Van egy olyan ország, ahol nem a bulvármédia minden rezdülésével tökéletesen tisztban levő, de készüléküket csak kisállatok tárolására használó trollok hangoztatják, hogy nem néznek tévét, hanem a lakosság valóban kezd ráunni a hagyományos televíziózásra. Japánról van szó, még jó, ahol mostanában a tévéműsorok nézettsége rohamos csökkenést mutat, és egy átlagember már csak 3 és fél órát tölt a tévé előtt. Mi, magyarok 2009-ben átlagosan négy óra 44 percet ültünk a dobozt bámulva.
A japánok a hetvenes években még napi öt óránál is többet néztek tévét, szóval a csökkenés jelentős, írja a Variety, hozzátéve, hogy a 10-20 év közötti férfiak napi két óránál is kevesebbet szánnak a tévére. Júniusban egy network tévéműsor sem tudott tízes ratinget hozni az este 7-10-es sávban, ami arrafelé a túléléshez kell, és a korábban olyan, szent tehénnek tartott műsorok, mint a 43(!!!) évada képernyőn levő Mito komon című történelmi dráma is kaszaközelbe kerültek. Ez a sorozat a csúcson 43,7-es ratinget tudott, most nem tud még 10-et sem, ezért decemberben végleg lekerül a műsorról.
A nézettségcsökkenés okaiként a társadalomban bekövetkezett változások (a tévézés már nem családi program, mint 1960-1990 között) mellett a technológia fejlődést jelölték meg a szakemberek, Japánban ugyanis lassan már többen néznek műsorokat a számítógépükön, mobiltelefonjukon és konzoljaikon, mint a tévében. Az sem elhanyagolható, hogy legalább 100 000 háztartás nem állt át a digitális műsorok vételére, így az analóg adás megszüntetésekor kvázi felhagytak a tévézéssel.
A Bunka Tsushin hírügynökség elemzése szerint mégsem ezek a fő okai a nézettségcsökkenésnek, hanem az, hogy a japánok egyszerűen unalmasnak tartják a tévéműsorokat. Hiro Otaka, az ügynökség egyik médiaelemzője úgy véli, a japán network tévék vezetői nem úgy reagáltak a nézői panaszokra, ahogy kellett volna, hanem az eleve ezer sebből vérző sorozatok költségvetését tovább csökkentették, ami a minőség rovására ment.
simon says: 2011.09.07. 11:03:36
freddyD 2011.09.07. 11:17:23
Egyébként a hazai napi 4:44 perc elég döbbenetes. Mit lehet ennyit nézni?
thor80 · http://www.index.hu 2011.09.07. 11:19:38
Hallottátok mivel foglalkozik Szandika? Felháborító, felmegy az ember vérnyomása. Ezért is hagynak hidegen a mai celebek.
simon says: 2011.09.07. 11:45:29
nemecsek ernő áruló 2011.09.07. 11:56:32
Neton 2011.09.07. 12:28:54
Neretil 2011.09.07. 12:59:18
Azt pedig nem értem, hogy az ilyen "haldoklik a TV" felmérésekben/cikkekben felsorolnak száz indokot, de azt még sosem láttam sehol, hogy az emberek nem szeretnek 5 percenként 10 perc reklámot nézni. Vagy ez az indok csak engem szoktatott le teljesen a doboz bámulásáról?
Kávé és cigaretta 2011.09.07. 13:09:36
tamicsko 2011.09.07. 13:21:50
Azt, hogy kik mikor mennyit néznek tévét, senki sem tudja. De ezt elég nagy blama lenne beismerni, ezért inkább azt mondják, hogy Ők, akik ezt mérik, tudják. Aki ellenkezik velük, az meg bizonyítsa be, hogy nem így van :). És a legdurvább, hogy ilyen lutri rendszerre van felfújva az egész médialufi, ami alapján műsorok élnek-halnak, milliók jönnek-mennek. Csak gratulálni tudok. A legszebb persze a végeredmény, amikor ebből statisztikákat gyártva úgy tálalják, hogy ennyi és ennyi néző, a számuk ennyivel emelkedett-növekedett, stb, holott a leghalványabb sejtésük sincs arról, hogy pontosan mi történt :)
Aki másképp látja legyen oly jó és avasson be a titokba, hogy honnan jönnek ezek a számok.
piettro 2011.09.08. 08:17:20
Tényleg, honnan jönnek ezek a számok? (Nem kötözködés, de azt mérik amíg ülsz a tv előtt, vagy azt, hogy be van kapcsolva a TV?)
Mad Mind 2011.09.08. 11:36:17