A Tv2 vetélkedőjének korábbi adásaiban akadt már pál olyan kérdés, amin elvitatkozgattunk a készítőkkel és a kommentelőkkel, mostani találatunk is hasonló kimenetellel kecsegtet. Történt ugyanis, hogy a március 1-i adásban két fiatalember (egyikük a testmodositas.blog.hu szerzője, szóval saját kutyánk kölyke valahol) eljutott az utolsó kérdésig és hatmillió forintot nyertek volna, ha helyesen válaszolnak arra a kérdésre, hogy a cimbalom ütős- vagy húros hangszer-e vajh.
Ha cinikus akarnék lenni, most azt mondanám, hogy ha a húrosra tesznek, akkor meg az ütős lett volna a jó, de nem vagyok. A cimbalom besorolása csak látszólag egyszerű kérdés, ahány forrás, annyi definíció. A Tv2 oldalán, a fenti videó kommentjei között idézik Bánki Gábor - A zeneelmélet alapjai című könyvét, melyben a cimbalom ütőshangszerként szerepel (ebben a könyvben a húros hangszer nem létező kategória), a zenci.hu meghatározása szerint a "A zongora és a cimbalom - bár kordofon (azaz húros) hangszerek - az ütõsök családjába tartozik."
A Hangszer és zene szerint a cimbalom húros hangszer, a Wikipédia is ezt állítja, bár ezt a műsor készítői hagyományosan nem tekintik megbízható forrásnak. Szintén a húros vonalat erősíti a Kislexikon is, ahol ősrégi, verőkkel megszólaltatott húros hangszerként szerepel. A vetélkedő egyik készítője szerint a hangszer azért nem ütős, mert a hangot az ütők általi pengetés adja, így ütő, de nem ütőshangszer. Kommentekben várjuk a véleményeket.
mindennaprazene 2011.03.04. 11:08:48
moli 2011.03.04. 11:09:42
juhaszvik 2011.03.04. 11:13:52
Ebben az esetben ugye egyetlen gondolat alapján került be ez a kérdés, hogy majd jól megszívatjuk a játékost, mert ha valamiről a szakértők is vitatkoznak, akkor egy mezei laikus honnan tudja majd.
AttilaBeregi 2011.03.04. 11:13:52
pontosan tudják, hogy nem egyértelmű a válasz (nyilván ők is utánanéztek több helyen).
Ilyenkor meg azzal védekezni, hogy a műsor által használt forrás épp mi, és azt mit mond, az meg cinikus és szemét dolog.
Kuha 2011.03.04. 11:20:05
Ennyi. ez mindent el is árul a dologról...
RogerWaters 2011.03.04. 11:21:56
konyhakész pumi 2011.03.04. 11:25:00
para_noir 2011.03.04. 11:29:13
chilii · http://chilii.blog.hu 2011.03.04. 11:29:27
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2011.03.04. 11:32:28
simon says: 2011.03.04. 11:32:54
bar a magyar nyelv kifejezese miatt lehetne utos is, ami azt is jelentheti, hogy olyan hangszer, aminek utoje van, ennek pedig van
az angol is inkabb utosnek mondana, ami percussion instrument ugye, es a wikipedia meghatarozasa szerint minden ilyen hangszer idetartozik, amit valamilyen uto hasznalataval szolaltatnak meg "A percussion instrument is any object which produces a sound when hit with an implement, shaken, rubbed, scraped, or by any other action which sets the object into vibration"
szivatos kerdes mindenesetre, nem lehet logikai uton eldonteni, tehat szar kerdes
annomini 2011.03.04. 11:33:34
arany, ezüst, Petőfi
vagy
tyúktojás, kakukktojás, villáskulcs
Melyik a kakukktojás?
dr. Aullah 2011.03.04. 11:34:23
Ez a lényeg. Szándékosan tesznek fel ilyen kérdést.
nor2 2011.03.04. 11:34:38
simon says: 2011.03.04. 11:35:31
Most instruments known as "chordophones" are defined as string instruments, but some such as these examples are percussion instruments also.
