Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

130 millió miatt támadják Istent

2012. október 27. 11:50 szabóZ 262 komment

Elég nehéz elhinni, de a hét legszórakoztatóbb műsorát nem az HBO-n, vagy az AXN-en vetítették. Hanem a HírTv-n. Ráadásul ott is egy olyan kulturális műsorban, amit még akkor is nehéz lenne végignézni, ha Victoria Swinger mesélne benne a művészi célú ejakuláció állami dotációjáról. De ennél sokkal jobb előadást láthattak azok, akik október 23-án elcsípték, ahogy Kovács Andrea megpróbálta megtudni Markó Ivántól, hogy mégis miiért van kiakadva a teljes magyar táncművészet, amiért az ő társulata kapott 130 millió forintnyi, pályázat nélkül odaítélt állami támogatást. Orbán Viktor közbenjárására persze.

A válasz leginkább olyan, mintha a South Parkban egyenesen Mr. Garrison állt volna elő a Csubakka védelemmel. Mindez súlyosbítva azzal a furcsa félmosollyal, amit vélhetően Paulo Coelho is használ, ha fel akarja szedni a vele interjút készítő újságírónőt. Nyomatja a tinilányok emlékkönyvébe való bölcsességeket, aztán hirtelen megáll, és kihívóan letegezi a riportert. Igazi pick up artist, akár taníthatná is.

Snapshot 2012.10.27. 11:44.png

A fantasztikus videót ide kattintva lehet megnézni!

Isten nem demokrata - ezt már mondta Markó a Heti Válasznak adott interjújában is, csak most a HírTV-nek ki is fejti. Őt bizony jó nagy adag tehetséggel áldotta meg az Úr, nem úgy mint azokat, akiknek csak az irigység jutott. Ezért ha valaki azt kérdezi, hogy mégis miért kapott a társulat 130 millió forintot, nem is őt sérti meg, még csak nem is a miniszterelnököt. Hanem magát az Úristent.

És Markó még csak ekkor lendül bele, ugyan túl van már a forradalmi bevezetőn, de csak nem ért véget hirtelen a műsoridő, így be kell dobnia magát, mint Galla Miklósnak a céges farsangon. Tulajdonképpen poént poénra halmoz, az arcjátéka és a testbeszéde is lenyűgöző, legfeljebb nem látjuk, mert már rég eltakartuk a szemünk szégyenükben. A frenetikus húsz perc után egyetlen megválaszolatlan kérdés azért marad. Ja, nem az, hogy mégis miért adnak 130 milliót egy olyan embernek, aki még csak meg sem tudja magyarázni, hogy miért érdemli meg. Hanem, hogy akkor ki is valójában Káin?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nitro1 2012.10.27. 19:02:11

Csoda, hogy szét nem folyt a székben. Nem találok szavakat.

?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 19:03:56

@AnnaKarenina: Anna egyszerűen jobbra táncolt :)

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2012.10.27. 19:08:36

Nem kötekedésből és nem is egészen vág a témába, de a Csubakka védelemnek semmi köze Mr/Ms/Mr Garrisonhoz. Az Johnnie Cochran volt.

egykeresztenyanya 2012.10.27. 19:09:02

@AnnaKarenina: Érted haragszom, nem ellene, nagyságosasszony barátném.

MIlyen alapon érdemel többet és milyen alapon érdemelnek kevesebbet a többiek?

Mégegyszer mondom: 1:100-hoz cégek aránya! Mesélj kedves, mégis, mi az, amit ez az alkoholista pojáca 100-szor jobban tud, mint a többiek? Vagy összesen arról van szó, hogy Orbán haverja?

Nevetséges vagy, épp, mint az érveid. Amatőr Fidesz, soha nem fogtok a médiához érteni :D

?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 19:10:06

@AnnaKarenina: de ha ez vigasztal több ilyen jó fej van a magyar politikában és magánéletben. Megélhetési politikusok, megélhetési színészek, színi igazgatók, írók, lovag rendel kitüntettetett ripacs rocker aki a Fásy műsorban lakodalmasokat énekel aprópénzért, roma zenész a vitéz. SOROLJAM MÉG?

AnnaKarenina 2012.10.27. 19:10:25

@?Illetékeselvtárs?: NEM. A művészetnek nincs köze OV-hoz, jobb-, vagy baloldalhoz. Főleg nem a táncművészetnek. Majd, ha képeket fest róla, vagy dicsőítő verseket ír hozzá.

AnnaKarenina 2012.10.27. 19:13:05

@egykeresztenyanya: Én nem vagyok fideszes, te nagyon tévedsz, és én ezt vállalom is.
A művészethez azonban biztosan jobban értek, mint te.
A tiltakozó táncművészekről meg annyit, hogy ez pont az a kicsinyes emberi önzés, amivel nem arra lesznek kíváncsiak, hogy a magyar balett nagy öregje mire lesz képes, mit fog alkotni, hanem azt mondják, ha mi kevesebbet kapunk, akkor a másik is.

?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 19:14:24

@AnnaKarenina: Honnan tudod, hogy nem táncol hétvégeken Alcsútdoboz és Felcsút művelődési házaiban. Vagy háznál? Esetleg Tokaj hegyalján?

AnnaKarenina 2012.10.27. 19:15:12

@?Illetékeselvtárs?: Láttál te bármit is Markótól? Tudtál róla valamit a Győri Balett időszakában? Szerintem semmit. A Fásy-féle valamiket hozzá hasonlítani a legnagyobb primitívség. De csak dagonyázzatok ebben. Egyszerűen nem tudtok különbséget tenni érték és értéktelenség között.

?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 19:23:32

@AnnaKarenina: Anna te őrült. Vagy nem tudsz olvasni vagy nem akarsz. Attól, hogy ő balettozott miért lett kiválasztott. Nyugodtan primitívezzél le de én jártam Győrben is, vannak táncos barátaim is és egy kicsit az ő véleményük nekem autentikusabb mint a tiéd, már meg ne haragudj.
És még egyszer utoljára leírom neked: SENKI NEM VONTA KÉTSÉGBE AZT, HOGY NAGYON NAGY TÁNCOS VOLT.
De ennyi. És nem Isten által kiválasztott és főleg azok akik nem kapnak juttatást nem alsóbbrendű népség.Ez nem keresztényi szeretet hanem fajelmélet. ÉS EZ A BAJ. NEM CSAK ÍGY GONDOLJA DE KI IS MONDJA. Ja és az, hogy részeg vagy be van lőve az meg ízléstelen bunkó dolog a részéről. Mert nem csak a szakmát, nem csak a riporternőt, hanem az összes nézőt is leszarta ezzel a viselkedésével.

2012.10.27. 19:25:42

@AnnaKarenina: a művészete okán nyugodtam emlegessék Nurejevvel, nem hiszem, hogy ezt vitatta volna bárki.
De amit ezen a videón művel, egyszerűen leírhatatlan. Lehet nagy művész, de ez nem zárja ki, hogy ne lenne szar ember.

