból tökmindegy, hogy melyik rettenet megy ki Bécsbe.

Kettő: ha ezen a zsürin múlt volna, akkor a Beatles sose keveredett volna ki a liverpooli kocsmákból....

Hóhányó 2015.03.01. 13:59:52

Nyilván egy liberálextrémista írhatta a cikket, mi az hogy Bogi ellenszenves? Irány a Mars lehet jelentkezni. Szerintem ez a stílus leginkább a mohamedkarikatúristákéra hasonlít a szerző nagyon bátor lehet az biztos.

rewriter · http://miazhogy.blog.hu 2015.03.01. 14:00:37

1. Nekem egy kicsit furcsa, hogy a Passed sokak szerint kiváló dal, de mindenki fikázza az előadót, hogy sosem tudja tisztán énekelni. Ha még sosem adták elő "tisztán", akkor nem lehet, hogy tényleg ilyen a dal? Akkor viszont senki ne mondja, hogy mennyire jó.

2. Teljesen mindegy, hogy ki nyerte volna A dalt, a magyar emberek sosem fogadnák el, mert itt nem lehet jót csinálni. Ebből a szempontból tök mindegy, hogy kit küldünk ki. Addig meg pláne felesleges bármilyen esélyt latolgatni a hazai indulóval kapcsolatban, amíg nem tudjuk, hogy a szavazók között milyen korosztály képviselteti magát. Ha kint is az idősebb korosztály nézi a műsort, és szavaz, akkor a Passed modernsége nem biztos, hogy sokat ér.

3. A műsor szempontjából kínosnak tartom, hogy a döntő úgy ér véget, hogy vannak olyan indulók, akik nulla pontot kapnak a zsűritől! És közülük kettőt a zsűri juttatott a döntőbe! Szóval tisztességesebbnek tartanám, ha a döntőben mindenki kapna pontot, tehát a zsűri mind a nyolc produkciót pontozta volna.

az_igazi_trebitsch 2015.03.01. 14:02:33

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

"Az azonos jelentésű antipatikust meg közvetlenül a latinból."

Igy van. És mivel az antipatikus a patikus - azaz gyógyszerész - ellentéte, a jelentése: méregkeverő. :-)

PongLenis 2015.03.01. 14:11:07

A Palmettat kellene mar egyszer kikuldeni valahogy.

youtube.com/watch?v=qXC7EwFYaOE

az_igazi_trebitsch 2015.03.01. 14:12:20

@neduddki21:

"Soha nem értettem azt az érvet, hogy ez a dalok versenye, nem az énekeseké. Egy dal attól dal, hogy eléneklik."

Na végre valaki a _lényegről_ is beszél. Mert azért volt egy-két nóta, amelyik egész jó lehetett volna, ha csak egy kicsit is képzettebb az énekes (arról már nem is beszélek, ha a szerzők legalább alap szinten konyítottak volna a hangszereléshez). És fordítva is igaz: hiába profi egy énekes, ha a dal, amit előad, pocsék. Jó példa erre Tóth Gabi és Wolf Kati. És a középút: lehet ekézni Gájer Bálint dalát, de legalább az ő előadása és a szám között megvolt az a tökéletes összhang, ami a többiről távolról sem mondható el.

röf 2015.03.01. 14:16:54

Bolgárka nyert?
Jézus.....
Inkább küldjük ki Nagy Ferót az Amuri partizánok dalával...

Rycki 2015.03.01. 14:24:44

@tom36:

Ofkorsz und Szellő István Deutsch sprechen. :D

NAV tolmács 2015.03.01. 14:48:59

Én nem vagyok szakember, de ezt az éneklés nagyon hamisnak tűnik.

Patreides · patreides.blog.hu 2015.03.01. 15:02:47

A Dal döntőjében a tisztelt nézők szabadon szavazhattak a Hazafias Népfront jelöltjeire. Deja vu...
*
Amúgy, az Origo Quart szerint idén _háborús_ dalt küldünk ki Bécsbe. Mert nagy az Úristen újságírókertje.

Mortanius 2015.03.01. 15:12:14

@randomgenerator: Mindenki ezt használta Magyarországon mióta világ a világ. Ez az "antipatikus" kifejezés csak a XXI. században jött be.

2015.03.01. 15:18:48

@Mortanius: érdekes. én az iskolában ezt tanultam 80-as években. lehet, hogy tájszólás.

micsoda? 2015.03.01. 15:20:51

Korábban írtak róla, hogy nincs ütős dal. Valóban. Tucat nóta, nálam nem nyerő. Remélhetőleg nem ilyen érzéstelen arccal fog meg jelenni a versenyen. Szerintem ami még fontos, a ruha. Wolf Katinál a ruhája rontott sokat a dalfesztiválon, mintegy ceruza úgy nézett ki. Stylistek hajrá!!!!

