A bulvárlapok egymásra licitálva rémisztgetik a jó népet. Szerdán a Blikk asztrológusa fokozta a világvége hangulatot azzal, hogy a csillagokból nukleáris katasztrófákat, háborúkat és forradalmakat jósolt 2012-re, de így visszaolvasva lófasz volt ahhoz képest, amit a vasárnapi Borsnak sikerült összehoznia a Ha beüt a csőd, fél év alatt végünk című cikkével.
A lap Török Zoltán banki elemzőre hivatkozva azt írja, hogy amennyiben az EU és az IMF nem szánja meg kis hazánkat és beüt az államcsőd, akkor a következő fél évben ilyesmikre számíthatunk: elszabadulnak az üzemanyag és a többi importcikk árai, majd két-három hónapon belül elapadnak az állami tartalékok: először lefaragják a nyugdíjakat és a közszféra fizetéseit, majd nem lesz fűtés és világítás az állami intézményekben. Néhány héttel később bezárnak az iskolák és a kórházak, leáll a tömegközlekedés, megszűnik a közvilágítás. És most jön a legjobb: "ezután már csak egy hónap kell ahhoz, hogy teljes legyen a káosz: a tömegek ellepik az utcákat, dúlni kezd az erőszak, megkezdődnek a fosztogatások!".
Persze nem a bulvárlapoknak kell a legvisszafogottabbnak lenniük akkor, amikor a harmadik hitelminősítő intézet is bóvliba vágja az országot, de azért némi higgadtság talán elvárható lehetne tőlük még ilyenkor is. Már csak azért is, mert akárhogy is nézzük, a két bulvárlapból 50 ezernél is többet vesznek meg az emberek, mint a Népszabadságból, a Népszavából, a Magyar Nemzetből és a Magyar Hírlapból összesen.
Leadfoot 2012.01.08. 13:17:38
De ez csak egy bulvárlap szófosása. Baj, persze, de ennél sokkal nagyobb gáz, hogy olyan a helyzet és a közhangulat, hogy egy ilyen idióta szöveg megalapozottnak tűnhet a sok hülye számára.
kokog 2012.01.08. 13:24:09
pruitt igoe 2012.01.08. 13:25:27
Richiee 2012.01.08. 13:28:28
robert75 2012.01.08. 13:29:28
kormanyrud 2012.01.08. 13:32:02
Pont ez a baj sajnos...
A lakossag erkolcse es hozzaallasa..
Magyarorszag..
regapó 2012.01.08. 13:32:24
A recessziót éppen az adósság miatti túlzott elvonások gerjesztik, ez egy ördögi kör, amiből nincs kitörés csőd nélkül.
A csőd minél később következik be, annál kevesebb tartalékuk marad az embereknek.
A csődöt csak úgy lehetne elkerülni, hogy elengedik az adósság egy részét, de ezt nem fogják, éppen arról szól a csőd, hogy az ország fizetésképtelen, tehát leírják az adóssága finanszírozhatatlan részét.
regapó 2012.01.08. 13:35:17
A csőd következménye, hogy kénytelenek lesznek elengedni az adósság finanszírozhatatlan részét és gazdasági fellendülés jön. Inkább csődöt most, mint nyomorogni egy életen át a kapzsi befektetők miatt.
Spanish VVax 2012.01.08. 13:39:22
Spanish VVax 2012.01.08. 13:40:23
DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.01.08. 13:40:32
az argentin peldabol tanulva 2 lehetoseg van csod eseten, veszunk egy pisztolyt, vagy elhagyjuk az orszagot
homér 2012.01.08. 13:40:37
Psi Holo · http://psiholo.blogspot.com 2012.01.08. 13:41:01
bitangember 2012.01.08. 13:41:40
homér 2012.01.08. 13:42:35
Frage 2012.01.08. 13:44:09
DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.01.08. 13:47:00
Ejoy 2012.01.08. 13:48:34
lehet, hogy ez most a Bors-ban van leírva, de nagyon efelé megyünk...
fetyisob 2012.01.08. 13:49:55
homér 2012.01.08. 13:50:02
az adósság meg kezelhető, ha nem balfaszok állnak az ország élén.
Sliders 2012.01.08. 13:55:24
Feltételezem, hogy ez idáig azért nem lettek ezek csak leírva mert a T. szerkesztőket és bloggereket a fikázás ás anyázás illetve a főlapra minél keményebb és hangulatkeltőbb cikkek kirakása lefoglalta minden másodpercüket.
Mert ugye aki másokat fikáz az biztosan valamit jobban tud és meg is tudja indokolni azt. Epedezve várom a magyar válság megoldását. Persze kifejtve alátámasztva. Nem csak azt, hogy Orbánt leváltani meg szakmai kormányt mert ez elég üres közhely. Uraim tegyék meg a téteket. Én várom, meg szerintem sok ezer ember még :D
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.08. 13:55:53
panic_button 2012.01.08. 13:57:13
amúgy a sok kizsákmányoláson rinyáló hülyének: adj már kölcsön valakinek és nézd már meg mi történik ha nem fizet.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.08. 13:59:06
DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.01.08. 13:59:27
errol miert orban jut az eszembe, nem is ertem
panic_button 2012.01.08. 14:00:13
regapó 2012.01.08. 14:01:26
Aki reménykedik a "befektetőnek" nevezett ingyenélő uzsorásokban, az vegye elő a második osztályos matek könyvet és rajzolja fel grafikonra, hogy az államadósság kamatok hogyan húznak el a végtelenbe az ország gazdasági teljesítményétől recesszióban.
Akkor talán majd rájöttök, hogy nincs a világon olyan ország, amely valaha is elért volna olyan növekedési rátát ami ekkora arányú adósságot visszafizethetővé tett volna. A kamat az államkötvényen 7-8 %, a gazdasági növekedés meg -2%.
Argentína egy csőd után pár évvel virágzó ország lett mára, leszarja a külföldi befektetőket és gazdasági fejlődés van náluk.
Itthon az adósság mérete miatt, a csőd és az örök nyomor között választhattok kedves barátaim, részemről akkor jöjjön a csőd.
Igaz Magyar 2012.01.08. 14:06:21
Majdnem mint a hírtv.
Viszont nem képeznek vakcsoportot, nem magasztalják a vezér pozitív tulajdonságait, nem ismételgetnek rövid egyszerű üzeneteket.
Röviden: nem folytatnak aljas propagandát.
Szerintem inkább 10 bulvár mint egy MTI.
pruitt igoe 2012.01.08. 14:06:34
Sliders 2012.01.08. 14:07:10
Elvileg Izlandon valahogy szabályozták, hogy 2021-ig és csak a GDP bizonyos százalékát fizetik vissza. Szerintem sem lehet visszafizetni. Azzal hogy felveszünk az IMF-től még hitelt hát...
Igaz Magyar 2012.01.08. 14:10:13
A világ a mai napig nem látott orbánéktól semmilyen gazdasági programot!
Tény, hogy "vakon rohanunk a falnak", miközben a főnök épp kiszerelte a féket és kidobta a kormányt, hogy mindenki jól láthassa, az van amit ő akar és punktum.
gumicsonti 2012.01.08. 14:11:26
DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.01.08. 14:11:50
epeszu ember ezek kozul keptelen valasztani, 20 ev alatt sikeresen lenullaztak az orszagot , nincs felfele ut, az egyetlen jo dontes az orszag elhagyasa
Igaz Magyar 2012.01.08. 14:12:20
De "mi" azt is visszautasítjuk, inkább "végtörlesztünk".
árnyékra vetődök 2012.01.08. 14:15:54
Talán mert más volt a kormány és a miniszterelnök mentalitása...
regapó 2012.01.08. 14:16:36
Ha 2 almát termelsz naponta és 3-al tartozol naponta a kamatok miatt, akkor törleszthetsz az idők végezetéig mégis csak növekedik az adósságod...
Csődöt és az adósság leírását, "befektetők"-nek fityiszt!
regapó 2012.01.08. 14:17:33
Magáncsőd = az újkori rabszolgaság intézményének bevezetése.
Mashenka 2012.01.08. 14:19:36
Ha az igeneyesebb, muveltebb, sorok kozott olvasni tudo polgaroknak keszulne, akkor nem 50-100 forint lenne egy ilyen. Ennyit ugyanis meg egy segejen elo, tv2- es RTL-t nezes kozben farkat vakaro igenytelennek is megeri.
Sliders 2012.01.08. 14:20:39
Ez körülbelül olyan kicsiben, hogy amíg jó a barátság addig haverok vagyunk ha meg rosszra fordul a helyzet akkor meg sem ismerlek.