Ő többet érdemel mondod, még nem olvastam végig a témában született cikkeket, de úgy tűnik mintha a többiek a létükért küzdenének, de sebaj. Pedig őket is megáldotta némi tehetséggel az Isten, csak biztos nem állnak ilyen közel hozzá, mint Markó Iván.
A fene se tudja, nekem nem lenne pofám habostortát zabálni éhezők orra előtt, de biztos azért van, mert az Isten nem adományozott ilyen irányú tehetséget.

Kutyi 2012.10.27. 19:26:55

Megnéztem az interjút és Markót hallgatva elöntött a melegség. A művészúr kisugárzása, pátosszal vegyített hangja ahogy áradt, a pillaremegése, nyakcsapása és a jóisten emlegetése - valósággal elájultam tőle.
Aztán felébredtem és kirohantam a mosdóba megkönnyebbülni.

kitiltottakmindenhonnan 2012.10.27. 19:28:16

Majd akkor fikázzátok és köpdössétek, senkiháziak, ha annyit letettetek az asztalra, mint ő. Vagy ti mennyire járultatok hozzá Magyarország hírnevéhez? Ő hozzájárult! Kuss legyen!

?Illetékeselvtárs? 2012.10.27. 19:30:32

@kitiltottakmindenhonnan: Jó estét. Látom megérkezett a vérfidesz. Én búcsúztam. Jó éjt mindenkinek.

Trackback 2012.10.27. 19:32:17

Itt még füstös romkocsmák mélyén merengő értelmiségi volt, aki alkalomadtán harisnyába bújva táncolt a színpadon:

www.youtube.com/watch?v=Q4YmygE-J-0

Abban azért minden józan és értelmes ember egyet kell hogy értsen, hogy nem normális, ami ebben az országban folyik.

Elképzelem, ahogy Barack Obama elnök kézi vezérléssel utasítja a Szenátust és a Szövetségi Kincstárat, hogy utaljon kedvenc Alabama-i mozijának egy nagyobb összeget, mondjuk ötvenmillió dollárt, miközben az egész államban az összes mozi 20 millióból gazdálkodik.

Másnap már minimum nem lenne elnök.

Mythos 2012.10.27. 19:55:44

@AnnaKarenina: Annácska, te majdnem olyan idegesítő vagy mint ez a tökrészeg pojáca akit annyira istenítesz.

dclxvi 2012.10.27. 20:08:40

@AnnaKarenina: Kedves Anna! Hogy tisztázzuk a felháborodás okát: egy olyan pénz ami pályázat útján elnyerhető, az csakis a pályázat szabályai betartásával osztható ki, soron kívül nem. Ez aláásná a kiírók és a kedvezményezett hitelességét, mint ahogy ez a jelen esetben megtörténik. Ezért a felháborodás.
Ha valakinek a művészetét akarják díjazni, olyankor erre létrehozott díjat osztanak ki, pénzbeli honoráriummal. Nem akarom vitatni Markó Iván művészi adottságait, egyszerűen mert nem nézek balettet. De azt be kell látni, hogy az a fajta támogatás amit kapott nem a megfelelő módon lett odaítélve neki.
Szerény véleményem szerint pedig nincs tudatmódosító szer hatása alatt, hanem lelkileg végtelenül össze van törve, amely okait szépen el is meséli a riport alatt. Nem érzek semmi ellenszenveset iránta, hanem végtelenül sajnálom.

genghini 2012.10.27. 20:41:49

Azé azt még megnéttem vóna, hogy áll föl a székből és mén ki a studióból...

AnnaKarenina 2012.10.27. 20:43:20

@?Illetékeselvtárs?: Még leírhatom többször is, de engem ez már elfáraszt, ő nem tartja magát felsőbbrendűnek, csak arról beszél, hogy kapott egy tehetséget, amit nem lehet kétségbe vonni, sem a táncosi, sem a koreográfusi életművében. Szerintem meg sem belőve, sem részeg nem volt. Az, hogy nem úgy beszél mint Kovács 52. János a szomszédból, hát igen. Nem volt értelmetlen, amit mondott, szerintem teljesen önmaga volt, és úgy beszélt mintha egy magánbeszélgetésben lenne.

AnnaKarenina 2012.10.27. 20:46:57

@beebeer: Még egyszer mondom, a kultúra ma is úgy él meg, hogy az állam támogatja. Miért kellene egy ihletett művésztől elsajnálni a pénzt? Az nincs rendben, hogy a többiek nem kapnak eleget. De ennek nem az a módja, hogy akkor megtámadjuk azt a művészt, aki a legjobb ma.

AnnaKarenina 2012.10.27. 20:47:50

@Mythos: És? Ne olvasd, amit írok. Úgysem érted.

AnnaKarenina 2012.10.27. 20:51:50

@dclxvi: Ez a hír: "Nyílt levelet intézett a Független Előadó-művészeti Szövetség Elnöksége Balog Zoltán miniszterhez, mivel a független színházak számára kiírt működési pályázat eredményét szeptember 19-ig nyilvánosságra kellett volna hozni. Ez azonban elmaradt. A Szinhaz.hu-n tegnap megjelent levelükben a struktúrán kívüliek hangsúlyozták: a VI. kategóriában nyilvántartásba vett teátrumok támogatását célzó pályázat kiírási és elszámolási határidejének bizonytalansága évek óta nehezíti, mostanra több esetben el is lehetetlenítette jó néhány alkotó tevékenységét. Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere idén júniusban a kötelezettségvállalási moratórium feloldásával és a kiírás gyors jóváhagyásával esélyt adott arra, hogy a pályázók még az őszi évad kezdete előtt tisztában legyenek az ez évre nyújtott támogatás összegével.
A kiírás szerint a pályázat beadási határidejétől számított 65 napon belül a döntést nyilvánosságra kell hozni. Ez a határidő szerdán, szeptember 19-én lejárt. A hatályos jogszabályok értelmében ugyanakkor a pályázóknak december végéig el kell számolniuk a tárgyévre vonatkozó támogatásokkal.

Mint a levélből kiderül: az utóbbi időben nem egyedi jelenség, hogy a pályázati kiírások követelményeinek betartása kizárólag a pályázók kötelezettsége. Az érintettek nagy része – közhasznú civil szervezetként – július óta hiába vár arra, hogy a Nemzeti Együttműködési Alap civil szektorra kiírt működési pályázataival kapcsolatos döntésekről hírt kapjon. Míg a függetlenek pénzükre várnak, addig az MTI-ben is napvilágot látott hír szerint a Markó Iván vezette Magyar Fesztivál Balett működésének támogatására százharmincmillió forintot ad a kormány. Az összeget a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló tartalékból folyósítják."
A pályázatoknak és Markó pénzének nincs köze egymáshoz.

