Elég nehéz elhinni, de a hét legszórakoztatóbb műsorát nem az HBO-n, vagy az AXN-en vetítették. Hanem a HírTv-n. Ráadásul ott is egy olyan kulturális műsorban, amit még akkor is nehéz lenne végignézni, ha Victoria Swinger mesélne benne a művészi célú ejakuláció állami dotációjáról. De ennél sokkal jobb előadást láthattak azok, akik október 23-án elcsípték, ahogy Kovács Andrea megpróbálta megtudni Markó Ivántól, hogy mégis miiért van kiakadva a teljes magyar táncművészet, amiért az ő társulata kapott 130 millió forintnyi, pályázat nélkül odaítélt állami támogatást. Orbán Viktor közbenjárására persze.
A válasz leginkább olyan, mintha a South Parkban egyenesen Mr. Garrison állt volna elő a Csubakka védelemmel. Mindez súlyosbítva azzal a furcsa félmosollyal, amit vélhetően Paulo Coelho is használ, ha fel akarja szedni a vele interjút készítő újságírónőt. Nyomatja a tinilányok emlékkönyvébe való bölcsességeket, aztán hirtelen megáll, és kihívóan letegezi a riportert. Igazi pick up artist, akár taníthatná is.
A fantasztikus videót ide kattintva lehet megnézni!
Isten nem demokrata - ezt már mondta Markó a Heti Válasznak adott interjújában is, csak most a HírTV-nek ki is fejti. Őt bizony jó nagy adag tehetséggel áldotta meg az Úr, nem úgy mint azokat, akiknek csak az irigység jutott. Ezért ha valaki azt kérdezi, hogy mégis miért kapott a társulat 130 millió forintot, nem is őt sérti meg, még csak nem is a miniszterelnököt. Hanem magát az Úristent.
És Markó még csak ekkor lendül bele, ugyan túl van már a forradalmi bevezetőn, de csak nem ért véget hirtelen a műsoridő, így be kell dobnia magát, mint Galla Miklósnak a céges farsangon. Tulajdonképpen poént poénra halmoz, az arcjátéka és a testbeszéde is lenyűgöző, legfeljebb nem látjuk, mert már rég eltakartuk a szemünk szégyenükben. A frenetikus húsz perc után egyetlen megválaszolatlan kérdés azért marad. Ja, nem az, hogy mégis miért adnak 130 milliót egy olyan embernek, aki még csak meg sem tudja magyarázni, hogy miért érdemli meg. Hanem, hogy akkor ki is valójában Káin?
panic_button 2012.10.27. 11:57:32
npityusk 2012.10.27. 12:01:25
Vrogoarrr! 2012.10.27. 12:08:10
2012.10.27. 12:17:16
rennie 2012.10.27. 12:20:12
Tutira részeg, vagy bedrogozott, vagy túl sok volt a nyugtatóra pia, de nem tiszta az biztos. Monnyon le.
Ingrid 2012.10.27. 12:24:39
Ilyenek mellett áll ki a "miniszterelnökúr".
Ilyenek kellenek a HIR TV-be!
Retkek mind...
rennie 2012.10.27. 12:25:37
Szegény riportercsaj.:D
2012.10.27. 12:26:58
dr. mesterséges színezék 2012.10.27. 12:33:50
fehérzorro 2012.10.27. 12:34:29
krampy 2012.10.27. 12:34:54
HomicideWatch (törölt) 2012.10.27. 12:37:04
states1 2012.10.27. 12:37:26
tarsolya 2012.10.27. 12:39:40
Kabbe (törölt) 2012.10.27. 12:40:34
Flejsmen 2012.10.27. 12:41:50
szintetikus 2012.10.27. 12:42:49
jjc 2012.10.27. 12:44:53
vénkujon 2012.10.27. 12:46:39
states1 2012.10.27. 12:47:07
Parafagólem 2012.10.27. 12:47:07
Anyámnak volt egy kollégája, aki reggeltől estig delíriumban létezett, na az artikulált pontosan így.
Sőt!!!!
Most jöttem rá, hogy egy az egyben a Gátvédert idézi meg!!!!
www.youtube.com/watch?v=ILNLzUD44jg
Sárga Király 2012.10.27. 12:47:41
Ez a alkoholista, mézesmázos pojáca pedig most iratkozott ki nálam az Emberi Együttérzés Rendszeréből.
Csetmenszky 2012.10.27. 12:48:19
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.10.27. 12:50:36
az zavar, amit felvett es ahogy felvette...
meg lehet, meg is erdemelte volna legalisan. csak eppen ez igy nem volt legalis. gyakorlatilag kozpenzek szabalytalan felhasznalasarol beszelhetunk, az pedig bcs.
Big-B 2012.10.27. 12:52:19
2012.10.27. 12:54:32
balfa 2012.10.27. 12:55:34
a ködlovag 2012.10.27. 12:55:59
Mi az amit be kell fizetni az államnak? Járulék! Köszönöm :D
Szőnyegtáska 2012.10.27. 12:59:41
Nádasi Balázs 2012.10.27. 13:01:27
Nádasi Balázs 2012.10.27. 13:03:54
Frenetikus! Ez az ember imádnivaló.
hopptarisznya 2012.10.27. 13:04:25
krj 2012.10.27. 13:05:55
Nem Penny hajója 2012.10.27. 13:07:12
khm.. szóval a jelen esetben ennek nincs sok esélye. Egy újságírónál inkább.
seventyfour 2012.10.27. 13:07:17
Sokan nem értik, miért utálnak minket annyian a világban...Ha tévét nézek, én úgy utálom magunkat!
Bassza meg, mi tényleg ilyenek vagyunk?
Ezek vagyunk? Orbán, Gyurcsány, most Markó, Tardos, Borkai, Demszky, Hagyó, Kiszel, Győzike, kertévék, ATV, HÍRTV...így random, ami eszembe jut. Tiszta szégyen
SpaceboyDesign · http://www.honlapkeszites-webgrafika.hu/ 2012.10.27. 13:07:20
mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.10.27. 13:08:40
anyadmajma 2012.10.27. 13:09:52
csárli hárper 2012.10.27. 13:11:13
Pong 2012.10.27. 13:12:32
TéeSzElnök 2012.10.27. 13:15:01
terrorjony 2012.10.27. 13:20:46
sga 2012.10.27. 13:26:34
gono 2012.10.27. 13:27:45
sbuci2 2012.10.27. 13:28:04
sien 2012.10.27. 13:28:34
vackor1 2012.10.27. 13:30:10
Nincsenek szavak , amik ezt méltón leírnák ( vagy csak én nem kaptam annyi tehetséget)..
Az embert nem minősítjük ( pedig jelen esetben is milyen szívesen tenném ), ugye az nem illő, ráadásul nem ítélünk meg senkit , hiszen lehet, hogy nem tehet a gyengeségeiről.( de igen , tehet)
Azonban a megnyilvánulásai... Ezek az összefüggő, értelmes, releváns válaszok.Na, azok kemények.:))))
Mimikája, testbeszéde, mozdulatai, Uram bocsá', beszéde..(kinézetét, stílusát ismét nem minősitjük másik embernek ( de igen), mert nem vagyunk előítéletesek )
Ezt a videót lementem, mert ha szórakozni támad kedvem meg fogom nézni ( tudom, fene a perverz gusztusom ) máskor is, híven tükrözi a mostani hatalomnak megfelelő ízlést, elvárásokat, embereket. :))
Kérem , ha valakinek megvan küldje el a mónikasóvalóvillabigbrother és a hasonló példaértékű "művek" összest, elhelyezném ezen remek riport mellett. Előre is köszönöm!
Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2012.10.27. 13:30:13
Leilan83 2012.10.27. 13:32:03
Teszem hozzá, hogy a kórházak nagy részében kezet sem lehet mosni, nincs csap, nincs szappan, WC papír stb. Az a baj, hogy amit írok már magam is kezdem demagógnak érezni azért, mert ez lett bemagyarázva évtizedek alatt az emberbe. Pedig nem demagóg.
Még egy példa aztán abbahagyom. A köztársasági elnöki hivatal - SP idejéről származó adataim szerint - évi 400 millió forintból gazdálkodhat. Utazások, szőnyeg és bútorvásárlás, csinnadratta. Megszüntetni. Amúgy is Viktor dönt el mindent, minek oda az a bajszos Jani? A 400 millát meg minden évben elosztani 4 kórház között, az egy 4 éves ciklus alatt 16 kórházat jelent. Ilyen eredménnyel valóban lehetne kampányolni, mert nemes cél.
