Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Ez már nem az a Játék határok nélkül

2014. október 19. 14:15 petivalasz! 70 komment

Attention! Prêt!

A legjobb az volt tizenöt éve, amikor egy hatalmas csúszdán keresztül kellett szaladnia a szakácsoknak egy tortával a kezükben, miközben a nyúlnak, kacsának vagy épp tyúknak öltözött játékosok a csúszdán lecsúszva megpróbálta elkaszálni a szakácsokat, hogy ne kapjanak pontot a célba vitt tortákért. Elég nagy hülyeségnek hangzik, de egy hasonló színvonalú játékból már önálló műsor is készült, de a Játék határok nélkülben nem csak egy-két celeb bénázott, hanem egyszerre tizenhatan rohangáltak és csúszkáltak keresztbe-kasul, mi meg nagyon szorítottunk, hogy a sárga szakács vigye be a legtöbb tortát és a magyar csirke üsse már el azt az idegesítő hollandot.

Rengetegen várták éveken át a Játék határok nélkül visszatérését, aminek az első adását most szombaton láttuk az M1-en. A műsor sokáig az ország egyik legnézettebb műsora volt, pedig mai szemmel azért voltak benne kínos dolgok.

És mi változott a most indult Játék határok nélkülben? Például az, hogy ez már eleve nem a Játék határok nélkül.

Az eredeti ötletet Charles de Gaulle francia elnöknek tulajdonítják, aki azt szerette volna, hogy a francia és német fiatalok egy sor szórakoztató játék során megerősítik barátságukat (vagy hát legalábbis beszélőviszonyba kerülnek egymással). Innen alakult ki a televíziós műsor, ahol a franciákon és németeken kívül az olaszok és a belgák is ott voltak a '65-ös indulásnál. A későbbi években folyamatosan csatlakoztak be európai országok - vagy épp hagytak ki évadokat -, mi pedig már a végefelé, '93-ban kerültünk a műsorba. Hét évadot versenyeztünk végig, végül 1999-ben véget ért a Játék határok nélkül, és valójában most sem indult újra.

A világ legnagyobb játékshow-ja

Amit szombat este láttunk az M1-en, az a több néven is futó Intervilles International vagy a még jobban megjegyezhető The Biggest Game Show of the World. Az alapötlete persze ennek is ugyanaz: az országok csapatai egymással versenyeznek színes, látványos, hasraerős, de valójában elég nehéz feladatokban. Minden adásnak van egy nyertese és az évad végén egy döntő. De ez nem csak európai, hanem egy kontinenseken átívelő verseny: a magyarok a franciákkal, brazilokkal, kanadaiakkal, amerikaiakkal, indonézekkel, oroszokal és egyiptomiakkal versenyeznek 13 epizódon át.

És nem csak az látszik, hogy ez egy másik műsor, hanem az is, hogy a televíziózásban eltelt tizenöt év: a műsorvezetők eleve ott vannak a helyszínen (képzeljük el ma a köztévé főműsoridős vetélkedőjében, hogy sokszor csak egy-egy külföldi műsorvezetőt látunk, alatta pedig Gundel Takács Gábortól kvázi hangalámondással tudjuk meg, hogy miről beszél - igen, tényleg ez volt régen), Harsányi Levente és Varga Edit párosa hozza a kötelező egymással való évődést, a versenyszámok után együtt értékelnek a versenyzővel, sokkal több és jobb a visszajátszás, na meg használnak GoPrót, amivel elég jól néz ki, ha az embert felökleli a bika.


A bika az egy aljas állat

Már a logókban is elsütötték a bikaemblémát, várható volt, hogy fontos szerephez jut a játékokban is. A hat játékból kettőben is szerepel, az egyikben össze kell rakni egy szivárványkaput, majd a napnak öltözött versenyző keresztül kell csalogassa rajta. De a bika az rohadtul jön, ha kell, ha nem, és nem csak az épülő kapunak megy neki, hanem akár a magyar versenyzőnek is. A másik játékban pedig a versenyzőnek, aki sátornak öltözött, ki kell kérnie egy jegyet a ring szélén, majd egy adott pontra lefeküdnie és három másodpercig ott maradnia. Ez a bika miatt szintén nem egyszerű feladat, csak az a gond a játékokkal, hogy nem csak a versenyzőt lehet sajnálni, hanem a halálra idegesített szerencsétlen állatot is.

A többi versenyszám nem nagy újdonság: a versenyzőnek szörfdeszkáról kell kosarat dobnia, forgó porondokon és hengereken kell átküzdeni magát, vagy láb nélkül kell falat másznia, ami mára csak bónuszfeladat, mert az oroszok túl jók voltak benne. Ahol még valóban izgulni lehetett, ott a párosával induló versenyzőknek egy vizes dobogóra kellett felmászniuk, hogy egy kalapáccsal megkongassanak egy harangot, és amelyikük előbb felért, azé lett a pont. Csak az nem volt tiszta, mennyire lehet korlátozni a másik versenyző feljutását, ezért amikor az orosz versenyző belefogott a lökdösődésbe, a magyarok valóban küzdeni kezdtek velük - és oroszokat megverni nyilván sokkal izgalmasabb, mint indonézeket. Csak hát ebből származik a játék egyik fő problémája.


Mit ér a szép tányér, ha üres?

