Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Bulvárfaktor, Magyarország

2012. december 17. 13:21 sixx 103 komment

winning.JPGKétmilliós átlagnézettséggel, komoly vetélytársak nékül letarolt szombat estékkel búcsúzott az X-Faktor harmadik évada, amiből ismét kiderült, hogy az RTL nagyon ért a műsorkészítéshez és a bulvárhoz. Már ha ez bárkinek is kétséges lett volna eddig. A kiválóan megírt történet vége az lett, amit előre lehetett borítékolni, egy olyan énekes nyerte meg a kocsit, a pénzt és az utazást, aki ebben a mezőnyben valóban az egyik legjobb volt, ráadásul férfinek született, és ez a párcentis anatómiai különbség most forintmilliókat jelentett számára.

Az évadot úgy rakta össze az RTL, ahogy az eddigieket, szeptemberben elkezdék a válogatókat a szokásos bikicsunájozó szerencsétlenekkel és az adásonként felvonultatott pár jobb énekhanggal. Persze előre lehetett tudni, hogy lesznek olyanok, akik nem azért jutnak tovább, mert annyira jók, hanem azért, mert eladható történetet lehet nekik írni, ilyen volt Csobot Adél, Stone vagy Jimmy fia Krisztián is, és a formátum kötöttsége miatt (kellenek az együttesek is) tovább rugdosták a PJZ-t, Like-ot és Spiritet is, akiknek semmi keresnivalójuk nincs egy tehetségkutatóban.

A tábor nevű szakaszban az énekesek szépen bekerültek a fröccsöntött skatulyákba, két-három jobbnak tűnő hang kiesett, gondolom azért, mert nem sikerült nekik jó háttértörténetet írni, nem volt egyetlen halott kutya, vagy aranyhal sem a múltban, ami miatt elkezdtek énekelni, és még egy nyüves rúdtáncos fotót sem akartak eltitkolni. Márpedig egy ilyen műsorban a hang nem elég, ide kell az X, a faktor, amit a mentorok úgy emlegetnek, mint azt az ismeretlen összetevőt, amitől majd egy énekesből sztár lesz, miközben mindenki tudja, hogy ez nem más, mint a bulváros háttér és a gondosan felépített médiacelebség kellemes elegye és kész.

adel.JPG

Csobot Adél lett a Jónő, aki a lábát villantotta minden adandó alkalommal, Jimmy fia Krisztián a Tragikus sorsú tehetség, aki az apja árnyékából igyekezett kilépni, de a Shakespeare-i szabályoknak megfelelően elbukott, Fehér Zoli a Nagy visszatérő szerepét kapta, Oláh Gergő lett a Nép szimpatikus gyermeke, Antal Tímea pedig az Egyszerű falusi lány, aki a mozgólépcsőre is rácsodálkozik, aztán majdnem nyer, és így tovább, ezeket a karaktereket a brit, amerikai vagy ausztrál kiadásban is megtaláljuk. Az X-Faktor pontosan olyan valóságshow, mint a Való világ, csak itt nem kurvaanyáznak a félpucér főszereplők, hanem énekelnek.

A mentorházból továbbjuttatott énekesek aztán az első élő adásban döbbentették meg igazán a nagyérdeműt. Arra mindenki fel volt készülve ugyan, hogy az előre felvett, aztán stúdióban megpiszkált hangfelvételeken elviselhetőnek tűnő énekesek élőben nem fognak olyan jól megszólalni, mint korábban, de arra aztán tényleg senki nem számított, hogy a tizenkét indulóból ketten tudnak csak énekelni, a többiek meg kétségbeejtőbb küzdelmet folytatnak a hangokkal, mint Orbán Viktor a felsőoktatási tandíjjal. Erre eddig azért nem nagyon volt példa, jó, egy-két gyenge hang mindig akadt, de olyan adásra azért nem emlékszem az X-Faktor első két kiadásából, amiben mindenki hamis lett volna, az egyik indulóból pedig pillanatok alatt memét generálhatott volna az internetes népművészet.

jfk.JPG

Abban is első volt ez az évad hogy ilyen sok félprofi, lemezen is éneklő, évek óta haknizó indulót nem láttunk még, sőt, a döntőben két, a rivális Megasztárból korábban kihajított induló énekelt. Nincs elég tehetség az országban ahhoz, hogy évente három ilyen műsor is lekaszálja őket (Csillag születik, Megasztár/Voice és X-Faktor), nem lehet annyi csiszolatlan gyémántot prezentálni a kvázi valóságot két kanállal habzsoló nézőknek, hogy egy idő után ne legyen köztük legalább nyolc rettenetesen középszerű, vagy annál is rosszabb. A mentorok a nekik kiosztott versenyzőkkel kellett, hogy dolgozzanak, remélem senki nem gondolja, hogy Malek Miklós nem hallotta, mennyivel jobb volt Jáger Kinga a mentorházban, mint Csobot Adél, és Keresztes Ildikó sem azért vitte magával Jimmy fia Krisztiánt a döntőbe, mert olyan fasza a hangja (nem az), hanem azért, mert az RTL-nél rájuk építették az egész évadot.

És amikor nincs elég jó hangod, akkor eladod a műsort másképpen. Nekilátsz felépíteni Csobot Adél karrierjét az elkerülhetetlen pinamagazinos címlaplányság felé, Jimmy fia Krisztián minden rezdülését kitolod a Blikk-címlapra, és közben sms-szavazatokat tarhálsz az élő adásokban üvöltöző Ördög Nórával. Pont mint a cirkuszban: a szakállas nő is csak akkor jön elő a függöny mögül, ha kifizetjük a belépőjegyet, és a kétfejű birkecset sem mutogatják ingyen. Ez is hozzátartozik a műsorhoz, csak nem olyan émelyítő mértékben, mint ahogy az idei évadban tapasztaltuk.

pjz.JPG

Az RTL nagyon is odafigyelt arra, mit gondolnak a nézők a versenyzőkről, és menet közben úgy alakította a dolgokat, hogy minden klappoljon. Jimmy fia Krisztiánt addig tartották bent, amíg lehetett, aztán amikor a népharag már kezdett érdekesebb mértéket ölteni, ejtették, és váltottak Csobot Adélra, akire onnantól fókuszálták a média figyelmét - közben a két valóban jó énekesről csak az unos-untalan ismételgetett mantrákat tudtuk, gereblye, Erdély, feleség, szakítás, néptánc, közmunka. Oláh Gergőt és Antal Timit hagyta a csatorna dolgozni, mondjuk rajtuk látszott leginkább, hogy szeretnének nyerni, és nem csak azért jöttek el a műsorba, mert nem volt jobb dolguk, vagy mert így akarták feltámasztani a haknikarriert.

Maga a műsor pont olyan volt, mint eddig, megvalósításában, azaz szigorúan technikai szempontokat figyelembe véve vérprofi. A kamerák minden fontos pillanatot elkaptak, a színpad pedig kétszer akkorának tűnt, mint a Voice-ban, ahol pedig dupla annyi helye volt az énekeseknek, mint az X-Faktorban. Ebben az X-Faktor (meg úgy amúgy az összes RTL-műsor) a többi magyar produkció fölé nő, ezt nem lehet elvitatni tőlük. Azt a vizuális szennyezést, amit az élő adásokban láthattunk, viszont még a legnyugodtabb természetű filmfőiskolások is nyugodt szívvel anyázhatták.

nora.JPG

A ledfalra vetített giccsek, a mentorok és az énekesek öltözete, az elbaltázott koreográfiák hétről hétre hozták a frászt az emberre, a legbénábbak meg akkor voltak az RTL-nél, amikor a közszájon forgó eseményekre reagáltak mondjuk űrhajósnak öltöztetett Ödög Nórával és a döntőben látott szörnyű Gangnam style-os lovacskázással (amit még Geszti magánszámával is megfejeltek).  