Valahogy nem jó ha baj van akkor menekülünk ha pedig Kánaán akkor kirakjuk a zászlót is. De ettől függetlenül sajnos már bennem is felmerült hogy el kell menni. Szeretnék élni. De kint hiába mindenki csak a "magyar"-ként kezelne másodhegedűsként. Hiába lennék akármilyen jó a munkámban. Ezt több már jóval régebben eltávozott magyarok is mesélték, hogy még 40 év után is csak a "magyarok" a kintiek szemében. Hiába akarja Európáét a média beállítani multi kultinak ha kint megbélyegeznek még ha nem is olyan látványosan. Illetve sajnos kint is romlik a helyzet. Nem könnyű sehol sem.
Netuddki. 2012.01.08. 14:20:53
Mindfield 2012.01.08. 14:21:28
Muhahahaha!
EMU 2012.01.08. 14:21:28
Mashenka 2012.01.08. 14:21:29
kivisziat 2012.01.08. 14:25:07
Sliders 2012.01.08. 14:28:35
Emlékszem rá, hogy régen volt még olyan lap jóval a mai internet színvonala előtt, mikor lehetett venni CAD és 3D szerkesztést oktató újságokat illetve ezen témák világából lehetett mazsolázni. Réteg lapok voltak ezek, de nagyon hasznosak voltak. Nagyon szerettem őket és elő is fizettem rájuk csak azért, hogy támogassam a megjelenésüket. De megszűntek. Voltak jobbnál jobb fotózással foglalkozó újságok is, azok is megszűntek szinte.
Viszont lett helyette rengeteg celeb magazin meg Blikk mutáció.
Németországban és más nyugat európai országban van ezekre a lapokra igény. Nálunk nincs. Egy újságos válaszolt arra a kérdésemre, hogy miért a pult eldugott zugából veszi elő a 3D-s újságot: A Szarra van igény ezért vannak ezek a lapok előtérbe téve.
mirikrantz 2012.01.08. 14:30:06
Annyiban igaza lehet, hogy nem kell talán az ördögöt a falra festeni, de azt nem állíthatjuk, hogy ez a jóslat totálisan elrugaszkodna a valóságtól.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.08. 14:30:19
sot itt mindenki buszkebb ra honnan jott, mint hogy valakit is erdekelne:)
DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.01.08. 14:34:00
aki meg igen annak minek ujsag? ott az internet ember
homér 2012.01.08. 14:38:54
Sliders 2012.01.08. 14:40:05
homér 2012.01.08. 14:40:06
dex.ion 2012.01.08. 14:40:17
ez a kedvenc verzióm arra, ha vki képtelen megtanulni egy nyelvet legalább társalgási szinten, h azt továbbfejlessze külföldi munka közben. tipikusan azok az ismerőseim szajkózzák ezt, akik már az érettségiért is keményen küzdöttek. a másik kedvenc kifogásom a mélymagyar hazaszeretet.
ember! senkit nem szúrsz hátba azzal, ha máshol szeretnél boldogulni. a nemzetet meg főleg ne rángassuk ide, ha az államon múlik, lazán hagy éhenhalni. miről beszélünk?
artismaffia 2012.01.08. 14:40:35
"Már csak azért is, mert akárhogy is nézzük, a két bulvárlapból 50 ezernél is többet vesznek meg az emberek, mint a Népszabadságból, a Népszavából, a Magyar Nemzetből és a Magyar Hírlapból összesen."
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.08. 14:41:04
de az amerikaiak hulyek
homér 2012.01.08. 14:41:32
tatamtatam 2012.01.08. 14:46:49
pat bateman 2012.01.08. 14:48:13
erőszak és fosztogatás pont azon réteg részéről lesz természetes, akiknél jó nagy százalékban megállapítható ezen szennylapok fogyasztása.
nem, nem érzem magam sznobnak, s nem ítélem el minden esetben azokat, akik ilyen "könnyed" bulvártémákra szomjaznak nap mint nap. engem csupán hidegen hagy az, hogy "Buga Jakab milyen állagút alkotott reggel abban a kis helyiségben"...
pistola 2012.01.08. 14:49:34
:((
regapó 2012.01.08. 14:53:06
Parajpuding 2012.01.08. 14:55:48
Lehet mutogatni, trollkodni, okoskodni, ez a tény. A felelősségrevonás sem maradhat el, amiért a nemzetet és Magyarországot ilyen helyzetbe hozták! Mindegyik nevét - kivétel nélkül - meg kell jegyezni!
regapó 2012.01.08. 14:57:06
hu.wikipedia.org/wiki/Argent%C3%ADna
Csődöt megélték, elküldték a befektetőket a francba, most jól élnek.
Mária 2012.01.08. 14:57:56
"Mondjuk, aki a mérvadó BORSostokány, BLIKKfang, HOTtentotta és társai papírlapokból szerzi a tudást, már az is jelez egy színvonalat"
Máshol is ugyanezt olvashatod, csak szofisztikáltabb formában.
regapó 2012.01.08. 14:58:25
Mária 2012.01.08. 15:00:01
"az ilyen lapokat szinte csak lefoliazva lehet kapni pult alol,"
Gondolom, nem a horoszkóp meg a bulvárelemzések miatt fóliázzák, hanem a csöcsök miatt :)
l.atti 2012.01.08. 15:00:06
Latszik te is jooool utanaolvastal a dolgoknak.
Dexter007 2012.01.08. 15:03:14
ELFOGADHATATLAN, H EGY VIRTUÁLIS JEL (PÉNZ) MIATT NYOMOROGJON AZ EGÉSZ VILÁG ÉS ZSAROLJÁK KI ERŐFORRÁSAINKAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
psiholo.blogspot.com/2012/01/visszafizethetetlen-adossagfegyver.html#comment-form
Mária 2012.01.08. 15:07:10
"Majd igen jó lesz az utolsó kiló kristálycukorért harcolnod a lángoló teszkóban."
Annál csak a saját otthonodat lesz jobb védeni, ha úgy tudják rólad a környéken, hogy jól ment a sorod és bespájzoltál.
Milyen szerencse, hogy az új alkotmány megengedi hogy bármi áron, akár fegyverrel is, tekintet nélkül a sérelmedre elkövetett cselekmény mértékére, megvédhesd az otthonod.
Ezek az alkotmányozós fiúk csak nem jóelőre sejtettek valamit az államcsődről, a lesöpört bankszámlákról, az üres élelmiszerboltokról meg a fosztogatásokról, hogy ezt beleírták?
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.01.08. 15:07:42
Nos, Magyarországnak volt már ennél GDP-arányosan jóval magasabb adóssága is (90,7%-on álltunk 1993-ban), és úgy 1995-től 2001-ig sikerült jelentősen csökkenteni. Tehát vissza lehet fizetni ennyi adósságot, mindössze értelmesen kell gazdálkodni hozzá.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.08. 15:10:53
meg valami faszat vero japan
...
kambodia 2012.01.08. 15:11:03
72 és 89 között felvettünk egy milliárt dollárt..
15 milliárdot visszafizettünk...
azota felvettünk 22 miilliárd dollárt...150 et vissza fizettünk..de még mindig 130 milliárd plussz kamatok amivel tartozunk
akkor most ha ez igaz..akkor kinek tartozunk mi,mennyivel és miért??
ß®ª 2012.01.08. 15:12:32
Csak Magyarországon is több befektetési alapot találsz, amely Argentínában (nem csak cégekben) fialtatja a pénzt. Némelyik az elmúlt években nem is rossz hozamokkal.
Mária 2012.01.08. 15:13:58
"Feltételezem, hogy ez idáig azért nem lettek ezek csak leírva mert a T. szerkesztőket és bloggereket a fikázás ás anyázás illetve a főlapra minél keményebb és hangulatkeltőbb cikkek kirakása lefoglalta minden másodpercüket."
Esetleg azért, mert ez az ország az adófizetők pénzén jópár embert tart el, akik komoly fizetést húznak azért, hogy HELYES döntéseket hozzanak, és ne a szerkesztőknek meg a bloggereknek kelljen megírniuk a tutit.
Dexter007 2012.01.08. 15:15:17
Nyakunkon az erőforrás-válság is, 0 esélyt adva BÁRMIFÉLE kilábalásra...
.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.01.08. 15:16:45
lol. te is a matolcsy-bogár féle sámánközgazdaságtant tanultad?
a pénzt felvesszük, de vissza már nem fizetjük. világos!
és azt mondtad, hogy a csőd jó, mert utána kibaszott nagy növekedés lesz. heh. akkor az egsz vilgának csődöt kéne jelenteni, senkinek semmit nem visszafizetni. van is benne ráció, mert a kőkorszakból újra eljutni a rézkorszakig az valóban hatalmas növekedés.
de van egy jó hírem.
te se leszel már hülyébb :)
finom szaftos oldalas 2012.01.08. 15:17:52
Amikor lett megtakarításom, akkor azt olyasmibe fektettem, ami hasznot hajtott, vagy kiadást spóroltam meg általa... Ezt egészen 30 éves koromig kellett csinálnom, nagyjából akkor volt az első olyan, hogy úgy tettem valamibe pénzt, hogy az nem hozott hasznot, csak hobbiból akartam egy olyat. Így kellene működni nemzetgazdasági szinten is, aztán annyi.
regapó 2012.01.08. 15:18:06
Másik tévedése, hogy mszp-sként mindenkit fideszesnek nézel.
