A tévésorozatok hemzsegnek a termékelhelyezéses reklámoktól, amikor a Mentalista Hagen Dazs fagyit nyalogat, azt nem azért teszi, mert Simon Baker szereti az epres-sajttortás édességet (pedig kurvajó), vagy a producer érez elkötelezettséget a márka iránt, hanem mert a sorozat pénzt kap érte. Ez persze nem újdonság, és nem is ismeretlen húzás a magyar néző előtt sem, aki a Kisvárosban percenként feltűnő Balogh és társa gumiabroncs-javító és inszemináló kft feliratú teherautók látványán nőtt fel.
A How I Met Your Mother készítőinek vagy egy okos marketingcégnek azonban eszébe jutott, hogy mi van azokkal az epizódokkal, amiket leforgattak mondjuk két éve, de azóta is vígan vetítenek a világ minden részén? Azokba nem lehetne valahogy belecsempészni egy releváns, friss termék hirdetését? Dehogynem, kérem szépen, a digitális technika mindenre és még annál is sokkal többre képes: a Consumerist nevű fogyasztóvédelmi blog (a Tékozló Homár nagymamája) egyik olvasója találta ezt a helyes kis gerillareklámot, amin a Zookeeper című filmet reklámozza a sorozat - két évvel azelőtt, hogy a film a mozikba került volna.
Nem ez az egyetlen ilyen próbálkozás, a HIMYM egy másik epizódjában a Bad Teacher című, szint én idén mozikba kerülő film plakátját lehet látni, viszont az epizódot 2009-ben forgatták. A jelenségről az EW.com hosszabban is írt, a történet lényege, hogy a gyártó 20th Century Fox rájött, hogy a szindikátusi (ismétlő) sugárzásba eladott epizódokból még több pént csikarhat ki az ilyen kis trükkökkel, és felvette a kapcsolatot egy SeamBI nevű reklámcéggel, akik pont arra szakosodtak, hogyan lehet régi epizódokba digitális technikával új tartalmat illeszteni.
Egy-egy húszperces epizódban 2-3 olyan jelenet van, amit fel lehet ilyen módszerrel turbózni, az ugyanis tutira kiakasztaná a nézőket, ha lépten-nyomon új reklámokba ütköznének. A cég ehelyett kínosan ügyel arra, hogy az utólag beillesztett képsorok szerves részét képezzék az adott jelenetnek és nemcsak magát a terméket (a film reklámja), hanem az azt hordozó kiegészítőt is bedigizik (a harmadik képen látható plazmatévé), és kitalálják, hogyan töltsön be olyan funkciót, ami nem lóg ki a képből (a tévében látható kép alsó részén folyamatosan tőzsdeinformációt és sporteredményeket közölnek, mintha egy sima kocsmai tévé lenne.)
Az első olyan sorozat, amiben ezt a fajta reklámot a 20th Century alkalmazta, a My Name Is Earl volt, melynek mind a 96 epizódjába sikerült valami újat beintegrálni. Ezeket a reklámokat csak a tévében ismétlésként leadott részekben láthatjuk, a DVD vagy Blu-Ray kiadásokra nem kerülnek rá (hálistennek?)
Flankerr 2011.07.11. 12:32:34
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.07.11. 12:42:43
Mindenki másnak igen, és én vagyok a béna, vagy senkinek, és majdnem felesleges reklámozni, mert úgysem nem tűnik fel?!
Johnny336 2011.07.11. 12:42:54
Olyan szinten nyomták az ember arcába, hogy fel se tűnt. A fától az erdőt esete.
algi 2011.07.11. 12:43:10
sixx · http://comment.blog.hu 2011.07.11. 12:55:32
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.07.11. 12:56:08
Flankerr 2011.07.11. 12:56:20
Az ilyen típusú termék elhelyezések egyik célja (Ha jól csinálják) hogy "feltűnés nélkül" reklámozzon. Az itt bemutatott módszer "zsenialitása" szerintem az, hogy bizonyos időközönként frissíthető, sőt kell is. A következő évi ismétléskor már tuti más film/könyv fog szerepelni. Offline banner..:)
Flankerr 2011.07.11. 12:57:04
nemecsek ernő áruló 2011.07.11. 13:06:18
Mennyit nevettem (pláne később visszanézve), amikor Esztergályos Cili fennhangon kérdezte, hogy "Kérsz egy kis EDUSCHO kávét? Tudod, feketén az igazi (whatever)" :D
Porcelán az elefántboltban 2011.07.11. 13:10:29
Porcelán az elefántboltban 2011.07.11. 13:14:31
Persze kérdés, hogy a hüvelygombás, prosztatamegnagyobbodásos reklámokat hogyan lehet majd szépen ízlésesen becsempészni....
És az olyan sorozatok, mint a Trónok harca vagy a Tudorok? :D:D:D
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.07.11. 13:37:06
qwertzu 2011.07.11. 13:56:09
báró Csekonics 2011.07.11. 14:24:53
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.07.11. 15:56:52
Ezek se tűnnének fel, hogy a háttérben mi van egy plazmatévén biztos nem figyelném, főleg nem egy sitcomnál...
digitime 2011.07.11. 16:18:57
MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2011.07.11. 17:31:10
Megdobbent 2011.07.11. 20:48:27
Zuzimama 2011.07.11. 21:13:19
WoodrowWilson 2011.07.11. 21:14:06
idiesel 2011.07.12. 10:42:04
Flankerr 2011.07.12. 11:24:49
Épp most nézem az Adrian Paul féle Hegylakó sorozatot. Ott az egyik boxolós részben látszik egy Panzer Boxing feliratú kamion.. Erre nem Panzer az egyik fő producer vezetékneve?..:)
idiesel 2011.07.12. 12:21:40
Gukker 2011.07.12. 15:38:57
W Joe 2011.07.12. 22:39:14
Meg lecserélhetik mondjuk a Lannisterek címerében az oroszlánt pumára :)