A mentorok végigasszisztáltak a színjátékot, a dalválasztásba nem tudni, mennyire szóltak bele, de szerintem nem nagyon, épeszű ember nem ad Bon Jovit Jimmy fia Krisztiánnak, és nem engedi a PJZ-t a színpad közvetlen közelébe sem. A műsorban néha összekaptak, máskor beszóltak, az utolsó adásokban pedig csak dicsértek - ez is egy szerep, ezt is el kell játszani. Őszinte pillanatra csak párra emlékszünk, Malek Miklós és Geszti Péter néha zsigerből esett egymásnak, és Malek kétszer is úgy könnyezett, mint akit tényleg meghatott Antal Timi előadása.

timi.JPG

A végére persze minden úgy alakult, mint a népmesében, a jó elnyerte jutalmát, legyűrte az akadályokat és közben nem korrumpálódott. Az ilyen forgatókönyveket Hollywoodban is imádják, egész ipara van a romantikus vígjátékoknak, amelyekben pont úgy bukik el a főhőst elgáncsolni igyekvő vicces genyó, mint a Goldeneye című nótával reménytelen harcot folytató énekes az X-Faktorban. Nem háboroghat az igazságérzetünk, jó a szájíz a végére, lehet tolni a következő évadot jövőre, amiben új mentor ékezik Malek Miklós helyére, és biztos lesz nagy visszatérő is, miért is ne, a dráma mellett a kiszámíthatóság is nagyon kell a nézőnek. A kérdés csak az, jövőre lesz-e vajon legalább két olyan hang, aminek érdemes drukkolni?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reccs 2012.12.17. 13:35:44

Hát, szar dolog a burnout.

mr.louie 2012.12.17. 13:37:23

Miki távozik a mentorok közül? Akkor a színvonal megy még lejjebb. Lehet tanul az X-faktor a Voice-tól, és egy korábbi "felfedezettjüket" ültetik oda?

rockjano 2012.12.17. 13:42:50

Kétségtelenül profin csinálja az RTL csak egy idő után ez is kifárad...

A Voice most frissebbnek tűnik, persze még nem volt élő adás majd meglátjuk

Bár a TV2 valahoyg soha nem tud annyira profinak tünni...

Aureliano Buendía ezredes 2012.12.17. 13:45:25

"megvalósításában, azaz szigorúan technikai szempontokat figyelembe véve vérprofi" -nem, egyáltalán nem az, hanem vállalhatatlanul balkáni.

Ördög Nóra végig üvölt, mint akit nyúznak.
A szavazás vége olyan, mint egy betelefonálós kvízjáték: még negyven másodperc, most hívjon, de tényleg, tényleg.
Az SMS küldésre való buzdítást egy török kofa megirigyelné, az nem mer ennyire pofátlan lenni.
A győztes kihirdetése előtt annyi idő telik el, hogy azalatt olimpiát is lehetne rendezni
Ördög Nóra nem beszél magyarul

Még sorolhatnám, de a lényeg, hogy technikai szempontból is hiányzik mindenfajta jó ízlés. Ripacs, tolakodó, harsány műsor. A német verzió pl. sokkal visszafogottabb eszközökkel éri el ugyanezt a hatást. Az profi.

Hegyjáró Manó · https://hegyimano.hu 2012.12.17. 13:48:23

Amúgy sixx, tetszik az összefoglaló.

Mindhárom szériát végignézve, szvsz a tűrhető műsortól eljutottunk a legmélyebb bulvár színvonalig, minden tekintetben.
Ezt még végig szenvedtem morogva, de a 4. szériát tutira nem nézem majd. Elég lesz majd sixx beszámolóit elolvasni... :) Az legalább feldob :)
És Antal Timi miatt meg haragszom erre a szennyvízcsatornára....Simán neki kellett volna nyernie ... >:-(

jarics 2012.12.17. 13:49:21

Utolsó mondat nagyon költői lett, az egész írás meg remekre. Éljen sixx, a vitriolos F-1 szakértő!

sixx · http://comment.blog.hu 2012.12.17. 13:49:48

@Aureliano Buendía ezredes: az sms-szavazás évek óta pontosan ugyanilyen itthon, ez már sajnos ipari sztenderd nálunk. a műsorvezető üvöltözésének pedig ahhoz nem sok köze van, amit írtam.

horcsogpofi 2012.12.17. 13:51:05

Kontraszelekció.

Senkiházi majmok parádéja, hogy egy nagy embert is idézzek.

Inkább ilyen dolgoknak kellene publicitást adni:
www.kulturpart.hu/gitarverseny/

Itt valódi emberek, valódi dolgokat csinálnak, minden mellébeszélés nélkül.

Senkiháziak kezében van a popszakma...

jarics 2012.12.17. 13:51:29

lehet tudni, mennyi sms-t küldtek be?

sixx · http://comment.blog.hu 2012.12.17. 13:52:19

@horcsogpofi: azt belátod igaz, miért nem működik a tévében?

Aureliano Buendía ezredes 2012.12.17. 13:52:31

@sixx: Már hogyne volna! Egy technikailag tökéletes műsorban a rendező rászól a műsorvezető fülére, hogy vagy befejezi az üvöltözést és ember módjára szól 2 millió nézőhöz, vagy tarkón lesz vágva menten.

ac3^BB 2012.12.17. 13:52:41

Malek Mikit nem igazan lehet potolni, remelem lesz az a penz amiert beul ujra ;)

takácsbálint (törölt) 2012.12.17. 13:55:21

a megasztár három évadot bírt ki. az x-faktor kettőt.

takácsbálint (törölt) 2012.12.17. 14:02:48

@horcsogpofi:
ahhoz valakinek szakítani kellene a nemzeti televíziózással. ugyanis azt mindegy, hogy a kincstár, vagy a piac szervezi. elborítja a politika és a bulvár.

változás akkor lesz ha valakinek eszébe jut egy 25 milliós piacon kárpát-medencei televíziót gründolni. arról elugorva 50 millióson volt monarchia-belit. 100 millióson duna-mentit. 200 millióson közép-európai csatornát indítson. persze akkor már akkora lenne, mint a bertelsmann.

egy tisztességes médiavállalkozásnak ezt az utat kell bejárnia. eddig senkinek sem sikerült. igaz, próbálkozások se voltak.

takácsbálint (törölt) 2012.12.17. 14:06:38

@okos róka:
megasztárból egész pontosan 6-ot. az x-faktorból is lesz 4.

askenázi geci 2012.12.17. 14:07:59

egy apró különbség, hogy az amerikai verzióban csak a műsor alatt lehet szavazni, INGYEN, és minden számról csak egyszer.
tehát nem az ostoba aljanép dönti el ki a legjobb, akinek a cigire és emelt díjas sms-re mindig van pénze de a számláit már b.szik befizetni.