Hammered dulcimer, Cimbalom
Onavillu
es itt az "also"-n van a hangsuly, tehat e szerint a cimbalomra mindket besorolas hasznalatos
Legyél az első az ismerőseid közül, akinek ez tets 2011.03.04. 11:38:50
qwertzu 2011.03.04. 11:40:05
Szerintem: A cimbalom ütős és húros, a nagybőgő meg vonós és húros.
VR6 2011.03.04. 11:44:29
Leadfoot 2011.03.04. 11:44:35
Eleve húros kontra ütős? Már a kérdés is baromság. Az egyik a hangzóközeg, a másik a megszólaltatás módja. Tehát lehet egyszerre valami húros és ütős, logikusan ha a húrt kell ütni. Ez pedig áll a cimbalomra.
Ez olyan mintha azt kérdeznéd, hogy a paradicsom piros-e vagy zöldség.
Ütőssel a vonóst lehetett volna szembeállítani.
ursus artos 2011.03.04. 11:44:37
firpo88 2011.03.04. 11:45:52
Amikor klasszifikációról van szó, nem aszerint csoportosítsák a hangszereket, hogy mi van benne, hanem hogyan szólaltatják meg. Pl a vonós hangszereken is van húr, de vonóval szólaltatják meg. Ettől a hárfa még nem lesz vonós, pedig azon is van húr.
a sixx által belinkel magyarázatok, amelyek azt sejtetik, hogy itt többféle értelmezés is van, azok a magyarázatként használják a "húros" kifejezést, hogy az olvasó értse, ebben a hangszerben húrok rezgése kelti a hangot.
A fúvós hangszerek is sokfélék, függetlenül attól, hogy a hang egy sípban (furulya), vagy egy sípban=hangszer+ajak (fuvola) vagy egy nádszál segítségével keletkezi. A rézfúvósokról nem is beszélve.
Szóval a kérdés beugratós volt ugyan, de a válasz egyértelmű, a cimbalom ütős hangszer.
belga6 2011.03.04. 11:46:13
firpo88 2011.03.04. 11:47:03
firpo88 2011.03.04. 11:49:16
Lilliana 2011.03.04. 11:49:20
Rosszindulatú Vászka 2011.03.04. 11:50:36
Mostmár akkor tudom, hogy a cimbalom (vidéken parasztzongora de neveztetik még továbbá: psaltérium, salterio tedesco, tympanon, hackbrett), aki a citerafélék családjába tatrozik (szintén nem húros hangszer) és sorolják még hárfatípúsúak közé is (szintén nem húros hangszer).
Köszönöm tévékettő, hogy megvilágítád elmémet.
Jaavslom még gecési célzattal a theorbát kérdésnek, tovább a gambaféléket is beugratós kérdésnek besorolásialg. Drakulálok!
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.03.04. 11:53:25
2011.03.04. 11:59:12
TH 2011.03.04. 11:59:21
Lájkolom a kommentet. A TV2 meg elhúzhat a ***** ***** ******** *******ba...
2011.03.04. 12:01:31
Rosszindulatú Vászka 2011.03.04. 12:04:52
perrymason 2011.03.04. 12:05:08
belga6 2011.03.04. 12:10:12
plazaboy 2011.03.04. 12:10:13
mivel a "húrok mozgásba hozása révén keltenek hangot".
Viszont ezt a csoportot a húrok megszólaltatásának módja szerint további csoportokra osztják. (pengetős, vonós és ütéssel megszólaltatott)
2011.03.04. 12:13:38
nagyon kiváncsi vagyok a tv reakciójára, egyátalán lesz e
Afterforever301 2011.03.04. 12:17:07
tartály 2011.03.04. 12:17:54
juhaszvik 2011.03.04. 12:19:56
ebben az elgondolásban akkor mi számít húros hangszernek? van olyan egyáltalán? a gitár az pengetős? a hárfa pedig ujjas? a szájharmonika az mi? a fúvósoknál a fúvós a szájra utal? ha igen, akkor miért réz?
gondolom létezik egy hangszer-rendszertan, ami valami alapján elvégzi a besorolást, csak hát ugye a zene és annak eszközei messze túlmutatnak a tudományos rendszerezésen, ezért érzem rossznak a kérdést.
ecpec 2011.03.04. 12:20:00
a válasz lehetne az emlős, mert az a pontosabb meghatározás.
