Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Rákay Philip történelmet ír

2014. január 09. 11:09 szabóZ 152 komment

Rákay Philip a nemzeti együttműködés sikerembere, és erre nem csak az utal, hogy selyem nyaksállal hordja a polgári értelemben vett pinaszakállt, hanem, hogy fogalmunk sincs, hogy mégis miért olyan sikeres. A nézőknek tizenöt éve lendületes mozdulattal beintő Viva-VJ egyszer csak elkezdett úgy viselkedni, mintha egy könnyed francia vígjátékban adná a lecsúszott bárót, aztán egyet pislogtunk és máris a Parlament előtt üvöltötte, hogy kétmillió ember van a Fidesz-nagygyűlésen, és fürödjünk egymás nemzeti verejtékében. Ezután persze már nem is olyan meglepő, hogy Rákay ott volt, amikor megalapították a HírTv-t, és a 2010-es választások után az MTV intendánsa lett, novemberben pedig egyenesen a Magyar Televízió vezérigazgató-helyettesének nevezték ki. És műsort vezet, és dalversenyben is zsűrizik, ráadásul néha olyan laza, hogy még nyakkendőt sem vesz.

A piros arannyal vastagon megkent Magyarország szeretlek volt az utolsó műsor, ami a nevéhez köthető, és mivel lassan négy hónapja semmivel nem bukott meg, gyorsan újabb feladatot bíztak rá: a Szabadság tér ’89-ben egy éven át mesél majd a rendszerváltásról. Vagy inkább rendszerváltoztatásról.title card.png

Elsőre félelmetesen hangzik, hogy éppen Rákay Philip beszéljen nekünk a Kádár-rendszer végéről, de már a műsor címe is rejt két jó hírt: egyrészt úgy tűnik, hogy a szabadság még mindig fontos azért, hiszen bármennyire csábító, mégsem Nemzet Főtere ’89, vagy mondjuk Kussoljatok, majd a Közgép megnyeri utca ’89 lett a műsor címe. Ja, és ezek szerint mégis 1989-ben volt a rendszerváltás, mert ugye a választások után már arról volt szó, hogy a fülkeforradalom az igazi, 25 évvel ezelőtt a kommunisták végül csak ellopták a show-t.

De a cím után már nehéz jót mondani. Talán csak annyit, hogy látszik, hogy Rákay Philipnek tényleg fontos ez az egész. Úgy izgul, mintha nem is műsorvezető lenne, aki felkonfot mond, hanem egy megszeppent úttörő, aki a kerületi párttitkár előtt szaval a nagy októberi szocialista forradalom évfordulóján. Pedig a Szabadság tér ’89 nem egy bonyolult formátum: tulajdonképpen egy talk show-nak álcázott történelmi műsor, vagyis pont olyan mintha a DTK-t néznénk, csak még unalmasabb. Rákay közönség előtt beszélget történészekkel, szociológusokkal, és később állítólag majd a rendszerváltó pártok képviselőivel. Persze nem valódi beszélgetések ezek, a műsorvezető csak eljátssza, hogy érdekli a válasz, pedig begyakoroltak már jó előre mindent, pont mint a Fábry show-ban. Előre egyeztetett kérdésekre jön a tudományos monológ, a közönség meg lelkes, és nevet is, mintha tényleg pörögne a show: legfeljebb az a furcsa, hogy az első sorban mindenki egyenes háttal ül, öltönyben, és úgy tapsolnak, mintha Kim Dzsongun születésnapján lennének. Biztos ez is a múltidézés része.

kozonseg.png

A szakértők között vannak elismert tudósok, és néhány meglepő választás is: az még belefér, hogy a Századvég szociológusa osztja az észt a Kádár-rendszer népesedési politikájáról, végül is még nem bűn, ha számlaképes egy szakember, és szereti a kormányt, de azért az már meglepő, hogy egy végzős egyetemi hallgatót kérdeznek meg a népi-urbánus vitáról. Egy kicsit olyan, mintha a stúdióban húzna vizsgatételt, és a négyesre hajtana, de nagyon.

És mindezt állítólag nagyon látványosan tálalják, de ebből csak annyi látszik, hogy a komor stúdióban néha nem egyenesen a kamerába néz a műsorvezető, hanem messziről, szinte titokban mutatják a hátát, amint épp egy másik kamerába beszél. Mert ez ugye nagyon progresszív volt a kilencvenes években, amikor a magyar Vivát is gründolták.

asztal.png

De amúgy sem a látványon múlik egy ilyen műsor sikere, hiszen az Éjjel-nappal Budapesttel akkor sem tudnák felvenni a versenyt, ha a stúdióban lejátszanák a lánchídi csatát, a nyolcvanas éveket meg Samantha Fox D-kosaras szexképeivel idéznék meg. Mondjuk lehetnének akár valódi viták is a műsorban, egymásnak feszülhetnének különböző politikai, vagy akár tudományos álláspontok, csak sajnos a Szabadság tér ’89 nem erről szól. Hanem Rákay Philipről, aki mindenkinél jobban tudja, hogy mi a rendszerváltás, és nem is fél elmesélni nekünk. A Kádár-rendszer a nyugati bankokkal közösen tette tönkre Magyarországot, a kommunisták az abortuszszabályozással akarták kiirtani a nemzetet, a jólét pedig csak hazugság volt.

Féligazságokból épít a szemünk előtt Békemenet-kompatibilis történelmet Rákay Philip, amiben a jelen összes eseményére van egy kecskerím a Kádár-rendszerben. A nyugati bankok már akkor is szemetek voltak, még ha nem is az Erste hitelezte a fridzsiderszocializmust, a diktatúra legnagyobb gonoszsága pedig éppen az volt, hogy egy kérdésben túl liberális álláspontot képviselt: az anyára bízta, hogy szabadon döntsön. Ez persze egy Szabadság tér ’89 című közszolgálati műsorban nem csak azért hangzik hülyén, mert ugye éppen a diktatúra puhulását jelezte, hogy a hatvanas években enyhítettek a mereven tiltó abortuszszabályozáson, de azért is, mert a szabályozás lényegében a rendszerváltozás után sem változott: csak néhány adminisztratív nehezítés került be a törvényekbe, az abortusz még mindig a nő magánügye.

De Rákay Philip ilyen apróságokra nem ad, a stúdióban lassan forog az ötágú piros ventilátor, itt most akkor is történelem születik. Az már most látszik, hogy az ellenzéki pártok közül a Fidesz és az MDF lesz a fókuszban, a liberális ellenzékiek legfeljebb jószándékú balekként tűnnek majd fel. Az MSZMP-n belüli reformtörekvésekről pedig nem valószínű, hogy sok szó esik majd, hiszen a Fidesz egyik eszmei alapelve, hogy a kommunisták azok heted íziglen is kommunisták maradnak, és titokban valószínűleg még mindig munkásőr egyenruhában rejszolnak hétvégente a sufniban. Kivéve persze, ha Schmitt Pálnak, vagy mondjuk Kerényi Imrének hívják őket.

orbán.png

A Szabadság tér ’89 vergődését legfeljebb az archív bejátszások mentik, de azért a pár percnyi retróért nem érdemes végigszenvedni, ahogy Rákay Philip elmagyarázza, hogy miről mit is kell gondolnunk. A teli szájjal nosztalgiára ott van például a Budapest retro, ami közszolgálati intendáns nélkül kínálja a lakótelepi egy plusz két félszobába zsúfolt szocializmus legjobb jeleneteit.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

búbánatos aszottmajom 2014.01.09. 11:29:29

sajnos lemaradtam róla, majd valamelyik ismétlést megtekintem, érdekesnek tűnik.

Leadfoot 2014.01.09. 11:39:17

Elég érdekes úgy osztani a Kádár-rendszert, hogy egyrészt a Kálmánka kedvenc politikusa által építgetett rendszer egyre erősebben hajaz rá, másrészt meg többen sírják vissza az "átkost", mint valaha (még ha nem is tudnak róla).

Jonah Goldberg 2014.01.09. 11:44:37

Micsoda fos egy műsor...ettől az embertől meg alapból kiráz a hideg.
A díszlet meg olyan, mint egy boncterem.

Alonso Mosley FBI 2014.01.09. 11:44:38

'90-es években: rendszerváltás
'00-ás években: rendszerváltozás
'10-es években: rendszerváltoztatás.
'20-as években: rendszerváltoztatódás?

horcsogpofi 2014.01.09. 11:46:23

Egy ilyen műsorra mi szükség van?

Úgy ahogy van reszetelni kellene az emberek agyát, hogy ne a régi dolgokon rágódjunk, hanem végre építsünk valami újat közösen.

Ez megint arra lesz jó, hogy lehessen egymást anyázni...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.09. 11:51:22

félő, hogy inkább majd átír. :S

WYW 2014.01.09. 11:58:32

Ez a fidesz (egyik) választási kampányműsora.
Közszolgálati médiában, közpénzből.

Mr.paksimogyoró 2014.01.09. 12:17:33

off: Tegnap azért az RTL híradó szépen javította a Kósa-féle hibát. Olyan szép híradást csináltak a debreceni anyatejgyűjtő állomásnak, kifestésestül, felemelt lóvéstól, hogy könnybe lábadt a szemem.

WYW 2014.01.09. 12:20:08

@skizzzz: Kb. 10 percet láttam belőle.

Március vége felé térjünk vissza arra hogy akkor éppen mi lesz az aktuális.

(szemkilövés, Gyurcsány, Bajnai...stb)

fran7 2014.01.09. 12:21:18

Mondjuk, ha én szerkesztő lennék, akkor az első bekezdést nem engedtem volna megjelenni, mert az mutatja, hogy akliséhalmazt, amivel nézte a szerző a műsort, még véletlenül se tudta levenni. Meg se próbálta. Éljen a sajtószabadság és független gondolkodás.
Másrészt Filip tényleg a gyenge pontja a műsornak. Úgy gondolom elég okos emberek nyilatkoztak és még az abortusz kérdésben elhangzott magyarázat is elég logikusnak tűnt, amit nem nagyon mertek kimondani, hogy plusz egy gyerekkel minden családban, már 10 évvel előbb megbukott volna gzdaságilag a komminuzmus által kínált kimondatlan alku.
Másrészt gyengeség és erőssége is az a műsornak, hogy fiatal doktoranduszok és nem egyetemi hallgatók, bár az összes szereplő bemutatását nem láttam, voltak a nyilatkozók, akik kellő távolságtarással lehetnek 89-re és azelőttre. De a hitelességük nem a szemtanúé. S a népi-urbánus vitáról elhangzott kijelentés is nóvum volt a számomra. Ami magyarázza a jelenlegi éles szembenálást. Csak ezt nem illik bevallani. )Hogy a rendszerváltás előtt néhány évvel már az urbánusok mellett állt a korabeli kultúrális vezetés, s ezzel kistafirungolta a szívének kedves embereket, a hét szűk esztendőt jelentő rendszerváltásra.
Vagyis, aki hajlandó ilyen apróságokat meghallani a műsorban, annak értékes lehet. Az, hogy mennyi ilyen lesz a következő műsorokban a propaganda mellett, na az fogja eldönteni, hogy érdemes lesz majd nézni.

