Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Gonosz kérdés a 40 milliós játszmában

2011. március 04. 11:00 sixx 177 komment

A Tv2 vetélkedőjének korábbi adásaiban akadt már pál olyan kérdés, amin elvitatkozgattunk a készítőkkel és a kommentelőkkel, mostani találatunk is hasonló kimenetellel kecsegtet. Történt ugyanis, hogy a március 1-i adásban két fiatalember (egyikük a testmodositas.blog.hu szerzője, szóval saját kutyánk kölyke valahol) eljutott az utolsó kérdésig és hatmillió forintot nyertek volna, ha helyesen válaszolnak arra a kérdésre, hogy a cimbalom ütős- vagy húros hangszer-e vajh.

 

Ha cinikus akarnék lenni, most azt mondanám, hogy ha a húrosra tesznek, akkor meg az ütős lett volna a jó, de nem vagyok. A cimbalom besorolása csak látszólag egyszerű kérdés, ahány forrás, annyi definíció. A Tv2 oldalán, a fenti videó kommentjei között idézik Bánki Gábor - A zeneelmélet alapjai című könyvét, melyben a cimbalom ütőshangszerként szerepel (ebben a könyvben a húros hangszer nem létező kategória), a zenci.hu meghatározása szerint a "A zongora és a cimbalom - bár kordofon (azaz húros) hangszerek - az ütõsök családjába tartozik." 

A Hangszer és zene szerint a cimbalom húros hangszer, a Wikipédia is ezt állítja, bár ezt a műsor készítői hagyományosan nem tekintik megbízható forrásnak. Szintén a húros vonalat erősíti a Kislexikon is, ahol ősrégi, verőkkel megszólaltatott húros hangszerként szerepel. A vetélkedő egyik készítője szerint a hangszer azért nem ütős, mert a hangot az ütők általi pengetés adja, így ütő, de nem ütőshangszer. Kommentekben várjuk a véleményeket.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2011.03.04. 14:21:05

Javaslom a tv2-nek 8. kérdésnek vezesse be a "mire gondoltunk?" kérdést. Így legközelebb elkerülhetőek az érdemi viták :D

RogerWaters 2011.03.04. 14:24:36

Valóban igaza van egy pár hozzászólónak, hamut szórok a fejemre, tényleg alma-körte jellegű a kérdés. Egy a lényeg: A TV2 egy geci szar adó, senki ne nézze.

YoramDelarco 2011.03.04. 14:25:58

Afterforever301 : még egy elgondolkodtató baromságra hívnám fel a figyelmetek, aminek Afterforever301 nézett utána.
A VILÁG LEGMÉLYEBB FOLYÓJA!!! Miről beszélünk??? Folyókat vízhozam, vízgyűjtő terület,hosszúság esetleg a hajózhatóság (nagy zuhatagok, befagyás száma napokban)alapján rangsorolunk.
A magyar nyelv szabályai szerint a legmélyebb folyónak a forrástól a torkolatig végigmért mélység átlagolása után kapott szám lenne mérhető.
De ha a kérdést a legmélyebben futó folyóként teszi fel, akkor is kétséges a válasz végkimenetele. Tegyük fel,h a Kongó 230 méteres szakadékban fut, de ennek méterben kifejezve mekkora részét teszi ki maga a víz?? A Colorado folyó a Grand-Kanyonban néhol másfél kilométernél is mélyebb szurdokban fut, de a víz mélysége csak kevés helyen haladja meg a 10-15 métert.
De ha már a legmélyebb folyó logikája mentén maradunk, akkor vajon a földalatti barlangrendszerek hatalmas folyói lennének a legüberebbek???
Tisztában vagyok vele, h a kérdésben csak 3 folyó szerepelt, de ez akkor is újabb egyértelmű példája a játékszerkesztői sunyiságnak!

Leadfoot 2011.03.04. 14:28:47

Szúró-vágó hangszerek.

toldoka 2011.03.04. 14:31:49

Valaki hiányolta:
A Zeneakadémián (ami ugyanaz,mint a Liszt Ferenc zeneművészeti Egyetem) tanítottak szerint a következő a helyzet:
Hangszereket csoportosítása:
-idiofon (önmagukban keltenek hangot,pl 2 bot összeütése, xilofon)
-membrafon (kifeszített bőrfelület vagy rezgő hártya rezgése útján megszólaltatott hangszerek)
-aerofon (fúvós,itt van az orgona is...)
-(elektrofon)
-És chordofon, azaz húros hangszerek.
Na most, az utóbbi csoportban 3 alosztály van, a hangkeltés módja szerint. 1. dörzsölés, 2.pengetés, 3. ütés. Tehát ide való a cimbalom is.