Lencsés István _ 2012.10.27. 20:53:17

@AnnaKarenina: kedves Anna, nagyon kilóg a lóláb, inkább ne erőltesd.

senki nem vitatja a művészúr múltbéli érdemeit, és azt sem, hogy a művészetet támogatni kell, ez teljesen nyilvánvaló a posztból és a hozzászólásokból is.

nem, ne kérdezd meg, hogy na akkor meg miről van szó, kérlek.

ayda 2012.10.27. 20:57:56

Csak úgy közbevetőleg, hogy kik írták alá (teljes joggal) a tiltakozást és milyen formátumok: Novák Ferenc, Szakály György, Uhrik Dóra, Juronics Tamás mind Kossuth-díjasok, és a többiek se noname figurák, csak szélesebb palettán kell nézni a táncművészetet (is)

2012.10.27. 21:01:17

@AnnaKarenina: nem az a módja, de mi a teendő abban az esetben, ha a művész ilyen sajátosan reagál. Időközben elolvastam az eredeti tiltakozó levelet, kiemelték, nem ellene szól, a kézivezérlés és az alulfinanszírozás ellen emelték fel a hangjukat. Erre jött a válasz: irigység, Káin, meg a hazugság. Markó Iván nem fogta fel, hogy nem őt támadták, és semmiféle közösséget nem vállalt fel a szakmával. (az írott szöveget idéztem, képtelen voltam végignézni a videót annyira irritálóan nyilatkozik). Azt meg hogy ő manapság mennyire ihletett, meg a legjobb-e, nem tisztem eldönteni, nem értek hozzá. De azt azért már meg tudom ítélni, hogy ez egy szokásos, megosztó, ocsmány politikai döntés volt, egyszerűen nem látom értelmét az egésznek, de hát így megy ez mostanság nálunk.

AnnaKarenina 2012.10.27. 21:04:13

@Lencsés István _: Ha már Lencsés Istvánnak is kilóg valami lóláb... :) Nem én vagyok M.I. :)

Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 21:04:31

Na megnéztem még eccer.

Nincs belőve, ő ilyen, egész eccerűn egy más világban él a fickó, egy másik dimenzióban. Nemtom hogy csinálja, de én is akarom tudni.

Az a meglátása pedig, hogy a levélírók nem rá haraxanak, hanem az Istenre (ill. a Világra), nem is olyan hülyeség, mint első hallásra tűnik.

2012.10.27. 21:06:56

@AnnaKarenina: "A pályázatoknak és Markó pénzének nincs köze egymáshoz." - ez mondjuk igaz, a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló tartalékból kapta. Gondolom ez lehet Orbán Viktor zsebpénze.

AnnaKarenina 2012.10.27. 21:12:47

@beebeer: Tényleg utolsó hsz-nek szánom. Az általam idézett hírben is ez szerepel: "Míg a függetlenek pénzükre várnak, addig az MTI-ben is napvilágot látott hír szerint a Markó Iván vezette Magyar Fesztivál Balett működésének támogatására százharmincmillió forintot ad a kormány."
A 40 táncművész levele így szól: "A magyar táncművész szakma megdöbbenve értesült a sajtóból arról a hírről, hogy a Markó Iván vezette Magyar Fesztivál Balett 130 millió Ft-os támogatást kap a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló tartalékból. Az ügy felelőse a kormány részéről, a nemzetgazdasági miniszter.
A Magyar Fesztivál Balett 1996-ban alakult. Hasonlóan a többi egyesületi vagy alapítványi formában működő független együtteshez, éves működési költségére pályázatot nyújthat be az előadó-művészeti törvény értelmében. A sajtóban megjelent információk alapján, a Magyar Fesztivál Balett már májusban is kapott a kormánytól 25 milliót az együttes fennmaradása érdekében és a vállalt produkciók színpadra állítási kötelezettségeinek teljesítésére. Ez az összesen 155 millió Ft példa nélküli összeg a független táncművészet kategóriájában pályázat nélkül, közvetlenül a kormánytól. Abban az esetben, mikor a társulatnak minimális az előadásszáma és vezető táncművészei is távoztak az együttesből.

Miközben a független színház és tánc területe a létéért küzd, a Nemzeti Táncszínház támogatása a 2001-es nyitó évnél is kevesebb, az állami és önkormányzati együttesek működése is forráshiányos, a szakmában több együttes hónapok óta nem tud fizetést adni a táncosoknak - ez a döntés mind szakmailag, mind morálisan elfogadhatatlan. Főként akkor, ha a területen működő összes független táncegyüttes és befogadó hely működésére fordítható pályázati pénz mindösszesen csak 211.900.000,- Ft 2012-ben. Ezt az összeget kell közel félszáz együttes között szétosztani."
Tehát a levél pontosan azzal kezdődik, hogy megdöbbenve értesülnek Markó pénzéről. A végére ugyan odabiggyesztették, hogy nem akarják Markó együttesének megszüntetését. De az egyértelmű, hogy azt tartalmazza, Markó ne kaphasson más pénzt, csak a pályázatiból.

A kultúrára szánt pénzt ne sajnáljátok, annál inkább az összes többi baromságra elszórt, vagy magánzsebbe kerülőt.

Fatal Error! System Halted! 2012.10.27. 21:17:41

Markó Iván buzi. De ez nem baj. Markó Iván szereti (szerelmes?) Orbán Viktorba. Ez sem baj.
Markó Iván ugyanolyan elmebeteg, mint imádatának tárgya. Na ez a baj.

Rosszindulatú Vászka 2012.10.27. 21:18:32

@AnnaKarenina: a többi pénzt is sajnálják, csak most erről van szó, nem a felcsút fc-ről.

waces · http://blog.waces.hu 2012.10.27. 21:18:47

@AnnaKarenina: osszegezve hozzaszolasaidat (hisz latom vagy erintett vagy komoly rajongo vagy). marko amiota nyilatkozik igy beszel, mivel kb azota (mondjuk a gyori balettes sikerei ota) igen masszivan fugg bizonyos szerektol. nem azert nyilatkozik igy mert zseni (ha nem is az, de borzasztoan tehetseges _volt_. mar regen nem az, egyszeruen megkopott a zsenialitasa es csak az orulet maradt. amibol pedig nem lehet tancmuveszetet epiteni) hanem azert mert fuggo es erre rament az egeszsege.
ettol meg nem illik az embernek sajat magat ugy lejaratni, mint ahogy narko ivan tette. es nem illik az elmult sikerekert felvenni olyan 130 millat, amiert nem is palyazott. ha meg tudna barmit is letenni az asztalra, akkor indulhatna a tobbi tancmuvesszel egyutt.
masreszt felesleges az ilyen volumenu tamogatasa pl a kortars balettnek, mert ha nem tudja kitermelni a mukodesi koltseget, akkor az azt jelenti, hogy nincs ra kereslet.
szoval markot ezert a nyilatkozataert igen is csak szanni lehet. hiaba volt vmikor regen tehetseges, abba szanalmas kapaszkodnia. elfogadni zsebbezsetont meg etikatlan. ezt pont egy muveszenek nem kene kulon elmagyarazni.
szanalmas, ven fasz.

AnnaKarenina 2012.10.27. 21:51:59

@waces: Igen, nagyon szeretem Markó Iván művészetét, és nagyon bánt, hogy olyan hangnemben esik róla szó, mint egy tolvajról, sikkasztóról, szerinted meg őrültről.
Ha megkapja a 130 milliót, alkotásra használja. És ezt majd meglátjuk.
Nem veszi el a többiek pénzét. Lehet, hogy többet kellene tennie más táncművészekért, lehet, hogy befolyását -ha van egyáltalán, és nem a Győri Balettes múlt miatt van előnyben- a magyar táncművészet egészéért kellene használnia, de hogy ez a levél nem segített, az biztos, és ha lett volna közöttük okos ember, talán nem is így szólt volna.

