Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Al Bundy, azaz Ed O'Neill 65 éves

2011. április 12. 15:30 -Szűcs Gyula- 110 komment

Április 12-én ünnepli 65. születésnapját Ed O'Neill, aki minden idők legtahóbb cipőboltosaként, Al Bundy művésznéven írta be magát a mozgókép-történelembe. Legismertebb sorozata, a Rém rendes család összesen 11 évadot élt meg 1987 és 1997 között, de a színész nem kapott érte Golden Globe-ot, csak egy TV Land Awardot.

O'Neill egyszer egy interjújában elmondta, azért tudta ilyen jól hozni a meccsnéző-söröző-pöcsvakaró, kanapéhoz ragadt white trash prolit, mert a pilot epizód forgatókönyvét olvasgatva azonnal Joe nagybácsikája jutott eszébe. Az öreg tőrőlmetszett Bundy volt: ha a felesége este azzal fogadta, hogy "Drágám, elütöttem egy kiskutyát a kocsifeljárónál.", akkor Joe bácsi csak ennyit válaszolt: "Remek. Na és mi lesz a vacsora?"

Bár O'Neillt a jelenleg is futó Modern család című tévésorozatáért Screen Actors Guild Awarddal jutalmazták (a díjat megosztva kapta a többi szereplővel), nekem mégis a Dragnet - Gyilkossági akták a kedvenc O'Neill-szériám, üssetek. Ebben ugyanis sikeresen kibújt a tahó családapa skatulyából, és a CSI-klónok DNS-mintákért teperő, gumikesztyűs, "Közelíts a tükörre! Most élesíts! Megvan a fickó!"-típusú kamunyomozóinak áradata közepén vissza tudta csempészni a képernyőkre a régi vágású, ingujjra vetkőzött, nyakkendős-nadrágtartós, folyton monologizáló, keményfejű ír zsarut (sajnos a Dragnetet két évad után elkaszálták).

Isten éltesse Ed O'Neillt! Hajtás után videók, a zseniális Csuja Imre-szinkronokkal.

És végül olvasóink kérésére egy részlet a Ford Fairlane-ből:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.04.12. 15:36:58

Isten Éltesse!
Minden idők legjobbja.
A sorozattal együtt.

Csak érdeklődöm, h a white trash nem a lakókocsilakókat jelöli, mint az Earl-ék a Nevem Earl-ben?!

Bundy-ék inkább amolyan középosztálybeliek voltak, hisz volt házuk, két kocsijuk, Bud egyetemre járt.

Leadfoot 2011.04.12. 15:45:05

Boldog szülinapot neki!

A legnagyobb sorozatkarakter evör.
(Egyébként én a MWC későbbi évadait jobban kedvelem. Ha lehetséges, Ed ott még zseniálisabb.)

mrmojorisin 2011.04.12. 15:45:07

Isten éltesse! "Dudák-dudák nyam-nyam, dudák-dudák, a csaj legyen buta!"

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.04.12. 15:59:23

@Leadfoot: addigra alakult ki a karakter rendesen az biztos.
Később kapta meg a volt gimis futballsztár hátteret, meg a No Ma'Am is létrejött. :D:D

Terézágyú 2011.04.12. 16:01:38

@doggfather:
"Bundy-ék inkább amolyan középosztálybeliek voltak, hisz volt házuk, két kocsijuk, Bud egyetemre járt. "

Hááát, azért ez nem középosztály... :)
A házuk ócska, a kocsijuk pláne egy roncs, Bud meg egy közeli fősulira járt csak, nem? :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.04.12. 16:05:28

@Terézágyú: legyen alsó középosztály. ;)

A házuk nem volt sose roncs, nem volt olyan rész, mikor azzal gond volt.

De nem is white trash, vagy én tudom rosszul, hogy mi is az...

symor 2011.04.12. 16:12:24

Rám a New York sűrűjében (Big Apple, 2001) című sorozatban tette a legnagyobb hatást komoly színészként. Az a sorozat 8 részt ért meg, de O'Neill hatalmas teljesítményt nyújtott benne.

Valószínűleg abból a sorozatból mentették át a szerepét a Dragnetbe is, amelyet azért elég lapos sorozatnak tartok, már a Big Apple-hez képest, ami viszont nagyon jó volt.