Mária 2012.01.08. 15:19:04
"meg valami faszat vero japan"
A maszturbáló-világbajnokság győztesére gondolsz?
De lehet, hogy nem VB volt, hanem Guinness-rekord, pontosan nem tudom, csak azt, hogy a japán győzött :)
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.01.08. 15:19:23
@regapó: Nem vagyunk olyan létfontosságú terület, hogy kiráncigáljanak bennünket, főleg az orbáni attitűdöt látva. Másrészt meg jah, ha lezúgunk a középkorig, valóban jöhet utána a töretlen fejlődés, de én nem szeretnék 30-40 évre lemaradni Európától.
regapó 2012.01.08. 15:19:25
mim 2012.01.08. 15:21:34
en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Argentina
Itt a lényeg:
"by 2002, Argentina had defaulted on its debt, its GDP had shrunk, unemployment reached 25% and the peso had depreciated 70% after being devalued and floated.[2] Argentine debt restructuring offers in 2005 and 2010 resumed payments on the majority of its almost $100 billion in defaulted bonds from 2001"
Vagyis 3 évig krízis (2002-2005). 2005-ben adóság újrastruktúrálás. 2010-től a 2001-es adósságok törlesztésének folytatása (ugye tudod, hogy az átstruktúrálás nem elengedés?) A 3 éves időszak alatt 25% lett a munkanélküliség átlagban és 70%-ot inflálódott a Peso.
9-10 év szenvedés minimum. Egy olyan országban ahol nagy a nyersanyag tartalék és vilgszintű búza exportőr.
regapó 2012.01.08. 15:22:05
Most majd jön a csőd, mert mindenképpen finanszírozhatatlan.
kokog 2012.01.08. 15:22:06
A narancs és a banán nem létkérdés. A pepsikóla sem. A hiányukat meg lehet szokni. (Öreganyáink is megvoltak nélkülük.) A nagyobb baj az, ha az alapvető élelmiszereket sem lennénk képesek megtermelni az államcsőd után. Ez viszont jelenleg még nem demográfiai kérdés, hanem akarat kérdése.
zia77 2012.01.08. 15:25:11
totyatotya 2012.01.08. 15:25:25
regapó 2012.01.08. 15:26:32
Elárulok egy nagy titkot, nem tudsz annyit dolgozni soha a büdös életben, hogy ez az "adósság" csökkenjen.
kokog 2012.01.08. 15:26:49
Ebben tehát igazad van. A magyar átlagember még mindig sokkal jobb életszínvonalon él, mint amit az ország termelékenysége engedélyezne. Ha nincsenek hitelek, mert mondjuk becsődöl az ország, akkor jelentősen csökkenni fog az életszínvonal. A blikk cikke egy a társadalom által erre adott lehetséges választ mutat be. De ez a válasz nem törvényszerű minden társadalomra. Kérdés az, a miénk mit fog tenni. Rajtunk múlik :-)
Mária 2012.01.08. 15:27:30
"Ha 2 almát termelsz naponta és 3-al tartozol naponta a kamatok miatt"
A megoldás, hogy nem két almát termelsz naponta, hanem hármat.
Persze ehhez az kell, hogy a pénzedből földet meg facsemetét vásárolj, kapálóembereket meg almaszedőket fizess, és ne szórd szét stadionokra, dísz-őrezredekre meg lézerjanikra.
dex.ion 2012.01.08. 15:28:03
regapó 2012.01.08. 15:29:03
tükörfúró 2012.01.08. 15:31:33
Ráébred mennyire nincsen önálló gazdaság, mekkroa a redisztribúció, még ami látszólag nem "állami" annak is mekkora része lóg állami és nyugati csöcsön, PPP, támogatás, kompenzáció, újabb hitelek, stb nélkül egy hónapot nem él túl.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.08. 15:33:10
en is kinyitom a bliket, mert ingyen van
az ES mar jovo hettol fizetos hehe
a masik megoldas, hogy ha 2 almat termelsz es harommal tartozol akkor csak egy felet eszel meg
regapó 2012.01.08. 15:33:29
seahawks 2012.01.08. 15:33:31
államcsőd esetén ez lesz.
tükörfúró 2012.01.08. 15:34:10
Nem képes leirni a magyar adósságokat a nyugati gazdaság, márpedig ha itt napok alatt szétrohad minden, az ingatlanok és ingóságok, befektetések gyakorlatilag teljesen elértéktelenednek, avval az adósságszolgálatnak annyi, az európai gazdaságot pedig akkora érvágás érné, sorban megzuhanna dominószerűen minden, a sógoroktól és bankjaiktól kiindulva.
DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.01.08. 15:35:08
sonance · http://www.sonance.hu 2012.01.08. 15:36:38
pimpusek 2012.01.08. 15:37:09
Lajosforras 2012.01.08. 15:40:44
argentína köszöni szépen,egész jól elvan befektetők nélkül is...:)
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.01.08. 15:41:44
Pl. egy kicsit meg kéne ezt ritkítani: http://akadalymentes.kormany.hu/download/7/e8/50000/NGM%20szervezeti%20ágrajz.jpg
És máris lenne pénz. Ennyi ingyenélőt egy minisztériumban.
dex.ion 2012.01.08. 15:42:44
ez sajnos nem kivitelezhető. a mezgazd sztem megoldható, h ellássa a teljes országot, de honnan lenne pl nehéziparunk? vagy kőolajunk?
a pénzügyi függetlenedés kitől értendő? mondjunk kerüljünk ki az eu-ból is, ennyire drasztikusan? kiknek adnánk el utána az exportra termelt agrártermékeket? (mert hát utána nyilván olyan vámot basznának ránk, mint eu-n kívüli országra, h nem érné meg)
Lajosforras 2012.01.08. 15:43:37
regapó 2012.01.08. 15:44:39
Görögország is csődbe ment és elengedték az adósságai egy részét.
A Lengyeleknek is elengedték az adósságuk egy részét.
Csőd során az adósság finanszírozhatatlan részét írják le. Eszük ágában sincs a befektetőknek lehetetlen helyzetbe hozni az országot, hiszen akkor az egész pénzt buknák, így meg csak azt a részét amit amúgy se tudnánk kifizetni.
Turboanyu 2012.01.08. 15:53:42
Szerintem a tetvek és egyéb gerinctelenek már régóta a parlamentben ülnek.
regapó 2012.01.08. 15:56:37
Egy megállapodás annyit jelentene, hogy az IMF ismét elkér a dolgozók fizetéséből 15-20 %-ot, a kormány meg odaadja.
fvipera 2012.01.08. 15:59:21
Dr.Bio74 2012.01.08. 16:04:57
Van rovarirtóm, akkor kell megszórni őket amikor mind együtt van.
Az államcsődnek lehetnek jó eredményei is, de addig nagyon sokat kell szopni mindenkinek, és abban meg lehet próbálni cáfolni, hogy amennyire én ismerem nem egy laza, na akkor most bekaphatják a befektetők, mert én de vagány szabad csávó vagyok hangulat volt a jellemző, és azt is lehet cáfolni, hogy egyes csoportok akik elszenvedték a csőd következményeit a mai napig nem keveredtek ki belőle.
Aki a csődért kiállt, az legalább az a szint, mint ujjongani az IMF -nek.
homér 2012.01.08. 16:08:08
homér 2012.01.08. 16:14:35
tudod egyáltalán, hogy mit hozna a csőd? kicsit segítek: a te jövőbeli, mondjuk 15-20 évnyi jövedelmednek a vásárlóereje durván feleződne. felfogtad? ne azt nézd, hogy mi volt a múltban, nézd a jövőt. te, balfasz, te fizeted meg a csődöt. mert felejtsd el, hogy a következő 10 évben majd ugyanannyit költhetsz, mint eddig költöttél. töredékét fogod keresni, vásárlóértékben nézve. és ez így lesz 15-20 évig.
vagy... vagy orbán leül, és megállapodik a hitelek megújításáról. ez esetben 15-20 éve altt le lehet úgy dolgozni a hiteleket, hogy a fizetésed vásárlóértéke még nő is.
akkor mi a jobb? csőd? hülye balf@szok vagytok, magatok alatt vágjátok a fát, de még csak fel se fogjátok.