A táncoslábúnak - minden tehetsége mellett - 130 millát adni úgy, hogy azt sem tudja mi az a járulék - a nap poénja -, hát durva.
Nem baj, megtudtuk, hogy Isten nem demokrata, meg a Jobbik sem, akkor a Jobbik az Isten?
:)))
Bebaszna! :))
Kuruttya 2012.10.27. 13:32:04
berczesadam · http://www.berczesadam.hu 2012.10.27. 13:37:12
Manfredkid 2012.10.27. 13:41:37
zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.10.27. 13:43:29
youtu.be/N05ASJ7arbo
NaDeMiért 2012.10.27. 13:46:56
toto92 2012.10.27. 13:49:59
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2012.10.27. 13:52:51
2012.10.27. 13:55:23
Spiro 2012.10.27. 13:57:50
Honnan lehet az ismertsége Orbánnal (foci kizárva, bár a feszülős naciba is lehet becsúszni).
Áh megvan, egy helyen kezelték őket.
Spiro 2012.10.27. 14:00:28
Honnan lehet az ismertsége Orbánnal (foci kizárva, bár a feszülős naciba is lehet becsúszni).
Áh megvan, egy helyen kezelték őket.
vénkujon 2012.10.27. 14:05:20
Diox 2012.10.27. 14:05:28
Dr. Kix 2012.10.27. 14:06:11
vénkujon 2012.10.27. 14:09:17
Igazságos János 2012.10.27. 14:21:53
Porcelán az elefántboltban 2012.10.27. 14:23:30
régebb óta vagyok Subban mint te 2012.10.27. 14:24:36
Folyamatosan azt hallom, válság van, ennek ellenére két kézzel szórják baromságokra a nemzettől elsarcolt, nehezen befizetett adóforintjainkat.
Igazságos János 2012.10.27. 14:26:15
Mekkora hülye ez az ember. Húzza az Isten a faszára.
Igazságos János 2012.10.27. 14:28:32
Komolyan, ez hietetlen.
Előbb kihagytam, az irdatlan...
Dr. GGG77 2012.10.27. 14:33:03
Igazságos János 2012.10.27. 14:33:40
Nem elég hogy tehetségtelem, korrupt balfaszok, még pojácáskodnak is. Szégyenteljes ez is.
Gluteus Maximus 2012.10.27. 14:34:08
Ringlósztár 2012.10.27. 14:34:33
Hogy jön ide a balett? Ja, hogy ez a futóbolond ezelőtt 50 évvel balett-táncos volt...nos annak az interjú színvonalához semmi köze.
Én egyszer elfogtam egy kontrázott pirosultit.
Rainee 2012.10.27. 14:34:51
Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2012.10.27. 14:35:51
tjunior 2012.10.27. 14:37:45
Stock 2012.10.27. 14:40:22
de mivel nem szedem, ezért kevésbé tudok egyet érteni azzal hogy a fesztiválbalettel és a felcsutfcvel egyetemben a felsőoktatás legyen önfenntartó........
már régóta az az érzésem, h azért fizetünk horribilis hozamokat a kötvényeinkre, mert azért nem jöhet az imf és tekinthet be a költségvetésbe, mert erre épül az egész költségvetésünk, minden megszorítással!!!!!!!
tjunior 2012.10.27. 14:40:55
Igazságos János 2012.10.27. 14:41:14
Alapítvány, művészek önkormányzata, önkéntes befizetés. Egyedül ez elfogadható.
Államnak anyagilag nem támogathat semmilyen művészetet, esetleg művészeti oktatásra költhet. Ha valaki költhet balettra, szanházra, az az önkormányzat, de azoknak sem tanácsos.
Ennek a beteg rendszernek pusztulnia kell.
Ringlósztár 2012.10.27. 14:41:43
nemecsek ernő áruló 2012.10.27. 14:46:29
tjunior 2012.10.27. 14:46:57
Glosszárium 2012.10.27. 14:46:59
Legalább tartotta volna be a második parancsolatot a Tízparancsolatból. De nem. Borzasztó látni, hogy a kiválasztottságuk tudatában fetrengők miként hitetik el magukkal, hogy törvény és más emberek felett állnak, s hogy nincs végelszámoltatás...
Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2012.10.27. 14:47:03
Durva....
Ez a fickó készen van mint a házifeladat.
8:04 --- Basszus. Ez a Levél a Jóistennek szól, mert a Jóisten nem demokrata.
Vazz kész.
Gluteus Maximus 2012.10.27. 14:47:40
cukorrépa 2012.10.27. 14:50:54
én beszélni nem tudnék, ha ilyen mennyiségű anyag keringene a véremben.
egy szerethető, meleg magyar/zsidó balettzseni, aki össze-vissza beszél egy kínos kérdéseket feszegető interjúban. hát istenkém! láttunk már rosszabbat is.
és még mindig inkább őt támogassák, mint a Demszky-féle Hagyókat. bár meg kell hagyni, hogy Orbán és csatlóskái máskülönben igen barom módon osztják és veszik el a pénzt ,stratégia, meggondolás és bármiféle racionalitás nélkül.
Nem Penny hajója 2012.10.27. 14:52:08
WoodrowWilson 2012.10.27. 14:57:09
Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 14:58:10
"... nagyon sok napilap megkeresett, nagyon sok internetes oldal megkeresett... ...akik az adófizetők pénzéből tartják el a hazugságaikat..."
Óriási! Hatalmagos!
Polgárjenő, Szalacsi, le vagytok szerválva. Nemtom mit szed a művész úr, de én is akarok olyat.
JumboJet 2012.10.27. 15:01:45
- Markó Iván mit tett le az asztalra. (Sokat, bár utálom a belttet, de ez is mindegy, abban amit csinált kimagasló volt.)
- Nagy emberünk hova le nem tudodtt még szellemileg épülni az eredendő, fiatalon normális állapotából Rettenetes dolog ezt a szánalmasságot látni. De ettől még érdekes dolog az emberi természet: lehetsz akár egyébként teljesen nem normális, akár szar ember is, egyidejűleg, még lehetsz vérprofi valamiben. Bár ilyen egetverő kettősségre kevesen képesek.
Na, viszont, ami kurvára nem mindegy:
Lehetsz Te akárki, sőt maga Isten kiválasztottja sem kaphat sem 1 sem 130 milliót törvénytelenül.
Ilyen egyszerű. És ezzel remélem befogtam a sok hülye demagóg száját, aki azzal jön, Markó egyetlen fingása többet ér sokunk életénél. Lehet. De nem ez a kérdés.
2012.10.27. 15:02:34
A baj nemcsak a 130 millió. Leilan83 kiválóan leírta. Hanem hogy történelem tanmenetet írnak, erkölcs(!)- meg hit(!!!!!!)tant oktatnak kötelezően, meg magánhasználatra is van a picsájuk alatt egy SuperB – legrosszabb esetben. Mi az isten hótkóros fasza ez a magánhasználat egy munkaviszonyos szerződésben? Egy államiban ráadásul?
régebb óta vagyok Subban mint te 2012.10.27. 15:09:20
NEM. Egyiket sem.
Olyan mintha azt mondanád, inkább szúrjanak szívtájékon, minthogy főbe lőjenek.
cukorrépa 2012.10.27. 15:10:34
viccből írtam... inkább csak röhejes volt, hogy valakit ennyire benyomva leadnak a tévében.
abban itt sokaknak igaza van, ha Markó kap, kapjon más tánccsoport is. az egészben az a sz*r, hogy kellene pénz egészségügyre, felsőoktatásra, kutatás-fejlesztésre, a szegények sz*rból kimozdítására... de nincs ennyi.
az összes eddigi kormány szembesült ezzel, és egyik se tudta megoldani. ez persze nem menti fel Orbánékat. sőt, a Fidesz kétharmaddal a lehető leghatékonyabban rendezhette volna a dolgokat, mivel nincs parlamenti akadálya.
ehelyett össze-vissza osztogatnak, ész nélkül, csak néha szerencsésen (mint Markó együttesénél). ez siralmas. történelmi lehetőséget puskáztak el, ezzel fogjuk eltemetni is őket.
Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 15:12:46
kzoltana 2012.10.27. 15:14:12
Nem lenne etikus így mutatni Orbán Viktort? VIDEÓ
bitly.com/Se4oJb
kamarti 2012.10.27. 15:18:36
Tisztelt Miniszterelnök Úr!
A magyar táncművész szakma megdöbbenve értesült a sajtóból arról a hírről, hogy a Markó Iván vezette Magyar Fesztivál Balett 130 millió Ft-os támogatást kap a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló tartalékból. Az ügy felelőse a kormány részéről, a nemzetgazdasági miniszter.
