Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Elsüllyed a páva!

2012. november 12. 09:15 Gőzsy Kati 114 komment

Fölszállott a páva? Legalábbis a tehetségkutató vetélkedő résztvevői és rokonai számára, mert alig van meghirdetve a szombat este Duna tv-re tett műsor, pedig ez már a második elődöntő volt. Nálunk anyukám vette észre a hirdetést, és mesélte, hogy régen ez mekkora megmozdulás volt, mármint a hatvanas-hetvenes években Röpülj páva!-címmel Vass Lajos karmester vezetésével: vidékről továbbjutottak a szerencsés népitáncosok, zenészek a megyei, aztán az országos döntőre, és követhették mindezt több millióan a tévé képernyőjén keresztül. Most maximum az állami pénzből mozgathattak meg sokat, a műsort megtekintve azt tippeljük, hogy a semmiért.

Az alapötlet nem tűnik rossznak: a modern show keretében a népzenére, énekre és táncra épülő új tehetségkutató versenyt hirdetni, ami tiszteleg a nagy öregek előtt, hisz azt leszögezhetjük, hogy az X-faktor és a Voice, a kereskedelmi csatornák milliósnézettségű műsorai a reklámbevételek előtt lengetik a kalapot.

A Fölszállott a páva 2012 című műsorban a megközelítés a rossz. Ha valaki járt már nívós népzenei fesztiválon, az pontosan tudja, hogy a népzene is tud akkora bulival szolgálni, mint egy hajnalig tartó goaparti vagy egy AC/DC koncert. Kár, hogy amit a kereskedelmi tehetségkutatók meg tudnak mutatni a könnyűzenéből, azt a köztévének a népzenével nem sikerült.

T ZIHZ20121109032

A Fölszállott a páva-műsorban négy kategóriában indulhattak a versenyzők, első nagy hiba, hogy az egyes kategóriák indulóit nem egymás után mutatják, így mire egy újabb énekes lép a színpadra, már nem biztos, hogy emlékszik a néző, pontosan ki és mit énekelt, mit mondott a zsűri és hány pontja is van tulajdonképpen. Így keverednek a tánccsoport, a zenekar, a szóló ének, a szóló hangszer illetve a szóló tánc és a páros tánc versenyzői. Maguk a műsorszámok jók: már az előző műsorokban is a cigánytánctól a citerajátékon át a csárdásig megtudhattuk, hogy mennyi tehetség van itthon, és persze a határontúlon, csak éppen az izgalom veszett el a versenyzés ívével együtt.

A műsorvezetők nem vészesek: Herczku Ágnes feszeng ugyan, de Novák Péter helyette is laza, utóbbiról pedig tudjuk azt is, hogy felkészült. Csak épp a versenyzőkkel távolságtartóak: felkonferálták őket, ahogy illik, értékelésre buzdították a zsűritagokat, csak a produkciók után kerülték a versenyzőkkel a kommunikációt. A zsűri egyébként kiemelkedik az elmúlt évek összes tehetségkutatójának zsűritagjai közül: Sebő Ferenc zeneszerző a zsűri elnöke (őt idén a Kossuth-díj átadón faggattuk), a többiek: Zsuráfszky Zoltán koreográfus, Sebestyén Márta énekes, Tímár Böske táncos, Agócs Gergely néprajzkutató, Diószegi László táncos, koreográfus. A produkció után elmondják a véleményüket, de a produkció alatt semennyi, vagy csak minimális reakciót láthattunk tőlük. Amikor bezzeg a külső helyszínen beszélgetett Novák Péter a felkészítő tanárokkal, akkor minden indok nélkül kapunk zsűritagról, és a stúdióban unatkozó műsorvezetőtársról is vágóképet.

Minimálisan sem érzékeltetik a nézőkkel azt a partihangulatot, amit egy népzene vagy táncház közvetlen bulifílingje okozhat. Én például az erdélyi Széken futottam egy párnapos népzenei fesztiválba, aminek itt még a mirelitváltozatát sem közelítették meg. Kicsit sem láthatjuk más szemszögből ezt a stílust, csak épp nyakon öntötték a valóságshow-ra hajazó giccses díszlettel.

A sok színes, belógó lámpa, a hatalmas háttérlap, a rajta villódzó színes grafikák, a középen teljesen érthetetlen fekete-fehér képekkel, a színpad előterében szintén színesen világító csíkkal egy képi zűrzavart eredményeztek. Az üzenet pedig annyi volt, hogy a díszlet sokba kerülhetett, ahelyett, hogy a versenyzőkre hívták volna fel a figyelmet. Ehhez jött a rendező és az operatőrök ügyetlensége: a képről levágott fejek, a sok totálkép, ami csak a stúdió nagyságát mutatta. 

T ZIHZ20121109019

El-elkapcsoltam, amint elkezdődött az X-faktor. Ott talán ketten, ha tisztán énekeltek egész este, mégis az ehhez képest legalább technikailag és dramaturgiailag egyben volt, és ami a lényeg, önazonos: sokkal letisztultabban képviselte a törekvéseiket. Hozta amit egy tévéshowtól elvár az ember. 

A Fölszállott a páva elgondolása jó, színvonalas a zsűri, a versenyzők is tehetségesek. A közszolgálatiság mégis csak annyiban érvényesült, hogy kevesen nézik a műsort. (178 ezren nézték végig, ami kiugró a Duna tévé szombati nézettségéhez képest, de ahhoz képest kevés nagyon, hogy 200 ezren foglalkoznak például hivatásszerűen a néptánccal.) De ez nem azt jelenti, hogy bunkók a tévénézők, inkább csak azt, hogy a köztévénél nem tudtak a sok állami pénz ellenére a népszerű témához egy megfelelő műsort készíteni, inkább csak egy cukorpapírba csomagolt vizuális giccsel fedték el a népzene és néptánc értékeit. A végeredmény: egy újabb kihagyott ziccer. (A neten itt követhetik azok, akik a köztévé elvárásának megfelelően rendelkeznek mediaplayer 11-gyel.)

A beharangozója még jó volt:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.11.12. 09:52:21

Talán az egyik kereskedelmi is ráugrik majd idővel a témára. Lehet, hogy többet ki tudnának hozni belőle, mint az ikszedik könnyűzenei show-ból, amihez képest ez újdonság lenne.

aknafedő 2012.11.12. 09:57:16

Örülök hogy a kihagyott ziccereket nem tudom megnézni mert media player 11 kell hozzá!Jó lenne ha fejlődnének az op.rendszerek felé is!

Flankerr 2012.11.12. 09:58:55

Nézettség: értem én, hogy a határon túliak miatt megy a Dunán, de ott több nem lesz: kivételesen mehetne párhuzamosan az m1-en is. Persze a köztévénél a nézettség kevésbé számít.

innovation 2012.11.12. 10:11:33

Másfél műsort kaptam el belőle és tetszett.
A kritikával egyetértek. Ágiból hiányzik a rutin, de Peti helyette is tolja és szegény Ági akkor akarta beszéltetni a versenyzőket, amikor éppen levegőért kapkodtak.

A zsűri tényleg ott van, jó arcok. Nekem még a díszlet is úgy, ahogy.

Az arcok csillognak, büszkék arra, amit csinálnak. Jó volt nézni és hallgatni. Egyébként tényleg mehetne párhuzamosan is az m1-en is, meg ugye marketingelni kellene.

RTB 2012.11.12. 10:21:54

pedig nyomják az ajánlóját Kőszegi Ákos (kellemes sorozatgyilkosos hangszínével) a Kossuthon és a Petőfin is, utóbbit pedig főleg fiatalok hallgatják. ezek szerint ez nem elég.

2012.11.12. 10:23:41

Számomra üdítő színfolt a sok unalmas kiszavazósó között.

Nem lenne rossz, ha a megszokott fikázás helyett néha csak szimplán örülnénk annak, ami van.

Mosolyogva nézem, és amit a Honvéd együttes művelt, hát le a kalappal, csodálatosak voltak, szétszedték a házat.:)

sirwalter 2012.11.12. 10:36:26

Hát, igen, ez - sajnos - egy tipikus, és mondhatnám Index-re való poszt...

Én magam lassan 20 éve veszek részt a népzene világában, szinte mindenkit ismerek, aki a műsorban megfordul... Elhiheted, hogy én sem vagyok maradéktalanul elégedett a produktummal, mert bőven lenne mit javítani...

De: amit írtál, az leegyszerűsítve fanyalgás, vagy "fikázás"... ezért illik tökéletesen az Index blogszférájába...

