A termékelhelyezéses promóciók annyira gyakoriak a tévében, hogy már teljesen megszoktuk őket. Nem nagyon kapjuk fel a fejünket, ha valamelyik szereplő nevén nevezi az üdítőitalát vagy szendvicsét gyártó céget, esetleg látványosan béna mozdulattal fordítja a kamerába a szponzorcuccot. Ezt persze lehet iszonyú viccesen is csinálni, valahogy úgy, ahogy a 30 Rockban szokták a szereplők, de nem ez az általános. Az viszont elég meglepő, hogy az amerikai cégek mellett megjelentek a kínaiak is.
A Mental Floss nevű blog egyik posztolója bukkant rá egy olyan Big Bang Theory-jelenetre, amiben egy kínai tejesdoboz látható az asztalon. A gyártója a belső-mongóliai Yili, Kína egyik legnagyobb, tejtermékekkel foglalkozó cége, maga a cucc pedig a Shuhua márkanevű dobozos tej. Az ok kézenfekvő: a sorozatot a kínaiak is szeretik, és mivel óriási piacról van szó, megéri kipengetni a dollármilliókat egy ilyen termékelhelyezésért. Nem ez az egyetlen jelenet, amiben a tejesdoboz feltűnt a sorozatban.
Azt Chuck Lorre, a sorozat készítője már korábban elmondta egy interjúban, hogy csak olyan termékeket engednek be a sorozatba, amiket anélkül lehet a történetbe integrálni, hogy kilógna a lóláb. A Shuhua esetében ez a kritérium teljesült, ugyanis laktózmentes tejről van szó, amit így a sorozat Leonard nevű szereplője is fogyaszthat.
A kínai cégek általában koncertközvetítések alatt vagy olyan tévésorozatokban promótálják a termékeiket amiben népszerű kínai popzenészek szerepelnek. Hat évvel ezelőtt a Transformers címá mozifilmben viszont már feltűnt egy kínai szponzor, majd a két folytatásában is. A Transformers 3-ban például a főszereplő Shia LaBeouf egy Meters/bonwe-pólóban rohangált a gonosz robotok elől, ami a bemutató utáni öt napban egymilliós eladást eredményezett Kínában, szóval van értelme a dolognak.
callsaul 2012.08.01. 15:04:58
Ha mindenkinek megéri, miért ne.
Sokkal gázabb amikor kihomályosítanak cuccokat.
vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.08.01. 18:34:38
Míg ha nem élnének ilyen trükkökkel senki ügyet sem vetne rá, hogy éppen *** autóban ül, vagy ****** pólót visel a szereplő. Így van a való életben is, megszoktuk.
Le a kihomályosítással!