Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Helyesli a gyilkosságokat a Blikk publija

2012. április 24. 15:00 barb 35 komment

Az elmúlt hetekben szinte minden napra jutott valami megrázó gyilkosság. Biztos vagyok benne, hogy ezek az esetek mély nyomokat hagynak azokban is, akik csak olvasnak, hallanak róluk. Bizonyára a Blikk Ölni című publicisztikájának szerzője is így járt, de ez nem mentesíti a felelősség alól.

A magát és két gyerekét is halálba vivő elhagyott apa drámája ugyanis nem lehet ok arra, hogy a legnagyobb példányszámban (174 ezer) értékesített magyar napilap szerzője azt állítsa, hogy a gyilkosság megengedhető. Márpedig Szemán László erre jut, amikor azt írja, hogy "a gyerekeimben, szerelmemben kárt tevőt adott esetben akár meg is ölném. Mint ahogy azt is, aki az életemre törne. Az azonban még sosem jutott eszembe, hogy nekik, a szeretteimnek ártsak".

Nem jó üzenet ez az olvasóknak és az áldozatok hozzátartozóinak sem. De nem jó reklám ez a bulvárlapnak sem, amely ezzel kvázi azt üzeni, hogy öljetek csak, legalább lesz mit megírnunk. És végső soron nem jó reklám ez a szerzőnek sem, aki már az elején leszögezi, hogy bűnügyi újságíróként eltöltött 22 éve alatt ezernyi gyilkosság égett az agyába. Ha ennyi tragédia nem volt elég arra, hogy morálisan hitelessé válhasson ilyen kérdésekben, akkor legalább ne írna róla.

Reméljük, hogy mindez azonban nem komoly, csak a társadalmi párbeszéd elindításának egy provokatív módja, különben még a végén a szerzőből is monogram lesz a saját lapjában: Sz. L. x-i lakos különös kegyetlenséggel meggyilkolta azt a férfit, aki véletlenül elütötte a kutyáját...

(A publicisztika az online verzión nincs fent, ezért sajnos nem tudjuk linkelni, de a kép klikkre nagyobb lesz.)

Címkék: újság blikk

R.-né Kerrigan Sára 2012.04.24. 15:36:27

"a gyerekeimben, szerelmemben kárt tevőt adott esetben akár meg is ölném."

én is.

Neretil 2012.04.24. 15:39:02

Hol állítja, hogy "megengedhető"?
Azt írja, hogy ő megtenné, ha a szeretteit bántanák.
Ha nem érzed/érted a kettő között a különbséget, akkor nem a blikk cikkírójában van a hiba. Szokásos vihar a biliben cikk

amúgy én is

Terézágyú 2012.04.24. 15:39:53

@R.-né Kerrigan Sára:
Tegnap valaki rálépett a gyerekem lábára. Ezzel kárt tett neki.
Legközelebb megölöm az illetőt.

Legalábbis te ezt tennéd...

Kentetsu 2012.04.24. 15:40:08

Most ezzel mi a baj? Ha valaki a családomban, sőt tovább megyek, bárkiben kárt tenne, vagy csak megpróbálná azt, én szemrebbenés nélkül kifilézném az illetőt. Ő is arra készült védtelen ellen, akkor már olyan akadjon össze, aki ebben ellenfele tud lenni...
Amit kiragadtatok részletként a publiból, az egy felvezető, NEM arról szól maga az egész írás..Ha nektek ennyi jött le, akkor azt mélységesen sajnálom... pont úgy, mint a két gyermeket, akit az apjuk megölt azért, mert nem jöttek össze a dolgok az asszonnyal..

Kentetsu 2012.04.24. 15:41:52

@Terézágyú: Szerinted a "rálépett a lábára = megerőszakolta, megölte, megszúrta, eltörte valamijét, stb .. " ha ezt komolyan így gondolod, remélem soha nem fogok a lábadra lépni :)))

R.-né Kerrigan Sára 2012.04.24. 15:41:53

@Terézágyú:

"adott esetben"

szövegértés még megy vagy csak írogatunk ész nélkül?

aljaskuszobab 2012.04.24. 15:42:22

Mi ezzel a baj? Meg akarja vedeni a gyerekeit, szerelmet es magat. A rendorseg lathatoan keptelen ra, megis miben bizzon?

Lassan odajutunk, hogy a bicskas betoro aki ejjel ram rugja az ajtot az aldozat es en vagyok a szemet fasiszta amiert nem hagytam magam. Undorito.

Terézágyú 2012.04.24. 15:45:44

@R.-né Kerrigan Sára:
"adott esetben"

Ja, hát nekem ez az adott eset.

Neretil 2012.04.24. 15:46:32

@Terézágyú:
Tudom meglepő lesz, de nem csak végletekben lehet ám gondolkodni.

