Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

40 reklám is olyan agyzsibbasztó, mint 34 ezer

2012. június 11. 17:02 -Szűcs Gyula- 1 komment

Cannes nemcsak a filmipar európai Mekkája, ahol évente egyszer Oscar-gálát idéző, puccos, vörös szőnyeges bulikkal és díjátadóval ünnepelteti magát fél Hollywood: a filmfesztivál után pár héttel a legjobb reklámokat is megszavazzák a Cannes Lionson. Természetesen az egy héten át tartó versengés és szakmai diskurzus szüneteiben itt is ugyanúgy lerészegednek a pálmafák árnyékában a reklámgrafikusok és a marketingesek is, mint a celebek.

Az idei, 59. Cannes Lions Kreatív Fesztiválon 34 301 benevezett reklám közül kell győztest hirdetnie a zsűrinek. A versenyen 87 ország kreatív reklámkészítői indulnak, köztük mi, magyarok is: a hazánkból pályázó 12 ügynökség 9 kategóriában összesen 41 nevezést nyújtott be. A legtöbbet nevező ügynökség a DDB (10) és az Ogilvy és Mather (10) volt, míg a legnépszerűbb kategória az Outdoor Lions (8), a Press Lions (6) és a Cyber Lions (6) kategória volt. A legtöbb kategóriában a Design Terminál Tweet Positive kampánya indult, de cannes-i trófeára áhítozik többek között a Hotwheels kisautók és a Milka csoki magyarországi képviselete is.

A Cannes Lions hivatalos hazai képviselője a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, akik most a Leo Burnett reklámügynökséggel karöltve szerveztek előválogatási versenyt Cannes Prediction 2012 címmel a cannes-i rendezvény "ifi kategóriájának számító" a Young Lions mezőnyébe. A győztes a MAKSZ pénzén mehet majd a pálmafás Riviérára a Young Lionsra, ahol az egy héten át tartó szakmai beszélgetések és ordas berugások szünetében 24 órájuk lesz arra, hogy megadott szempontok alapján, ott helyben rakjanak össze egy reklámkampányt.

A MAKSZ Cyber és Design kategóriába is küld ki egy-egy hazai győztest. Cyber kategóriában a Mito reklámügynökség két munkatársa, a dizájner Kövesházi Dániel (aki egyúttal a DesignPirates blog szerkesztője) és Marosi Gergely copywriter (azaz reklámszöveg író) indulhatnak a díjért, ők korábba az Iwiwnek, az FHB-nek és a Vaterának is gyártottak már reklámkampányt. "Nem szálltunk el a mostani győzelemtől, nem érezzük úgy, hogy mi vagyunk a világ királyai" - mondták szerényen, és fejben már a lehetséges kinti feladatra készülnek, ami az elmúlt 5 év cannes-i tendenciáit figyelembe véve valószínűleg most is valami súlyos társadalmi probléma lesz: az afrikai vízhiány, az erdőtüzek, a szudáni gyerekkatonák vagy az AIDS. A témát este 8-kor kapják meg, reggelig agyalhatnak rajta, aztán az ottani gépeken kell összerakniuk este 8-ig a reklámkampányt. Design kategóriában a Thisisourtime nevű csapatot küldte ki a MAKSZ és a Vodafone.

A MAKSZ a Toldi moziba szervezte az ünnepélyes eredményhirdetést, és összekapcsolták a Leo Burnett évente megrendezett, tippelős játékával: levetítettek 40 reklámot cannes-i díjakra nevező 34 ezerből, a közönség pedig megtippelhette, melyik 15 fog nyerni. Ha a reklám tényleg oroszlánszoborral távozik Franciaországból, a tippelő is kap valamit.

Mi végül nem adtuk le a papírt, mert nem találtunk 15 vicces reklámot: a szpotok háromnegyedénél már automatikusan a távkapcsolót kerestük, hátha épp Tom&Jerry megy a Cartoonon. Azért itt van az az öt, amin vinnyogva röhögtünk és reméljük, díjat kapnak. Elsőként íme a nyáron egy szál alsógatyában feszítő, modoros argentin apukák légkondireklámja:

Melyik gamer ne agyalt volna azon, mit csinál a God of War, az Assasin's Creed, a Call of Duty és a többi játék főhőse, ha épp nem mi irányítjuk őket XP-hegyekre és újabb ellenfelekre vadászva? Hát persze, hogy egy kocsmában vedelnek, és azzal dicsekszenek, micsoda kalandokat éltek át velünk. Vagy rányomulnak a Final Fantasy pink hajú jócsajára, Lightningra! Íme a Los Angeles-i Sony-divízió Playstation 3-reklámja:

Londonban egy már-már teljes spagettiwesternt forgattak a Doritos nachóhoz, főszerepben a körbeünnepelt chipsdobóból alkoholistává züllött, lakókocsiban élő, tragikus hőssel:

A pornóbajszos Danny McBride egy odabaszós K-Swiss-reklámszpot erejéig átlényegült übertahó Kenny Powersszé, hogy most a vállalatigazgatói bőrfotelből baszdmegeljen és géppuskafaszú óriásrobotként, K-Swiss csukával a lábán szerepeljen egy Michael Bay-filmbenl:

És a végére egy zseniális LG-reklám a hollandoktól:

Címkék: reklám cannes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

h0mbr3 2012.06.12. 11:55:00

Egy kicsit keverve van itt a szezon a f*szommal, ugyanis a vetítésen nem csak reklámokat, hanem kampányokat bemutató kisfilmeket is toltak, úgyhogy kissé igazságtalan, hogy unalmas reklámokként vannak itt leírva. Ami kellemetlen, hogy a reklámok java része elég régi volt (többek között a PS3-as, a Carlsberg), nem is értem, hogy nevezhetik őket 2012-ben?! Ami viszont vérciki volt, hogy a kommunikációs szakma (!) képviselői (!!), a legjobbak (???) képviseltették magukat. A Leo Burnett (asszem) kreatív igazgatója beszélni nem tudott, a Vodafone-os főf*sz úgy be volt szívva, hogy majdnem leesett a színpadról, az az öreglány meg, aki már nem tudom, ki volt, meg csak makogott maga elé. A díjazottakról nem is szólva, akik egyrészt úgy néztek ki, mint bármelyik Moszkva téri punk egy kicsit kimosakodva, vagy egy random biciklisfutár, másrészt két értelmes szót nem tudtak mondani, egyetlen kivétel az utolsó díjazott gyerek, aki még egy oroszlános poént is elsütött, és azt is ki lehetett belőle nézni, hogy le tudja betűzni legalább a saját nevét.
Egy szó, mint száz: ha ez a magyar "kommunikációs szakma", akkor nagyon nagy gáz van.
süti beállítások módosítása