A játék pörgős, kevésbé kínos a zenéje, mint régen (de azért szólok, senki se várja azt a főcímet, ami miatt rohantunk a tévéhez), Gundel Takács Gábor olyan jól kommenteli az eseményeket, mint bármi mást, és alapvetően teljesen rendben van, amit a képernyőn látunk, de mégsem érdekelt igazán a műsor. Hogy miért? Van három kisebb és egy nagyobb oka:

  • tíz évesen jobban tudtam izgulni egy hernyónak öltözött ember miatt, mint aki ma sátorjelmezben szaladgál
  • rászoktunk arra, hogy szerethető karaktereket és nagy drámákat akarunk látni: az X-Faktor sem azért érdekes, mert valaki jól énekel, hanem mert a legkisebb királyfi sztoriját látjuk, és kevésbé tudunk szorítani egy dombóvári tornatanárnak, akinek két mondatban ismerjük meg az életét és jó, ha nyolc percig marad a képernyőn
  • ha ennél sokkal látványosabban ugráló és vízbe zuhanó embert akarunk látni, arra ott a Lehetetlen küldetés

Persze a Lehetetlen küldetéshez képest itt az adná a feszültséget, hogy magyar versenyzőknek drukkolhatunk, de azt már láttuk, hogy miért nem tudunk az egyénekért szorítani. Aki megmarad, az csak a csapat sportolócelebje, az olimpiai bajnok kenus, mostmár szánkós Pulai Imre, de ő csak egy beszélni jól tudó szereplője a show-nak, akitől úgyis elvárjuk, hogy jó legyen.

Szóval marad, hogy a magyar csapat egészéért szorítsunk. Régen amúgy nagyon jók voltunk a játékban, a hét évadból hármat megnyertünk (ilyen jó aránya senkinek sem volt), de nem igazán lehet azért szorítani, hogy a magyar versenyző, akinek már el is felejtettük a keresztnevét, gyorsabban másszon át egy forgó hengeren búvárruhában, mint az egyiptomi vagy a brazil. A Játék határok nélkül páneurópai bája megszűnt, az az érzés, hogy az EU-ba vágyó pici országként valamiben jobbak vagyunk, mint az olaszok meg franciák, hiányzik ebből a műsorból, és ez az igazi gond az új Játék határok nélküllel. Talán ha újrakezdenék a műsort csak európai ellenfelekkel, miután minket kiraktak az unióból, na akkor lehetne izgulni.

Ja, az első adást megnyertük.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szcsongor 2014.10.19. 16:45:23

"a magyarok a franciákkal, brazilokkal, kanadaiakkal, észak-amerikaiakkal, indonézekkel, oroszokal és egyiptomiakkal versenyeznek 13 epizódon át"

Volt külön kanadai meg észak-amerikai csapat?

petivalasz! 2014.10.19. 16:51:48

igaz, legyen simán amerikai

SzerződésSertés 2014.10.19. 17:09:29

Nagy rakás szar volt. Ott néztem bele, ahol szerencsétlen bikát hergelték egy csomó őrjöngő ember között, az pont elég is volt. Micsoda elmebeteg ötlet volt élő állatot kínozni egy ilyen műsorban? Legközelebb csináljanak disznóvágást, libatömést, vágjanak párnapos kisnyuszikat a falhoz... igényszint az megvolt, na.

utazomajom · https://www.facebook.com/utazomajom/ 2014.10.19. 17:10:47

@szcsongor: ha legalább te megnézted a műsort, akkor tudod, hogy nem.

knorbert 2014.10.19. 17:19:10

a műsor után egy kicsivel én is leírtam a véleményem, nem sokban tér el az itt szereplőtől.

"A 2014-es “Játék Határok Nélkül”-nek mondott valamiről:

Röviden: szégyen.

Hosszabban:

Kukázták a városok versengését és közben beengedték az Európán kívüli nemzeteket (pénzvadászat, semmi egyéb) is, valamint már fél éve is kiderült, hogy egy bika köré építik fel az egész műsort (nem is nagyon értem ezt a bika dolgot, mintha valami spanyol torreádor-hagyományokkal rendelkeznénk…). A celebek (még ha sportcelebek is) szerepeltetése is visszatetszést kelt (legalábbis bennem), mivel régen épp az volt a cél, hogy nem profi, hanem amatőr sportolók vagy csak simán sportot kedvelők alkossák a csapatokat. (minden alkalommal mások. most meg mind a 13 részen keresztül ugyanazok) Most pedig mit látunk? Profi tornászok az orosz csapatban, képzett kaszkadőrök a magyaroknál, stb.

Idióta (rossz értelemben) és veszélyes játékok, ami köré meg sem próbálnak történetet szőni.
A bikás történet mérhetetlen ostobaság szerintem, simán lehetne helyette, hogy az ellenfél játékosai öltenének magukra jelmezt és úgy akadályoznának..

——-
részlet a Wikipediáról:

"A játék forgatása során több baleset is történt. Az egyik egyiptomi férfi egy bikás feladat közben sérült meg, amikor nekiesett egy díszletelemnek, az állat megrúgta és fejsérülést szenvedett. Ő megúszta könnyebb sérülésekkel, és még aznap visszatért a játékba. A bikás játékban egy másik baleset is történt. Az egyik bika áttörte a kör alakú, jól elzárt játéktér kordonját és beleesett az egyik medencébe. A nézők és a versenyzők ekkor nem kerültek veszélybe. Azonban az egyik bikaidomár, amikor a produkció két másik segítőjével együtt megpróbálta megfékezni az állatot, másfél métert zuhant az aréna pereméről, letarolva és megsebesítve ezzel az egyik francia producert, Yves Launoyt.[18]

Az egyik magyar nő egy szörfözős feladat közben sérült meg, kiment a térde. Őt kórházba szállították, majd megműtötték.