Afterforever301 2011.03.04. 14:54:28

@YoramDelarco: a kérdés csak úgy szólt hogy melyik folyó a legmélyebb? Ezt a VILÁG LEGMÉLYEBB FOLYÓJA változatot csak a wikipédia adja :-) helytelenül mert: A “legmélyebb kanyon kitüntető cím adományozása körül nincs vita a földrajztudósok között. A perui Andokban, 1000 méter magasan hömpölygő Colca folyót 6.000 méternél magasabb hegycsúcsok övezik. És van egy ilyen is : A Tibetben található Yarlung Zangbo folyó által vájt mélyedés Indiába lépve Bramaputrára változtatja nevét, s néhol 6000 méteres mélységet is elér. Remélem érthető mit akartam ebből kihozni. Ha legmélyebben Fekvő folyóról van szó akkor ez a kettő viszi a prímet. Hülyén vannak megfogalmazva a kérdések, ennyi.

kilgortrout 2011.03.04. 15:00:18

@simon says:: Ez sem egzakt, mert az is percussion, amit nem verővel szólaltatsz meg, sőt... Konga, djembe, tabla stb.

myname 2011.03.04. 15:04:27

"Ez olyan mintha azt kérdeznéd, hogy a paradicsom piros-e vagy zöldség"

a paradicsom nem gyümölcs? csak mindenki rosszul, zöldségnek mondja? :)))

johevi 2011.03.04. 15:07:00

Elég gyakran zavaros kérdés, többször is lehetne vitatkozni. Pl ki öregebb: Kern András vagy a Fresh lányok? Igen, de a fresh elég sokáig 3 tagú együttes volt, nem a jelenlegi 2, ez sem mindegy, mikorra gondoltak...

Szelki Lata 2011.03.04. 15:07:18

A hangszereket csoportosíthatjuk a hangadásuk, vagy kezelésük módja szerint. A hangadás módja szerint vannak hangszerek melyeknél:

levegő (aerofon),
megfeszített húr (kordofon),
kifeszített hártya (membranofon),
rugalmas merev test (idiofon)
rezgése, vagy pedig elektronikusan előállított rezgések állítják elő a hangot (elektrofon).

A hangszer kezelésének módja szerint léteznek
fúvós hangszerek,
ütőhangszerek,
vonós hangszerek,
pengetős hangszerek,
billentyűs hangszerek és
egyéb (rázó, kaparó, pörgető stb.) hangszerek.

Tehát a hangszerek csoportosításának 2 féle diszjunkt és teljes lefedése van. Az alapértelmezett csoportosítás (ha nem mondunk semmit) a hangszer kezelésének módja:
-Vonósnégyesek vannak, és nem húros négyesek
-billentyúsök vannak, és nem húrosok/elektrofónikusok
-ütősök vannak, akik idiofón és membrafón hangszereket is kezelnek egyszerre.
-pengetősök a gitárosok, és nem pedig húrosok
-fúvósok vannak, és nem aerofónok, stb. stb.

Tehát vagy mindkét választ el kellett volna fogadni (az meg milyen már!), vagy ha nem mondják meg, hogy melyik felosztás szerint, akkor a kezelés módja szerinti csoportosítást kell használni. Azaz ütős. Pont.

zZz 2011.03.04. 15:10:37

@konyhakész pumi: a dob jellemzően olyan hangot ad ki, aminek nincs olyan értelemben vett hangmagassága, mint a többi hangszernek. Bár kivétel van, legalábbis azt hiszem.
Én a cimbalmot egyértelműen húrosnak mondanám, hiszen melodikus hangszer, az ütősök jellemzően a ritmus szekcióhoz tartoznak.

zagyvai 2011.03.04. 15:11:17

köszi a támogatást srácok, harcolunk és megígérem hogy a végén megtanulok cimbalomozni!:)

Egyéves Önkéntes 2011.03.04. 15:12:36

Kezdem érteni: A paradicsom a föld legmélyebben fekvő húros gyümölcse.

Szelki Lata 2011.03.04. 15:13:34

@EÖ: De ha pálinkát főzöl belőle, az ütős.:)

Egyéves Önkéntes 2011.03.04. 15:15:04

@Szelki Lata: :)
Főleg, hogy március 1-től vasúti átjáróban is lehet pálinkát főzni.

Dr. Béla 2011.03.04. 15:15:27

A hangszerek ilyen jellegű besorolást a megszólaltatásuk módját figylembe véve szokták megtenni. Vagyis: pengetős, ütős, fúvós, stb.