Ne várd már el a DunaTV-től (ill. ált. a köztévéktől) a kereskedelmi TV-k hatékonyságát, ha reklámról van szó.... mert bár az Állam elvileg persze több pénzt mozgósíthatna, ha akarna, mint a kereskedelmi tv-k reklámbevételei, de akkor meg egy másik poszton azonnal arról lenne szó, hogy miért erre költik az adófizetők pénzét... és jó nagy botrány lenne belőle az biztos, hogy nagyobb költségvetésből készülne ez a műsor, mint most... (ami valószínűleg a töredéke a ker.tv-ken zajló könnyűzenei sztárcsináló show-k költségvetésévek...) De ha hozzá vesszük, hogy a népzene jelenleg ma M.o-n az un. "tömegkultúrával" szemben mekkora érdeklődésre tart számot, akkor azt mondhatjuk, hogy a dolog arányos: DunaTv, ennyi reklám, ekkora költségvetés... Naivitás lenne X-Faktort meg Megasztárt várni, akármilyen értelemben... Valószínűleg az ezekre hajazó valóban giccses díszletek zavartak meg...

Jó lett volna, ha mindezek mellett v. ellenére a fikázás helyett inkább a lényeget, ill. a pozitívat emeled ki, hogy most már ilyen is van, ill. hogy a produkciók színvonalasak, és hogy aki akarja, ahhoz eljut a műsor, és a "tömeg" ezzel is találkozhat... többségében életében először...

(a műsorszerkesztési elveket pedig most hagyjuk, a fentiekhez képest marginális dolog, de az látszik, hogy nem volt még ilyesmivel dolgod... szerintem egyelőre ne is próbálkozz ilyesmivel...)

silkgoat (törölt) 2012.11.12. 10:38:02

Traktorka: A probléma ott van, hogy tényleg a Honvéd hozta csak azt, amiről az egész szól, hogy kirúgjuk a ház oldalát :D
Amúgy mi még az ismétlést is megnéztük az asszonnyal vasárnap. :D

nadivereb 2012.11.12. 10:46:55

@sirwalter: Miért lenne fikázás? Szerintem ez egy pozitív kritika, nekem kedvem támadt belenézni egyszer, de hülyeség volna a technikai problémákat nem megemlíteni.

SarahConnor 2012.11.12. 10:49:32

Most hallok erről a műsorról először.

Betyármaci 2012.11.12. 10:50:42

Egy ilyen hangvételű kritika megírásakor legalább arra venném a fáradtságot, hogy képes legyek helyesen leírni a zsűri tagjait (szándékosan is nehéz lehet ennyi nevet egyszerre elrontani): Zsuráfszky Zoltán, Diószegi László, Agócs Gergely
A díszlet lehet kicsit túlzó, a vágások olykor túl sűrűk, de ha a szerző követné a műsort tudná, hogy ez a 2.(!) adás volt (nem 5. évad 16.) és az elsőhöz képest már most jelentős a javulás. Megjegyzem még, hogy a verseny hivatalos honlapja szerint: Átlag feletti eredményekkel büszkélkedhet a Fölszállott a páva 2012: összesen majdnem 1,2 millió nézőt ért el a hétvégén a népzenei és néptánc tehetségkutató sorozat. Érdemes lenne talán ránézni melyik szám a valós, a kritikák alapján nyilván nem a Szerzőre fogok hagyatkozni, már csak azért sem, mert aki látta a kóstelki Szellő Táncegyüttes produkcióját abban kétség nem merülhetett fel, hogy egy igazi néptáncos bulit lát, felmerül a kérdés Tisztelt Uram, ön mit nézett? Ha ennyire nem ért hozzá, minek próbál írni róla?! Azok a srácok majdnem beszakították a színpadot, még a tévén keresztül is csak az érződött, hogy dübörög a tánc.
Mielőtt a kérdés felmerülne nincs közöm a produkcióhoz, de tartom magam ahhoz, hogy a Páva ritka színvonalas műsor és (ha az eddigi tendenciát megtartja) hétről hétre javul!
Maradtam tisztelettel: egy olvasó, akit irritál, ha hozzá nem értő negatívan mutatja be a legtiszteletreméltóbb próbálkozást, amit televíziótól idén láthatunk

sirwalter 2012.11.12. 10:51:58

@nadivereb:
ezért: "Elsüllyed a Páva!",amit aztán ki lehet tenni "boldogan" az Index címlapra, jó nagy képpel... ;)

Azért, mert olyasmiket vár el a műsortól, műfajtól, és a köztelevíziózástól, ami irreális.

És mert - bár tudom, ez szubjektív - a hangvétele fikázás... Ezt nehéz lenne a fentieken túl objektíven részletezni... ahogy egy fintorról is lehet vitatkozgatni, hogy őszinte mosolygás, vagy viszolygás... Ahogy Te érzed...

Én ezt - sajnos - fikázásnak érzem...

Rigris 2012.11.12. 10:54:46

@sirwalter: De bakker, hát pont ezt írja:

"Az alapötlet nem tűnik rossznak: a modern show keretében a népzenére, énekre és táncra épülő új tehetségkutató versenyt hirdetni, ami tiszteleg a nagy öregek előtt"

"A Fölszállott a páva! elgondolása jó, színvonalas a zsűri, a versenyzők is tehetségesek."

"A műsorvezetők nem vészesek: Hercku Ági feszeng ugyan, de Novák Péter helyette is laza, utóbbiról pedig tudjuk azt is, hogy felkészült."

"A zsűri egyébként kiemelkedik az elmúlt évek összes tehetségkutatójának zsűritagjai közül"

"A beharangozója még jó volt"

Szerintem ez a cikk nem fikáz, hanem leírja, hogy egy jó ötletből, tehetséges résztvevőkkel, hiteles zsűrivel, jó műsorvezetőkkel, jó beharangozóval sikerült egy televízió-szakmailag gyenge műsort csinálni, amit egyébként kevesen néznek, mert a köztévé már csak ilyen.

Az, hogy a köztévé ilyen, egy adottság, ezt a kritika szerzője sem rója fel a műsornak. Hogy a díszlettervező, operatőr, világosító, rendező, stb. rosszul végzi a munkáját, az meg nem a népzenészek, néptáncosok hibája.

Szerintem ez nem fikázás.

Ja, egyébként nem láttam a műsort, sőt nem is tudtam hogy van, bár így visszagondolva a Petőfin hallottam reklámozni - igaz, az X-et meg a V-t se láttam soha, pedig arról tudom hogy van.

sirwalter 2012.11.12. 10:57:32

@Rigris: rendben van, szerinted nem az. Akkor ezt megbeszéltük :)

Pitty (törölt) 2012.11.12. 11:00:58

Olvasva a hozzászólásokat sokan el vannak tévedve. Ez köztévé és ezt kell csinálnia neki nem a reklám bevételekre kell hajtani. Úgy gondolom neki a feladata az hogy a kultúránkat és értékeinket megőrizve átadja több és több embernek. A műsor nagyon jó látszanak még a gyermekbetegségei de nekem nagyon tetszett és szívesebben nézem őket mint a sok szopottgomóc fejőt a kertévéken. Már évek óta nem nézem a két adót mert csak az ismétlésekből állnak ki. Itt meg legalább olyat láthatok ami már évek óta hiányzik legalábbis nekem. A TV-nek nagy hatalma van és ezzel sok csatorna vissza él és lehet látni, hogy hol tartanak a mai gyermekek és fiatalok ezt nekik köszönhetjük. Több ilyen és hasonló műsor lenne sok tehetséges tényleg tehetséges fiatal tűnne fel ismét. Várom már mikor újítják fel a Ki miben tudóst meg a hasonló régi jó vetélkedő műsorokat.
Grat a Duna vezetőnek és még több ilyen műsort. Nem kell neki nagy hírverés mert aki akarja az úgy is megfogja találni. A többi meg csak nézzen X-faktort meg Voice-ot az való neki.

Szelid sunmalac 2012.11.12. 11:01:53

Khm. A novakra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy felkeszult. Olyan bakikat kovetett el, amiket egy neptancban kevesse jaratos ember sem tenne.

lelkecske 2012.11.12. 11:02:08

"200 ezren foglalkoznak például hivatásszerűen a néptánccal"? Jó, ha 200 ezren egyáltalán néptáncolnak ebben az országban, nem hogy hivatásszerűen, sajnos. Lemaradtam valamiről?

Terézágyú 2012.11.12. 11:04:26

@sirwalter:
Szerintem meg te fikázol.

@Pitty:
"aki akarja az úgy is megfogja találni. A többi meg csak nézzen X-faktort meg Voice-ot az való neki. "

Esetleg létezhet olyan a te világodban, hogy valaki egyik szart sem nézi?