A történtekről Lencsó Rita, az MTVA sajtófőnöke így nyilatkozott: „Balesetek egy ilyen típusú műsorban előfordulhatnak, de súlyos sérülések nem történtek a játékban. Természetesen a játékosok testi épségére a kezdetektől figyel a produkció. A játékosok protetkorai, védőfelszerelései megfelelőek voltak.””
——-

Ez az egyszerre 1, max. 2 csapat mérkőzése is milyen már, ennyire nem volt lóvé összeütni legalább 4 pályát egymás mellé?
A játékok túl nehezek, emiatt sok az egyforma kapott pontszám, amit még csak időeredménnyel sem súlyoznak.

A magyar műsorvezetés botrányos, egyedül Gundi menti meg a műsor közbeni narrációjával. Nekem unszimpatikus a harsány Harsányi.

Az eredeti vetélkedő egyébként igazi európai gyökerekkel rendelkezett, de Gaulle francia tábornok indíttatta (akkor még más néven), hogy humoros módon hozza egymáshoz közelebb a II. VH. után Francia- és Németországot. 1965-ben rendezték az elsőt, Fr.o., Németo., Belgium és az olaszok képviseletével. Magyarország ‘93-ban csatlakozott.

Nagy kár, hogy Mo-on a régi nevén adják (nem érdemes rá). Ez a mostani játék inkább az őrült japánok hasonló típusú játékához hasonlít."

gaston 2014.10.19. 17:19:50

Nem volt rossz. Akit nem érdekel, nem nézi. Miért kell mindent fikázni???

Reszelő Aladár 2014.10.19. 17:26:14

Szerintem rendben volt. 20 év telt el, egy idén érettségizett pont nem is tudja miről van szó. A lényege a műsornak a vetélkedés és kreativitás. Az egész egy sorverseny, csak komoly díszletekkel.
Aki tud magyar csapatért szorítani, annak pláne jópofa, az "ügyetlen svájci kislány" kategória pedig örök!

heimdall 2014.10.19. 17:34:22

Annyira vicces, hogy minden hülyeségről képesek vagytok posztot írni, de pont a Virtuózokról nem. Végre egy talán értéket is hordozó műsor, erre semmi.

porthosz 2014.10.19. 17:49:22

Nekem tetszett és a hangulata is jó volt. Persze elmarad a régi változattól, de két dolgot nem szabad elfelejteni:

1, a idő sok mindent megszépít, persze hogy nem lesz akkora élmény egy 30 éves embernek az ami 10 évesen gyerekként az volt de ez minden mással is igy van.
2, az akkori változat már elég régóta ment amikor mi becsatlakoztunk, szóval gyakorlatilag ott már egy profi kiforrott játékba estünk bele. Ez meg itt az első rész, első évad persze hogy még nem a legjobb, de ha folytatják nagy potenciál van benne.

És most persze lehet fikázni a müsort, de mennyivel is jobb az alternativa, a celeb vagyok, édes élet meg társai az talán jobb? Szerintem ez még mindig sokkal sokkal vállalhatóbb és értelmesebb.

vaczkor 2014.10.19. 17:51:10

Én még ma is izgulok ha Youtube-on visszanézek 1-1 részt. Az a műsor, ugyanazokkal a játékokkal most is megállná a helyét.
Nekem ezzel az új, felmelegített változattal két problémám van:

1) a csapatok. töMiért lettek ilyen kusza csapatok? Nincs bajon egyikkel sem, de ez most egy kontinens vagy világviadal? Ha az utóbbi, akkor miért nincs több amerikaihoz hasonló több vegyes csapat?

2) a játékok. Én alapvetően nem értettem a 2 bikás játékot. Az eredetiben, ahogy te is írtad a bevezetőben, vicces ugyanakkor izgalmas játékok voltak. Ez a 2 bikás feladat messze van a viccestől, ha ilyeneket szeretnék nézni akkor rákeresek YT-n a pamplonai bikafuttatásra. Szerintem egyedül a forgós játék volt olyan magas színvonalon mint a 90-es évek előtti.

És ez a 2 dolog amit felsoroltam, szerintem rendkívül fontos, mert ez adja az egész műsornak a gerincét. Az, hogy most van-e GoPro vagy nincs, vagy milyenek a műsorvezetők az másodlagos. A játék lelke veszett el, így ez az új verzió csak fakó másolata, utánzata az eredetinek.

Ivan Berger 2014.10.19. 17:58:15

"rászoktunk arra, hogy szerethető karaktereket és nagy drámákat akarunk látni: az X-Faktor sem azért érdekes, mert valaki jól énekel, hanem mert a legkisebb királyfi sztoriját látjuk"

speciel pont leszarom, hogy egy szomorú szemű állami gondozott, vagy egy felső középosztálybeli szereplő versenyez/ugrál/énekel a tévében, a produkció a lényeg

hogy a napi ász kiről milyen sztorikat kreál, na azt még jobban leszarom

Iullah 2014.10.19. 17:58:35

@knorbert: Nagyon jól összefoglaltad. Csak három dolog hiányzott belőle, ami az eredetit naggyá tette: 1. average joe-k 2. minden versenyben más település (és nem kontinens) 3. nagy csoportversenyek.

freddyD 2014.10.19. 17:59:03

Amúgy ezek a külföldi játékosok mind itt élő külföldiek? Mert valahogy kétlem, hogy akár egy egyiptomi/indonéz csatorna is közvetítené ezt a műsort.