A poszt nagyon részlehajló, csak azt nem tudom merre:)

rozsdabarna 2015.03.01. 15:44:01

Én egyetértek a szerzővel. A nyertes arrogáns és ahogy a kis videóban is mondja önmagáról, a dala egy klisé.
Amit még nem értek: milyen alapon dönti el ez a négy ember kire szavazhatunk? Ki választotta ki ezt a négy zsűritagot? Miért nincsenek többen, döntse el egy több főből álló bizottság, de miért pont ez a Ruzsa Magdi, vagy Rákay Philip?

Mrebi 2015.03.01. 15:51:45

@JaCru: Éredekes, Sixxnek sem tűnt fel múlt héten, hogy a kertévékkel ellentétben itt nem emelt díjas, hanem alapdíjas SMS-sel lehet szavazni. Elképzelhető, hogy külön megállapodás alapján leesik nekik belőle valami, de nem ebből fognak meggazdagodni.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2015.03.01. 16:57:25

A győztes dal inkább karácsonyra való, nem az Eurovízióra.

evita99 2015.03.01. 17:16:23

Régen olvastam ilyen rosszindulatú cikket! Még nem sikerült eldöntenem, hogy szerzőjét a köztévé vagy az előadók, énekesek többsége irritálta jobban. Amúgy az egyetlen dicséretet kapott Passed énekese volt a műsor leghamisabban éneklője, ez persze a "pártatlan" cikkírót nem zavarta. A győztes iránti ellenszenve még akkor is visszataszító lenne, ha igaza volna, de így meg egyenesen vérlázító!

Terry Lee Black Senior 2015.03.01. 17:50:09

jo lenne tisztazni, hogy a belterjes Sajo D.-t milyen szalak fuzik a Passed-hez? Ja, hogy ugyanabbol az alombol valo! Ezt miert nem kozli?

2015.03.01. 17:56:01

@takingsider: +1
"Hiába mondta el Sixx meg a Rising Starnál én (!) is ezerszer, hogy a nagy közös éneklés minden zenés műsor legkellemetlenebb pontja, amit érthetetlen módon erőltetnek állandóan a szerkesztők csatornától függetlenül"
Ez mindent visz, felröhögtem!

mérlegel 2015.03.01. 18:06:14

Emberek!Ez volt A Dal! Vége! Most mi lesz velünk?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.01. 18:20:07

Amikor Boggie, két kurva nagy Gével, a döntő előtt nyilatkozott, lehetett tudni, hogy nyert. Vagyis annyi önfegyelme sem volt, hogy kibírja a végéig. A dala szar, a nő szar, hamar búcsúzni fog.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.01. 18:29:15

@Vidám dal: Abszolút egyetértek. Ekkora majomkodást! A Belga paródiája is őszintébb.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2015.03.01. 19:43:24

Mikor először hallottam az Bogi-dalt, gondoltam: lemásolta a tavalyi nyertes dalt - ugyanolyan semmilyen, megjegyezhetetlen, világfájdalmas. De hol van már a tavalyi dal (hó). De ismét nyert a "tavalyi nyertes" dal.
Pedig Bogi tavaly előadott dala tényleg jó volt (már amennyire egy egynyári sláger jó lehet), vízilóra is mehetett volna. Nem véletlenül az egész tavalyi kompániából azt hallom egyedül a rádióból (mondjuk legalább felismerhető!:-)
Most a tavalyi majdnem nyertes Bogi, és a tavalyi nyertes dalstílus találkozott. Itthon meg lett az eredménye.
De vajon kint is?

Nekem amúgy a mezőnyből - igaz valamivel jobb volt mint a tavalyi - a Gájer Bálint száma tetszett (meg a Szűcs Gabi egynyárija). Ilyen szempontból számomra hasonló volt a tavalyihoz (akkor Group 'n' Swing, Bogi), de mégis összességében egy picivel színvonalasabb volt...

nimrod666 2015.03.01. 20:24:59

@gwr: Csak az elektromos hársfa miatt volt érdekes, de amúgy csak 4 18 éves bulikázott egyet...

evita99 2015.03.02. 09:49:40

@Mr Falafel csak szar véleményt tud mondani! Gratulálok! :D

evita99 2015.03.02. 09:52:44

@vadász2: Nem kevered össze véletlenül a két Bogit? Tavaly indult Bogi-az ő dalát hallod a rádióban-idén is indult, de rég kipottyant. A nyertes Csemer Boglárka (Boggie), ő nem indult tavaly a dalban.

