A Homelanddel a Showtime húzott egy okosat, és abba a környezetbe vitte el a (kém)drámát, amit olyan jól ismernek az amerikaiak, a kertvárosba, ahol az Irakból kiszabadított Brody őrmester lakik kedves kis családjával. Az FX a The Americans fejlesztését nagyjából akkor kezdte el, amikor a Showtime a saját sorozatáét, így nem is fogjuk rá hogy nyúlás, de az alapfelállás azért valahol hasonló: kémek laknak a Lila akác közben. Spoileresek leszünk.
A szovjetek hidegháborús kémprogramja sok filmest és tévést megihletett már, az Alias egyik epizódja egy olyan városban játszódott például, amiben az oroszokat képezték ki az amerikai társadalomba való beépülésre, a főszereplő anyjáról nem is beszélve, aki meg ugye azért érkezett az USA-ba, hogy Jack Bristow felesége legyen, és így kémkedjen a CIA-ügynök után. A The Americans rendkívül lendületes pilotja a nyolcvanas évekbe, pontosabban Ronald Reagan elnöksége idején játszódik, és egy olyan párról szól, akik oroszok, de amerikaiaknak adják el magukat, gyerekkel, kertvárosi lakkal, tokkal-vonóva, csak Fidó, a kedves labrador hiányzik a tökéletes képből.
Közben persze kémek, de nagyon: az asszony, ha kell, szájjal szeret egy külgyminisztériumi lúzert, aki a szopatás közben árulja el a hivatali titkokat, a faszi meg az álcázás nagymestereként szedi ki az infót a gyanúlan FBI-titkárnőből. A pilot az alapfelállás felvázolásán kívül két-három konfliktusforrást is belenget, a szomszédjukba például egy kémvadász FBI-ügynök költözik, Philip, a férj ki akar szállni a buliból, de Elizabeth olyan hithű orosz, akit nem lehet Oreo keksszel és légkondícinált nappalival eltántorítani az anyaföld szeretetétől, és akkor még ott van az orosz felettesük, aki egyszer csak megjelenik, hogy megkavarja a szart picit.
A pilot nemcsak nekünk, hanem szinte az egész tévés kritikustársadalomnak bejött, mert a színészek, különösen Keri Russel (Elizabeth) és Noah Emmerich (Stan, az FBI-ügynök) jó, de Matthew Rhys, az orosz-amerikai családfő sem lóg ki nagyon a sorból, csak valahogy túl merev az arca ahhoz, hogy mindig hiteles lehessen. A sorozat ráadásul jól, bár kissé szájbarágósan alkalmazza az elkerülhetetlen flashbackeket is - kifejezetten érdekes az, hogyan ismerkedtek meg a szereplők még valahol Moszkva-alsón, és hogyan képezték ki őket, a múlt itt nem hézagkitöltő, hanem a sztori szerves része.
Ami nagyon tetszett még, az a vágás, amivel egy egyszerű emberrablást is iszonyú feszültté és tempóssá tettek a készítők. A képi viágból nekem hiányzott a nyolcvanas évek erőteljesebb ábrázolása, bár a Russellre adott, derék fölé érő farmer, az odavág rendesen. Tévésorozattól meglepő módon az akciójelenetek is nagyon stimmelnek, a verekedések egy pillanatig nem tűnnek megrendezettnek, akit itt eldobnak, annak szar, ez látszik a mozdulatokon. Érdekes, izgalmas pilot jó színészekkel - ennél többet nem vártunk a sorozattól. Értékelés: 5/4,5
Leadfoot 2013.02.01. 14:33:22
Mióta az első híreket hallottam a sorozatról, többször is elképzeltem a helyzetet. Egy ilyen szituációban valami elképesztő módon kell figyelni a látszat fenntartására, a rejtve maradásra (ami persze irtózatos feszültségeket és pszichés terheket tud szülni).
Erre ezek mit tesznek? A nyílt utcán üldöznek és rabolnak el embereket, aztán éjjel kiengedik a garázsukban, hogy bunyózzanak vele egy jót, miközben a szomszédban figyel egy kémelhárító FBI-legény. Meg elmegyünk randizni a KGB-safehouse-ba a KGB-fejessel. Meg elmegyünk megruházni azt, aki sunázná a 13 éves lányunkat. Mert így nyilván rejtve lehet maradni 10-20 évig…
Szerintem ha egy (két) kém így viselkedik ebben a szituban, két hét alatt lebuknának.
A két főszereplő találkozása jó téma, hiszen hiteles házaspárrá kell válniuk. A megvalósítás már annál bénább volt.
Ami számomra igazán vonzóvá tudná tenni az Americans-t, abból elég keveset kaptunk: a főszereplők helyzetének a bonyolultsága, ennek minden gyakorlati és pszichés terhével együtt. Pl. hogy évtizedeken keresztül hogy tudják elérni, hogy a saját gyerekeik egy árva félmondatot se halljanak meg a “melóról”. Ilyesmik. Na meg hogy ezeket a dolgokat senkivel nem beszélhetik ki egymáson kívül, el kell temetniük magukban az aggodalmaikat, kételyeiket, félelmeiket.
A fickó vívódása, hogy dobbantson-e, szintén rendben volt, ott érezni lehetett a feszültséget és a kétségeket, amik belülről feszítik szerencsétlent. A himnuszt éneklős jelenet talán a kedvencem volt (azzal együtt, mikor az új szomszéd elmondja, mit melózik).
A színészek jók, az alapsztori jó, szóval egyelőre biztosan maradok, de remélem, hogy kicsit átgondoltabb lesz a történetvezetés.
Faby 2013.02.01. 16:42:05
Érdekesen hangzik, megnézem.
the_daver 2013.02.01. 18:54:29
gaknab 2013.02.01. 20:37:49
NPeete 2013.02.01. 21:02:45
nevetkőzzcsakszopnifogsz! 2013.02.02. 01:40:11
justbabbling (törölt) 2013.02.02. 11:00:31
Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2013.02.02. 13:36:56
A lebukás-félelem, a ki-is-vagyok gyötrődés, a szomszédra-gyanakvás paranoiája, ezeket nem lehet érezni igazán, nem voltak erősek.
És hát hiányzik nekem is a 80-as évek feeling.
Ami e legjobban sántít, hogy a férj az aki inkább gyökeret eresztene, és a feleség a keményvonalas szovjet. Inkább fordítva lenne életszerű, ha már szült két gyereket, azoknak a jövője inkább az anyának lenne fontos. Főleg az ő gyerekkorára emlékezve.
De ami miatt mégis nézem egy darabig az utolsó 2-3 perc, a garázsos éjjeli jelenet, mert ebben benne volt mindaz amit a hsz elején hiányoltam.
Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2013.02.02. 13:48:31
garnéla mák 2013.02.02. 16:53:50
egyelőre én is fenntartásokkal kezelem a sorit, de adok neki esélyt, már csak az FBI-os csóka miatt is.
saks 2013.02.04. 08:56:53
A Homelandhez hasonlítani meg tök hülyeség (csak a rejtetten a kertvárosban a közös), mivel a két sztori teljesen más - ne felejtsük el, hogy az ikertornyok után radikálisan változott a felállás.
saks 2013.02.04. 09:00:41