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.12. 11:04:42

Nekem csak a Duna és M2 jön magyarul (a hanyatló nyugat hátránya ugye) és a szombati elődöntőbe meccsről hazaesve belefutottam.
Érdekesnek mondható, szórakoztatónak semmikép, hihetetlen töménysokk egy abszolút budapestinek akinek nincs falusi rokonsága és néptánchoz/zenéhez sem volt szerencséje. Kicsit zavaró volt a felsőbbrendűség ami a fellépőkből áradt és túlzottan bennfentesnek tűnt a zsűri-fellépők kommunikációja, ők ugye tudják hogy mi a friss ropogós alföldi csárdás, míg én...
Biztos hogy célzottan nem ülnék le rá, és nem bírnám végignézni semmilyen fenyegetés hatására sem és ha nem lenne nyomorom a magyarul tévézésben nem nézek még ennyit sem belőle.
Jó dolog biztosan, de nem tömegfogyasztásra készült, vagy nem az olyan mélybunkóknak mint én vagyok népzenei/tánci fronton.

sirwalter 2012.11.12. 11:05:28

@Rigris: "Szerintem ez a cikk nem fikáz, hanem leírja, hogy egy jó ötletből, tehetséges résztvevőkkel, hiteles zsűrivel, jó műsorvezetőkkel, jó beharangozóval sikerült egy televízió-szakmailag gyenge műsort csinálni"

De hogy érdemben is hozzátegyek valamit: éppen azért tartom fikázásnak, mert a műsor - minden hibájával együtt - szerintem nem "gyenge", még "televízió-szakmailag" sem.

És azért fikázás, mert a "kritikában" ez a hangvétel dominál, nem pedig az érdemi rész került értékelésre. Ehhez természetesen "joga van" a posztolónak, csak én erre mondom, hogy fikázás...

Pl. ha anyukád tortát süt, és jó alapanyagokból jó ízű és jó állagú tortát készít, de kicsit ízléstelen tortapapírra teszi, akkor ha "értékelésednél" a pozitív dolgokat ugyan megemlíted, de csak mintegy átfutva rajtuk, ámde hosszasan lamentálsz a tortapapír ízléstelenségén, az szerintem fikázás... és ezt nem csak udvariasságból nem teszi a jóérzésű ember, hanem a tárgyilagosság kedvéért sem...

sirwalter 2012.11.12. 11:06:13

@Terézágyú: OK, ha szerinted így van, akkor természetesen neked is igazad van. :)

RTB 2012.11.12. 11:07:32

@Pitty: igen ez köztévéé, de a promóció nem a reklámbevételek miatt kell, hanem azért hogy " a kultúránkat és értékeinket megőrizve átadja több és több embernek".
Idézet tőled.

Flankerr 2012.11.12. 11:08:02

@Betyármaci: "Átlag feletti eredményekkel büszkélkedhet a Fölszállott a páva 2012: összesen majdnem 1,2 millió nézőt ért el a hétvégén a népzenei és néptánc tehetségkutató sorozat."
A cikkben szereplő szám, és a honlapé is valós, a forrása azonos. CSAK a nagyobb szám, az úgynevezett "reach", azt jelenti, hogy legalább 1 PERCRE odakapcsolt valaki. hogy ebből mennyi maradt végig, azt jelzi a cikkben lévő szám.
Rövid ismertető a nézettségmérés alapfogalmairól:
emtv.blog.hu/2012/07/06/a_nezettsegmeresrol_1

Terézágyú 2012.11.12. 11:09:10

@sirwalter:
"Miért csak mindig a hibákat veszi észre a kritikus elvtárs? Vegyük már észre, hogy épül és szépül az ország, a dolgozók állama! Csak a rosszak, mindig a rosszak? Ez így fikázás kéremszépen! Nem azt mondom, hogy ne fikázzon a kritikus elvtárs, de majd mi megmondjuk, hogy mit fikázzon!"

Pitty (törölt) 2012.11.12. 11:10:00

@Terézágyú: Mindenkinek szíve joga hogy mit néz és mit nem :)

Terézágyú 2012.11.12. 11:11:06

@Pitty:
"Mindenkinek szíve joga hogy mit néz és mit nem"

Ez biztos? Nincs erről egy jogszabály? Kicsit lemaradtam a magyar politikáról a hétvégén...

nadivereb 2012.11.12. 11:11:54

@sirwalter: Mi az "érdemi rész", ha nem a zsűri, a díszlet, az operatőri-rendezői munka, a versenyzők, valamint a műsor koncepciója?

sirwalter 2012.11.12. 11:12:23

@Terézágyú: jól van barátom :) Ilyen színvonalon már nem kívánok részt venni a beszélgetésben, de végül is elmondtam, amit - úgy érzem - el kellett. Mindenkinek jó étvágyat a közelgő ebédhez! ;)

DJ Etus 2012.11.12. 11:12:51

A kritika a műsor tartalma kapcsán kissé felszínesnek hat. Tény, hogy nem sugárzott parti hangulatot, de az előadások jó része nem is erről szólt (pl. ballada).

A technikai részleteket és a dramaturgiai problémákat az átlag néző észre sem veszi. Biztos, hogy jobb lett volna tőle a műsor, de alapvetően nem számít, ha a tartalom sikeresen elvonja a figyelmet a körülményekről és itt számomra erről volt szó.

Nekem tetszett a műsor, az elmúlt X+1 évben ez volt az első olyan program, ami miatt bekapcsoltam a TV-t.

wásztákhurwáh (törölt) 2012.11.12. 11:13:26

Mondjuk azon megdöbbentem, hogy 200 ezren foglalkoznak az országban hivatásszerűen néptánccal... és akkor még a jogászokról, közgazdászokról hisszük azt, hogy ingyenélők.
Na jó, amelyik ország 200 ezer hivatásos néptáncost el tud tartani, az megérett a pusztulásra.
Nem hiszem, hogy a melldöngető magyarkodás, néptáncos csujogatás lenne a követendő. De hát valami népiesch dologgal fel kellett már venni a versenyt a kertévés tehetségkutatókkal. A versenyt ugyan elbukta a köztévé, de hát ők nem is a reklámbevételekből és telefonos szavazásból élnek, nem kell eget verő nézettséget produkálni.

A zsűri rendben van.
De szerintem a népzene, néptánc élőben sokkal jobban megragadja az embert (táncház), nem a képernyőn jön át az igazi sodró lendületű hatás.

Nagy esélye lenne ennek a műsornak a mai tehetségkutatókkal szemben, mert azok már olyan unalmasak, egy-két jó énekes van bennük, előre lefutott a játék. Szóval az emberek vágynának az újra, de ahhoz jó műsort kellene csinálni. De mondom, az a műfaj igazán a táncházban él, nem a képernyőn.

A kertévék ezt a műfajt csak úgy fogják felkarolni, ahogy a paraszt feleséget keres című borzalomban a vidéket bemutatják. Freak show, kuriózum, megbámulni való csökevényként és feltupírozva valami stylist-celeb-bulvár-fogyatékos stílusban.

oophow 2012.11.12. 11:13:45

Én csak annak örülök, hogy nem a szerző, izlésének akarnak megfelelni a Páva készítői. Ha egy díszlet nem ennyire látványos akkor az lett volna a gond és indulhat a "közszolgálati" jelzőzés. A tág képekről pedig szerintem érdemes elgondolkodni, a közeli képekben bizony egy koreográfiát megmutatni... Ugye-ugye. Persze, ha az ember már volt határon túl, egy táncháztalálkozón, bekólázva, na az más. akkor joggal bírálhat bármit, bárkit, Index címlapon. (Azonban azt ne feledjük, attól, hogy "bizalmas kapcsolatott" létesítettünk egy zongoratanárnővel még nem tudunk zongorázni. Ez a teljes Comment:com-ra igaz.)

csárli hárper 2012.11.12. 11:23:13

már meg érte felkelni, megtudtam, hogy van ez a pávás, topogós valami...

Betyármaci 2012.11.12. 11:25:20

@Flankerr: köszönöm, így értem a számokat
látom a zsűritagok nevei is ki lettek javítva, ezt is köszönöm, már csak azt az elsüllyedt szót ha ki tudnánk cserélni egy 'szárnyal', 'tényleg felszállt' vagy valami hasonlóan pozitív (esetleg semleges) tartalmú állítmánnyal, könnyebb lenne elhinni, hogy a cikk tényleg nem negatív hangvételű :)

2012.11.12. 11:25:24

@silkgoat:

A Honvéd együttes komolyan válogatott táncművészekből áll. Gondolom többségében a balettintézetből kikerült tényleg képzett, tanult táncosok.
Hogy úgy mondjam vérprofik, a vérprofik között is.
De ez a műsor amatőrökről szól, akik a napi meló után rohannak próbára, amiért nem hiszem hogy túl sok pénzt kapnak, ha egyáltalán. Én érzem a különbséget a kettő között.

reccs 2012.11.12. 11:26:31

Éljen a Kádár-rendszer!

Már várom a Ki tud többet a Szovjetunióról felújítását Ki tud többet Orbán Viktorról címmel. Esetleg rendezhetné Kerényi Imre, neki a diktatúra agitprop régen is nagyon ment meg most is.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.12. 11:30:54

@reccs: Ki tud többet Kínáról/Azerbajdzsánról lesz a műsor címe és utána felvétel a Felcsúti Szakközépiskola tanévnyitójáról majd állami időjárás jelentés végül műsorzárás.

Bretschneider detektív 2012.11.12. 11:31:46

Direkt nem olvastam el a kommenteket, mielőtt hozzászólnék. (Majd utána is hozzászólok, vagy közbe-...)