Let's 2012.12.17. 14:11:05

Kerianyut tudnám nélkülözni a későbbiekben...

idiesel 2012.12.17. 14:17:54

Tegnap besírtam Nóri szövegén. Itt van a kezemben a boríték, ami azt jelenti, hogy nálam van a boríték. Szép keret mondatot rittyentett :D

Balt 2012.12.17. 14:22:40

@takácsbálint: Nem mindegy, hogy mi a neve? Nekem is csömöröm van egy ideje ezektől a műsoroktól (bár a végére mindig belefolyok...), de talán mégis jobb minden szempontból a Big Bráner által meghágott VV-nél. (Sajnos attól tartok, utóbbiak még mindig nemző és fogamzóképesek...)

horcsogpofi 2012.12.17. 14:23:12

@sixx:

Miért ne működne a Tv-ben?

Nem lehet kiállni egy gitárral vagy akármilyen hangszerrel, és improvizálni?

Inkább nézzük ezt a mainstream fost, olyan zenékkel, amiket 25 millióan elénekeltek már nagyon szépen.

Hol van az újdonság, az egyediség?

Ha én ilyen műsort csinálhatnék, csak saját számmal lehetne jönni, vagy maximum egy jó feldolgozással.

Ami megdöbbent, hogy még mindig van igény ezekre a karaoke műsorokra.

sixx · http://comment.blog.hu 2012.12.17. 14:25:01

@horcsogpofi: gondolom, te a kereskedelmi tévézést is ördögtűl való babonaságnak tartod.

RTB 2012.12.17. 14:27:24

@idiesel: "itt a kezemben az a boríték, amiben az van, ami egy életre megváltoztathatja az életét"

ha nem lenne terhes, akkor az írnám, hogy péklapátot neki

Kazimír 2012.12.17. 14:27:25

..és a mese végeztével a győztes az összes résztvevővel együtt hamar a hakniturné-buszban találja majd magát, hogy azután azután teljes átéléssel adja elő magát a falunapokon másfél tucat alkoholistának, stáb és háttér nélkül (tisztelet a nagyon kevés kivételnek)
Bár ezzel nyilván tisztában voltak már akkor is amikor jelentkeztek a műsorra.

Nem fanyalgás, úgy gondolom a többségre tényleg ez vár, ha ebből szeretne megélni.

2012.12.17. 14:27:51

@horcsogpofi: Az biztos tök jó lenne, de sajnos a kutyát nem érdekelné. Mielőtt felsikoltasz, azt számold, hogy a kereskedelmileg fontos, átlagos tévénézők közül senkit.

Balt 2012.12.17. 14:29:25

@Balt: Ja: merthogy a minta, a kiszavazósdi abból ered, tehát BB és VV vér szerinti szülei minden ilyen műsornak.

Off(?): Az időbeli egybeesés (jó kifogás...) miatt sajnos nem követtem a királyi Röpülj pávát, pedig talán érdemes lett volna. Pláne, hogy Herczku Ági messze többet tett le az asztalra a maga műfajában egyedül, mint a Mega-X-Voice összes mentora és szereplője együttvéve...

takácsbálint (törölt) 2012.12.17. 14:29:30

@sixx:
minden való kereskedelmi tévébe. csak az üzemméretet kell eltalálni. egy ilyen gitárfeszt ha rendesen közvetítik, akkor 20-25 milliós piacon érné el a 2-2,5 milliós nézettséget. coca-cola univerzalizmust ugyanúgy mellé lehet rakni. az nem igaz, hogy 30-80 collos kijelzőre csak a szart lehet felkenni.

Balt 2012.12.17. 14:31:28

@Balt: @Kazimír: "(tisztelet a nagyon kevés kivételnek)"

Jabocs, igaz: Rúzsa Magdi tényleg kivétel.

sixx · http://comment.blog.hu 2012.12.17. 14:32:33

@takácsbálint: ha ez így lenne, lennének gitáros tehetségkutatók az amerikai piacon, ahol a pénz ugye minden. de nincsenek.

2012.12.17. 14:38:51

@takácsbálint: szerintem nincs igazad, hozzáteszem sajnos. Egy gitáros műsor csak akkor lehetne sikeres, ha a 18-49-es célközönségnél betalálna, jelentős nézettséget hozva. namost a lakosság nagyrésze nem ért a gitározáshoz, ergo leszarnák, hogy valaki hogy gitározik, egyszerűen nem tudnának különbséget tenni szar, jó, és kurva jó gitározást között, ellenben az énekléssel, ahol azért az egységsugaró néző is érzi a különbséget. A gitározás továbbá nem adna elég teret az arcok bemutatásához, megkedveléséhez, mert ha valaki kiáll a színpadra és gitározik, az sosem lehet olyan értékű produkció az átlagembernek, mintha valaki koreográfiára énekel, amihez ugye egy komplett dal társul, ellenben a gitárvirtuózok előadásával. Az is nagy probléma lenne, hogy a kétbites néző, ha zenéről van szó, dalokban gondolkodik, énekesekben. Ha instru számok mennének, nem lenne nekik kapaszkodó, nem ismernék, nem tudnák énekelni. Ha lenne hozzá ének, akkor meg az énekest figyelné, értékelné, szeretné/utálná mindenki, a gitáros senkinek nem jutna eszébe. Lássuk be, a gitár főképp a rockzene hangszere, és ilyenformán rétegműfaj. Lehet, hogy én a fotelen pattognék, ahogy valaki Slayer szólókat nyom a tévében, de ez ezerből 3 embert érdekelne. A kertévé mindig a legáltalánosabb szükségleteket elégíti ki, ebbe semmilyen rétegdolog nem fér bele.

takácsbálint (törölt) 2012.12.17. 14:42:25

@Balt:
a népnemzeti repülj páva ugyanolyan szar, mint az x-faktor. ott a zsűri attól olvad el, hogy valami "magyar". de akármilyen rötyögésre azt mondja. lényeg, hogy népiesch legyen.

kárpát-medencei folklór kellene magyarokkal, tótokkal, ruszinokkal, oláhokkal, székelyekkel, szerbekkel, horvátokkal, c1gányokkal, zs1dókkal, buregnlandi labancokkal. tán még szászok is bejelentkeznének. mert a kultúrkör így teljes.

horcsogpofi 2012.12.17. 14:42:56

Sebaj, az igazi tehetségek úgyis érvényesülnek, tök mindegy honnan jöttek.

Aki meg érdemtelen rá eltűnik a süllyesztőben.

Ha minden jól megy 10 év múlva, már arra se fogunk emlékezni, hogy voltak ilyen műsorok.

horcsogpofi 2012.12.17. 14:46:04

Szerintem nem igazán értették meg a mondanivalóm lényeget. Nem a gitáron, vagy más hangszeren van a hangsúly.

Tőlem énekelhetnek is, csak ne a gangman style-t kelljen hallgatni ezredszer, és tapsolni a szarnak.

Legyen igényes, amit kapunk, a műfaj lényegtelen.