Ez teljesen a magyarok kielégítésére szolgált, tökre tetszett, hogy az EGÉSZ versenyen volt a fókusz és nem csak egy országon.

A bikás részek meg szégyenletesek. Ennek köze sincs a régi műsor lelkéhez, nem is értem, hogy juthat ilyen hülyeség valakinek is az eszébe, hogy beraknak egy szombat esti családi szórakozásba bika felnyársalást. A 2. Jackass filmben volt egy ilyen, de ott tudja az ember, hogy mire vállalkozott.

Többet nem nézem, ez egy rém gyenge koppintása a réginek

sebi77 2014.10.19. 18:01:44

A régi határok nélkül is szar volt. Eredetileg az volt a koncepció, hogy különböző régiókból helyi amatőrök (pék, benzinkutas stb.), vagyis a nép fiai mérkőznek meg egymással. A franciák meg a többiek így is csinálták, aztán amikor a posztszocialisták is bekerültek, élükön velünk és a csehekkel, minden adásba sportolókat küldtünk, és szarrá vertük szegény francia pékeket, amire azóta is baromi büszkék vagyunk. Nem csoda hogy ráuntak és vége lett a sorozatnak.

Lófasz a seggedbe blog.hu 2014.10.19. 18:01:44

A harangos játék hülyeség volt. Ennyi erővel lehetett volna helyette iszapbirkózás is.

A többi rendben volt. Még a bikás is, mert vicces volt. Azért ezek a bikák messze vannak a bikafuttatás bikáitól. Aki meg játszik, az vállalta. Nem veszélyesebb, mint a Lehetetlen küldetésben egy óriásit esni.

Andriska_hun 2014.10.19. 18:04:53

Azt a bikát kár volt annyira erőltetni. Az egyik futamban ledarál mindent, a másikban meg unottan ténfereg. Vártam, mikor pakol le egy adagot...

Remélhetőleg a szervezők is levonják az első nekifutás tanulságait.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.10.19. 18:17:09

@freddyD:
"Amúgy ezek a külföldi játékosok mind itt élő külföldiek? Mert valahogy kétlem, hogy akár egy egyiptomi/indonéz csatorna is közvetítené ezt a műsort."

Ha a kérdésed az, hogy külföldi csatorna közvetíti-e, szerintem igen. Legalábbis erre utal, hogy a francia változatban a műsor végén a egyes országok műsorvezetői is elköszönnek.
kepfeltoltes.hu/141019/intervilles_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

knorbert 2014.10.19. 18:33:03

@Iullah: a minden versenyben más települést azt írtam. "Kukázták a városok versengését"

knorbert 2014.10.19. 18:35:11

@Andriska_hun: már előre rögzítve van az összes (13) rész, így ezen nézői véleményekből biztos, hogy semmit sem tudnak hasznosítani....

Yaesu 2014.10.19. 19:26:22

@Andriska_hun: Ja, minden csapatnak más bika kellett volna, mert az is fárad, szóval az utolsó bandának előnye volt.

Aradebil 2014.10.19. 20:10:25

@freddyD: még USA-ban is adták, Snoop dog instázott is róa

Behajtó70 2014.10.19. 20:13:58

Nagyon vidám műsor volt, betegre röhögtük magunkat, messze felülmúlta a zixfaktort, meg a többi baromságot.

KékFény6 2014.10.19. 20:37:19

A fő gond az, hogy egyszerre 1-2 csapat versenyez. Régen 1 játékbók csak 1 csapat maradt ki, a többi mind játszott. Most pl. a szörfös feladatot 6x néztük végig egymás után. Így elég unalmas...

@porthosz: Nem az első évad. Ez egy másik műsor, évek óta megy külföldön. Ezért mondta Gundi, hogy az utolsó verseny csak bónusz, mert mindig az oroszok nyerik.

Fehérlapos 2014.10.19. 20:39:25

A tíz éves lányommal végig röhögtük. Igen, a bikásat is (ezek az állatvédők kínosak, nyilván akkor is sajnálják őket, amikor a tehenek kegyeiért harcolnak), meg az afektáló Ákost is, aki aztán alázott mindenkit. Az orosz droidok ellen esélye sem volt a magyar kaszkadőröknek.

miislegyenanicknevem 2014.10.19. 20:55:36

Az én lányaim is pont úgy élvezték, és szurkoltak, mint én 10 évesen, szóval nekik bejött.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.10.19. 20:58:35

@Yaesu: amit láttál bikát, az 18 közül az egyik.

Amúgy az oroszok már 2005 óta csinálják ezt, úgyhogy szerintem erre a versenyre épített csapatuk van.