A Magyar Fesztivál Balett 1996-ban alakult. Hasonlóan a többi egyesületi vagy alapítványi formában működő független együtteshez, éves működési költségére pályázatot nyújthat be az előadó-művészeti törvény értelmében. A sajtóban megjelent információk alapján, a Magyar Fesztivál Balett már májusban is kapott a kormánytól 25 milliót az együttes fennmaradása érdekében és a vállalt produkciók színpadra állítási kötelezettségeinek teljesítésére. Ez az összesen 155 millió Ft példa nélküli összeg a független táncművészet kategóriájában pályázat nélkül, közvetlenül a kormánytól. Abban az esetben, mikor a társulatnak minimális az előadásszáma és vezető táncművészei is távoztak az együttesből.
Miközben a független színház és tánc területe a létéért küzd, a Nemzeti Táncszínház támogatása a 2001-es nyitó évnél is kevesebb, az állami és önkormányzati együttesek működése is forráshiányos, a szakmában több együttes hónapok óta nem tud fizetést adni a táncosoknak - ez a döntés mind szakmailag, mind morálisan elfogadhatatlan. Főként akkor, ha a területen működő összes független táncegyüttes és befogadó hely működésére fordítható pályázati pénz mindösszesen csak 211.900.000,- Ft 2012-ben. Ezt az összeget kell közel félszáz együttes között szétosztani.
Tisztelt Miniszterelnök Úr!
Mi aláírók, nem a Magyar Fesztivál Balett támogatásának megszűntetését kérjük. A táncművész szakma azt szeretné, ha a törvényben előírt jogok és kötelezettségek mindenki számára egyformán kötelezőek lennének, és a támogatások mértékét minden esetben a törvényi szabályozás határozná meg.
Budapest, 2012. szeptember 24.
Tisztelettel:
Balázs Mari – táncművész, koreográfus, szakíró, a Dream Team Színház vezetője
Barta Dóra – Érdemes Művész, Harangozó-díjas táncművész, koreográfus, a Badora Társulat művészeti vezetője
Bata Rita – táncművész, koreográfus, a Batarita Társulat művészeti vezetője
Bombicz Barbara – Harangozó-díjas táncművész, a Győri Tánc- és Képzőművészeti Iskola igazgatója
Bolvári-Takács Gábor – ügyvezető igazgató, Honvéd Együttes Művészeti Nkft.
Duda Éva – Harangozó-, Lábán-, és Imre Zoltán-díjas táncművész, koreográfus, a Duda Éva Társulat vezetője
Farkas Zoltán Batyu – Harangozó-díjas táncművész, koreográfus
Fodor Zoltán – Harangozó-díjas táncművész, koreográfus, az Inversedance I Fodor Zoltán Társulat művészeti vezetője
Földi Béla – Harangozó-díjas táncművész, koreográfus, a Budapest Táncszínház művészeti vezetője
Frenák Pál – Harangozó-, Lábán-, és Imre Zoltán-díjas táncművész, koreográfus, a Frenák Pál Társulat vezetője
Gaál Mariann – koreográfus, táncfilm rendező, a Magyar Táncművészeti Főiskola adjunktusa
Galambos Tibor – koreográfus, a Fészek Művészklub igazgatója
Gergye Krisztián – Harangozó-, és Imre Zoltán-díjas táncművész, koreográfus, a Gergye Krisztián Társulat vezetője
Goda Gábor – Érdemes művész, Harangozó-díjas táncművész, koreográfus, az Artus – Goda Gábor Társulat művészeti vezetője
Hámor József – Harangozó-, és Imre Zoltán-díjas táncművész, koreográfus a Gangaray Dance Company művészeti vezetője
Horváth Csaba – Harangozó-díjas táncművész, koreográfus, a Forte Társulat művészeti vezetője, a Magyar Színház és Filmművészeti Egyetem tanára
Juhász Zsolt – Harangozó-díjas táncművész, koreográfus, a Duna Művészegyüttes művészeti vezetője
Juronics Tamás – Kossuth-díjas, Érdemes Művész, Harangozó-díjas, a Szegedi Kortárs Balett művészeti vezetője
Katonka Zoltán – Fülöp Viktor ösztöndíjas táncművész, koreográfus
Kiss János – Kossuth-díjas, Hevesi-, és Harangozó-díjas, Érdemes Művész, a Győri Balett igazgatója
Kovács Gerzson Péter – Harangozó-, és Lábán-díjas táncművész, koreográfus,a TranzDanz művészeti vezetője
Krámer György – Harangozó-díjas táncművész, koreográfus
Kun Attila – Harangozó-, és Lábán-díjas balettművész, koreográfus
Lippai Andrea – Harangozó-díjas táncművész, koreográfus, a FlamencorazonArte Táncszínház művészeti vezetője
Lovas Pál – Érdemes Művész, Liszt-díjas, táncművész, táncpedagógus
Lőrinc Katalin – Harangozó-díjas táncművész, szakíró, a Magyar Táncművészeti Főiskola docense
Mándy Ildikó – Harangozó-díjas táncművész, koreográfus, a Mándy Ildikó Társulat vezetője
Mihályi Gábor – Harangozó-díjas táncművész, koreográfus, a Magyar Állami Népi Együttes művészeti vezetője
Mucsi János – Harangozó-díjas, a Duna Művészeti Társaság elnöke
Nemes Zsófia – táncművész, koreográfus, a PR-Evolution Társulat művészeti vezetője
Novák Ferenc – Kossuth-díjas, Kölcsey-, és Hevesi-díjas, Érdemes Művész, koreográfus
Pataki András – Harangozó-díjas táncművész, a Szegedi Kortárs Balett igazgatója
Pataky Klári – Lábán-díjas koreográfus, a Pataky Klári Társulat művészeti vezetője
Solymosi Tamás – Érdemes Művész, Harangozó-díjas táncművész, a Magyar Nemzeti Balett megbízott igazgatója
Szabó Réka – koreográfus, rendező, a Tünet Együttes művészeti vezetője
Szakály György – Kossuth-díjas, Érdemes Művész, táncművész, a Magyar Táncművészeti Főiskola rektora
Szögi Csaba – Harangozó-, és Imre Zoltán-díjas táncművész, koreográfus, pedagógus, a Közép-Európa Táncszínház művészeti vezetője
Topolánszky Tamás – Harangozó-díjas táncművész, koreográfus, a GG Tánc Eger művészeti vezetője, a Magyar Táncművészeti Főiskola adjunktusa
Török Jolán – Harangozó-díjas, a Nemzeti Táncszínház igazgatója
Uhrik Dóra – Kossuth-díjas, Liszt-díjas, Érdemes Művész, táncművész, táncpedagógus, a Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola tánctagozatának vezetője
Vincze Balázs – Harangozó-díjas táncművész, koreográfus, a Pécsi Balett igazgatója
Virág Melinda – Fülöp Viktor ösztöndíjas táncművész, koreográfus
Zsalakovics Anikó – rendező, az Andaxinház művészeti vezetője
reccs 2012.10.27. 15:21:58
Az a baj, hogy a nagy, megható szöveg, ötvenhattal, Istennel és minden mással együtt mégis azt jelenti, hogy én zseni vagyok, nekem jár soron kívül a 130 millió, a többiek meg mind tehetségtelen csicska szarok, akiknek kuss.
P.mester 2012.10.27. 15:22:30
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.10.27. 15:22:44
kamarti 2012.10.27. 15:25:38
“A támogatás lehetőségét különleges ajándéknak tartjuk olyan művészeink esetében, akik a szakma nagy öregjeiként még alkotnak, komponálnak vagy társulatot vezetnek” – írta a kormányfő, hozzátéve: “miközben magam is úgy gondolom, hogy a támogatások mértékét jogi formában ildomos szabályozni, az is helyesnek tűnik, hogy a jogok és kötelezettségek mindenki számára egyformák legyenek, mégis be kell látnunk, hogy a minőség sajátos elbánást, a kiemelkedő kiemelkedő elbírálást is érdemel. Ennek az árnyalt egyensúlynak a fölismerése és fönntartása, az egyenlőség és a kvalitások közötti különbség egyszerre való elismerésének tudománya okozza azt, hogy a politikát is művészetnek szokás tekinteni” – olvasható a miniszterelnök levelében.
Orbán Viktor hozzátette: a kormány az ország pénzügyi lehetőségeihez mérten, sőt azon felül is mindent megtesz a “méltó és méltányos” elbírálás érdekében.
A miniszterelnök végül azt írta, hogy “mint a művészet minden ágában, így a miénkben is a döntések ésszerűsége, a harmónia, a ritmus megfelelő volta bírálható volt és marad”.