_most_ 2014.01.09. 12:23:12

azért azt meg kell hagyni a fidesz mindent elkövet, hogy az emberek jobban megismerhessék a Kádár-korszakot :D

skizzzz 2014.01.09. 12:25:39

@WYW: Elképzelhető, bár kétlem. Bár ha valaki esetleg arról beszél majd, hogy a kommunisták netalán átmentettek esetleg valami hatalmat nem feltétlen Orbánt támogatja, de mindegy.
Eddig ebben a "kritikában" sokkal több politikai elfogultságot találtam, mint a tegnapi műsorban.

champion76 2014.01.09. 12:31:30

valaki váltsa le ezt a philip gyereket

lutria 2014.01.09. 12:33:44

Vajon mi lesz az 1 évig futó műsorával ha az esetleges kormányváltás után megkapja a felmondását?
Vagy neki is olyan bebetonozott munkaszerződése van hogy 5 évig nem lehet kirúgni?

Celtic 2014.01.09. 12:34:13

Jo kis musor lehet, talan ujra elofizetek a kabelre.
Philippel mar a Viva/Z+ elott is csunyan kibasztak: valami Timi nevu csajjal vezetett egy adast, szinten zenekkel. Talan az MSAT-on? Nem emlekszem. Arra sem, hogy csak ezzel foglalkozott az ado vagy egy musor volt (inkabb az utobbi)

Szoval nem lennek a helyeben, mar a rendszervaltas kornyeken musort kellett vezetnie, ez pokolibb, mint szegeny Kerenyi konyakozasa.

EurovisionFan 2014.01.09. 12:34:37

Mert ami a köztévén megy az már nem is lehet jó. Na de ha az ATV csinálná ugyanezt... Az egekbe lenne magasztalva. Igazán szükség van az ilyen műsorokra, hogy bepillantást nyerhessünk a dolgok mögé. Elképzelhető, hogy nem a legfüggetlenebb szemszögből vannak illetve lesznek tálalva a dolgok, de attól még érdekes és reális.

A fiatalok, meg úgy en bloc az egész tévénéző társadalom inkább nézze az Éjjel-nappal Budapestet? Vagy ne adj' Isten az Édes életet! Gratulálok!

fran7 2014.01.09. 12:37:42

@champion76: Ezt ki meri megmondani a főnöknek? Pedig sokat segítene a műsornak. Szakmailag és a nézők hozzáállása végett is jó lenne.

rx-tx 2014.01.09. 12:41:27

@Jonah Goldberg: hülye vagy fiam,leülhetsz!

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.09. 12:42:10

@skizzzz:
"Láttad az adást?"

Nagyon helyes, hogy csak olyanok nyilatkozzanak egy műsorról, akik valóban végignézték az utolsó másodpercig!!!!!

Gondolom, aki az Éjjel-nappal Budapestet szidja, az is végignézte az egészet... Ne adjisten: a Győzike-sót is végignézte az, aki szidja!!!!!!!!!

funfun 2014.01.09. 12:43:23

horcsogpofi 2014.01.09. 11:46:23
Egy ilyen műsorra mi szükség van?

Semmi.

Nem Penny hajója 2014.01.09. 12:45:29

@Alonso Mosley FBI: a rendszerváltás--->rendszerváltoztatáshoz
Ahogy szellemi példaképük az MSZMP, úgy a Fidesz is előszeretettel prostituál szavakat és szimbólumokat.
Nagyjából 10 éve találták ki, hogy aki a nemzeti oldalhoz kötődőnek érzi magát, az ne rendszerváltást, hanem rendszerváltoztatást mondjon.
Ugyanez:
- a fideszes szlengben nincsenek határon túli magyarok, hanem csak külhoni magyarok vannak.
- 1998-tól kezdve ugyanígy prostituálták a polgár szót. Később ennek lett az utóda a zemberek.
- Prostituált szimbólumra pedig a legjobb példa a kokárdaviselés általánossá tétele volt 2002-ben.

Persze örüljünk ennek, elvégre akár azt is kitalálhatnák, hogy a híveik hordják kívül a fehérneműjüket.
www.youtube.com/watch?v=zk9NA8EEEqc

skizzzz 2014.01.09. 12:47:11

@Hoppácska: én csak magamból tudok kiindulni. Az Éjjel-nappal Budapestből egy percet se láttam még. Nem is foglalkozok vele.

pizzaboy 2014.01.09. 12:49:21

Ha stadionépítéseket, profi(nem tudásilag) focicsapatokat, illetve Forma 1-es versenyzőt is lehet közpénzből támogatni, akkor párthívő közmédiában párthívő műsorvezetőket miért ne lehetne támogatni?

Apropó: adakozott már mindenki a Nemzeti Adósságcsökkentő Alapba?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.09. 12:50:07

@skizzzz:

Akkor te nem is érted miről beszél @EurovisionFan:
"A fiatalok, meg úgy en bloc az egész tévénéző társadalom inkább nézze az Éjjel-nappal Budapestet? Vagy ne adj' Isten az Édes életet! Gratulálok! "

fran7 2014.01.09. 12:50:49

@Hoppácska: Az ÉNB leírásából lehet tudni mire számítasz és eldöntöd, hogy megnézed. De ha kritikus vagy, akkor nézd már meg. Másrészt, ha úgy ülsz le egy műsor elé, hogy tudod, hogy utálni fogod, akkor a világ legjobb műsora is rettenetes lesz. Például a világ legizgalmasabb focimeccsét végig lehet unatkozni, mert úgy döntöttél. Szabóz, az első néhány bekezdésével eldöntötte, hogy nem fog tetszeni neki. Ugyanazért, amiért itt köpködik a műsort nem látó emberek. Végülis a műsor nem számít. Csak ez egy tévés blog.

slowmotion 2014.01.09. 12:52:12

@horcsogpofi: "Egy ilyen műsorra mi szükség van?"

valahogy csak el kell költeni a milliárdos költségvetési támogatást...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.09. 12:54:01

@fran7:

"Az ÉNB leírásából lehet tudni mire számítasz"

A rákakálmán műsorából nem lehet tudni előre?????

Leadfoot 2014.01.09. 12:55:07

@EurovisionFan: Már a hozzászólásod első sorába bele lehet kötni. Az ATV (függetlenül attól, tetszik-e neked vagy sem) nem közpénzből megy, a királyi tévé meg abból. Nem is kevésből.

Nyilván ott az ATV, a Hír TV, az Echo TV, stb., amiket nem lehet elfogulatlannak nevezni. Ez a blog is viszonylag ritkán foglalkozik velük.
De ha a saját pénzünkön ferdíti a történelmet (az hogy a faszba lenne már REÁLIS???) a jelenleg regnáló elit egyik seggnyaló droidja a gazdái szája íze szerint, az ellen legyen szabad megszólalnunk, jó?

A nagy Ő 2014.01.09. 13:01:37

@EurovisionFan: Látom, fogalmad sincs róla, hogy mi a különbség az MTV és az ATV között (Mindkettő ugyanabból a dobozbú gyün nem? Ha az egyik csinálhassa, akkor a másik mé nem?) de akkor nem értem, hogy mi vesz rá arra, hogy tévé kritikával foglalkozó blogot olvass és kommentelj. Javaslom, a Wikipedián kattints a finanszírozás bekezdésre.
Még mielőtt elfogultsággal vádolnátok, megjegyzem, hogy kár a fáradságért igazatok lesz. Egyrészt utálom a Fidesz sunyi rendszerét, másrészt életem egy szakaszában voltam annyira szerencsétlen, hogy személyesen is kapcsolatba kellett kerülnöm Rákay Kálmival, akire azóta sem tudok emberként visszagondolni, mivel szerintem csupán egy két lábon járó szar.

segantini 2014.01.09. 13:02:37

@Leadfoot: Akkor is itt verted magad, amikor a Napkelte ment a köztévén?

fran7 2014.01.09. 13:03:10

@Hoppácska: Csak nem csupán Kálmán szerepel ebben a műsorban, hanem a látottak alapján értelmes emberek, akikkel ha nem is értesz egyet, de valami értékelhetőt prezentálnak, nem feltétlen propaganda üzemmódba. Ez lehet változni fog a későbbiekben. De például ebben a műsorban tök érdekes dolgokat tudtam meg a hidegháború utolsó 10 évéről, az USA-SZ tárgyalásokról. Kálmán hozta, amire számítani lehetett, de nemcsak ő volt a műsorban.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.09. 13:03:44

@fran7:
"Szabóz, az első néhány bekezdésével eldöntötte, hogy nem fog tetszeni neki. Ugyanazért, amiért itt köpködik a műsort nem látó emberek. Végülis a műsor nem számít. Csak ez egy tévés blog."

Tény és való: az állami tévé és benne ez a műsor is fideszes.
Szabóz meg nem az.

Esetleg ha ez a műsor - de nemcsak ez a műsor, hanem bármelyik magyar politikus is nemcsak a saját híveinek osztaná a propagandát, hanem valóban érvekkel szeretné meggyőzni azt az embert, azt a réteget, amelyik (jelenleg) nem őt támogatja... akkor több sikere lenne.

De ebben az országban mindenki a saját szekértábora szájaíze szerint beszél, és konkrétan leszarja, hogy a másik tábornak, sőt a semlegeseknek mi a véleménye arról amit (és ahogy) mondott.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.09. 13:05:56

@fran7:
"De például ebben a műsorban tök érdekes dolgokat tudtam meg"

Stimmt. A szomszédasszony is ezt mondta, amikor elment egy ilyen termékbemutatóra :)))

Nagy Endre 2014.01.09. 13:06:05

Közel 1 milliárdot kapott a Magyarországról szóló műsorra amit Borbás marcsika már ezerszer körbejárt mint az MTV-n majd a Hír Tv-n most meg megint itt.Hova folyik a pénz nem tudom csak a zsebünkből ki az biztos.Rákay még elég normális volt amikor beszélgetős műsora volt a Z+-on aztán ő is meg a volt kollégái Lilu, Balázska is gyors karriert futottak be.Az más kéréd hogy 20 év múlva sem rájuk fognak emlékezni max csak mint elrettendő példán.Rákay elég hosszú nyelvvel bírhat az már kiderült és mint szélkakas is ügyesen forog.

A nagy Ő 2014.01.09. 13:11:29

@segantini: Mi köze a Napkeltének ehhez?

Phteven 2014.01.09. 13:15:33

Kálmán vajon lemosta a füle mögül a szart a felvétel előtt?

