Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Tényleg minden meetingen whiskyznek a dizájnerek?

Cannes Lions reklámfesztivál, a medencés bulikon túl

2012. július 05. 11:00 -Szűcs Gyula- 10 komment

A franciaországi Cannes-ban miután lement az Oscar-gálát idéző, puccos, vörös szőnyeges Aranypálma-díjátadó, a legjobb reklámgrafikusok és marketingesek is versenyt, szakmai fejtágítót és bulikat szerveznek maguknak. És persze ugyanúgy lerészegednek a pálmafák árnyékában, mint a celebek. Amíg az Index kiküldött tudósítója medencés grillpartikon szövögette kapcsolati hálóját, két magyar reklámipari szakmunkás a hazai győzelmük után (lásd itt) a vért izzadva próbált meg kreatív kampányt kanyarítani a kötelező gyermekoltások fontossága köré. Oroszlános díjat ugyan nem nyertek, de a Long Day Long Week blogon folyamatosan posztoltak fotókat és hangulatjelentéseket az újságírókéhoz képest jóval kevésbé Félelem és reszketés Las Vegasban-stílusú útjukról.

A Cannes Lions hivatalos hazai képviselője a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége idén a Mito reklámügynökség két munkatársát, a dizájner Kövesházi Dániel és Marosi Gergely copywritert küldte ki a Cannes Lionsra Cyber kategóriában. A páros korábban az FHB-nek és a Vaterának is gyártott már reklámkampányt, de persze egyiküknek sem wacom tábla volt a jele az óvodában, teljesen véletlenül csöppentek a dizájner világba. „A gimi alatt még úgy volt, hogy programozónak fogok tanulni. Harmadikban viszont kipróbáltam a Photoshopot és egy haverom szerzett egy honlapdizájnoló melót is. Sok pozitív visszajelzést kaptam, ezért jobban beleástam magam” - mesélte Kövesházi, aki ma már a DesignPirates blog társszerkesztője.

„Szövegíró vagyok a Mitónál, de ez nem azt jelenti, hogy egész nap vicces-rímes szövegeket gyártok” – mondta Marosi Gergő, aki szintén jókor volt jó helyen, aztán csak sodródott az eseményekkel: a Corvinuson szervezett rendezvényeket, megnyerte a Vodafone és a Kreatív közös diákreklámversenyét, aztán írt az egyik zsűritagnak, aki Vodafone online ügynökségénél, a Mitónál volt kreatív igazgató, hogy van-e valami gyakornoki lehetőség. „Elkezdtem dolgozni, és nagyon jól alakult, mert nem az volt, hogy jó, akkor itt van ez a gyakornok, főzzön kávét, vagy menjen le a boltba, hanem rögtön az elején minden fontos munkába bevontak" - mondta Marosi, aki végül a Mitónál ragadt: egy hónap próbaidő után felvették főállásba.

Kövesházi és Marosi csak fejben tudtak gyúrni a kinti feladatokra: az elmúlt 5 év cannes-i témái ugyanis mindig a súlyos társadalmi problémák (afrikai vízhiány, erdőtüzek, szudáni gyerekkatonák, AIDS, stb.) voltak. Igazuk lett, mivel idén a Bill and Melinda Gates alapítvány a gyerekkori oltások fontosságát akarta hangsúlyozni. A témát este 8-kor kapták meg, reggelig agyalhattak rajta, aztán az ottani gépeken kellett összerakniuk este 8-ig egy kampányt.

A két Mito-munkás az oltások fontosságát egy extrém morbid, éppen ezért figyelemfelkeltő Facebook-kampánnyal tolta volna az emberek arcába: Afrikában minden ötödik gyerek meghal, mert nem kap oltást, de ez a nyugati civilizáció fiait és lányait teljességgel hidegen hagyja. Épp ezért a kampányban a Facebook-felhasználók arról kaptak volna értesítést, hogy minden ötödik barátjuk kitörlődött a Facebookról, mivel már nem is él: 2 évesen meghaltak, mert nem kapták meg a védőoltásokat

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

saks 2012.07.05. 12:38:14

...és csodálkoztak, hogy nem nyertek semmit? Kitörlődtek a fécbúkról, mert 2 évesen már meghaltak?? Hát ez valami kurva zseniálisan kreatív! Csak gratulálni tudok ehhez a fantasztikus teljesítményhez! Gondolom teljesen leizzadtak, mire ezt kiötölték.

dr. Ez is csak egy nick 2012.07.05. 18:32:26

És ez szerinted tényleg jól van így magyarul:

"aki Vodafone online ügynökségének, a Mito kreatív igazgatója volt"

Az a szomorú, hogy ilyen fogalmazáskészséggel és nyelvérzékkel emberek publikálási lehetőséget kapnak...
(Az még szomorúbb, hogy ezért fizetnek is nekik. Kb. mintha az autószerelő nem tudná, merre kell meghúzni a kerékcsavart, és hagyná lazán.)

kissss 2012.07.05. 19:20:35

"két magyar reklámipari szakmunkás"

Két magyar, -trendek után futkosó, azokat másoló- reklámipari szakmunkás. Így pontosabb a meghatározás.

suhanyc 2012.07.05. 19:38:32

trolls in da house!

milu vagyok:) 2012.07.05. 20:01:30

De mi az a "whiskyziknek" ?

eöeöe 2012.07.05. 21:52:31

copywriter, shiting in

pricspracspucs 2012.07.05. 22:18:27

Savanyú itt a szőlő sokaknak!
Okos kritikusok, Ti miért nem kaptátok meg ezt a kihívást???
Hja kérem, nem jutottatok ki:D

Prophet 2012.07.06. 00:19:21

Minden ötödik? Gyorsan létrehozok egy új profilt, bejelölöm a web 2.0-ás MSZP-s, meg DK-s képviselőket, aztán estére tea helyett pezsgőt iszom!:)

Nincs még nicked 2012.07.06. 07:24:49

@dr. Ez is csak egy nick:
És ez: 'A franciaországi Cannes-ban miután lement az Oscar-gálát idéző, puccos, vörös szőnyeges Aranypálma-díjátadó' ...
Már örül az ember, ha minden ötödik mondat megússza értelmezhető szerkezettel a firkászkókler-járványt. Pedig az ellen is lenne oltás.
süti beállítások módosítása