Minden angol nyelvű oldal ütősnek sorolja mind a zongorát, mind a cimbalmot:
pl.: www.musicalescapades.com/percussion-instruments.htm
Nyomek 2011.03.04. 12:22:52
- Mi Belgium fővárosa? Vigyázzon, beugratós kérdés!
- ...khm.. Brüsszel?
- NEM! Franciaország fővárosa Párizs! Mondtam, hogy beugratós a kérdés....
Ilyen mikor lesz a 40 M Gaméban?
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2011.03.04. 12:23:05
A két srác meg nagyon jól tolta, gratula nekik!
Zombika 2011.03.04. 12:23:28
Az Egyetemen egyébként van egy "Akkordikus Tanszék", amin belül a következő szakirányok vannak: Cimbalom, Csembaló, Gitár, Harmónika, Hárfa, Orgona, Ütőhangszerek.
Ebből számomra az következik, hogy a cimbalom NEM ütőhangszer, bár ütőS attól még lehet. Mindenesetre én is az ütősre toltam volna a 6 milliót, szinte gondolkodás nélkül.
Az általam ismert húros hangszereken mind megfogják a húrokat puszta kézzel, a vonósoknál is (csak a másikkal). A zongorát ebből adódóan nem tekintem húros hangszernek. Mert ha az húros lenne, akkor az orgona meg fúvós, ami már tényleg túlzásnak tűnik. Szakértők?
juhaszvik 2011.03.04. 12:24:33
"Milyen hangszer a cimbalom?"
ha valaminek van húrja, akkor a milyen kérdésre jó válasz a "húros" (mint ahogy ebben az esetben jó válasz az "ütős" is, mivel van ütője).
A jó kérdés az lett volna, hogy "Melyik kategóriába sorolják be hivatalosan a cimbalmot?"
Laceeka82 2011.03.04. 12:26:41
Bérgyilkos Bohóc 2011.03.04. 12:30:22
ecpec 2011.03.04. 12:33:28
egyértelműen ütős
www.musicinfo4all.co.uk/instrument_types/types_of_instruments.htm
szanalmas 2011.03.04. 12:39:48
Hát kurva nagy LOL, bazmeg, de hülyék vagytok, a Cymbals az nem cimbalom, hanem cintányér! Már sixxen is fogtam a fejem a Bánkis hivatkozással...
"The Cymbals
Cymbals are thin metal discs which are clashed together or beaten with a soft drumstick to make a sound. They come in varying sizes from small finger cymbals to very large deafening ones."
ecpec 2011.03.04. 12:41:11
www.britannica.com/EBchecked/topic/451167/percussion-instrument
ecpec 2011.03.04. 12:43:07
senki nem mondta, h a cymbal az cimbalom
a cimbalom - dulcimer
olvasd újra a linket, mielőtt hülyeséget írsz
Mr. Tzirmi 2011.03.04. 12:45:30
Heck Albert 2011.03.04. 12:46:12
PaOntan 2011.03.04. 12:46:23
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.03.04. 12:48:11
szanalmas 2011.03.04. 12:48:34
És hol van az első linkeden dulcimer, te nagyon hülye?!
Egyéves Önkéntes 2011.03.04. 12:56:40
ecpec 2011.03.04. 13:00:42
qwertzu 2011.03.04. 13:03:46
Egyéves Önkéntes 2011.03.04. 13:05:58
Szerintem azt várjuk meg.
bbandi 2011.03.04. 13:12:00
Afterforever301 2011.03.04. 13:17:24
Karón Varjú 2011.03.04. 13:19:20
nrataw 2011.03.04. 13:20:47
vagy ilyen kétértelmű kérdést tesznek fel (amit utána úgy manipulálnak ahogy akarnak), vagy nehéz kérdést, ami szinte 100% hogy elharmadolja a pénzt. Ez utóbbiból kettőt legalább elsütnek a 8 kérdés alatt. Azt' örüljön a szerencsétlen játékos ha marad 2 milliója az 5. kérdésnél.