Dr.Bio74 2012.01.08. 16:19:01
Nos, röviden, tömören és kissé vulgárisan, de jól megfogalmazva. (persze a számértékek bizonyosan változhatnak mértékükben ).
homér 2012.01.08. 16:21:50
te, mint magánszemély általában nem arra költöd a pénzed, hogy annak következményeként álljon elő a jövedelmed. mi lenne, ha csak úgy tudnál jövedelmet termelni, ha előtte, sok-sok évvel előtte hatalmas kiadásokba kell verd magad. na ez megy állami szinten. nem hülyék azok, hidd el. csak meg kell találni a kényes egyensúlyt. és nem beszólni a hitelezőknek. te se kurvázod le a főnököd feleségét nap mint nap, és utána meg tartod a kezed a fizetésedért.
LuciFerko 2012.01.08. 16:27:10
www.youtube.com/watch?v=rH6_i8zuffs&feature=related
Dokumentumfilm Argentína összeomlásáról. Sajnos angol, de aki vágja mindenképpen nézze meg!
szabó tónió 2012.01.08. 16:32:12
világoszöld 2012.01.08. 16:33:11
flippant 2012.01.08. 16:37:08
És ha csőd? Nézzétek a jó oldalát is:
tudatbazis.hu/izland-az-elhallgatott-polgari-demokracia-gyozelme
A háttérhatalomnak nem érdeke Hazánk bedöntése (ami nem is olyan egyszerű - a görögökkel már vagy 2 éve kísérleteznek), hiszen jobb egy tejet adó tehén mint egy döglött..
regapó 2012.01.08. 16:38:28
A csőd nem kérdés, csak az időpont, és minél később jön, annál kevesebb tartalékuk marad az embereknek.
A csőd során megszűnik a finanszírozhatatlan adósság, ami a csődöt okozza, ennyi.
Ringlósztár 2012.01.08. 16:39:17
regapó 2012.01.08. 16:39:33
DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.01.08. 16:39:41
belga6 2012.01.08. 16:42:10
Azt viszont nem értem, hogy az index ezen miért akad ki. Hetek óta rémisztget a portál, nyomják a negatív híreket, a blogketrecben meg megy a fröcsögés. Ez majdnem ugyanolyan, mint amikor a bulvárt fikázzák ezen a felületen, miközben a Velvet a legmocskosabb bulvár média ma Magyarországon.
epeficam 2012.01.08. 16:44:19
Kerek négyszög 2012.01.08. 16:45:35
szabó tónió 2012.01.08. 16:45:57
Kerek négyszög 2012.01.08. 16:47:21
Kerek négyszög 2012.01.08. 16:49:20
Már hogy szűnne meg? Ki mondana le a pénzéről csak úgy?
regapó 2012.01.08. 16:54:40
regapó 2012.01.08. 16:56:51
flippant 2012.01.08. 16:57:59
regapó 2012.01.08. 16:58:27
mim 2012.01.08. 17:00:01
Kerek négyszög 2012.01.08. 17:00:51
Az meg mit jelent hogy a pénzét már párszor visszakapta? Ha egy befektetési alap a kisemberek pénzét forgatva államkötvényt vásárolt, akkor mit kapott vissza? A magyar állampapírokat nem egy valaki vásárolja, hanem többezer társaság és magánszemély.
Egy ilyen esemény olyan nemzetközi szankciókat okozna, amibe még belegondolni is rossz.
JT_Biopower 2012.01.08. 17:03:08
Kérdem én, ha mégsem lesz megállapodás, akkor miként fogja magát fenntartani az ország? Természetesen megszorításokkal.
Az eredmény ugyanaz, csak az első verziónál másra lehet kenni.
homér 2012.01.08. 17:03:20
azaz 5-10 évre vissza kell fogják magukat a kormányok, félre kell dobni a populizmust. mert szép meg jó azt mutatni a választók felé, hogy mi milyen ászok voltuk, mert mennyivel nőtt a gazdaság, csak amit elhallgatunk: közben megint csak hitelből ment az egész. a hiteleket le lehet építeni, de akkor nem fog olyan mértékben nőni a gazdaság. KEZDETEKBEN!!! azaz az a politikai erő jár szarul, aki a döntést meghozta, és végigvitte. mert ahogy csökken az adósság, úgy kell egyre kevesebb forrást kivonni a gazdaságból, azaz bent hagyni a növekedés érdekében. a csehek pl. ezért húztak el tőlünk. lehet hitelből élni, de akkor azt ne élésnek nevezném, hanem felélésnek. a jövő felélésének.
a csőd nem alternatíva. egy háború pusztításával ér fel. a csőd után az álom szlovákia utolérése lesz, de 50 évre ez lesz az álmunk, rettentően le fogunk szakadni a régiótól.
regapó 2012.01.08. 17:06:37
Ha nem tudja az állam kifizetni, akkor írják le veszteségként.
Nem a nép dolga piramisjátékok cehjét fizetni.
pupumpa 2012.01.08. 17:07:10
"Már 21 éve fosztogatnak bennünket a megélhetési politikusok... "
Persze! Pont 21 éve kezdődött minden! És előtte 40 évig mi volt?!
homér 2012.01.08. 17:07:19
egyébként ez nem matek, hanem közgazdaságtan. kicsit hatásosabban tudnál hülyeségeket írni, ha legalább a témát eltalálod.
Dr.Bio74 2012.01.08. 17:07:53
Szerintem ne erőlködj, nincs értelme.
Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2012.01.08. 17:08:49
Csak aztán az antiszemita swejci jegybank kitalálta a fix fran'-ojró árfolyamot:
"Currency markets have seen massive volatility this morning after the Swiss National Bank decision to fix the Swiss franc to the euro.."
Noshát drága feleim, ha a hegy nem megy Mehemedhez ugye...akkor a Forint-ojró árfolyamot kell igen gyorsan felverni, ami gyönyörűen húzza majd a Forint-fran' árfolyamot is, kötött fran'-ojró árfolyam ide vagy oda, ergo a swejcifran' hiteles balekok és velük együtt a madzseri álam gyönyörűen realizálja az elvárt extraprofitot a hitelező ojrópai "nagybankok" felé.
De egyébként nem értek hozzá, a wikipédiában olvastam csak.
panic_button 2012.01.08. 17:09:19
Dr.Bio74 2012.01.08. 17:12:20
170Ft/CHF
Dr.Bio74 2012.01.08. 17:14:58
homér 2012.01.08. 17:16:19
homér 2012.01.08. 17:18:45
pelikán* 2012.01.08. 17:19:30
Ha nekem annyi pénzem lenne, ahányan éhséglázadásokat és a magyar intézmények elleni összehangolt támadássorozatot jósoltak 2006-2008 környékén a "tetőző","egekbe szökő", "soha nem látott" elégedetlenség miatt, akkor biztos fél BAZ megyének előfizetnék az igényes Blikkre és/vagy Borsra. Ezek a fasszopók rosszabbul működnek, mint a Hírstartos címadás, a kibelezett anyjukat is címlapra tennék, ha azzal kettővel több olvasóhoz jutnának.
Mária 2012.01.08. 17:20:05
"Csak kettőt tudsz termelni, mert ennyire van erőforrásod, és eszközeid."
NEM csak ennyire van erőforrásod.
A szükséges erőforrás a rendelkezésedre áll, csak pazarlóan gazdálkodsz vele.
regapó 2012.01.08. 17:20:34
regapó 2012.01.08. 17:22:32
Mondja a külföld a magyar minimálbérre.
ftxpmj 2012.01.08. 17:24:39
panic_button 2012.01.08. 17:25:29
PiBá 2012.01.08. 17:25:40
túlzó mondatok,
mindenkit csak az üzlet csábít.
A sok szó mindent eltakar
és senkit sem zavar,
hogy tévedése mit indít el.
Mert őt erről nem kérdezik,
már régen eltűnik,
mikor én még mindig küzdök ezzel. "
© Caramel
eric · http://vastagbor.blog.hu 2012.01.08. 17:28:48
Nomante 2.0 2012.01.08. 17:29:48
Dr.Bio74 2012.01.08. 17:34:22
Nem hát, minek is?
Bocsánat, de te valamit keversz, de nagyon. Az állam amennyiben gyorsítani akar folyamatokon és ehhez pénzre van szüksége nyugodtan nyúlhat a befektetők pénzéhez, amit ők nem a két szép szemünkért adnak, hanem hitelre. A felvett pénz kapcsán ki kell számolni annak törleszthetőségét, fenntarthatóságát, egyáltalán létjogosultságát. A hitelekről már beszélt nálamnál nagyobb magyar is, anno. A hitel nem jelentheti alapját egy állam életének, de elengedhetetlen része. Az egyensúly el lett rontva oké, de ezért a külföldi befektetőket okolni? Biztosan ők erőltették azon államkötvények kibocsájtását, melyekből nem lett teljesítmény növekmény semmi csak a boldog lét.
regapó 2012.01.08. 17:39:16
Egy állam gazdaságának a teljesítőképessége teszi a pénz mögé az értéket, ezért is kell a lakosságnak megszakadni miközben a semmiből keletkező kamatok mögé valós értéket hoz létre a munkájával.
regapó 2012.01.08. 17:40:43
Befektető hoz 100-at és visz 120-at, 20-at bukunk rajta. Ezért is van az ország a csőd szélén, az ingyenélő külföldi és hazai spekulánsok 20 éven keresztül feltétel nélküli kiszolgálása miatt.