Örülök, hogy itt találkozom ezzel a produkcióval, alig-alig bírtam ki az X-faktoros posztoknál, hogy ne írjak be erről. De minek is?

A Páva műsor egyetlen hibája csakugyan az, amit a posztoló jegyez: hogy nem jön át a hangulat.

Aki bárha is belekóstolt ebbe a közegbe, nem hiszi el ezt a mű-sort.

Értem a koncepciót, de ezt a muzsikát, ezt a hagyományt, ezeket a táncokat ugyanolyan (ugyanazok!) a fiatalok hallgatják, járják, mint az összes többit.

Sokkal nyitottabb ez a közösség annál, mint amilyen dobozba most be szeretnék zárni.

A 11 éves lányom (saját magától) ezt akarta nézni, inkább, mint az X-faktort. (Volt a hétvégén közöttük némi átfedés. Pláne aközött, hogy én általában óvom őt a tévétől, nem ezt látja otthon.)

Jó, mondjuk én Barbarot hallgattam aznam magamban.

2012.11.12. 11:32:49

@reccs:

Most olyan érzésem van, mikor az ember a kígyót akarja megtanítani biciklizni.
Nem fog menni, mert nincs rá képessége.

gazell16 2012.11.12. 11:36:12

Szerintem egy üde és minőségi színfolt. kimondottan magasan kigrik a mai tv musorok kozul: elsosorban a tematikajaval, masodsorban a tortenelmi magyar helyek megismertetesevel, harmadreszt az elkpeszto gazdagsaggal amit a versenyzok felvonultatnak. Kulon tetszik hogy nem "profi" mododn regalnak le dolgokat amitol hanyingerunk van 20 ev utan, hanem hus ver elo emberek regalnak le oszotnbol fantazstikusan mondatokat. Ezenfelul a Tematika nalam 10 es, oylan emberek is tv elott ultek szombaton akikrol tuom h egy ev elatt 10 orat nem nez tevet osszesen.
Hajra Páva. Nem buktál te el, puszt
án szépen egre szalltal, es van aki furcsall teged, mert eddig feke csókák karrogtak csak.

Steppenwolf 2012.11.12. 11:38:41

@reccs: Elég ingerszegény környezetben élhetsz, ha a néptáncról a gúny és a Kádár rendszer ugrik be.

titok84 2012.11.12. 11:47:26

Én múltkor átkapcsoltam az X-faktorról, és ott ragadtam. Most már eleve ezzel kezdtem. Nyilván vannak gyerekbetegségei, de az Elsüllyed a páva! cím jobban passzol az INdexhez. Ne várjuk, hogy közszolgálati műsorokat fognak dicsérni. Én nagyon élveztem az egészet, tök jó hangulata van, és éppen a kicsit gyorsabb, sűrűbb vágások miatt a laikus számára is élvezhetőbb.

Rozsdamarta 2012.11.12. 11:49:38

Helytálló a poszt. Profi a zsűri, lényeglátó és tanulságos értékelésekkel (jó érzés látni és hallgatni őket, ami nem mondható el az X-faktor vagy a Voice zsűrijéről), és megdöbbentően profik az előadók is, de amatőr a műsor: rossz és kapkodó vágások, a kontraszelektált köztévére jellemző amatőr szervezés. Olyan, mintha a a Csillag születiket akarták volna lemásolni, a "Lihegő"-ből közvetített jelenetekkel együtt, de valahogy nem sikerült.

Sumdraxx 2012.11.12. 11:52:59

Az X -faktor:

tökéletes körítés, gyenge és felejthető produkciók.

Páva: gyengébb körítés, kiváló tartalom: dalok, táncok, zenék.

RTB 2012.11.12. 11:53:28

@titok84: ha megnézed a címsort, akkor abban még ereszkedik a páva van, tehát ez volt az eredeti cím. Nyilván ez elsüllyedt a páva ütősebb

andrush 2012.11.12. 11:55:45

Ejj de érzékenyek a népiesch kollégák, sztem full pozitív kritika. Legalábbis mi itt pöstiek ezt pozitívnak hívjuk.

glc 2012.11.12. 11:56:12

Nem vagyok művelője még csak kiemelten rajongója sem a népzenének, néptáncnak viszont olyan értéknek tartom, amit megőrizni, megtartani sőt másokkal megismertetni fontos dolog.
Jó a kezdeményezés, az évtizedekkel ezelőtti műsorokat néztem is (most nem nagyon), bár már akkor is úgy gondoltam, külön kellene választani a profi, képzett előadókat azoktól akik amatőrként, de napi közegként élték meg a népdalt, néptáncot. Szerintem ez most sincs másként :(
Kb 10 percet láttam most, de elment a kedvem tőle. A műsorvezetőnő egy tánc-prudukció után valószínűleg jó poénnak gondolva "beénekelte" hogy M.Flatley "...elmehet a fenébe". Ha nagyot akart mondani, mondhatta volna hogy ő is megirigyelhetné, vagy hasonlót...
Én az ír zenének is kedvelője vagyok és nem gondolom hogy az vagy a magyar népzene lenne több vagy kevesebb.
Még akkor is ha a fent említett személyt sokan támadják, hogy nem autentikus, illetve a show-elemek miatt, de azt el kell ismerni, hogy nagyon sokat tett az ír zene elterjesztéséért illetve megismertetéséért.

shimizu 2012.11.12. 12:00:54

az első adás felét kaptam el (véletlenül), és örülök neki, h van ilyen műsor, bár tény, h jelen állapotában cseppet sem hergel rá, hogy leüljek Dunát nézni hétvégente.

Nagyon sürgősen változtatniuk kellene, mert rettentő büszke voltam a fellépőkre, kivételesen örültem, h magyar vagyok, de ha nincs most ez a cikk, eszembe sem jut, h ez nem csak egyszeri alkalomra szólt....és ez nagyon szomorú!

Bretschneider detektív 2012.11.12. 12:02:51

Nem lehet megkerülni a bartóki és a kodályi hagyományt. Nem én találtam ki itt is a szétválasztást, holott a kettő egymás inkább kiegészthetné.) E két nagyságunk tökéletesen leképezi sajnos a mai hagyományfelfogásunkat is.

Ez a műsor a kodályi hagyománynak kíván megfelelni (? szerintem, de nem biztos), amit nagyon jól lehet csinálni, de az igazi izgalmat Bartók nyújtja. Aki érti, beolvasztja, abszolválja és újraértelmezi ezeket a dallamokat.

A jó előadások ezekből születnek. A zsűri értékeli is.

A műsor nem tudott rá felkészülni.

vitaygeorgina 2012.11.12. 12:15:54

Én láttam az eddigi adásokat, jól is szórakoztam, Novák természetes és laza, Herczku Ági meg bármit csinálhat tőlem, nem bírom kritikus szemmel nézni, annyira szeretem.
Az első adás után a nézők nagy része azt kritizálta a Páva facebook oldalán, hogy a műsor nagyon x-faktoros akart lenni, és hogy a sok fény, villogás, gyors vágások nem kellenek ide. Hiányolták a totálokat, mondván, hogy a táncból akkor látni a legtöbbet. A pávások ígérték, hogy ezen változtatnak, ennek természetes eredménye a sok nagytotál és a "lassúság", de én értékelem az igyekezetüket. Nem gondolom, hogy feltétlen az X-faktorhoz képest akarják meghatározni magukat, és a nézőközönség is teljesen más, akiket kielégít a jelenlegi műsorszerkesztés.

kérődzőgiliszta 2012.11.12. 12:17:41

Nagyon nívós műsor, közszolgálati mértékkel klassz látvánnyal és műsorvezetéssel.
Összevetve is ezerszer inkább ez, mint az RTL-es TV2-ős hasonlók. Bár azokban is felbukkannak tehetségek, de azok nem annyira róluk szólnak.

gabcigirl 2012.11.12. 12:24:11

Hát nem tudom. Nem vagyok egy ősmagyarkodós típus, de amit láttam a műsorfolyamból, az kifejezetten tetszett. Sokkal inkább jelentett újdonságot pl. Zámbó Krisztián heti "rendes" szombat esti nyekergéséhez meg a többi féltehetséghez képest.:))

sirwalter 2012.11.12. 12:25:58

@Bretschneider detektív: ne haragudj, sem kötekedni, sem vitatkozni nem akarok és nem is fogok; de arra kérlek, az utóbbi bejegyzésedet gondold át még egyszer... Egyrészt sok nehezen értelmezhető, vagy értelmezhetetlen kijelentés van benne, másrészt hál' Istennek, eddig senki, beleértve e műsort is: tehát senki sem állította szembe Kodály és Bartók életművét és célkitűzéseit, kérlek, hogy Te se tedd, nagyon káros kísérlet. Aki követője, tisztelője és híve az egyiknek az szükségszerűen követője, tisztelője és híve a másiknak is. Nem ismerek olyan embert, csoportot, "mozgalmat", törekvést, stb., akinél vagy ahol ez vagy-vagy lenne...