Petteri14 2012.10.27. 21:55:57

A Jóisten földi megfelelőjéről is nyilatkozott már a művész úr: ujszamizdat.blogspot.hu/2012/09/markokozmosz.html

Kukucs 2012.10.27. 22:20:07

Alljunk itt meg egy szora!!! Akkor en kimondom nyiltan, szarok a balettre meg a tancmuveszekre! es igen bunko vagyok, egy egyszeru csalados magyar ember aki csak egy "tehetsegtelen" szakacs. szarok a keresztenyekre is...egy dologban hiszek es az az hogy a csaladomnak tudjak enni adni es megfelelo megelhetesi korulmenyeket
(azt nem irom hogy joleti helyzetet) teremteni es ezt a sajat es kornyezetem erkolcsi normaihoz merten torvenyesen tegyem meg. ehhez hozza tartozik a meltanytalanul mar-mar nevetsegesen magas ado befizetese is...egyes emberek meg azon viatkoznak mikozben mingyart szetesik az orszag annyira szegenyek vagyunk, hogy a 100bol melyik tanccsoportnak adjunk belole meg, hogy ez a reszeg faszkalap mennyit kapott!!!! ahelyett, hogy korhazakat mentenenk meg meg megfizetnenk az orvosainkat, apoloinkat normalisan (vagy tanarokat,rendoroket tuzoltokat stb.). oszinten: elmegy a kurva annyaba mind...meg a joistent szereto onamido osszes demagog segfej is. majd az orvos amelyik nem tud enni adni a csaladjanak biztos fog orulni hogy a Marko 30 eve milyen kurva jol tancolt...meg mindenki mas is aki ehhez az orvoshoz viszi a gyereket!!! a masik meg az...csak azert mert valaki nem jart meg balett eloadason vagy nem a joisten szeretett gyermeke hatalmas tehetseggel megaldva, attol meg nem kevesebb senkinel...senki sem kevesebb a masiknal vagy tobb!!!! en pl szeretnem ha az en adom sportra vagy gyereketkeztetesre vagy miegyeb mas hasznos dologra menne...100 balett???? meg marko ivan??? gondolkozzunk mar el egy kicsit???

kurrens 2012.10.27. 22:23:17

Narkó Iván:)
Az ilyenre mondják, hogy: ülj le 1-es!
Tiszta Mónika show!áááááá

Megdobbent 2012.10.27. 22:39:49

201. Ez a markos gyerek meg egy bepallott, lebenult gyikember, akirol csak felig mult el az atok, es konyebb egy kacsanal. Egessuk meg! :>>>

Megdobbent 2012.10.27. 22:42:41

@Fatal Error! System Halted!: milyen bunyok mehetnek mar azzal a masik elmezavarttal a zorban nyalas coke dobozaert, hogy ki viheti haza egy ejszakara. Olyan cicaharc, marko letol egy piruettet, kihivo nezesere a havasi azonnal megfogalmaz egy ekho tv kommuniket... Jajj! :>>>

Sollion 2012.10.27. 23:11:43

K@AnnaKarenina: Kedves Anna. Keresed az összefüggést a pénz, Markó Iván és a politika kiszolgálása között. Mi van akkor, ha Iván visszacsepegtet egy keveset ebből a pénzből. Ez Viktorék módszere, szerintem amikor megkapta már tudta, miért is kapta így kiemelten. Lehet, hogy épp a módszer miatt kerestek meg egy már lecsúszott szenvedélybeteg kiégett művészembert. De tudom, Ő ilyenre nem lenne képes...

andzsin 2012.10.27. 23:13:00

Na akkor dióhéjban: "Budapesten, az Állami Balett Intézetben végzett 1967-ben. A Magyar Állami Operaház tagja, 1971-ben pedig magántáncosa lett. 1972-től 1979-ig a világhírű francia koreográfus Maurice Béjartnak Brüsszelben működő társulatának "A XX. század balettjének" volt vezető szólistája. A Béjart-féle Tűzmadár címszerepét, amellyel debütált, több alkalommal a budapesti Operaházban is eltáncolta. Nemzetközi kritikusok 1974-ben a világ 10 legjobb táncosa közé választották.[1] 1979-ben hazatért, s megalakította a Győri Balettet, az Állami Balettintézet abban az évben végzett balettművészeivel. 1979 és 1991 között igazgatója volt. 1981-ben megalapította a Győri Tánc- és Képzőművészeti Szakközépiskolát, melynek 10 éven át volt igazgatója. 1985-től a Bayreuthi Ünnepi Játékok állandó koreográfusa. 1991 nyarán szabadfoglalkozású művész lett. 1991 és 1992 között a jeruzsálemi Rubin Akadémia balettmestere és koreográfusa, 1993-tól Bécsben, Párizsban és Sydneyben volt vendégkoreográfus. 1996-ban megalapította a Magyar Fesztivál Balettet. Liszt, Xenakisz, Sosztakovics-Markó: Jézus az ember fia c. balettje címszerepét maga alakította, 2005-ben."

A balett ma Magyarországon=Markó Iván. 100 emberből 100 fogja az ő nevét mondani.

Eddig a hozsanna. De: mondjuk úgy nem túl européer odavágni valakihez 130 millát közpénzből. Még akkor sem, ha ő a Markó Iván.

inakappe 2012.10.27. 23:14:19

@AnnaKarenina: Drága Anna! Annyira próbálod védeni az általad csodált művészurat, hogy nem hallod meg a mások hangját. Megpróbálom - sokak után - én is elmagyarázni a valós problémát:
Adva van egy világszerte elismert korábbi táncművész, koreográfus stb. aki már elérte pályája zenitjét, de magántársulatát még dirigálja. Nos ez a szentember, a saját bevallása szerint sincs tisztában egy gazdasági társaság vezetésével (lásd nyilatkozatban: járulékok), ezért nem is csodálkozom, hogy képtelen pályázatokon nyerni. A táncoslábú fenomént mégis támogatni kell, így megpróbálták csöndben, pályáztatás nélkül, de nem sikerült, kiderült a kis mutyi. Egy másik táncművész kicsit sántító példájával éljek a zavaros dolgokról: Bozsik Ivett "kapott" egy művészeti centrumot egy semmilyen pályázati beadványára, amire szintén kikelt az aktuálisan érdekelt közösség, és nem Bozsik Ivett táncszakértelme ellen, hanem azért, mert szakmaiatlan volt amit benyújtott, és amit "csinálni" akart.
Rátérnék hát a konklúzióra kedves Anna, mielőtt még Vronszkij gróf megjelenik: a probléma még mindig az, hogy a több sebből vérző táncművészetet támogatni kell, és erre van egy rendszer. Ha valakit ezen rendszeren kívül - ráadásul a rendszerben lévő összeghez mérten igen magas mértékben - támogatnak, akkor ez a többi résztvevőt jogosan zavarja, még akkor is, ha ez a valaki egyszer Philadelphiában úgy tudott táncolni, hogy nem tudott lejöni a levegőből. Ezért kapjon Kossuth díjat, alapítsanak külön Orbán kitüntetést és kapja meg, de ne így. Remélem sikerült a bálványt körülvevő lila ködön át egy kissé megvilágítani ezt a számodra oly rejtélyes problémát.
Maradok örök szeretettel bátyád
Sztyiva

Alexease 2012.10.28. 00:03:13

Ez nagyon szornyu, szanalmas es szegyen:/
Minden tiszteletem az ove, mert valoban kiveteles tehetseg (volt), de ezzel csak ront a helyzeten.