Brix 2012.12.17. 14:48:04

Az egész x faktor egyre unalmasabbá kezd válni. Egyre kevesebb a valódi tehetség, és egyre kiszámíthatóbb, előre megkomponált forgatókönyv szerint zajlik a verseny. Már az elején megmondták, hogy Oláh Gergő nyer, jó énekes és a legjobb média sztori körülötte volt. A döntőben kétszer "átfordult" a vezető pozíció, de ezt már a kutya sem hiszi el. Egyszerűen arról van szó, hogy kevesen szavaznak, és így manipulál a csatorna. Timi és Gergő a legjobb volt a mostani felhozatalból, de most, ha csak a döntőn nyújtott teljesítményt nézzük, akkor Antal Timinek kellett volna győzni

hókuszpókusz30 2012.12.17. 14:49:35

Ennél jobbat, MOST SEM találtak!!!
Teli van YouTube, a világ minden tájáról,rendszeresen érkező, elismerő biztató, a legnagyobbakhoz hasonlító megjegyzésekkel (Szingapurtól Chiléig, USAtól, Olaszországig) Csak az utolsó hétről mutatóba, pedig itt még csak kezdő volt:
FENOMENALE!!!!! ISTAV'AN!!!! BRAVISSIMO!!!!!
www.youtube.com/watch?v=FeTBf1ehshQ&
lc=FH4lc5Ya2j_wrUgu-ZzN7vra3Sod-HbsZHvGoOHE-bQ
Világszínvonal,a dinnyeföldön is:
www.youtube.com/watch?v=mE0S97MS88c
Ismét,egy másik stílus, egy SAJÁT rockos szerzemény:
www.youtube.com/watch?v=aNmHfcq0LEs

Aureliano Buendía ezredes 2012.12.17. 14:53:50

@horcsogpofi: "csak ne a gangman style-t kelljen hallgatni" - itt bukik az egész. Énekelhetnének King Crimsont, Mastodont, vagy Dream Theatert, csak sajnos a kétmillió néző 99%-a sikítva menekülne. Celine Diont meg Beyoncét ellenben nem lehet igényesen énekelni.
A legkisebb közös nevező kell, ami minél több ember számára befogadható, ez pedig a rádióbarát kommersz pop-dzsuva.

Sokorai_Atala 2012.12.17. 14:54:31

abszolút erről szól az egész, amit sixx leírt. A jelentkezőket jól kifaggatják, minden kis vagy nagy titkukról (nehogy később derüljön ki, mert akkor nem tudunk lépni alapon), és aki kisebb hangi adottsággal bír, de bulvárhős lehet azt a csatorna beválasztja. Példa volt erre ifj Zámbó a múlt miatt illetve Csobot A. akiről négyezerszer mondták el, hogy színpadra termett és aztán a hangja miatt jól el lehetett vitatkozni rajta.

Lac075 2012.12.17. 14:54:52

Annak volt igaza, aki azt írta, hogy az X faktor adását nagyon jól megcsinálta az RTL Klub. Miért is? 2 millió kútúrbarbár a TV előtt. Erre van kereslet a mai magyar valóságban, ez kell a magyar embernek. Az Rtl azt adja jó pincérként az emberek szájába, amit rendelnek. Miért nézik akkor 2 millióan? Ha senki nem nézné akkor valószínű, hogy nem lenne adásban. Lehet itt felháborodni, hogy milyen gusztustalan ez vagy az, de ezek az emberek vannak kisebbségben...nem ezekből él az RTL. Mikor leadták, hogy a mentor házból kik mennek az élő adásba, én onnantól kettő élő adást néztem, egyértelmű volt, hogy mire megy ki itt a játék. Sajnálom, hogy a Szabó Dávidból egy bóhocot csináltak, mindenki azt írta, mennyire gyenge és erőtlen a hangja, én láttam élőben nem egyszer, nem véleltlenül kapta meg majdnem az összes Bereczky szerepet. Fantasztikus hangja van, bárki bármit mond. Az első élő show-ban amit láttam olyan érzésem volt, mintha direkt torzítottak volna rajta. Érdekes, hogy a jelentkezésekor senkinek nem volt problémája a hangjával...egyszerű a történet: ez üzlet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.17. 14:55:11

Katasztrófa, hogy ezt két millióan nézik.

Dick Tator 2012.12.17. 14:55:19

sixx úr! arról is ejtehtnél pár szót, hogy mennyire trágya zenére kellett ezeknek a szerencsétleneknek bazseválni! Már hetekkel ezelőtt is kifejtettem, hogy bátrabban lehetne belenyúlni a dalokba, ne csak a mainstreamfost tolni. Most komolyan, milyen volt már ez a Győztes dala, vagy mi a kín! Vagy az RTL szerint a célközönségnek ez az ízlése? Ördögnórán kívül ez baxa a csőröm igazán.

Styxx 2012.12.17. 14:55:23

@Aureliano Buendía ezredes: @sixx:
Szerintem az SMS-es tarhálás agresszív, ordibálós változatát Stohl Buci szétkokózott kiadása szabadította ránk. Még a leghabzószájúbb drogliberós TASZ-osból is kihozná a prohibicionistát.
A balkánit is túlzásnak tartom, néha belenézek a szerbiai tehetségkutatókba, és sem a Prvi glas Srbije, sem a Ja imam talenat-ban nem jellemző. Az utóbbiban inkább szolgaian követik a klasszikus Britain got a talent formátumot, sőt, ami arrafelé egyáltalán nem jellemző, mégis működik: magázzák a versenyzőket. (Kb. mint az IKEA szórólapjainak tájidegen tegeződésének az inverze).
Fasza az összefoglaló, érdekes, hogy szűkebb környezetemben nem ez a "csajok szavaznak faszikra" a jellemző tippelés, hanem a stigmák csatája: dzsipó vs határontúli. Mindenesetre egy kellő mélységű, SMS-szavazás tételes lista jó kis csemege lehet.

Mailer Daemon 2012.12.17. 14:56:23

@horcsogpofi: most lehet, hogy meglepő leszek, de: a kertévék azt adják, amiben pénz van. És pénz az értéktelen szarban van, mert az átlag Irénke és Józsika hazaesik munkából - ahol persze nem kell gondolkodni - majd odaülnek a tévéhez, hogy pihenjenek - ebbe pedig a gondolkodás nem fér bele, mert akkor még a végén használni kéne az agyuk a bevásárlólista észben(nem)tartásán kívül másra.

Tisztelet a kivételnek.

askenázi geci 2012.12.17. 15:00:06

az oláhgörgőnek van egy jó féléve hogy vegyen egy citromsárga házat zebramintás bútorokkal, aztán mehet az RTL 2-re énekelni hogy a kör közepén állok.

Reszelő Aladár 2012.12.17. 15:00:57

Valahogy mégis megy ez a gyűlölet televíziózás. Nem lehet lecuppanni róla.
Szidják a köztévét, mert politika van benne, és az meg ugye rossz. Szidják a kertévét, mert abban meg csak bulvár van.
Ezeken kívül akad még vagy 90 magyar nyelvű csatorna itthon (mert ugye idegen nyelvet nem beszél), amit lehet nézni. Mégsem fogja.

szati77 2012.12.17. 15:01:08

Tököm tele van már ezekel a "sztár"csináló szarokkal. Oké hogy kint lemegy pár évad de ott 10x 20x ennyien élnek és hogy ezt a szart kell adják hétvégén főműsor időben, nem tudom mennyivel ér többet a reklámidő mint egy jó filmben. A sok hülye meg szavaz, mikor előre lehetett tudni hogy a roma gyerek nyeri.Méghogy rasszista ország :D:D:D

takácsbálint (törölt) 2012.12.17. 15:01:19

@shitgun:
klasszikusokat és neoklasszikusokat kell játszani. kellő méretű, lehetőség szerint többnemzetiségű piacon.

Aureliano Buendía ezredes 2012.12.17. 15:01:50

@Styxx: eszemben sem volt megbántani balkáni barátainkat :)

Ez a magázás dolog érdekes, itthon teljesen kiveszett a tévézésből. Talán Vágó volt az utolsó, aki magázódott az átVágóban az emberekkel. Kicsit modorosnak is hatott, mert hozzá vagyunk szokva ehhez a bratyizós hangnemhez.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.17. 15:03:09

@Dick Tator: Még talán az első Megaszarban volt egy ilyen kijelentése valamelyik versenyzőnek, a rockzenés sűorban, hogy ő ilyeneket énelekne, ha hagynák.