Forrás : MTI 2012. szeptember 26., szerda
pjm 2012.10.27. 15:28:47
kamarti 2012.10.27. 15:32:38
szinhaz.hu/szinhazi-hirek/48882-szogi-csaba-nyilt-levele-marko-ivanhoz
balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.27. 15:36:49
Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2012.10.27. 15:41:17
Zsaneeka 2012.10.27. 15:43:05
csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.10.27. 15:50:35
?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 15:51:07
Ami a vigasztaló ezek után, hogy már a Hír TV sem a régi. Fénykorában ezt kb. az átlagos nézői tűréshatárnál 2:50 max 2:55 -nél már lekeverte volna.
Leilan83 2012.10.27. 15:52:35
Leilan83 2012.10.27. 15:55:20
reccs 2012.10.27. 15:55:55
Budai is. kb. 1500-ből 7 állt meg annyira, hogy ügy legyen belőle, de ítélet ott sincs.
_Molly 2012.10.27. 15:57:34
az zavar, amit felvett es ahogy felvette..."
Ez jó volt!:)))
Demszky 2012.10.27. 15:59:24
okostojás26 2012.10.27. 16:01:10
Mpatikus Eszetlenellenes 2012.10.27. 16:03:26
A videon annyit röhögtem hogy a könnyem is kicsordult, majd ennek a kommnetnek az elolvasását követően elmúlt a jókedvem....
Leilan83 2012.10.27. 16:04:35
?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 16:11:24
Jó hír mind kettő gyógyítható.
?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 16:13:29
Te pont olyan vagy mint az a klinikai esetű férfi, akinek mindenről a pina jut eszébe. Csak ez nálad szegény Feri.
Jó hír, hogy ez így is úgy is gyógyítható.
egykeresztenyanya 2012.10.27. 16:14:19
A helyzet az, hogy aki hatalmon van, lopni fog, a kérdés inkább a mérték. Ezt pedig csak kontrollal és megfelelő társadalmi tiltakozás útján lehetne növelni, nyugaton ez megvan, de a Proletár-Paraszt Szövetség Magyarországán ez nem működik.
Egy normális országban, ezt a csávót nem 20 percig, de két másodpercig nem hagyják tv-ben beszélni, és másnap leváltanák.
?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 16:14:47
reccs 2012.10.27. 16:18:02
Kicsit egybitesen gondolkodsz, én Feriről elég rossz véleménnyel vagyok és egyáltalán nem szeretem, de ettől a tények még tények. Tudod, nem mindenki pártkatona vagy párthívő, bármilyen furcsa is ez.
Leilan83 2012.10.27. 16:25:28
kamarti 2012.10.27. 16:26:20
Leilan83 2012.10.27. 16:26:51
Egyformának tartom őket, te tettél különbséget köztük, hogy Feri nem lopott annyit meg stb. Ha valaki pártkatona, az inkább te vagy.
Nem Penny hajója 2012.10.27. 16:34:46
:)
egykeresztenyanya 2012.10.27. 16:46:38
Ellenzék helyében mindennap, ahol lehet felvételt lejátszani, klippet készíteni belőle és szépen elmagyarázni a zembereknek, így működik a zuram-báttyám virtus.
Nem Penny hajója 2012.10.27. 16:55:30
Aztán a kamerákkal mit sem törődve megpróbáltam volna a farkam valahogy beleerőltetni a riportercsaj szájába, 48 óra múlva meg Zacher Gábor osztályán tértem volna magamhoz.
Szóval azért több tiszteletet érdemelne a művész úr. :)
regress 2012.10.27. 17:03:44
Leilan83 2012.10.27. 17:09:47
:))))
Ott a pont! :)) Jó csaj. :)
tatuman 2012.10.27. 17:10:38
McLeo 2012.10.27. 17:13:51
Köszönöm, hogy az általam befizetett adó egy része egy idióta zsebébe landolt:)
Amúgy a videó igazán hiánypótló volt:))
Tompó 2012.10.27. 17:22:42
ilayrio (törölt) 2012.10.27. 17:23:13
fehérzorro 2012.10.27. 17:23:20
Mpatikus Eszetlenellenes 2012.10.27. 17:27:39
OV válaszai nem elszomoritóak, sokkal inkább megdöbbenést keltőek s egyben vérlázitóak újra és újra.
Ez az ember ezt tudja, erre született, s hiszi is hogy be kell teljesiteni a SORSÁT.
Be is teljesül majd 2014-et követően igy vagy úgy. Mennybe megy vagy pokolra, s remélem nekünk is lehet ebbe még beleszólásunk majd még akkor...
A "riporton", abszurditása miatt, viszont csak röhögni lehet, főleg ha épp ésszel szeretnénk eljutni 2014-ig, a másik út pedig a rituális öngyilkosság...:-(
DARTH HAJDU 2012.10.27. 17:32:25
A szerelő 2012.10.27. 17:34:21
Parasite 2012.10.27. 17:54:48
Vrogoarrr! 2012.10.27. 17:58:36
AnnaKarenina 2012.10.27. 17:58:41
Kifogásolhatják természetesen a többiek a pályázatnélküliséget, az összeget, de Markó Ivánt egy pillanatig sem.
Glosszárium 2012.10.27. 18:04:47
Shopping 2012.10.27. 18:15:11
Miért ne lehetne bárkit is kritizálni???
Nem lehet a korábbi sikerek mögé bújva, lopni csalni.
Mert it ez történt.
Adtak neki 130 milliót csak úgy, pályázat nélkül. Ez törvénytelen!!!
Azért mert régen jó táncos volt??? És?
Holnap adjunk neki 5 milliárdot , mert jó táncos volt???
Ne röhögtess.
AnnaKarenina 2012.10.27. 18:17:47
Ez pont olyan, mint Janics Natasa ügye, amikor az ország (és a balettet egyáltalán nem néző kommentelők egy életművet) valakinek a teljesítményét szimplán semmibe veszik, pénz miatt. Olyan pénz miatt, aminek a többszöröse tényleg a semmibe, vagy magánzsebekbe jut.
Menjetek el a Cezanne kiállításra és ájuldozzatok, mert Cezanne ma dollármilliókat ér, miközben ő élete utolsó 5 évében élvezhette valamennyire a sikert és annak előnyeit.
A tehetséget, zsenit akkor kell becsülni, amikor még él, de ti csak taposni szerettek.
AnnaKarenina 2012.10.27. 18:23:30
A másik: nem csak jó táncos volt, hanem olyan táncos, aki a saját kreativitásából előadásokat hoz létre, a magyar táncművészet egyik megújítója, fenntart egy társulatot, és nem mellesleg a Győri Balett időszakában a lehető legtöbbet tette a gyerektehetségekért. Egyszerűen kérdés sem lehetne, hogy kapjon állami pénzt, ahogy mások is, hogy létezni tudjanak.
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.10.27. 18:25:08
thetriggerhappy 2012.10.27. 18:35:15
egy kurva szót nem értesz a kritikákból.
markó, maga által is bevallottan szereti viktort, úgy, ahogyan anno mátyást, adolfot és joszipot volt szokás szeretni.
cserében kapott pár milliót.
és ez tök független markó művészetétől, nagyságától, zsenijétől.
a video meg önmagáért beszél.
thetriggerhappy 2012.10.27. 18:38:19
Conan The Librarian 2012.10.27. 18:39:54
Akik nem bírták: a végére eljutunk a közelmúlt New York-jába is egy limuzin hátsó ülésén, ahol az ébredő város látványa döbbent rá minket arra, hogy nekünk társulat kell.
Elismerésem a riporter csajnak, én nem bírtam volna ennyire fapofával, félidőnél szerintem eldurrant volna az agyam és egy mondat közepén megborítom a tagot. Akinek mindennek ellenére a szakmai múltjáért azért jár a nagy respekt, akkor is, ha ennyire leépült mostanra.
gigus77 2012.10.27. 18:44:21
Oké hogy művészember.. de ez már túlmegy a finomkodó "művézsvagyokságon.
Hablaty a szövege. Teljesen.
Anna: Nem az a baj, hogy Ő pénzt kap. Az a baj, hogy a többiek fölé helyezik, JOGTALANUL. És azok negyed ennyit sem kapnak, adott esetben több munkáért.
AnnaKarenina 2012.10.27. 18:45:42
egykeresztenyanya 2012.10.27. 18:46:03
Ez az ember totál be van baszva, galuskásan beszél :)
Illetve adós vagy egy tök egyszerű válasszal: miért kap egy cég - jelen esetben a seggrészeg markógeciről van szó - több támogatást, mint a 100 valahány másik egyszerre sem?