Terézágyú 2011.04.12. 16:12:34

@doggfather:
"De nem is white trash, vagy én tudom rosszul, hogy mi is az... "

Én nem ehhez a kifejezéshez szóltam hozzá :)

"A házuk nem volt sose roncs, nem volt olyan rész, mikor azzal gond volt."

Lehet, de éppen eleget szidták Marcyék is :)
Egyébként nyilván egy állandóan lerobbanó kocsi humorforrás, erre gyakran visszatértek, míg egy folyamatosan javítgatnivaló ház nem az, ezt nem hangoztatták...
Mondjuk amúgy sem voltak következetesek, hogy étel se volt otthon soha, Peggie sosem főzött, pénzük sose volt, mégis ettek valamit mindig - hiszen éltek :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2011.04.12. 16:16:34

"So who are the Bundys? The Bundy family is best described as 'white trash', plain and simple."
www.epinions.com/review/tele-TV_Channels-All-FOX/content_35811856004

Kertes házban lakó, de csóró, tanulatlan, tahó család. Azaz kb. csak annyival jobbak a redneckeknél meg a hillbillyknél, hogy nem dugnak csirkét, nem rendeznek veremharcot az erdőben, és nem terrorizálják a közéjük tévedő városi yuppie-kat. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.04.12. 16:20:06

@Terézágyú: Tudom, hogy nem ahhoz.

Csak arra írtam, hogy a cikk szint white trash-ek, és leírtam, hogy miért nem azok.
(szerintem)

De ha jól emlékszem valahol olvastam, hogy a középosztály kritikája voltak ők, hiszen anyuka háztartásbeli volt, 2 gyerek, 2 kocsi, ház jelzáloggal.

és ezt írtam csak le. :D

Skatulya bácsi megmondta 2011.04.12. 16:28:10

Ne szemérmeskedjünk, a white trash bizony az, aminek mindenki gondolja! Az a fehér nő, aki niggerrel kavar.

Amúgy meg vétek volt egy ilyen videót kihagyni! Ed O'Neill ebben az országban ezzel is legenda:
www.youtube.com/watch?v=WPftIeBsHH0

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2011.04.12. 16:34:24

@doggfather: alsó-középosztállyal is kiegyezhetünk ;)

Balakin · http://balakin.blog.hu/ 2011.04.12. 16:35:26

úristen ennek a Dragnetnek milyen ótvar a szinkronja !

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2011.04.12. 16:45:36

@Terézágyú: nem volt roncs a ház?

Érdekes nézőpont. Akkor egerük se volt? Be sem áztak sose? A pincelépcső állapotáról már nem is szólva.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.04.12. 16:48:28

@nyomasek_bobo: 1x áztak be. ;) Megjavították.
Volt 1x egerük igaz, de az előfordul a legjobb házaknál is.
A pincelépcsőből a 4ik fok hiányzott vagy egy évadon keresztül. :D

Városi Farkas · http://neveletlen.blog.hu 2011.04.12. 17:02:00

Amerikában szinte mindenkinek van kocsija, szóval az nem mérvadó...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2011.04.12. 17:05:54

@doggfather: Kiégett a tévé. Leégett a kanapé. Felrobbant az egész ház.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.04.12. 17:08:25

@nyomasek_bobo: baleset, baleset, szomszédok. :D

Folytathatjuk, tetszik. :D:D

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2011.04.12. 17:22:33

@doggfather: egyet el tudok fogadni: a kutyaház. Na, azzal minden rendben volt (leszámítva a kapcsoló elhelyezését).

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.04.12. 17:25:24

@nyomasek_bobo: :D
De csak miután megcsinálták kelly udvarlójával. ;)

canadacruiser · http://canadacruiser.com/ 2011.04.12. 17:54:12

A tényleg zseniális Csuja Imrénél csak egy zseniálisabb: amikor a saját hangján halljuk beszélni.
Ékes példája annak, hogyan lehet tönkrevágni az eredetileg zseniális filmeket Leiter Jakab országában.

simon says: 2011.04.12. 17:57:01

booty time, napok ota ez jar a fejemben es most itt van, koszi
amugy isten eltesse Ed O'Neill-t
megvan az osszes rem rendes DVD-n es nem torrent am, ez nagy szo, klasszikus

nemecsek ernő áruló 2011.04.12. 20:02:44

@Balakin: Az! Szinkronnal elég nehéz volt a nyomozó figurájára koncentrálni, és függetleníteni Bundytól. Ha valahol, hát itt oltári nagy baromság volt Csuja Imrét felkérni szerintem...