873ujr3rk 2012.04.24. 15:47:19

azert egeszen furcsanak tartom h trollkodok itt osszevissza cigozva meg zsidozva de nem hogy ki nem basznak de meg csak nem is moderalnak.
eszerint ez mar belefer ? marmint csak igy tajekozodaskepp kerdem, mert akkor elmegyek majd ilyen pedofilrasszista vonalra csak hogy tagitsuk a hatarokat.

huncut 2012.04.24. 15:47:44

Szóval te most provokálsz. Sz. L. leírta, ami valamennyiünk agyában megfordul, ha ilyesféle szörnyűséget hall, de ez közel sem jelenti azt, hogy valóban meg is tenné, arról pedig, hogy helyeselné, szó sincs. Arról írt, hogy a lelki fájdalom, a félelem elveheti az ember eszét, és olyan dolgokra is képessé teheti, amit elfogadhatatlannak tart.
Az írást olvasva egyetlen pillanatra sem éreztem, hogy neked lenne igazad.

Terézágyú 2012.04.24. 15:48:16

@Neretil:
"Tudom meglepő lesz, de nem csak végletekben lehet ám gondolkodni. "

??? Hát a cikk arról szól, hogy ő akár megölne valakit (ha az stb. stb.)... ennél végletesebb dolog létezhet egyáltalán?

Kentetsu 2012.04.24. 15:49:11

Látom már kezdődik a cigózás ... szomorú..
Terézakárki... családodban nem volt még olyan aki bűncselekmény áldozata lett? Szerinted milyen érzés azt feldolgozni, hogy a megerőszakolt családtagod még fel sem épül, de az erőszakoló már kint is van?
Én mindig is azt hangoztattam, hozzánk lehet jönni betörni, erőszakoskodni, de a távozás már nem biztos, hogy saját lábon fog történni..

Kentetsu 2012.04.24. 15:50:10

@873ujr3rk: Tágítasz!? Ez már olyan homofób poén volt ? :))

Rwindx 2012.04.24. 15:50:25

@Terézágyú:
Te tényleg olyan hülye alja vagy hogy szerinted bántás és bántás között, egyes jegy és életveszélyes fenyegetés között nincs különbség? Ez esetben téged sürgősen el kell zárni mint közveszélyes elemet. A legtöbb ember tud mérlegelni, hogy hogy mire mit reagál, de primitív állatok úgy tűnik egyáltalán nem.

Neretil 2012.04.24. 15:50:27

@huncut:
Hetente csinálnak 1-2 ilyen posztot, hogy összejöjjön az Index által elvárt kommentszám és látogatottság. Lesz itt is vagy 200-300 hozzászólás.

aljaskuszobab 2012.04.24. 15:51:26

Kentetsu:" kint is van" ? Lassan be sem csukjak. Esetleg a megeroszakolt csaladtagod bevagjak 1-2 evre ha megprobalta vedeni magat.

Kentetsu 2012.04.24. 15:51:57

@Terézágyú: Igen, ha megölnek valakit, vagy csak bántalmaznak és te nem teszel semmit, mondván "ez olyan cigó szokás"... bazzzeee, ne már

Kentetsu 2012.04.24. 15:52:59

@aljaskuszobab: óóó, azt már nem is akartam leírni, mert így is fogok kapni hideget, meleget..

huncut 2012.04.24. 15:53:02

@Neretil: Igen, igazad van, erre mindjárt lehet cigózni meg zsidózni, úgyhogy gyűlik az éji vad, én meg már megyek is, van ennél jobb dolgom is. :-)

68nyara 2012.04.24. 15:53:05

Értem én a logikát a fenti mondatban. Ha éjjel, mondjuk az utcán valaki rálő a gyerekemre, és nálam is van fegyver, akkor igen, rá fogok én is lőni az illetőre, és lehet, hogy meghal. Azonban a fenti mondattal az a baj, hogy nincs benne arányosság. Hol a határ, amikor megölöm a kárt tevőt, és amikor csak eltöröm a kezét? Ha pl. eltöri a gyerekem lábát, akkor az most elég, vagy nem a gyilkossághoz? Tovább megyek, amikor Olaszliszkán megölték a tanárt, akkor ott megvolt e az a momentum, hogy kárt tett a lányban? Ha Igen, akkor jogos volt a halála a kommentelők szerint?

Nem véletlenül rendeli büntetni a törvény az önbíráskodást, ritkán születik józan mérlegelést követően. Persze, lehet, hogy hirtelen felindulásból én is nekiugranék annak aki bántja a szeretteimnek, de ez akkor sem helyes.

Rwindx 2012.04.24. 15:57:08

@68nyara: az önvédelem az nem önbíráskodás.

Ha meg tudod vagy megpróbálod akadályozni azt hogy valakit bántsanak az önvédelem, ha életveszély esetén ez azzal jár hogy le kell lődd, akkor is. Ha utánamész az eset után és levered a veséjét vagy lelövöd az önbíráskodás. Az utóbbit büntetik az előbbit nem.

debildevil 2012.04.24. 15:57:26

Eddig nem tudtam, mostmár tudom, hogy az "de elfogadni nem tudom" kifejezés szininímája a "helyeslem".