Ringlósztár 2012.11.12. 12:27:51

@Steppenwolf:
Ja, úgy hívják: orbáni Magyarország.

nadivereb 2012.11.12. 12:31:44

Ahogy az eddigi kommentek alapján látom, vannak azok, akiknek tökmindegy, hogy milyen minőségű, ha néptáncról szól, akkor eleve csak népieschkedő szarkupac lehet (idióta előítélet). Továbbá vannak azok, akik szerint tökmindegy, hogy milyen minőségű, ha néptáncról szól, akkor csakis értékes, kiváló szellemi-kulturális táplálék lehet (idióta előítélet).
Ha valaki szerint a kivitelezés és a tartalom egymástól elkülönítve is értékelhető, az mindkét társaság szerint hülye.

Jokai 2012.11.12. 12:32:33

a cikk nem azt várja el, hogy reklámbevételt szerezzen a műsor! csupán azért kritizál, és azon aggódik, hogy hány emberhez jut el, hány ember látja! azért ez nem utolsó szempont. és ezt megérteni a cikkből nem is bonyolult (sirwaltert külön sajnálom, hogy kapásból fejjel ugrott a falnak). lehet olyanokat írni, hogy az ilyen műsorok a közszolgálati feladata, de akkor is kell néző hozzá! és ha a cikk miatt új nézők lesznek, akkor már köszi!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.12. 12:32:39

" Kár, hogy amit a kereskedelmi tehetségkutatók meg tudnak mutatni a könnyűzenéből,"
Miért, mit tudnak megmutatni? Nyekegést, nyihogást, celebgyártást, jó hangú emberek tucatcelebbé süllyesztését.

baggins21 2012.11.12. 12:33:51

Ez most komoly? :D Néptáncos tehetséhkutató? :DD Beszarás mik vannak...

Pitty (törölt) 2012.11.12. 12:34:24

@Terézágyú: Miért kell mindenbe belelátni beleláttatni a politikát. Elég szörnyű hogy azok mit művelnek ott fenn. Inkább örüljünk annak hogy van egy ilyen műsor ami nem a politikáról szól.

AnnaKarenina 2012.11.12. 12:40:25

@nadivereb: Ez jó.:) Gondoljunk csak a műkorcsolyára, ott se keverik össze.:)

Gazuzem 2012.11.12. 12:47:22

Már csak Zsuráfszky miatt is megéri nézni a műsort. A Honvéd produkciója alatt (ami az ő koreográfiája...) extázisban volt, egy-egy jól sikerült koreográfiai elem után két öklével a levegőbe csapott, látszott rajta a boldogság, hogy igen, ezt pont így képzelte el, amikor régen összerakta a táncot. Sokkal őszintébb volt, mint Mező Misi a Voice-ban, akin sajnos látszik, hogy a kamera, és a forgatókönyv kedvéért mutogatja a szőrös hónalját.
Már a múlt héten is figyeltem, hogy nem bírja mozdulatlanul végigülni a műsort, ahogy megszólal a zene, már beindul.
A zsűrivel kapcsoltaban: az értékelésekből mindig megtudhatunk valami érdekeset az adott táncról, zenéről, hangszerről pl. hogy a tekerőlant is nyugati találmány.

sirwalter 2012.11.12. 12:55:50

@Jokai: köszönöm, ha őszinte a féltés, de ne sajnálj. :) Egyébként nem hinném, hogy "fejjel ugrottam volna a falnak", de ezen aztán már tényleg ne vitatkozzunk, hiszen ennél haszontalanabb dolog, mint kommentekben vitatkozni, szerintem alig akad...

Azt gondolom, itt a klasszikus félig üres-félig teli pohár esetével állunk szemben. Pozitív hozzáállás esetén a pohár félig teli van, a cikkíró szerint meg félig üres. És ugyanez a szemlélet ütközik a hozzászólásokban.

Bretschneider detektív 2012.11.12. 12:58:29

@sirwalter: Úgy kezdtem, hogy nem én találtam ki a szétválasztást.

Én mégcsak nem is foglalkozom konkrétan a népzenével, kívülről, blueszenészként és barátként látom ezeket a határvonalakat.

Zenész barátaim 80 százaléka népzenész és egymással nem hajlandók ez alapon szóba állni.
Sajnos(!) nem én találom ki ezeket a kategóriákat, bár énrajtam múlna, akkor nem lenne.

Bretschneider detektív 2012.11.12. 13:03:27

És még annyit: én nagyon örülök ennek a műsornak! Mert úm. underground szinten sokkal élőbb zenei hagyomány, mint a... No, értjük, szerintem. (Bocs, nem akarok kontrát mondani, mert azzal visszafelé is befolyásolnám az értékítéletet.)

Ebben (e mellett) élek, ebben mozgok, gondolom egészen eddig azért nem is kellett hozzá műsor, mert ez működik. Magától.

A Páva műsor az ösmertségen segít, s remélem, a többiben is.

Egyszóval én nagyon örülök, hogy van ez a műsor.

sirwalter 2012.11.12. 13:13:15

@Bretschneider detektív: én népzenével is foglalkozom, így értelemszerűen a zenész barátaim többsége ebből a körből kerül ki (de vannak bőven a klasszikus-, a régi- és a könnyűzenéből is), és örömmel mondhatom, hogy ilyen szétválasztással nem találkoztam. lehet, hogy csak szerencsém volt... Természetesen vannak, akik politikai alapon "nem állnak szóba egymással", vagy - finomabban - vannak ellentéteik (sajnos), de ennek - úgy tapasztaltam - nem nagyon van köze a zenéhez, abban sokkal nagyobb az egyetértés közöttük...

A legutolsó bejegyzésednek pedig maradéktalanul örülök, ilyen az igazi jó indulatú, "pozitív" hozzáállás. És ezt nem gondolom valami "bárgyú hurrá-optimizmusnak", egyszerűen ez egészséges... szerintem. :)

rockjano 2012.11.12. 13:23:59

És miért van az hogy nekem is itt kell erről értesülnöm.Miért nincs ennek némi, legalább valami marketingje?? Legalábba az MTV 1-en???

És miért nem az MTV1-en megy???

Mert egyébként érdekelne...

sirwalter 2012.11.12. 13:57:40

@rockjano: most már elkerülhetetlenül a műsor "fogadatlan prókátorának" fogok tűnni, pedig nem akartam...

A kérdésedre csak Te tudsz válaszolni, de azt el tudom mondani, hogy - a lehetőségekhez mérten - igen sok helyütt hirdették, pl. óriásplakátokon, napi- és hetilapokban, de leginkább a közszolgálati csatornákon (az MTV1-en is) ilyen reklám-spotokkal (én nagyon sokszor láttam ezeket):

www.youtube.com/watch?v=C5ZBcAYExCs
www.youtube.com/watch?v=sv9yyn3V35g
www.youtube.com/watch?v=fNchY8XHSRU&feature=relmfu

sirwalter 2012.11.12. 14:03:09

@rockjano: és - gondolom - azért a DunaTV-n megy, hogy az országhatárokon túl is látható legyen, nem csak a szomszédos országokat, hanem a tengerentúlt is beleértve

pitybull 2012.11.12. 14:10:16

A "népiesch" kollégák érzékenyek, de csak a hülyeségre... :)
A cikk szerintem sem vészes, ugyanarra hívja fel a figyelmet, amit gyakran mi is kritizálunk. A kertévék sémáját, elemeit vették át a műsorkészítők, mert gondolom ez a bevett szokás. Szerintem jobb lett volna egy saját rendszert kidolgozni, és akkor a fekete bricsesz-csizma kombó még tánc közben látszana is, nem olvadna bele a fekete színpadba.
A következő mi is? Ja igen, a 200000 hivatásos. Na hát annyi nincs. Három hivatásos együttes van a népieknél, a Magyar Állam Népi Együttes, a Honvéd Együttes és a Duna Művészegyüttes. A többi amatőrnek számít, akármennyire profik is a színpadon :) Vannak nagymúltúak mint a Szentendre, Hajdú, DNE, Jászság, Szeged stb. és vannak kicsik, közepesek. Mint Gombóc Artúrnál nagycsokoládé, kiscsokoládé így tovább.
Itt is hangsúlyozom, hogy a műsor léte a nagy dolog. Az, hogy a szakma egy műsorfolyamban a tévében szerepelhet több mint negyven év és néhány Ki mit tud siker után. Ez a lényeg. Engem megszállott a Páva!!! Adjuk hát tovább, hogy legyen minél magasabb a röpte :)

Szelid sunmalac 2012.11.12. 14:21:48

Az egyetlen problemam a politikai befolyasoltsag. Konkretan az, hogy a zsuri koteles bizonyos tajegysegeket elorejuttatni, bar igazsagszerint ez nem lep meg, mert mashol is igy mukodik. Pl. az X-Faktorban a Keresztes Ildiko is politikai nyomasra kerult be zsuritagnak.