RobiLya 2014.10.19. 21:14:19

Nagyon vártam, minden műsort háttérbe dobtam, hogy ezt nézhessem. Gyerekkorom kedvenc, minden héten nagyon várt műsorára készültem ismét. Most meg sírni tudnék, amiért időt áldoztam rá. Nagyon rosszul volt ez összerakva, csalódás. Éltem-haltam a régi játékokért. Emlékeztek, milyen is volt az? Minden műsornak volt tematikája, játékban, díszletben, jelmezekben, mindenben. Egyszerre játszottak a csapatok. Egy csapat kimaradt, nekik fonaljáték, vagy korábban tippelés. Rengeteg idióta jelmez. Egymást akadályozták, vízsugárral, futkosással, labdákkal, de nem vérre menő birkózással a harangozásért. Teljesíthetőek voltak a feladatok. Ha mégsem, akkor a próbák után változtattak a szabályokon. Volt egy Németh Lehelünk, és minden országnak egy képviselője, aki egy másik országot felügyelt. Volt egy mókás Döni is. "Attention, pret, síp" A jokerezés! Az utolsó játék dupla pontokért, egyszerre minden csapattal. Több játék, több pálya, nagyobb kreativitás, jobban meghatározott szabályok, időre, pontra. Sok-sok lelkes "amatőr". És mindig szurkoltunk a sárgáknak. Na ez az egy dolog maradt.

[mike] 2014.10.19. 22:17:42

@porthosz: teljesen egyetértek. Akinek nem tetszik ez a műsor, annak az ikszfaktor az igénye, nézze tehát azt. Én nagyon jól szórakoztam rajta. Hozzátenném 15 éve nincsen tévé a házban, a netes adást néztem, örülök, hogy rögtön fölkerült.

knorbert 2014.10.19. 22:31:05

@[mike]: "Akinek nem tetszik ez a műsor, annak az ikszfaktor az igénye"

Akinek nem tetszik >>ez<< a műsor(változat), annak számos oka van erre. Amik közül mások és én is többet felsoroltunk. Pont, hogy minőségi kifogásaink vannak.

Anikó Szántai 2014.10.19. 22:31:21

Én is csalódtam, de nem azért mert felnőttem. A régi játékok izgalmasak voltak, egy kis kultúrával ötvözve mindig megtudhattunk valamit az idegen városokról, kultúrákról, ünnepekről.. Az akadályozás max gumi vagy szivacs labdákkal ütőkkel történtek, a védőfelszerelések jók voltak.. nem kellett izgulni kinek lesz törött vagy véres valamilyen... nem kellett régen azt látnom, hogy kéz a kézzel ütik egymást a játékosok hanem hogy mosolyogva, röhögve próbálják akadályozni a másikat, amiből nincs sértődés sem.. most szinte csak agresszivitást és pénz halyhászatot láttam főleg és nekem az is rontott a játék színvonalán hogy olimpikonok, élsportolók töltik fel a csapatot nem egy utca embere..a bikával túl lőttek a célon, a harangos játék meg... hagyjuk... és am. még hiányzott? Hol a Joker?

knorbert 2014.10.19. 22:33:12

@porthosz: az almát nem a villanykörtével vetjük össze. Természetes, hogy egy ugyan azzal a névvel futtatott (csak itthon) műsort az elődjéhez mérünk. És az alapján csúnyán leszerepelt.

vike74 2014.10.19. 22:35:41

Valahogy úgy érzem, hogy minden előttem kommentelőnek igaza van. Ez már nem az ami volt. 12 éves fiammal néztem, aki úgy izgulta végig, mint én annak idején. Én csak néztem es vártam, hogy hátha, hogy mégis. De nem. Azután néztem a fiam illetve hallgattam a nevetését, és rájöttem, hogy bennem van a hiba. Nem tudtam elvonatkoztatni. Egy idő után, amikor kikapcsoltam az emlékeket, már volt olyan, hogy nekem is tetszett. De csak néha, nagyon néha. Sajnos.

Rocko- 2014.10.19. 23:50:17

@petivalasz!: Amerika egy földrész, 35 országgal.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.10.20. 00:33:48

@J.Weiss: Te most éjfél után regisztráltál csak ezért?

jürgen baromartz 2014.10.20. 03:12:36

@kis_kiraly: soha nem bírtam megérteni az ilyen kreténeket.

ComLo 2014.10.20. 06:35:49

Azért azt jó tudni, a régi városos csapatoknak kis részben volt köze az adott városhoz, jellemzően az MTVA (vagy mi volt akkor) a TS-ről toborzott csapatokat, és azokkal "vertük végig a világot".

Amúgy én indonéziában élek, de sehol nem találtam olyan csatornát ahol adták volna. Nah mind1 majd leszedem valahonnan és megnézem úgy, Gundi (aki nálam örökre elnyerte a "szegény ember sportkommentátora" címet) nélkül, ugysem az igazi ...

savrola 2014.10.20. 06:59:54

@ComLo: Lehet, hogy ott máskor adják...

a blikkről örökre kitiltott topi mackó barátja 2014.10.20. 07:02:01

de Gaulle köztársasági elnök volt tudomásom szerint, a többi stimmel.

topi MaCKó

É2I 2014.10.20. 07:47:37

Megöregedtetek és nosztalgiáztok: "Régen minden jobb volt...."

Ez is egy műsor; van akinek bejön van akinek nem, ennyi.

