Az RTL Klubnál nagyon értenek ahhoz, hogyan kell a szarból is aranyat csinálni. Az idei X-Faktor a kritikusok és az (internetes) nézői vélemények alapján messze a legrosszabb tehetségkutató evör, mégis stabilan hozza a kétmilliós átlagnézettséget, és mindenki csak arról beszél, hogy Jimmy fia Krisztián hány hangot találna el, ha mondjuk tényleg az élete múlna rajta, és nem a barokkos túlzás beszélne belőle. Ez, mármint a műsorkészítés, és a termék gondosan kiszámított mozdulatokkal való letolása a nagyközönség torkán, egy szakma, amit a harangöntéshez és a kosárfonáshoz hasonlóan lehet jól és rosszul is csinálni, az RTL Klub idei teljesítménye előtt pedig - ha csak szigorúan ezt az aspektust nézzük - le a kalappal.
Azt mondjuk nem nagyon értettük, hogy miért kellett az "Élet szép" tematikát bejelenteni a tegnapi adás első percében, ha utána szinte csak csalódásról vagy elmúlásról szóló, szomorú, lassú nótákat adtak az indulók szájába. Ezzel az erővel akár "Öngyilkosok vannak. Az X meg Faktor." is lehetett volna a címe a műsornak, de hagyjuk, még a végén ezért is megszólnak minket a szerkesztők.
Az X-Faktor tegnap is fényesen bebizonyította, hogy a szerkesztők, élve az élő adás adta lehetőségekkel, nagyon raja tartják a szemüket az interneten és a nézői reakciókon. Ördög Nóra a felkonfban szépen beszólt a műsort lesajnáló kritikusoknak, (köztük nekünk is) Keresztes Ildikó pedig Lass Bea és Stone párbaja után szúrt oda a mindenféle faszságot (parafrázis, nem pontosan ezt mondta, még mielőtt) firkálóknak, innen is köszönjük mindkettőt. Ebben semmi új nincs mellesleg, a műsor készítői a comment:com-mal tavaly is folytattak egy ilyen beszélgetést akkor, amikor Muri Enikő bőrgatyás segge mögül hirtelen előbukkant egy szőkenő, de ez már történelem (itt, itt és itt olvasható a krónikája). Ennek így is kell lennie, ha nincs elég jó hang a műsorban, valamivel el kell adni a show-t, és 2012-ben az már nem elég, hogy az egyik zsűritag állandóan bőg, a dráma mellé kell mindenféle plusz, amitől az emberek odaülnek a tévé elé, ilyen például Jimmy fia Krisztián heroikus küzdelme a csalafinta dallamokkal és a pinaalakú díszítőelemnek használt Csobot Adél.
A negyedik döntő nem sokkal volt rosszabb vagy jobb, mint az eddigiek. Stone kezdte piros nadrágban és tüdőszínű ingben, egy átlagos Magna Cum Laude-dal közepesen izgalmas előadással, amit az RTL azzal igyekezett feldobni, hogy bezavart a színpadra egy modellcsajt, aki odaállt Stone mellé, határozottan belenézett a kamerába, majd elment. A Csubakka-védelem tehetségkutatóra átültetett verziója (egy random, totálisan oda nem illő eseménnyel bezavarni a dolgok menetébe) sem volt elég ahhoz, hogy Stone-nak ne kelljen párbajozni mennie, nem mintha sajnáltuk volna, csak éppen volt az övénél jóval rosszabb produkció is.
Csobot Adél például nem tudott mit kezdeni Nena 99 Luftballons című nótájával, aminek a végére úgy kifulladt, hogy Ördög Nórának nem ártott volna egy oxigénmaszkot a fejére applikálni menten. Énekelni továbbra sem tud, és a színpadot ellepő piros lufik között pajkosnak szánt produkció is csak parasztvakításnak volt jó.
Szabó Dávid hamis és hiteltelen volt, nem nagyon sikerül megfelelő nótát találni neki, pedig biztos akad valami valahol, amit jól el tudna énekelni. A Like nevű trió egy Rihanna-dalt adott elő dettó hamisan, Lass Bea pedig megint meghalt egy kicsit a színpadon, inkább énekelt volna, akkor talán nem kellett volna párbajoznia. Fehér Zoli remegő, megbicsakló, hamis hangon énekelt, de a végén élőben kérte meg a felesége kezét megint, így várható volt, hogy nem fog kiesni, kell a Fókusz-különkiadás a menyegzőről.
Az este két legjobb produkcióját megint Antal Tímea és Oláh Gergő szállította, kár, hogy előbbit a mentorok érthetetlen módon pont azért cseszegették, mert jól énekel, utóbbinak mentora, az egész este Keresztes Ildikóval civakodó Geszti Péter pedig egy olyan rossz nótát választott, amivel sikerült az eddig hibátlan teljesítményt nyújtó énekest kicsit leértékelni, ki tudja miért. A mentorok veszekedése egyébként folytatódott, a múlt heti Malek vs. Keresztes helyett Keresztes most Gesztit baszogatta és vice versa, az adás legjobb pillanataként a köztük ülő Malek kissé idegesen rá is szólt Keresztesre, hogy ne üvöltözzön mellette, mert leszakad a feje.
Jimmy fia Krisztián egy fokkal jobb volt, mint az előző 3 adásban, ami még így sem jelenti azt, hogy egy óvodai anyák napján megengednénk, hogy szólót énekeljen, ráadásul elővette a faterkártyát, és egy olyan dalt választott, amiben arról énekelt, milyen jó lenne az apjával táncolni. Geszti meg is jegyezte, hogy ezt nem kellene vakargatni állandóan, mire Keresztes csak azért nem vágta szájba, mert túl messze ült tőle. A közönségszavazás eredményének kihirdetésekor a szerkesztők csúcsra járatták a drámát, és utolsó három helyezettként Keresztes versenyzőit hagyták a színpadon - a mentor fején látszott is, hogy majd' felrobban az idegességtől, de hát ez egy tévéműsor, ezt pontosan tudja ő is, ezt így kellett csinálni, így volt igazi katarzis a műsorban.
A végén Lass Bea távozott, de nem azért, mert a mentorok így akarták, hanem azért, mert a műsor nézői között nincs elég színházrajongó, viszont Stone-re az ötvenes rockerek izzadó ujjakkal nyomták a szavazatokat. A műsor talán egyetlen őszinte pillanata az volt, amikor a kidobóemberrocker az eredményt hallva a színpadon üvöltött fel hogy Igen!, miközben Lass Bea úgy állt mellette, mint akibe belevágott egy Tamásatyás villám. Hiába no, úriembernek születni kell, bazdmeg.
Képek: RTL Klub Sajtóklub
Az utolsó 100 komment: