Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Erőszakot és fosztogatást jósol a Bors

Elszabadul a pokol...

2012. január 08. 12:54 barb 266 komment

A bulvárlapok egymásra licitálva rémisztgetik a jó népet. Szerdán a Blikk asztrológusa fokozta a világvége hangulatot azzal, hogy a csillagokból nukleáris katasztrófákat, háborúkat és forradalmakat jósolt 2012-re, de így visszaolvasva lófasz volt ahhoz képest, amit a vasárnapi Borsnak sikerült összehoznia a Ha beüt a csőd, fél év alatt végünk című cikkével.

A lap Török Zoltán banki elemzőre hivatkozva azt írja, hogy amennyiben az EU és az IMF nem szánja meg kis hazánkat és beüt az államcsőd, akkor a következő fél évben ilyesmikre számíthatunk: elszabadulnak az üzemanyag és a többi importcikk árai, majd két-három hónapon belül elapadnak az állami tartalékok: először lefaragják a nyugdíjakat és a közszféra fizetéseit, majd nem lesz fűtés és világítás az állami intézményekben. Néhány héttel később bezárnak az iskolák és a kórházak, leáll a tömegközlekedés, megszűnik a közvilágítás. És most jön a legjobb: "ezután már csak egy hónap kell ahhoz, hogy teljes legyen a káosz: a tömegek ellepik az utcákat, dúlni kezd az erőszak, megkezdődnek a fosztogatások!".

Persze nem a bulvárlapoknak kell a legvisszafogottabbnak lenniük akkor, amikor a harmadik hitelminősítő intézet is bóvliba vágja az országot, de azért némi higgadtság talán elvárható lehetne tőlük még ilyenkor is. Már csak azért is, mert akárhogy is nézzük, a két bulvárlapból 50 ezernél is többet vesznek meg az emberek, mint a Népszabadságból, a Népszavából, a Magyar Nemzetből és a Magyar Hírlapból összesen.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Démonmac1 2012.01.08. 18:16:06

2500 új munkahely
és A Mercedes-Benz Hungary saját tőkéjéből és bankkölcsönökből finanszírozza a projektet.

Ha lehet választani, akkor inkább itt építsenek fel valamit, és fejlődjön a régió,(kapjanak az emberek munkabért) mintsem, hogy valamelyik szomszédos országba menjenek.
Emellé az is hozzátartozik, hogy egy ilyen nagy gyár környékén felélénkül a kereskedelem, annak a rengeteg embernek utaznia, és ennie is kell, infrastruktúra satöbbi.
Dicséretes, hogy mindent megtesz az állam az ilyenért.

Kerek négyszög 2012.01.08. 18:17:29

@a halál kamionja mindenkit elgázol:

De szép náci propagandaszöveg. Azért ne reméld, hogy itt mindenki beszopja a sötét történelemből feltámasztott baromságokat!

Kerek négyszög 2012.01.08. 18:19:46

@regapó: A multik legalább befizetik a foglalkoztatottak utáni adókat ellentétben a magyar vállalkozókkal. Már csak ezért megérte a Mercedes beruházás. A kapcsolódó beszállítói kört még nem is számoltam ide.

Démonmac1 2012.01.08. 18:21:40

"a 70-es évek végén adósodott el az ország amikor a zsidó MSZMP elit "

Hogy függ össze ez a kettő?:)

Magyarországnak nincs vásáróereje, se szervezettsége, se normális termelése (akkor se ha lehetőség nyílik rá, mindig nemjó valami)képtelenek például határidőket tartani.

A kivégzés meg csak a hozzád hasonló vérgőzös elképzelésű egyedeket elégíti, ki, és nem megoldás. Márcsak azért sem mert a kivégezdősdivel vissza lehet élni, akármikor hozok 10 tanut, téged meg kivégeznek.
Ártatlanul (bár...:)

RuinDone · http://newworldchaos.blog.hu 2012.01.08. 18:23:23

hogy szarul hangzik az tény, de, hogy ilyesztegetés lenne azt nem hiszem
itt bizony ez lesz emberek ha nem csinálunk valamit nagyon gyorsan
és még orbánozni se nagyon lehet a témában mert a világ tart erre nem csak mi
nagyfateromnak aranylánc meg csípőfogó volt a pénztárcája 46ban, nincs új a nap alatt

homér 2012.01.08. 18:26:25

@regapó: ügyefogyottom, a Mercedes gyár a magyar GDP-t százalékban mérhető mértékben növeli (beszállítókkal együtt), aminek kb. a fele az államnál landol. ez évi 150-200 mrd Ft. :)
ezt vette meg az állam bagóért.
az audi hasonló mértékű fejlesztést végez a következő években, ami hasonló adóbevételeket jelent.

Flandera János 2012.01.08. 18:27:20

@kambodia: Bogár László írásaiban megtalálja a választ . Elég elkeserítő dolgokról ír .

homér 2012.01.08. 18:31:04

@regapó: tudod a magyar gdp-t nem elsősorban a sarki cipészek dobják össze, hanem nagy része koncentráltan jelenik meg. és az állam pl. a mercedes projektjénél a támogatással lemondott a gyár felhúzásából származó adóbevételeiről. nem a gyártásból befolyóról, hanem arról, amíg a németek egyáltalán elkezdenek dolgozni, addig nem szed be tőlük adót. egész jó üzlet volt, nem?

Flandera János 2012.01.08. 18:37:14

@kokog: Szerintem nem akarat kérdése .Az úgynevezett szocialista korszak mezögazdaságát sikerült 20 év alatt tönkretenni . De így legalább fejlett kapitalista ország lettünk . Nem termelünk,csak kupeckodunk .

homér 2012.01.08. 18:38:54

@regapó: na még annyit, aztán tényleg hagylak puffogni, hogy ha itt államcsőd ütne be, akkor egy jó időre le lehet mondani az ilyen fejlesztésekről. csak ezek, a létre nem jövő beruházásokon kieső adóbevételek meghaladják a csődön leírt tartozás összegét.

homér 2012.01.08. 18:40:02

@Flandera János: az a szocialista mezőgazdaság összesen termelt annyit, mint ma az audi gyár. hétvégente.

bucbuc 2012.01.08. 18:47:57

nem baj ez, ezt a szart olvassák az emberek és a legtöbbhöz csak így jut el az ige.

Könnyebben elfogadják a nyugdíjbefagyasztást ha e másik alternatíva közül kell választani.

bucbuc 2012.01.08. 18:48:31

@homér: Jó nagy faszságot írsz. nem kicsit, orbitálisat.

regapó 2012.01.08. 18:53:36

@légycsapó: Úgy, hogy előtte többszörösét megkapják az adónkból támogatás formájában.

regapó 2012.01.08. 18:54:54

@homér: Részemről lemondok a merci gyár fejlesztéséről, ha ezzel megmenekülök egy jó kis adóemeléstől. Merci nélkül is megvagyok ugyanis. :)

Flandera János 2012.01.08. 18:55:30

@ftxpmj: Na végre egy jó kis zsidózás ! Komenistázás mikor lesz ?

regapó 2012.01.08. 18:55:42

@homér: Megint emeletes hülyeséget írsz.

regapó 2012.01.08. 18:57:16

@Démonmac1: Ne zavarjon, hogy három hozzászólással feletted ott van két cikk belinkelve, ami tételesen cáfolja a zöldségeidet.

regapó 2012.01.08. 18:58:51

@Démonmac1: A közgezdaság a profitmaximalizálásról szól, mai kicsit nagyobb haszon fontosabb a közgazdászoknak, mint a hosszú távú kevesebb haszon. Ez az oka, hogy agyament módon leépítenek és felélnek működő struktúrákat.

regapó 2012.01.08. 19:00:01

A közgazdász az aki kivágja az erdőt, de nem ültet helyette, mert az ültetést is megspórolja.

Flandera János 2012.01.08. 19:01:10

@homér: Hatalmas ökörség ! Európában az ötödik volt :Az audi hányadik ? Meg lehet enni? Kinek termel hasznot ?@regapó:

regapó 2012.01.08. 19:05:20

Mercedesz, Audi, Suzuki, egy se fizet társasági adót.
Az autógyárakkal példálózók megint beégtek:
"Százszázalékos adómentességet élvez a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény alapján a Magyar Suzuki Zrt - derül ki a cég eredményeiből. Így az Audihoz hasonlóan (lásd: Győri Audi: 160 milliárdos nyereség, nulla társasági adó) a japán gyártó sem fizetett be egy fillér adót sem 4,6 millió eurós (mintegy 1,2 milliárd forintos) nyeresége után. Az eredményekből az is kiderül, csak sztereotípia, hogy itthon fogy a Suzuki: az exportárbevétel tízszer annyi volt, mint a magyar piac értékesítése 2010-ben. "

www.mfor.hu/cikkek/Jo_magyar_autogyarnak_lenni__a_Suzuki_sem_fizet_tarsasagi_adot.html

Dr.Bio74 2012.01.08. 19:09:13

@Flandera János:
Ha azt veszem, hogy az egész mezőgazdaságot annak minden pozitív és negatív egyvelegével vesszük, azaz a mezőgazdaságnak az egységnyi befektetés mellett kitermelt hasznát akkor még igaz is lehet.
A mezőgazdaság szerintem is stratégiai fontosságát nem hinném, hogy ilyen alapon lehetne hasonlítani egy topgyár aktuális hatásával.

rókafogta 2012.01.08. 19:43:52

@légycsapó: Ez egy óriási tévedés!(Rengeteg multi cég van akik csalnak a járulékkal )személyes tapasztalatom is van!

kokog 2012.01.08. 19:54:21

@homér: a szocialista mezőgazdaság ennivalót termelt, amit az ország lakosai jóízűen megettek. (Vagy nem jóízűen na, de azért megették.) Kocsikat nem lehet megenni. És ha a benzinárak tovább emelkednek (fognak - olajcsúcs válság), akkor tök fölöslegesek lesznek az autók.

Magyarország mai legnagyobb baja szerintem az, hogy a lakosai elszoktak a mezőgazdasági termeléstől. Majd vissza kell szokni. Nagyjából mindenkinek.

Kard 2012.01.08. 20:01:22

@sonance: Azt kéne végiggondolnod, hogy például még a mezőgazdaság nagy része is olaj alapú. Szerinted a műtrágya miből van? Olajból. Az műanyag? Az is. Csak két nagyon fontos alapanyagot soroltam fel. De az összes energia is külföldről jön indirekten.
Magyarországnak nincsenek erőforrásai, szinte semmi. Ha bezárkózik akkor az lesz vele mint Észak-Koreával. Ez a legnagyobb baja az Orbánnak is, hogy nem bír 1 lépéssel tovább gondolni a dolgokat.

kvp 2012.01.08. 20:01:31

A brazil tuntetesek nallunk mar lezajlottak, csak nem most, hanem 2006-ban. Abbol sem lett semmi. Ha nem fizetne az orszag (vagy mert nem tud, vagy mert nem akar), attol meg ugyanugy kifizetnek az allami bereket/nyugdijakat (friss ropogos forintban), csak eppen nem erne sokat a penz. Nyugati termekek nem lennenek, legalabbis csak devizaert, de a masodik vilaghaboru utan is kibirta az orszag a jegyrendszert. Elelmiszerbol van eleg itthoni eloallitasu, az ipart pedig ujja lehet epiteni nyugati toke nelkul is, legfeljebb tarsadalmi munkaban mint anno. Igazabol semmi sem tortenne, csak legfeljebb a nyugati allamok huznanak az orszag kore egy vasfuggonyt. Fosztogatni meg legfeljebb a segelyen elok mennenek, de az a segelyezesek leallitasakor (megszoritasnal) is megtortenne, meg videken egyebkent is folyamatos mar most is. Ez utobbi ellen a lakossag magyar fele valoszinuleg jovahagyna a katonasag beveteset, mint ahogy szlovakiaban is megtettek mar, pedig ott meg csod sem volt. Legfeljebb nyugatra menekulne 2.5 millio kissebbsegi, ami nem biztos, hogy negativ lenne az orszag szamara. A mostani 3 eves es egy nyugati elszigeteltseg eseten hasznalando elso 5 eves tervvel stabilizalni lehetne mind az orszagot, mind a gazdasagot. Nem lennenk gazdagabbak mint anno albania, de rosszabbul sem elnenk mint 1990 elott romania. Az allam rendje es a hatalom stabilitasa pedig meg szilardabb lenne mint most, talan meg az 1950-es szintet is elerne. Az oke, hogy a lakossag egy reszenek ez nem jo, de az allami vezetes miert is kellene hogy aggodjon?

rókafogta 2012.01.08. 20:02:44

Nem szeretnék csődöt de aki azt hiszi ,hogy nem a riogatásnak leírt következményi lesznek az álom világban él,nagyon gyorsan igyon egy két kávét ébresztőnek,(amíg meg bírja venni) A hitelekről csak annyit nem hiszem ,hogy bárki dörömbölt volna a kapunkon ,hogy márpedig vegyétek fel, Az ,hogy eddig felvettük és fizetni kell azzal már nincs mit tenni(én is fizetem amíg bírom)azzal ,hogy több lett (azzal kellett volna)nem baszakodni kellett volna 18 hónapig- hogy az eredmény az legyen(bármennyire tagadják) újabb hitel kell.Részemről ennyit. Meg fogjuk kapni (súlyos ára lesz) nem akarják ,hogy bedőljünk-bár nyugodtan megtehetné az Unió hiszen 27. vagyunk a rangsorba(egy-két porszem az Unió GDP összességében egy slaggal kimoshatóak vagyunk.Talán akik az Unióban tevékenykedtek azoknak kellett volna méltóan hasznosan stb. képviselni bennünket,de mit várunk D. Tomikától és elődjeitől plusz társaitól.Szerintem így hősködjünk tovább.Az is lehet megússzuk hitel nélkül, de hogy akkor sok embernek a lukas zsebén keresztül még mást is megfog a kormány,örülhet ha az megmarad.

Alegjobbatneked 2012.01.08. 20:16:13

Sziasztok
Itt mindenki a befektetőkről áradozik. Belegondoltatok azok az imádott befektetők mit tettek az országgal? A multik nem fizetnek adót! Igaz lehet azt mondani, munkahelyeket teremtenek. De ha nem lennének ők itt akkor a helyi vállalkozók adnák ugyan azt a munkahelyet. Igaz az Audi, Merci nem lenne, de nézzétek meg, nincs cukorgyárunk. Az energia, távközlés külföldi kézben van, ugyan az a cég mennyiért adja a szolgáltatását Németeknél és nálunk? Miért olcsóbb ugyan az a termék ott, mint nálunk, és még a minőség sem ugyan az csak a címke? Ahhoz, hogy változás legyen az életünkbe, valamit változtatni kell, hiába erőlködünk, a 2+3=5 ameddig valamelyik tényezőn nem változtatunk, az eredmény ugyan az fog lenni.

Alegjobbatneked 2012.01.08. 20:27:45

Én nem védem Viktort, szerintem mindenki hibás a mostani helyzetért aki 89-óta a politika résztvevője. De nézzétek meg, mihelyt az MNB-t ismét magyar kézbe próbálja venni, neki esik a sajtó (azt remélem nem kell ragozni kinek a kezében van). Spontán tüntetés jön több 10e emberrel, láttátok milyen színpad kihangosítás volt ott, ugyan már miből fizették és kik? Másnap a világsajtó lendül támadásra, a forintot leértékelik. Szerintetek ez mind normális dolog és az emberek mindenféle összeesküvés elméleteket szőnek? Én soknak érzem ezeket a véletleneket.
Azoknak akik becsmérlik a másik hozzászólót, Biztos mindenki hülye aki másként gondolkodik mint Ő? Én mindenki véleményét tiszteletbe tartom, ez nem azt jelenti, hogy el is fogadom. Szerintem egyik ember sem több a másiknál csak azt hiszi.

Void Bunkoid 2012.01.08. 20:40:10

@Alegjobbatneked: a munkamorállal is baj van.

Ha kérdőíveznél egy kört az országban a 16-22 évesek között, hogy mik akarnak lenni, ha nagyok lesznek, megdöbbennél, hogy még kicsi kisvárosok szakiskoláiban SEM fogsz olyan fiatalt találni, akinek az lenne a vágyálma, hogy mondjuk cukorrépát válogasson és minősítsen egy cukorgyárban - nem, ő irodában akar dolgozni egy multinál. Vidéki kisvárosban lakó fiatal még azt is hozzáteszi a mondathoz hogy "Pesten". Vagy ami még rosszabb, deliberáltan-célzottan állami finanszírozáson le akar tudni valami kamufos diplomát, aztán kimenni pizzát kihordani Liverpoolba vagy Amszterdamba.

A ronda komcsik legalább nyomattak annyi propagandát az agrárszektornak, hogy persze, akkor sem mindenkinek az agronómusi vagy netán cukorgyári melós pálya volt az álom, de legalább néhány embernek igen. Most semmi úgymond marketingje nincs az agráriumnak, nincs respektje traktorosnak, kombájnosnak, mittoménminek lenni, mert az gumicsizmás paraszt és nem járkál trendi zakóban meg bűrmappával a hóna alatt délelőtt tízre dolgozni, hanem felkel már hajnal négykor és koszos meg olaj- és (mű)trágyaszagú.

Hülye aki elolvassa! 2012.01.08. 20:45:49

Bors bazdmeg! Ki olvassa azt? Ócska firkászok butaságai.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.08. 20:48:23

Na és még egy kérdés. mivel a fityesz most elhatározta, hogy bebizonyítja mennyien szimpatizálnak vele, kérdem. Mennyit fizetnek a bértrollkodásért?

Alegjobbatneked 2012.01.08. 20:50:21

@Void Bunkoid:
Egyetértek veled. A kiútnak egyetlen lehetősége a radikális (semmi politikai visszacsengést sem gondoltam ehhez a szóhoz társítani) változás. Ebbe bele tartozik az agymosás és elbutítás megállítása, visszafordítása. Addig nem lesz itt változás (30 éve azt mondják most egy kicsit nehezebb lesz és utána jön a kánaán), ameddig nem lesz egy az ország iránt elkötelezett, tökös vezető aki ezt meglépi. A pillanatnyi politikai felhozatalban még a szikrája sem látszik ilyen vezetőnek.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.01.08. 20:54:18

pedig úgy halottam, új zs a főnök, de a bér rettegés a régi..:D

Alegjobbatneked 2012.01.08. 20:58:54

Szerinted kiében van?
Ajánlom nézd meg ezt a filmet:
video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056
Ha te másként látod a világot szívesen meghallgatom a véleményed.
Az tudtad, hogy a reformkor azzal indul, hogy Széchenyi nem kapott hitelt?
A 48-as szabadságharc egyik pontja a Nemzeti Bank. Magyarországnak a reformkorban nem volt önálló jegybankja, amely a pénzügyeket szabályozta és felügyelte. A Habsburg Birodalom részeként a monetáris feladatokat az 1816-ban alapított Osztrák Nemzeti Bank látta el. A forradalom után a magyar kormány a Pesten székelő Magyar Kereskedelmi Bankot ruházta fel jegybanki szereppel, a szabadságharc leverését követően azonban elakadt a kezdeményezés. Az első magyar jegybank csak 1924-ben alakult meg.

szgy 2012.01.08. 21:07:20

@Alegjobbatneked: "nézzétek meg, nincs cukorgyárunk"

de hogy is volt az? ha jól tudom a termelők csillagászati cukorrépaárakkal zsarolták a cukorgyárakat azok meg kénytelenek voltak bezárni mert úgy kevesebbet buktak mintha megvették volna a méregdrága répát.

(mellékesen ez a cukorgyárazás már majdnem annyira agyoncsépelt mint a zelmúltnyócévezés.)

seahawks 2012.01.08. 21:17:53

a bors vagyy blikk olvasók semmivel sem butábbak, mint a magyar n. olvasói.
az pedig, hogy mi lesz egy esetleges államcsőd esetén, azt nagyon is reálisan látják. görögországban is ez történt, ha hiszitek, ha nem.

RuinDone · http://newworldchaos.blog.hu 2012.01.08. 21:22:56

@kokog: nagyon egyetértek, én is valószínűbbnek tartok egy olyan jövőt ahol 200 lóerős sportkocsira kisebb kereslet lesz külföldön mint mangalicára. TT nélkül egész jól megvan az emberiség nagy része de egy jó rántotthúsra mindig lesz jelentkező.

Egy nagyon egyszerű módszer van annak a eldöntésére mennyire kell fosnunk. Rajzoljunk egy keresztet és írjuk föl az egyik tengelyre esély a bekövetkezésére kicsi, nagy. A másik tengelyre pedig hatása az életemre kicsi, nagy. Ezzel kaptunk 4 rublikát irogassuk be ezekbe azokat az eseményeket amikkel itt riogatnak az emberek vagy csak nekünk magunk miatt fontos. Ha valamire kicsi az esély és a hatása is kicsi ignoráljuk. Ha valamire nagy az esély de kis hatással van az életünkre vagy kicsi rá az esély de nagy hatással van azokra magunknak kell kitalálnunk megérik-e a rászánt energiát. Deviszont amire nagy az esély és nagy hatással van életünkre azzal azonnal és munkát nem kímélve kell foglalkoznunk.

Kolb Ace 2 2012.01.08. 21:36:45

@sonance:

Mégis kivel kéne összefogni, összezárni? Azokkal a hazaáruló kommunista elvtársakkal akik ellopták a nyugdíjamat, 750 ezerre emelték a saját fizetésüket, miközben az enyém csökkent, lerombolták a demokráciát, és elérték hogy az egész világ leköpjön minket, hiteltelen, bóvlinak minősítve az országot? Ezeket lámpavason kéne látni, nem összefogni.

sonance · http://www.sonance.hu 2012.01.08. 21:42:54

@Kolb Ace 2: Kicsit el kellene vonatkoztatni a politikától és emberként gondolkodni. Ugyanúgy a pénzt is el kellene felejteni, ami csak azért taszít a reménytelenségbe, mert elismerjük az értékét miközben bármennyi nyomtatható belőle, és ezt bizonyos fejlett országok meg is teszik.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2012.01.08. 21:46:24

@Bio74: Van swejci fran'od 170ért? Korlátlan mennyiségben átveszem. :)

Felverni alatt mit értek?
háttöööö az ojró 265ről 320ra felverését értem.
Hogy ez miért jó?
hátttőőő ugye az ojró és swejcifran' árfolyama egymáshoz van kötve (by swiss national bank), ergo ha bizonyos körök Magyarországon magas swejcifran'-árfolyamot szeretnének, ahhoz a Forint-ojró viszonylatot kell emelgetni (bármilyen eszköz megengedett, csak jó sajtója és propagandája legyen)

Ez történik ma.

nápolyi maszti 2012.01.08. 21:51:39

Mindenesetre figyelemre méltó, ahogy a bulvárújságok lassan megkezdték az átállást... vagy legalábbis a leválást a gyorsnaszádról. Mindenki megkezdte a helyezkedést... ugyanúgy, ahogy a Gyurcsány-korszak agóniája idején.

Kolb Ace 2 2012.01.08. 21:55:53

@sonance:

"Ugyanúgy a pénzt is el kellene felejteni"
Sztálint vagy Pol Potot követve? Melyikük legjobb kommunista tanítványa a Viktor?

"bizonyos körök"
= a hazaáruló cig.ánymaffia rezsim?

Alegjobbatneked 2012.01.08. 21:56:53

@szgy:
Én egy kicsit más kép tudom. Az Eu bankjai pénzt adtak Brazíliának, aki nem tudta ezt visszafizetni. Cukorral tudott fizetni és mivel a bank érdekénél nincs fontosabb, ezért bevezették, hogy támogatják aki nem termel cukorrépát az támogatást kap. Nálunk ez több volt mint amennyit a répatermesztésből kereshettek volna a gazdák. A cukorgyárakat az osztrák konkurencia vásárolta fel és 1 kivételével be is zárta. Mivel nem volt cukorgyárunk ezért nem is kaptunk kótát, így csak akkor lehet gyárat alapítani, ha az az eun kívülre termel. Így nekünk nagyrészt Osztrák cukrunk van. Nézd meg mennyibe lerül ez az Aldiba és kint a Hofferba, pedig ugyan az a tulajdonos.

naneee3 2012.01.08. 22:03:42

Ha Kedves Vezetőnk sokáig kitart hagymázas nemzetmentő elképzelései mellett, akkor bizony bekövetkezik a csőd, ha viszont Orbán megkapja a pénzt, akkor a nemzetközi tőke finanszírozza az orbánviktaturát.
Csak az a megoldás elfogadható, ha a feltételek között Orbán eltávolítása és a tákolmány valamint a sarkalatos törvények azonnali hatályon kívül helyetetése a fidesz 2/3-ával stb szerepel.

nicknev1 2012.01.08. 22:42:06

Itt így is úgy is fosztogatások lesznek. Ha az IMF ad is némi pénzt és nem lesz hivatalosan államcsőd, akkor is sokkal rosszabb lesz a helyzet az embereknek. Az élelmiszer-, üzemanyag árak, a közműdíjak tovább emelkednek, a NAV, és más hatóságok a bankokkal együtt továbbra is semmiznek ki mindenkit, akit lehet. Új munkahelyek helyett lesz valamennyi közmunka, de sokkal-sokkal több munkahely fog még megszűnni. Ennek az országnak vége! Eddig is sokan éheztek már, de sokkal többen fognak még.

vomit 2012.01.08. 22:43:54

@regapó: ki mondta ezt vajon, es milyen alkalombol:

(A pénzkibocsátás jogának
visszavételével) "a kormány költségek
nélkül juthat saját pénzhez. Kifizeti
adósságait, és adósságoktól mentes
marad. Saját pénzzel fog rendelkezni,
mely a kereskedelemhez szükséges.
Gazdagabb lesz, mint bármely kormány a
civilizált világ történelme során."

pucros 2012.01.08. 22:44:17

@Alegjobbatneked: ez igaz lehet, de a lényeg utána jön, amikor az inzulingyártók nyerészkednek a cukorbeteg lakosságon.

A Markó utcában van a legtöbb rokikártyás autó 2012.01.08. 22:54:46

Csak a pontosítás kedvéért: a világon mindenhol a bulvárlapok a nagy példányszámúak. (PL. a Sun) A mértékadónak nevezett gazdasági lapok példányszáma igen csekély, viszont elsősorban épp azok olvassák, akik meghatározói a világgazdaságnak.

A Markó utcában van a legtöbb rokikártyás autó 2012.01.08. 22:58:04

A minap a Szijjártó a Blikkből tudta meg, mennyi évvégi jutalmat kaptak-kapnak a közmű cégek vezetői. Szóval nem kell annyira fikázni a bulvárt, különösen ha momentán a Bors cikkét lehet kommentálni...

Almandin 2012.01.08. 23:02:39

@nicknev1: Én is ettől tartok. De a gazdagok keresni fognak az egészen, mint pl. ez a példa is mutatja:www.youtube.com/watch?v=dl_x7hj3FjE

lariflari 2012.01.08. 23:06:08

@Alegjobbatneked: Soha nem is veszek olyat,csak magyart!Még ha egy kicsivel drágább is,akkor is mindig a koronást veszem!

potyus 2012.01.08. 23:43:59

@regapó: 08. 18óra 07 perces szólásodhoz.

regapó, te egy hatalmas nagy barom vagy. Figyelve szorgalmas megszólalásaidat azt kell mondanom, hogy fingod sincs a dolgokhoz, és hihetetlen számokkal dobállódzol, csupán a hatás keltés céljából.

A fent hivatkozott írásodban azt írod, hogy valakik 1115 millió euró támogatást hagytak jóvá a Mercedes Benz Kecskeméti beruházásának támogatására.
Mond tudod mennyi pénz ez? jóindulattal is 300x1115.000000= ki sem írom, mert ez (ha jól számolom) 3345 milliárd forint. Persze az euró ma már lényegesen drágább, és különben is az egész Kecskeméti beruházás össz beruházása 175 milliárd forint volt, amit természetesen a Mercedesz fizetett.
Ugye hogy nem jó baromságokat ide írni.

Flúgatlan 2012.01.09. 00:59:24

@fidesz friend:

Az "otromba családtámogatás"-ról, ahogy Te nevezted:

Azt nem veszi észre a többség, hogy a legeslegnagyobb baja egész civilizációnknak, hogy szépen, egyre gyorsuló ütemben elfogyunk.... Már most is gondot okoz a fiatalok hiánya, de ez egyre erőteljesebben jelentkezni fog. Muszáj ez ellen valamit megpróbálni egy felelős politikának, különben 20-50 éves távlatban egyszerűen úgy lecsökken a létszámunk, hogy az így vagy úgy betelepülők valami egész más kultúrát fognak építeni, aztán a fene nagy demokráciánknak lőttek.

Van a klasszikus mondás: "Majd ha az ember kivágja az utolsó fát, megmérgezi az utolsó folyó vizét, kifogja az utolsó halat is, akkor rádöbben, hogy a pénzt nem lehet megenni."

Ennek nyomán én ilyesmit írnék: "Majd ha szépen dübörög a gazdaság, mert minden, hasznot nem hozó kiadást lefaragtunk, majd ha minden ember a karrierjének él és a GDP az eget veri, akkor döbbenünk rá, hogy nincs aki az egészet működtesse és élvezze."

Baromi jó lenne, mi, ha nem kéne a családokra "költeni", csak 20 év múlva elfogynának az adófizetők?

Kolb Ace 2 2012.01.09. 05:25:29

@Flúgatlan:

Hát akkor basszál össze 10-15 gyereket! De ezt ne nekem kelljen finanszírozni (te kifizeted az én rezsimet, hitelemet?), fizesd te, te vállaltad be! Ugyanígy meg kell szűntetni a cig.ánygyártási segélyt, ne az én pénzemből termeljék a munkanélküli tolvajokat! Ide nem szép lózungok kellenek, hanem a valóság lekövetése, igazságos közteherviselés. Mindenki magát tartsa el, az állam feladata a lehetőség biztosítása ehhez (tanulás, orvos, közbiztonság), nem a pénz segged alá tolása.

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2012.01.09. 05:25:40

Nem tudom hogy miért olyan nagyon hihetetlen a Bors ezen állítása. Ma magyarországon van egy réteg (igen a c.igányok) ami segélyből él. Ha nincs pénz ezeket kifizetni, (ráadásul a pénz elértéktelenedése miatt nem is nagyon tudnának mit venni rajta), nehezen tudom elképzelni hogy leülnek a sarokba és csendben éhenhalnak. Nyilván a fehér ember is előbb utóbb eljutna arra a szintre hogy ha élni akar, bűnöznie kell (más kérdés hogy akkor már nem lesz olyan hogy "bűn" meg hogy "törvény"), csak sokkal később, mert van rendes háza, vannak tartalékai, van esetleg egy veteményeskertje, ismerősei, barátai, kapcsolatrendszere, stb stb...

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2012.01.09. 05:26:37

mellesleg miért kell nekem kicenzúrázni azt a szót hogy c.igány????? Így hívják őket, ez talán sértő bármelyikre nézve is? Mind1 ezen már fent sem akadok...

Alegjobbatneked 2012.01.09. 07:00:22

@lariflari:
Ebben igazad van, én is így gondolkodok, amit lehet azt a piacon veszem meg, mert akkor tényleg Magyar kézben marad a pénzem.
Vannak olyan termékek ami magyarnak néz ki, vagy valamilyen mértékben magyar. Az egyetlen cukorgyárunk Osztrák kézben van, igaz az ott dolgozó munkások Magyarok, de az Osztrák bérek töredékéért dolgoznak. Adót pedig megint nem itthon hanem Ausztriába fizetnek. Ezért tartunk itt!
Ameddig nem lesznek radikális változások, semmi sem fog körülöttünk változni. de ezt már leírtam.

Flúgatlan 2012.01.09. 08:00:16

@Kolb Ace 2: "Hát akkor basszál össze 10-15 gyereket! De ezt ne nekem kelljen finanszírozni (te kifizeted az én rezsimet, hitelemet?), fizesd te, te vállaltad be!"

A gyerekek számát tekintve mér megtettem a magamét: 3-nál több van. (A pontos érték mindegy. Annyit vállaltunk, amennyit várhatóan becsületesen fel tudunk nevelni.)

Akkor ne finanszírozd a gyerekeim nevelését, ha olyan törvények lesznek, hogy majd a felnőtt gyerekeim adójából, TB-jéből stb. csak olyan dolgokat finanszírozhat az állam, ami nekem és feleségemnek (akik felneveltük őket saját költségen) hasznos.

Ha azt akarod, hogy a gyerekeim által majd befizetett összegek pl. a te nyugdíjadat, egészségügyi ellátásodat stb. támogassák, akkor most is ki kell venni a részedet a felnevelésük költségeiből.

A gyereknevelés az állam szempontájból hasonló, hosszú távú "infrastrukturális" beruházás, mint pl. az utak építése. Nem lehet az utak költségeit csak azokkal megfizettetni, akik épp azt a szakaszt használják. Az én adómból az ország másik felén is építenek utat, de nem hőbörgök, mert tudom, hogy kell ez ahhoz, hogy működjön az ország. Ha nem támogatja az állam a gyereknevelést, akkor igen kevés gyerek fog születni, amit 10-20 éves távlatban már nagyon meg lehet érezni, és utólag nem lehet pénzzel jóvátenni. És akkor Te is rosszul jársz, mert nem lesz, aki működtesse a gazdaságot, amikor nyugdíjas leszel.

Ishouldbesolucky 2012.01.09. 09:12:25

Sziasztok !

Nekem 2010 januárban egy "védikus asztrológus" kb. hasonlókat mondott, mint amit a Blikk is megírt. Miután a válság hatására 2009-re anyagilag tönkrementem, két éve meglátogattam az oráculumot, hogy mégis...

(2006-ban voltam nála előszőr, akkor előre jelezte a 2008-as világgazdasági krachot, persze akkor ...ez a hülyeség, autóm erős, bukszám tele, kit érdekel...)

Azt mondta ezelőtt két évvel, hogy 2011 végén megindul az addigi gazdasági/hatalmi összeomlás, 2012-ben ez ki-/beteljesedik.

Javasolta, hogy készüljünk fel több hónapos önellátásra - "vegyek földet és termeljek". Intett, hogy erőszak, fosztogatás, kvázi polgárháborús állapotok várhatóak, nem sokáig, pár hónapon keresztül tarthatnak.

2013-ban kezdődik a kilábalás. Egy új rend áll fel világszinten, szolidáris világ következik.

Persze földet nem veszek, (miből?) viszont nagyszüleim mintájára tartós élelmből folyamatosan töltöm fel a spájzot. Négytagú családomnak már majd 3 havi élelme megvan.

Nagy zavargások nem hiszem, hogy lesznek, az állam összeomlása nem várható szerintem, igyekszik majd erőszakszervezeteivel fenntartani a rendet, aminek a rendes emberek örülhetnek.

Nem az átlag Blikk olvasó fog elmenni fosztogatni előszőr, hanem a bűnözők, aztán jöhetnek majd esetleg az elkeseredett éhes gyerekek sírását hallgatni nem bíró családapák, legnagyobb fiúgyermekek, de szerintem ha már ott fogunk tartani, akkor a "válságban" talponmaradt országoktól úgyis kapunk élelmiszersegélyt.

béla a görög (törölt) 2012.01.09. 09:21:41

Mély tisztelettel Te is JOBBAN fosol az államcsődtől mint az atomháborútól :)

idézet: "DE így visszaolvasva lófasz volt AHHOZ KÉPEST, amit a vasárnapi Borsnak sikerült összehoznia"

Na most ezek után miért ítélkezel?

Bár nekem már mindegy felhalmoztam a készleteket a bunkerben. :D Legyen humorod!

Undortodox 2012.01.09. 09:45:01

@regapó: Igazi, önálló gondolkodásra képtelen baromállat maga. Az ilyeneket sikerrel gyűri maga alá minden propaganda. Csak legalább kussban maradna, de még az sem. Kívánok Önnek kellemes államcsődöt. Csak egy másik országban ha lehet...

regapó 2012.01.09. 10:04:12

@majdmegmondom: pénzt az állam nyomtatja és az ország gazdasági teljesítménye a fedezet.
Nem kell hozzá semmiféle külföldi befektető.

regapó 2012.01.09. 10:07:11

@Undortodox: Az államcsődöt a kapzsi befektetők okozzák. Majd tapsikolhatsz az újabb IMF hitelnek, ami még jobban növeli a fizethetetlen adósságot.

Nuuk 2012.01.09. 10:28:17

10 millió szövetségi kapitány országa vagy a 10 millió közgazdászé vagyunk? Mindenki úúúúúgy ért a dolgokhoz.

lokkoL 2012.01.09. 10:33:21

ez nem bulváros riogatás ... egy államcsőd bizony úgy zajlik le ahogy azt a Bors cikk előre vetítik.
Először az állami intézmények mondják be az unalmast, majd a pénz elértéktelenedik, elveszti konvertibilitását, ezáltal megbénul az importcikkek behozatala, amiktől had ne írjam le mennyire függ a hétköznapi életünk ...
a társadalmi rend megborul, megkezdődnek a zavargások, amit a fizetésképtelen állam rendőrsége nem fog tudni kezelni.
durva lesz, de lesznek pozitív eredményei, mert ez ki fogja kényszeríteni azt, ami 89-ben elmaradt, az politikai elitváltást

Rézfaszú 2012.01.09. 10:42:52

Az USA-ban nem véletlenül volt a Karácsony sláger ajándéka a fegyver.
Ott is készülnek a felfordulásra, milliószámra vették a lőfegyvereket.
Itt meg széklábakkal fogunk egymásnak esni, ha elfogy a kaja, kikapcsolják a fűtést és a politikusok villáinak védelmére rendelnek ki minden rendőrt és katonát.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.09. 10:45:42

Én ez úton is gratulálok a Blikknek! Ilyen silány minőséget eladni! Kell hozzá érzék! ;)

@regapó: :) De azért a rossz gazdaságpolitika is sokat "segít" a dolgon! Az adósság nem fizethetetlen, csak nagyon megnőttek a kamatok, mert Oviéknak nem sikerült együttműködni szinte senkivel, de legalább mindenkivel összevesztek. A szabadságharcukat meg a lakosság ellen vívják, amit az lassan kiderült. Kár értünk. :(

partfish 2012.01.09. 11:15:01

jó lenne ha nem lenne igazuk. sajnos a közbeszédben már hónapok óta téma. mi más lenne a sajtó dolga, mint megírni azt ami érdekli az embereket.