Morrison 2014.01.09. 13:16:20

...én még mindig azon rágódom, hogy a nemzeti oldallal, hogy fér össze, hogy Kálmánról Philipre "magyarosította" a nevét?? Még a Viktorból John (vagy Ráhel?), a Tamásból Adriánu, a Lászlóból Szergej lesz...

vajdasagi 2014.01.09. 13:19:12

@segantini: Nem fogod elhinni, de a Napkeltét is utáltam. De most ez van: ezt kell utálni, és ezt kel kritizálni. Meg talán a Rákay nagyobb féreg még azoknál is, akik a Napkeltét csinálták - és erre nem lehet senki sem büszke. Sem ő, sem a pénzadó gazdák, sem Te.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2014.01.09. 13:20:16

@Hoppácska: Szegénykém. Nem érted. Nem kell feltétlenül valamilyenes embernek lenni. Én például még nem döntöttem, hogy kire szavazok. És elárulok neked egy cudar titkot: szavaztam már a Fideszre.
De tényleg, szerinted tényleg a pártkötődés határozza meg egy ember véleményét leginkább?

segantini 2014.01.09. 13:22:25

Vagy nagyon fiatal vagy, vagy tényleg csak az egyik oldal visszaélései azok, amik kiverik nálad a biztosítékot. A Gyárfás, Orosz, Aczél fémjelezte brigád megfelelt a közszolgálati média függetlensége felett őrködő személyiséged elvárásainak?

fran7 2014.01.09. 13:23:27

@Hoppácska: A propaganda műsorok közt is van különbség. Van ami a zsigeri dolgokra hat, és van ahol valami értelmes keretben mondják el, amit gondolnak. Tölgyessy legvisszafogottabb Kossuthos riportjai is propagandasztikusak voltak bizonyos értelemben, de azért inkább ő mint mondjuk anno, hogy Németh Kristóf belenézett a kamerába és elmondta hogy Kertész Géza is elmegy szavazni. Csak amikor ezeket a különbségeket nem vagy hajlandó észrevenni, akkor jönnek el az árokásós napok.

segantini 2014.01.09. 13:24:24

@vajdasagi: Ez is valami. Engem a kettős mérce az, ami rettentően fel tud bosszantani.

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2014.01.09. 13:25:29

Gondoljunk már bele: Rákay filip egy ilyen témában... RÁKAY FILIP????????? ne máááááááár!!!! 0 kompetencia 0 színvonal 0 hitelesség.

deruyter 2014.01.09. 13:26:27

Rákay 2millió pilipp az Obersovszky díjra gyúr szerintem... Az ilyen műsor - szomorú, de ezt kell mondjam - a jobboldalra kódolt agyú szavazókat minősíti. Mert hogy csak ők fogják nézni.
Én pont egy-két hete jósoltam egy barátomnak, hogy a választások előtt jönnek majd szakmányban az 56-ozó, rákosizó stb. "dokumentum műsorok". Mint ahogy 94-ben is volt, de 2002-ben különösen. Persze most már le kell önteni egy kis IMF szósszal, mert egyre nehezebb eladni, hogy a Mesterházy pl. tulajdonképpen a Rákosi haverja volt. Az ilyen vérgagyi direkt az arcodba tolom a saját valóságomat műsort meg csak az veszi be aki be akarja venni. Eleve nem érdemes olyan műsort nézni, ahol párt-feladatokat ellátó ember a műsorvezető, mert az már természetéből fakadóan nem lehet objektív.
Esetleg a fiatal, történelem iránt érdeklődőket szólíthat még meg, akik más mélyebb ismeretekkel nem rendelkeznek az adott korszakról. Mondanám, hogy végtelenül szánalmas, ha nem mindannyiunk pénzéből menne. Pilipp, hova van még lejjebb...? Máshogy tényleg nem tudnál pénzt keresni?

megsem 2014.01.09. 13:28:02

Alonso Mosley FBI:

A "Oklahomába vezető út"-ból merítve - aka. Talpraesett Tom (ez még az "átkos"-ban jelent meg, de idevág:

- Tom es Popsy bitorló! - és a nép szájára veszi az ismeretlen szót
- Le a bitorlékokkal!
- Kerüljük a bitorlódást!

A műsort sajnos nálunk nem adják, szerencsére. Én csak gimnázium óta ismerem a Kálmánt, de már akkor látszódott, hogy "ki fogja magát nőni", ha "gazdag a táptalaj". És hát ismerjük be még jó néhány ezren kapnak "nagykanállal a levesből", ha képesek reggel minden reggel belenézni a tükörbe azzal a tévhittel, hogy "én is még a gerincesek altörzsébe tartozom"..pedig már rég a puhatestűek törzsébe került.

zorki 2014.01.09. 13:34:55

@EurovisionFan:
Mert a köztévén csak a legfüggetlenebb szemszögből lehet(ne) történelmet elemezni (erről törvény rendelkezik).
Ha ez a műsor a Hír TV/ATV-én megy az egy másik dolog.
Nem tudom miért olyan nehéz ezt elfogadni?

Más. Csak megjegyzem, a legkeményebb diktatúrában -amit kommunistaként is szoktunk emlegetni- Magyarországon nem volt abortusz. Az én korosztályom ebbe született, azaz a Ratkó korszakba. 1954-ben 223 ezer csecsemő született, ez a csúcs 1949 óta. (Az 1954-es adatok már nem magyarázhatók csak a háború befejezésével.) Csak megjegyzem, 51-ben születtem, és akkor nyolc hét(!) szülési szabadság járt!

Ami a Kádár rendszert illeti elég egyoldalú dolog a népesedéspolitikáját az abortusz törvény felül közelíteni.
Világelsők közt volt 1967-ben a GYES (2,5 év majd rövidesen 3 év) bevezetésével. Ennek köszönhetően az 1962-es 130 ezres mélypontról erősen növekedni kezdett a születésszám.
Ez a boom 1975-ben ért a csúcsra (194 ezer születés), természetesen ebben szerepet játszott, hogy ekkorra a Ratkó-korszakban született lányok szülőképes korba kerültek.

Nahh most akkor, az 1975-ben születetteknek 1996 után valamikor kellett volna egy újabb boomot hozniuk. (Azért valamikor, mert az első szülés időpontja kitolódott.)
Ehelyett azóta ha nem is évről évre folyamatosan, de trendjében egyre csökkenő a születésszám. 1997 óta soha nem volt százezer felett, és tavaly is csak 300-al haladta meg a kilencvenezret. Nincs jogunk visszafelé mutogatni.

Parasite 2014.01.09. 13:43:15

okádék csúsztató hátsónyaló banda. szégyen, hogy ezeket a nép juttatta hatalomra és hagyja hogy megcsináljanak minket hátulról! meg is érdemeljük!

makk_ász 2014.01.09. 13:46:01

a legégetőbb kérdés mégis csak az, hogy mé' Philipnek hívják, ő is olyan mint a Tvrutko?

Netuddki. 2014.01.09. 13:49:49

Mi a böcsületes magyar neve ennek a filip gyeröknek?

Gavroche11 2014.01.09. 13:56:10

A Magyar Televizio vezerigazgato-helyettese, korabbi intendas, jelenleg nagy magyar tortenelmi mesemondo Rakay Philip/Kalman ur musort csinal.

Sárkánykönny 2014.01.09. 13:59:44

@horcsogpofi: Nekem erről az a mondás jut az eszembe: "Aki sokat néz vissza a múltba, az seggel megy a jövőbe."
Már csak azért is le kéne zárni ezt a kérdést, mert akik éltek akkor, azok nagy többsége nem tudja objektíven megítélni a dolgokat (többek között én sem, mert akkor voltam gyerek és többnyire csak a szépre emlékszem: a szüleim mennyivel vidámabbak, optimistábbak voltak, nem volt ennyire nehéz lakáshoz jutniuk, minden évben el tudtunk menni nyaralni - igaz csak a Balatonhoz - és jobb volt az élet: most a 80-89-es időszakról beszélek, nem a legvadabb Rákosi-korszakról) akik meg nem éltek még akkor, hogy láthatnának bele abba a világba?

Sárga Pecsenyekacsa 2014.01.09. 14:00:16

Nem tudom, mit pofáztok bele. Van valami közötök hozzá?
El lehet kapcsolni.

(Igyekszem, igyekszem, hátha kapok valami kis plecsnit. Nem pénzért csinálom.)

Sárga Pecsenyekacsa 2014.01.09. 14:02:51

@Sárga Pecsenyekacsa: Jut eszembe el lehet kapcsolni! Van még ott a TV2 (Pro4, SuperTv2), az M2, az M3, a Duna TV, a Duna World, a Hír TV, az Echo, a Kossuth, a Petőfi, a Dankó, a Bartók.

makk_ász 2014.01.09. 14:04:45

olyan műsor nem lesz, amiben valaki leül egy székre és elkezdi felolvasni a teljesség igényével hogy: a mai közéleti személyek közül besúgó/tiszt/ügynök volt kettőspont ?

deruyter 2014.01.09. 14:09:24

@makk_ász: Hát az kellemetlen lenne : ) Ezt a műsort úgy kellene megcsinálni, hogy lenne egy kandi kamera, ami közben mutatná azokat, akik szembesülnek vele, hogy épp be vannak olvasva a tévében. Még viccesebb lenne, ha közte lenne 1-2 MTVA-s közfőnök.

Lorem Ipsum 2014.01.09. 14:17:25

btw a Philips mikor ünnepeli nevenapját?

Zb74 2014.01.09. 14:18:54

@fran7: "a népi-urbánus vitáról elhangzott kijelentés is nóvum volt"

Most sajnálom igazán, hogy lemaradtam az első adásról. Borzasztó kíváncsi lettem, mi köze van az 1930-as években lezajlott népi-urbánus vitának egy olyan műsorhoz, amely 1989-ről szól.