Ezen kívül persze külnönböző módokon lehet még kategorizákni a hangszereket s így lehet egy hangszer egyszerre ütős és húros, vagy húros és pengetős, stb.

A kérdés eleve értelmezhetetlen. Feltehetnék az a kérdést is, hogy a gitár az húros vagy pengetős hangszer.

A TV2 egyszerűen nem akarta, hogy elvigyék a pénzt és geci volt.

Dr. Béla 2011.03.04. 15:17:09

@Szelki Lata: Nah, közben valaki exaktabban megfogalmazta.

Simán be lehetne perelni a TV2-t.

Szelki Lata 2011.03.04. 15:17:50

Kiegészítés az előzőhöz: tehát húros hangszer eleve nincs is. Ha a hangadás módjára gondoltak volna, akkor eleve "kordofon"-t kellett volna írni.
Amelyik forrás a cimbalmot húros hangszerként tünteti fel, az csak magyarázatképpen teszi, nem kategorizálásként.

Egyéves Önkéntes 2011.03.04. 15:17:53

Amikor árvíz volt, egy szekrényen menekültem, apám zongorán kísért.

RodrigeZZ 2011.03.04. 15:35:01

@RogerWaters: A zongora az billentyűs hangszer...

biododírium 2011.03.04. 15:44:08

A játéktechnika számít!
Ütős, mert ütik a húrokat spéci "verővel".
A csemballó is billentyűs hangszer, pedig a húrok belül pengetve vannak.
Ez alapján simán perelném őket.

biododírium 2011.03.04. 15:45:41

@biododírium: Ja meg alap valóban, hogy a zongora is billentyűs, pedig a húrok ütve vannak.

bbandi 2011.03.04. 15:54:00

@Szelki Lata: A második csoport nem diszjunkt, lásd Csembaló :)
De amúgy egyet értek

sashimi 2011.03.04. 16:03:45

Szalay Annamária most hol marad, hogy szeretete nem sugárzik le egy jóféle bírság formájában az ilyen kérdéseket feladó műsorra?

Baliame 2011.03.04. 16:20:28

@Leadfoot: "Ez olyan mintha azt kérdeznéd, hogy a paradicsom piros-e vagy zöldség."

Piros, mivel a paradicsom gyümölcs.

biododírium 2011.03.04. 16:26:19

Megint le kell, hogy írjam, hogy a játéktechnika számít!
Az én logikám, a korábbi hozzászólásaim és a hangszerek általánosan elfogadott megszólaltatási technikája alapján nem is értem, hogyan lehet erről bárkinek más véleménye. (Magam is zenélek 31 éve, ebből komoly zene 15év volt.)
Perelni.

Fuma 2011.03.04. 16:29:52

Akkor a vonósnégyes az húros négyes
- a vonósszerenád az húros szerenád
stb..,.

gastro vazze 2011.03.04. 16:36:58

ez egyébként a világ legszarabb, egyben legidegesitőbb játéka!
Kedvenc kérdésem az volt, amikor Budapest lakosságszámát kellett eltalálni és a 4-ből 3 volt 1.8-2000000 között...

Szelki Lata 2011.03.04. 16:44:24

@bbandi: Hogy ne lenne már a 2. csoport is diszjunkt? A csemballó billentyűs. Miért esne bele két kategóriába is a 2. csoporton belül?
Az, hogy a húrokat holmi tollak pengetik, az nem számít. Billentyűkkel játszol.
A csemballós logika alapján a zongora meg ütős, mert ott kalapácsok verik a húrokat? Nem, a zongora is billentyús, csak és kizárólag.

Rodzservoterz 2011.03.04. 16:47:33

RodrigeZZ

A hangzóközeg szerint nem.

neofrix baszmacs · http://nemblog.blog.hu/ 2011.03.04. 16:55:30

Melyik a legmélyebb folyó? Amazonas? Kongó? Rajna?

Nyilván a Kongó, abban van a legtöbb mély magánhangzó...