A bikákról meg annyit, mennyire volt az angolna szem- meg a nem tudom milyen állat ondó vezetékét turmixként "elfogyasztani"?
Szegény bikák, bezzeg a tökük ínyenc falat meg szerencsét hoz, ha megsimogatják valahol Amerikában.... Álszentek.

blur.net 2014.10.20. 08:46:50

Istenkém, mi ez a bullshit? Mi az, hogy régen nem voltak kinn a saját műsorvezetőink? Még olyan is volt, hogy egy-egy játékra beálltak versenyezni.. Nézd meg az általad belinkelt videót mondjuk 29:10-től.

Amúgy meg ennyi építő jellegű kritikát :D Most már a készítők pontosan tudják mit kell csinálniuk: Visszapörgetni az időt, hogy mindenki 10 évesen szurkolhasson, Magyarországot kiléptetni az EU-ból, és kizárni minden nem európai országot. Biztos nem hagytál ki semmit??

seahawks 2014.10.20. 08:57:12

ennyire igénytelen műsort csak az igénytelen emberek szeretik, akik a sas kabarét, mónika showt, x-factort meg szeretem magyarországot néznek.
értelmes ember nem veszi a fáradtságot az ilyenekre.

petivalasz! 2014.10.20. 09:07:11

@Rocko-: és gondolom, értetlenül állsz, amikor valaki azt mondja, megnézett egy amerikai filmet - hiszen a normális emberek azt amerikai egyesült államokbeli filmnek mondják

vakrep 2014.10.20. 09:27:26

minek nézi ezt felnőtt? utána meg csak nyűszít itt, hogy régen jobb volt, holott régen cak fiatalabb volt

mi megnéztük a családdal - lehetetlen küldetés pótlása gyanánt - engem nem szórakoztatott, bár nem is idegesített, de a 10 év alatti gyerekeim guringálóztak a röhögéstől és ordításig szurkoltak

na nekik készül ez a dolog

szerencse ők még nem írnak, olvasnak kritikákat, így az életet is élvezni tudják

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2014.10.20. 09:33:59

Nagyon igénytelen volt és a legfájóbb, hogy Játék határok nélkülnek hívják. Én amúgy nem vetem meg az újításokat, de ez nem egy felújított verziója egy réginek, hanem egy teljesen más, amit amúgy nem is értek, hogy kinek szántak.

A Játék határok nélkül nem azért volt zseniális, mert "régen minden jobb volt", hanem mert nagyon okosan csinálták meg. Az egész a VICC-re ment rá, nem ütötték egymást ököllel, nem kínoztak állatot, de még állat se kínozott senkit. Hatalmas ötlet volt, hogy városok versengtek egymással, igaz, ahogy más már említette, magyarok részéről persze ebben is csaltak ahogy tudtak, míg sok más csapatban tényleg teljesen civilek voltak általában, addig a magyar csapatokban ilyen félprofi, profi sportolók is akadtak, de ez legyen az mtv szegénységi bizonyítványa. Tipikusan az a játék volt, ahol a részvétel volt a fontos..az egész egy bájos játék volt, gyönyörű díszletekkel, jelmezekkel.

Most országok versengtek, ráadásul olyanok, akik elég távol vannak tőlünk... Az ellenfél játékosokról meg nem tudunk semmit... Mintha tényleg csak egy tinédzser farokméregetés lenne, ahol mindenkit igazából csak a saját farka érdekel.

A régiben nem volt erőszak, ott max olyan volt, hogy ki se láttak a kövér szakácsjelmezükből és tolakodtak... És annyi volt a sportszerűtlenség, hogy ha a magyar szakács megcsúszott, akkor egy kacsának öltözött zavaró ember, a szakács kezéből kieső tálat felkapta és eldobta, mire Gundi azt mondta, hogy "Hát a fene szemtelen kacsa mindenit!"

Ezeknek a sportcelebkurváknak a behívása meg szintén csak egy elfuserált ötlet...Pont az eredeti értelmét veszik el...

A játéktér is ugyanolyan igénytelen, mint maguk a játékok. Az egyetlen jó az a sátras lett volna, ha nem bikával csinálják (tényleg nem értem mi a franc szükség van rá..). A díszlet és a történet pedig nulla (egyedül tényleg csak nagyon kicsit a sátras ebben kivétel). Régen annyira igényesen megcsináltak minden díszletet...Itt meg meg se próbálták.

És akkor Harsányi "2*0=2" Leventéről meg ne is beszéljünk inkább.

Szóval összességében az a baj, hogy egy ma is vidáman nézhető, nagyon ötletes műsorból csináltak egy teljesen mást, amiből első körben kivettek minden olyan elemet, ami a régit naggyá tette. Kár volt a régi nevét használni. Maradni kellett volna az Intervilles névnél és akkor senki nem csalódik, max egy-két embernek még be is jön... ..És akkor tán még lenne esély arra, hogy a Játék határok nélkül feltámadjon egyszer.

Le Orme 2 2014.10.20. 10:12:56

"A Játék határok nélkül páneurópai bája megszűnt, az az érzés, hogy az EU-ba vágyó pici országként valamiben jobbak vagyunk, mint az olaszok meg franciák, hiányzik ebből a műsorból, és ez az igazi gond az új Játék határok nélküllel."

A 15 országból álló Eu-ban Magyarországnál 6 nagyobb ország volt, akkor Magyarországot milyen alapon tarjuk picinek? San Marino és Lichtenstein pici, Luxemburg és Ciprus kicsi.
De egyébként ez az érv amúgy is erőltetett és kuncogtató.