Taurusz 2011.04.12. 21:14:13

@nyomasek_bobo: Csótányirtáskor a cipőboltban aludtak... Nem égett az első lámpa, így találta ki a cipőlámpát.
Hát elég alsó közép. :)

algi 2011.04.13. 02:58:55

Az mekkora gáz, hogy nekünk, magyaroknak, a csóró Bundy-ék gazdagnak számítanak!

Folyamatos téma volt az, hogy mennyire szegények. Az, hogy effektíve nem láttuk lerobbanni a házat minden egyes epizódban, azért van, mert nem egy realisztikus életrajzi dráma volt, hanem egy szürreális sitcom. Azt, hogy béna a házuk, nem onnan tudni, hogy mérjük, hány percenként van vele gond az adásidőben, hanem onnan, hogy minden részben felhozzák, hogy milyen csórók és minden másodikban, hogy milyen gagyi a házuk. (Ennyi erővel House-nak meg minden második diagnózisa lenne helyes, és szerintem az 50% aránnyal nem jutott volna oda, ahol most tart.)

Egyébként szerintem a Rém rendesnek kb. első 11 része volt igazán színvonalas (az első duplarész előtti epizódok), utána már totál blődség volt az egész. Ezekben a korai részekben még szerette egymást Pegg és Al, csak ugratták egymást, ahogy a gyerekeikről is cinkosan össze- és kikacsintva mondtak gonoszakat. Utána viszont egy-két kivételtől eltekintve (pl. amikor kiderül, hogy Al azért akarja visszaszerezni a kocsiját, mert a családi fotó van benne, és nem a pornóújság-gyűjteménye miatt) már tényleg szinte más se folyt belőlük, csak a színtiszta gyűlölet, bizalmatlanság és gáncsoskodás.

@Gerzsonka: Az egy képesség a néző részéről, hogy a szerepet függetleníteni tudja a színésztől. A színész csak annyit tehet meg, hogy máshogy játszik, de az már nem általános elvárás tőle, hogy a hangját is eltorzítsa, nehogy felismerd.

Repatarurgyán 2011.04.13. 08:24:38

Al: Mi a vacsora?
Peggy: Semmi.
Al: Tegnap is az volt...

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.04.13. 08:38:28

Azért a hazai változatot nem kell leszólni... csak néhány gyöngyszem...

- Figyelj Marcy, elmagyarázom: kot-kot-kot, kot-kot-kot...

- A szép nők vetetik a sört, a csúnyák itatják...

- Nézd Al, Négy esküvő, egy temetés.
- Az ötször ugyanaz...

- Al, te rák vagy...
- Az esne beléd...

És a szerintem legjobb:

- Marcy, te miért vagy itt?
- Én csak átjöttem Peggyhez beszélgetni...
- Nem úgy értem, a Föld bolygón!

G46 2011.04.13. 08:44:17

Üdv!
Lehet ütni, de szerintem a No Ma'am kitalálásától esett a színvonal. Egyébként szépen látható a sorozat váltása: az első pár rész tényleg szinte realisztikus volt, aztán volt egy évad, amiben Al fojamatosan szívott és sose evett, aztán jött a szőke srác a családba, aki egyik pillanatról a másikra eltűnt, majd a No Ma'am... Ettől függetlenül klasszikus.
Felrobban a TV: -Mondtam ugye, hogy ne vegyünk használt TV-t? Húsz év, és tessék, vége!
Család vizesen a kanapén. Al: -Nem kell szemüveg! Látok! Az volt kiírva, a híd után balra. -Nem, az volt kiírva, hogy a híd itt ér véget.
-Bud, mától kezdve új hobbid van: baseball-kártya gyűjtés. -És szeretem? -Hát persze!
És amikor Peg megnyeri Jim Jupitert, a fitnessgurut? Vagy amikor Al lázadást szít, mert felemelték a söradót 1 centtel?
Boldog születésnapot, sok vidám percet okozott rengeteg embernek!

csárli hárper 2011.04.13. 08:46:21

Peggy, tiszta házat akarsz?
Takaríts!
Illatos házat akarsz?
Főzz!
Boldog házat akarsz?
Költözz el!

szoktam én is mondogatni:)

wirth6 2011.04.13. 09:00:04

"Felrobbant az egész ház."