Rákóczi pofátlan stílusa, és a tény, hogy mindig "izgalomban" tartják a játékost (alias ha van 3 válaszlehetőség és kettőre raknak, először mindig az süllyesztik be amin a pénz van), csak újabb negatívumok.
Na de mit várjunk egy olyan csatornától, akihez olyan incidensek köthetőek mint a Batman film és a Lady Gaga kliprendező CS világbajnok gyerek..
liksoft 2011.03.04. 13:28:19
hu.wikipedia.org/wiki/Teker%C5%91lant
Zbynek 2011.03.04. 13:30:56
Mindazoknak a hangszereknek a neve, amelyeket ütéssel szólaltatnak meg. Hangolt ütős hangszerek az üstdob, a fém- és facimbalom vagyis xilofon, a harangjáték. Zörejhangokat adó ütős hangszerek a nagydob, a kisdob, a réztányér, a fémháromszög, a csörgők stb. A klasszikus zenekarban az ütős hangszerek alkalmazása mértéktartó, a modern zenekarban egyes műalkotások szerint gyakran igen változatos.
Húros hangszerek:
Azok a hangszerek, amelyek hangforrása a megfeszített húr. A húr anyaga fonállá sodort bél, szíj, selyem- v. fémszál, amelynek pengetésével, ütésével, dörzsölésével, sőt fújásával (a görögök aeol-hárfája) keletkezik a hang. Ezt erősíti fel a húrozat alatti test a rezonancia révén.
Egyik csoportosítás a megszólaltatás módja alapján, a másik a hangforrás szerint van.
Szerintem ezért ez egy húros ütős hangszer, így két jó válasz is volt.
www.kislexikon.hu/utos_hangszerek.html
www.kislexikon.hu/huros_hangszerek.html
bbandi 2011.03.04. 13:32:28
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.03.04. 13:51:30
Pontosan ez a lényeg. Lefogadom, hogy pontosan ez is volt a cél. Mindenképpen elvesztették volna a lóvét.
liksoft 2011.03.04. 13:56:21
Dr.Betépett felhasználó 2011.03.04. 13:57:46
KCB 2011.03.04. 13:59:30
És a dob meg vásznas hangszer?
A furulya meg lyukas, nemigaz?
KCB 2011.03.04. 14:01:12
Kb. ebben volt a legnagyobb igazság.
para_noir 2011.03.04. 14:03:46
Leadfoot 2011.03.04. 14:06:02
KCB 2011.03.04. 14:06:07
KCB 2011.03.04. 14:07:12
Mindegyik légrezgéses, attól hang a hang :)
YoramDelarco 2011.03.04. 14:11:47
Lényeg: kevés pénzt vigyél el nagy nézettség mellett, semmi más nem számít!
bunndda 2011.03.04. 14:12:37
A paradicsom pedig piros, és nem zöldség hanem gyümölcs. Na szevasztok!
gyurcsányi 2011.03.04. 14:19:45
Szegény Vágó Pista bácsi, bár a végére megbuggyant az agya, de ha ezt primitívó latrina kloákát nézi biztos elviszi a rossz nyavalya.
Vallalkozas Hatraltatasi Iroda 2011.03.04. 14:21:05
RogerWaters 2011.03.04. 14:24:36
YoramDelarco 2011.03.04. 14:25:58
A VILÁG LEGMÉLYEBB FOLYÓJA!!! Miről beszélünk??? Folyókat vízhozam, vízgyűjtő terület,hosszúság esetleg a hajózhatóság (nagy zuhatagok, befagyás száma napokban)alapján rangsorolunk.
A magyar nyelv szabályai szerint a legmélyebb folyónak a forrástól a torkolatig végigmért mélység átlagolása után kapott szám lenne mérhető.