Erről mesélj drága, hagyd a bla-bla mellébeszélést.
AnnaKarenina 2012.10.27. 18:49:43
A pénzt szerintem nem jogtalanul kapta, hanem az életműve alapján. Azt gondolom, hogy ha egy Markó Iván nagyságrendű, kaliberű ember kap pénzt kultúrára, azt nem kell sajnálni.
De mesélj a többiekről, mit tudsz róluk, és mennyi az ő támogatásuk, amiből léteznek.
?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 18:51:52
1972-ben valóban ott volt a toppon.
1985-ig jól funkcionált.
Aztán egy kis űr.
Majd visszatérés.
Aztán megsértődés és eltűnés elég hosszú időre.
Majd egyszer csak a nagy felbukkanás.
DE ENNEK SEMMI KÖZE AHHOZ A RIPORTHOZ AMIT LÁTTÁL.
Egy sarkosított kicsit talán sántító példával ha egy érsek aki fél életében lelkeket térített meg Isten jó szolgája volt, és a közösség szeretetét is bírja. Elmegy egy TV társasághoz és betépve vagy berúgva baromságokat beszél össze vissza és félkomában elmeséli, hogy a lenyúlt perselypénzt tulajdonképpen a pápa juttatta neki mert orálisan kielégítette és aki most ezért haragszik az csak irigy hát lehet, hogy a hívekben okoz némi kiábrándultságot akár milyen jó érsek volt évekig.
Secnir 2012.10.27. 18:51:54
melyik szerkesztő volt az, aki beengedte a stúdióba?
nem lehetett volna kiírni:
"Mai riportunk markó ivánnal betegség miatt elmarad. és most sport."
egy alkoholistát beengednek adásba? nos, a hörrtv eddig sem volt a kedvencem, de most rátett egy lapáttal.
Gluteus Maximus 2012.10.27. 18:52:49
AnnaKarenina 2012.10.27. 18:53:11
Azért kap több pénzt, mert többet érdemel.
Te egy igazán kereszté nyanya vagy, ahogy Markóról írsz, csak úgy süt belőled, ha a hozzáértés nem is, de a keresztény felebaráti szeretet igen. Azért kap több pénzt, mert többet érdemel.
AnnaKarenina 2012.10.27. 18:54:33
toto92 2012.10.27. 18:55:31
gigus77 2012.10.27. 18:56:14
gigus77 2012.10.27. 18:56:49
AnnaKarenina 2012.10.27. 18:58:54
De te is mesélj már arról, hogy a művészetével hol támogatja a jelenlegi rezsimet.
AnnaKarenina 2012.10.27. 19:00:16
nitro1 2012.10.27. 19:00:49
nitro1 2012.10.27. 19:02:11
?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 19:03:56
Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2012.10.27. 19:08:36
egykeresztenyanya 2012.10.27. 19:09:02
MIlyen alapon érdemel többet és milyen alapon érdemelnek kevesebbet a többiek?
Mégegyszer mondom: 1:100-hoz cégek aránya! Mesélj kedves, mégis, mi az, amit ez az alkoholista pojáca 100-szor jobban tud, mint a többiek? Vagy összesen arról van szó, hogy Orbán haverja?
Nevetséges vagy, épp, mint az érveid. Amatőr Fidesz, soha nem fogtok a médiához érteni :D
?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 19:10:06
AnnaKarenina 2012.10.27. 19:10:25
AnnaKarenina 2012.10.27. 19:13:05
A művészethez azonban biztosan jobban értek, mint te.
A tiltakozó táncművészekről meg annyit, hogy ez pont az a kicsinyes emberi önzés, amivel nem arra lesznek kíváncsiak, hogy a magyar balett nagy öregje mire lesz képes, mit fog alkotni, hanem azt mondják, ha mi kevesebbet kapunk, akkor a másik is.
?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 19:14:24
AnnaKarenina 2012.10.27. 19:15:12
?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 19:23:32
És még egyszer utoljára leírom neked: SENKI NEM VONTA KÉTSÉGBE AZT, HOGY NAGYON NAGY TÁNCOS VOLT.
De ennyi. És nem Isten által kiválasztott és főleg azok akik nem kapnak juttatást nem alsóbbrendű népség.Ez nem keresztényi szeretet hanem fajelmélet. ÉS EZ A BAJ. NEM CSAK ÍGY GONDOLJA DE KI IS MONDJA. Ja és az, hogy részeg vagy be van lőve az meg ízléstelen bunkó dolog a részéről. Mert nem csak a szakmát, nem csak a riporternőt, hanem az összes nézőt is leszarta ezzel a viselkedésével.
2012.10.27. 19:25:42
De amit ezen a videón művel, egyszerűen leírhatatlan. Lehet nagy művész, de ez nem zárja ki, hogy ne lenne szar ember.
Ő többet érdemel mondod, még nem olvastam végig a témában született cikkeket, de úgy tűnik mintha a többiek a létükért küzdenének, de sebaj. Pedig őket is megáldotta némi tehetséggel az Isten, csak biztos nem állnak ilyen közel hozzá, mint Markó Iván.
A fene se tudja, nekem nem lenne pofám habostortát zabálni éhezők orra előtt, de biztos azért van, mert az Isten nem adományozott ilyen irányú tehetséget.
Kutyi 2012.10.27. 19:26:55
Aztán felébredtem és kirohantam a mosdóba megkönnyebbülni.
kitiltottakmindenhonnan 2012.10.27. 19:28:16
Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 19:30:01
?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 19:30:32
Trackback 2012.10.27. 19:32:17
www.youtube.com/watch?v=Q4YmygE-J-0
Abban azért minden józan és értelmes ember egyet kell hogy értsen, hogy nem normális, ami ebben az országban folyik.
Elképzelem, ahogy Barack Obama elnök kézi vezérléssel utasítja a Szenátust és a Szövetségi Kincstárat, hogy utaljon kedvenc Alabama-i mozijának egy nagyobb összeget, mondjuk ötvenmillió dollárt, miközben az egész államban az összes mozi 20 millióból gazdálkodik.
Másnap már minimum nem lenne elnök.
vénkujon 2012.10.27. 19:46:56
Mythos 2012.10.27. 19:55:44
dclxvi 2012.10.27. 20:08:40
Ha valakinek a művészetét akarják díjazni, olyankor erre létrehozott díjat osztanak ki, pénzbeli honoráriummal. Nem akarom vitatni Markó Iván művészi adottságait, egyszerűen mert nem nézek balettet. De azt be kell látni, hogy az a fajta támogatás amit kapott nem a megfelelő módon lett odaítélve neki.
Szerény véleményem szerint pedig nincs tudatmódosító szer hatása alatt, hanem lelkileg végtelenül össze van törve, amely okait szépen el is meséli a riport alatt. Nem érzek semmi ellenszenveset iránta, hanem végtelenül sajnálom.
genghini 2012.10.27. 20:41:49
AnnaKarenina 2012.10.27. 20:43:20
AnnaKarenina 2012.10.27. 20:46:57
AnnaKarenina 2012.10.27. 20:47:50
AnnaKarenina 2012.10.27. 20:51:50
A kiírás szerint a pályázat beadási határidejétől számított 65 napon belül a döntést nyilvánosságra kell hozni. Ez a határidő szerdán, szeptember 19-én lejárt. A hatályos jogszabályok értelmében ugyanakkor a pályázóknak december végéig el kell számolniuk a tárgyévre vonatkozó támogatásokkal.
Mint a levélből kiderül: az utóbbi időben nem egyedi jelenség, hogy a pályázati kiírások követelményeinek betartása kizárólag a pályázók kötelezettsége. Az érintettek nagy része – közhasznú civil szervezetként – július óta hiába vár arra, hogy a Nemzeti Együttműködési Alap civil szektorra kiírt működési pályázataival kapcsolatos döntésekről hírt kapjon. Míg a függetlenek pénzükre várnak, addig az MTI-ben is napvilágot látott hír szerint a Markó Iván vezette Magyar Fesztivál Balett működésének támogatására százharmincmillió forintot ad a kormány. Az összeget a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló tartalékból folyósítják."
A pályázatoknak és Markó pénzének nincs köze egymáshoz.
Lencsés István _ 2012.10.27. 20:53:17
senki nem vitatja a művészúr múltbéli érdemeit, és azt sem, hogy a művészetet támogatni kell, ez teljesen nyilvánvaló a posztból és a hozzászólásokból is.
nem, ne kérdezd meg, hogy na akkor meg miről van szó, kérlek.
ayda 2012.10.27. 20:57:56
2012.10.27. 21:01:17
AnnaKarenina 2012.10.27. 21:04:13
Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 21:04:31
Nincs belőve, ő ilyen, egész eccerűn egy más világban él a fickó, egy másik dimenzióban. Nemtom hogy csinálja, de én is akarom tudni.