Mármint felrobbantották. De annyira tényleg nem lehetett ócska, ha egyszer egy bankár pár lakott a szomszédban, egy gyakorlatilag tök ugyan olyan házban.
A harmadik gyereket én sem szerettem, de szerintem Jefferson jobb karakter volt, mint Steve.

Érdekes, hogy pont ma olvastam egy másik oldalon Isten cipőjéről.

Diopapa_sok 2011.04.13. 09:04:33

No Ma'am első pontja:

"Ne szüless franciának!" :DDD

Diopapa_sok 2011.04.13. 09:05:10

Jah, kimaradt: Isten éltessen Al Bundy!

sangria 2011.04.13. 09:05:32

Mikor Marcy elpanaszolja, h. Steve-nek merevedési problémai vannak, Al első mondata Steve-hez, mikor az belép:
"Jaj, Steve, mitévő legyek? A tetőgerendát megrágta a puhafa-szú.."

Isten éltesse!

Diopapa_sok 2011.04.13. 09:07:45

Vagy amikor Marcy átment egy fagyasztott csirkével:

"-Nem is tudtam, hogy terhes voltál" :D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.04.13. 09:09:21

@algi: A House MD is pont úgy elszállt, mint a Rém rendes...

nemecsek ernő áruló 2011.04.13. 09:16:51

- Steve, kényelmesen ülsz?
- Igen, Al. Köszönöm.
- Hogy lehet az, ha nincs is gerinced???

- Drágám, mi lesz a vacsora?
- Mocskos disznó!
- Tegnap is az volt! :)

Terézágyú 2011.04.13. 09:17:25

@wirth6:
"De annyira tényleg nem lehetett ócska, ha egyszer egy bankár pár lakott a szomszédban"

bankár?? mondjuk inkább, hogy banktisztviselő pár :)

Moderakedvenc 2011.04.13. 09:23:07

Éljen még legalább 65 évet! Ő a legjobb :)

gáBorz 2011.04.13. 09:27:31

- Al, hol a narancslém?
- Szerintem még a fán. :)

GGG77 2011.04.13. 09:30:01

Boldog szülinapot, és köszönjük!

ursus artos 2011.04.13. 09:34:20

Bírom azokat akik élből, de leginkább nagyképűségből leszólják a magyar szinkront, holott 10 éve még azt se tudta mit jelent a tenkjúverimáccs.
Nem kell itten vetíteni, hogy az eredeti így meg úgy jobb, mikor 1996-ban mindenki szinkronosan nézte és dőlt a röhögéstől.

TGabi 2011.04.13. 09:35:28

Háhá, tényleg vicces sorozat amúgy - mondjuk azért én sem szeretném, ha a leendő férjem ilyen proli lenne :s

Meg ezek a szlogenek, hogy "ma bejött egy kövér nő a cipőboltba" és utána végeláthatatlan panaszáradat:))))

KopaszMercis 2011.04.13. 09:54:30

@algi:
"Utána viszont egy-két kivételtől eltekintve (pl. amikor kiderül, hogy Al azért akarja visszaszerezni a kocsiját, mert a családi fotó van benne, és nem a pornóújság-gyűjteménye miatt) már tényleg szinte más se folyt belőlük, csak a színtiszta gyűlölet, bizalmatlanság és gáncsoskodás."
az valami fricska volt a kritikusoknak szerintem nem? full ironikus

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.04.13. 09:55:49

@ursus artos: Konkrétan Al szinkronhangja szerintem jobb, mint az eredeti.

(BTW, Robert De Niro saját hangja elég vérszegény, az összes magyar szinkronja jobb volt...)

NA YA! 2011.04.13. 09:55:49

Hát igen, Magyarországon Csuja Imre nélkül fél karú óriás lenne csak Al Bundy!

