Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Benne voltam a tévében - gyárlátogatás a Kaszában

2014. december 09. 10:00 sixx 42 komment

sixx-kasza_9.JPG

Valamelyik nap felhívott Kasza Tibor, hogy beszélgessünk egy kicsit, nézzem meg a műsort belülről, háthat úgy jobb képet kapok arról, milyen meló egy ilyen talkshowt összerakni. Nekem ez meg feküdt, mert voltam már bent a Való Világ és a Sztárban sztár kulisszái mögött, az egyik egy üvöltözős trashreality, a másik egy vicces showműsor, a Kasza! meg egy talkshow, ami elemeiben hasonlít az amerikai elődökre/társakra, de pont ilyet nem lehet a tévében látni sehol - ez a lényeg ebben a műfajban, hogy legyen benne valami olyan, amitől más, mint a többi. Craig Fergusonnak ott van Geoff, a szándékoltan gagyira megcsinált beszélő csontváz, Kimmelnek pl. a Mean Tweets, amiben celebek olvasnak fel dehonesztáló Twitter-üzeneteket (ezt a Rising Star is elsütötte már kétszer), Fallon nagyon sok zenés elemet épít a műsorba, Letterman minden műsorban listázik, satöbbi.

A Kasza! ebből a szempontból egy elég eklektikus műsor, mert a szerkezete változik, az adott heti vendégekhez igazítják, hol egy zenés hülysékedéssel kezdődik, hol nem, az első vendég előtt néha van egy olyan szegmens, amiben Kasza Tibor két állandó és egy meghívott vendéggel vicceskedik, és így tovább, a bruttó egyórás adásidőbe sok minden belefér úgy, hogy a nagy amerikai műsorokkal ellentétben nincs állandó nyitó monológ, meghívott zenekar pedig szinte soha (bár énekes vendég, akivel lehet közösen hülyéskedni, igen). Az első adástól annak idején sírógörcsöt kaptam, mert szinte semmi nem működött benne, a díszlet borzalmas volt, a vágás szörnyű, a poénok nem ültek és így tovább (itt a cikk), de szépen lassan összekapták a műsort, feszesebb, profibb lett, és Kasza Tibor is belenőtt a nadrágba, egyre magabiztosabban kezelte a vendégeket, és ugyan még mindig vannak olyan momentumai a műsornak, amiben kicsit soknak érzem (tessék, lehet ütni, kedves olvasók: kis mennyiségben Kasza Tibor igenis vicces), de az elviselhetetlenség határától már jócskán eltávolodott.

sixx-kasza_30.JPG

Amikor felhívott Kasza Tibor, hogy beszélgessünk, aztán azzal akasztott hasba, hogy mi lenne, ha vendégként nézném meg, milyen a műsor belülről, sokat vacilláltam, mert ez az akasztják a hóhért helyzet nekem nem szokott jól elsülni, a kamera még akkor is feszélyez, ha tudom, mi fog történni, hát még akkor, amikor fogalmam sincs. De mit veszthetek, gondoltam, ha szar lesz, úgysem megy adásba, azt a tévé sem engedheti meg magának, hogy egy nézhetetlen 5-10 perces szegmens belerondítson egy beállt nézettségű műsorba, az pedig mindig is érdekelt, milyen lehet ott ülni egy fotelben, és beszélgetni egy néha irritáló, és a szakma követelményeinek megfelelően narcisztikus palival dumálni, elméletileg fesztelenül, gyakorlatilag kicsit szorongva, mint amikor az ember beleül a fogorvosi székbe, és igyekszik laza, oldott hangulatú beszélgetést folytatni azzal a faszival, akinek nagyon hegyes szarok vannak a kezében.