Leszarom hogy buzi, nem erdekel, az sem hogy full alkoholista es narkozik. Semmi kozom hozza.

De ha mar ebben az agyon allamositott (felso korokben egymas kozott elosztogatott), teljesen korrupt orszagban, neki is csurgatnak egy kis peznt, legalabb ne O alljon ki hazudni (es hulyeseget beszelni), hanem valamelyik oltonyos kocsoge.

Neki sem hinnem el, de az most mellekes;)

De eddig, ha azt mondtak nekem: Marko Ivan, tudtam ki O, legalabbis „szakmailag”.
De most mar azt is tudom, hogy emberileg egy rakas szar:/

Kar erte.

SenkyShe (törölt) 2012.10.28. 00:46:06

@AnnaKarenina : van Y pénz amit el lehet költeni, arra vannak X-en.
Valakinek csak úgy (nem életmű díjként, nem pályázat útján, hanem csak úgy) adnak közel Y mennyiégű pénzt. Érthető ha az X-1 egyén/cég sikítófrászt kap.
Nincs azzal baj, hogy ő kap, a baj, az hogy
1. más nem kap
2. törvénytelenül kapja

ha lenne egy icikepicike önbecsülése akkor nem fogadná el a pénzt, vagy lehet, 2014ben még viszont fogjuk látni, ahogy bilincsben kísérik be a bíróságra mert elfogadta a törvénytelne úton neki juttatott pénzt?

de hát mit is beszélek, pikk pakk lesz alaptörvéyn módosítás és ott majd benne lesz, hogy neki ár ez a pénz minden évebn 10%al emelve :O)

pucros 2012.10.28. 01:10:01

Én úgy gondolom, értem Markó Iván magyarázatát. Ő azért kapja ezt a 130 milliót, mert megérdemli.
Erről ő nem tehet, Isten adta neki mindazokat a kvalitásokat, melyek révén erre a pénzre érdemessé vált.

Én úgy gondolom, hogy ez önmagában még nem indok. Nagyon sok embernek adott Isten olyan érdemeket, amelyhez méltó javadalmazást senkitől nem kapnak. Másfelől pedig nagyon sokan jutnak jelentős összegekhez érdem nélkül.

Azért az mennyire szomorú, hogy ebben a mai rohanó világunkban nincs idő kivárni, amíg egy zseniális művészember a maga módján válaszol egy egyszerű kérdésre. Ez a türelmetlen HírTV is elköszön tőle már 20 perc után, amikor még szinte bele se tudott fogni a mondanivalójába.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.28. 02:52:56

ez az egész arra nagyon jó volt, hogy most már utána néztem, műveltebb lettem, és tudom, hogy mi az a csubakka-védelem. először azt hittem, hogy valami taktika az amerikai fociban.

virágillat 2012.10.28. 07:15:43

Szegény, megsajnáltam a végére, mert ez egy emberi tragédia, hogy végül is volt egy-két őszinte szava . Ki cserélné el vele az életét?

viperakapitany 2012.10.28. 07:18:52

@Alexease: megtanulhattuk volna, hogy a tehetség nem jár feltétlen kézenfogva a jellemmel. sem művészek, sem sportolók esetében.

az Isten pedig orbán metafórája vagy fordítva.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.10.28. 07:28:07

Azért megdöbbentő, hogy neonáci szervezetek, akik a kiválasztottságot és felsőbbrendűséget, valamint mások alsóbbrendűségét hirdetik... Magyarországon állami segítséget kapnak bármilyen formában... A magyar törvények szerint az ótestamentumot úgy ahogy van be kellene tiltani, mert uszító a szövegük és önbíráskodásra sarkalnak...

Más egyházaknak álcázott bűnszervezetek pl. a biblia átírásával büszkélkednek és illegális terjesztésével, mert ahhoz is hülyék voltak, hogy maguknak találjanak ki egy szent könyvet... inkább bűnöznek...

CENZÚRÁZVAszorult Fémkarika 2012.10.28. 09:05:18

Hálistennek az nem volt baj mikor 700+ millió forint közpénz ment filozófiai kutatásra (!) anno.

SzabóZnek meg nőjön köröm a pöcsére, hogy a politikai irányultsága és az ebből következő rohadt propaganda változtat mára lassan hetente csatatérré egy tévés/sorozatos blogot a lehető legkevésbé ideillő témákban...

2012.10.28. 09:09:22

Kedves Andrea terapeuta asszisztens...feküdjek a kanapéra?

Andal 2012.10.28. 09:10:17

Elég gáz a történet, nem változik semmi sem úgy látszik. Hacsak az nem, hogy amikor Hellerék kaptak ingyenlóvét, és nyilatkozgattak baromságokat, abból nem lett cc poszt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 09:23:42

nekem egy kérdésem még ezután is maradt. Miközben egyetértek a kritizált dolog kritizálásával, azt nem értem, hogy az index miért egy hasonlóan tehetségtelen embert foglalkoztat. A HirTV is szar, de a zIndex is egykutya.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 09:24:31

A HirTV-nél, a kormányban és a zIndexnél is a szart nyomják. Negatív szelekció mindegyik.

HatEnVagyok 2012.10.28. 09:26:39

Minden vadász a kedvenc kutyájának veti a leghúsosabb csontot.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 09:27:56

@CENZÚRÁZVAszorult Fémkarika: "700+ millió forint közpénz ment filozófiai kutatásra (!) anno."

figyusz, a különbség.

1) anno sok pályázat közül nyertek filozófusosak is, meg mások is, hellerék is, mások is. nem mondom, hogy megérdemelték, de volt egy pályázat, és mások is nyertek

2) most meg ugye senkinek nem megy pénz, csak egynek, és közvetlenül a Vezér utalja

érted a különbséget?!

egyébként kurvára nem csípem Hellert, nem azért védem a dolgot

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 09:28:36

@HatEnVagyok: és a zIndex is. őt is csak mások mutyija zavarja

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2012.10.28. 09:32:15

@Brendel Mátyás: Te ilyenkor tudod is, mit írsz, vagy valami hülye kiegészítő tevékenység nálad? Nos, a lényeg: az Index.hu egy vállalat, ami a saját pénzéből azt foglalkoztat, akit akar. Az állam az adófizetők pénzével gazdálkodik, és jobb lenne, ha azzal nem a saját seggnyalóit tömné...

HatEnVagyok 2012.10.28. 09:35:38

@Mdavid89: ezen felül pediglen a helyes hozzáállás sem a "másik is ezt csinálja", hanem a "márpedig egyik se csinálja" lenne.

Kim Wilde 2012.10.28. 09:39:46

Markó be van baszva, ez eddig rendben. De miért öltözött balázsfecónak?