Al, miközben az alvó Peggyre mutat, a hálószobájában tartózkodó idegen lényektől azt kérdezi: srácok, a vöröst nem vinnétek magatokkal a galaktikus állatkertbe?:)

KopaszMercis 2011.04.13. 09:58:07

@ursus artos:
en 1988-ban, es az eredeti szinkront szeretem.. velem is baj-e van?

M. Bertalan 2011.04.13. 10:01:17

A közepe volt jó, nekem a Cipődokis a kedvencem. "555. Cipő"
A vége a NoM'am-el már nagyon szar volt.
Isten éltessen!

Stoney Hill Billy 2011.04.13. 10:01:25

Nagy játékos az öreg, imádtam a sorozatot.
a white trash sztem nem passzol rájuk, annál feljebb vannak, egyszerűen csak tirpákok...
az egész társadalom megkapta a magáét, szemétkedtek mindenkivel, de nagyon tetszett, hogy a kritikus pillanatokban a család össztartott:
"DONT MESS WITH a BUNDY"

ja és Miranda Velacruz de la Hoya Cardinal megvan?

M. Bertalan 2011.04.13. 10:04:53

@Gerzsonka: Az FF-ben nem Csuja a magyar hang.

Ezzel együtt nem tudom, hogy direkt volt-e, de az Argó című film egyetlen megmaradt érzete az, hogy Feró együtt nyomta Csujával. Majdnem FF.

M. Bertalan 2011.04.13. 10:06:14

@Stoney Hill Billy:

"ja és Miranda Velacruz de la Hoya Cardinal megvan?"

- Kivel kell még lefeküdnöm, hogy bemondó lehessek?
- A tüntetésnek, és ezzel a karrieremnek vége.

Diopapa_sok 2011.04.13. 10:06:41

Pedig jók voltak a Noma'am-es részek is, pl amikor felmentek a tetőre parabolát szerelni és nem akartak lejönni, a tetőn söröztek meg nézték a meccset. (persze időnként egy-ketten leestek a tetőről.. :D)

nemecsek ernő áruló 2011.04.13. 10:07:39

@M. Bertalan: Ja, Ford Fairlane, ok, leesett. Valóban, ott Balázs Péter szinkronizálta. De az még jóval a rém rendes... előtt volt.

olcsójános 2011.04.13. 10:09:37

@KopaszMercis: en mar 1963-ban is eredetiben neztem a filmeket, sorozatokat, olyanokat amikrol itthon almodni sem mertek. Egyebkent is sokkal tanultabb es okosabb vagyok mint masok, ez abbol is latszik hogy direkt nem hasznalok ekezeteket, mert az olyan proli szokas.

Artie 2011.04.13. 10:26:59

@KopaszMercis: Én meg anno az ORF1-en néztem, mielőtt még Magyarországon is elterjedt. Akkor most én így hogy? Nekem nem is jön be Csujával, lehet, hogy azért, mert megszoktam a németet, Ed O'Neillt pedig Balázs Péterrel magyarul. Előbb láttam magyarul a Fordot, mint magyarul a MWC-t.

Mr Garrison 2011.04.13. 10:34:48

Ma direkt az Ő tiszteletére vettem fel a NO MA'AM pólómat...

pamut 2011.04.13. 10:35:23

Boldog szülinapot Bandi bácsi, köszönjük a vidám perceket :)

eyeofodin85 2011.04.13. 10:36:39

Peggy Bundy azaz Katey Sagal viszont kapott Golden Globe-t. A Sons of Anarchy-ban a főnök felesége szerepében nagyon jól játszik. Egy dögös Milf-et nyom. Érdemes megnézni pár részt belőle.

KopaszMercis 2011.04.13. 10:37:28

@CubΕ:
hat ezt nem ertetted...

gratulalok tied a nagy rupulepe.. a vilag esze meg kiugrott a poroltoval. En nem szoltam be rad, te majom penisz, szemben azzal a mikiegerrel aki kiosztott egysegesen mindenkit akinek nem tetszik a szinkron.
@Artie:
Nemtom kerdezd az urs anus szakertourat, o a megmondoja, hogy ki milyen szinkront szerethet melyik evben.