A Kasza!-ról (baszki, hogy kell ezt rendesen toldalékolni?), mármint a műsor mechanizmusáról előzetesen nem sokat tudtam, fogalmam sem volt, hány ember dolgozik a háttérstábban, hány gegmen, azaz poéníró dolgozik Kasza Tibor keze alá, hány szerkesztő, gyakornok, sajtós, pr-os szervezi meg a műsort, így abból indultam ki, amit az amerikai műsorokról és a Fábry-show-ról tudtam (már amikor az még az RTL Klubon ment, és nem a köztévén). Ezekben van egy írói stáb, akiknek semmi más dolguk nincsen, csak poénokat írni a műsorvezetőnek, aki majd ezeket szépen leválogatja a főszerkesztővel, és összerakja belőle a műsor vázát - ez a monológokra és az olyan vicces szegmensekre vonatkozik, melyekben nincsenek vendégek. A Kasza! esetében ez úgy működik, hogy van Kasza Tibor és Vörös Tamás főszerkesztő/kreatív producer, akik ketten írják meg a poénokat, ők az íróstáb. A Jon Stewart féle félórás Daily Show-n 23 író dolgozik. Tudom, más piac, de a különbség akkor is mellbevágó - van amire van pénz a magyar tévében, és van amire nincs, utóbbiba tartoznak az írók sajnos.

Azt is tudtam, hogy minden vendéggel készítenek egy előinterjút, sőt, a nagy amerikai műsorokban az utolsó másodpercig megírják előre, hogy mit lehet kérdezni, és mit nem, melyik az a dolog, amiről a talent (a szaknyelvben ezzel a szóval illetik a szereplőket) szívesen beszél, és amivel lehet egy kicsit froclizni, ami ugye a cinkeléstől vagy a baszogatástól jó messze van. Érthető, senki nem azért megy be egy talkshow-ba, hogy házhoz menjen a lófaszért. Így amikor Vörös Tamás a felvétel előtti este felhívott, és elmagyarázta, hogy ez most egy előinterjú, és dumáljunk, nem ért váratlanul, az viszont igen, hogy a beszélgetés közel másfél órás lett, és cseppet sem tűnt a magánéletemben vájkálósnak, a producer láthatóan (hallhatóan) arra volt kíváncsi, mi az az életemben, amiben van annyi sztori, geg, poén, hogy a műsorban el lehessen sütni.

sixx-kasza_36.JPG

Másnap bementem a TV2-be, abba a nemrég felújított stúdióba, ahol a Sztárban Sztárt is felveszik, és ahol a Kasza! is készül, és szépen elfoglaltam a gépezet egyik kis fogaskerekének helyét. Egy produkciós asszisztens fogadott, felvitt a sminkbe, ahol egy nagyon kedves hölgy igyekezett valamit kezdeni a fejemmel, de aztán feladtuk, és csak egy kis alapozót kaptam, hogy ne izzadjak majd a lámpák alatt, mert a stúdióban pont olyan meleg van, mit egy színpadon, a lámpák hőjében a fejedről meg szakad a víz még akkor is, ha egyébként nem vagy izzadós és/vagy nem vagy betojva éppen. Fodrász is volt, hagyjuk, szarból nem lehet várat építeni, bár én mondtam, hogy olyan céronáldós legyen a háré, de az elfojtott röhögés jelezte, hogy nem ez lesz az a nap, amikor felkérnek egy samponmárka arcának. Úgy negyedóra múlva kaptam egy öltözőt, vizet, tessék várni, mindjárt jön Tibor.

Kasza lentről jött, a műsorban utolsóként látott Tillával felvett jelenetekből frissen, de a tegnapi előinterjú legfontosabb momentumaiból naprakészen. Ez volt az a pont, ahol azt hittem, hogy majd jól megbeszéljük, hogy milyen fasza vicceket fogunk elsütni, “te majd azt mondod, hogy, és meg azt, hogy” vagy valami ilyesmi, ezzel szemben arról beszélgettünk, hogy Tilla hogyan öntötte le Kaszát egy pohár vízzel, és ez mennyire tetszett a közönségnek, meg a kommentelőkről, mert előző nap Vörös elkért tőlem pár válogatott kommentet, az elmúlt nyolc év termésének legjavát. Semmit nem beszéltünk meg előre, még azt sem, hogy mi lesz a felkonf, hogy mutat be, milyen témákat érintünk - ez egyébként nekem, tapasztalatlan vendégnek azért volt jó, mert így spontán tudtam maradni. Jó, volt fogalmam arról, mit érinthetünk, és nagyjából azt is elmondta Kasza, hogy menyi idő lesz a felvétel (max. 25 perc), de arra kértem - és ezzel egyetértett - hogy semmi ne áruljon el előre, hadd legyen váratlan a dolog, az őszinte reakcióhoz nekem ez kell, mert nem vagyok profi, nem tudok varázsütésre, előre megbeszélt ponton spontán hitetlenkedni.