YoramDelarco 2011.03.04. 16:57:08

Gastro Vazze! A kérdésben az is szerepelt, hogy mikori adat szerint? Mennyi volt Bp. lakossága pl 2008. jan. 1-én. Én is tudok ilyen geci kérdéseket kitalálni: melyik ország a világ legnagyobb aranytermelője?
Érdekes egyébként, hogy klasszikus műveltséget igénylő kérdések pl. komolyzene,szépirodalom, művészet-, építészettörténet stb-stb szinte alig vannak.
Persze erre is tudjuk a választ: a TV2 törzsközönségét csak olyan típusú kérdésekkel lehet lekötni, amelyek hozzá közel állnak (Fresh-Kern, kinek az asszonykája pózolt meztelenül, meddig tud elszámolni fekete pákó és hány plasztikai műtéte volt eddig Gábor Zsazsának?)

zagyvai 2011.03.04. 16:59:55

@Dr. Béla:

ha nem használ semmi akkor ez lesz

Jaack87 2011.03.04. 17:12:13

@Szelki Lata: Egyetértek. Kérdezhették volna azt is hogy "Milyen hangszer a gitár?" húros, vagy pengetős. OJJÉ
Amúgy 110% hogy ha húros mondanak akkor is bukják. Ez ilyen "ravasz" kérdés.

HaCS 2011.03.04. 17:13:41

Le akartam írni a lényeget, de úgy látom fölösleges. Valaki már elég érthetően elmagyarázta.

@Szelki Lata:

Erről van szó pontosan.

Kalmár 2011.03.04. 17:21:39

Lehet, hogy már írták páran, de szinte mindegy, hogy melyik megoldásnak van több híve.
A baj ott kezdődik, hogy egyértelmű választ egyértelmű kérdésre lahat adni.
Jobban is megváloathatnák a kérdéseket. Az utolsó kérdésnél ez külön kényes.
Nemrég volt egy olyan kérdés, hogy melyik whisky NEM Skóciából származik:
- Jim Beam
- Ballantine's
- Chivas
- Jonny Walker

A válasz ugyan helyes volt (Jim Beam) de a Johnnie Walker-t így írják és nem úgy
(mint fentebb) ahogy a tv-ben szerepel.
De tényleg, nincs egy üveg amiről lemásolhatnák?
Összecsapott vetélkedő, idegesítően kötekedő műsorvezetővel.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.04. 17:34:02

Mindkettő. Úgyhogy jár a mani. Lehet ezt bíróságon perelni?

Következő kérdésünk: a hárfa húros, pengetős vagy nehéz?

Árpi 2011.03.04. 17:38:30

"A vetélkedő egyik készítője szerint a hangszer azért nem ütős, mert a hangot az ütők általi pengetés adja, így ütő, de nem ütőshangszer."

Huúúúú.... Akkor a dob... Az mi? Akkor az sem ütős?

Voltam válogatáson, egész az első adásig sajnáltam, hogy nem hívtak vissza. Játszottam már pár vetélkedőben, ez viszont erősen színvonal alatti.

Rókakígyó 2011.03.04. 17:40:06

Érdemes lenne egyértelműt kérdezni, akkor azt gondolnánk, h fasza egy vetélkedő.

mqqq 2011.03.04. 17:42:51

@Leadfoot: A paradicsom gyümölcs (!) :))

hogyvanez? 2011.03.04. 17:52:59

Biztos vagyok benne, hogy nem lehet perelni. A srácok aláírtak egy szerződést, miszerint semmiféle követelésük nincs a szórakoztató(!) műsor készítőivel szemben. E nélkül be sem tehették volna a lábukat a stúdióba. Közönségként sem.
Ezt ők is tudják. Csak duzzogni lehet, the show must go on.

skizo... (törölt) 2011.03.04. 18:01:16

De nagy lett volna, ha valami zeneelméletes arcok lettek volna és kiosztják ott helybe a rákóczit, meg a tv2-t meg a biztonságiakat meg mindenkit, hogy anyátok temetésén huncutkodjatok!
Mellesleg a műsor már lezajlott, nem hiszem, hogy megcsörgetik Zagyiékat, hogy tessék itt a pénz, elkúrtuk... vagy behívnák őket élőadásban bocsánat kéréssel meg vállveregetéssel, elvesztené a hitelét az egész (tudom, hogy alapból sincs, de ha világgá kürtölöd, már te se tudod magad hitegetni vele! A kürt az milyen hangszer? :D:D) Talán a legjobb még az lenne ha felajánlanák jótékony célokra, Zagyiék meg kitalálják kinek menjen a pénz!

skizo... (törölt) 2011.03.04. 18:03:47

@hogyvanez?: A Nép az Isten adta Nép! Abból még jó nem származott mikor a nép duzzogott! x)

2011.03.04. 18:05:56

Szerintem nem rosszindulatúak a tv2-nél, és nem is sóherek. Egyszerűen csak buták. Ennyi telik tőlük. Silány tévé, silány műsor. Mellesleg, silány műsorok készítésével azt is kifejezik, mire tartják a közönségüket.