2012.01.09. 11:47:56

Miért riogatás az, ha valaki felsorolja azokat lehetőségeket, amelyek bekövetkezhetnek--ha az IMF-EU-EKB --nem ad hitelet?

Vagy ha ad ugyan,de a hős vezérünk és a 2/3 nem fogadja el a feltételeket?

Akkor nem ez lesz, amit a lap leirt, hanem attól sokkal rosszabb és kegyetlenebb dolgok jönnek.
Na erre kell felkészülni és nem a hülye agyatlan képviselőket , pártkatonákat kell figyelni, hogy ők mit mondanak.
Mert eddig is hazudtak, loptak és csaltak, és ha hatalmon maradnak, ezután is azt teszik majd.

Hihhetetlen 2012.01.09. 11:52:03

Egyetértek a c:c-vel, hogy ilyesmiről írogatni felelőtlenség a Borsban. (Nyilván különösen azért, mert nem irreláis és önbeteljesítő lehet).

Viszont a cikket és a Borsot napokon keresztül az index címlapon reklámozni? Hátha valaki nem olvasta eredetiben? Ez így OK? Nem-e kellene inkább gyorsan agyonhallgatni?

dtomika 2012.01.09. 12:14:55

@ftxpmj: hülye , náci , antiszemita

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.09. 12:32:17

" elszabadulnak az üzemanyag és a többi importcikk árai," - pipa

" nem lesz fűtés és világítás az állami intézményekben. Néhány héttel később bezárnak az iskolák és a kórházak"
Fűtés-világítás már nincs, iskolák és egészségügy működésképtelen.

Fasza :D

CSÉ 2012.01.09. 13:15:06

Fúú, kezd előtörni belőlem a szociáldarwinista, pedig nem hittem volna, hogy van ilyen oldalam is. Azt remélem, hogy minden idióta barom aki bedől a bolsevik suttogópropagandának, majd kiveszi a kis megtakarításait a magyar bankokból, jó drágán euróra váltja és elviszi Ausztriába, aztán majd egy fél év múlva visszahozza jó kis árfolyamveszteséggel. Ezután remélem belátja, hogy ennyi ésszel nem érdemes ezen a világon élnie.

Lord of Earth 2012.01.09. 13:25:00

@regapó:
Kurvára igazad van, nekem egyetlen egy magyar paraszt politikus, legyen az orbánvagy gyurcsány vagy csotorga kálmán, ne pofázzon. Rohadt pakány mindegyik. A mercedes????????????????,rajtunk röhögnek..meg az audi is..stb..ez a magyar kormány akkora hülye, amekkora lehet egy magyar..meg a gyurcsány..mind egy mocskos korrupt genya állat...

regapó 2012.01.09. 13:25:13

@TrueY: Számoljál már ember, államkötvény kamat 7%, gazdasági növekedés -2%. ennek az istennek az idejébe nem lehet visszafizetni ezt az adósságot.
Nyugodtan menjen csődbe az állam, írják le a veszteségnek az adósságot, én nem tervezek egész életemben azért dolgozni, hogy köcsög külföldi spekulánsok éljenek jól az adómból, miközben én szétgályázhatom magam és nyomorgok.
Minél hamarabb jön a csőd, annál hamarabb jön a fellendülés is.

nagy piramis 2012.01.09. 13:30:11

Úristen! A legszörnyübb az, hogy a kommenteket olvasva döbben rá arra az ember, hogy milyen eredményesen lett is átmosva itt ebben a porfészekben sokak agya... mi ez a hőbörgés itt a befektetőket illetően? Talán a Tisztelt Fekháborodottak ingyen adják kölcsön a pénzüket? Igen, a pénznek ára van... igen, ezt hívják kamatnak! A titok az, hogy bizony jól kellene használni ezt a forrást: nem 3-szoros áron közberuházni, nem eltartani 3200 önkormányzatot, meg 750 ezer közszolgát, rosszul, nem hatékonyan működő egészségügyi rendszert, és oktatási rendszert fenntartani, és még lehetne sorolni.... Nagy, nagyon nagy a baj, és a mostani garnitúra legfőbb, és talán megbocsáthatatlan hibája, hogy nem kezdtek a felhatalmazásukkal ennek megváltoztatásába. Lehet egyetérteni vagy sem a Bors állításaival, de inkább sose tudjuk meg, mit is jelentene valójában egy államcsőd: senki ne essen abba a téves feltételezeésbe, hogy rá majd nem lesz hatással!!! Egyszerűen, kicsik és kevesek vagyunk ahhoz, hogy önerőből talpraálljunk, bármit is mondd a Nemzeti Együttműködés Kormánya! Nincs természeti erőforrásunk, energiánk, nyersanyagunk, a munkaerő alulképzett, nincs jelentős idegenforgalmunk, egyszerűen nincs semmink, amiből magunkat kiránthatnánk a szarból! Hosszú és keserves építkezésre lenne szükség, egy új Marshall Tervre esetleg, és ehhez bizony az úgy utált befektetők pénzére és jóindulatára alapvetően szükség lenne! És igen, egyetértek az egyik hozzászólóval: alapvető közgazdasági ismereteket már általános iskolában tanulni kellene!

nagy piramis 2012.01.09. 13:38:10

@regapó: Ekkora szédületes baromságot tényleg csak az hisz el, akinél Vitya képe otthon lóg a falon! Ja hogy csak ennyi lenne a megoldás, nyomtatni még egy kis pénzt? Tényleg baj van ebben az országban, ha televagyunk ilyen okos jóskákkal....

regapó 2012.01.09. 13:38:33

Bánja a tököm, hogy ki-kinek és miért, milyen kamatra adja kölcsön.
A befektető viselje az üzleti kockázatot, mert ezért számítja fel a kockázati felárat. Lényeg a lényegbe, ne a népre terheljék a befektetők veszteségeit, mert ez élősködés.

regapó 2012.01.09. 13:41:38

@nagy piramis: Ha sikerrel elvégezted az általános iskola második osztályát, akkor könnyen ki tudod számolni, hogy a befektető több pénzt visz innen ki, mint amennyit behozott. Ezért csinálja, ez a haszna.
Tehát ha nem külföldi befektetőzünk, hanem saját jegybankkal saját pénzünk mögé tesszük a munkánkat, akkor nálunk csapódik le a haszon. De ahhoz, hogy felfogd, előbb le kéne venned a Mammon képet a falról.