Trigon_ 2012.11.12. 14:25:57

Ha jól láttam, a pávában nem volt tapsparancsnok, mint amilyen a kertévéken ma már elhagyhatatlan. A nézők tapsoltak, amikor tetszett a másor. Ha a "fíling" részét képezi a nézőtér őrjöngése is, akkor a látszat kissé megtévesztő lehet.

De ez a verseny egy VERSENY, ezt jó lenne nem elfelejteni. A néptáncosok, énekesek valóban fergeteges bulikat tudnak összehozni, ha csak úgy összeeresztik őket, aztán adjatok neki. Paco de Lucía sem akkor adja a legszikrázóbb zenéjét, amikor egy nagy koncerten fellép, hanem amikor összefut egy kollégájával egy kocsmában, mindketten legurítottak már némi frissítőt, aztán jöhet az "ezt ismered-e" móka, a közönség többszörös orgazmusát előadva. Egyszer egy francia kocsmában (pubban, ha nem lenne gyalázat ilyet mondani egy franciának) rendszeresen játszott egy néger zongorista meg egy basszusgitáros faszi. Az utóbbi olyan részeg volt, hogy csak úgy nekitámasztották a falnak, ahogy Keith Richardsot szokták, aki azt sem tudja, hogy éppen merre áll, aztán zenéltek. Belefeledkezve néha. Na, az már döfi, oda érdemes elmenni.

Ezek a srácok a színpadon esetleg életükben először léptek fel nagy közönség előtt, olyan zsűri előtt, aki a lépésükről megmondja, hogy kinél tanultak, ráadásul tévé előtt. Egy előre szigorúan begyakorolt, szakmailag tökéletességre törekvő produkcióval. Élőben. Ja, és mindenféle háttérsegítség nélkül. Kiáll egy bájos kislány, és énekel, csak úgy, szólóban, néma csendben. Itt nem lesz bulihangulat, hanem majd utána, amikor boldogan viháncolnak a győztesek, odakint, élvezetből.

Ez egy műsor, baromi színvonalas, igazán profi, a rusztikushoz, vagy szimplán dísztelenhez hozzászokott néző számára kifejezetten tetszetős, modern díszletben. Egy perc reklám nélkül, megjegyzem. Olyan, mint amikor az ember a városból felmegy egy hegyre, és kisöpri a tüdejét a friss levegővel. A Duna tévé nem érdemli meg a bántást, nagyon jól csinálja, csak éppen a népzene ma kevésbé menő, mint egy X-faktoros megasztárocska-kezdemény, amelyet aztán rengeteg pénzzel próbálnak megtérülővé tenni.

Egy próbát megér mindenkinek, aki a zenét nem csak a tuctuc változatban fogyasztja.

Trigon_ 2012.11.12. 14:47:18

Novákpeti pedig már túlságosan elmédiásodott. Próbálja a kertévék szokásos stílusát kulturáltabbra hangolva vidítani felfele a közönséget, de kilóg kicsit ebből a műfajból a hülye megjegyzésekkel. Herczku Ágnesről pedig nem tudom, hogy konkrétan mikor is vezetett utoljára élő adásban színpadi műsort, így a feszengését megértem és elfogadom.

Valóban a Ki mit tud? és a Táncdalfesztivál hangulata érződik ezen a műsoron, amihez hozzá kell tenni azt is, hogy amikor az volt az egyetlen tévécsatorna, a néző nem fanyalgott, nem úgy nézte, mint egy Derricket, hanem elsöprő sikerek voltak, minden élő nézte, hónapokig beszéltek róla, szurkoltak, mindekinek voltak kedvencei, és Koós János, Koncz Zsuzsa, Kern András, csak kiragadott példaként ezekben a műsorokban született meg. Ma viszont a jónép egyszerűen odaszokott a Szimpla TV2-höz és az RTL Klub I-hez, aztán nézi azt, a távirányítón a számgombok már teljesen be vannak ragadva, igazából senki nem érti, hogy mi célt is szolgálnak.

kispisti 2012.11.12. 14:47:26

azt a TV_t nézni aki Orbánt dicsőiti 24órán keresztül,-na azt ,minek nézzem?

bgp 2012.11.12. 14:51:01

Nézzenek köztévét a fidesz droidok. Ha nincsenek elegen, cseréljenek chipet bennük.

bgp 2012.11.12. 14:52:32

Ha a békemenetre voltak 1 millóan, akkor biztos csak pár turul hiányzott a páva mellől.

egykeresztenyanya 2012.11.12. 14:56:39

@Trigon_: Nahát engem pedig ez az uncsi műsor nem gerjeszt be, ez a duna az a csatorna ahol az akváriumot is közvetítik? Nagyanyám nézte még, szerencsére itt a hitközségben már mindenki ápdét és a Barátok Közt a sztár! Csatlakozva az egyik előttem szólóhoz én sem értem, mit keres egy magyar tévében ennyi román vagy szlovák táncos, én se Clujra járok misére.

OFF

Adél a múltkor is nagyon cuki volt, bár nem szeretem ezt az oldalt, különösen azt a siXX nevűt, pedig benne is van X-faktor, duplán, mert mindig bántja az Xfaktorosokat, de legalább sokat írnak róluk, megérdemlik, nagyon tehetségesek! Hajrá Adél!

ON

P.Guszti 2012.11.12. 15:00:49

Remek műsort láthatott aki nézte, én igyekszem a többi adást is megnézni.

ármány és szerelem 2012.11.12. 15:08:13

Csodálatos ez a műsor, abszolút hiánypótló. Kifejezetten üdítő ennyi összeszedetten gondolkodó, nem mellébeszélő, derűs, tehetséges, méltóságteljes, tiszta tekintetű fiatalt látni, akiknek a néptánccal, népzenével (tehát néprajzzal, mert anélkül nem megy) való foglalkozás ad kivételes tartást. A zsüri őszinte, de nem bántó, mindig tartalmas a kritikájuk és hát lássuk be, zsenik ülnek benne.

AnnaKarenina 2012.11.12. 15:15:54

@kispisti: Nem azt kell nézni egy csatornán, amit nem szeretsz.:) A Duna nagyon sok jó filmet is ad és nem csak éjjeli baglyoknak.

Bretschneider detektív 2012.11.12. 15:29:16

@sirwalter: Tényleg inkább az alattad lévő hozzászólással kellene közösen foglalkoznunk, hogy miért nincs ennek nagyobb marketingje?

(Bár én ezt a hiányt nem érzem, mert furcsa mód inkább a közszolgálati csatornákat nézem, hallgatom, ott meg van, sőt kikerülni lehetetlen.)

Nem politikai megfontolásból, hanem mert ezeken a csatornákon még vannak műsorok. (Vagy most már megint.) Még ha nem is értek velük egyet, de egyedi készítésű műsorok.

De pl. nem tudok egy Petőfi rádiót sokáig hallgatni, mégha az is közszolgálati.

Amúgy ezt a Kodály-Bartók szembeállítást inkább magamnak fogalmaztam meg, helyben ez úgy néz ki, hogy ki kit dugott meg a csoportból, inkább ez a választóvonal, de ez sem publikus, gondolom én.

Maradjunk annyiban, hogy ezen a szubkultúrán belül is élnek, megélnek annyian, de annyian! És látjuk, hogy ez Jó.

kaliforniai 2012.11.12. 15:29:50

"de ahhoz képest kevés nagyon, hogy 200 ezren foglalkoznak például hivatásszerűen a néptánccal"
1. Hol? A világon? Mert Magyarországon nem, az biztos.

Más:
Igaz, hogy tehetségesek a szereplők. Igaz, hogy nívósabb a hagyományőrzés, mint az amerikai pop majmolása.
De engem irritál, hogy 1. a néptáncos-népdalénekes réteg többsége nagy megmondóember is egyben, ( értsd: milyen szomorú, hogy sorvad a szép kultúránk, de ők, ŐK bizony FELADATUKNAK ÉRZIK a népszerűsítését) 2. Nem sokkal értelmesebbek, mint a popmajmolók. 3.Ráadásul képmutatóak, mert magukról úgy gondolják, hogy őrzik az értékeket, közben SEMMIT nem hordoznak abból a világszemléletből ( paraszti egyszerűség, nyugalom, mulatozás közbeni felszabadultság ), amit annyira meg kellene óvni.

index0123 2012.11.12. 15:31:09

Ja, és nem "népitánc", hanem néptánc...

Bretschneider detektív 2012.11.12. 15:36:20

No, kezdjük el a fikázást, úgy RTL-szerűen, félre bocskor, félre bú.

A legutóbbi adásban a csángó gyereknek senki nem mert beszólni, Sebestyén Márta óvatosan (respect!)

Egy értelmes észrevétel nem volt. A többi zsűritagok elmondták a csángó nép történetét három bővített mondatban, hogy cserébe a produkciót ne kelljen bánatniok.

Amúgy azzal a gyerükkel sem volt semmi práblém, csak hát (come back) ezért kár idegyünni ulyan messzirül.

Mi es tudunk népszólásokat. Pösten ös vidéken es.