A stúdió egyébként a tévében sokkal nagyobbnak tűnik, pedig annyira nem az - hogy ide hogy fér be a Sztárban Sztár díszlete, számomra rejtély. Egy színpad középen, előtte négy sor szék, amit az operatőrök olyan ügyesen láttatnak, mintha egy tömött nézőtér lenne, a színpadon jobbra az állandó zenekar, középen asztal, mellett meg egy rém kényelmetlen szponzorkanapé, amin ülni maga a kínszenvedés, mert a karfa az egyébként is alacsony ülőfelülethez képest magasan van, nem lehet rátámaszkodni, csak elfeküdni benne, vagy előredőlni, ami 25 percen át nem túl kellemes. A felvétel előtt Kasza megmutatta a színpadot, felvezetett a közönségnek mint valami véresszájú kritikust, aztán a felvételvezető kiküldött hátra, és jöhetett az éles móka, ami így visszagondolva, meg az adást visszanézve, nem is volt olyan gáz, bár menet közben sokkal több őőőőőzés meg nyögés volt a részemről, de a vágószobában csodálatos dolgokat lehet csinálni.

sixx-kasza_38.JPG

Kasza belülről pont olyan, mint kívülről, néha tenyérbemászóan arrogáns, máskor nagyon vicces, de végig odafigyelt arra, amit mondok, a Vöröstől hallottakat beépítette a közel tízperces szegmensbe, és nem arra törekedett, hogy feltétlenül ő jöjjön ki jól a beszélgetésből, egy kis cink volt persze ide-oda, de semmi extra bunkóskodás nem volt (az én részemről sem). Amiket így utólag nézve látom, hogy kivágtak, azokat joggal tették, feszesebbre húzták az egészet (ha ideges vagyok, márpedig az voltam, vagyis inkább be voltam szarva kicsit, akkor sokat beszélek, és összefüggéstelenül), és a laposabb, sehová nem vezető cuccokat kihajították. Egyszer vettük fel az egészet, nem volt olyan, hogy jó, ez most fasza vicc volt, de mondjuk el megint, most mosolyogva, szóval, ami a tévében lement, az akkor, ott, és úgy hangzott el, ahogy.

Nem mondom, hogy rossz, vagy kellemetlen élmény volt, az első negyedóra végén már kezdtem úgy érezni, hogy vállalható, amit mondok, és azt hittem, a tempót is fel tudom venni Kaszával, de menten jött valami kérdés, amire nem tudtam frappánsan, csuklóból visszabaszni valami mókásat, márpedig a csend a talkshow halála, ilyenkor a műsorvezetőnek azonnal reagálnia kell, átlendíteni a delikvenst az akadályon, ami meg persze olyan (már ha nem vágják ki), mintha az béna lenne, viszont ettől a számára idegen helyzettől meg még jobban befeszül, el lehet képzelni. Mindenesetre jó volt megtapasztalni ezt is, a következő logikus lépés a Való Villába való beköltözés vagy egy Rising Staros meghallgatás lenne, de ettől megkímélek mindenkit, mert van szívem.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thomas Dantes 2014.12.09. 10:20:42

Véletlenül kapcsolgatás közben, ezt pont láttam. Csodálkoztam is.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.12.09. 10:26:14

Lehet tudni mikor kerül adásba a beszélgetés?

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.12.09. 10:34:26

@kis_kiraly: Oké közbe látom, hogy tegnap volt. Ennyire követem a műsort. Ezt a részt majd bepótolom.