Mária 2012.01.08. 17:44:58
"mindenki közgazdász ebben az országban?"
Nem, aki még a közgáz alapjaihoz se ért, az már régen beállt politikusnak.
fidesz friend 2012.01.08. 17:45:13
ÉS TESSÉK MONDANI, AZOKRA AZ OTROMBA CSALÁDTÁMOGATÁSOKRA SOSE KERÜLT MAJD SOR??? AZOKAT MÉG AKKOR IS TÖRETLENÜL FIZETIK, AMIKOR MÁR NEM JÁR A VILLAMOS??? MIÉRT MINDIG CSAK A NYUGDÍJ A PÉLDA, AMIKOR AZ ADÓZTATÁS A CSALÁDTÁMOGATÁSOK MIATT OLYAN ÓRIÁSI???
homér 2012.01.08. 17:48:16
na, ezért kell a hitel, és így fejlődik a gazdaság.
a gond akkor van, ha a hitelt azért veszed fel, hogy a haveroknak megtömd a zsebét.
homér 2012.01.08. 17:49:41
Dr.Bio74 2012.01.08. 17:50:56
Mondom hogy valahol lemaradtál.
- A pénz és a fedezet, ez most kár ide keverni.Egyszerűsítek: adórendszer átalakítása - lyuk a büdzsén - külső forrásból kiegyenlítek, mert hiszem, hogy a változás hosszabb távon kitermeli a bevont forrást, ha nem akkor szoptam, vagy nyugdíjrendszer átalakítása, szintén külső forrásból, hogy 20 év múlva élvezhesse a büdzsé a hatását, persze nem elkúró a félretett javakat, mert akkor ugrott a hitel is, meg a tartalék is.
Másrészről a befektető hoz 100 at és visz 120 -at, ebben önmagában semmi rossz nincs, mert csak akkor bukunk rajta 20 -at ha annak a 100 -nak értékét nem látjuk, vagy a 100 segítségével rővid vagy hosszú távon nem csinálunk 150 -et 200-at.
regapó 2012.01.08. 17:53:16
Dr.Bio74 2012.01.08. 17:55:20
Bocs benéztelek, ne haragudj, hogy zavartalak.
Elnézést kérek a többiektől is, hogy szabályt szegtem.
homér 2012.01.08. 18:00:16
regapó 2012.01.08. 18:07:35
"Az Európai Bizottság az EK-Szerződés állami támogatási szabályai alapján 29,7 milliárd HUF (111,5 millió EUR) támogatást engedélyezett, amelyet a magyar hatóságok a Daimler AG tulajdonában lévő Mercedes-Benz Hungary-nak kívánnak nyújtani egy új autógyártó üzem létrehozásához a dél-alföldi régióban."
www.royalmagazin.hu/gazdasag-baz/gazdasag-borsod-abauj-zemplen-megye/666-a-bizottsag-1115-millio-euro-tamogatast-hagyott-jova-a-mercedes-benz-kecskemeti-beruhazasahoz
A magyar állam pedig az ott dolgozó 2500 ember 100 évi minimálbérét előre odaadta nekik támogatásként közpénzből:
kecskemeten.hu/beszamolo/22-milliardos-tamogatast-kap-kecskemeti-mercedes
Úgyhogy ezzel meg is mutattad, hogy a befektetők csak kifelé viszik innen a pénzt, valamint csúnyán beégtél.
Démonmac1 2012.01.08. 18:09:46
A fal adja a másikat.
"A közgazdaság sose volt tudomány, csak az elit létrehozta szabályrendszer a javak lenyúlására.
Nem
A közgazdaság az amit kötelezően kellene tanulni, akár általános iskolában is, hogy az emberek vágják valamennyire miről van szó.
Dr.Bio74 2012.01.08. 18:10:20
Ne etesd ...
a halál kamionja mindenkit elgázol 2012.01.08. 18:15:00
lámpavasra akasztásuk helyett viszont hagytuk őket hogy elfoglaljanak fontos közéleti és gazdasági pozíciókat.
az összes felelőst fel kell kutatni kivégezni és az adósságként számonkért összegek eredetét és végcélját felderíteni, majd odalökni az IMF/EU elé egy tartozom neked cetlivel.
ez a demokráciára oly kényes társaság már két állam demokratikusan választott kormányát eltüntette és a pénzvilág érdekeit képviselő ún. szakmai kormány ültettett a helyükbe.
Démonmac1 2012.01.08. 18:16:06
és A Mercedes-Benz Hungary saját tőkéjéből és bankkölcsönökből finanszírozza a projektet.
Ha lehet választani, akkor inkább itt építsenek fel valamit, és fejlődjön a régió,(kapjanak az emberek munkabért) mintsem, hogy valamelyik szomszédos országba menjenek.
Emellé az is hozzátartozik, hogy egy ilyen nagy gyár környékén felélénkül a kereskedelem, annak a rengeteg embernek utaznia, és ennie is kell, infrastruktúra satöbbi.
Dicséretes, hogy mindent megtesz az állam az ilyenért.
Kerek négyszög 2012.01.08. 18:17:29
De szép náci propagandaszöveg. Azért ne reméld, hogy itt mindenki beszopja a sötét történelemből feltámasztott baromságokat!
Kerek négyszög 2012.01.08. 18:19:46
JT_Biopower 2012.01.08. 18:19:57
Démonmac1 2012.01.08. 18:21:40
Hogy függ össze ez a kettő?:)
Magyarországnak nincs vásáróereje, se szervezettsége, se normális termelése (akkor se ha lehetőség nyílik rá, mindig nemjó valami)képtelenek például határidőket tartani.
A kivégzés meg csak a hozzád hasonló vérgőzös elképzelésű egyedeket elégíti, ki, és nem megoldás. Márcsak azért sem mert a kivégezdősdivel vissza lehet élni, akármikor hozok 10 tanut, téged meg kivégeznek.
Ártatlanul (bár...:)
RuinDone · http://newworldchaos.blog.hu 2012.01.08. 18:23:23
itt bizony ez lesz emberek ha nem csinálunk valamit nagyon gyorsan
és még orbánozni se nagyon lehet a témában mert a világ tart erre nem csak mi
nagyfateromnak aranylánc meg csípőfogó volt a pénztárcája 46ban, nincs új a nap alatt
homér 2012.01.08. 18:26:25
ezt vette meg az állam bagóért.
az audi hasonló mértékű fejlesztést végez a következő években, ami hasonló adóbevételeket jelent.
Flandera János 2012.01.08. 18:27:20
homér 2012.01.08. 18:31:04
Flandera János 2012.01.08. 18:37:14
homér 2012.01.08. 18:38:54
homér 2012.01.08. 18:40:02
bucbuc 2012.01.08. 18:47:57
Könnyebben elfogadják a nyugdíjbefagyasztást ha e másik alternatíva közül kell választani.
bucbuc 2012.01.08. 18:48:31
regapó 2012.01.08. 18:53:36
regapó 2012.01.08. 18:54:54
Flandera János 2012.01.08. 18:55:30
regapó 2012.01.08. 18:55:42
regapó 2012.01.08. 18:57:16
regapó 2012.01.08. 18:58:51
regapó 2012.01.08. 19:00:01
Flandera János 2012.01.08. 19:01:10
regapó 2012.01.08. 19:05:20
Az autógyárakkal példálózók megint beégtek:
"Százszázalékos adómentességet élvez a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény alapján a Magyar Suzuki Zrt - derül ki a cég eredményeiből. Így az Audihoz hasonlóan (lásd: Győri Audi: 160 milliárdos nyereség, nulla társasági adó) a japán gyártó sem fizetett be egy fillér adót sem 4,6 millió eurós (mintegy 1,2 milliárd forintos) nyeresége után. Az eredményekből az is kiderül, csak sztereotípia, hogy itthon fogy a Suzuki: az exportárbevétel tízszer annyi volt, mint a magyar piac értékesítése 2010-ben. "
www.mfor.hu/cikkek/Jo_magyar_autogyarnak_lenni__a_Suzuki_sem_fizet_tarsasagi_adot.html
Dr.Bio74 2012.01.08. 19:09:13
Ha azt veszem, hogy az egész mezőgazdaságot annak minden pozitív és negatív egyvelegével vesszük, azaz a mezőgazdaságnak az egységnyi befektetés mellett kitermelt hasznát akkor még igaz is lehet.
A mezőgazdaság szerintem is stratégiai fontosságát nem hinném, hogy ilyen alapon lehetne hasonlítani egy topgyár aktuális hatásával.
rókafogta 2012.01.08. 19:43:52
kokog 2012.01.08. 19:54:21
Magyarország mai legnagyobb baja szerintem az, hogy a lakosai elszoktak a mezőgazdasági termeléstől. Majd vissza kell szokni. Nagyjából mindenkinek.
Kard 2012.01.08. 20:01:22
Magyarországnak nincsenek erőforrásai, szinte semmi. Ha bezárkózik akkor az lesz vele mint Észak-Koreával. Ez a legnagyobb baja az Orbánnak is, hogy nem bír 1 lépéssel tovább gondolni a dolgokat.
kvp 2012.01.08. 20:01:31
rókafogta 2012.01.08. 20:02:44
Alegjobbatneked 2012.01.08. 20:16:13
Itt mindenki a befektetőkről áradozik. Belegondoltatok azok az imádott befektetők mit tettek az országgal? A multik nem fizetnek adót! Igaz lehet azt mondani, munkahelyeket teremtenek. De ha nem lennének ők itt akkor a helyi vállalkozók adnák ugyan azt a munkahelyet. Igaz az Audi, Merci nem lenne, de nézzétek meg, nincs cukorgyárunk. Az energia, távközlés külföldi kézben van, ugyan az a cég mennyiért adja a szolgáltatását Németeknél és nálunk? Miért olcsóbb ugyan az a termék ott, mint nálunk, és még a minőség sem ugyan az csak a címke? Ahhoz, hogy változás legyen az életünkbe, valamit változtatni kell, hiába erőlködünk, a 2+3=5 ameddig valamelyik tényezőn nem változtatunk, az eredmény ugyan az fog lenni.
Alegjobbatneked 2012.01.08. 20:27:45
Azoknak akik becsmérlik a másik hozzászólót, Biztos mindenki hülye aki másként gondolkodik mint Ő? Én mindenki véleményét tiszteletbe tartom, ez nem azt jelenti, hogy el is fogadom. Szerintem egyik ember sem több a másiknál csak azt hiszi.
Void Bunkoid 2012.01.08. 20:40:10
Ha kérdőíveznél egy kört az országban a 16-22 évesek között, hogy mik akarnak lenni, ha nagyok lesznek, megdöbbennél, hogy még kicsi kisvárosok szakiskoláiban SEM fogsz olyan fiatalt találni, akinek az lenne a vágyálma, hogy mondjuk cukorrépát válogasson és minősítsen egy cukorgyárban - nem, ő irodában akar dolgozni egy multinál. Vidéki kisvárosban lakó fiatal még azt is hozzáteszi a mondathoz hogy "Pesten". Vagy ami még rosszabb, deliberáltan-célzottan állami finanszírozáson le akar tudni valami kamufos diplomát, aztán kimenni pizzát kihordani Liverpoolba vagy Amszterdamba.
A ronda komcsik legalább nyomattak annyi propagandát az agrárszektornak, hogy persze, akkor sem mindenkinek az agronómusi vagy netán cukorgyári melós pálya volt az álom, de legalább néhány embernek igen. Most semmi úgymond marketingje nincs az agráriumnak, nincs respektje traktorosnak, kombájnosnak, mittoménminek lenni, mert az gumicsizmás paraszt és nem járkál trendi zakóban meg bűrmappával a hóna alatt délelőtt tízre dolgozni, hanem felkel már hajnal négykor és koszos meg olaj- és (mű)trágyaszagú.
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.08. 20:44:10
Az autógyártás szerepe az argentin gazdaságban
66.7.198.57/~chilegaz/?p=218
Aztán:
kitekinto.hu/latin-amerika/2011/02/07/argentin_gazdasag_marad_az_adossag/
Van még valami mondani valód?
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.08. 20:45:24
Bazmeg. szerinted az MNB kinek a kezében van?
Hülye aki elolvassa! 2012.01.08. 20:45:49
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2012.01.08. 20:48:23
Alegjobbatneked 2012.01.08. 20:50:21
Egyetértek veled. A kiútnak egyetlen lehetősége a radikális (semmi politikai visszacsengést sem gondoltam ehhez a szóhoz társítani) változás. Ebbe bele tartozik az agymosás és elbutítás megállítása, visszafordítása. Addig nem lesz itt változás (30 éve azt mondják most egy kicsit nehezebb lesz és utána jön a kánaán), ameddig nem lesz egy az ország iránt elkötelezett, tökös vezető aki ezt meglépi. A pillanatnyi politikai felhozatalban még a szikrája sem látszik ilyen vezetőnek.
szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.01.08. 20:54:18
Alegjobbatneked 2012.01.08. 20:58:54
Ajánlom nézd meg ezt a filmet:
video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056
Ha te másként látod a világot szívesen meghallgatom a véleményed.
Az tudtad, hogy a reformkor azzal indul, hogy Széchenyi nem kapott hitelt?
A 48-as szabadságharc egyik pontja a Nemzeti Bank. Magyarországnak a reformkorban nem volt önálló jegybankja, amely a pénzügyeket szabályozta és felügyelte. A Habsburg Birodalom részeként a monetáris feladatokat az 1816-ban alapított Osztrák Nemzeti Bank látta el. A forradalom után a magyar kormány a Pesten székelő Magyar Kereskedelmi Bankot ruházta fel jegybanki szereppel, a szabadságharc leverését követően azonban elakadt a kezdeményezés. Az első magyar jegybank csak 1924-ben alakult meg.
szgy 2012.01.08. 21:07:20
de hogy is volt az? ha jól tudom a termelők csillagászati cukorrépaárakkal zsarolták a cukorgyárakat azok meg kénytelenek voltak bezárni mert úgy kevesebbet buktak mintha megvették volna a méregdrága répát.
(mellékesen ez a cukorgyárazás már majdnem annyira agyoncsépelt mint a zelmúltnyócévezés.)
seahawks 2012.01.08. 21:17:53
az pedig, hogy mi lesz egy esetleges államcsőd esetén, azt nagyon is reálisan látják. görögországban is ez történt, ha hiszitek, ha nem.
RuinDone · http://newworldchaos.blog.hu 2012.01.08. 21:22:56
Egy nagyon egyszerű módszer van annak a eldöntésére mennyire kell fosnunk. Rajzoljunk egy keresztet és írjuk föl az egyik tengelyre esély a bekövetkezésére kicsi, nagy. A másik tengelyre pedig hatása az életemre kicsi, nagy. Ezzel kaptunk 4 rublikát irogassuk be ezekbe azokat az eseményeket amikkel itt riogatnak az emberek vagy csak nekünk magunk miatt fontos. Ha valamire kicsi az esély és a hatása is kicsi ignoráljuk. Ha valamire nagy az esély de kis hatással van az életünkre vagy kicsi rá az esély de nagy hatással van azokra magunknak kell kitalálnunk megérik-e a rászánt energiát. Deviszont amire nagy az esély és nagy hatással van életünkre azzal azonnal és munkát nem kímélve kell foglalkoznunk.
Kolb Ace 2 2012.01.08. 21:36:45
Mégis kivel kéne összefogni, összezárni? Azokkal a hazaáruló kommunista elvtársakkal akik ellopták a nyugdíjamat, 750 ezerre emelték a saját fizetésüket, miközben az enyém csökkent, lerombolták a demokráciát, és elérték hogy az egész világ leköpjön minket, hiteltelen, bóvlinak minősítve az országot? Ezeket lámpavason kéne látni, nem összefogni.
sonance · http://www.sonance.hu 2012.01.08. 21:42:54
Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2012.01.08. 21:46:24
Felverni alatt mit értek?
háttöööö az ojró 265ről 320ra felverését értem.
Hogy ez miért jó?
hátttőőő ugye az ojró és swejcifran' árfolyama egymáshoz van kötve (by swiss national bank), ergo ha bizonyos körök Magyarországon magas swejcifran'-árfolyamot szeretnének, ahhoz a Forint-ojró viszonylatot kell emelgetni (bármilyen eszköz megengedett, csak jó sajtója és propagandája legyen)
Ez történik ma.
nápolyi maszti 2012.01.08. 21:51:39
Kolb Ace 2 2012.01.08. 21:55:53
"Ugyanúgy a pénzt is el kellene felejteni"
Sztálint vagy Pol Potot követve? Melyikük legjobb kommunista tanítványa a Viktor?
"bizonyos körök"
= a hazaáruló cig.ánymaffia rezsim?
Alegjobbatneked 2012.01.08. 21:56:53
Én egy kicsit más kép tudom. Az Eu bankjai pénzt adtak Brazíliának, aki nem tudta ezt visszafizetni. Cukorral tudott fizetni és mivel a bank érdekénél nincs fontosabb, ezért bevezették, hogy támogatják aki nem termel cukorrépát az támogatást kap. Nálunk ez több volt mint amennyit a répatermesztésből kereshettek volna a gazdák. A cukorgyárakat az osztrák konkurencia vásárolta fel és 1 kivételével be is zárta. Mivel nem volt cukorgyárunk ezért nem is kaptunk kótát, így csak akkor lehet gyárat alapítani, ha az az eun kívülre termel. Így nekünk nagyrészt Osztrák cukrunk van. Nézd meg mennyibe lerül ez az Aldiba és kint a Hofferba, pedig ugyan az a tulajdonos.
naneee3 2012.01.08. 22:03:42
Csak az a megoldás elfogadható, ha a feltételek között Orbán eltávolítása és a tákolmány valamint a sarkalatos törvények azonnali hatályon kívül helyetetése a fidesz 2/3-ával stb szerepel.
Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2012.01.08. 22:08:09
nicknev1 2012.01.08. 22:42:06
vomit 2012.01.08. 22:43:54
(A pénzkibocsátás jogának
visszavételével) "a kormány költségek
nélkül juthat saját pénzhez. Kifizeti
adósságait, és adósságoktól mentes
marad. Saját pénzzel fog rendelkezni,
mely a kereskedelemhez szükséges.
Gazdagabb lesz, mint bármely kormány a
civilizált világ történelme során."
pucros 2012.01.08. 22:44:17
Kerek négyszög 2012.01.08. 22:51:03
Nati Walter 2012.01.08. 22:53:29
A pénz urai -- Magyar Felirattal
A Pénz Mesterei (FULL) (HUNSUB)
www.youtube.com/watch?v=GpHthE8q-XE
A Markó utcában van a legtöbb rokikártyás autó 2012.01.08. 22:54:46
A Markó utcában van a legtöbb rokikártyás autó 2012.01.08. 22:58:04
Almandin 2012.01.08. 23:02:39
lariflari 2012.01.08. 23:06:08
potyus 2012.01.08. 23:43:59
regapó, te egy hatalmas nagy barom vagy. Figyelve szorgalmas megszólalásaidat azt kell mondanom, hogy fingod sincs a dolgokhoz, és hihetetlen számokkal dobállódzol, csupán a hatás keltés céljából.
A fent hivatkozott írásodban azt írod, hogy valakik 1115 millió euró támogatást hagytak jóvá a Mercedes Benz Kecskeméti beruházásának támogatására.
Mond tudod mennyi pénz ez? jóindulattal is 300x1115.000000= ki sem írom, mert ez (ha jól számolom) 3345 milliárd forint. Persze az euró ma már lényegesen drágább, és különben is az egész Kecskeméti beruházás össz beruházása 175 milliárd forint volt, amit természetesen a Mercedesz fizetett.
Ugye hogy nem jó baromságokat ide írni.
Flúgatlan 2012.01.09. 00:59:24
Az "otromba családtámogatás"-ról, ahogy Te nevezted:
Azt nem veszi észre a többség, hogy a legeslegnagyobb baja egész civilizációnknak, hogy szépen, egyre gyorsuló ütemben elfogyunk.... Már most is gondot okoz a fiatalok hiánya, de ez egyre erőteljesebben jelentkezni fog. Muszáj ez ellen valamit megpróbálni egy felelős politikának, különben 20-50 éves távlatban egyszerűen úgy lecsökken a létszámunk, hogy az így vagy úgy betelepülők valami egész más kultúrát fognak építeni, aztán a fene nagy demokráciánknak lőttek.
Van a klasszikus mondás: "Majd ha az ember kivágja az utolsó fát, megmérgezi az utolsó folyó vizét, kifogja az utolsó halat is, akkor rádöbben, hogy a pénzt nem lehet megenni."
Ennek nyomán én ilyesmit írnék: "Majd ha szépen dübörög a gazdaság, mert minden, hasznot nem hozó kiadást lefaragtunk, majd ha minden ember a karrierjének él és a GDP az eget veri, akkor döbbenünk rá, hogy nincs aki az egészet működtesse és élvezze."
Baromi jó lenne, mi, ha nem kéne a családokra "költeni", csak 20 év múlva elfogynának az adófizetők?
Kolb Ace 2 2012.01.09. 05:25:29
Hát akkor basszál össze 10-15 gyereket! De ezt ne nekem kelljen finanszírozni (te kifizeted az én rezsimet, hitelemet?), fizesd te, te vállaltad be! Ugyanígy meg kell szűntetni a cig.ánygyártási segélyt, ne az én pénzemből termeljék a munkanélküli tolvajokat! Ide nem szép lózungok kellenek, hanem a valóság lekövetése, igazságos közteherviselés. Mindenki magát tartsa el, az állam feladata a lehetőség biztosítása ehhez (tanulás, orvos, közbiztonság), nem a pénz segged alá tolása.
utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2012.01.09. 05:25:40
utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2012.01.09. 05:26:37
Alegjobbatneked 2012.01.09. 07:00:22
Ebben igazad van, én is így gondolkodok, amit lehet azt a piacon veszem meg, mert akkor tényleg Magyar kézben marad a pénzem.
Vannak olyan termékek ami magyarnak néz ki, vagy valamilyen mértékben magyar. Az egyetlen cukorgyárunk Osztrák kézben van, igaz az ott dolgozó munkások Magyarok, de az Osztrák bérek töredékéért dolgoznak. Adót pedig megint nem itthon hanem Ausztriába fizetnek. Ezért tartunk itt!
Ameddig nem lesznek radikális változások, semmi sem fog körülöttünk változni. de ezt már leírtam.
Flúgatlan 2012.01.09. 08:00:16
A gyerekek számát tekintve mér megtettem a magamét: 3-nál több van. (A pontos érték mindegy. Annyit vállaltunk, amennyit várhatóan becsületesen fel tudunk nevelni.)
Akkor ne finanszírozd a gyerekeim nevelését, ha olyan törvények lesznek, hogy majd a felnőtt gyerekeim adójából, TB-jéből stb. csak olyan dolgokat finanszírozhat az állam, ami nekem és feleségemnek (akik felneveltük őket saját költségen) hasznos.
Ha azt akarod, hogy a gyerekeim által majd befizetett összegek pl. a te nyugdíjadat, egészségügyi ellátásodat stb. támogassák, akkor most is ki kell venni a részedet a felnevelésük költségeiből.
A gyereknevelés az állam szempontájból hasonló, hosszú távú "infrastrukturális" beruházás, mint pl. az utak építése. Nem lehet az utak költségeit csak azokkal megfizettetni, akik épp azt a szakaszt használják. Az én adómból az ország másik felén is építenek utat, de nem hőbörgök, mert tudom, hogy kell ez ahhoz, hogy működjön az ország. Ha nem támogatja az állam a gyereknevelést, akkor igen kevés gyerek fog születni, amit 10-20 éves távlatban már nagyon meg lehet érezni, és utólag nem lehet pénzzel jóvátenni. És akkor Te is rosszul jársz, mert nem lesz, aki működtesse a gazdaságot, amikor nyugdíjas leszel.
Ishouldbesolucky 2012.01.09. 09:12:25
Nekem 2010 januárban egy "védikus asztrológus" kb. hasonlókat mondott, mint amit a Blikk is megírt. Miután a válság hatására 2009-re anyagilag tönkrementem, két éve meglátogattam az oráculumot, hogy mégis...
(2006-ban voltam nála előszőr, akkor előre jelezte a 2008-as világgazdasági krachot, persze akkor ...ez a hülyeség, autóm erős, bukszám tele, kit érdekel...)
Azt mondta ezelőtt két évvel, hogy 2011 végén megindul az addigi gazdasági/hatalmi összeomlás, 2012-ben ez ki-/beteljesedik.
Javasolta, hogy készüljünk fel több hónapos önellátásra - "vegyek földet és termeljek". Intett, hogy erőszak, fosztogatás, kvázi polgárháborús állapotok várhatóak, nem sokáig, pár hónapon keresztül tarthatnak.
2013-ban kezdődik a kilábalás. Egy új rend áll fel világszinten, szolidáris világ következik.
Persze földet nem veszek, (miből?) viszont nagyszüleim mintájára tartós élelmből folyamatosan töltöm fel a spájzot. Négytagú családomnak már majd 3 havi élelme megvan.
Nagy zavargások nem hiszem, hogy lesznek, az állam összeomlása nem várható szerintem, igyekszik majd erőszakszervezeteivel fenntartani a rendet, aminek a rendes emberek örülhetnek.
Nem az átlag Blikk olvasó fog elmenni fosztogatni előszőr, hanem a bűnözők, aztán jöhetnek majd esetleg az elkeseredett éhes gyerekek sírását hallgatni nem bíró családapák, legnagyobb fiúgyermekek, de szerintem ha már ott fogunk tartani, akkor a "válságban" talponmaradt országoktól úgyis kapunk élelmiszersegélyt.
béla a görög (törölt) 2012.01.09. 09:21:41
idézet: "DE így visszaolvasva lófasz volt AHHOZ KÉPEST, amit a vasárnapi Borsnak sikerült összehoznia"
Na most ezek után miért ítélkezel?