hogyvanez? 2011.03.04. 18:22:54

@skizo...: A népnek biztos nem. A műsor a magyar jogszabályok szerint le van védve.
Ha a média nagyon felkapja és elmegy néhány száz ember közösen duzzogni a TV2 elé, az is csak a nézettség generálása.
Egy ilyen műsorban akkor fogsz nyerni, amikor már a nyeremény többszöröse befolyt reklámokból.

skizo... (törölt) 2011.03.04. 18:27:29

@hogyvanez?: jó nem kell ennyire komolyan venni... :)

hogyvanez? 2011.03.04. 18:35:00

@skizo...: olvass kacsintós szmájlikat minden mondat végén, na! ;)

katibor 2011.03.04. 19:28:09

Ez olyan, hogy a gitár, pengetős vagy húros hangszer e? :-))))

RodrigeZZ 2011.03.04. 19:28:40

@Rodzservoterz: Én RogerWaters-nek válaszoltam, mert ha a cibalom és a zongora egyaránt ugyanúgy húros, akkor a az orgona és a furulya egyaránt fúvós.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2011.03.04. 20:12:34

Hangtechnikailag a dob az üregrezonátor...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.04. 20:19:53

A "műsor egyik készítője" téved, a cimbalom attól szólal meg, hogy az ütővel rácsapnak a húrokra, kb. úgy, mint a xilofon esetében.

McCoy Capt 2011.03.04. 21:33:55

na... azért a 6 millió, az mindenkinek 6 millió

Intizar 2011.03.04. 22:08:58

Egyértelműen a kérdés a hibás, nem volt tisztességesen megfogalmazva. Ha egyszer egy hangszert több szempont szerint is be lehet sorolni - márpedig lehet -, akkor kötelező volna hozzátenni, hogy milyen a mi szempontunk. Ha nem, az annyit ér, mintha föltennénk a kérdést, hogy pl. Tokody Ilona nő-e vagy inkább énekes.

Intizar 2011.03.04. 22:10:11

Ja, és nem értek egyet azzal, hogy "gonosz kérdés". Gonosz kérdés az, amit nagyon nehéz megválaszolni, vagy ami könnyen félrevezet. Ez nem gonosz, hanem megválaszolhatatlan, ezért szabálytalan és jogsértő kérdés volt.

2011.03.04. 22:11:10

Mi az összefüggés a következő négy szó között:
zene-foci-fa-Svédország.
Aki megválaszolja, jó nálam egy sörre. (Lehet közöttük összefüggést találni)

Petrocelli 2011.03.04. 22:21:31

Ez kérem egy nagy hülyeség! Igazam van? Hát nem?
De! Igazam van!
Besenyő István, aki vagyok

HgGina 2011.03.04. 22:32:13

Szimfonikus zenekarban játszottam ütőhangszereken. Nálunk mindig is az ütősök játszottak combalmon.

d.j 2011.03.04. 23:30:30

Össze vissza beszél itt mindenki.
Sachs–Hornbostel-féle osztályozás szerint, amely tudományosan ma a legelfogadottabb, a cimbalom kordofon hangszer. A kordofon hangszer pedig egész egyszerűen azt jelenti, hogy húros, mivel a hangot kifeszített húrok rezgése kelti. A húros hangszerek közé tartozik a pengetős, vonós, billentyűs húros és egyéb eszközök (tekerőlant, aeolhárfa, cimbalom stb.) Tehát nem ütős hangszer semmiképpen, hanem húros. Teljesen mindegy, milyen módon rezegtetjük meg a húrt, ütve vagy pengetve, attól még a hangszer húros marad.

vadparаszt (törölt) 2011.03.05. 00:30:35

Szerintem tökre nem problémás kérdés - ha láttál már cimbalmot.

Sheriff az égből 2011.03.05. 00:43:42

Mégis milyen színvonalat vártok egy olyan műsortól aminek ez a nullapöcsű homokbuzi díptrót a vezetője?

Ecsedy Áron 2011.03.05. 00:59:41

@bbandi: Na végre... A kérdés feltevésének színvonala szerint a hangszer ütővel és pengetve is megszólaltatható, így ütős és húros is egyszerre. Az más kérdés, hogy általában ütővel szólaltatják meg (hence the English name HAMMERED dulcimer), azonban az ilyen okostojás sókban általában a kérdések is helytelenek (volt olyan játék, amiben egyetlen kérdés nem volt úgy megfogalmazva, hogy a választható válaszok közül ki lehetett volna választani egyértelműen az egyiket, mert a kérdés megfogalmazója olyanra kérdezett rá, hogy pl. melyik szerző nem volt János, és közben mindegyik...(olasz barokk zeneszerzőket botrányos módon 4-5 középső névvel is ellátták szüleik, amely elkerülte Kovács János MCXII. szerkesztő figyelmét)).