2012.10.28. 09:47:32

@HatEnVagyok: Amennyiben vadász lennék, és ilyen kutyám lenne, lelőném és gyorsan másik után néznék.

Andal 2012.10.28. 09:48:08

@Brendel Mátyás: A filozófus-ügy is elhalt ügyészségi szakban, elvileg tehát patyolat-tiszták. Csakúgy, mint a mostani Markó, Kerényi stb. ügy, ahol szintén kilóg a lóláb, a saját sleppjüknek osztogatnak, de le van papirozva.

Heller-ügyben csúsztatsz: anno ÁSZ szerint már eleve ki kellett volna zárni a pályázatról mindenkit, aki nem k+f ügyben pályázik (eu-s forrás erre ment volna, nem hagyományőrzés címszó alatt kulturális célra).
A filozófus pályázatok meg azért is lettek kipécézve, mert az átlagos fordítási munkálatokért nyerhető pénz 10*-ét kapták, amiből évekig futotta egy csomó embernek +pénzre, utazásra, konferenciára stb., ráadásul az érdemi munkát kiszervezték, kiszámlázták.

Most is ez megy, a haveri körnek leosztják a jutalmat. A torzítás az, hogy cc-on csak a jobbos ügyek verik ki a biztosítékot (egyébként méltán), ballib ügyekről kussolás volt/van, akkor hirtelen rájönnek, hogy a cc csak a sorozatokról szól, nem politikáról.

hétköznapi srác 2012.10.28. 09:50:03

Szerintem ez az interjú a comedy central-on ment :D!

Ringlósztár 2012.10.28. 10:01:38

@AnnaKarenina:
Mi alapján jár neki több?
Azért, mert te (és 2.orbánsimicska) úgy gondolod?
A hozzászólások alapján többen vagyunk, akik nem így gondolják.

ember67 2012.10.28. 10:06:16

Én csak sajnálni tudom... Ez az ember nagy művész (volt, vagy ma is az, nem tudom). Szerintem nem is tudja mennyi pénzt, mikor kap-kapott, köze nincs hozzá. Egyszerűen a neve mögé bújva a tudta nélkül lopják ki az apanázst. Amilyen bamba a reális világra (szédült zseni), fogalma sincs mi játszódik körülötte. Egyszerűen felhasználják: ha egyszer kiderül a csalás, lopás, ki meri (őszintén szólva jogosan) leültetni ezt a szerencsétlen zsenit, aki azt se tudja mit ír alá? Sajnálom, hogy a hülye azt hiszi, tiszteletből, szeretetből, megbecsülésből öntik át az általa irányított társulaton a pénzt. Mint táncos respect! Nem ő az egyetlen, akit átvágnak. Nézd Tarlós polgármesterségének történetét. Lassan már sajnálom, mikor leesek neki mennyire hülyét csináltak belőle...

jolaca 2012.10.28. 10:19:44

Jól kiolvastam magam...

Valamiért leginkább az a gyöngyszem maradt meg (Annácskától), hogy "Szerintem értelmesen beszélt és pont úgy, ahogy máskor is."

Ez magyarázza talán, hogy egy hozzá nagyon hasonló módon beszélőnek (aki szintén isteni felhatalmazással a pénzeinket kezelheti) miért is lelke csücske a Művész úr.

Ringlósztár 2012.10.28. 10:41:19

@Ringlósztár:
és az ehhez tartozó adatok, amiket Anna hiányolt (via Mandíner):
Talán nem véletlen, hogy még a Magyar Koreográfusok Társasága Elnöksége is három (!!!) felkiáltójelet használt közleményében, amelyben tudatta az illetékesekkel és a nagyérdeművel, hogy a Markó-társulathoz hasonló független táncegyüttesek működésére fordítható összes pályázati pénz az idei évben 212 millió forintot tesz ki, amely összeget 54 együttes között kellene szétosztani. Ehhez aránylik most az egy szem Magyar Fesztivál Balett most már 155 millió forintos idei állami támogatása, miközben az MKT elnöksége szerint „a független színház és tánc (társulatok, befogadó színházak, alkotók) a létéért küzd, a szakmában több együttes hónapok óta nem tud fizetést adni a táncosainak”. Megszólalt a Független Előadó-művészeti Szövetség is: ők nem értik, „mi tette indokolttá, hogy a rendkívüli kormányzati intézkedésre szolgáló tartalékból finanszírozzanak egy alapítványi formában működő szervezetet, amely a hatályos Előadó-művészeti Törvény szerint kizárólag olyan pályázati támogatásra tarthat igényt, mint az összes többi független táncegyüttes”.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.10.28. 10:58:02

Markó Iván művész, ami azt jelenti, hogy bármit csinál is, azt ezerszer akkora intenzitással teszi, mint mi. Ez a feladata. A művész az "átlagember" felnagyítása, szócsöve, élő lelkiismerete és megszemélyesített szégyene, ahogy tetszik, ennek megfelelően még véltelenül sem szent, józan életű, kedves, aranyos, stb. épp ellenkezőleg. Minél nagyobb művész valaki, hétköznapi szemmel nézve annál kevésbé normális, és minél normálisabb valaki, annál kevésbé valószínű, hogy valaha is nagyot fog alkotni. Ennyit magáról a tévés szereplésről.
Ami a pénzadományt illeti, szerintem nem arról van szó, hogy Markó szereti Orbánt, hanem épp fordítva: Orbánnak tetszik Markó művészete, ami nagyon kedves dolog, ámde. Ha jól tudom, nem abban a rendszerben élünk, amikor a király a kedvenc bolondjának jókedvében odavet három kád aranyat a kincstárból(légyen bár a bolond a világ legkiválóbb bolondja). Markó Iván fantasztikus tehetség volt/van (igen, én valóban kedvelem a balettet), de ennek elismerésére léteznek mindeféle díjak meg hasonlók, vagy ha ez nem elég, meg lehet alapítani az OV Platinakeresztet, eszmei értéke három fillér, valós értéke, mit tesz isten, éppen pont 130 milla, még ez is elegánsabb lenne. Gondoljunk már bele, mi fog történni, ha a király kedvenc írója is (aki mondjuk szintén kiemelkedő a maga műfajában) kap hirtelen 130 millát, meg a kedvenc festője, meg a kedvenc hidegburkolója, meg mitudomén. Részint pénzt kapott egy csomó tehetséges ember (optimális esetben), részint viszont mostantól a király mondja meg, ki a tehetséges, és punktum. És akkor a pénz rapid eltűnéséről még nem is beszéltünk...

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.10.28. 11:53:41

AZT A KÚRVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

villantó 2012.10.28. 14:15:45

Érdekesek a kommentek, de ami nekem furcsa és senki nem beszél erről.
Az adott pénzel neki nem kell elszámolnia, hogy egyszeri támogatásként kapta?! Ergo senki nem kéri rajta számon, hogy mit csinál vele!!??
Ezen elgondolkodott már valaki??

Még annyit hozzá tennék, hogy ha valaki az utolsó pár előadását látta, talán feltűnt neki, hogy a mozdulatok ugyan azok csak a téma más. Tehát ebben akkor mi a munka és a koreografálás??