Luc Mandelor 2014.01.09. 14:21:15

no, rákaykálmán barátunk akkor magyar, hogy még a nevét is szégyenli, ezért lett filip...remélem ő lesz az első akit kiraknak az utcára, és szépen elszámoltatják.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.01.09. 14:24:52

Csak szólok, hogy az abortusztilalmat 1956 szeptemberében az Elnöki Tanács Elnökének törvényerejű rendelete (azért nem egy törvény, mert a magzatölés elve még a sztalini alkotmánnyal is ellentétes volt) törölte el. Már nem emlékszem, a Trv. címére, de annak nem volt legalább olyan álságos és hazug címe, mint amit Pusztai Erzsébet alkotott (~"A magzati élet védelméről"). Az eredeti abortusztörvény sokkal keményebb volt, az új valójában liberalizálta a magzatok kiirtását, az "AB-bizottság" helyett ÁNTSz-hez telepített "családvédő" védőnőkre bízta, no nem a döntést, hanem az adminisztrációt és a díjbeszedést. Amelyik megpróbál abortusz-ellenes agitálást folytatni, vagy a szőrmebundás felékszerezett "anya" nincstelenségi önbevallását megkérdőjelezte, az legjobb esetben rövid úton a legközelebbi "HHH" védőnői körzetben találta-találja magát. Nincs olyan magzatgyilkos nőgyógyász, aki elviselné, hogy még a paraszolvencia kifizetése előtt meggondolja magát a páciens, és legjobban a "szegény" díjmentes nők fizetnek ("Inkább az orvosnak adom, mint az államnak!"). Arra is megvan a protokoll, hogy a törvényi 12 hetes korlát után mikor milyen orvost kell venni, mikor milyen igazolást kell csatolni. (Megfelelően BNO-)kódolt elmegyógyász szakvéleménnyel gyakorlatilag a szülés megindulásáig megölhető a magzat.) Mondjuk Brüsszel most tovább ment: a gyermek-eutanázia engedélyezésével feltalálták a posztnatális abortuszt, egyben új nevelői eszközt is adva az édesanya(?) kezébe.
Az "életre méltatlan életek" megsemmisítésének eszméje ezzel a nácizmusból átáradt a liberális eszmekörbe...

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2014.01.09. 14:36:42

A műsor nem tökéletes, de feleannyira sem elfogult, mint ez az "objektív" kritika... :)

Soha nem az a kérdés, hogy van-e bárkinek is (ez még a vérfüggetlen bírókra is igaz) pártszimpátiája, vonzódik-e valamelyik politikai oldalhoz. A kérdés, hogy ez befolyásolja-e az objektivitását, negatívan hat-e a munkakörében elvárható függetlenségre. A Szabadság tér '89 készítői megpróbáltak a lehető legnagyobb odafigyeléssel objektívek maradni és talán valóban nem minden részletében sikerült ez a műsornak. DE: hiánypótló műsor, hiszen, 25 éve történt a rendszerváltás (felőlem nevezhetik változtatásnak, módszerváltásnak stb.) és sokan semmit nem tudnak róla (még úgy sem, hogy akkor már nem a csattogós lepkét tologatták az oviban...).

És tekintve ezt a "kritikát", inkább az "királyi" M1-el szimpatizálok ebben a témában, mint az ilyen "objektív, demokrata" blogokkal... :(

butter-k · http://napimorgas.blog.hu/ 2014.01.09. 14:44:10

Annak felsorolása, hogy filip honnan indult és hova jutott ízléstelen. Az ember 20 év alatt elindul valahonnan és megérkezik valahová. PL. az általatok nagyra becsült Krasznai Tünci 20 éve egy öregember pisijét itta most meg elénekelget, mégis szeretitek.

A műsor meg heti 40 perc, mégis milyen vitára vágysz SzabóZ? ennyi idő kb. ennyire elég. Pár jellemző dolog megvitatása az jobber szerkesztők és szakértők szemével. Az , hogy ilyen fiatal arcok lettek meghívva szakértőnek szerintem a célcsoportnak szól. Fiataloknak, akik nem is éltek 89-ben.Őket meg biztosan kurvára lekötné három "szemtanú" vitája. Szerintem ez a műsor nem akar ennyire komoly lenni, csak megmutatni, hogy kb. mi történt a magyarság legzsúfoltabb évében amikor lebontották a kommunizmust.

Ha lenne még 10 ilyen műsor a magyar tévéuniverzumban lehet, hogy ez szarnak számítana, de egysincs, így a nézhető kategóriába tenném.
És - legalábbis a tegnapi műsorban- nem volt történelemhamisítás egy hang sem. Max. annyi az igazság, hogy nem a teljes kontextust mutatta be, hanem csak kiragadott témákat, ami nem baj,mert ez nem egy dokumentumfilm.

Hawks 2014.01.09. 14:52:03

@segantini: "A Gyárfás, Orosz, Aczél fémjelezte brigád megfelelt a közszolgálati média függetlensége felett őrködő személyiséged elvárásainak?"

ÉS AKKOR MI A CSÖCS VAN, ha ők faszok voltak? Akkor csináljunk helyette még nagyobb faszok vezette fideszes műsort? Ember, a ti oldalatokon csak ennyi az érv a balfaszságokra: a Gyurcsány is fasz volt, meg a Bajnai meg az szdsz. ÉS???? Akkor a fidesz nyugodtan lehet fasz? Megáll az ész.

(u.i. a napkeltébe legalább rendszeresen meghívtak ellenzéki politikusokat, közéleti személyiségeket, még néhányan ha oltári parasztul viselkedtek is, lásd Fábry)

VAN MASIK 2014.01.09. 14:53:03

Rákay Philip-nek mindenben igaza van HALAL AZ mszp-RE AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.01.09. 14:55:55

Az melyik részben lesz, amikor Orbánr Viktort kérdezik a "térdre, csuhások!"-ról? Vagy az csak urban legend?

avionics 2014.01.09. 15:02:03

"a győztesnek mindig igaza van" -szól a mondás... a blogíró a vesztesek oldalán van... látszik is az íráson

fran7 2014.01.09. 15:09:09

@Zb74: Lehet nem fogalmaztam pontosan a népi-urbánus szembenállásról mondta el a csóka, hogy a 80-as évek közepéig mindkettő a megtűrt kategóriába tartozott. Utána állt csak az egyik mellé a kultúrpolitika. Sőt, addig emmellett inkább össze akarta őket ugrasztani.

semmiselesz 2014.01.09. 15:10:33

@avionics: a baj ott van, hogy mindenki vesztes lesz ebben a fene nagy demokráciában.

2014.01.09. 15:19:54

talán én még élni fogok amikor a következő szörnyű kommunista rendszerről lesznek 50 év múlva filmek, ahol felsorolják bűneikként a fidesz szavazók és gyerekeik budapesti lámpaoszlopokra történt felakasztását. mind rajta vannak a listán.

Vitéz Kőbányai Világos 2014.01.09. 15:20:20

@fran7: Érdekes egy figura vagy te: a köztévétől nem vársz objektivitást, egy véleményblogtól viszont igen.
Mellesleg elég sötét egy lyukból keveredhettél ide, hogy ha a népi-urbánus vita, és a mai konnotációi nóvumként hatnak, és pont egy huszonéves Fidel ittas köcsög kell, hogy a szádba rágja. (Valszeg éppen ezért hiszel el bármit arról, amit mondanak neked a mai vonatkozásairól, hát hajrá! Neked szól a műsör.)
A Kádár-rendszer, illetve a 3. köztársaság időszakán népesedéspolitikai kérdéseiről pedig még legalább 2 releváns álláspont van a műsorban elhangzottakon kívül. Az oké, hogy izélő Filipnek pont ez tetszik, az viszont pont a közszolgálatnál fura, hogy a többi még csak szóba se kerül. Az ember - cui bono - óhatatlan arra gondol, hogy ezt a műsört pont azért rendelték, hogy a magadfajta szájába rágja a nekik tetsző magyarázatot.

fran7 2014.01.09. 15:21:52

@Sárkánykönny: A gond az, hogy a rendszerváltást kevesen érzékelik sikernek, miközben azért valamennyire siker volt. Egy puhadiktatúra sem szokott puskalövések nélkül kimúlni.Nézd meg a jugoszláv, román, orosz példát. Egy gazdaságilag, társadalmilag becsődölt ország át tudott állni a parlamentáris demokráciára, ugye ezt nem szokták hangsúlyozni, pedig fontos, illetve a piacgazdaságra. Rohadt nagy siker. Csak rengeteg embernek kudarc és egy ilyen műsor meg számtalan hasonló segíthetne ennek belátásában, hogy legyen egy olyan közmegegyezés, hogy a rendszerváltás jó dolog volt. Szerintem van ilyen. Hiszen, aki a Trabantjából átült egy a legrosszabb nyugati kocsiba az tudja, hogy milyen illuzió volt a 80-as évek jóléte. Aki a 90-es évek elején járt Ausztriában, Olaszországban tudja, hogy a piros Lada, balatoni nyaraló,mennyire szürke volt az ottaniak jachtjai és kocsijai és üdülöi mellett. Ahogy a kor ruhái közötti különbség. Ezt mindenki tudja, csak néha nem akarják kimondani. Pedig kellene. Az m1 talán most ezt próbálta meg. S ha ezen a téren nem lesz közmegegyezés, akkor hol?

fran7 2014.01.09. 15:28:06

@Vitéz Kőbányai Világos: Hú, nem vagy gyenge a következtetéseidben. Mindenben mellélőttél. De nem ez a lényeg. Én csak annyit akartam mondani, hogy azért az nem járja, hogy egy kritika a tévés műsorvezető bűnlajstromával kezd. Kimondva kimondatlanul: bármi is történjék ebben a 40 percben ez nekem nem fog tetszeni, nem, nem fogom meghallani a másik véleményét, nem, nem vagyok hajlandó azt belátni, hogy a másik nézőpontja is érvényes legyen. Ha azt gondolod, hogy így kell indítani egy cikket, rendben van, de én nagyon nem így gondolom. De szabóZ-ének joga van ehhez, csak akkor más ehhez füződő jogait nem kellene elvitatni. Ezt nem szabóz tette, hanem a hozzászólók némelyike.

stoppos76 2014.01.09. 15:41:06

Jópár éve volt az a vicces-retrós műsor a nyolcvanas évekről. Azon legalább jót lehetett nosztalgiázni. Ezen meg.... Hááááát. Sokáig tartott, de végül ki tudtam rá verni...

zorki 2014.01.09. 15:42:40

@fran7: Mondjuk azért van elég sok kérdés, ebben a népi-urbánus kultúrpolitikai vitában.
Egy érdekes: Hova helyeznéd az akkori(!) Fideszt? A megnyilvánulásaikkal 1994-ig sokkal inkább az urbánus kultúrpolitika mellett voltak. Akkor még őket is kistafírozták?:DDD
Szal, jóval bonyolultabb ez a kérdés.
De amúgy, én fából vaskarikának találom a nyolcvanas évek végi kulturális életre ráhúzni egy évtizedekkel az előtti kultúrvita mezét és máig erőltetetten fenntartani ezt a szétválasztást.