Andy73 2014.10.20. 10:17:11

"Talán ha újrakezdenék a műsort csak európai ellenfelekkel, miután minket kiraktak az unióból, na akkor lehetne izgulni."

Minket nem fognak kirakni az unióból, mármint Magyarországot és a magyarokat. Esetleg titeket - attól függően, hogy kinek a nevében írsz.

Egyébként nem néztem a műsort és ezt a kritikát sem olvastam végig, mert egyik sem érdekelt igazán - utóbbi különösen nem, a kiemelt alcím után.
Csak azt jelzem, hogy eléggé sajnálatos - vagy inkább szánalmas - hogy egy szórakoztató műsorról írt kritikát politizálásra használ fel a blogger, ráadásul ilyen egyoldalú propagandára. Akár csak Aczél elvtárs idejében lennénk.

Endre Vass 2014.10.20. 10:17:38

Bika??? Miféle bika?
Én azt hittem, csak Gundel Takács Gábornak nem tűnik fel, de a kommenteket végigolvasva úgy látszik, senki nem vette észre, hogy a bika az nem bika, hanem tehén???

Ennyire alapvető biológiai ismeretei sincsenek az embereknek? Sosem felejtem el, talán 8 éves lehettem, amikor egy lány osztálytársamnak az istenért sem tudtam elmagyarázni, hogy a bikát nem az különbözteti meg a tehéntől, hogy a bika fekete, a tehén meg nem. Azt hittem mostanáig, hogy a csaj csak az életkora miatt volt ennyire tájékozatlan.

Vagy ha a tévében azt mondják valamire, hogy bika, akkor az úgy is van? Ekkora a média befolyása?

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.10.20. 10:18:03

Igen, a névvel van a baj, mert mindenki az egykori Játék határok nélkült várta (ha nem is pontosan ugyanolyat), nem ezt. Ez egy teljesen más játékformátum. Az Intervilles névnél kellett volna maradni, illetve azt lefordítani, valami frappáns névre, és máris nem csalódik a néző. Ezen még változtathatna akár az MTVA, már ha érdekelné őkét a nézői elégedettség.

ifjú padavan 2014.10.20. 10:52:40

Igazából ez egy rasszista poszt. Az a lényege, hogy csak az európaiakat vesszük emberszámba. Ha európaiak ellen küzdünk az érdekes, ha indonéz, egyiptomi ellen az unalmas.

Rocko- 2014.10.20. 11:46:00

@petivalasz!: gondolhatod ezt, de az helyzet kérlek, hogy értelmezem a mondatokat, aztán ilyen helyzetnél elkönyvelem, hogy a másik fél hibásan használja a szavakat. :)

A nép fia 2014.10.20. 11:59:59

Harsányi Levente béna. Egyszerűen nem vicces, nem érdekes, nem jó műsorvezető. Megfáradt és unott, erőltetett. A csaj még el-elmegy, de láthatóan nem tudnak mit kezdeni magukkal.

A játékvezető egy idióta. Régen Denise sokkal karakánabb volt, igazi egyéniség, jelenség. Ez meg valami infantilis bohóc.

A bika-motivumot sem értem. Honnan jött ez? Miért kell erőltetni?

Látszik, hogy az egész egy béna garázsfelvétel, nincs igazi hangulata, mint a réginek, ahol valódi közönség előtt vették fel.

A játékok túl durvák, életveszélyesek, s még csak nem is ötletesek. Az egyetlen jó az utolsó volt, amiben békalábbal kellett szaladni, körforgón átugrálni, csövön mászni.... ez sem túl ötletes, de jó a kombináció.

Szóval.... fura a koncepció, de mivel felvételről megy és májusban lejátszották, nagyon nem is fog változni. Mindenesetre nem volt ez rossz, csak másmilyen. Azért én még fogom nézni és nem dőlök a kardomba.

embermese 2014.10.20. 12:46:47

nekem csalódás volt, oktalan erőszak és ötlettelenség.

SzerződésSertés 2014.10.20. 17:42:09

@netiltsálle:
Semmi és a bikafuttatással sem, de nem itt: ez egy humoros verseny, JÁTÉK kellett volna legyen, nem pedig állatok hergelése.

Adani 2014.10.21. 12:17:39

Első évad első része volt csak, még bármi lehet belőle, azért, mert ez nem sikerült jól még nem kell leírni, az ötlet jó a kezdeményezés is, lehet viccesebb és kreatívabb játékokat kitalálni, az nem baj ha nem városok versenyeznek ,az sem hiányzik, hogy nincsenek unalmas kisfilmek a városokról (azt már a régi szériában is végigunatkoztam, útifilmekből kivágott 1 percesek, ahol mutatják a templomokat, strandokat és kb. ennyi). Gundi ismét jól kommentál, a bikás feladatok nekem se tetszettek, de nem is háborodtam fel rajta, az akadályozásnál meg igen, egyértelműbbé kell tenni mi szabad és mi nem. Az meg ,hogy van pár sportceleb a csapatokban, nekem mindegy, nem csak belőlük áll a csapat, biztos voltak élsportolók a régi JHN csapatokban is, csak nem mutatták be őket, meg nem volt akkora hírértéke, hogy ja mellesleg XY elismert futóbajnok is. Meg hát 15 év eltelt a régi JHN óta, nem lehet 1:1-ben ugyanazt alkotni.

pUxlock 2014.10.21. 15:45:19

Yaesu 2014.10.19. 19:26:22
@Andriska_hun: Ja, minden csapatnak más bika kellett volna, mert az is fárad, szóval az utolsó bandának előnye volt.

