Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A legzsiványabb termékelhelyezés evör

2011. július 11. 12:30 sixx 26 komment

A tévésorozatok hemzsegnek a termékelhelyezéses reklámoktól, amikor a Mentalista Hagen Dazs fagyit nyalogat, azt nem azért teszi, mert Simon Baker szereti az epres-sajttortás édességet (pedig kurvajó), vagy a producer érez elkötelezettséget a márka iránt, hanem mert a sorozat pénzt kap érte. Ez persze nem újdonság, és nem is ismeretlen húzás a magyar néző előtt sem, aki a Kisvárosban percenként feltűnő Balogh és társa gumiabroncs-javító és inszemináló kft feliratú teherautók látványán nőtt fel.

A How I Met Your Mother készítőinek vagy egy okos marketingcégnek azonban eszébe jutott, hogy mi van azokkal az epizódokkal, amiket leforgattak mondjuk két éve, de azóta is vígan vetítenek a világ minden részén? Azokba nem lehetne valahogy belecsempészni egy releváns, friss termék hirdetését? Dehogynem, kérem szépen, a digitális technika mindenre és még annál is sokkal többre képes: a Consumerist nevű fogyasztóvédelmi blog (a Tékozló Homár nagymamája) egyik olvasója találta ezt a helyes kis gerillareklámot, amin a Zookeeper című filmet reklámozza a sorozat - két évvel azelőtt, hogy a film a mozikba került volna.

Nem ez az egyetlen ilyen próbálkozás, a HIMYM egy másik epizódjában a Bad Teacher című, szint én idén mozikba kerülő film plakátját lehet látni, viszont az epizódot 2009-ben forgatták. A jelenségről az EW.com hosszabban is írt, a történet lényege, hogy a gyártó 20th Century Fox rájött, hogy a szindikátusi (ismétlő) sugárzásba eladott epizódokból még több pént csikarhat ki az ilyen kis trükkökkel, és felvette a kapcsolatot egy SeamBI nevű reklámcéggel, akik pont arra szakosodtak, hogyan lehet régi epizódokba digitális technikával új tartalmat illeszteni.

Egy-egy húszperces epizódban 2-3 olyan jelenet van, amit fel lehet ilyen módszerrel turbózni, az ugyanis tutira kiakasztaná a nézőket, ha lépten-nyomon új reklámokba ütköznének. A cég ehelyett kínosan ügyel arra, hogy az utólag beillesztett képsorok szerves részét képezzék az adott jelenetnek és nemcsak magát a terméket (a film reklámja), hanem az azt hordozó kiegészítőt is bedigizik (a harmadik képen látható plazmatévé), és kitalálják, hogyan töltsön be olyan funkciót, ami nem lóg ki a képből (a tévében látható kép alsó részén folyamatosan tőzsdeinformációt és sporteredményeket közölnek, mintha egy sima kocsmai tévé lenne.)

Az első olyan sorozat, amiben ezt a fajta reklámot a 20th Century alkalmazta, a My Name Is Earl volt, melynek mind a 96 epizódjába sikerült valami újat beintegrálni. Ezeket a reklámokat csak a tévében ismétlésként leadott részekben láthatjuk, a DVD vagy Blu-Ray kiadásokra nem kerülnek rá (hálistennek?)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2011.07.11. 12:32:34

Erre csak annyit tudok mondani: ügyes. De tényleg.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.07.11. 12:42:43

ha nem lett volna a cikk fel se tűntek volna ezek a reklámok...

Mindenki másnak igen, és én vagyok a béna, vagy senkinek, és majdnem felesleges reklámozni, mert úgysem nem tűnik fel?!

Johnny336 2011.07.11. 12:42:54

Kisvárosban minden bűneset a Kádár Trans kamionokkal történt. Kirabolták, kiégett, ellopták. Aztán elmentek a cég telephelyére, ahol 85 darab kamion volt, szépen felcímkézve.
Olyan szinten nyomták az ember arcába, hogy fel se tűnt. A fától az erdőt esete.

algi 2011.07.11. 12:43:10

Az a végén ott "mind". Bocs, hogy ilyen apróságért szólok, de marhára idegesít a "mint" és a "mind" keverése.

sixx · http://comment.blog.hu 2011.07.11. 12:55:32

@algi: nem kevertem, elgépeltem, ennyire hülye nem vagyok.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.07.11. 12:56:08

@Johnny336: hát nekem ez se tűnt fel egyszer sem...