Annyi biztos, hogy technikailag így szerencsejátéknak minősül amire nem hiszem, hogy lenne proper engedélyük. Persze ez csak akadékoskodás és főleg az ember intelligenciáját sérti - kiemelten az, hogy valaki a látványos imbecilitásáért fizetést vesz fel, nem is keveset.

odamondó 2011.03.05. 03:19:24

Most vicceltek ugye? A dob meg hártyás. A trombita meg réz. Vagy mi a lóf*sz. Ez valami rossz vicc.

multi84 2011.03.05. 03:43:08

Szóval a wikipedia nem megbízható de a vetélkedő készítője úgy gondolja hogy azért ez vagy az mert szerinte... érdekes

zilus 2011.03.05. 07:04:45

"Ha cinikus akarnék lenni, most azt mondanám, hogy ha a húrosra tesznek, akkor meg az ütős lett volna a jó, de nem vagyok."
Mondja a cikkíró.
Én inkább vagyok cinikus, mint elfogadjam, hogy nem direkt van ilyen kérdés a végére.
Nálunk, ha ketten nézzünk ilyen TVs vetélkedőt már fogadást kötünk, hogy hogyan nem engedi a csatorna megnyerni a pénzeket a gyanútlan játékosnak.
Egyébként már általános iskolában tanítják ami a wikipédiában is van, hogy a hang keletkezésének módja adja a besorolást. (itt az ütővel megütött húr rezgése)
Az ütövel megütött húr nem volt a válaszok között. Különben is szerintem ott egy tanácsadó team van, hogy minél idiótább válaszok készüljenek az eldöntendő (utolsó) kérdéshez.
Üzlet ez és szegény játékosok meg azt hiszik mennyivel beljebb lesznek már, pedig inkább nekik kellett kiadásba verniük magukat, hogy ott szerepelhessenek. A kaszinóban se a játékosok nyernek, hiszen be is zárhatna egy nap után.

zilus 2011.03.05. 07:07:51

@oldman13: Ikeában vásárolt csocsót a kocsmában játszunk, közben Pityu dódolgatja az ABBA egyik slágerét.
Ja a csócsóban én nyerek!

nganaszan 2011.03.05. 08:00:15

mindig a hangzóközeget vizsgáljuk (ami itt a húr --> kordofon )

tehát húros hangszer :P

zilus 2011.03.05. 08:04:30

@sashimi: ő is kap a nyereségből így inkább szereti őket

belga6 2011.03.05. 08:11:08

Ahogy az várható volt, a tv2 elkezdte bizonygatni igazát. És ugyanolyan geci módon, ahogy kibasztak a két sráccal. Természetesen az Aktívban olyan embert szólaltattak meg, aki szerint a cimbalom húros hangszer... Ennyi.

gyurkabácsi 2011.03.05. 10:28:12

rossz műsor, rossz kérdés......

nda 2011.03.05. 10:53:56

Üdv!

Szerintem egyértelmű volt, hogy húros hangszer, a kérdés elején nagy magabiztossággal állítottam már ezt! A különbség az átlag ember és közöttem, hogy én zenetanulmányokat folytattam :D Így valóban egyértelmű volt a válasz! (bár aki életében látott már húros hangszert, az nem mondja rájuk hogy ütős!) Kár ezt túlbeszélni!!!!

Ennyi erővel a basszgitár is lehet ütős, hiszen ha slappelnek rajta akkor ütik....ennyit kérdésről, nem volt ezzel baj!

A másik, hogy a műsor túl steril, látszik hogy tudatosan kiválasztott talán protekciós emberkék játszanak...

MintaMókus 2011.03.05. 11:15:17

a kérdés egyértelműen rossz, pontatlan. ez alapján akár azt is kérdezhették volna, hogy egy piros gömb az piros, vagy gömb? nem érdemes elméleti vitákba bonyolódni. hangszereket eltérően lehet kategorizálni, a cimbalom esetében van egy kategória, ami a rezonáló eszközre vonatkozik (húr, mint a rézfúvósnál a réz), és van egy kategória ami a hangkeltés módjára (ütő, mint a rézfúvósnál a fúvás). tovább nem érdemes menni. nehéz valamire egzakt választ adni, ha nem tudjuk mit kérdeznek valójában.