De ha a kérdést a legmélyebben futó folyóként teszi fel, akkor is kétséges a válasz végkimenetele. Tegyük fel,h a Kongó 230 méteres szakadékban fut, de ennek méterben kifejezve mekkora részét teszi ki maga a víz?? A Colorado folyó a Grand-Kanyonban néhol másfél kilométernél is mélyebb szurdokban fut, de a víz mélysége csak kevés helyen haladja meg a 10-15 métert.
De ha már a legmélyebb folyó logikája mentén maradunk, akkor vajon a földalatti barlangrendszerek hatalmas folyói lennének a legüberebbek???
Tisztában vagyok vele, h a kérdésben csak 3 folyó szerepelt, de ez akkor is újabb egyértelmű példája a játékszerkesztői sunyiságnak!
Leadfoot 2011.03.04. 14:28:47
toldoka 2011.03.04. 14:31:49
A Zeneakadémián (ami ugyanaz,mint a Liszt Ferenc zeneművészeti Egyetem) tanítottak szerint a következő a helyzet:
Hangszereket csoportosítása:
-idiofon (önmagukban keltenek hangot,pl 2 bot összeütése, xilofon)
-membrafon (kifeszített bőrfelület vagy rezgő hártya rezgése útján megszólaltatott hangszerek)
-aerofon (fúvós,itt van az orgona is...)
-(elektrofon)
-És chordofon, azaz húros hangszerek.
Na most, az utóbbi csoportban 3 alosztály van, a hangkeltés módja szerint. 1. dörzsölés, 2.pengetés, 3. ütés. Tehát ide való a cimbalom is.
Afterforever301 2011.03.04. 14:54:28
kilgortrout 2011.03.04. 15:00:18
myname 2011.03.04. 15:04:27
a paradicsom nem gyümölcs? csak mindenki rosszul, zöldségnek mondja? :)))
johevi 2011.03.04. 15:07:00
Szelki Lata 2011.03.04. 15:07:18
levegő (aerofon),
megfeszített húr (kordofon),
kifeszített hártya (membranofon),
rugalmas merev test (idiofon)
rezgése, vagy pedig elektronikusan előállított rezgések állítják elő a hangot (elektrofon).
A hangszer kezelésének módja szerint léteznek
fúvós hangszerek,
ütőhangszerek,
vonós hangszerek,
pengetős hangszerek,
billentyűs hangszerek és
egyéb (rázó, kaparó, pörgető stb.) hangszerek.
Tehát a hangszerek csoportosításának 2 féle diszjunkt és teljes lefedése van. Az alapértelmezett csoportosítás (ha nem mondunk semmit) a hangszer kezelésének módja:
-Vonósnégyesek vannak, és nem húros négyesek
-billentyúsök vannak, és nem húrosok/elektrofónikusok
-ütősök vannak, akik idiofón és membrafón hangszereket is kezelnek egyszerre.
-pengetősök a gitárosok, és nem pedig húrosok
-fúvósok vannak, és nem aerofónok, stb. stb.
Tehát vagy mindkét választ el kellett volna fogadni (az meg milyen már!), vagy ha nem mondják meg, hogy melyik felosztás szerint, akkor a kezelés módja szerinti csoportosítást kell használni. Azaz ütős. Pont.
zZz 2011.03.04. 15:10:37
Én a cimbalmot egyértelműen húrosnak mondanám, hiszen melodikus hangszer, az ütősök jellemzően a ritmus szekcióhoz tartoznak.
zagyvai 2011.03.04. 15:11:17
Egyéves Önkéntes 2011.03.04. 15:12:36
Szelki Lata 2011.03.04. 15:13:34
Egyéves Önkéntes 2011.03.04. 15:15:04
Főleg, hogy március 1-től vasúti átjáróban is lehet pálinkát főzni.
Dr. Béla 2011.03.04. 15:15:27
Ezen kívül persze külnönböző módokon lehet még kategorizákni a hangszereket s így lehet egy hangszer egyszerre ütős és húros, vagy húros és pengetős, stb.
A kérdés eleve értelmezhetetlen. Feltehetnék az a kérdést is, hogy a gitár az húros vagy pengetős hangszer.
A TV2 egyszerűen nem akarta, hogy elvigyék a pénzt és geci volt.