Mondjuk Adélkának meg tuti mindegy, mit énekel.

zoliur 2012.12.17. 15:07:10

Nagyon tetszik az írás. Grat.

pretos 2012.12.17. 15:24:48

Egyszerűen szemléletváltásra lenne szükség. Egyáltalán miért van szükség kereskedelmi televízióra? Minden ami nyereségorientált az fos. Tehát meg kell szüntetni az efféle baromságokat...

BenyoBoy 2012.12.17. 15:26:06

@sixx: Bár szó szerinti gitáros tehetségkutatókról nem tudok, zenekarokra specializálódottak már voltak, lásd: Bands on the Run anno a VH1-on. Az pont amerikai volt, igaz, a nagy nézettség ellenére a 2001-es évad után nem folytatták tovább.
Sőt, volt valami angol verziója is ennek, amit azóta is vadászok, már nem emlékszem a címére. talán a VH1-on volt...
Ilyen Battle of the Bands jellegű műsorra szerintem lenne igény meg közönség is. Igaz, nem akkora, mint a tingli-tangli éneklőseknek (lehet ezért nincsenek ilyenek)?

takácsbálint (törölt) 2012.12.17. 15:38:19

@Reszelő Aladár:
a közönség nyilván azért szidja ezeket, mert valami el van hibázva. csak nem tudja, hogy pontosan micsoda. ezért megy az átkozódás.

Tintus04 2012.12.17. 15:40:29

a tegnapi döntőt már nézni sem tudtam, mert annyira unalmas volt és oly mértékben idegesített Nórika üvöltése meg légzésproblémája, hogy inkább elkapcsolatam. Annak örültem hogy a Karacslapujtői Avatar nyert, és csak remélni tudom, hogy lesz végre egy jó zeneszerző és szövegíró aki ellátja énekelnivalóval. Az, hogy Antal Timi csak a második lett nem meglepő, mert merev volt és folyamatosan óbégatott. soha nem értettem, hogy miért nem lehet, csak úgy, normálisan elénekelni egy számot? miért kell hajlítgatni, meg kajabálni? hozzáteszem, hogy ugyan így görcsöket kapok egy beyonce vagy rihanna számtól is, tehár az ellenszenvem nem Timi specifikus, ezt a stílusú éneklést nem bírom hallgatni. szerintem OG sem azért nyert, mert annyira szuper a hangja, hanem mert a szinpadi jelenléte sokkal jobb és több volt mint a Timié, sőt meg lehet kövezni, de Timinél még Adélka is ezerszer szórakoztatóbb volt még akkor is, ha hangilag a béka feneke alatt van.

már minden nick foglalt? 2012.12.17. 15:44:29

Az összefoglaló nagyjából jó, egy dolog nem fedi a valóságot: "szigorúan technikai szempontokat figyelembe véve vérprofi"

Nem tudom, mire gondolsz szigorúan technikai szempontnak, de én a rendező szerencsétlenkedését nem tudtam elviselni. Nem néztem végig minden adást elejétől a végéig, de 2 nagy bakit is a rendező számlájára írok:
1. Csobot Adél elkenődött rúzsa - egy vérprofi produkcióban ilyen esetben csak az éppen nyilatkozó zsűritagot mutatják, addig pedig egy sminkes 15 másodperc alatt helyre hozza a szerencsétlenül járt versenyző toalettjét...
2. Szintén Csobot Adél 99 Luftballon számában egy vérprofi rendező nem mutatja hosszú másodpercekig a kamera előtt libegő lufit, hanem rögtön vált egy másik kameraállásba.

Ezekkel kapcsolatban a rendező nyilatkozott is: ő "kottából" dolgozik, a próbák alatt kitalált beállításokkal. Ha közben diáktüntetők vonulnak a színpadra, akkor is...

Szóval szerintem a vérprofi nem volt jó kifejezés. Szerintem.

sixx · http://comment.blog.hu 2012.12.17. 15:47:21

@horcsogpofi: nu: Big Brother első évad 2002, Való világ 1 - 2003, megasztár 1 - 2004. szóval ne reménykedj.

ethan blow 2012.12.17. 15:47:40

Érdekes jelenség, hogy a "kibaszott idegesítő barom" leírásból hogyan lett mára "megosztó személyiség", amely a negatív takonyból elmozdult a médiaszempontból érdekes, sikeres kategóriába. Ez azt sugallja gyermekeinknek, hogy mindegy, mit csinálnak, jót, vagy rosszat, csak tűnjenek ki a szürke tömegből, mert abban mindenki értéktelen. Aztán akinek jóval nem sikerül kitűnnie és elég gyenge az agya az élethez, mondjuk halomra lövi az iskolatársait, mert tudja, hogy a neve halhatatlanná válik. Régen is volt ilyen ember, elnököket lőttek le, meg John Lennonokat, de azokhoz ma maár elég nehéz odaférni, és nem is kell. Viszont egy osztálytárs lelövése köcsög gyilkosság, 1 napos hír, harmincé meg médiatörténelmi tett. Ezen nem gondolkozott el még senki?

ideasz 2012.12.17. 15:47:52

Ez a Stone nevű faszi nem próbálkozott már a nőjével a Valóvilágba is bekerülni...? Valahogy úgy rémlik. Nagyon akarhatja az ismertséget...

mandro 2012.12.17. 15:51:48

Az a baj, hogy itt igény van az igénytelenségre, amit az RTL rendesen ki is használ. Ezért is tartom az ilyen csatornákat csatornának, a szó klasszikus értelmében! Mikor lesz legközelebb hasonló műsor, szeretem sixx írásait:D

horcrux 2012.12.17. 15:59:12

"Maga a műsor pont olyan volt, mint eddig,... vérprofi."
Na ezzel azért vitatkoznék, szerintem meg maga volt a dögunalom. A reklámok megszakítva sok üresjárattal, ez volt maga a műsor. Nem is volt nálam versenyképes a Barca-Atletico meccsel!

jarics 2012.12.17. 16:07:22

@horcrux: nono, dél-koreai tévébe magyar focit! :-)

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2012.12.17. 16:10:18

külföldön élek és kérlek higgyétek el, bőven elég sixx-et olvasni. mennyi időt spórolhatnátok, ha ti sem néznétek.

sixx: csak azon csodálkozom, hogy nem tetted szóvá: újabb rtl-s vetélkedő, ahol fiú nyert. a nők esélytelenek!

Steve the Great 2012.12.17. 16:16:05

OFF
@takácsbálint: Nalátod, hasonló a helyzet, mint a gitárversennyel. Aki kicsit is odafigyelt és valamennyire ért hozzá (én nem), az egészen apró részletekről szóló kritikákat hallhatott a zsűritől. É

Gabee01 2012.12.17. 16:22:21

@ideasz: de. az a fazon már minden létező rtl-es műsorba megpróbált bekerülni, szerintem ide csak azért sikerült, mert az rtl ezzel elérte, hogy leszálljon róluk. egy igazi celeb wannabe ez a Kő.

kerekkoto 2012.12.17. 16:32:55

@takácsbálint: A nemzetiségi felsoroláshoz (csak a teljesség kedvéért): kimaradt kb. 200 ezer magyarországi sváb.

kredi 2012.12.17. 16:44:16

Tökéletes összefoglaló, nincs is mit hozzátenni, legfeljebb egy megjegyzést: ha vesszük az eddigi három X döntős mezőnyét, és kiemeljük belőle azt az évadonkénti 2-3 jó hangot, akkor a maradék a Voice jelenlegi 24 fős csapatának közelébe se ér (bár az is igaz, hogy ebből a maradékból alig tudnék felsorolni pár nevet). A labda most a TV2-nél van, kíváncsi vagyok, mit hoznak ki belőle...

