Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A japánok ráuntak a tévézésre

2011. szeptember 07. 10:30 sixx 11 komment

Van egy olyan ország, ahol nem a bulvármédia minden rezdülésével tökéletesen tisztban levő, de készüléküket csak kisállatok tárolására használó trollok hangoztatják, hogy nem néznek tévét, hanem a lakosság valóban kezd ráunni a hagyományos televíziózásra. Japánról van szó, még jó, ahol mostanában a tévéműsorok nézettsége rohamos csökkenést mutat, és egy átlagember már csak 3 és fél órát tölt a tévé előtt. Mi, magyarok 2009-ben átlagosan négy óra 44 percet ültünk a dobozt bámulva.

A japánok a hetvenes években még napi öt óránál is többet néztek tévét, szóval a csökkenés jelentős, írja a Variety, hozzátéve, hogy a 10-20 év közötti férfiak napi két óránál is kevesebbet szánnak a tévére. Júniusban egy network tévéműsor sem tudott tízes ratinget hozni az este 7-10-es sávban, ami arrafelé a túléléshez kell, és a korábban olyan, szent tehénnek tartott műsorok, mint a 43(!!!) évada képernyőn levő Mito komon című történelmi dráma is kaszaközelbe kerültek. Ez a sorozat a csúcson 43,7-es ratinget tudott, most nem tud még 10-et sem, ezért decemberben végleg lekerül a műsorról.

A nézettségcsökkenés okaiként a társadalomban bekövetkezett változások (a tévézés már nem családi program, mint 1960-1990 között) mellett a technológia fejlődést jelölték meg a szakemberek, Japánban ugyanis lassan már többen néznek műsorokat a számítógépükön, mobiltelefonjukon és konzoljaikon, mint a tévében. Az sem elhanyagolható, hogy legalább 100 000 háztartás nem állt át a digitális műsorok vételére, így az analóg adás megszüntetésekor kvázi felhagytak a tévézéssel.

A Bunka Tsushin hírügynökség elemzése szerint mégsem ezek a fő okai a nézettségcsökkenésnek, hanem az, hogy a japánok egyszerűen unalmasnak tartják a tévéműsorokat. Hiro Otaka, az ügynökség egyik médiaelemzője úgy véli, a japán network tévék vezetői nem úgy reagáltak a nézői panaszokra, ahogy kellett volna, hanem az eleve ezer sebből vérző sorozatok költségvetését tovább csökkentették, ami a minőség rovására ment.

Címkék: tv japán unalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

simon says: 2011.09.07. 11:03:36

en sem nezek tevet, nem is netezek, ezt a cikket sem olvastam el, sot nem is szolok hozza

freddyD 2011.09.07. 11:17:23

Azért az nem semmi, hogy a fél világ röhög a fergetegesen lökött japán marhaságokon, azok meg már unalmasnak tartják. Cserélhetnénk egy ideig.

Egyébként a hazai napi 4:44 perc elég döbbenetes. Mit lehet ennyit nézni?

thor80 · http://www.index.hu 2011.09.07. 11:19:38

Értelmes japánok.
Hallottátok mivel foglalkozik Szandika? Felháborító, felmegy az ember vérnyomása. Ezért is hagynak hidegen a mai celebek.

simon says: 2011.09.07. 11:45:29

@thor80: ki a faszt erdekel a szandika, tan nem sanyi vagy veletlenul? ahogy a klasszikus mondja, az eg kek, a viz nedves, a nok meg kurvulnak, kit erdekel

nemecsek ernő áruló 2011.09.07. 11:56:32

@thor80: Ki az a Szandika? De tényleg komolyan kérdem, mert halovány fogalmam sincs!

Neton 2011.09.07. 12:28:54

Akkor én egy japán ember lehetek. Engem évek óta rohadtul nem köt le a valóvilágos, soktehetségvanazországbanmutassukmeges cucc. Ami meg sorozat esetleg betéved magyarhonba, arra is éveket kell várni. Jim bácsi meg küldi naponta az anyagot. Esetleg a Discovery-NatGeo még néha meglep 1-1 műsorral, de a narrálás ott is iszonyat ("és ekkor váratlan probléma merült fel"). :D

Neretil 2011.09.07. 12:59:18

A japán tv unalmas? Youtube fele az ottani elmebajos műsorokkal van tele.

Azt pedig nem értem, hogy az ilyen "haldoklik a TV" felmérésekben/cikkekben felsorolnak száz indokot, de azt még sosem láttam sehol, hogy az emberek nem szeretnek 5 percenként 10 perc reklámot nézni. Vagy ez az indok csak engem szoktatott le teljesen a doboz bámulásáról?

Kávé és cigaretta 2011.09.07. 13:09:36

@freddyD: egyetértek, Japánon kívül nagyon mennek a japán filmek. de az nem feltétlen tv, lehet mozi, dvd, torrent... (ha szereted őket ne hagyd ki a Machine Girlt :-) )

tamicsko 2011.09.07. 13:21:50

@freddyD: Nem tudom ezt a felmérést miből halászták össze, de pl. a hazai nézettségi mutatók alapját (amitől a reklámárak elég erősen függnek) olyan reprezentatív mintán végzett mérésre alapozzák, ami alapján szinte lehetetlen pontos adatokat mondani. Majd ezt felszorozva milliós nézettségekről beszélnek. Szerintem a hasamra ütve is reálisabb adatokat adok ennél, sőt ezek alapján a roulette sem szerencsejáték :P

Azt, hogy kik mikor mennyit néznek tévét, senki sem tudja. De ezt elég nagy blama lenne beismerni, ezért inkább azt mondják, hogy Ők, akik ezt mérik, tudják. Aki ellenkezik velük, az meg bizonyítsa be, hogy nem így van :). És a legdurvább, hogy ilyen lutri rendszerre van felfújva az egész médialufi, ami alapján műsorok élnek-halnak, milliók jönnek-mennek. Csak gratulálni tudok. A legszebb persze a végeredmény, amikor ebből statisztikákat gyártva úgy tálalják, hogy ennyi és ennyi néző, a számuk ennyivel emelkedett-növekedett, stb, holott a leghalványabb sejtésük sincs arról, hogy pontosan mi történt :)

Aki másképp látja legyen oly jó és avasson be a titokba, hogy honnan jönnek ezek a számok.

piettro 2011.09.08. 08:17:20

Naponta 4ó44p? Az durván sok. Hetente? Az meg kevés...
Tényleg, honnan jönnek ezek a számok? (Nem kötözködés, de azt mérik amíg ülsz a tv előtt, vagy azt, hogy be van kapcsolva a TV?)

Mad Mind 2011.09.08. 11:36:17

A legfontosabbat elfelejtették. A japánok is utálják a reklámok nézését. Egy 20 perces rajzfilm közben két reklámblokk van. Ezen kéne változtatni.
süti beállítások módosítása