Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A kínaiak már az amerikai médiában vannak

2012. augusztus 01. 11:30 sixx 2 komment

A termékelhelyezéses promóciók annyira gyakoriak a tévében, hogy már teljesen megszoktuk őket. Nem nagyon kapjuk fel a fejünket, ha valamelyik szereplő nevén nevezi az üdítőitalát vagy szendvicsét gyártó céget, esetleg látványosan béna mozdulattal fordítja a kamerába a szponzorcuccot. Ezt persze lehet iszonyú viccesen is csinálni, valahogy úgy, ahogy a 30 Rockban szokták a szereplők, de nem ez az általános. Az viszont elég meglepő, hogy az amerikai cégek mellett megjelentek a kínaiak is.

big-bang-theory-china.jpeg

A Mental Floss nevű blog egyik posztolója bukkant rá egy olyan Big Bang Theory-jelenetre, amiben egy kínai tejesdoboz látható az asztalon. A gyártója a belső-mongóliai Yili, Kína egyik legnagyobb, tejtermékekkel foglalkozó cége, maga a cucc pedig a Shuhua márkanevű dobozos tej. Az ok kézenfekvő: a sorozatot a kínaiak is szeretik, és mivel óriási piacról van szó, megéri kipengetni a dollármilliókat egy ilyen termékelhelyezésért. Nem ez az egyetlen jelenet, amiben a tejesdoboz feltűnt a sorozatban.

Azt Chuck Lorre, a sorozat készítője már korábban elmondta egy interjúban, hogy csak olyan termékeket engednek be a sorozatba, amiket anélkül lehet a történetbe integrálni, hogy kilógna a lóláb. A Shuhua esetében ez a kritérium teljesült, ugyanis laktózmentes tejről van szó, amit így a sorozat Leonard nevű szereplője is fogyaszthat. 

shia.jpeg

A kínai cégek általában koncertközvetítések alatt vagy olyan tévésorozatokban promótálják a termékeiket amiben népszerű kínai popzenészek szerepelnek. Hat évvel ezelőtt a Transformers címá mozifilmben viszont már feltűnt egy kínai szponzor, majd a két folytatásában is. A Transformers 3-ban például a főszereplő Shia LaBeouf egy Meters/bonwe-pólóban rohangált a gonosz robotok elől, ami a bemutató utáni öt napban egymilliós eladást eredményezett Kínában, szóval van értelme a dolognak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

callsaul 2012.08.01. 15:04:58

Hát, ha nekik ezért fizetnek, akkor támogatom :) Őszintén, hány másodpercig látszott a cucc, ha valakinek rá kell bukkannia, neadjisten, kikockáznia?
Ha mindenkinek megéri, miért ne.
Sokkal gázabb amikor kihomályosítanak cuccokat.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.08.01. 18:34:38

@callsaul: Egyet értek. A kihomályosítással, kockázással sokkal jobban felhívják a figyelmet az ott éppen nem hirdetett termék helyére (lehet, hogy ez a cél, mert néha elég felismerhetőre csinálják), és még nagyon zavaró is.
Míg ha nem élnének ilyen trükkökkel senki ügyet sem vetne rá, hogy éppen *** autóban ül, vagy ****** pólót visel a szereplő. Így van a való életben is, megszoktuk.
Le a kihomályosítással!
süti beállítások módosítása