Úgy gondolom a népi-urbánus vita felélesztése a két rendszerváltó tábor közötti civakodás arról, hogy ki is volt kevésbé kommunista?:DDD

zorki 2014.01.09. 15:47:16

@zorki: Egyébként a rendszerváltás körüli bajok azzal kezdődtek, hogy a rendszerváltó pártok nem vállalták a nagykoaliciót.
Sok mai probléma gyökerezik onnan.

semmiselesz 2014.01.09. 15:57:28

@fran7: "Hiszen, aki a Trabantjából átült egy a legrosszabb nyugati kocsiba az tudja, hogy milyen illuzió volt a 80-as évek jóléte." sok szar leselejtezett svájci meg holland golfok, óriási élmény volt. Drágább szarabb után gyártott alkatrészeket venni hozzá még nagyobb élmény volt. Apámnak volt egy 3 éves szamarája a szomszédnak meg egy szar 2 es golfja ami minden szombat délután felnyitott motorháztetővel tátogott a garázs előtt, ja diesel volt mert ugye az olcsóbb üzemanyag volt, pláne szőkítve.
Magyar ne lopj! felirat Ausztriában a Billa és a diszkont boltokban.

fran7 2014.01.09. 16:04:03

@zorki: Nyilván bonyolultabb ennél. Mondjuk én egy teljesen természetes ellentétnek tartom a népi-urbánus ellentétet. Egészen más a témája egy polgári Kosztolányinak, Márainak, mint mondjuk Móricznak, Veress Péternek, s egészen más az eszköztáruk. Ezzel nem lenne gond, ahogy a Fradi-Újpest ellentéttel sem. Csak a harc ne az egymás elpusztításáról, ellehetetlenítéséről vagy marginalizálásáról szóljon.
Mondjuk az általam említett nóvum magyarázta azt meg nekem, miért fordult az antikommunista SZDSZ és holdudvara olyan könnyen az MSZP felé. Megvalósítva ezzel a legnagyobb hátraarcát a magyar politikai életnek a rendszerváltás után. Ami megváltoztatott mindent. Mert ezzel a Pestre felköltözött első másodgenerációs Fidesznek vissza kellett fordulni a gyökereihez. Egy felcsútinak nem nehéz önmagában felfedezni a népi, konzervatív vonalat. Ugyanezt egy rózsadombinak, vagy erzsébetvárosinak elég nehéz lenne.
S egy irodalmi apróság, hogy mindez mennyire megváltoztatja a játékszabályokat. Kertész Imre azt mondta, hogy a Sorstalanság ugyannnyira szól a Kádár rendszerről, mint a Holokausztról. Ahogy a főhős nosztalgiával gondol a haláltábori ebédekre. Na, ezt az értelmezést, nem nagyon szokták emlegetni vagy marginalizálni.

goodsector 2014.01.09. 16:05:57

Szélső jobb vagy szélső bal propaganda egyre megy. Nagyon kezd már kis hazánkban ez hasonlítani a Goebbelsi vagy a Rákosi hírgyártásra.
Először is verjük szét az oktatást, elvégre a teljesen lehülyített embereknek mégiscsak könnyebb beadni, a végtelenített baromságokat...gonosz EU, liberálbolsevikkarvalytőke, rizsacsökkentés, stb, stb...
Agy-mosottaknál, meg azoknál akik mindig másokat hibáztatnak saját nyomorúságos sorsukért, ezek kiváló hívószavak, és ehhez valóban van érzéke Orbánnak.
Aztán ha még ez sem elég jöhet egy kis ideológia "átképzés". Kezdhetjük a nagyon sok értelmes munkát végző közmunkásokkal. Mondjuk rajzoljon napocskát meg felhőket a "szerencsétlenje", ha már kirúgták az állásából oszt a közvagyonból akar "élősködni".
Ha még ez sem segít akkor bízzunk abban, hogy az Zemberek gondolkodása, vagy emlékezőtehetsége szelektív, és csak arra fognak emlékezni amit mi sulykolunk minden média felületen, csatornán.
Ilyen szempontból érthető a közmédia teljes elfoglalása, szervilis, seggnyaló, tehetségtelen emberekkel való feltöltése.
Persze a droidokat az sem érdekli, hogy itt is úgy folyik ki a pénz(a közpénz, a mi pénzünk...), mintha csapból öntenék. És itt jönne a riposzt, hogy az elmúlt8évben is ez volt. Hát nem hiszem. Ezekhez képest a Gyárfás féle napkelte is csak ipari tanuló volt...
Csak egy baj lesz itt ezzel a szép Orbáni elgondolással, hogy ez nem a 40-50-es évek, és az emberek egy része nem agy-mosott, és talán nem is lehet azzá tenni.
Tehát végső soron csak kevés lesz ehhez "Kurva anyátok Philip" elvtárs, remélhetőleg...
Marad a megfélemlítés, rosszabb esetben a másként gondolkodók kiutalása.Igaz ez már valamilyen szinten ma is zajlik. A "normális" keresőképes csendben elhagyja az országot, vagy tesznek róla, hogy elhagyja az országot...
Szép jövő elé nézünk, ahol már a múltunk is hamis, de megérdemeljük, mert hagytuk...
Rendszerváltozás....hagyjuk már!B meg!

randomuser1 2014.01.09. 16:06:30

én csak ertéelklubot nézek(néha tévékettőt)
a köztévé új, pinára emlékeztető logója csábítóan hatott az elején, de rá kellett jönnöm, átverés, nem igazolja a mögöttes tartalmat.

fran7 2014.01.09. 16:10:54

@semmiselesz: Ne is mondd az értelmetlen Golf-imádat Magyarországon, ki tud készíteni. Én másfél éve ültem át négyütemű Trabantból egy 98-as Civicbe. S előtte Samarám és 601-es Trabantom volt. Tehát a megkönnyebbülés még friss élmény bennem. Nem szégyellem a kocsijaimat, azokra volt pénzem. Csak tudom, milyen nevetséges ilyen kocsikra 5 évi fizetést kiadni. Miközben milyen autókkal lehetett volna járni, nem ötévi fizetésből.

10 000 2014.01.09. 16:21:04

Az Index főoldalán miféle újságot olvas a faszi a képen?
Az első oldal teljesen sima, mint egy fémlap. Fejléccel, nagy képekkel. Egy olyan görbe szövegsorral a lap közepén, mintha képregény lenne.
A belső lap szintén természetellenesen sima. A felénk néző oldalon ugyanaz a tördelés, de képek nélkül.
Aztán az utolsó lapon látszik, hogy valamikor félbe volt hajtva, plusz nagyobb a mérete, mint az előzőek. Az oldal tetején középen a lap címe sokkal rövidebb, mint a túlságosan is jól olvashatóan kétszer is odahamisított ujságcím.

semmiselesz 2014.01.09. 16:22:47

@fran7: és akkor még nem svájci frankos hitelből ment az átbaszás, volt még pénz a cihában meg a 2 szintes tetőteres csház sem kellett jelzálogjognak.

fran7 2014.01.09. 16:30:11

@semmiselesz: Ugye ez volt a világ 8. csodája átlag havi 10500 Ft-os fizetésekből miképp tellett többszázezres autókra? Mondjuk akkor az állam önmagát adósította el, az se volt eredményt tekintve sokkal jobb. Az emberek csak utánozták a 80-as évek gazdaságpolitikáját.

randomuser1 2014.01.09. 16:32:16

@10 000: és mielött megkérdeznéd, igen, a fa direkt van elötte ilyen kicsavart perspektívával.

jennings1 2014.01.09. 16:36:55

@fran7: de ezzel kapcsolatban viszont tévedett: ha igazi szakértő lenne, határozottan kellett volna visszautasítania a népi-urbánus ellentét nyolcvanas évekkel kapcsolatos felemlegetését. Illyés 1983-ban bekövetkezett haláláig ugyanis értelmetlen lett volna ilyenről beszélni. És vita, vagy ellentét formájában lényegében 1988-ig nincs is jelen (főleg azért nem, mert viszonylagos egységbe kovácsolta pl, az írótársadalmat az Írószövegség körüli "harci" helyzet). Másrészt abban az időben már nem "egy" párt volt, hanem kettő vagy több az "egyen" belül: lehet, hogy Aczél inkább szimpatizált az urbánus vonallal, de Pozsgai annál inkább a népiessel, ami egyenesen torkollt a lakitelki meghívásába, és még Berecz is ott volt a pályán ekkoriban. Népies-urbánusnak "nevezhető" konfliktus lényegében a rendszerváltással jelenik meg újra. A népies-urbánus vita lényegét (azt, hogy alapvetően az emberi kisszerűségről, irigységről, kapzsiságról, hatalomvágyról szól) a legjobban Sárközi Márta ragadta meg, akit aztán nem lehet elfogultsággal vádolni egyik oldal irányába sem. (In: Menedékház - Sárközi Márta emlékkönyv. Magvető, 2004. 38-39) Engem inkább az gondolkodtat el, hogy a doktorandusz oktatói közül egy sem vállalta el, hogy szerepeljen a műsorban...

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.01.09. 16:45:26

Röviden a műsorról:

1. Nekem nemcsak a DTK-s díszletre emlékeztetett, hanem volt Veiszer Alindának egy MIÉRT c. műsora (régen volt) - youtube-n vannak fent még részek, mert a mediaklikk.hu-n már nem lehet elérni-, csak ott a közönség (többnyire diákok) is kérdezhetett közben. És a vendégeket nem egymás után hívták, hanem egyszerre és előfordult, hogy egymással is vitatkoztak.
2. Abortusz elég kényes téma a világban, nem tudom miért erőltette Rákay ezt a témát egy '89-es témájú műsorral kapcsolatban. Mintha szervezetten történt volna az abortusz az egész országban a Kádár korszak idején.
3. Csak nekem volt zavaró a sok felbukkanó szöveg a beszélgetés alatt?
4. Vezérigazgató-helyettes a műsorvezető, egy stúdióban folyó beszélgetés, és mégis külső gyártás.Khm... ezek szerint egy ilyen minőséget nem tudtak belső munkásokkal megoldani.

trazz 2014.01.09. 16:48:18

@horcsogpofi: Az ilyen műsorokra azért van szükség, mert az istenadta nép ideológiailag még nem eléggé képzett... :D

fran7 2014.01.09. 16:50:28

@jennings1: Szerintem nagyjából ugyanazt mondtam mint te. Vagy ha nem, akkor azt gondoltam. Az, hogy különbség van a két oldal között az természetes, de ez igazi ellentétbe, ahogy írtad csak a 80-as évek második felétől volt lehetséges.
S ami külön jó pont a hozzászólásodban, hogy az MSZMP-ben rejtett módon többpártúság volt. Csak ezt kevesen merik kimondani. Ha jól emlékszem Elek István mondta, hogy még a kisgazda szellemiség is ott volt az MSZMP ernyője alatt. S ezért tudtak könnyedén új pártok kinőni a semmiből, mert rejtetten már léteztek. S ezért lehet felsorolni a Fideszesek közt annyi volt állampárt tagot. Csak az állampárt már ahonnan ők jöttek egészen más volt. Nyilván nem a Grósz és a többiek szintjén, de mutatóban volt ott Szűrös és Pozsgai is. Csak ennek kibeszélése egy közismert vád elfelejtését jelentené. S akkor ki kellene találni valami újat. Nyilván lenne számtalan csak az már fáradtság.

jennings1 2014.01.09. 16:55:54

@butter-k: Tévedsz. Volt ilyen műsor, Visszajátszás 1989-2009 volt a címe, szintén egy éven át ment és mutatta be, hogy mi történt az elmúlt - akkor még - húsz évben. És ezerszer jobb volt, mint ez. Ez egy gyenge rádióműsor tévében közvetítve, nevetséges, szinte már paródiának tűnő formai elemekkel (a szerencsétlen nyeretlen kétéves szakértőket úgy konferálva fel képben-hangban, mintha egy-egy Klicskó vagy Madár közeledne a börtönfolyosószerű díszletben, az elhangzó gyengécske nyolcvanas évekbeli vicc alá kevert bágyadt nevetés és taps stb., az egészen elképesztően modoros narrátorhangról már nem is beszélve). Ennek a műsornak - szerintem - két nagy baja van: 1. ez még rossznak sem rossz, mert középszerű, és annál rosszabb egy televízióban nincs; 2. szemmel láthatóan - hiszen tévéműsor - egy politikai, ideológia megrendelésre készül, nem az a célja, hogy a rendszerváltásról szóljon, hanem hogy a fennálló hatalom ideolgiai elképzeléseit közvetítse a nézők felé. (Árulkodó volt, amikor az egyik szakértő véletlenül "rendszerváltásként" emlegette az időszakot, és a műsorvezető tekintete láttán riadtan és botladozva korrigálta az úzusnak megfelelő "rendszerváltoztatásra".