Avenarius 2012.10.28. 15:53:22

1. Teljesen hülye vagyok, hogy ezt végignéztem.
2. Minden pillanatban vártam, mikor jön be Terry Gilliam a gumicsirkével.
3. Megérdemelné ez az irritáló izé, hogy soha többé senki ne kérdezzen tőle semmit.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 19:34:59

@Mdavid89: igen, a zIndexnek joga van hülyének lenni. de hitelessége nincs másokat kritizálni

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 19:38:46

@Andal: a két ügy nincs egy szinten. magad szolgáltatod a legnagyobb cáfolatot magad ellen: a filozófusügyet ügyészség elé vitték, és elhalt.

a mostani kormány vitte bíróság elé, nagyobb ellenszelet ne akarj!

szeretném látni, a mostani mutyizókat bíróság előtt

Andal 2012.10.28. 19:44:48

@Brendel Mátyás: Nem fogod, ezek az ügyek is le vannak papírozva, hiába nyilvánvaló lenyúlások, jogilag rendben vannak. Lásd a bkv-ügy lassúságát, Szabadin meg Zuschlagon kívül nem nagyon ült itt még senki.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 19:50:48

@Andal: " Nem fogod, ezek az ügyek is le vannak papírozva, hiába nyilvánvaló lenyúlások, jogilag rendben vannak."

ugyan már, ugyan már, volt itt is nokiás doboz, a megfelelő tanúk adott esetben megfelelő bizonyítékokat tudnának szolgáltatni. valakinek csak pár fényképet felvételt kell készíteni.

Andal 2012.10.28. 20:29:31

@Brendel Mátyás: Sajnálattal kell közölnöm, hogy nem volt nokiás doboz.
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=591203
Az is csak helyreigazított rágalmazás lesz, hogy Markó szabálytalanul kapott egy valag lóvét, hiszen nem volt taggyűlés és az offshore cég nem az övé, hanem a szüleié meg az élettársáé stb.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.28. 21:11:41

@Andal: az, hogy visszavonta a vallomást, nem jelenti, hogy nem volt. nekem ez a hír gyanús volt, de egyébként is a nokiás doboz az egy kódolt megnevezés volt.

ZimBabe 2012.10.28. 23:57:41

@Kovácsné: .te mondtad el legjobban. Bár hálisten voltak még. :)

Abban is van igazság, amire Anna Karenina utalt: a kultúraellenesség ott lappang a kommentek sokaságában. Vagy csak benéztem? Nem kultúraellenesség ez, csak a hétköznapi g*cizés, témára, személyekre tekintet nélkül? Egyszer-egyszer velem is előfordul, értem én. Nem vagyunk kultúráltak, elönt az ideg, ezek a "drogos művészek" meg még mindíg jobban kézre állnak, mint egy boxzsák (nem beszélve az egyéb megoldandó föladatokról). Méghogy amit "ezek" csinálnak, része volna az emberi életnek, horribile dictu: értékesnek, mitöbb MUNKÁNAK TEKINTIK?!
.
Gyász..

2012.10.29. 04:18:48

Nos, összegezve akkor, amit megállapíthatunk:

- a jóember mattrészeg, összefüggéstelenül beszél butaságokat (ezt talán mindenki elismeri). Ez nem művészi, ez egyszerűen gáz. Mondjuk azt, volt egy húzósabb napja, melyikünknek nincsen.
- a jóember valamikor nagy táncos volt (csakugyan), a jelenlegi teljesítménye vitatható (egyébként itt érdekelne pl Anna Karenina véleménye, szerinte a Fesztiválbalett mennyire érdemes a támogatásra). Csak azért, mert pusztán amiatt, hogy nagy táncos volt, nem jár neki pénz színházra. Ha jelenleg valami értékeset létre tud hozni (nem vagyok hivatott megítélni, szeretem a kultúrát, de kimondottan utálom a balettot, untat ui.), nos, ha bármi értékeset létre tud hozni, akkor felmerülhet, vajon kaphat-e pénzt.
- utóbbi esetben nyilvánvaló, hogy pályáztatni kell - pályázat nélkül nem adható pénz. Ami viszont fura, h. ezért mindenki Markó Ivánt veszi elő, aki teszetosza alkoholizmusával csak ront a helyzeten. Az senkiben nem merül fel, h. a túlélés miatt az emberek (és nem csak Markó Iván, hanem bárki) örömmel lemennek kutyába? Magyarán a rendszer az, ami ilyenkor megvillantja fogát. Ja, hogy vissza kéne adni a pénzt? És utána szembenézni a táncosokkal? Hoztak már hasonló döntéseket a történelemben, de szerintem csak az emberek egy része lenne képes hasonló gerinccel odaállni. Én kb 5%-ra tenném ezek arányát.
- érdekes kérdés a többi színház forrása - vajon melyik színház mennyit kap, ha valakinek van statisztikája, berakhatja. Ha a 130 millió sok, kaphat-e a többi színhéz soron kívül pénzt? És ez hova vezet?

2012.10.29. 04:49:45

Megihletett minket a Jóistenvoltcélkeresztbe' mondat, különösen, ha a Viktor szíve szentegyházzal (viktorszive.blog.hu) összefüggésben figyeljük a fejleményeket:

labanckurir.wordpress.com/2012/10/29/a-joisten-volt-celkeresztbe/

solar flare 2012.10.29. 10:24:18

" Dr. GGG77 2012.10.27. 14:33:03
Bazdmeg, ez orvosi eset, mint Kerényi vagy Szaniszló. "

Kerényi tényleg az, Szaniszló viszont az igazat mondja.

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2012.10.29. 10:56:40

@AnnaKarenina: Ahogy felháborodtál a kommenteken - pedig valljuk be Markó Iván nyilatkozata azt ordítja: "mém akarok lenni" - több kommentedben ugyanoly felháborító módon minősíted az aláírókat. Köztük több Kossuth- és egyéb díjakkal elismert művész is van. Érdemes elolvasni a levelüket és az arról és az arra adott válaszokról tett nyilatkozataikat. Elfogultságod nem tesz tárgyalóképessé. Azt hiszem.

ZimBabe 2012.10.29. 11:22:57

.a rendszer, amint megvillantja (méreg)fogát.
www.revizoronline.com/hu/cikk/4218/uzen-a-szerk/
...
"NINCS TOVÁBB

Amikor ez a cikk megjelenik, a független színházi alkotók éppen háromszázharmadik napja levegőt esznek, ígéret-töltelékkel. [...]"

szekertabor · provo.blog.hu 2012.10.29. 11:54:57

Nem rajongok a balettért, de nem hiszem, hogy a kedvezményezett kompetens annak a megmagyarázásában, hogy miért ő kapott pénzt a tervei megvalósítására és miért nem mások. Kedvezményezettként nem tudnék más magyarázatot adni, mint hogy "nyilván mert én vagyok a legjobb".

Amúgy Markó neve olyan nemzeti védjeggyé vált a balettben, mint a Pick a szalámiban, a Tokaji a borban, vagy a Kalocsai a pirospaprikában. A nemzeti imázsunkat erősítő védjegyeket pedig megéri támogatni akkor is, ha a minőségük pillanatnyilag nincs is a csúcson, mint éppen a pirospaprikáé, ha jól olvasom. Megéri, mert a piacon nehezebb felépíteni egy új márkát, mint szinten tartani egy már bejáratott régit.