Sieg 2011.04.13. 10:44:55

@ursus artos: Az, hogy hasznos-e a szinkron, és az, hogy jó-e, két független dolog: csak az, hogy hasznos, nem teszi jóvá.
Nyilván annál sokkal jobb, ha nem érti a néző, úgyhogy nagyon hasznos. De sajnos olyan, mint a legtöbb magyar szinkron: nagyon túljátszott, affektálós, számomra már szinte nézhetetlen.

Egyébként ebből a szempontból a Dragnet még jobb is, mint a Rém Rendes: távolról sem remek, de legalább nem annyira túljátszott.

zitoka 2011.04.13. 10:45:55

Mi anno a TV3-on kezdtük el nézni, aztán felvettük videora, aztán megnéztük még vagy 3x a viasat-on, aztán amikor negyedszerre kezdte újra a viasat,akkor vettünk egy DVD felvevőt, gyorsan pénteken (hétfőn kezdték előlről), aztán amikor megjelent hivatalos DVD-n azt is megvettük, és a kisfiam első szava 2,5 évesen az volt, hogy duda, amit akkor mondott ki, amikor vette fel a cipőjét. Persze ezután jobban odafigyeltünk, hogy a gyerek ne feltétlenül lássa, már csak azért se, mert hamarabb mondta, hogy "ambaó" (al bundy), mint azt hogy apa...

algi 2011.04.13. 10:52:56

@KopaszMercis: Ezt nem értem. Kifejtenéd?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.04.13. 11:01:51

Isten éltesse!
Egy ikon.
Dragnet ha jól rémlik, megy a viasat testvéradóján.
Ja, és héló, Wayne's worldben is van 1-2 igazi Bundy's monológja. Csak ott épp kávézóban gürizik.

crazyfish 2011.04.13. 11:06:14

Véletlenül, még a TV3 műsorán láttam egy részt és beszartam a röhögéstől...életszagú, attól ilyen jó...a szinkron fergeteges, mindenki jól el volt találva....26kazin figyel otthon, ha szar a kedvem csak berakok egyet és vége a rosszkedvnek...

Al Bundy/Birthe...:))...ISTEN ÉLTESSEN, SOKÁIG!!!!
Most jöttél a szöszibolygóról? és hol vannak a társaid???...:)))

crazyfish 2011.04.13. 11:10:25

Nem tudjátok, Polk High 33 mezt csináltak valaha is itthon?....

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2011.04.13. 11:17:19

@zitoka: nagyon megható sztori, köszi! :)
(2 éves keresztfiam kedvenc meséje valahogy a Karácsonyi lidércnyomás lett. Fura hogy nem fél tőle, a baltával fejbevágott szörny, a pókok meg a vámpírcsapat neki még "aranyos bohóc", a dalokat meg már kívülről tudja...)

tucano 2011.04.13. 11:34:21

Ed O'Neillmegkapjaa brazil jiu-jitsu fekete övet Rorion Gracie-től:

www.youtube.com/watch?v=k3yjN1KrqfM

Az hagyján, hogy jó színész, de meg is szenvedett az övért rendesen.

Cartman (ex Cartman) 2011.04.13. 11:37:23

@zitoka:
:))) Az én fiam másfél évesen gyönyörűen mondja, hogy "traktor", vagy hogy "teát kérek". De az "anya" még nem megy neki... :)

És a Rém rendes nálunk is örök favorit. Nagyon sajnáltam, amikor vége lett. Azóta csak a Lucky Louie hozott egy kis vígaszt (egyetlen árva évad erejéig), meg a Modern család.

digitime 2011.04.13. 11:41:48

Nem ütünk, a dragnet jó. Most adja a viasat6. Ed meg még jobb, isten éltesse.

◄ViZion 2011.04.13. 11:53:30

Kedvencem amikor vizsgáznia kellett és megkérdezték mi az anyanyelve... Mire Bundy: Hát az ami az amerikaiak többségéé! Oktató: Á! Spanyol!

Boldog szülinapot a jóembernek!

newnt55 2011.04.13. 12:14:45

NO MA'AM poló hehe
De Jeffersonon ott volt alatta a YES MA'AM is. :-)

Al Birdy! A nevem Bundy!