Ha valaki nem venné: csak azért jutott tovább, mert csángó. De a csángósága nem jelent meg a produkcióban.

dezso 2012.11.12. 15:43:22

@sirwalter: Azért mondjuk egy adásszerkesztő meg egy operatőr együtt lehetne annyira ügyes televíziószakmailag, hogy nem tartja a képet hosszú másodpercig úgy, hogy a szemből világító lámpa miatt kb. semmi se látszik a fellépőből. Aztán amikor felébrednek, másfél másodpercenként váltanak képet. (Ezen kívül még Tímár Böske idegesít kicsit, de az lehet az én hibám is.)

queenlly 2012.11.12. 15:46:30

én z első műsorból véletlenül láttam az utsó 5 percet, aztán kifejezetten kerestem. így sikerült fellelnem a közszolgálatikon a reklámjait és megnéznem.

sajna nekem is csalódás volt és teljesen egyetértek a kritikával. a kezdeményezés kitűnő, a produkciók színvonalát is utoljára kb. az első 2 megasztárban ütötte meg valamelyik. a zsűri és a műsorvezetés sem rossz (bár én is örülnék, ha számba vennék a laikusokat is).

de a technikai hibákon nehéz túllépni. az operatőri és vágói munka elég élvezhetetlen és helyenként inkább szédültem, mint élveztem. a díszlet egy tragédia, aminek semmi köze nem volt az egyes számokhoz. a sorrendiséggel is egyetértek, mert ez egy verseny, de nekem (mint nézőek) miért is kéne 25 számot észben tartani ahhoz, hogy tudjam, hogy áll a kedvencem?

és ezekre a bakikra nem válasz a "közszolgálati", amit a pártolók olyan szívesen emlegetnek. basszus a közszolgálati TVben ugyanolyan profi stáb dolgozik (vagy kéne dolgoznia)!

@kaliforniai: a 200 ezer nem minden néptánccal/zenével foglalkozót jelent? mert ha ebben a tanárok, koreográfusok stb. benne vannak, nem is olyan lehetetlen szám. egy 5 fős együttes mögött legalább ugyanennyi vagy több ember van.

jozicsenko 2012.11.12. 15:48:07

a műsort néztem, tetszett

hallgattam a háttérben és tetszett

azután a zsűri értékelt és minden bajom volt: a zsűri hátterében lévő dísz elvonta a figyelmemet, majdnem tengeri beteg lettem tőle: egy vakolt fal többet ért volna...

pitybull 2012.11.12. 15:53:59

@egykeresztenyanya: Te vagy a nap vicce! Románozol, meg szlovákozol, de arra nem gondolsz, hogy a kis kedvenced honnan jött??? Szóval nézd azt a csodát, értem?

derrik 2012.11.12. 16:02:12

Eddig mind a 2 adás felvételén ott voltam.A következő adásokra is menni fogok. Ez azért van, mert tavasz óta mentek a reklámok a dunán és az m1-n is (fenn vannak a honlapon is). Élőben a műsor sokkal jobb, felvételen valóban vannak zavaró dolgok (vágás, stb).Élőben a hangulat zseniális, a közönség is és a szereplők is a zsűrit is ideértve.A zsűritagok valóban kritikát fogalmaznak meg, jobbító szándékkal, nem csak az"átjött-nem jött át-hol a fizum" megafaktoros profizmus jellemzi őket.Ugyanolyan érdekes, tanulságos az előadásokhoz fűzött kommentárjuk, mint maga a produkció!A műsorvezetők nem celebek, hanem maguk is művészek, szóval aki felkészületlennek gondolja őket, téved.A fellépők pedig valódi értékeket közvetítenek, nem mások dalainak előadásával? próbálnak meg a rogánmagazinba bejutni, hogy aztán dőljön a pénz és a partyfotókból éljenek meg.Érdekes volt, hogy itt is van "felszopó", aki nem más, mint Bűdi Szilárd (a "tehetségkutató-fanoknak" mondom), a voiceban gitárral szemtelenkedett Andreával :) Tényleg itt látszik, hogy a készítők vettek át elemeket a kertévékből, nem gondoltak arra, hogy ez a közösség magától tapsol, ha szórakozik, élvezi amit lát, nem kell jelezni nekik, mi az "érték" :D Valóban érdekes rögtön utána (nem közben!) átkapcsolni a faktorra, hogy szembetűnjön a minőségi különbség.. Nem értek egyet pár dologgal a cikkben megfogalmazottak közül, de örülök, hogy címlap, így remélem több emberhez jut el a műsor a tartalom miatt.Táncházak pedig vannak, sőt jobbak is, mint a romkocsmák (a belvárosban is! :) Megelőzve a kommenteket, nem dolgozok a műsorban, csak egy népiesch tánczos vagyok (ráadásul kevésbé melldöngető index-olvasó), aki tényleg szereti a műsorban előadott produktumokat.További szép napot! ;)

vitaygeorgina 2012.11.12. 16:06:38

@pitybull: ő nem a nap vicce, hanem a nap trollja. Én már figyelem egy ideje, mindenhol ezt a bullshitet nyomatja, ne idegesítsd magad rajta.

pitybull 2012.11.12. 16:13:55

@vitaygeorgina: Nem idegesít, csak hülye. Majd jól feleségül adjuk a leltárjegyzékhez... :)

sirwalter 2012.11.12. 16:19:23

@Bretschneider detektív: örülök, hogy ha nem értünk is mindenben egyet, azért emberi hangot találtunk. :)

A "csángó gyerekkel" kapcsolatban hadd pontosítsak:
- nem "ezért jött ide olyan messziről", a Zeneakadémia Népzene Tanszékén tanul
- a 2. fordulóból már nem jutott tovább

@dezso: egyet értek, van sok ilyen televíziós probléma, engem is zavarnak, fentebb ezeket részleteztük is. Természetesen nem kell, sőt nem szabad elhallgatni a hibákat, de vita abból alakult ki, hogy milyen élű, hangvételű egy kritika. (Félig teli-félig üres pohár).

egykeresztenyanya 2012.11.12. 16:21:51

@pitybull: már megbocsáss Adél nem jár ilyen rojtokban, mint ezek a románok a dunán, Adél színvonalas, trendi és bájos. Ezek a táncosok meg sok ruhában izzadnak le, semmi erotikus nincs bennük.

Feleségül már nem kell adnod senkihez, két fiam is van már!

Ormi 2012.11.12. 16:29:43

Alapvetően nem műfajom a népzene, de a következőt meg fogom nézni.
A cikk szerintem nem fikázás, a legrosszabbakat végül is a díszletről/kivitelezésről írja a szerző, ám a címet...azt azért át kellene gondolni...

váj mí 2012.11.12. 16:36:26

Hm, én is elkaptam egy olyan fél órát a műsorból, de inkább érdekes volt, mint szórakoztató. Persze, rétegműfaj esetében nem meglepő. A különböző szakkifejezések nekem semmit sem mondanak. Így értékelni sem tudom a produkciókat, max. tetszik-nem tetszik szinten. Olyan emberként, aki nincs otthon a népzene-néptánc világában, ez a műsor nem köt le. Ha éppen ilyen jellegű műsorra vágyom, akkor rendben van, de ez az átlagembert nem sokáig szórakoztatja.
Azok pedig, akik otthon vannak ebben a világban, ne sértődjenek már meg lépten-nyomon, mint (málna)szőr olvtárs. Ez van. Az átlagember nincs otthon ebben a népiesch világban, na.

hadri 2012.11.12. 17:03:31

Nagyon jó a poszt. Visszafogott és objektív. Azért jó, hogy a Dunán megy, mert így láthatják a távolban élő magyarok is. Sőt! Nosztalgiázhatnak is, mert kb. olyan színvonalú műsorok mennek, mint amikor disszidáltak. Annyi aprócska különbséggel, hogy most már színes a kép, és nem Kudlik Juli és Antal Imre a műsorvezető.

Bretschneider detektív 2012.11.12. 17:07:08

@sirwalter: Értem én, mire célzol, de engedd meg, hadd ne örüljek annak, hogy emberi hangot találunk. (Persze örülök, de szerintem ez az alap, teljesen normális emberi alap, innen lehet kezdeni egyetérteni, vitatkozni, pálinkázni, de még verekedni elkezdeni is innen érdemes, szóval rég rossz, ha ennek külön kell örülni).

Egy szó, mint száz: én is nagyon örülök, sajnálom, hogy itt futottunk össze. Nézem tovább a műsort, de nem hiszem hogy valaha e témában még a neten kommentelek. Ahoj!

PetiAti 2012.11.12. 18:07:09

Nem vagyok a táncház mozgalom részese, nem is nagyon szoktam a kereskedelmi tévéken futó tehetség kutatónak nevezett pénzhajhász műsorokat nézni, bár láttam pár részt. Hétvégén leültem, végignéztem és tetszett. Eszembe sem jutott átkapcsolni máshová. Értékeltem a zsűri hozzászólásait és azt is, hogy ha valakinek nem kellett feleslegesen nem beszélt bele. Senkire nem mondták, hogy már tud mindent, viszont felhívták a figyelmét, hogy hogyan tud javítani a produkcióján. Jó lenne, ha végre nem az alapján ítélnénk meg egy műsort, hogy mekkora volt a nézettsége, hanem hogy mit adott vagy éppen nem adott a nézőnek. Én ha tehetem megnézem a következő részt is.