(Hozzátéve a fentiekhez, hogy persze a Voice-ban is sok az újrahasznosított hang, régi ismerős arc, de még ezzel együtt is hozza azt szintet, ami kb. az első három Megára volt jellemző.)

És még valami: ha van, ami miatt megérdemeljük a világvégét, az a -- fentieken túl -- a Rakonczai testvérek munkássága. Komolyan mondom, két taktusból megmondom, hogy ez egy újabb Rakonczai-fos (lásd a győztes dalát). Borzalmasan klisés, műanyag, élvezhetetlen átlagszar, de persze ehhez a zenei közízléshez (vagy inkább közízléstelenséghez), ami idehaza van, tökéletesen passzol, lehet hallgatni a Sztori magazin átlapozása közben, két mexikói szappanopera között...

kontact35 2012.12.17. 16:52:35

@hókuszpókusz30:
Igazad,van ezt a szintet,egyetlenegy sem ugorja át, részint, mert nincs hangjuk, akiknek meg van, többnyire nekik se ilyen, és ez még csak az ALAP lenne!!! Hiányzik, vagy kiölték belőlük az egyéniséget, mert belső tartalom is kell hozzá, hogy valaki át tudjon adni egy ÉRZÉST
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BrVWJGwb7FA
Találtam én is You Tubes idézetet bőven. ELKÉPESZTŐ, hogy valaki Föld túlsó végén ŐT hallgatja KEDVELI:"Where is this guy now whose Freddy M's soul came back to?" a FÜLÖP szigetekről
www.youtube.com/watch?v=56_3i-1CLnc

Mr.Brown 2012.12.17. 16:54:45

szimultán ment a duna tv-n a néptáncversenyes hasonló hangulatú de nagyonis Duna Tv-s megoldással.nem volt igazán élvezhető de aranyos volt és olyan magyar..természetes nem volt túl ajnározva.gondolom 1 kezemen megszámolhatnám mennyien nézték...pedig az eredeti.

HeckElek 2012.12.17. 17:07:18

Ez egy nagyon jó összefoglalója az X Faktornak.

Igen, mindenki tudja, hogy az egész csak szemfényvesztés, mégis mindenki eljátsza a neki szánt szerepet, néha gyomorforgatóan - de a pénz szaga erősebb az emberi jellemnél. Sajnos.

takácsbálint (törölt) 2012.12.17. 17:18:21

@Steve the Great:
lehet, hogy én vagyok a hülye. de egy folklórműsorban egy komplett kultúrkör táncait volnék hajlandó nézni.

nem hiszem el, hogy a kalotaszegi legényesnél nincs jobb a világon. csak azért, mert erdélyi és magyar. táncoljon mellettük a tót, kárpátaljai ruszin, erdélyi román, vajdasági szerb, horvát, c1gány, zs1dó, burgenlandi labanc. legalább a szomszédok és a szórványok táncait mutassák be. és ha azokhoz képest a kalotaszeginél felkapom a fejemet, hogy "hű", akkor azt gondolom, hogy nem vernek át.

és közben persze beszopom a termékelhelyezést. mert a néptáncos is meghúzhatja a fantát, vagy a sió gyümölcslevet. és másnap lehet, hogy azt veszek a tesco-ban. esetleg tolok egy sms-t, hogy ők jussanak tovább. de lehet, hogy a nyitraiak. meggondolom, hogy befizetek a népi tánciskolába, vagy veszek a manufaktúrából valamilyen hordható ruhadarabot. ami sokba kerül, de egy üveg pálinkát adnak mellé ajándékba. és akkor komplett módon megszívattak.

kereskedelmi környezetbe szinte bármit lehet ágyazni. komolyzenét is. közép-európai hangverseny. de az tényleg verseny. a tucatból jussunk a legjobbig. 250 milliós piacon lenne biztosan lenne 2.5 milliós nézettsége. de lehet, hogy 25 milliós is. miközben nem kerül sokkal többe megrendezni. mert elmondják, hogy a versenyzők melyik szállodában laknak, hol vásárolnak, stb. a tagok köré írnak valamilyen komikus, romantikus sztorit. és ezt esetleg betehetik a blikkbe, vagy a kurírba.

de akkor ez az egész egy kultúrmisszió. és nem csak azt akarják az arcomba tolni, hogy ez "nemzeti" tehát jó. vagy azt, hogy ez aztán igazán "nemzetközi" volt. úgy, hogy semmilyen valódi összevetés nincsen.

Beru 2012.12.17. 17:21:55

@pretos: "Egyáltalán miért van szükség kereskedelmi televízióra? Minden ami nyereségorientált az fos. Tehát meg kell szüntetni az efféle baromságokat..."
Persze, inkább mondja meg az állam/párt/miniszter/médiafelügyelet/konjuktúralovag, hogy mit nézzen a nép. Legyen egy tévé. Az a jó. És egy vélemény. Még jobb!... Tudod, volt már ilyen. Nem sírom vissza. És szerintem nem vagyok egyedül.

takácsbálint (törölt) 2012.12.17. 17:34:57

@kerekkoto:
persze mutassák meg a kultúrájukat a duna-menti németek is. szerintem egy folklór műsorban ez lenne a lényeg. egy komplett kultúrkör legkülönfélébb tradíciói felvonuljanak.

Diverlaci 2012.12.17. 17:36:27

Kicsit uncsi már hogy mindig a Cigok nyernek.. mondjuk az összes közül ennek volt a leggyengébb hangja.. A két szar közül a szarabbik nyert, a csaj magasan jobb volt..

Glassaya 2012.12.17. 18:22:06

Sixx az nem memét, hanem mémet.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2012.12.17. 18:30:12

@Diverlaci: ... és hogy milyen uncsik már a hozzád hasonló kommentek... az elmondhatatlan.

redriot77 2012.12.17. 18:44:17

Az eddigi szériák hellyel-közzel nézhetőek voltak de az idei tengelyig süllyedt a bulvár-ingoványban.

Az első sokk akkor ért mikor az élőshowba beválogatták a szarabbnál szarabb "énekeseket". Sok egész jó hang elvérzett annál a résznél, emlékszem volt egy igen tehetséges néger srác, meg egy john cusack jr. fejű gyerek szintén elég jó hanggal -> helyettük meg bejutott a PJZ meg az a Zámbó Krisztián akihez képest Barcs Miklós is Jose Carrerasnak tűnik. (bocs Miki, tudjuk hogy te vagy a legnagyobb!:)

Aztán rögtön az első élő adásban kiejtik azt a csajt aki mind megjelenésben mind hangilag ütötte a döntőig menetelő Antal Timit.

A legnagyobb csalódás mégsem a versenyzők teljesítménye hanem a zsűri volt. Feró jobban megerőltethette volna magát, volt kb. 6 sablonmondata azokat váltogatta adásról-adásra. Keresztes anyu idegesítő volt mint mindig, Malektól viszont olyan fokú leépülést prezentált amit képtelen vagyok értelmezni. Az eddigi évadokban ő volt a legnormálisabb, legszakmaibb zsűritag most meg ráizgult a hamisan éneklő, selypes csitrire és egy igen középszerű lányra, akitől sokkal jobbakat hallhattunk már az elmúlt években.