Terézágyú 2012.04.24. 15:58:14

@Kentetsu:
"Igen, ha megölnek valakit, vagy csak bántalmaznak és te nem teszel semmit, mondván "ez olyan cigó szokás"... bazzzeee, ne már "

Nem, nem ezt mondtam. De akkor megfogalmazom másképp: a gicányok ezt teszik, és olyankor mindenki fel van háborodva. Bántalmaztak egy tanárt, mert az egyest adott egy gicgyereknek? Fujj, ezek a gicányok! Ugyanakkor meg: ó, ha valaki kárt tenne a gyerekemben, akkor megölném...

Persze, most lehet mondani, hogy a gicányok túlzásba viszik, mert az egyes nem ártott a gyereknek... igen, ők még tágabban értelmezik az "ártást"... Egyelőre! Mert hamarosan átvesszük tőlük ezt is. Nincs messze az idő, hogy a szőke, kékszemű apuka vesz elégtételt a tanáron, mert az "kárt okozottt a gyerekének"...

Ma már nem szólunk rá a gicánygyerekre, ha rendetlenkedik a villamoson - de nem szólunk rá a szőke kékszemű gyerekre sem ugyanezért, mert biztos az apja neki fog igazat adni, és hát "megöli azt, aki a gyerekének árt"...

R.-né Kerrigan Sára 2012.04.24. 15:59:03

@68nyara:

"Persze, lehet, hogy hirtelen felindulásból én is nekiugranék annak aki bántja a szeretteimnek, de ez akkor sem helyes."

helyesnek éppen helyes, csak nem jogszerű. ami azért nem ugyanaz.

Terézágyú 2012.04.24. 15:59:52

@debildevil:
"Eddig nem tudtam, mostmár tudom, hogy az "de elfogadni nem tudom" kifejezés szininímája a "helyeslem". "

Jaj :)
A szerettei megölésére mondja ezt. Hogy ezt nem tudja elfogadni. De aki kárt tesz a szeretteiben, azt megöli. Ott nem mondja, hogy nem fogadja el...

koszi 2012.04.24. 16:00:16

..eddig már jó néhány honfitársunk,nyugdíjas,idős emberek menekültek a halálba az orbán kormány uralma alatt,mert nem láttak kiutat a nincstelenségből és nem akartak tovább megalázottként élni!!! Az Ő halálukért vajon ki a felelős?!..na erre válaszoljatok !!!!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.24. 16:14:16

"a gyerekeimben, szerelmemben kárt tevőt adott esetben akár meg is ölném."

Persze igyekeznék még kártevés elött megölni az illetőt, de ha nem, akkor utána is megfelel.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.24. 16:15:18

@koszi:
Biztos vagy benne hogy akik az MSZP alatt lettek öngyilkosok, azokról az MSZP tehet, és Gyurcsány személyesen ?

Vagy ebben csak a Fidesz estén vagy biztos, te elmebeteg gyökér !?

Atrox 2012.04.24. 16:20:15

Nem igazán értem a problémát. "a gyerekeimben, szerelmemben kárt tevőt adott esetben akár meg is ölném."
Ezzel maradéktalanul egyetértek, ha valaki szeretteimet, páromat vagy engem megtámad, annak minden erőmmel ellenállok. Leszarom, hogy mi történik vele... Vagy álljak csak bambán, míg ártanak annak, akit szeretek? Ez milyen gondolkodás már? Szart sem ér, ha utána feljelented és esetleg (!) majd valamikor elkapják. Az téged már nem vígasztal...

bioLarzen 2012.04.24. 16:26:37

barb,
most minden rosszindulatú fikázást félretéve: lehet kifogásolni, amit az illető írt - de azért azt a csúsztatást, amit te a cikk címében elkövettél, minimum egy polcra érdemes tenni a "hogy NEM szabad cikket írni" témakörben: "Helyesli a gyilkosságokat a Blikk publija"

"A gyilkosságokat" - határozott névelővel. Vagyis, két eset lehetséges: szerinted

- minden gyilkosságot helyesel;
- bizonyos, a cikkben megemlített gyilkosságokat helyesel.

Egyik sem igaz. Csupán annyiról van szó, hogy el tud képzelni olyan helyzetet, amikor ő, a mai agyával gondolva megtenné. A címed egyszerűen valótlant állít, félrevezet.

Ha morálisan vállalható újságírást szeretnél, érdemes otthon kezdened - mert nem túl elegáns valakit féknyomos alsóneműben beszarással vádolni...

bio

Kentetsu 2012.04.24. 16:29:03

@Terézágyú: Ez már csak belemagyarázás...

Valandil 2012.04.24. 16:39:17

@bioLarzen: Na jó, de most barb-ról beszéltünk, aki a finom "csúsztatások" mestere...
süti beállítások módosítása