Kotkodus 2012.01.09. 13:46:05

@regapó: lehet itt szídni a nyugati hitelezéseket, befektetéseket; de akkor ne kuncsorogjunk hitelért és befektetésért hozzájuk!
lehet szídni a piaci mechanizmust, de akkor ne harsogjuk azt, hogy a piacról akarjuk magunkat finanszírozni!

egy sor sikeres ország így érte el a fenntartható jólétet: kuba, é-kórea, stb.
ezek bizony a világ legbüszkébb országai, ahol a népesség legnagyobb %ka elégedett a kormánnyal!

nagy piramis 2012.01.09. 13:48:16

@regapó: Köszönöm, pont ezt vártam Tőled! Részemről a Veled való vitát lezártnak tekintem, mert szellemi párbajt az ember csak azzal vívjon, aki nem fegyvertelen! Szép napot, és további izgalmas fröcsögést kívánok!

regapó 2012.01.09. 13:52:45

Amilyen az adjonisten, olyan lesz a fogadj isten.

nemecsek ernő áruló 2012.01.09. 14:07:17

@a halál kamionja mindenkit elgázol: "Zsebébe vándorolt". LOL.

A mindenkinek lakás, és a teljes foglalkoztatottság keretein belül 10 felvett ember egy ember által elvégezhető munkára minden állami cégnél ugyebár az MSZMP zsebét jelenti. Ha fiatal vagy, beszélgess idősebbekkel a legvidámabb barakkról, ha meg idősebb vagy, akkor kérdem: milyen érdeked fűződik hozzá, hogy pofátlanul hazudsz?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.09. 21:22:38

@regapó: "Számoljál már ember, államkötvény kamat 7%, gazdasági növekedés -2%. ennek az istennek az idejébe nem lehet visszafizetni ezt az adósságot."
És miért 10% az államkötvény kamata? Mert szabadság harcoltunk! Ez megrengette a kormány hitelét. Ezért nagyobb rizikót áraznak a befektetők. Ennyi.

"Nyugodtan menjen csődbe az állam, írják le a veszteségnek az adósságot,"
Ezt csinálta Lengyelország 1980 környékén. Nagyon ajánlom megnézni, hogy milyenek voltak az üzletek nálunk. Kb. 10 éven keresztül! Ahhoz képes a GUM valóságos Németország.

"én nem tervezek egész életemben azért dolgozni, hogy köcsög külföldi spekulánsok éljenek jól az adómból, miközben én szétgályázhatom magam és nyomorgok."
Bocs, de nem volt kötelező hitelt felvenni. Felvettük. Akkor fizessük vissza! Mint a végtörlesztés. Én mivel nem vettem fel a hitelt, bukom!

"Minél hamarabb jön a csőd, annál hamarabb jön a fellendülés is."
Ja, csak 10 év olyan mélyrepülés jön, amit nem igazán akarsz te sem. Csak nem tudod elképzelni, hogy milyen, amikor nem fizetnek nyugdíjat, leáll a BKV, MÁV, nem fizetik a rendőröket, szenétszállítást. Nem túl vidám!

Psi Holo · http://psiholo.blogspot.com 2012.01.10. 05:31:15

@Dexter007: Ha mindenben egyetértenél vele, úgy hívnák, mint Téged, nem? :)

regapó 2012.01.10. 09:23:46

@TrueY: Az államkötvénykamat volt már magasabb is, de globális recesszióban vagyunk, ha feleekkora lenne se tudnánk kitermelni, és akkor a tőke még nem is csökkent.
Hitelt nem vettem fel soha életemben és nem is fogok, a jövedelmemre meg bocs, de én is igényt tartok és nem szándékozom odaadni az ingyenélő spekulánsnak.
Az ország azért tart a csőd felé, mert a dolgozók már megunták, hogy a jövedelmüket mindenféle címen lenyúlja a spekuláns sáskajárás, ezért aki tehette kiment külföldre. Én is azt teszem, itt meg nyugodtan menjen csődbe minden mert senki nem akar dolgozni, csak spekulálni és lopni a dolgozók pénzét. A tíz éves mélyrepülés még mindig jobb, mint az örökké tartó államadósság nyomor.
Az IMF tehet egy szivességet, nem fogok nekik adósrabszolgaként gályázni.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.10. 15:29:16

@regapó: "de globális recesszióban vagyunk,"
Nem. A fejlődő országok szépen fejlődnek. Eddig Mo sem volt recesszióban. Csak idénre sikerült ezt elintézni.

"ingyenélő spekulánsnak"
A "spekuláns" a pénzét kockáztatja, hogy megsaccolja a jövőt. Bukhat is nagyot. A magyar válságot, pedig nem is ők okozzák. Magunknak tettünk keresztbe.

Az IMF meg ab ovo nem spekuláns. Mint mondtam, nem kellett volna hitelt felvenni anno. De a kormányok ezt nem tudták megállni! :(

regapó 2012.01.10. 17:04:37

"A "spekuláns" a pénzét kockáztatja, hogy megsaccolja a jövőt. Bukhat is nagyot."

Viselje a következményeit, ezért számítja fel a kockázati felárat.
A bérből fizetésből élőknek meg végképp semmi közük nincs ahhoz, hogy a spekulánsnak nem jött be az üzlet, mégis tőlük akarják levonni.

"A magyar válságot, pedig nem is ők okozzák. Magunknak tettünk keresztbe."

Dehogynem ők okozzák, akkor az elvonás, ami örök recesszióban tartja az országot.
Nyugodtan menjen csak csődbe, majd leírják az adósságot, vagy nem írják le, de nem kapják meg.

glycerin9 (törölt) 2012.01.12. 15:57:18

A hazugság mindig visszaüt. Váratlanul és mindig akkor, amikor nem számítunk rá. A hazugság függetlenné válik tőlünk, önálló életet él, és úrrá lesz rajtunk. Testünkön, lelkünkön. Félünk és hazudunk. De hogy hazugságaink miatt mások elrohadnak, az már minket nem érdekel. Csak nekünk ne történjék bajunk. Csak mi éljünk nyugodtan.
süti beállítások módosítása