Paul Welling, a Discovery Networks kelet- és közép-európai műsoraiért is felelős vezetője azt szeretné, ha a cégcsoport csatornáin egyre több helyi gyártású műsor is feltűnjön olyan, mint a Keleti kopók, a csatorna ma este bemutatkozó dokureality-je. Egy londoni interjú következik, az exkluzív anyagot köszönjük a Discovery Channelnek.
Honnan jött a kelet-európai gyártás ötlete?
Paul Welling: Megkérdeztük a tévénézőket a közép- és kelet-európai, közel-keleti és afrikai (CEEMEA) régióból és azt a visszajelzést kaptuk, hogy nagyon szeretik a Discovery Channel műsorait. Megbízható márkának tartják, szeretik azt, hogy nemzetközi tartalmat kapnak. A Keleti kopókkal az volt a célunk, hogy közelebb hozzuk a Discovery Channelt a közép- és kelet-európai nézőkhöz, de azért ne váljunk teljes mértékben helyi vonatkozásúvá. A kelet-európai gyártással azt fejezzük ki, hogy ez a műsor büszkén képviseli a kelet-európai Discovery Channeleket, de ugyanakkor nem válik olyan mértékben helyivé, hogy azzal elveszítse azt a nemzetköziséget, amit a nézőink annyira szeretnek, és ami az üzleti modellünknek is az alapja.
Vannak további kelet-európai gyártási tervek?
A Keleti kopók az első CEEMEA régiós gyártásunk, ezért nagy reményeket fűzünk hozzá és úgy gondolom, hogy ez egy működőképes modell, amihez hasonló stratégiát biztos vagyok benne, hogy a jövőben is fogunk alkalmazni a CEEMEA területeken. Az említett régió több országának a történelmi öröksége közös vagy hasonló, és az ötlet, hogy csináljunk mini-nemzetközi projekteket, úgy gondolom hatékony.
Miért döntöttek amellett, hogy a forgatásokat, a film epizódjait Varsóban, Bukarestben és Moszkvában forgatják?
A CEEMEA régión belül 105 országban sugározzuk adásunkat, ami elég nagy területnek számít, a legfontosabb területeink ezen belül Oroszország, Lengyelország és Románia. Földrajzilag nagyon közel vannak egymáshoz ezek az országok és a városaik a világ legérdekesebb helyei közé tartoznak abból a szempontból, hogy mennyire hasonlóak és ugyanakkor különbözőek is egyszerre rendészeti eljárásaik.
A kiválasztott városok a Discovery Channel és az üzleti tevékenységünk legfontosabb céljai is egyben. Lengyelország fontos piac a számunkra és a központunk is ott található, Moszkva egy nagyon gyorsan növekedő piac, Romániában pedig már nagyon régóta jelen vagyunk. Mind a három országban nagyon erős Discovery-közönség van, akiknek szeretnénk a kedvében járni ezzel a műsortartalommal.
Miért pont rendőrökről szóló műsort választottak más műfaj helyett?
Sokat foglalkozunk azzal, hogy mit is szeretnek az adott régióban a nézőink. Fontos, hogy ismerjük mi motiválja őket arra, hogy nézzék a tartalmainkat, és mindig ugyanoda lyukadunk ki: a felfedezés izgalmához. Ezért a tartalmainknak izgalmasnak kell lenniük és a rendőrségi showműsorok természetükből adódóan izgalmasak, ezek által azt is megismerhetjük, hogy valójában mi történik az adott régióban. A másik két fontos szempont számunkra az, hogy autentikus legyen a tartalom és legyen benne újítás. Ez a műsortípus ilyen formában még nem volt jelen a területeinken. A téma már futott az összes csatornánkon, de a mód, ahogy ebben az esetben közelítettünk hozzá egyedülálló a CEEMEA régióban.
Az, hogy egy műsor legyen autentikus, nagyon fontos a nézőink számára és a megvalósítás, amit az Atom Productions gyártó cég biztosítani tudott, még közelebb hozza ezt a témát a nézőinkhez. Ha mindezeket összeadjuk, akkor pedig egy nagyon hiteles és nagyon közeli, de egyben egyedi megközelítését kapjuk a régióra jellemző rendőrségi jelenlétnek. Tehát nem a rendőrségi vonal volt az elsődleges cél, hanem inkább az volt a fontos, hogy izgalmas, hiteles és autentikus műsort készítsünk. A másik dolog, ami fontos számunkra, hogy a nézőink mindig tényeket szeretnének hallani és látni, szeretnék ismereteiket bővíteni az egyes témákról, amiket nyújtunk. És úgy gondolom, hogy miután ezt a műsort megnézik, valóban többet fognak tudni az ezekben az országokban jellemző rendészeti szervezetekről és azok működéséről.
Hány műsort vagy hány órányi műsort terveznek gyártani a jövőben és jövő évben a CEEMEA régióban?
Ami meghatározza a CEEMEA régiónkat az az, hogy nagyon gyorsan növekszünk és mindig új lehetőségeket keresünk. A TLC csatornákra 3-4 műsort készítünk évente a régió legfontosabb piacai számára. De a Discovery Channel kapcsán ez az első ilyen jellegű próbálkozásunk, ezért nem kapkodunk el semmit. Megnézzük ennek a műsornak a hatását, a sikerét és utána lépünk csak tovább. Személy szerint boldog lennék, ha legalább még egy gyártást elindulhatna jövő éve első felében.
Elképzelhető, hogy a Keleti kopók lesz a viszonyítási alap a jövőbeni CEEMEA gyártások kapcsán?
A tavalyi év nagyon izgalmas volt a számunkra, sok új terület felé nyitottunk és azt mondtuk "Befektetünk ezen a piacon, műsorokat gyártunk, az itteni nézők igényeire szabott műsorokat veszünk és beágyazzuk a helyi közegbe a márkánkat". Mindez azt jelenti, hogy folyamatosan nyitunk új területek felé: az orosz csatornánkat még oroszosabbá tesszük, a lengyel csatornánkat még lengyelesebbé. És ez mind része a nemzetköz Discovery-stratégiának is. Egymilliárd dollárt fordítunk tartalomra ebben az évben, tehát ez egy fontos beruházás és bízom benne, hogy ezt a nézőink is látják, értékelik a műsorok autentikus mivoltát, a tudásanyagot és az újításokat, amit ez a műsor nyújt nekik, és hogy ennek köszönhetően szorosabbá válik kötődésük a márkánk felé.
A Keleti kopók első részét ma este 9-től vetíti a Discovery Channel.