Zoltán Rétháti 2015.03.02. 10:40:24

@az_igazi_trebitsch: Itt érzem az elhantolt kutya szagát!
A dalok igazi próbája az lett volna, ha a döntős dalokat MÁS előadó énekli. Tapasztaltuk az utolsó 3 évben, hogy a nyertes dalok más előadóknál is jól szólnak. Ez lett volna az igazi próba, ha a Passed dalt Ív, vagy Boogie adja elő, Ádám dalát Mujahed, stb.

eveMarlowe 2015.03.02. 10:44:22

Szerintem ez nem egy jó dal, jellegtelen. Nem tudott belemászni sehogyan sem a fülembe, hiába nyomták a Petőfin. DE simán el tudom képzelni, hogy mert háború ellenes mondanivalója van - és ez most főleg Ukrajna miatt is abszolúte aktuális ugyebár - elég ahhoz, hogy előkelőbb helyezést érjen el. Emiatt el tudom képzelni, de amúgy nem.
A Passed szerintem is üde színfolt (lesz), de ja amíg élőben nem tudnak jól előadni, addig ne is menjenek, maradjanak és fejlődjenek. Egyébként pedig szintén a Petőfin nyomták, ott meg lehetett hallgatni a jó = nem hamis verziót, de különben a mostani szereplésük egész jó volt, nekem tetszett. És Ív száma is. Ez a kettő volt, ami megfogott, a többi nem, nem is emlékszem egyikre sem.
Hát hajrá persze Magyarország! Én azért szurkolok, hogy jó helyezést érjünk el.

cukkmukk 2015.03.02. 11:46:56

Örülhetünk, ha bejut vele a döntőbe. Bár nem is feltétlen öröm lenne...

Chops 2015.03.02. 12:40:50

Kiemelkedő kritikáid közül ez sikerült a leggyengébben. A helyesírásodról nem is beszélve!

Sajnálom,
üdv.

neduddki21 2015.03.02. 16:32:38

@rewriter: "Ha még sosem adták elő "tisztán", akkor nem lehet, hogy tényleg ilyen a dal? Akkor viszont senki ne mondja, hogy mennyire jó."

Nem lehet. Az énekes egy hangon belül is csúszkál, olyat pedig senki nem ír készakarva, ezen kívül gyakran nem képes ugyanúgy végigénekelni ugyanazt a frázist. Pontosan hallható, ill. "kikövetkeztethető", hogy hol kéne lennie a hangnak, ami mellécsúszik. Hamis éneklésnél az agy korrigál, vagyis a hallgató mintegy megfejti magát a dallamot, így tudja, hogy hogyan kellene szólnia a dalnak, ha tisztán adnák elő.

satch 2015.03.03. 13:11:28

Ha már szóba került az angol kiejtés, azért a Passednél rá kellett most keresnem a szövegre, hogy rájöjjek, hogy a Jú mík mi flú az You make me flow :)

Muhammet Ali Temür 2015.03.04. 13:49:09

agorenbirikim.com eurovision'da canlı yayında bunları izlemiştim. Gerçekten güzel söylüyorlar.

H.Krisz 2015.05.21. 09:54:24

@Dhomasson: A cikk/blog szerzője, nem fog utána nézni semminek. Az ő feladata pénzért blogot/cikket írni amire minél többen kattintanak. Az már egy másik probléma, hogy odáig süllyedt az újságírás, hogy ma már mindegy milyen hosszú egy cikk/blog az 5 soronként 4-10 helyesírási hiba kötelező. Mivel ha máson nem legalább ezen felháborodnak az emberek és írnak, bemásolják, megosztják ezzel felhívva mások figyelmét erre a vacak írásra. Mondjuk elég cinkes a technika világában nem észre venni vagy lefuttatni a helyesírás ellenőrzőt mielőtt kiposztolnak valamit. Természetes, hogy vannak elgépelések, vagy régebben a nyomtatott formátumban szedési hibák, de most már a fejlettebb gépek világában ez nem lenne megengedhető.
Egyébként pedig teljesen hülyeség cikket írni arról, hogy ki volt jó és ki volt szar, ki a jellegtelen és ki a nagy egyéniség. Mivel ezek mind szubjektív megítélés alá tartoznak.
Nekem tetszett a Boggie dala és most bejutott a döntőbe. Talán sikeres lesz. Csak azt sajnálom, hogy gyerekkoromban ezt a fesztivált nézve, tetszett a sokszínűsége, ahogy sokan belecsempésztek a dalaikba valami a népükre jellemző dallam vagy szöveg motívumot. Illetve főleg az anyanyelvükön énekeltek esetleg vegyesen az angollal. Most az első elődöntőben azt hiszem 3 volt a 16-ból aki a saját nyelvén énekelt. Kár, mert úgy volt igazán kulturális jelentősége.

2015.05.24. 03:54:25

A világégés elmaradt, maradt az égés Boginak.

A befutott sikerszámával kellett volna indulnia.

Az osztrák & német nulla viszont mindent vitt :D
süti beállítások módosítása