Majolie 2014.12.09. 10:38:52

fasza a pólód, Sixx :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2014.12.09. 11:08:59

Ezek után hogy írom majd le: "Kaszálták Kasza kaszáját"?
:(

Forever Mankini 2014.12.09. 11:11:32

Nagyon kicsípték magukat a fiúk! (OMG!)

thegoddamnbatman 2014.12.09. 11:14:43

Érdekes beszámoló volt. Na, majd jól megnézlek :D

Hajnal Pappa 2014.12.09. 11:34:50

Visszanéztem a részed, tök jó volt, főleg a végszó!:)

Baaah 2014.12.09. 11:40:31

Akkor a torrent marad, ha link nincs?

parazita666 2014.12.09. 11:58:45

Ingyenreklám? Ennyire lecsökkent a nézettség? :-D

campobaszo 2014.12.09. 12:29:25

Kasza! - Kaszá!-ról.Így kell toldalékolni.

mthrfckr 2014.12.09. 12:54:16

én azt hittem, hogy kasza mar megkapta a kaszát.
de csak akkor értesültem róla, hogy van még a műsor, mikor varga viktor országos botrányt csinált a korona másolatának megszentségtelenítésével. :D

illyria 2014.12.09. 13:02:09

nah...
ez is eljött...
a mi kis madárkánk kirepült a fészekből...
és visszapattant a falról, mert nem a sziklafal felé kellene próbálkozni, hanem a másik irányba, ahol az ég van, na...
de majd legközelebb...
ha már nem lát csillagokat
:))

gratulálok :)

sixx · http://comment.blog.hu 2014.12.09. 13:04:12

@illyria: hú, én soha nem figyeltem oda irodalomórán, leírod mit gondolsz?

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.12.09. 13:51:26

Na megnéztem, elég erőltetett még most is Kasza, ahogy interjú közben kinéz a közönségre, azt hittem ez már levetkőzte 3 évad alatt. De nyilván nem könnyű munka.

Azt nem lehetett bemondani/beszélni róla, hogy hol dolgozol? Mert akkor el tudtak volna helyezni a nézők a média világában.

Kövééé 2014.12.09. 14:07:29

Sose néztem még Kasza! -t, de most meglestem, pont ráérek melóból. Egész jópofa, kedvet kaptam rá. Kicsit tényleg feszengtél mint kurva a templomban, de néha még ez is segített egy-egy helyzet viccességén. Tényleg ott állt Hajdu P.?

limbekcs 2014.12.09. 14:44:38

@Yooha: kösz a linket

jó lett ez.

E28 524TD 2014.12.09. 14:47:23

Ez a csávó sem hagyja beszélni a meghívottjait, pont mint a Fábry.

Baaah 2014.12.09. 14:50:53

Köszönöm a linkeket, sixx jó vót Kasza meg amilyen szokott, a lfszt tetszett

Akármi Áron 2014.12.09. 15:04:09

Szerintem meg sokan szeretjük a "gyárlátogatásaidat", jó olvasni, kicsit okosodunk is:))))Várjuk a következőt, persze.

nudistatrappista 2014.12.09. 15:17:36

Kaszából nem lesz szalonna:) Szóval: a jövőben is kihagyom a beszédhibás tévésarcokat.

2014.12.09. 15:23:10

Hát azért Tilla jobb volt :)

Mu Deng 2014.12.09. 16:15:38

Fridi hogy megöregedett...mondjuk Balázs is jobban nézett ki régebben, kicsit meghízott arcra, biztos ezért beszél olyan furán. Nyomja a hangszálait meg a nyelve tövét a zsír.

2014.12.09. 17:16:22

A bejátszót megnéztem, gyenge volt.
Az első két Kaszá!-t láttam, ez nem tudom hányadik, de Kasza semmit nem fejlődött.

mosca.della.frutta 2014.12.09. 17:34:02

ó b@sszus, lemaradtam erről, csak Tilla miatt kapcsoltam oda az utolsó szegmensre, ha tudtam volna, hogy sixx te is is leszel, ki nem hagyom, de komolyan ;)