Amikor a mosóban végül meglesz a kocsijuk:
- mindjárt megyek Peg csak megnézem a csomagtartóban megvan e még a "cucc"
- a Nagy Dudák magazin?
- nem a Nagy Dudák magazin
(kamera mutatja): Nagy Dudák Magazin.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.04.13. 12:56:07

@doggfather:

Magyarországon ez felső középosztálybeli szint. Az USÁ-ban ez alsó középosztálybeli szint.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.04.13. 12:57:48

@algi:

"Az mekkora gáz, hogy nekünk, magyaroknak, a csóró Bundy-ék gazdagnak számítanak!"

Miért lenne gáz? Az amerikai átlag életszínvonal nagyjából a háromszorosa a magyarországinak.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.04.13. 13:00:19

@NA YA!:

A szinkron sosem lehet jobb az eredetinél.

crazyfish 2011.04.13. 13:11:17

@derabitz: Köszi....

Pont most akartam irni a Frédi Bénit- Romhányi József zsenijét dicséri....:))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.13. 13:20:43

@crazyfish: www.polonium.hu

A házról: Volt egy olyan rész, amikor valami villanyszerelő akarta rendbe raknia vezetékezést, és végül bent maradt a falban...

AlphaBlack 2011.04.13. 13:27:54

Al Bundy élő legenda, ikon, tanár. Rengeteget tanultam tőle. A nők aljaskodását hogyan lehet kikerülni, soha meg nem törni bele.

Spawn85 2011.04.13. 13:37:55

@max val birca man: De lehet, csak nagyon-nagyon ritka. A "Frédi és Béni" viszont jó példa.

CM2131 2011.04.13. 14:01:17

@max val birca man: mondjuk a legtöbb filmet eleve utószinkronizálják az eredeti nyelven is, onnantól kezdve meg már majdnem mindegy...

Valezius 2011.04.13. 14:07:12

doggfather 2011.04.12. 15:36:58

"Csak érdeklődöm, h a white trash nem a lakókocsilakókat jelöli, mint az Earl-ék a Nevem Earl-ben?!"

Ha már érdeklődsz, én nemrég találkoztam ezzel a szleng kifejezéssel Katedra szókincsfejlesztőjében. Jelentése bunkó, primitív.

NA YA! 2011.04.13. 14:11:24

@max val birca man: "A szinkron sosem lehet jobb az eredetinél."

Nem figyelsz csikánó, hogy mit írtam! Mondom Magyarországon! Szerinted a kilencvenes években, (de még most se), az eredeti angollal a magyarság hány százalékát kötötte volna le a Rém rendes?!

algi 2011.04.13. 14:53:31

@max val birca man: Hát, épp ez a gáz benne.

algi 2011.04.13. 14:57:19

@max val birca man: Amúgy szerintem pl. a Sarah Connor krónikák német szinkronja jobb az eredetinél.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.04.13. 15:41:24

@Spawn85:

Nem igaz. A magyar Flinstone valójában adaptáció, s nem fordítás. Mint a Micimackó. Ezek tehát önálló magyar alkotások, melyeknek kevés közük van az eredetihez. EZEK ROSSZ FORDÍTÁSOK, mert nem hűek az eredetihez.

algi 2011.04.13. 15:50:56

@max val birca man: Mert túlzottan függünk az anyagiaktól, úgyhogy a szegénység boldogtalanná tesz minket.

Ami a fordítást illeti: a filmeket nem fordítják, hanem magyar változatot készítenek hozzájuk. Filmeket legfeljebb alámondással lehetne szöveghűen lefordítani (nem, felirattal nem). Úgyhogy a kérdés mindig az, hogy a magyar változat hogyan állja meg a helyét, sosem az, hogy milyen jó fordítás. Ezen kívül még azt lehet vizsgálni, hogy milyen jól adja vissza az eredeti alkotói szándékot, vagyis egészében a mű mennyire hű az eredeti műhöz, de ez semmiképp nem jelent szöveghűséget.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.04.13. 16:27:41

@algi:

Magyarország azonban NEM szegény, hanem gazdag ország. Tény, hogy a gazdagok közt az utolsók között van, de attól még az elitklub része.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.04.13. 16:38:33

@algi:

Oké. A Frédi-Béni gyakorlatilag egy új magyar műalkotás, melynek semmi köze az eredetihez, azaz az eredetihez nagyon hűtlen. Ezt adaptációnak hívják, ami nem fordítás. Kb. ugyanaz a kategória, amikor valaki feldolgozza Shakespeare valamelyik művét, mondjuk a West Side Story a Rómeó és Júlia adaptációja, s senki sem állítja, hogy fordítás lenne. S természetesen a West Side Story SEMMILYEN FORMÁBAN sem tükrözi Shakespeare alkotói szándékát.