Minden csapat más bikát kapott, említette a gundel is.

pUxlock 2014.10.21. 16:13:22

Aki még mindig nem érti:

Ez nem a Játék határok nélkül csak az mtv megkapta a jogot hogy így nevezze.

ez egy 30 éve futó műsor amihez most csatlakoztunk és rögtön mi rendezhettük meg.

Semmivel sem veszélyesebb a régi szériánál,abban is volt egy baleset ahol kómába esett egy játékos.

A bikák valójában tehenek és ez a napi rutin szaladgálásuk. Még lehet hogy élvezik is.

pUxlock 2014.10.21. 16:24:13

A civilek mellett minden ország csapatában lesznek híres emberek, az MTVA képviselője azonban erősen hangsúlyozta, hogy megbecsült, elismert hírességek szerepelnek majd, akikre méltán büszke a nemzet.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.22. 13:10:15

Szerintem 15 éven belül is volt ilyen műsor.

www.facebook.com/Ne.legyen.Internetado
Csalatkozz! ... Ehem, az már volt. ... Csatlakozz!

Joe84 2014.10.24. 21:24:31

Nekem tetszett, még ha nem is pont olyan, mint régen. De ez nem is baj, hiszen ez egy teljesen másik műsor. A csapatban nem idegesítő celebek, berkikrisztiánok, győzikék vannak, hanem hétköznapi emberek és néhány sportoló.

Gundel-Takács Gábor szövege nagyon jó, sokat nevettem rajta.
Harsányi Levente meg egy ripacs, ez volt az egyetlen negatívum.

Adani 2014.10.27. 08:30:31

@Joe84:

Az első részben Harsányi jól beégette magát mikor mondta, hogy nme baj ,2x annyi pontot gyűjtöttetek mint a másik csapat (a másik csapat 0-t ők kettőt), fél percen belül Gundi is lecsapta ezt a magas labdát ,hogy hát nem 2x annyi volt az, mert a 0 az duplán is nulla. :)

A második rész is tetszett, kevés játék van, meg a pontrendszer nem tetszik, nincsenek részpontok és nem veszik figyelembe az időt sem, így nem lehet nagyon elhúzni, 1-2 pontok döntenek csak mindig. A régi JHN-ben ugye azonos eredménynél figyelembe vették az időt is, aki hamarabb érte el kapta a több pontot. Meg ugye az első részben itt is volt olyan ,hogy csak két csapat ért el pontot, 6 és 5 pontot kaptak a nullátó csapatok meg mind 4-et, így hiába nem voltak eredményesek nem vesztettek sokat. Be lehetne itt is vezetni azt, hogy egy játékot meg lehet jokerezni mint régen, és ott duplázni a pontokat.

Tóth Zoltánné 2014.11.08. 21:20:10

Annyira vártam ezt a játékot, de nagy csalódás volt. A mai rész szintén. A bikás játékok felháborítóak, és nem viccesek. A legtöbb játék veszélyes és nem szórakoztató. A régi játékban legalább bemutatták a külföldi szereplőket is, és megtudhattunk valamit országukról, és a szokásaikról!!!

Adani 2014.11.10. 07:56:25

@Tóth Zoltánné:

Az utazásos bevágások pont nem hiányoznak, az már akkor is unalmas volt ismétléseknél is áttekertem őket. Kb. fél percben, unalmas sablonszöveg meg vágóképek ,uszoda, tengerpart, könyvtár, templom stb. Ha ilyenek érdeklenek akkor megnézek egy úti filmet, ami sínvonalasabb.

Vaandor 2014.11.13. 12:45:07

Előrebocsátva: nagyrészt tetszett.
DE:
Sokkal inkább előtérbe kellene tolni az EGYSZERRE versenyző csapatokat! Ahol lehet, hatcsapatos (Vagy 5, kimaradással?) feladatot kellene adni. Ahol nem lehet, ott meg 2 körben 3-3 csapat. (Pl. harangos játék?).

A kétcsapatos "párbaj" még elfogadható NÉHA (!). De hogy mindenki egyesével szörfözgetett, az tényleg gáz volt.

Még biztos csomó, nosztalgiafaktorral terhelt dolgot elő tudnék rángatni, de objektíven ezt érzem a fő problémának.

Adani 2014.11.13. 13:02:38

@Vaandor:

Valahogy így.

Ne meg a régi JHN-ből tanulva, legyenek részpontok, pl. idő is számítson ha többen is megcsinálják a feladatot. Vissza a jokerezést, pont duplázással. Így, hogy mindenki kapja a max. pontot szinte semmi különbség a csapatok között.

Komlós Sándor 2014.12.07. 22:12:21

Szerintem jó a Játék hatátok nélkül. Sokan ténykeg a régi játékokat keresik benne, ami tényleg eltűnt. De véleményem szerint ez is szerethető. Modernebb, képileg jobb, és itt is vsnnak fő rivális országok mint régen. Most nagy riválisak az oroszok és a franciák. Kicdit valóban monoton a külön lebonyolított versrnyszámik miatt, de már csak magyar csapat részvétele miatt is drukkoljunk! A gyerekek pedig biztos, hogy jobban szirítanak mint a felnőttek. Régen écn is végig izgultam minden adást.
süti beállítások módosítása