Dr. Béla 2011.03.04. 15:17:09
Simán be lehetne perelni a TV2-t.
Szelki Lata 2011.03.04. 15:17:50
Amelyik forrás a cimbalmot húros hangszerként tünteti fel, az csak magyarázatképpen teszi, nem kategorizálásként.
Egyéves Önkéntes 2011.03.04. 15:17:53
RodrigeZZ 2011.03.04. 15:35:01
biododírium 2011.03.04. 15:44:08
Ütős, mert ütik a húrokat spéci "verővel".
A csemballó is billentyűs hangszer, pedig a húrok belül pengetve vannak.
Ez alapján simán perelném őket.
biododírium 2011.03.04. 15:45:41
bbandi 2011.03.04. 15:54:00
De amúgy egyet értek
sashimi 2011.03.04. 16:03:45
Baliame 2011.03.04. 16:20:28
Piros, mivel a paradicsom gyümölcs.
biododírium 2011.03.04. 16:26:19
Az én logikám, a korábbi hozzászólásaim és a hangszerek általánosan elfogadott megszólaltatási technikája alapján nem is értem, hogyan lehet erről bárkinek más véleménye. (Magam is zenélek 31 éve, ebből komoly zene 15év volt.)
Perelni.
Fuma 2011.03.04. 16:29:52
- a vonósszerenád az húros szerenád
stb..,.
gastro vazze 2011.03.04. 16:36:58
Kedvenc kérdésem az volt, amikor Budapest lakosságszámát kellett eltalálni és a 4-ből 3 volt 1.8-2000000 között...
Szelki Lata 2011.03.04. 16:44:24
Az, hogy a húrokat holmi tollak pengetik, az nem számít. Billentyűkkel játszol.
A csemballós logika alapján a zongora meg ütős, mert ott kalapácsok verik a húrokat? Nem, a zongora is billentyús, csak és kizárólag.
Rodzservoterz 2011.03.04. 16:47:33
A hangzóközeg szerint nem.
neofrix baszmacs · http://nemblog.blog.hu/ 2011.03.04. 16:55:30
Nyilván a Kongó, abban van a legtöbb mély magánhangzó...
YoramDelarco 2011.03.04. 16:57:08
Érdekes egyébként, hogy klasszikus műveltséget igénylő kérdések pl. komolyzene,szépirodalom, művészet-, építészettörténet stb-stb szinte alig vannak.
Persze erre is tudjuk a választ: a TV2 törzsközönségét csak olyan típusú kérdésekkel lehet lekötni, amelyek hozzá közel állnak (Fresh-Kern, kinek az asszonykája pózolt meztelenül, meddig tud elszámolni fekete pákó és hány plasztikai műtéte volt eddig Gábor Zsazsának?)
zagyvai 2011.03.04. 16:59:55
ha nem használ semmi akkor ez lesz
Jaack87 2011.03.04. 17:12:13
Amúgy 110% hogy ha húros mondanak akkor is bukják. Ez ilyen "ravasz" kérdés.
HaCS 2011.03.04. 17:13:41
@Szelki Lata:
Erről van szó pontosan.
Kalmár 2011.03.04. 17:21:39
A baj ott kezdődik, hogy egyértelmű választ egyértelmű kérdésre lahat adni.
Jobban is megváloathatnák a kérdéseket. Az utolsó kérdésnél ez külön kényes.
Nemrég volt egy olyan kérdés, hogy melyik whisky NEM Skóciából származik:
- Jim Beam
- Ballantine's
- Chivas
- Jonny Walker
A válasz ugyan helyes volt (Jim Beam) de a Johnnie Walker-t így írják és nem úgy
(mint fentebb) ahogy a tv-ben szerepel.
De tényleg, nincs egy üveg amiről lemásolhatnák?
Összecsapott vetélkedő, idegesítően kötekedő műsorvezetővel.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.04. 17:34:02
Következő kérdésünk: a hárfa húros, pengetős vagy nehéz?
Árpi 2011.03.04. 17:38:30
Huúúúú.... Akkor a dob... Az mi? Akkor az sem ütős?