Amikor én meg akarok nézni egy idegen alkotást, pl. egy filmet, nem arra vagyok kiváncsi, hogy egy ügyes magyar ember milyen nagyszerű adaptációt volt képes kitalálni, hanem az eredetit akarom. Ha ebben gátol a nyelvtudás hiánya, akkor magyar feliratos változatot nézek. Ez ront le legkevesebbet az eredeti szándékból.

Taurusz 2011.04.13. 17:04:53

Á, a hozzászólásokat átolvasva beugrott, hogy én is loptam tőle:
Mondtam már ma, hogy szeretlek?
Nem.
Ühüm...

zeus666 2011.04.13. 17:50:02

Egy az egybe úgy néz ki mint apám, ráadásul ugyanabban apám is '46-ban született, csak épp júliusban:D Kölyökkoromban mindig azt gondoltam, hogy igazából apám játsza a főszerepet:D

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.04.13. 18:18:37

@zeus666:

Én Leslie Nielsennel vagyok így, 95 %-ban úgy nézett ki, mint a nagyapám.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.04.13. 19:15:45

@max val birca man:
A Kockázat Kloss kapitánya megvan? Nagyapa vonásaiban állítólag annyira hasonlított rá, mikor egyszer fent járt a fővárosban rokonlátogatóban, azt hitték, a lengyel színész látogatta meg Mo.-ot.

crazyfish 2011.04.14. 00:09:34

Azt nem értem, ha a dallasból, x aktákból, sex és new yorkból csináltak mozifilmet, akkor
ebböl a sikerből miért nem???

MOZIFILMET BUNDYÉKNAK!!!!!!!!

méltó lezárása lenne az eposznak....

algi 2011.04.14. 08:39:23

@max val birca man: Tévedsz. Mivel a feliratot jobban kell tömöríteni, mint a szinkronszöveget, fordítás tekintetében hűtlenebb, mint a szinkron. (Ez alól kivételek egyes amatőr feliratok, amelyek olyan hosszúak, hogy meg kell állítani a filmet, hogy elolvasd őket – de ahol a hosszal ennyire nem foglalkoznak, ott inkább szó szerinti fordítást kapsz, mint szöveghűet.) Ha az eredeti műre vagy kíváncsi, kénytelen vagy megtanulni a nyelvet.

Ez egyébként a költemények műfordításaira is igazak: a Shakespeare- és Homérosz-művek esetében is a verslábak és az eredeti fordulatok megőrzése fontosabb volt, mint a szöveghűség. Úgyhogy ha ilyen igényeket támasztasz, mindenképp meg kell tanulnod a nyelvet.

Spawn85 2011.04.14. 11:28:22

@max val birca man: Itt igazából most arról volt szó, hogy jobb-e magyarul, mint eredeti nyelven. És szerintem a "Frédi és Béni" igen. Az, hogy most ez mennyire hű fordítás az eredetihez, az más kérdés...

Egyébként abszolút igazad van, a legtöbb film bizony eredeti nyelven élvezhető igazán. Én is mostanában egyre több filmet és sorozatot nézek eredeti nyelven (már ha az eredeti nyelv az angol :) ), és mivel viszonylag jól megértem az angolt, előfordul, hogy a felirathoz sem ragaszkodom már.

wirth6 2011.04.14. 14:27:10

@newtehen: Csak kíváncsiak voltak, hogy mit működtet az egyik kapcsoló (egyébként Brunó kutyaházában a villanyt), és pont az volt a probléma, hogy nem hívtak szerelőt, így ragadt az egyikük (azt hiszem talán Bob Rooney) a falban. Szóval nem a vezetékekkel volt a baj, hanem a hozzáértésükkel.
süti beállítások módosítása