Flankerr 2011.07.11. 12:56:20

@doggfather: Ha csak nem az USA-ban élsz és ott nézel tévét, akkor azért tűntek fel, mert az itthoni sugárzásban (Comedy Central ismétlések) még nincs ez benne, és könnyen lehet hogy nem is lesz.
Az ilyen típusú termék elhelyezések egyik célja (Ha jól csinálják) hogy "feltűnés nélkül" reklámozzon. Az itt bemutatott módszer "zsenialitása" szerintem az, hogy bizonyos időközönként frissíthető, sőt kell is. A következő évi ismétléskor már tuti más film/könyv fog szerepelni. Offline banner..:)

Flankerr 2011.07.11. 12:57:04

@Flankerr: Szóval azért NEM tűntek fel..:)

nemecsek ernő áruló 2011.07.11. 13:06:18

Magyar oldalról szerintem a Familia Kft említése jobb lett volna, ami önmagában vállaltan egy fél órás reklám-blokk volt. :)
Mennyit nevettem (pláne később visszanézve), amikor Esztergályos Cili fennhangon kérdezte, hogy "Kérsz egy kis EDUSCHO kávét? Tudod, feketén az igazi (whatever)" :D

Porcelán az elefántboltban 2011.07.11. 13:10:29

Ezerszer inkább ilyen reklámok (ha tényleg szépen belesimulnak a környezetbe és a sztoriba és nem idegesítően tolják az arcunkba), minthogy 10x megszakítanak egy 45 perces részt. Persze, tudom, hogy ettől még megszakítják... viszont a netes sorozatterjesztésnek ez lehet egyfajta sponzora. Részemről oké.

Porcelán az elefántboltban 2011.07.11. 13:14:31

@Gerzsonka: Ja... az volt a példa arra, hogy hogyan nem szabad ezt csinálni.

Persze kérdés, hogy a hüvelygombás, prosztatamegnagyobbodásos reklámokat hogyan lehet majd szépen ízlésesen becsempészni....

És az olyan sorozatok, mint a Trónok harca vagy a Tudorok? :D:D:D

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.07.11. 13:37:06

@Porcelán az elefántboltban: Renly páncélja Adidas lesz, Luwin mester távcsöve meg Nikon :)

qwertzu 2011.07.11. 13:56:09

@Yooha: Renly páncélja sokkal inkább Benetton. :)

báró Csekonics 2011.07.11. 14:24:53

@Yooha: a király udvari szabói meg Marks és Spencer mesterek :-)))

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.07.11. 15:56:52

@Flankerr: nem úgy gondoltam, hogy ezek nem tűnnek fel a reklámok nem szoktak általában.

Ezek se tűnnének fel, hogy a háttérben mi van egy plazmatévén biztos nem figyelném, főleg nem egy sitcomnál...

digitime 2011.07.11. 16:18:57

Szerintem a termékelhelyezés (persze ésszerű határok között) sokkal produktívabb reklám, mint a filmek megszakításaival pofánkba tolt "kapcsolj el" módszerűek. Egyszerűen nem zavarnak. Sokkal szánalmasabb amikor pl az rtl kitakar egy pólón lévő logót, autó kormányát félig, setöbbi.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2011.07.11. 17:31:10

Sztem se nézi az átlagember, h mi is van háttérben. Pont ezért csinálták azt a visszaszámlálós hype-ot, h ezután figyeljék azt is, nehogy lemaradjanak vmiről.

Megdobbent 2011.07.11. 20:48:27

@Porcelán az elefántboltban: 15x fogjak ezzel egyutt is megszakitani reklammal, mert semmi koze a kettonek egymashoz :>

Zuzimama 2011.07.11. 21:13:19

@Gerzsonka: ugyanez ugrott be már a cím elolvasása után! A Família Kft. volt ennek a magyar melegágya, nagyon kínkeserves, nyögvenyelős volt, képtelenek voltak beleásni a történetbe a reklámot. Túró Rudit is reklámoztak, meg konyhamalacot, meg pesti diszkót (ahol Pici volt a dj) meg az isten tudja még mi mindent. Visszanézve eszméletlen sokat lehet röhögni az ilyen sorozatokon.

WoodrowWilson 2011.07.11. 21:14:06

Hát, az a Bad Teacher reklám még talán oké, de a Zookeeper hogy a fenébe működhet? Még akkor is nehéz felismerni elsőre, ha rákoncentrálok, nem úgy, hogy nem is az van a középpontban. Nem tudom elképzelni, hogy ez valakire hathat.

idiesel 2011.07.12. 10:42:04

Nem reklám, de mindig is érdekelt... A Walking dead-ben egy teherautóval léptek meg, amin a FERENC felirat látható.. Ez hogy? :) (mondom, nem reklám, csak erről ugrott be:))

Flankerr 2011.07.12. 11:24:49

@idiesel: A sorozat egyik főmuftija (író, rendező) Frank Darabont magyar származású, az ő keresztnevére utal ez a nem is annyira rejtett easter egg.
Épp most nézem az Adrian Paul féle Hegylakó sorozatot. Ott az egyik boxolós részben látszik egy Panzer Boxing feliratú kamion.. Erre nem Panzer az egyik fő producer vezetékneve?..:)

Gukker 2011.07.12. 15:38:57

@Flankerr: Ráadásul asszem Adrien Paulnak magyar a felesége.

W Joe 2011.07.12. 22:39:14

@Yooha: Hát a Lovagregényben is volt Nike páncélruha :)
Meg lecserélhetik mondjuk a Lannisterek címerében az oroszlánt pumára :)
süti beállítások módosítása