Malek az idén eljátszotta minden hitelességét az idén, jól teszi hogy jövőre nem tér vissza.

buddha 2012.12.17. 18:48:57

nagyon remélem,hogy Fekete Pákó vagy Fásy Zsülike ül be Malek helyére

Nájtmér 2012.12.17. 18:51:16

Sixx mester két érdemi tévedésre reagálnék csak:
"az űber hiper szuper technikáról" csak annyit, hogy a hangosítás így elbaxni ebben az évedben nem lehetett egyszerű :-) ez a színvonal már 5 évvel ezelőtt sem volt elfogadható, 2012-ben meg egyenesen kritikán aluli volt. Meg se próbálták a versenyző hangjához passzoló effekteket helyesen megválasztani, tény sok esetben még az sem segített volna.
2.) Antal Timi szinte minden előadásában hamis volt, néhol fülsértően mellé énekelt a dalnak, és indokolatlanul hatásvadász módon "igénytalanűl" ordibált. Nem hiszem el, hogy egy zenei esztéta "rendes énektanár" ne lett volna a csapatba, aki erről nem akarta lebeszélni.
MÁS: Ha már a visszahívásoknál járunk, jövőre a klub visszahívja Jáger Kingát vagy Arustei Andreát, és jól "megnyeretik" vele az X4-et nem indokolatlanul természetesen, ők úgy estek ki, hogy hamis hangot nem énekeltek :-) de sorolhatnék 1-2 fiút is, kétség nem fér hozzá, jövőre az X-Faktornak koncepciót kell váltani, az általad is említett "túl sok kényes dolog" miatt!

rotten 2012.12.17. 19:23:35

Nekem jóval egyszerűbbnek tűnt a recept, az amerikai és a brit verzióból látva néhány részt, Simon Cowell a nagy katarzisokra építette fel az egészet, még a saját értékeléseiben is erre játszik/ripacskodik rá. A franchise magyar megvalósítása is ezzel próbálkozott volna, csak ilyen siralmas eredménnyel.

Megdobbent 2012.12.17. 21:03:48

@Aureliano Buendía ezredes: Ehehe, nekem mindig a szepemleku BONGO sorsolas ugrik be az rtl szinpadait latva, a Homonyik-fele almodj kiralylany vs. Kudlik 'nepnemzeti' Julcsika felallasban. Remiszto, soha nem szabadulunk ettol.

@RTB: A peklapat mindenkepp jar, allapotara valo tekintet nelkul, max hatba kell verni.

Valaki irta valami kommentben, hogy Ordogot egy ilyen EZO TV-s josbuzdito szerepben tudna leginkabb elkepzelni - nos en is.

Tibor Farkas 2012.12.17. 21:37:17

Nekem azzal van gondom, hogy hülyének nézik az embert. Miért van az, hogy külföldi X-faktorok szavazatai jóval olcsóbbak, mint nálunk? Egy holland műsorban 0,60 EUR. Ez 171 HUF. Nálunk 330 forint? Mire fel? Másrészt közjegyző jelenlétében összeszámolják a szavazatokat? Ki látta? Volt egyáltalán? Mire fel ez a nagy titkolózás? Miért nem láthatjuk kivetítőn a versenyzők pontjainak állását, mint akár egy olimpiai versenyen? Nem az volna korrektebb? Szerintem jövőre nem lesz meg a 2 milliós nézőszám. Nagyon lejáratták a műsort. Malek távozásával erősen megkérdőjelezhető a mentorok hozzáértése és alkalmassága. Geszti kivételével...

Vittore. 2012.12.17. 22:03:30

Ok. Vége. Azt nem értem, hogy ha indul az X-faktor 4, akkor mikor lesz Való Világ? Még befér tavasztól őszig?

Steve the Great 2012.12.17. 22:08:49

@takácsbálint: Nézted te ezt a műsort? Én ugyan csak az első 3 adást láttam, de ott azért a kalotaszegi legényesen kívül megmutatkozott azért jópár tájegység népi művészete Gyimestől Délvidéken át a Csallóközig, meg persze Magyarországról sok helyről is. Amúgy persze egyetértek, hogy legyen átfogóbb, koncepciózusabb stb, de azért ennyire nem volt ez rossz.
Egyébként a kertévés "tehetségkutatókkal" összevetve kicsit olyan aranyosan amatőr volt (azzal együtt, hogy nyilván egy csomó pénzt elköltöttek rá). Mondjuk az X-faktorban gondoskodtak a feszültségről, volt íve a műsornak - azzal együtt, hogy a bulvár legaljává vállt. A pávásban meg mindenki elővezette a produkcióját, a zsűritagok szakmailag jókat mondtak, mindenkivel kedvesek voltak, aranyosan lapozgatták a 80-as évekből itt maradt tábláikat, aztán valamilyen elv mentén továbbjutottak valakik.

Crystalheart 2012.12.17. 22:19:50

@takácsbálint: Nem tiszta, hogyan csinálnál a 10-13 milliós magyar piacból (és akkor már csecsemőtől öregig mindenkit belevettünk) 25 milliósat? Ez van, magyar nyelvet ennyien beszéljük (max. 14,5 m), nem világnyelv, a magyar műsorokat más nem nézi, ezzel kell kezdeni valamit.

Rodzservóterz 2012.12.17. 22:55:55

Sixx cikke kiváló, az RTL pedig faszszopó banda.

2012.12.17. 23:39:39

Néha áll a szőr a hátamon a cikkeidtől, de ez nagyon jó lett. Frappáns, ütős, poénokkal teli, lényegre törő és jó stílusú.
Gratulálok.

takácsbálint (törölt) 2012.12.18. 01:31:32

@Crystalheart:
hitted volna, hogy a national geographic nem kizárólag magyarul szól?

egy adást lehet többnyelven sugározni. értem persze, hogy ezeknek a műsornak csak az egyik fele konzerv. az összekötő elemek, a kisfilmek és a reklámok. a konzerv részeken lehet ugyanazt több nyelven tolni. ehhez nyelvenként kell 2 extra ember. egy bemondó és egy feliratozó. rövid, és egyszerű eljátszott párbeszédek vannak. ezek a néhány perces kisfilmek akár nyelvleckeként is működhetnek. egyszerű párbeszédekből is lehet okosan építkezni.

van ugye a műsorvezető. akinek meg kell tanulnia több nyelven megkérdezni, hogy milyen érzés volt a színpadon állni? mire a versenyező azt mondja, hogy fantasztikus! ezeket a sablon beszélgetéseket ördög nóra, vagy istenes bence is el tudná tolni. ha véletlen megakad, akkor kisegítik a fülessel. egy zágrábi, vagy egy pozsonyi műsorvezető is képes lenne magyarul megszólalni ha a színpadra érkezik "timi", vagy "gergő".

zsűri. ez egy scripted reality. ami azt jelenti, hogy léteznek alternatív forgatókönyvek, de minden előre meg van írva. a zsűritag benyomja, hogy "B"-re értékeli a produkciót. ami azt jelenti, hogy ő a tükör előtt begyakorolt "B" értékelést fogja elmondani, a natív szpíkernek az jelenik meg a súgógépen. és egyszerűen megoldja a hangalámondást. ehhez kell egy férfi és egy nő. mivel a zsűri is rendszerint két nemből tevődik össze. ez 2 extra ember.