Az a meglátása pedig, hogy a levélírók nem rá haraxanak, hanem az Istenre (ill. a Világra), nem is olyan hülyeség, mint első hallásra tűnik.
2012.10.27. 21:06:56
AnnaKarenina 2012.10.27. 21:12:47
A 40 táncművész levele így szól: "A magyar táncművész szakma megdöbbenve értesült a sajtóból arról a hírről, hogy a Markó Iván vezette Magyar Fesztivál Balett 130 millió Ft-os támogatást kap a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló tartalékból. Az ügy felelőse a kormány részéről, a nemzetgazdasági miniszter.
A Magyar Fesztivál Balett 1996-ban alakult. Hasonlóan a többi egyesületi vagy alapítványi formában működő független együtteshez, éves működési költségére pályázatot nyújthat be az előadó-művészeti törvény értelmében. A sajtóban megjelent információk alapján, a Magyar Fesztivál Balett már májusban is kapott a kormánytól 25 milliót az együttes fennmaradása érdekében és a vállalt produkciók színpadra állítási kötelezettségeinek teljesítésére. Ez az összesen 155 millió Ft példa nélküli összeg a független táncművészet kategóriájában pályázat nélkül, közvetlenül a kormánytól. Abban az esetben, mikor a társulatnak minimális az előadásszáma és vezető táncművészei is távoztak az együttesből.
Miközben a független színház és tánc területe a létéért küzd, a Nemzeti Táncszínház támogatása a 2001-es nyitó évnél is kevesebb, az állami és önkormányzati együttesek működése is forráshiányos, a szakmában több együttes hónapok óta nem tud fizetést adni a táncosoknak - ez a döntés mind szakmailag, mind morálisan elfogadhatatlan. Főként akkor, ha a területen működő összes független táncegyüttes és befogadó hely működésére fordítható pályázati pénz mindösszesen csak 211.900.000,- Ft 2012-ben. Ezt az összeget kell közel félszáz együttes között szétosztani."
Tehát a levél pontosan azzal kezdődik, hogy megdöbbenve értesülnek Markó pénzéről. A végére ugyan odabiggyesztették, hogy nem akarják Markó együttesének megszüntetését. De az egyértelmű, hogy azt tartalmazza, Markó ne kaphasson más pénzt, csak a pályázatiból.
A kultúrára szánt pénzt ne sajnáljátok, annál inkább az összes többi baromságra elszórt, vagy magánzsebbe kerülőt.
Fatal Error! System Halted! 2012.10.27. 21:17:41
Markó Iván ugyanolyan elmebeteg, mint imádatának tárgya. Na ez a baj.
Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 21:18:32
waces · http://blog.waces.hu 2012.10.27. 21:18:47
ettol meg nem illik az embernek sajat magat ugy lejaratni, mint ahogy narko ivan tette. es nem illik az elmult sikerekert felvenni olyan 130 millat, amiert nem is palyazott. ha meg tudna barmit is letenni az asztalra, akkor indulhatna a tobbi tancmuvesszel egyutt.
masreszt felesleges az ilyen volumenu tamogatasa pl a kortars balettnek, mert ha nem tudja kitermelni a mukodesi koltseget, akkor az azt jelenti, hogy nincs ra kereslet.
szoval markot ezert a nyilatkozataert igen is csak szanni lehet. hiaba volt vmikor regen tehetseges, abba szanalmas kapaszkodnia. elfogadni zsebbezsetont meg etikatlan. ezt pont egy muveszenek nem kene kulon elmagyarazni.
szanalmas, ven fasz.
AnnaKarenina 2012.10.27. 21:51:59
Ha megkapja a 130 milliót, alkotásra használja. És ezt majd meglátjuk.
Nem veszi el a többiek pénzét. Lehet, hogy többet kellene tennie más táncművészekért, lehet, hogy befolyását -ha van egyáltalán, és nem a Győri Balettes múlt miatt van előnyben- a magyar táncművészet egészéért kellene használnia, de hogy ez a levél nem segített, az biztos, és ha lett volna közöttük okos ember, talán nem is így szólt volna.
Petteri14 2012.10.27. 21:55:57
Kukucs 2012.10.27. 22:20:07
(azt nem irom hogy joleti helyzetet) teremteni es ezt a sajat es kornyezetem erkolcsi normaihoz merten torvenyesen tegyem meg. ehhez hozza tartozik a meltanytalanul mar-mar nevetsegesen magas ado befizetese is...egyes emberek meg azon viatkoznak mikozben mingyart szetesik az orszag annyira szegenyek vagyunk, hogy a 100bol melyik tanccsoportnak adjunk belole meg, hogy ez a reszeg faszkalap mennyit kapott!!!! ahelyett, hogy korhazakat mentenenk meg meg megfizetnenk az orvosainkat, apoloinkat normalisan (vagy tanarokat,rendoroket tuzoltokat stb.). oszinten: elmegy a kurva annyaba mind...meg a joistent szereto onamido osszes demagog segfej is. majd az orvos amelyik nem tud enni adni a csaladjanak biztos fog orulni hogy a Marko 30 eve milyen kurva jol tancolt...meg mindenki mas is aki ehhez az orvoshoz viszi a gyereket!!! a masik meg az...csak azert mert valaki nem jart meg balett eloadason vagy nem a joisten szeretett gyermeke hatalmas tehetseggel megaldva, attol meg nem kevesebb senkinel...senki sem kevesebb a masiknal vagy tobb!!!! en pl szeretnem ha az en adom sportra vagy gyereketkeztetesre vagy miegyeb mas hasznos dologra menne...100 balett???? meg marko ivan??? gondolkozzunk mar el egy kicsit???
kurrens 2012.10.27. 22:23:17
Az ilyenre mondják, hogy: ülj le 1-es!
Tiszta Mónika show!áááááá
Megdobbent 2012.10.27. 22:39:49
Megdobbent 2012.10.27. 22:42:41
Sollion 2012.10.27. 23:11:43
andzsin 2012.10.27. 23:13:00
A balett ma Magyarországon=Markó Iván. 100 emberből 100 fogja az ő nevét mondani.
Eddig a hozsanna. De: mondjuk úgy nem túl européer odavágni valakihez 130 millát közpénzből. Még akkor sem, ha ő a Markó Iván.
inakappe 2012.10.27. 23:14:19
Adva van egy világszerte elismert korábbi táncművész, koreográfus stb. aki már elérte pályája zenitjét, de magántársulatát még dirigálja. Nos ez a szentember, a saját bevallása szerint sincs tisztában egy gazdasági társaság vezetésével (lásd nyilatkozatban: járulékok), ezért nem is csodálkozom, hogy képtelen pályázatokon nyerni. A táncoslábú fenomént mégis támogatni kell, így megpróbálták csöndben, pályáztatás nélkül, de nem sikerült, kiderült a kis mutyi. Egy másik táncművész kicsit sántító példájával éljek a zavaros dolgokról: Bozsik Ivett "kapott" egy művészeti centrumot egy semmilyen pályázati beadványára, amire szintén kikelt az aktuálisan érdekelt közösség, és nem Bozsik Ivett táncszakértelme ellen, hanem azért, mert szakmaiatlan volt amit benyújtott, és amit "csinálni" akart.
Rátérnék hát a konklúzióra kedves Anna, mielőtt még Vronszkij gróf megjelenik: a probléma még mindig az, hogy a több sebből vérző táncművészetet támogatni kell, és erre van egy rendszer. Ha valakit ezen rendszeren kívül - ráadásul a rendszerben lévő összeghez mérten igen magas mértékben - támogatnak, akkor ez a többi résztvevőt jogosan zavarja, még akkor is, ha ez a valaki egyszer Philadelphiában úgy tudott táncolni, hogy nem tudott lejöni a levegőből. Ezért kapjon Kossuth díjat, alapítsanak külön Orbán kitüntetést és kapja meg, de ne így. Remélem sikerült a bálványt körülvevő lila ködön át egy kissé megvilágítani ezt a számodra oly rejtélyes problémát.
Maradok örök szeretettel bátyád
Sztyiva
Alexease 2012.10.28. 00:03:13
Minden tiszteletem az ove, mert valoban kiveteles tehetseg (volt), de ezzel csak ront a helyzeten.
Leszarom hogy buzi, nem erdekel, az sem hogy full alkoholista es narkozik. Semmi kozom hozza.