MintaMókus 2011.03.05. 11:16:17

@nda: ez azért nem igaz, mert a basszgitárt nem ütővel ütik

RodrigeZZ 2011.03.05. 11:27:03

@MintaMókus: Hidd el jobban tudja egy zenetudós. Az orgona pl sípos, mert sípja van. :-)

R

skin88 2011.03.05. 11:35:58

@nganaszan: akkor lécci kategorizáld a zongorát az elméleted szerint.... ( az meg billentyűs, mert nincs rajta sapka.. ott mi van a hangzó közeggel?)

skin88 2011.03.05. 11:38:44

@nda: Te ezért bejegyzésedért mennyit kaptál a TV2-től?

Ez most hazugsag: 2011.03.05. 11:48:30

Szerintem szúrós. Mert szúrnám.

skin88 2011.03.05. 12:04:10

@d.j: Kedves d.j szerintem át kellene tanulmányoznod a Sachs–Hornbostel-féle osztályozást. Igazad van, hogy kordofon hangszer a cimbalom de nem volt ilyen válasz. Húros vagy ütős.. ezek szerint a Sachs–Hornbostel-féle osztályozás szerint is a sor végén az ütős lenne a pontos meghatározás. Íme a Sachs–Hornbostel-féle osztályozás zongora levezetése.

3 kordofonok
31 egyszerű kordofonok vagy citerák
314 lapciterák
314.1 valódi lapciterák
314.12 rezonátorral
314.122 dobozrezonátorral
314.122-8 billentyűzettel szólaltatjuk meg

levezethetjük a cimbalmot is aminek a végén az lesz, hogy ütővel szólaltatjuk meg.

skin88 2011.03.05. 12:16:54

kíváncsi lettem volna, hogy az online játékban erről hogy vélekedtek mik voltak a statisztikák de érdekes módon ezt nem tudhattuk meg mint a többi kérdés után... ( ez is egy érdekes dolog, mintha a tv2 tudta volna előre, hogy ezt nem kell bemondani ennél a kérdésnél.. )

Isgath 2011.03.05. 12:36:01

Rákóczi Feri mivel törli meg a popóját WC-zés után?

-Jobb kézzel
-Bal kézzel
-Semmivel
-Papírral

nda 2011.03.05. 12:37:24

@skin88: Persze itt mindenki fizetett, nem?! Tanultál életedben zenét az ének órán kívül? Nem hinném, akkor meg ne szólj bele!

skin88 2011.03.05. 12:58:29

@nda: Látom belegázoltam a lelkivilágodba :)))
"zenetanulmányokat folytattam" ezt írtad... legalább annyira kétes dolog mint maga a vitát kiváltó kérdés... a Te esetedben szeretném megkérdezni mi lett a vége a "zenetanulmányokat folytattam" - nak? Ha már folytattál zenetanulmányokat akkor egyértelműnek kellene lenni számodra is te szerencsétlen, hogy nem lehet egyetlen hangszert sem besorolni 4 kategóriába. Annak vannak alfajai is ( lehet nem így nevezik, de én nem folytattam zenetanulmányokat) de a vége mindnek az: Milyen módon szólaltatják meg és ez a döntő. De persze neked mint nagytudású -censored- ez kimaradt. Biztosan eddig tartott zenetanulmányod. Ha meg nem tudsz valamit legalább nézz utána mielőtt nyafogsz....
(biztosan jól fizet a tv2)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.05. 13:01:44

@nda: "látszik hogy tudatosan kiválasztott talán protekciós emberkék játszanak..."

Igen, a műsorvezető is és a játékosok is castingon vesznek részt. Jóreggelt!

skin88 2011.03.05. 13:08:13

a harang milyen hangszer?
Húzós köteles ütős ku*vanehéz

knorbi80 · http://www.faltetovalas.hu 2011.03.05. 13:23:53

Gyerekek..Hát egy ilyen kérdésen elbukni:-))

KCB 2011.03.05. 14:54:27

tv2.hu/aktiv/video/utos-sztori-a-lyukas-nyelvek-maradtak-gaboreknak

Szánalmas ahogy a TV2 magyarázza a bizonyítványát. Azért mert megkérdeznek valakit aki nekik ad igazat, még nem lesz jobban igazuk.

Ezernyi szakértő lehetne aki pedig az ütősbe sorolná. Szóval minimum mindkét válasz helyes.

Tetszett a cimbalom művész megjegyzése is hogy mivel húrok vannak rajta, ezért húros. Az ütős hangszeren meg gondolom ütők vannak.

Ez egy féreg húzás volt a TV kettőtől, szerintem menjetek perre, de legalább is kérdezzetek meg egy ügyvédet.