apropó, azt nem kérdezted meg véletlen műsoron kívül, hogy mik ezek a nevetséges, ultrakényelmetlen fotelféleségek, amikben végtelenül szerencsétlenül érezheti magát minden vendég - már eleve a béna, diszfunkcionális kialakítás miatt (felemás, túl magas karfák, túl keskeny, kiseggelt ülőrész, satöbbi) feszeng is mindenki rendesen, na meg amiatt, hogy felfelé kell beszéljen a Kaszához a vendég, ami az ő esetében simán nevetséges, másrészt a vendéget önmagában feszélyezi, kényelmetlen helyzetbe hozza (ilyet én csak főnök-beosztott, ill. olyan tárgyalási stratégia esetében láttam eddig, ahol a fogadó fél fölébe akart kerekedni erővel a partnernek - ez pedig eleve rossz ízű, negatív kommunikációs szituáció, de mindegy, itt végképp nem tudom értelmezni.... ez a műsor nem egy laza show látszatát akarja kelteni véletlenül? akkor wtf?) értem én, hogy nuku mani egy ideje, de bakker, egy outletes megoldásra se futja már??

a másik dolog, hogy én ezt régen kizárólag amiatt a szegmens miatt néztem, amiben három meghívott - incl. Havas - sztorizgattak látszólag kötetlenül, nah, azt szerettem, de mióta ez elmaradt, nincs miért odakapcsoljak, mert a többi része számomra erőltetett, izzadságszagú, a meghívottak pedig a szokásos, agyonhasznált - ezért mára tökérdektelen - szokásos tv2-ős arcok.

és ami Kaszát illeti, talán kicsit Hajóshoz hasonlítanám: csapatban szórakoztató bír lenni - ha nem erőlteti ezredszerre is ugyanazt a poént -, ellenben egyedül értékelhetetlenül gyenge, így aztán részemről már régen kasza a műsornak /pedig adtam esélyt neki, párszor odakapcsoltam reklámblokkok alatt, de nem bírtam ott maradni/...

enzo23 2014.12.09. 17:57:03

@mthrfckr: igen, én is néztem, hogy ez az a műsor ezek szerint, ami "az elviselhetetlenség határától már jócskán eltávolodott"...

wolfbeisz 2014.12.09. 19:00:17

@sixx: köszi a remek beszámolót! tudom, hogy fábrynál nem voltál, de akkor elképzelhető, hogy felvételkor még hagyta ő is beszélni az rtl-es időszakában a vendégeit, s csak a vágóasztalon vált olyanná a műsor, ami nekem egy idő után már nézhetetlenné tette? rohadtul irritált ugyanis, hogy nem egy vendég a vágott műsorban max. ha nettó három-négy mondatot kapott

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.12.09. 19:18:54

"felfelé kell beszéljen a Kaszához a vendég"

Majd valaki kijavít, de úgy tudom, hogy ez talk show-szabály (legalábbis amerikában): picit magasabban kell lennie a műsorvezetőnek. Ahogyan pld. a vendég a képernyő bal, a műsorvezető pedig a jobb oldalon van.

A kényelmetlen fotel persze nem tartozik ebbe bele...

mosca.della.frutta 2014.12.09. 19:50:03

@kis_kiraly: oké, "picit", ez így rendben is volna, de nézd meg ezt az ülőalkalmatlanságot, ez nem picit van lejjebb - de mondja meg sixx, ő ült már benne, kényelmes, komfortos volt így beszélgetni?

HinchaChileno · http://purochile.blog.hu/ 2014.12.09. 19:50:14

Most először néztem ezt a műsort kizárólag Sixx vendégszereplése miatt és nekem bejött. Még mosolyogtam is:)

Emberként mentél be és emberként távoztál, grat:)

vitaygeorgina 2014.12.09. 21:47:57

Nagyon jó volt ez a beszámoló! Eléggé utáltalak, hogy te találkoztál Norman Reedussal, én meg nem, és nekem ilyen pólóm sincs, de olyan jól írsz, hogy egy kicsit megbocsátottam.

Gia 2014.12.09. 23:51:53

"A Kaszától való távozás után reklamációt nem fogadunk el." :-D

balos pacsirta 2014.12.10. 05:07:19

@sixx: egy animgifet igazán csinálhattál volna magadról :)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.12.10. 12:05:50

Na a nagyonokosok leszedették a videót; kíváncsi lettem volna, hogy mennyien nézték meg.

desohun 2014.12.10. 12:28:26

akkor marad az ncore ;)
süti beállítások módosítása