TheDj 2012.10.29. 12:56:10

Ez borzalmas.. Tényleg nem bírtam végignézni anélkül, hogy ne fogtam volna a fejem. Remélem ebbe a 130 millióba bele fog férni egy nyelvtantanár is, aki elmondja ennek az embernek a -ba, -be, -ban, -ben különbségeit. Borzalmas, hogy ez a nyelvezet már a TVben is terjed; rossz hallgatni egyszerűen! Nem is beszélve erről a beszédstílusról és annak mondanivalójáról, a rájátszás és színészeket megszégyenítő közjáték meg egyszerűen siralmas... Az viszont felettébb érdekes, hogy kap valaki 130 milliót pályázat és minden nélkül. Erre 15 perc után sincs értelmes válasz de már nagyon fáj hallgatni.

solar flare 2012.10.29. 15:36:02

aki szerint a balett művészet, az eleve hülye...

ha egy "férfi" szereti a balettet, az meg egyértelműen buzi, aki csinálja, az pedig minősített esete a buzgárságnak

Meauxniex 2012.10.30. 15:14:31

nem tudtam hogy nevessek vagy hányjak, igy aztán inkább nem néztem végig. Undoritó

Győri Polgár 2012.11.13. 14:12:42

Tisztelt SzabóZ!

Elolvastam a comment.blog.com oldalon az írását, ha finoman szólok csúsztatásait, ha őszintén mondanám hazugságait. Markó Iván művész úr egyetlen szóval sem mondta a HírTV-s interjúban, hogy ő mennyire tehetséges, hanem arról beszélt, hogy ő mit kapott a Jóistentől testileg, lelkileg, hitbélileg, fizikailag, gondolatilag és kiemelte hogy édesanyjától megkapta a végtelen szeretetet, ami számára egy hihetetlen nagy erő. Markó művész úr több évtizedes munkássága, amellyel szolgálta itthon és a világban a közönséget a legismertebb baloldali napilap szerint a következő „párját ritkítóan népszerű művész, aki egykori, fényes táncos karrierje mellett tánckomponistaként, sőt társulatvezetőként (Győri Balett, 1979-1991) a világ elitjéhez tartozott. Ez azóta is példanélküli” (Népszabadság 2009. nov. 27.). Orbán Viktor miniszterelnök úr valószínűsíthetően a saját tapasztalataiból és a tények szerint figyelembe vette, hogy miért támogatja a Markó Iván által vezetett Magyar Fesztivál Balettet. Megválaszolta, mindezt azoknak a táncművészeknek, akik aláírták azt a becstelen levelet, amely a művész úr és az együttesének létezése ellen szólt. Olvasva az Ön provokatív és hazug állításai nyomán a trágársággal fűszerezett kommenteket két gondolat jut eszembe. Az egyik a sajátom, mint Győri Polgár-é. , hogy bunkóság ellen nincs orvosság. A másik a XX.sz. egyik legjelentősebb tudósának gondolata: „Csak két dolog végtelen, a világegyetem és az emberi butaság. Bár az elsőben nem vagyok biztos. (Albert Einstein)

John Brennan 2018.10.26. 20:59:30

Pintér Bélát miért támogatja az állam évi 30 millió forinttal? Egy mocskot támogat az állam.
Fischer Ivánt miért támogatja az állam 1,3 milliárd forinttal.

John Brennan 2018.10.26. 21:01:56

@Győri Polgár: "tánckomponistaként, sőt társulatvezetőként (Győri Balett, 1979-1991) a világ elitjéhez tartozott"

Azóta se születtek olyan kiváló balettelőadások, mint akkor.

John Brennan 2018.10.26. 21:16:11

@Ringlósztár: „a független színház és tánc (társulatok, befogadó színházak, alkotók) a létéért küzd, a szakmában több együttes hónapok óta nem tud fizetést adni a táncosainak”

Ha a kutya se érdeklődik irántuk, akkor ez így van rendjén.
Csináljanak olyan előadásokat, amire az emberek kíváncsiak és jegyet vesznek! Ne siránkozzanak, ne irigykedjenek!

élhetetlen 2018.10.26. 23:59:13

@AnnaKarenina: Azért elájulni sem kell Markó Ivántól. Tudod, volt egy könyv, Kazantzakisz, Akinek meg kell halnia. Ebből született a zseniális Próba című balett. Ha Markónak lett volna önbecsülése, nem csinálja meg a Jézus, az ember fia című balettet, ami már csak egy halvány utánzat lett. Tudnia kellett volna, hogy a Próbánál nem tud jobbat. Ez azért sokat elárul az indokolatlan önteltségről.

élhetetlen 2018.10.27. 00:39:30

@szekertabor: Hát, most furcsát szóltál. Mit ér a nemzeti védjegy, ha kiüresedik. Meddig visz a Pick márkanév, ha már nem az igazi? Ha tovább nyomjuk, legfeljebb azt érjük el, hogy az új márkákat sem lehet felfuttatni, mert ha szerintünk ez a vacak a legjobb, akkor a többire rá sem néznek. Nem gondolod?

élhetetlen 2018.10.27. 00:52:48

@solar flare: Nem ebben a felvetésben csak te vagy hülye, vagy buzi. A több gyerekes, hetero házasságban élő táncosok biztosan nem buzik, a te agyaddal van a baj. Hímnemű vagy, és titkos vágyad, hogy egy ágyékkötőben táncolj, hátha beléd szeret egy pasi? Csak nem mered megtenni, ezért az mondod, hogy aki mer táncolni az buzi? Beteges.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.10.27. 08:20:46

@AnnaKarenina: alapvető tévedésben vagy. A többiek azt az állami támogatást sem kapják meg, ami járna. Az állam által deklaráltan. Markó többszörösét kapja, biztos megérdemli. Kíváncsi leszek, mit tesz érte.
Ami árulkodó, az Orbán Viktor levele. Sosem olvastam tőle olyat, amiben magyarázkodna....
Bár a Kerényi óta tudjuk, vannak kiválasztottak, a többieknek kuss!

Pedig azért vannak a színházi életben tehetséges emberek...

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.10.27. 08:22:39

@John Brennan: igazad van, ezért ellenzem én is a foci támogatását.

Igazamvanvagyigazamvan? 2018.10.27. 08:29:50

@Győri Polgár: Orbán Viktor levele arról tanúskodik, hogy igazán ez nem az ő döntése volt. Mentegeti a pénz odaítélését, márpedig ez nem jellemző rá.
Tehát az a kérdés, hogy egy szakmában miért támogatunk egyetlen kiemeltet, miközben a többiek az államilag megítélt támogatást sem kapják meg?

Gondolod, szerencsés, ha mondjuk egyetlen főorvost kiválaszt Orbán, az megkap pénzt, fegyvert, paripát, mert tehetséges, a többi orvos meg műtsön műanyag késsel???
Ja, ha belegondolok, pont ez van...
süti beállítások módosítása