Trigon_ 2012.11.12. 18:34:24

@egykeresztenyanya: "ez a duna az a csatorna ahol az akváriumot is közvetítik?"

Nem tudom, de szerintem érdekesebb, mint az RTL-en a színes csíkok a sípolással, ugyanakkor.

"mit keres egy magyar tévében ennyi román vagy szlovák táncos,"

Hogy a magyar TÉVÉben mint keresnek ezek, arra a válasz az, hogy amit az ír táncosok.

Hogy a magyar népzenei versenyben mit keresnek, arra pedig azt mondhatom, hogy valamikor ez is az ország területén élő, az országhoz tartozó nemzetiségek tánca, amik régen nem csak azokon az országrészen voltak ismertek, de aztán a magyarok ápdétek lettek, ahogy írtad, és a nemzetiségek közül eltűnt a magyar a népművészetben. Magyar népzenét ma csak néhány százezer ember hallgat az országban, maximum, X-Faktort meg másfél millió félretájékoztatott ártatlan lélek. A délszláv meg a görög népzene, néptánc persze elég menő nálunk, még popfeldolgozásban is, a magyar nem annyira. A Duna most tett egy nagy lépést előre ez ügyben, és az RTL is egy kis lépést előre, a népzene támogatásáért, mert ezt a nyikorgást néhány ember talán nem akarja többet hallgatni, inkább kapcsolgatni kezdi a tévét.

makacs szennyeződés 2012.11.12. 18:41:06

Milyen köztévé?
Az M1, M2, Duna Tv annyira köztévé, amennyire Áder János a nemzet egységét fejezi ki, Polt Péter független ügyész, Handó Tünde független főbíró és így tovább.
A III/III-as MTVA-elnök meg aztán a közszolgálat valóságos hőse.

A műsorról most hallok először, kár, hogy nekem nem jön a kábelen a párt-tv, ezt megnézném, kár.

bloggerman77 2012.11.12. 18:57:10

A Társulatot hogy az a Másolat - nos a Páva is az, a kertv-k másolata.
Míg az a Röpülj páva tehetségkutató volt, ez nem mondható annak, mivel a zsűri az indulók nagy részét ismeri, nota bene éppen egy zsűritag koreográfiáját mutatják be a fellépők.
Az meg egy vicc, hogy full amatőr fiatalok együtt indulnak pl. a Honvéd együttessel meg a Jászsággal, ahol Táncművészetit végzett profi táncosok lépnek fel...

bloggerman77 2012.11.12. 19:03:00

.. és még valami a régi Röpülj pávához:

Az a műsor akkor ment, amikor ezerrel ment a táncház mozgalom, egyfajta rendszerrel szembeni ellenállás volt a néptánc. Plusz az a műsor akkoriban egy olyan csatornán ment, ami kishazánk egyetlen tv csatornája volt, ahol ez jelentett némi felüdülést egy-egy termelési riport, az ungabungai népi köztársaság nemzeti ünnepének köszöntése, meg egy szovjet partizánfilm között.

Ma már más világ van, hiába akarják egyesek visszatekerni az idő kerekét...

GoldenBill 2012.11.12. 19:07:25

Jó napot...
Örvendetes, hogy beszélünk róla. Nézzük is!

Az az igazság, hogy a 178 ezren végignézték mellett még vannak több mint nyolcszáz ezren akik "belenéztek", és az ismétléssel együtt olyan 1.2 M ember kukkantott a műsorba. Ami már egy kerekebb szám. És lehet, hogy a következő adatok majd mondanak többet.

"Új", felelevenített kezdeményezés, amitől a közönség elszokott. Majd rászokunk, visszaszokunk lassan.

Az X-t és a V-t és a BB-t és a VV-t azért nézik nagyon sokan, mert az megy a TV-ben. Ha más menne a kereskedelmi csatornán, akkor mást néznének.

Ez a műsor nem a hangulat átadásáról szól. A nevében, reklámfilmjében és mindenhol olvashatjuk - hallhatjuk - láthatjuk, hogy ez egy TV-s tehetségkutató "verseny". Itt azokról van szó, akik a magyar népi kultúra életben tartásán dolgoznak, nem feltétlenül hivatásos szinten. Azokról, akik úgy gondolják, hogy úgy tudunk a legjobban különbözni a világ többi részétől, hogy megkeressük, megtartjuk azt, ami a miénk. És azokról, akik azt gondolják, hogy ez a művészet értékben nem különbözik a világ bármely táján népszerű művészet értékétől.

Nem a népzene és néptánc adta hangulat megismerésére, megismertetésére, hanem népszerűsítésére szolgál a műsor. Aki a hangulatot akarja, az keressen magának táncházat. Ezekből bőven válogathat az érdeklődő és a hangulatért áhítozó, az ország és a kárpát medence minden táján.

Hogy a közszolgálati TV miért ilyen vagy miért olyan, vagy miért nem amolyan? Hát KÖZszolgálati!

Tehát. Nézzük, és beszéljünk róla továbbra is.

Üdvözlettel! Jó tv-zést

zozihno 2012.11.12. 20:43:41

bloggerman77: látszik nem figyeltél, a Honvéd csingerálós műsora nem egy versenyszám volt, hanem extra produkció. A Zsura a Honvéd vezetője, uh. naná h. az ő koreográfiája. Látszott rajta h. élvezi a műsort :)
Néptáncos, népzenész berkekben meg mindenki ismer mindenkit, ettől függetlenül ennél profibb zsűri összeállítást lehetetlen lett volna összehozni.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.11.12. 21:44:43

Csodálom, hogy még nem linkelte be senki
www.youtube.com/watch?v=_PW9wrhnOFE&t=14m24s

Hofi véleménye a páváról, na nem a mostaniról
:D

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.11.12. 23:10:20

tulajdonképp mindegy, hogy a posztoló meg a kommentelők mit gondolnak a műsorról, az is lényegtelen, hogy fanyalgás vagy nem fanyalgás, egy biztos: az index címlappal elég szép publicitást kapott a műsor, olyanokhoz is eljutott a híre, akik szinte sosem néznek királyi tévét. szóval tessenek a helyén kezelni a dolgot, nem az számít, hogy az index lehúzta, hanem a címlapos post marketingértéke.

mnandy 2012.11.12. 23:37:40

@egykeresztenyanya: te ezt nem akarod érteni. és nem is fogod. soha.

Kertépítő 2012.11.13. 10:04:14

Mi nézzük az elejétől kezdve, és bár tényleg a táncosok fejét látjuk néha a lábuk helyett, a produkciók jók, a zsűri értelmeseket mond.

arongeri 2012.11.13. 11:06:12

Mint ahogy valaki írta is: az a kár, hogy nem vágnak be képeket a verseny utáni esti kocsmázásból :) Na akkor átjönne a hangulat :)

Dr.Agon 2012.11.13. 11:07:45

A páva jó, bár tény, hogy rétegműfaj. Egy negatívumot tudok rá mondani, hogy túl korán kezdődik (18:30). Nézettség alapján nincs értelme hasonlítani a főműsoridőben sugárzott programokhoz. Lehet, hogy van még mit csiszolni a forgatókönyvön, díszleten, operatőri , vágói munkán, de ezzel együtt abszolút élvezhetőnek tartottam, és nekem a "buli fíling" is átjött (pl. amikor a gülüszemű, tokás srác megénekeltette a tánccsoportot).
Örülök, hogy abszolút hiteles figurák ülnek a zsüriben, és súlya van minden szavuknak.
Kicsit érezni, hogy a külhoniaknak van egy kis hátszele, de ennyi sztem belefér.
A címbeli "elsüllyedt" meg egyszerűen tetűség. Egy ilyen a felütés még a kritikában jelen lévő pozitív mondatokat is súlytalanná teszi.

[c] 2012.11.18. 22:58:09

@Pitty: "Úgy gondolom neki a feladata az hogy a kultúránkat és értékeinket megőrizve átadja több és több embernek."

Aham, tehát minél több és több embernek. De azért nem ám akárkinek, mer' ikszfaktornézők ne jöjjenek, ők buták.

Kicsit komolyabban: éppen ezért kellene neki jobb marketing. (Nem reklámbevétel, hanem több reklám - a műsornak.)
Az például nem is marketingkérdés, hogy leadják az m1-en is. Én örülnék neki, tekintve, hogy nincs Dunám (online nézni pedig nem olyan élvezetes).

drbakonyililla 2018.11.07. 17:26:35

@bloggerman77: ezt csak most látom, de a Jászságban nincsenek profi táncosok, a Honvéd meg nem indult :)
süti beállítások módosítása