2011.03.05. 17:03:06

@zilus: nem nyert, próbáld tovább! :))

skizo... (törölt) 2011.03.05. 19:40:11

@Kerek Perec: amin nagyon felhúztam magam az az, hogy vagy 5x elhangzott, hogy tetovált piercingelt, nyelvlyukasztó. Ez a 21. század, kedves tv2 a tetovált piercingelt fajtánkat már nem utálják minden sarkon, így nem lehet Zagyiék ellen hangolni a népet! sorry!

konyhakész pumi 2011.03.05. 20:21:40

@Baliame: És ha zölden szedik e la paradicsomot az már nem piros! Te hát itt is lehet csavarni egyet:))

d.j 2011.03.06. 14:49:25

@skin88: Olvass és tanulj, mielőtt hülyeségeket írsz. A Sachs–Hornbostel-féle osztályozás nem a szerint osztályoz, hogy mivel szólaltatod meg, hanem hogy mi a hangkeltés eszköze. Jelen esetben húr. Ennyi. A többi csak okoskodás.

skin88 2011.03.06. 14:59:34

@d.j: Ó te kis szerencsétlen mielőtt nyafogsz legalább azzal legyél tisztában amire hivatkozol... Sachs–Hornbostel-féle osztályozás 4 fő csoportot határoz meg és ha figyeltél volna láthattad, hogy a vége a megszólaltatás a lényeg akkor most mire vered a nyálad te szerencsétlen... ? Látom csak tanulmányokat folytattál aminek nincs még vége... van mit tanulnod... Pedellus vagy a zeneakadémián?

nganaszan 2011.03.07. 07:20:03

@skin88:
most ezzel mi a problémád? a zongora is ugyanúgy kordofon hangszer.

d.j 2011.03.07. 12:45:54

@skin88: Vegyél vissza, nem a pöcsvakargató haverjaiddal vitatkozol az óvodában. Egyébként meg nincs igazad.

skin88 2011.03.07. 12:54:57

@d.j: Megint megengedték, hogy a betegek netezzenek?
Egyébként meg te engem ne utasítgass, ha már hivatkozol valamire akkor járj utána te szerencsétlen... egyébként meg igazam van, de ha valakinek annyi agya van ami látszik attól ne is várjuk el, hogy megért valamit.... csak hogy tudd: ha kordofon szerepelt volna a válaszok között akkor az lett volna a helyes.. de mivel csak a húros és az ütős között lehetett választani akkor végig kellett volna vezetni az említett Sachs–Hornbostel-féle osztályozást. Ha nem esik nehezedre akkor az itteni viháncolásod helyett inkább olvasd végig mielőtt totál hülyét csinálsz magadból!

2011.03.07. 19:34:12

Megint elkúrták a kérdést ezek a szerencsétlenek.
Hol hagyta Piszkos Fred a kését?
A kését Fülig Jimmy hagyta el, éspedig valami matrózban. A játékosok így se tudták volna, de ez nem menti a tevekettőt. Balfékek!

_ng_ 2011.03.08. 17:14:35

Csak azt szeretném kérdezni, hogy a farkas az ragadozó vagy emlős?

2011.03.09. 09:48:11

Szerintem volt még egy hibás kérdés, csak sokak nem figyeltek fel rá! Melyik rajzfilmhős szerepelt legutóbb a filmvásznon? A Kung Fu panda nyert, holott Sid a lajhát lett volna jó, mert a Jégkorszak bár régebbi film, annak a HARMADIK része 2009-ben jelent meg, míg a pandás 2008-ban! És nem volt ott hogy első részt kell csak nézni, Sid 2009-ben újra feltűnt a filmvásznon, mégpedig Po után.

Iko87 2011.03.11. 19:21:03

Nemcsak gonosz kérdés volt a 40 milliós játszmában, hanem rossz is! Tegnap volt kérdés, hogy kinek volt a legtöbb gyermeke. Anna Kareninára és Toldi Lőrincre is tettek pénzt, de az Anna Kareninást elbukták. Pedig mind a két megadott személynek két gyereke volt. Értelmezhetetlen a kérdés! Melyik a több, 2 vagy 2??:D És még annyi sincs bennük, hogy kijavítsák! És bár ebben a cikkben benne van, hogy a Wikipédiát hagyományosan nem tekintik megfelelő forrásnak, úgy tűnik az olvasást sem. Mit várnak a játékosoktól, ha ők sem tudják a jó választ! A Legyen Ön is milliomosban legalább beismerték a tévedést és visszahívták a játékost amikor elszúrták. De hát ez csak a Tv2...
süti beállítások módosítása