De ha mar ebben az agyon allamositott (felso korokben egymas kozott elosztogatott), teljesen korrupt orszagban, neki is csurgatnak egy kis peznt, legalabb ne O alljon ki hazudni (es hulyeseget beszelni), hanem valamelyik oltonyos kocsoge.
Neki sem hinnem el, de az most mellekes;)
De eddig, ha azt mondtak nekem: Marko Ivan, tudtam ki O, legalabbis „szakmailag”.
De most mar azt is tudom, hogy emberileg egy rakas szar:/
Kar erte.
SenkyShe (törölt) 2012.10.28. 00:46:06
Valakinek csak úgy (nem életmű díjként, nem pályázat útján, hanem csak úgy) adnak közel Y mennyiégű pénzt. Érthető ha az X-1 egyén/cég sikítófrászt kap.
Nincs azzal baj, hogy ő kap, a baj, az hogy
1. más nem kap
2. törvénytelenül kapja
ha lenne egy icikepicike önbecsülése akkor nem fogadná el a pénzt, vagy lehet, 2014ben még viszont fogjuk látni, ahogy bilincsben kísérik be a bíróságra mert elfogadta a törvénytelne úton neki juttatott pénzt?
de hát mit is beszélek, pikk pakk lesz alaptörvéyn módosítás és ott majd benne lesz, hogy neki ár ez a pénz minden évebn 10%al emelve :O)
pucros 2012.10.28. 01:10:01
Erről ő nem tehet, Isten adta neki mindazokat a kvalitásokat, melyek révén erre a pénzre érdemessé vált.
Én úgy gondolom, hogy ez önmagában még nem indok. Nagyon sok embernek adott Isten olyan érdemeket, amelyhez méltó javadalmazást senkitől nem kapnak. Másfelől pedig nagyon sokan jutnak jelentős összegekhez érdem nélkül.
Azért az mennyire szomorú, hogy ebben a mai rohanó világunkban nincs idő kivárni, amíg egy zseniális művészember a maga módján válaszol egy egyszerű kérdésre. Ez a türelmetlen HírTV is elköszön tőle már 20 perc után, amikor még szinte bele se tudott fogni a mondanivalójába.
balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.28. 02:52:56
virágillat 2012.10.28. 07:15:43
viperakapitany 2012.10.28. 07:16:04
viperakapitany 2012.10.28. 07:18:52
az Isten pedig orbán metafórája vagy fordítva.
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.10.28. 07:28:07
Más egyházaknak álcázott bűnszervezetek pl. a biblia átírásával büszkélkednek és illegális terjesztésével, mert ahhoz is hülyék voltak, hogy maguknak találjanak ki egy szent könyvet... inkább bűnöznek...
CENZÚRÁZVAszorult Fémkarika 2012.10.28. 09:05:18
SzabóZnek meg nőjön köröm a pöcsére, hogy a politikai irányultsága és az ebből következő rohadt propaganda változtat mára lassan hetente csatatérré egy tévés/sorozatos blogot a lehető legkevésbé ideillő témákban...
2012.10.28. 09:09:22
Andal 2012.10.28. 09:10:17
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 09:23:42
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 09:24:31
HatEnVagyok 2012.10.28. 09:26:39
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 09:27:56
figyusz, a különbség.
1) anno sok pályázat közül nyertek filozófusosak is, meg mások is, hellerék is, mások is. nem mondom, hogy megérdemelték, de volt egy pályázat, és mások is nyertek
2) most meg ugye senkinek nem megy pénz, csak egynek, és közvetlenül a Vezér utalja
érted a különbséget?!
egyébként kurvára nem csípem Hellert, nem azért védem a dolgot
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 09:28:36
Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2012.10.28. 09:32:15
HatEnVagyok 2012.10.28. 09:35:38
Kim Wilde 2012.10.28. 09:39:46
2012.10.28. 09:47:32
Andal 2012.10.28. 09:48:08
Heller-ügyben csúsztatsz: anno ÁSZ szerint már eleve ki kellett volna zárni a pályázatról mindenkit, aki nem k+f ügyben pályázik (eu-s forrás erre ment volna, nem hagyományőrzés címszó alatt kulturális célra).
A filozófus pályázatok meg azért is lettek kipécézve, mert az átlagos fordítási munkálatokért nyerhető pénz 10*-ét kapták, amiből évekig futotta egy csomó embernek +pénzre, utazásra, konferenciára stb., ráadásul az érdemi munkát kiszervezték, kiszámlázták.
Most is ez megy, a haveri körnek leosztják a jutalmat. A torzítás az, hogy cc-on csak a jobbos ügyek verik ki a biztosítékot (egyébként méltán), ballib ügyekről kussolás volt/van, akkor hirtelen rájönnek, hogy a cc csak a sorozatokról szól, nem politikáról.
hétköznapi srác 2012.10.28. 09:50:03
Ringlósztár 2012.10.28. 10:01:38
Mi alapján jár neki több?
Azért, mert te (és 2.orbánsimicska) úgy gondolod?
A hozzászólások alapján többen vagyunk, akik nem így gondolják.
ember67 2012.10.28. 10:06:16
jolaca 2012.10.28. 10:19:44
Valamiért leginkább az a gyöngyszem maradt meg (Annácskától), hogy "Szerintem értelmesen beszélt és pont úgy, ahogy máskor is."
Ez magyarázza talán, hogy egy hozzá nagyon hasonló módon beszélőnek (aki szintén isteni felhatalmazással a pénzeinket kezelheti) miért is lelke csücske a Művész úr.
Ringlósztár 2012.10.28. 10:41:19
és az ehhez tartozó adatok, amiket Anna hiányolt (via Mandíner):
Talán nem véletlen, hogy még a Magyar Koreográfusok Társasága Elnöksége is három (!!!) felkiáltójelet használt közleményében, amelyben tudatta az illetékesekkel és a nagyérdeművel, hogy a Markó-társulathoz hasonló független táncegyüttesek működésére fordítható összes pályázati pénz az idei évben 212 millió forintot tesz ki, amely összeget 54 együttes között kellene szétosztani. Ehhez aránylik most az egy szem Magyar Fesztivál Balett most már 155 millió forintos idei állami támogatása, miközben az MKT elnöksége szerint „a független színház és tánc (társulatok, befogadó színházak, alkotók) a létéért küzd, a szakmában több együttes hónapok óta nem tud fizetést adni a táncosainak”. Megszólalt a Független Előadó-művészeti Szövetség is: ők nem értik, „mi tette indokolttá, hogy a rendkívüli kormányzati intézkedésre szolgáló tartalékból finanszírozzanak egy alapítványi formában működő szervezetet, amely a hatályos Előadó-művészeti Törvény szerint kizárólag olyan pályázati támogatásra tarthat igényt, mint az összes többi független táncegyüttes”.
Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.10.28. 10:58:02
Ami a pénzadományt illeti, szerintem nem arról van szó, hogy Markó szereti Orbánt, hanem épp fordítva: Orbánnak tetszik Markó művészete, ami nagyon kedves dolog, ámde. Ha jól tudom, nem abban a rendszerben élünk, amikor a király a kedvenc bolondjának jókedvében odavet három kád aranyat a kincstárból(légyen bár a bolond a világ legkiválóbb bolondja). Markó Iván fantasztikus tehetség volt/van (igen, én valóban kedvelem a balettet), de ennek elismerésére léteznek mindeféle díjak meg hasonlók, vagy ha ez nem elég, meg lehet alapítani az OV Platinakeresztet, eszmei értéke három fillér, valós értéke, mit tesz isten, éppen pont 130 milla, még ez is elegánsabb lenne. Gondoljunk már bele, mi fog történni, ha a király kedvenc írója is (aki mondjuk szintén kiemelkedő a maga műfajában) kap hirtelen 130 millát, meg a kedvenc festője, meg a kedvenc hidegburkolója, meg mitudomén. Részint pénzt kapott egy csomó tehetséges ember (optimális esetben), részint viszont mostantól a király mondja meg, ki a tehetséges, és punktum. És akkor a pénz rapid eltűnéséről még nem is beszéltünk...
mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.10.28. 11:53:41
villantó 2012.10.28. 14:15:45
Az adott pénzel neki nem kell elszámolnia, hogy egyszeri támogatásként kapta?! Ergo senki nem kéri rajta számon, hogy mit csinál vele!!??
Ezen elgondolkodott már valaki??
Még annyit hozzá tennék, hogy ha valaki az utolsó pár előadását látta, talán feltűnt neki, hogy a mozdulatok ugyan azok csak a téma más. Tehát ebben akkor mi a munka és a koreografálás??