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.01.09. 17:20:53

@jennings1: vicc alá kevert bágyadt nevetés
Az tényleg feltűnő volt.

Zoltán Furik 2014.01.09. 17:25:30

@EurovisionFan: Az ATV-t nem kellene ehhez a szenny tv-hez hasonlítani.

cölöb 2014.01.09. 17:31:27

Úgy szeretem ha egy ilyen magát intelligensnek gondoló kis komcsi ír egy ilyen blog szerű butaságot és a taknyos orrát törölgetve elégedetten hátradől!

Horváth James 2014.01.09. 18:00:45

Jo cikk. Rakay Ripacs Philip egy csunyan megtevedt fiatalember.... apro bepillantast nyujt Orban rothadt rendszerebe...

Horváth James 2014.01.09. 18:03:54

Jo cikk. Rakay Ripacs Philip egy csunyan megtevedt fiatalember.... apro bepillantast nyujt Orban rothadt rendszerebe...

zorki 2014.01.09. 18:31:28

@fran7: 1989-ben nem volt népi-urbánus ellentét, az eltelt évtizedek alatt megváltozott a társadalmi helyzet. A városok kevésbé lettek urbánusok -rengeteg betelepülővel- a falvak meg kevésbé lettek falusiasok.
A társadalmi ellentmondások ebből a gyors változásból, de legfőképpen a társadalmi rendszer elhallgatott általános feszültségeiből, az egyéni szabadság korlátozásából adódtak.
Közben ezeket az ellentmondásokat a félpiacosodás, félpiacnyitás szabadabb utazás lehetőségeivel félig-meddig sikeresen elkendőzték. Mindez persze csak hatalmas adósság felhalmozásával sikerült.

Ezek miatt A Fidesz fiatal politikusainak, nem biztos, hogy volt hova visszafordulnia. Ezt Orbán Viktor egy nagyon korai interjűjában be is vallotta.
A korai Fidesz a fiatalos lendülete, hevülete, bátorsága, nyiltsága, harcossága, a változásba vetett hite miatt volt szerethető azoknak is, akik nem voltak hívei. Ebből mára inkább csak a harcossága maradt. Nem visszafordultak a gyökereikhez, hanem oda, ahol rés volt. Ez jelenti az egyik hátrányukat.
A másik pedig az, hogy ők sem és egyik párt sem mert úgy neki indulni az első választásnak, hogy volt MSZMP tagokat nem jelöl a Parlamentbe. Ezért nem elég meggyőző tőlük a mai MSZP kommunistázása sem.

barsled 2014.01.09. 18:36:03

@fran7: A műsort nem láttam, nem is nézem, nem is arra reagálok, hanem a hülyeségeidre:
"Úgy gondolom elég okos emberek nyilatkoztak és még az abortusz kérdésben elhangzott magyarázat is elég logikusnak tűnt, amit nem nagyon mertek kimondani, hogy plusz egy gyerekkel minden családban, már 10 évvel előbb megbukott volna gzdaságilag a komminuzmus által kínált kimondatlan alku."
Namost ez kb. annyira logikus, értelmes és igaz kijelentés, minthan azt mondanánk, hogyha az én nagymamám, meg a tiéd is, meg mindenkié villamos lenne, , akkor összeomlana a villamoshálózat.

"a rendszerváltás előtt néhány évvel már az urbánusok mellett állt a korabeli kultúrális vezetés, s ezzel kistafirungolta a szívének kedves embereket, a hét szűk esztendőt jelentő rendszerváltásra."
Ezek azok a hazugságok, amelyeket mantrázva még bölcsnek is gondolják magukat egyesek. Pl. Amikor Demszkyt kergették akkor épp stafírozták az urbánusokat, amikor Orbánt, akkor verték a népfiakat? Vagy amikor a pb-tag Pozsgay Bírót és Lezsákot támogdta-védte, akkor éppen az urbánusokat stafírozta?

Nem bonyolultabb kissé a dolog, mint a mantra?

2014.01.09. 18:38:45

@fran7: "Mert ezzel a Pestre felköltözött első másodgenerációs Fidesznek vissza kellett fordulni a gyökereihez. Egy felcsútinak nem nehéz önmagában felfedezni a népi, konzervatív vonalat." - óóó, yeah és kurvára meggyorsítja a felfedezés folyamatát, hogy a 94-es választásokon a mandátumok csak 5 %-át szerzi meg ennek a drága jó, akkor még radikálisan liberális felcsúti embernek a pártja. Aztán hirtelen népi lett, meg nemzeti. Ne haragudj én nem hiszem, hogy a FIDESZ-t bármiféle ideológia is vezetné, le van öntve bőven álnemzeti kokárdás mázzal (révedjünk vissza múltba, egy olyanba, ami soha sem létezett), de annak csak az a funkciója, mint mosóporon a csomagolás.

2014.01.09. 18:43:51

@barsled: az a gyanúm, a mai 50-es és attól idősebb korosztályt ki fogják irtani, mert ők (mi) még tanúi vagyunk a rendszerváltás körüli történéseknek.

apro_marosan_petergabor 2014.01.09. 18:44:04

@horcsogpofi:
Mi szükség?
Mindössze az, hogy 1947-1989-ig hamisított történelmet tanult az ország. Te is. És ez az úgynevezett rendszerváltás óta ez nem sokat javult.
Sajnos sok idő, míg megszületnek a megfelelő történelem könyvek, és felnőnek a jól tájékoztatott koponyák. A már bevasalt agyuakat nehezebb terelni, de még annak is van értelme.

Sok idő, míg a megfelelő nemzettudat kialakul. De van időnk.

fran7 2014.01.09. 18:49:06

@zorki: Én nem résnek nevezném, hanem egy erőtérnek, ahol helyet találtak maguknak és politikailag önállóak maradhattak. Nem tudom, hogy mennyire volt ez tudatos tőlük és mennyire a fiatalság lehiggadásával járó beérés. Majd megmondják a politológusok.

­regress 2014.01.09. 18:54:16

Ez a CC blog egyre szarabb.

Rendszeres fikázása a jobboldali műsoroknak. Persze a legtöbbet okkal fikázzák, de baloldali műsort véletlenül se, pedig azokra is legalább annyi ok lenne.

De speciel ez a műsor ez hiánypótló.

Rendszerváltás elött és utána is az MSZMP és utódpártja nyomására hamisított történelmet adtak az adók, és a ballib bérencek.

Lehet hogy a blogíró a hamisított történelemmel beíri, de szerencsére a magyarok többsége tisztába van a kommunista tetvek módszereivel és tetteivel, ami az MSZMP-ből az MSZP-n keresztül máig kísérti hazánkat.
Az ország privatizáiónak nevezett lerablásától kezdve, Antall Józsi ügynöklistával zsarolásától, az ex-ügynökök minden pártba, minden vállalatba beépítésén keresztül, a 2006-os beazonosíthatatlan karhatalmistákkal kiveteleztt ellenzékiek tömeges megveretéséig.

A kommunnizmusban meg ettől is gecibbek voltak nagyrészt ugyanezek a tetvek.

A blogíró meg szívjon gázt, ha nem tetszik neki az igazság.

apro_marosan_petergabor 2014.01.09. 18:58:12

@Sárkánykönny:
@horcsogpofi: Nekem erről az a mondás jut az eszembe: "Aki sokat néz vissza a múltba, az seggel megy a jövőbe."

Aki nem ismeri a saját történelmét, az könnyen elköveti ugyan azokat a hibákat a saját jövőjében is. Amellett meg lehet vezetni mindenféle marhasággal.
A zsidók sokat foglalkoznak saját múltjukkal, annak sötét fejezeteivel, a holokauszttal - helyesen.
Szerinted viszont ezért seggel mennek a jövőbe?

EzVan:) 2014.01.09. 19:03:02

@­regress: milyen hiánypótló? kálmika nem lopott még eleget a nerből?

1 milliárdból csinál a köztv vezérigazgató helyettese egy külső gyártású beszélgetős műsort. sima hűtlen kezelés, 5 év sitt.

végül is csak kb 920 milliót lopnak el, te meg tapsolsz hozzá. gratulálok. gondolom téged is fizetni kell valamiből a demagóg kommentjeidért.

­regress 2014.01.09. 19:11:08

@EzVan:):

Sokkal többet fizettek a komcsik azért, hogy a hamisított történelmet beszopjad évtizedeken keresztül.

EzVan:) 2014.01.09. 19:22:34

@­regress: ezek szerint téged fizettek a komcsik, vagy most fizetnek a komcsik. minden beszólásod árulkodik.

zorki 2014.01.09. 19:33:25

@fran7: Nekem nincs különösebb gondom a váltással, hisz inkább azt mondanám, hogy néppárti irányba léptek, amerre a radikalizmus és a liberalizmus elegye nem vitt volna el. A polgári jelszó még nyerő is volt. Valahogy az is elfelejtődött.
Ugyanakkor -csak egy példa- az rendben van, hogy a pártszövetségesnek vannak a vallással összefüggő ideológiai megfontolásai, és a szövetséges kedvéért ebből is megvalósulnak dolgok, de emiatt az ideológiát még nem kell átvenni.
A CDU-CSU-t hoznám példának, ahol jól érzékelhető különbségek vannak, de a közös kormányzást ez nem zavarja.

fran7 2014.01.09. 19:54:36

@zorki: Azt a részét, ami a kereszténységgel való kapcsolatáról szól a Fidesznek, leírtam, de kitöröltem. nem akartam újabb frontot nyitni. Meg az már nagyon messzire vezetne. A Fidesz a KDNPvel egyértelműen a CDU-CSU-t másolja. Úgy, ahogy.

lyken 2014.01.09. 19:55:57

"Elsőre félelmetesen hangzik, hogy éppen Rákay Philip beszéljen nekünk a Kádár-rendszer végéről, de már a műsor címe is rejt két jó hírt: egyrészt úgy tűnik, hogy a szabadság még mindig fontos azért, hiszen bármennyire csábító, mégsem Nemzet Főtere ’89, vagy mondjuk Kussoljatok, majd a Közgép megnyeri utca ’89 lett a műsor címe"

Vajon sorra veszi majd, hogy a mostani fideszben akkor épp ki volt MSZMP politikus, titkosszolgálatos, besúgó, vagy csak párttag? Igazán megható lenne történelmi műsorban látni, hogy a fülkeforradalom után ugyanazok kormányoznak mint akik 89 előtt megmondták a frankót.

­DezInf 2014.01.09. 20:02:50

@lyken:

Tudod majom az van, hogy Orbánról, meg Lévai Aniikóról több tucat nyilvános III/III-as jelentés van fent a neten.
Amit olyan geci spiclik jelentgettek, mint a GYurcsány aki jelentgetett a Pécsi Dialógus csoportról.
ÉS olyan tetves kis komcsik elemezgettek, mint pufajkás Horn GYuszi, Kovács elftárs, vagy Lendvai cenzorhölgy.

Itt van egy kis ízelítő azon tanárok beszámolójából, akik Gyurcsányt tanították az egyetemen:
www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA

lyken 2014.01.09. 20:08:05

@­regress: "De speciel ez a műsor ez hiánypótló.

Rendszerváltás elött és utána is az MSZMP és utódpártja nyomására hamisított történelmet adtak az adók, és a ballib bérencek"

Alábbi listát kopipészteltem, reméljük hiánypótlóan feltárja a múltjukat végre a nemballibmédia:

MSZMP tagok:
Járai Zsigmond – MSZMP-tag
Matolcsy György – MSZMP-tag
Martonyi János – MSZMP-tag
Pintér Sándor – MSZMP-titkár
Schmitt Pál – az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH) alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban
Hoffmann Rózsa – MSZMP-tag
Mikola István – MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke
Stumpf István – MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke
Fónagy János – MSZMP-tag
Vonza András – MSZMP-tag
Ligetvári Ferenc – MSZMP-tag
Chikán Attila – MSZMP-tag
Boros Imre – MSZMP-titkár
Turi-Kovács Béla – MSZMP-tag
Harrach Péter – MSZMP-tag
Kerényi Imre – MSZMP alapszervezeti titkár
Pozsgay Imre – MSZMP PB-tag
Szűrös Mátyás – MSZMP KB-titkár
Boross Péter – MSZMP-tag
Balogh Gyula – MSZMP-tag

A Kommunista Ifjúsági Szövetség (KISZ) tisztségviselői voltak:
Orbán Viktor – gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár
Varga Mihály – KISZ-titkár
Rogán Antal – KISZ-titkár
Deutsch Tamás – KISZ-titkár

Ja, és óhatatlanul felmerül az emberben két kérdés a fenti lista után, ami a NAV botrány esetében is felmerült:

1. A Fidesz ugyanúgy nem tárta fel az ügynökmúltat mint az MSZP... Vajon miért tartott össze a két párt ebben a kérdésben is?
2. Mennyi ex-ügynök lehet a Fidesznél is, ha ennyire fontos volt a kérdés eltussolása?

Lehet alaptalanul merül fel ez a gondolat, de lehetett volna könnyedén tisztázni, hogy szó sincs ilyesmiről. Nem kell vakkomondorozni meg a nőszüljönakkornemverikmegezni.

Fisk 2014.01.09. 20:11:50

@­DezInf: és ez hogy jön ide? Attól még lyken állítása igaz, a Fidesz tele van volt komcsikkal. Akik ugyanúgy jelenthettek Orbánról és Mrs. Orbánról.

­regress 2014.01.09. 20:13:56

@lyken:

Nagyon vicces kis lista..
EGyrészt hazugságok is vannak benne.
Pl Orbán nem volt egyetemen KISZ titkár csak gimiben, mint ahogy Rogán, Varga meg a többiek is.

Szöges ellentétben az MSZP prominenseivel akik egyetemen is aktívan nyalták a KISZ seggét, majd az MSZMP KB-ig vitták, akik a beísúgó hálózatot üzemeltették.
Pl GYurcsány, aki jelentgetett a Pécsi Dialógus csoportról.
Majd Bajnaival akarta újjáéleszteni a KISZ utódszervezetét.

Ezek között nincs egy MSZMP KB tag se, amivel tele van az MSZP.

MSZMP tag pedig mindenki volt, aki középvezetői állást el akart érni.
De a pártban ezek közül egyik se politzált, szöges ellentétben az MSZP tagokkal akik az MSZMP-ből egyenest oda kerültek.

lyken 2014.01.09. 20:17:15

@­DezInf:

"http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA"
Igen, ez komoly probléma. Ilyenekből van a Fideszben és az MSZP-ben is.

"Tudod majom az van..."
Óvatos lennék, fentebb az egyik elvtársad azt ajánlgatta azoknak akiknek nem tetszik az igazság, hogy szívjanak gázt.
Bár lehet, hogy igazság alatt jobboldali dogmákra gondolt és az is lehet, hogy liberális módon csak a vele egyet nem értőket gázosítaná el. (Nem lenne meglepő, történt már ilyen a történelem során, hogy a nagykonzervatív kicsit meleg volt és kicsit liberális)

gothmog 2014.01.09. 20:18:15

Ó hát jönnek a választások, megint elő kellett bányászni a múlt bűneit meg a legvidámabb barakkot. Elfelejtették, hogy legutóbb se működött.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.01.09. 20:19:25

@­regress: Khm, csak halkan jegyzem meg. Nem volt kötelező az MSZMP tagság ahhoz, hogy középvezetői állást kaphass. Abban az időben már nem nagyon, amikor a most ultrapolgári urak és hölgyek még vígan párttagok voltak.

lyken 2014.01.09. 20:33:45

@­regress: "Orbán nem volt egyetemen KISZ titkár csak gimiben..."
LOOL

"Szöges ellentétben az MSZP prominenseivel..."
Azért van abban valami mókás mikor a Fidesztagok rendszerszolgaságát az MSZPtagok rendszerszolgaságával mentegetik. Mint mikor azzal mentegetik a Közgép tendernyeréseit, hogy de az emeszpések is loptak. Gratulálok. Akkor most ez fog menni még 100 évig?
Basszus! A MI PÉNZÜNKÖN HÍZNAK!

"Pl GYurcsány, aki jelentgetett a Pécsi Dialógus csoportról.
Majd Bajnaival akarta újjáéleszteni a KISZ utódszervezetét."
Ki nem szarja le? Nézd meg az ügynök kérdés eltusolását. Egyik kutya, másik eb. Nagyon nem akarják hogy kiderüljön. El lehet kezdeni ezen rugózni. Sőt, még azon is el lehet kezdeni rugózni, hogy Orbán egy régi videón a Ferkót tartja egyedüli tárgyalóképes félnek, aztán lehet siránkozni. Viszont a tény az, hogy túl sokmindent nem tett le senki az asztalra.

Az elmúlt 24 év sarkítva:
Antal kormány: nagykereszténység a köbön, taxisblokád
Horn kormány: Viktor meg a Fidesz hirtelen nagykeresztények lettek, Bokros csomag
Orbán kormány: polarizálták az országot, félidőre mindenki utál mindenkit
Elmúttnyócév: Fidesz azzal kezd, hogy mindenben be fog tartani, mindent akadályozni fog. Így is tettek. Szocik osztogatják a pénzt, mintha sose fogyna el. SZDSZ az összes liberálist konzervatívvá teszi az országban a féregségével. A válság a pártok nyakába robbantja a szarosbödönt.
2. Orbán kormány: A szocik lopkodása után az emberek azt hiszik, hogy rosszabb már nem lehet. Azt hiszik, hogyha lesz kétharmad, akkor a tisztességes cserkészfiúk rendet tesznek. A srácok ehelyett mindenhova saját embert tesznek, majd egyeztetés helyett átveszik a kormányrudat minden szinten. Aki nem szimpatikus az a földrajzinévbizottság sorsára jut. Megint polarizálódik az ország, de mostmár dőlnek külföldre az emberek.

Nem látom azt, hogy bárkinek lenne terve, hogy hova tart az ország. Nem látom, hogy ténylegesen bárki akarna tenni az országért.
Nem látom azt, hogy akárki a mai politikából letett volna bármit az asztalra ami indokolná azt a vérmes kiállást amit itt tapasztalni sokak részéről mindkét oldalon. Korrupt tetvek mellett állnak itt ki nagyon sokan. És büszkék rá. énpolitikusomjópolitikus

িচলেদীদসজৃ (törölt) 2014.01.09. 20:38:34

Belenéztem ebbe a műsorba. Döbbenet. Erre nincsenek szavak. Mindig azt gondolja az ember, hogy már nem lehet lejjebb, és aztán rá kell döbbennünk, hogy de igen, van.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.01.09. 20:53:26

"a kommunisták az abortuszszabályozással akarták kiirtani a nemzetet"
Ja, előtte meg a teljes abortusztilalommal :) v :(

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.01.09. 21:00:37

@Jonah Goldberg: Jah, kérlek, ilyen névvel evidens, hogy téged mindentől kiráz a hideg, ami magyar. Mondhatnám, hogy minket, magyarokat meg tőletek ráz ki a hideg, de ez nem lenne pontos. Nekünk inkább hányingerünk van tőletek, izéktől. Jelszó: alííííjjjaaa!

­regress 2014.01.09. 21:15:16

@lyken:

Nézd a magadfajta munkásőrök, pufajkások, és ügynökök hamisították eddig is a történelmet.

Elegünk van belőletek, és ha zavar az igazság, akkor beszéld be magadnak, hogy te a jóért köptél be embereket, a nagy kommunista álmodér.

lyken 2014.01.09. 21:38:00

@­regress: Erről beszélek. A mostani kormánypárt semmivel nem jobb, mint az elmúttnyócév kormánya, vagy mint a Horn kormány volt. De egyesek mégis habzószájjal védik. Ezek az egyesek habzószájjal nekiugranak bárkinek aki kimondja, hogy a kedvencpártja Magyarország adójából él. Mégpedig igen jól él. A gyerekeid meg az unokáid jövőjén hízik, ha úgy tetszik. Viszont ez téged például nem zavar. Mert így úgy érezheted, hogy végre neked van igazad. Nem kell gondolkozni, csak örülni. Megdöbbentő.