ezen kívül kell kell egy produkciós vezető és egy asszisztens. aki a több órás műsorfolyamért felelős, és aki a segédkezik. ez megint csak 2 ember.

ami azt jelenti, hogy a stáb alig növekszik. mégis mitől lehetetlen összehozni egy koprodukciót?

a termékelhelyezés ugyanúgy működik. coca-cola reklámmal nincs probléma. az úgy van kitalálva. sms szavazás megint működik. ugyananaz a gsm protokoll. másodképernyőn (táblagépen) ugyanúgy cseveghetnek a népek. twitter-en, facebook-on.

a lényeg, hogy ezekből ne eurovision song constest legyen. mert akkor az valami népnemzeti izé lesz. amire philip izgul. csak egy kedvenced lehet. különben hazaáruló vagy. kárpát-medencében városoknak, térségeknek lehet szurkolni. és persze személyiségeknek. a kassai martin szerezhet rajongókat a miskolci plázában. ugyanúgy odamennének hozzá a tini lányok. láttalak a tévében, olyan édi-bédi voltál. te vagy a kedvencem. tamara ezen a héten ellátogatott szegedre, stb. és aztán a budapesti stúdióban versenyeznek. de a következő évadban találkozunk zágrábban, vagy belgrádban. ami nagyjából azt jelenti, hogy a teljes stáb kamionokkal átvonul.

ebből vélhetően nagyobb nézettség, nagyobb látogatottságú koncertek jönnének ki. ezzel magasabb lemezeladási számokat lehetne produkálni. egy ilyen koprodukció nagyságrendileg nagyobb piacokra tud kilépni

takácsbálint (törölt) 2012.12.18. 01:51:21

@Steve the Great:
szerinted a kárpát-medencében csak a magyarok táncevájet? mitől olvadoztak ezek a zsűrik?

olyan, mintha egy brit tehetségkutatóban felvonulna közép-anglia és dél-wales. és azt szakértők azt hazudnák, hogy na ez az évszázados folklór nagy-angliában. az, hogy egy kislyán elnéz a messzeségbe és révült szemekkel béget. az vajon mitől jobb, mint jimmy fia. magyarázd már el.

Crystalheart 2012.12.18. 09:02:40

@takácsbálint: Ezt nem gondolod komolyan. :D Vagy mégis? :S

Igazából annyira abszurd, és annyira példa nélküli elgondolás, hogy nehéz bármit is mondani rá. De még ha volna is egy ilyennek piaca (nincs - még ha angolul beszélnénk, vagy talán még ha a lengyeleken kívül más is komálna minket...), épp azt az illúziót lőnék le, hogy viszonylag spontán a dolog. Azon kívül, persze vannak előre megtervezett szövegek, a zsűritag irkált magának otthon cetlikre dolgokat, átbeszélik a szerkesztőkkel, hogy ne legyen benne semmi nem oda való (pl. az utolsó adásokban nem jó kritizálni, bármilyen béna is), megvan az irány, a váz, de azért mégis, _igazából_ spontánabb a dolog, mint ahogy te azt elképzeled. Veheted közvetett bennfentes infónak.

Az ilyen adások legnagyobb manipulatív háttér-eszköze, ha szólnak a családnak telón, hogy "na, héka, toljátok a szavazatokat, mert 2% hátránya van a gyereknek". Szó se róla, ez tényleg elég manipulatív és nem is túl szabályos, de ilyet már tapasztaltam, ráadásul az elvileg szabályozottabb és kevésbé bulváros m1-nél.

Természetesen egy megadott elv szerint és a lehetőségek latba vetése után állítják össze a kezdő csapatot, de maga az összeállítás predesztinálja nagyjából a kiesési sorrendet is, amit pedig az utolsó 3-ig a mentorok befolyásolnak is. Egyébként, csak úgy mondom, azt is megbeszélik természetesen minden adás előtt, hogy kik esélyesek a kevesebb szavazatra, és ilyen-olyan párbaj esetén kit juttatnának tovább, és ha belegondolsz, a végső 3 versenyző személye így is behatárolható már az elején, fölösleges ezen túlmenően illegális szavazathamisítást is csinálni.

garrett27 2012.12.18. 09:03:42

Ezek a kommentek jobbak, mint a műsor. Mondjuk nem nagy vaszisztdasz felülmúlni. Nagyjából követtem az eseményeket, de a döntő lekvárkapálásos homálytizedelése már sok volt. Pár hete még talán érdekelt ki nyer, de a szombati párosgyakorlatok (Selypes Kasza Tibi, Bebe és rezsómelegségű Beri vagy ki) után már elfogyott a maradék lőszerem is. Nóri ordít és küzd a fulladás ellen, Csobot Adél szinkronért kiált, Antal Timi a végső kétségbeesés határán, miközben leszerződik egy papírzsebkendő gyártó céggel, a romagyerek meg elvigyorog a totálisan érdektelen és dögunalom dalok közepette. Azt pedig fedje jótékony homály, hogy Presser Pici miért áll össze egy Tóth Gabi nevezetű két lábon járó idegbaj-műcici-nemvagyoknormális kombóval. Vagy említsük a Hooligans nevű rockbandának titulált spontán bugyinedvesítő tetovált alakulatot? Pár éve a full ingyenes koncertjüket 10 percig bírtam. Sajnos ez a műsorfolyam kifulladt, mint ahogy a négy mentorban sincs több. Feró a nemzet lázadó csótányából megélhetési celeb lett, Geszti ideig-óráig bírta az őszinteséget, aztán beállt a sorba, Keresztes Anyu porig rombolta a saját állítólag létező imázsát, Malek Miklós pedig félretette a kiváló hallását és zenei tehetségét és megadta magát a gagyinak. Ráadásul szerintem nyakig belezúgott Adélkába, ami már olyan szinten látványos volt, hogy gyorsan beírták a történetbe Istenes Nyezega Bencét - aki álló farokkal szaladgál mostanság az ügyeletes celebribancok között - nehogy az asszony otthon berágjon.
De hát ha ez kell nekünk, akkor együk!

Hokunda 2012.12.18. 09:55:57

Lehet, hogy egyedül vagyok vele, de nekem az After-X mindig több izgalmat tartogatott az X-Faktornál.

takácsbálint (törölt) 2012.12.18. 12:03:23

@Crystalheart:
egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen idiótának tartjuk egymást.

deminek? 2012.12.18. 13:26:38

Vajon ki fog jövőre Ördög Nóri helyett üvöltözni az sms-ekért? Vagy jön majd vissza a baba mellől?

Crystalheart 2012.12.18. 15:26:16

@takácsbálint: Hogy valami ellen érvelek, még nem jelenti automatikusan, hogy idiótának tartom a másik felet. De hát kösz...

almafa5555 2012.12.18. 19:01:06

Ez a gereblye sztori pont olyan volt, mint pár éve -talán a Csillag születikben - a teremőrség. Tabán István, azt hiszem. Neki is elég jó hangja volt. Végigment szépen és ma a fene tudja hol van

almafa5555 2012.12.18. 19:03:29

@garrett27: az biztos, hogy kritikán aluli volt, amit a mentorok csináltak. Mindent csodás volt, meg csajszis és dinamikus. Egy normális kritika nem hangzott el, pedig külföldön a mentorok csatája dobja föl a műsort

[mike] 2012.12.18. 23:08:46

Wolf Kati lesz Malek helyén....
süti beállítások módosítása