Bár nekem már mindegy felhalmoztam a készleteket a bunkerben. :D Legyen humorod!
majdmegmondom 2012.01.09. 09:25:35
Undortodox 2012.01.09. 09:45:01
regapó 2012.01.09. 10:04:12
Nem kell hozzá semmiféle külföldi befektető.
regapó 2012.01.09. 10:07:11
Nuuk 2012.01.09. 10:28:17
lokkoL 2012.01.09. 10:33:21
Először az állami intézmények mondják be az unalmast, majd a pénz elértéktelenedik, elveszti konvertibilitását, ezáltal megbénul az importcikkek behozatala, amiktől had ne írjam le mennyire függ a hétköznapi életünk ...
a társadalmi rend megborul, megkezdődnek a zavargások, amit a fizetésképtelen állam rendőrsége nem fog tudni kezelni.
durva lesz, de lesznek pozitív eredményei, mert ez ki fogja kényszeríteni azt, ami 89-ben elmaradt, az politikai elitváltást
Rézfaszú 2012.01.09. 10:42:52
Ott is készülnek a felfordulásra, milliószámra vették a lőfegyvereket.
Itt meg széklábakkal fogunk egymásnak esni, ha elfogy a kaja, kikapcsolják a fűtést és a politikusok villáinak védelmére rendelnek ki minden rendőrt és katonát.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.09. 10:45:42
@regapó: :) De azért a rossz gazdaságpolitika is sokat "segít" a dolgon! Az adósság nem fizethetetlen, csak nagyon megnőttek a kamatok, mert Oviéknak nem sikerült együttműködni szinte senkivel, de legalább mindenkivel összevesztek. A szabadságharcukat meg a lakosság ellen vívják, amit az lassan kiderült. Kár értünk. :(
partfish 2012.01.09. 11:15:01
baba2008 2012.01.09. 11:47:55
2012.01.09. 11:47:56
Vagy ha ad ugyan,de a hős vezérünk és a 2/3 nem fogadja el a feltételeket?
Akkor nem ez lesz, amit a lap leirt, hanem attól sokkal rosszabb és kegyetlenebb dolgok jönnek.
Na erre kell felkészülni és nem a hülye agyatlan képviselőket , pártkatonákat kell figyelni, hogy ők mit mondanak.
Mert eddig is hazudtak, loptak és csaltak, és ha hatalmon maradnak, ezután is azt teszik majd.
Hihhetetlen 2012.01.09. 11:52:03
Viszont a cikket és a Borsot napokon keresztül az index címlapon reklámozni? Hátha valaki nem olvasta eredetiben? Ez így OK? Nem-e kellene inkább gyorsan agyonhallgatni?
dtomika 2012.01.09. 12:14:55
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.09. 12:32:17
" nem lesz fűtés és világítás az állami intézményekben. Néhány héttel később bezárnak az iskolák és a kórházak"
Fűtés-világítás már nincs, iskolák és egészségügy működésképtelen.
Fasza :D
CSÉ 2012.01.09. 13:15:06
Lord of Earth 2012.01.09. 13:25:00
Kurvára igazad van, nekem egyetlen egy magyar paraszt politikus, legyen az orbánvagy gyurcsány vagy csotorga kálmán, ne pofázzon. Rohadt pakány mindegyik. A mercedes????????????????,rajtunk röhögnek..meg az audi is..stb..ez a magyar kormány akkora hülye, amekkora lehet egy magyar..meg a gyurcsány..mind egy mocskos korrupt genya állat...
regapó 2012.01.09. 13:25:13
Nyugodtan menjen csődbe az állam, írják le a veszteségnek az adósságot, én nem tervezek egész életemben azért dolgozni, hogy köcsög külföldi spekulánsok éljenek jól az adómból, miközben én szétgályázhatom magam és nyomorgok.
Minél hamarabb jön a csőd, annál hamarabb jön a fellendülés is.
nagy piramis 2012.01.09. 13:30:11
nagy piramis 2012.01.09. 13:38:10
regapó 2012.01.09. 13:38:33
A befektető viselje az üzleti kockázatot, mert ezért számítja fel a kockázati felárat. Lényeg a lényegbe, ne a népre terheljék a befektetők veszteségeit, mert ez élősködés.
regapó 2012.01.09. 13:41:38
Tehát ha nem külföldi befektetőzünk, hanem saját jegybankkal saját pénzünk mögé tesszük a munkánkat, akkor nálunk csapódik le a haszon. De ahhoz, hogy felfogd, előbb le kéne venned a Mammon képet a falról.
Kotkodus 2012.01.09. 13:46:05
lehet szídni a piaci mechanizmust, de akkor ne harsogjuk azt, hogy a piacról akarjuk magunkat finanszírozni!
egy sor sikeres ország így érte el a fenntartható jólétet: kuba, é-kórea, stb.
ezek bizony a világ legbüszkébb országai, ahol a népesség legnagyobb %ka elégedett a kormánnyal!
nagy piramis 2012.01.09. 13:48:16
regapó 2012.01.09. 13:52:45
nemecsek ernő áruló 2012.01.09. 14:07:17
A mindenkinek lakás, és a teljes foglalkoztatottság keretein belül 10 felvett ember egy ember által elvégezhető munkára minden állami cégnél ugyebár az MSZMP zsebét jelenti. Ha fiatal vagy, beszélgess idősebbekkel a legvidámabb barakkról, ha meg idősebb vagy, akkor kérdem: milyen érdeked fűződik hozzá, hogy pofátlanul hazudsz?
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.09. 21:22:38
És miért 10% az államkötvény kamata? Mert szabadság harcoltunk! Ez megrengette a kormány hitelét. Ezért nagyobb rizikót áraznak a befektetők. Ennyi.
"Nyugodtan menjen csődbe az állam, írják le a veszteségnek az adósságot,"
Ezt csinálta Lengyelország 1980 környékén. Nagyon ajánlom megnézni, hogy milyenek voltak az üzletek nálunk. Kb. 10 éven keresztül! Ahhoz képes a GUM valóságos Németország.
"én nem tervezek egész életemben azért dolgozni, hogy köcsög külföldi spekulánsok éljenek jól az adómból, miközben én szétgályázhatom magam és nyomorgok."
Bocs, de nem volt kötelező hitelt felvenni. Felvettük. Akkor fizessük vissza! Mint a végtörlesztés. Én mivel nem vettem fel a hitelt, bukom!
"Minél hamarabb jön a csőd, annál hamarabb jön a fellendülés is."
Ja, csak 10 év olyan mélyrepülés jön, amit nem igazán akarsz te sem. Csak nem tudod elképzelni, hogy milyen, amikor nem fizetnek nyugdíjat, leáll a BKV, MÁV, nem fizetik a rendőröket, szenétszállítást. Nem túl vidám!
Psi Holo · http://psiholo.blogspot.com 2012.01.10. 05:31:15
regapó 2012.01.10. 09:23:46
Hitelt nem vettem fel soha életemben és nem is fogok, a jövedelmemre meg bocs, de én is igényt tartok és nem szándékozom odaadni az ingyenélő spekulánsnak.
Az ország azért tart a csőd felé, mert a dolgozók már megunták, hogy a jövedelmüket mindenféle címen lenyúlja a spekuláns sáskajárás, ezért aki tehette kiment külföldre. Én is azt teszem, itt meg nyugodtan menjen csődbe minden mert senki nem akar dolgozni, csak spekulálni és lopni a dolgozók pénzét. A tíz éves mélyrepülés még mindig jobb, mint az örökké tartó államadósság nyomor.
Az IMF tehet egy szivességet, nem fogok nekik adósrabszolgaként gályázni.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.10. 15:29:16
Nem. A fejlődő országok szépen fejlődnek. Eddig Mo sem volt recesszióban. Csak idénre sikerült ezt elintézni.
"ingyenélő spekulánsnak"
A "spekuláns" a pénzét kockáztatja, hogy megsaccolja a jövőt. Bukhat is nagyot. A magyar válságot, pedig nem is ők okozzák. Magunknak tettünk keresztbe.
Az IMF meg ab ovo nem spekuláns. Mint mondtam, nem kellett volna hitelt felvenni anno. De a kormányok ezt nem tudták megállni! :(
regapó 2012.01.10. 17:04:37
Viselje a következményeit, ezért számítja fel a kockázati felárat.
A bérből fizetésből élőknek meg végképp semmi közük nincs ahhoz, hogy a spekulánsnak nem jött be az üzlet, mégis tőlük akarják levonni.
"A magyar válságot, pedig nem is ők okozzák. Magunknak tettünk keresztbe."
Dehogynem ők okozzák, akkor az elvonás, ami örök recesszióban tartja az országot.
Nyugodtan menjen csak csődbe, majd leírják az adósságot, vagy nem írják le, de nem kapják meg.
regapó 2012.01.11. 23:51:54
Erre varrjatok gombot!
glycerin9 (törölt) 2012.01.12. 15:57:18