"Elegünk van belőletek..."
Ezt egyrészt mellécímezted. A másik: ha tényleg eleged van a felsoroltakból, akkor ezen nézeted a Fideszre is kiterjed? Vagy itt egy kicsit liberálisabb vagy és a fideszes exkommunista jó ember, az ő múltját nem kell felemlegetni? Csak kérdezem.

"Elegünk van belőletek..."
Meg erről is beszéltem. A polarizálásról. Arról a mentalitásról, hogy aki nem velünk van az ellenség. Rád férne, hogy megnézd "A tanú" című klasszikust.
Lehetek orvos Londonban, lehetek informatikus Svájcban, lehet hogy akkor léptem le, mikor Feri azt mondta, hogy el lehet menni. Lehet azért, mert elegem lett a kilóra megvehető emberekből meg abból, hogy semmi nem lesz jobb, mert megéri polarizálni. Mert jó üzlet. Neked odáig terjed a felfogásod, hogy aki a fideszt kritizálja az baloldali, liberális. Ha rossz napod van, akkor talán még zsidó és homokos is.
De ha ellenségnek kell tekinteni azt aki kimondja, hogy ezek ugyanúgy lopnak mint az eddigiek, akkor te magad támasztod alá, hogy ez a banda se jobb és igazak az általam felsoroltak. :-)

RÖVIDLÁTÓ 2014.01.09. 21:50:43

@­regress:

Keres az ápolód!
Ideje a bogyókat beszedni.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2014.01.09. 21:59:38

SzabóZ színvonalas visszatérése a C:C-re.
Jó írás. Remélem, megmarad az utókornak.

az övezet gázai 2014.01.09. 22:59:50

Ezt a Kálmán gyereket(Rákay) anno a boldog '80-as években megagyaltam Szekszárdon, az Alisca ltp. környékén. Nem kellett vón'?

sey21 2014.01.09. 23:58:57

Folyik a hablaty. Annyira kíváncsi lennék, hogy a mai "nagyok" (parlament) közül hány ügynök, mennyi meleg, mennyi köztörvényes volt? A KSH dolgozik az ügyön?

amc 2014.01.10. 00:03:07

@az övezet gázai: " Nem kellett vón'?"
dehogynem, jól tetted, csak most már válts
új nickname-re, mert ha elolvassa, tudni fogja, hogy
ki vagy.(vagy sokan mások is megverték? elképzelhető):D

Black Hole 2014.01.10. 00:28:37

Érdekes világ lett magyarországon. '91-ig egy embert láttam, aki '56-ról nyilvánosság előtt mert beszélni. A katonaságnál '81-ben egyedül engem nem tudtak beléptetni a KISz-be. Aztán '91 után kiderült, hogy senki nem volt párt tag, és '56-os hős az is, aki '57-ben született. Komcsik komcsiznak komcsikat. Valamikor '85 körül mondta egy kollégám, aki akkor volt kb 50 éves, hogy ha az oroszok valami csoda folytán haza mennének, az országot akkor is az MSZMP vezetné, csak más néven. Kiröhögtem. Nem kellett volna. Nemrég mondtam valakinek, hogy azok akik a parlamentben ülnek, szerintem mind megtalálnák a piros könyvet a padláson. Azt kérdezte, hogy szerintem fel kellene menniük a padlásra érte? És emberek képesek egymásnak ugrani, hogy fidesz, vagy mszp, na ez a megdöbbentő számomra.

70vr70 2014.01.10. 06:58:13

@­regress: Sorolj már fel légy szíves fikázandó baloldali műsorokat, ha megkérhetlek! Természetesen, mivel a kritizált műsor a közszolgálati, szigorúan objektív televízióban megy, az általad említett baloldali műsort is az mtv-ről választhatod ki.

R.Miki 2014.01.10. 08:29:39

@Black Hole:
Hát igen... vannak a narancs színű (túl sok hogy felsoroljam) komcsik, a piros (Gyurcsi, Szarházi,...) komcsik, a nagyon vörös komcsik (Thürmer elvtárs megvan még?), a fekete cigánygyűlölő komcsik, a magukat keresztény néppártnak nevező (alkesz) komcsik...
És van a Dopeman!

Hülye mind, én mondom, a reiki súgta meg!

randomuser1 2014.01.10. 08:59:51

@Black Hole: hát, a történelem már csak ijjen, ha az uralkodó elitet nem köti fel a másik, hatalomban érdekelet elit által feltüzelt csürhe, akkor a hatalom marad, a jónép meg várja a csodát.

Sárkánykönny 2014.01.10. 10:43:08

@apro_marosan_petergabor:
Azért nem gondolod, hogy kicsit erős túlzás a 80-as éveket a holokauszttal egy napon emlegetni?! Vagy nem olvastad, hogy én nem a Rákosi-korszakról írtam????
Nagy különbség van egyébként a múlton rágódás és az emlékezés között! Ők emlékeznek és nem "rágódnak"!

CheetaRabbit4 2014.01.10. 10:48:37

Nem értem a problémádat. Attól, hogy az MSZ(M)P igyekezett fogcsikorgatva mosolyogni a '89-es eseményekhez, már rendszerváltónak kéne nevezni? És ki csinálta a rendszerváltást: az MDF, vagy a vörös kokárdás Demszkyék, akik csak elszabotálták az ocsmány paktumukkal és a taxis blokáddal, és az első adandó alkalommal összebútoroztak az abszolút többséget szerző MSZ(M)P-vel? Az abortusz a '70-es évektől kezdve a 20.(!) hétig korlátlanul szabad volt! Gyakorlatilag most is mehet abortuszra, aki akar, ha nehezebben is, de legalább odáig eljutottunk, hogy a 12 hetes magzat már jogalany.
Philipet ócsárolni csak mert a kormánypárt rendezvényeit vezette és a Hír TV-ben is dolgozott, kicsinyes szemétkedés.

CheetaRabbit4 2014.01.10. 10:51:04

A korlátolt '50-es évek sztálini kommunizmusát a '70-es évektől kezdve egyre jobban átszűrte a gátlástalan liberalizmus mind erkölcsökben (szocialista erkölcs), mind gazdaságpolitikában (IMF-tagság, eladósodás, GMK-k). A '90-es évek MSZ(M)P-je nem csinált mást, mint átnevezte magát szociáldemokratává, egyébként ízig-vérig kommunista, csak ebben a "modern", liberális formájában. Ma is.

CheetaRabbit4 2014.01.10. 10:56:08

Még egy gondolat: állatira dühös lennék, ha Ágh Attila meg Kende Péter elemezgetné a rendszerváltás eseményeit. A holoakusztról meg nyugdíjas SS-tiszteket kéne kérdezgetni?!

Hülye aki elolvassa! 2014.01.10. 11:44:49

Rákay Fidesz szimpatizáns, innentől kezdve balos médiamunkásoktól értékelhető, objektív kritikára a tevékenységéről nem lehet számítani.

Black Hole 2014.01.10. 13:35:35

@R.Miki: Thürmer? Erre csak egyet tudok mondani, és ne érts félre, mert ezt nem azért mondom, mert egyet értek vele, de a magyar politikusok közül egyedül az ő gerincét lehetne eltörni. A többé nyúlik mint a takony. Egyedül ő nem fordult szélirányba, és nem tagadja le pofátlanul a múltját. De csak ennyi benne a pozitívum, és nem több, nehogy félre érts!

Black Hole 2014.01.10. 13:48:41

@Emmanuel Goldstein: egyszer, kb '79-ben, a pályafutásom kezdetén, nagyon össze rúgtam a port a főnökömmel. A kollégáim össze szaladtak a balhéra, ráadásául olyan dolog miatt ment a műsor, ami miatt ők is szívták a fogukat. A főnökkel mi osztottuk egymást, a kollégák meg mondogatták, hogy "mi mondtuk neki főnök, mi szóltunk neki, mi mondtuk, hogy baj lesz,... stb. Balhé lezajlott, főnök elment, a kollégáim meg nekem kezdték el mondani, hogy "hú, bazmeg, ennek jólmegmondtad". Oszt' én meg csak annyit mondtam nekik, hogy "a kurva anyátok". Szóval ezzel a mentalitással mit lehet kezdeni? Ülni a fotelban, vagy a kocsmában, aztán mindenkinek a kurva anyját, de csak szóban! Abból nem lesz baj.

DezInf 2014.01.11. 10:01:09

@­DezInf:

Na mizu nicktolvaj?

Saját neveden nem mersz naffijú lenni?

Merd már magad felvállalni szerencsétlen fidextoprongy:))))

Nagyon szeretsz más bőrébe bújni te kis ferdehajlamú szellemharcos:D

A lopott nickeken való hozzászólásokért is fizet a futtatód?

A nicktolvajok is jobban tejjesítenek!!!!

Vizibolha 2014.01.12. 10:08:08

Az ismetles veget elcsiptem, az egesz musor tenyleg olyan volt, mintha a Philip ur tanarkent vizsgaztatta volna a kis csori szakerto(ke)t. Komolyan, a vegen vartam a jegyet, de az kimaradt... lehet megbukott szegeny ;/

Venesz 2014.01.13. 21:36:36

Amikor az első rész elején elhangzott, hogy a személyi jövedelemadót bevezették a kommunisták, és így egycsapásra átlagosan 11 %-kal csökkent mindenkinek a jövedelme, na nekem itt volt elég. Ez nem nevezhetjük véleménynek, mert ez tényállítás. Hamisan. Mert úgy történt az szja bevezetése, hogy mindenkinek felbruttósították a bérét olyan mértékben, hogy a leendő nettó fizetése megegyezzen az addigival. Tehát senkinek sem csökkent a jövedelme, nem 11 %-kal, legfeljebb egy-két forint plusz-mínusz adódott a kerekítésből. Aki már akkor is dolgozott, tudja, lehet, hogy az MTVA állományában mindenki fiatal?

Terror Dzsoni 2014.01.28. 07:45:15

Érdekes, hogy a kommunista diktatúráról mennyi szét szót tud az intendáns úr, a jelenlegi diktatúráról mért nem esik szó? Mert a kommunizmus sem volt fenékig tejfel, de a mai demokráciának csúfolt szabad rablásnál még az is jobb volt...

Akinek meg nem csípi a szemét a műsor egyértelmű szándéka a történelem hamisításra, az egy hülye barom! Az pedig nem álláspont, hogy a kommunisták is hamisítottak, hanem egyszerűen csak strucc-politika!

2014.02.10. 20:02:11

MTV1 ajánlóról korábbi nyilatkozat:
Király-Szombathy Zita,(MTVA) kommunikációs vezetője: A közmédia műsorai iránt érdeklődő közösség tagjai, nézőink és hallgatóink vannak a fekete-fehér képeken.

ma 19.30 h-kor: Philip Szekszárd.

Nézi!
süti beállítások módosítása