Avenarius 2012.10.28. 15:53:22
2. Minden pillanatban vártam, mikor jön be Terry Gilliam a gumicsirkével.
3. Megérdemelné ez az irritáló izé, hogy soha többé senki ne kérdezzen tőle semmit.
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 19:34:59
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 19:38:46
a mostani kormány vitte bíróság elé, nagyobb ellenszelet ne akarj!
szeretném látni, a mostani mutyizókat bíróság előtt
Andal 2012.10.28. 19:44:48
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 19:50:48
ugyan már, ugyan már, volt itt is nokiás doboz, a megfelelő tanúk adott esetben megfelelő bizonyítékokat tudnának szolgáltatni. valakinek csak pár fényképet felvételt kell készíteni.
Andal 2012.10.28. 20:29:31
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=591203
Az is csak helyreigazított rágalmazás lesz, hogy Markó szabálytalanul kapott egy valag lóvét, hiszen nem volt taggyűlés és az offshore cég nem az övé, hanem a szüleié meg az élettársáé stb.
Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 21:11:41
ZimBabe 2012.10.28. 23:57:41
Abban is van igazság, amire Anna Karenina utalt: a kultúraellenesség ott lappang a kommentek sokaságában. Vagy csak benéztem? Nem kultúraellenesség ez, csak a hétköznapi g*cizés, témára, személyekre tekintet nélkül? Egyszer-egyszer velem is előfordul, értem én. Nem vagyunk kultúráltak, elönt az ideg, ezek a "drogos művészek" meg még mindíg jobban kézre állnak, mint egy boxzsák (nem beszélve az egyéb megoldandó föladatokról). Méghogy amit "ezek" csinálnak, része volna az emberi életnek, horribile dictu: értékesnek, mitöbb MUNKÁNAK TEKINTIK?!
.
Gyász..
2012.10.29. 04:18:48
- a jóember mattrészeg, összefüggéstelenül beszél butaságokat (ezt talán mindenki elismeri). Ez nem művészi, ez egyszerűen gáz. Mondjuk azt, volt egy húzósabb napja, melyikünknek nincsen.
- a jóember valamikor nagy táncos volt (csakugyan), a jelenlegi teljesítménye vitatható (egyébként itt érdekelne pl Anna Karenina véleménye, szerinte a Fesztiválbalett mennyire érdemes a támogatásra). Csak azért, mert pusztán amiatt, hogy nagy táncos volt, nem jár neki pénz színházra. Ha jelenleg valami értékeset létre tud hozni (nem vagyok hivatott megítélni, szeretem a kultúrát, de kimondottan utálom a balettot, untat ui.), nos, ha bármi értékeset létre tud hozni, akkor felmerülhet, vajon kaphat-e pénzt.
- utóbbi esetben nyilvánvaló, hogy pályáztatni kell - pályázat nélkül nem adható pénz. Ami viszont fura, h. ezért mindenki Markó Ivánt veszi elő, aki teszetosza alkoholizmusával csak ront a helyzeten. Az senkiben nem merül fel, h. a túlélés miatt az emberek (és nem csak Markó Iván, hanem bárki) örömmel lemennek kutyába? Magyarán a rendszer az, ami ilyenkor megvillantja fogát. Ja, hogy vissza kéne adni a pénzt? És utána szembenézni a táncosokkal? Hoztak már hasonló döntéseket a történelemben, de szerintem csak az emberek egy része lenne képes hasonló gerinccel odaállni. Én kb 5%-ra tenném ezek arányát.
- érdekes kérdés a többi színház forrása - vajon melyik színház mennyit kap, ha valakinek van statisztikája, berakhatja. Ha a 130 millió sok, kaphat-e a többi színhéz soron kívül pénzt? És ez hova vezet?
2012.10.29. 04:49:45
labanckurir.wordpress.com/2012/10/29/a-joisten-volt-celkeresztbe/
solar flare 2012.10.29. 10:24:18
Bazdmeg, ez orvosi eset, mint Kerényi vagy Szaniszló. "
Kerényi tényleg az, Szaniszló viszont az igazat mondja.
csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2012.10.29. 10:56:40
ZimBabe 2012.10.29. 11:22:57
www.revizoronline.com/hu/cikk/4218/uzen-a-szerk/
...
"NINCS TOVÁBB
Amikor ez a cikk megjelenik, a független színházi alkotók éppen háromszázharmadik napja levegőt esznek, ígéret-töltelékkel. [...]"
szekertabor · provo.blog.hu 2012.10.29. 11:54:57
Amúgy Markó neve olyan nemzeti védjeggyé vált a balettben, mint a Pick a szalámiban, a Tokaji a borban, vagy a Kalocsai a pirospaprikában. A nemzeti imázsunkat erősítő védjegyeket pedig megéri támogatni akkor is, ha a minőségük pillanatnyilag nincs is a csúcson, mint éppen a pirospaprikáé, ha jól olvasom. Megéri, mert a piacon nehezebb felépíteni egy új márkát, mint szinten tartani egy már bejáratott régit.
TheDj 2012.10.29. 12:56:10
Petteri14 2012.10.29. 14:52:34
solar flare 2012.10.29. 15:36:02
ha egy "férfi" szereti a balettet, az meg egyértelműen buzi, aki csinálja, az pedig minősített esete a buzgárságnak
Meauxniex 2012.10.30. 15:14:31
Győri Polgár 2012.11.13. 14:12:42
Elolvastam a comment.blog.com oldalon az írását, ha finoman szólok csúsztatásait, ha őszintén mondanám hazugságait. Markó Iván művész úr egyetlen szóval sem mondta a HírTV-s interjúban, hogy ő mennyire tehetséges, hanem arról beszélt, hogy ő mit kapott a Jóistentől testileg, lelkileg, hitbélileg, fizikailag, gondolatilag és kiemelte hogy édesanyjától megkapta a végtelen szeretetet, ami számára egy hihetetlen nagy erő. Markó művész úr több évtizedes munkássága, amellyel szolgálta itthon és a világban a közönséget a legismertebb baloldali napilap szerint a következő „párját ritkítóan népszerű művész, aki egykori, fényes táncos karrierje mellett tánckomponistaként, sőt társulatvezetőként (Győri Balett, 1979-1991) a világ elitjéhez tartozott. Ez azóta is példanélküli” (Népszabadság 2009. nov. 27.). Orbán Viktor miniszterelnök úr valószínűsíthetően a saját tapasztalataiból és a tények szerint figyelembe vette, hogy miért támogatja a Markó Iván által vezetett Magyar Fesztivál Balettet. Megválaszolta, mindezt azoknak a táncművészeknek, akik aláírták azt a becstelen levelet, amely a művész úr és az együttesének létezése ellen szólt. Olvasva az Ön provokatív és hazug állításai nyomán a trágársággal fűszerezett kommenteket két gondolat jut eszembe. Az egyik a sajátom, mint Győri Polgár-é. , hogy bunkóság ellen nincs orvosság. A másik a XX.sz. egyik legjelentősebb tudósának gondolata: „Csak két dolog végtelen, a világegyetem és az emberi butaság. Bár az elsőben nem vagyok biztos. (Albert Einstein)
John Brennan 2018.10.26. 20:59:30
Fischer Ivánt miért támogatja az állam 1,3 milliárd forinttal.
John Brennan 2018.10.26. 21:01:56
Azóta se születtek olyan kiváló balettelőadások, mint akkor.
John Brennan 2018.10.26. 21:16:11
Ha a kutya se érdeklődik irántuk, akkor ez így van rendjén.
Csináljanak olyan előadásokat, amire az emberek kíváncsiak és jegyet vesznek! Ne siránkozzanak, ne irigykedjenek!
élhetetlen 2018.10.26. 23:59:13
élhetetlen 2018.10.27. 00:39:30
élhetetlen 2018.10.27. 00:52:48
Igazamvanvagyigazamvan? 2018.10.27. 08:20:46
Ami árulkodó, az Orbán Viktor levele. Sosem olvastam tőle olyat, amiben magyarázkodna....
Bár a Kerényi óta tudjuk, vannak kiválasztottak, a többieknek kuss!
Pedig azért vannak a színházi életben tehetséges emberek...
Igazamvanvagyigazamvan? 2018.10.27. 08:22:39
Igazamvanvagyigazamvan? 2018.10.27. 08:29:50
Tehát az a kérdés, hogy egy szakmában miért támogatunk egyetlen kiemeltet, miközben a többiek az államilag megítélt támogatást sem kapják meg?
Gondolod, szerencsés, ha mondjuk egyetlen főorvost kiválaszt Orbán, az megkap pénzt, fegyvert, paripát, mert tehetséges, a többi orvos meg műtsön műanyag késsel???
Ja, ha belegondolok, pont ez van...