Voltam válogatáson, egész az első adásig sajnáltam, hogy nem hívtak vissza. Játszottam már pár vetélkedőben, ez viszont erősen színvonal alatti.
Rókakígyó 2011.03.04. 17:40:06
mqqq 2011.03.04. 17:42:51
G.Tibor 2011.03.04. 17:52:55
www.youtube.com/watch?v=p4S1fs5zT3c&feature=related
hogyvanez? 2011.03.04. 17:52:59
Ezt ők is tudják. Csak duzzogni lehet, the show must go on.
skizo... (törölt) 2011.03.04. 18:01:16
Mellesleg a műsor már lezajlott, nem hiszem, hogy megcsörgetik Zagyiékat, hogy tessék itt a pénz, elkúrtuk... vagy behívnák őket élőadásban bocsánat kéréssel meg vállveregetéssel, elvesztené a hitelét az egész (tudom, hogy alapból sincs, de ha világgá kürtölöd, már te se tudod magad hitegetni vele! A kürt az milyen hangszer? :D:D) Talán a legjobb még az lenne ha felajánlanák jótékony célokra, Zagyiék meg kitalálják kinek menjen a pénz!
skizo... (törölt) 2011.03.04. 18:03:47
2011.03.04. 18:05:56
hogyvanez? 2011.03.04. 18:22:54
Ha a média nagyon felkapja és elmegy néhány száz ember közösen duzzogni a TV2 elé, az is csak a nézettség generálása.
Egy ilyen műsorban akkor fogsz nyerni, amikor már a nyeremény többszöröse befolyt reklámokból.
skizo... (törölt) 2011.03.04. 18:27:29
hogyvanez? 2011.03.04. 18:35:00
katibor 2011.03.04. 19:28:09
RodrigeZZ 2011.03.04. 19:28:40
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2011.03.04. 20:12:34
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.04. 20:19:53
McCoy Capt 2011.03.04. 21:33:55
Intizar 2011.03.04. 22:08:58
Intizar 2011.03.04. 22:10:11
2011.03.04. 22:11:10
zene-foci-fa-Svédország.
Aki megválaszolja, jó nálam egy sörre. (Lehet közöttük összefüggést találni)
Petrocelli 2011.03.04. 22:21:31
De! Igazam van!
Besenyő István, aki vagyok
HgGina 2011.03.04. 22:32:13
d.j 2011.03.04. 23:30:30
Sachs–Hornbostel-féle osztályozás szerint, amely tudományosan ma a legelfogadottabb, a cimbalom kordofon hangszer. A kordofon hangszer pedig egész egyszerűen azt jelenti, hogy húros, mivel a hangot kifeszített húrok rezgése kelti. A húros hangszerek közé tartozik a pengetős, vonós, billentyűs húros és egyéb eszközök (tekerőlant, aeolhárfa, cimbalom stb.) Tehát nem ütős hangszer semmiképpen, hanem húros. Teljesen mindegy, milyen módon rezegtetjük meg a húrt, ütve vagy pengetve, attól még a hangszer húros marad.
spandex enormity · http://www.youtube.com/watch?v=Ba9wqSqk9-0 2011.03.05. 00:03:22
vadparаszt (törölt) 2011.03.05. 00:30:35
Sheriff az égből 2011.03.05. 00:43:42
Ecsedy Áron 2011.03.05. 00:59:41
Annyi biztos, hogy technikailag így szerencsejátéknak minősül amire nem hiszem, hogy lenne proper engedélyük. Persze ez csak akadékoskodás és főleg az ember intelligenciáját sérti - kiemelten az, hogy valaki a látványos imbecilitásáért fizetést vesz fel, nem is keveset.
odamondó 2011.03.05. 03:19:24
multi84 2011.03.05. 03:43:08
zilus 2011.03.05. 07:04:45
Mondja a cikkíró.
Én inkább vagyok cinikus, mint elfogadjam, hogy nem direkt van ilyen kérdés a végére.
Nálunk, ha ketten nézzünk ilyen TVs vetélkedőt már fogadást kötünk, hogy hogyan nem engedi a csatorna megnyerni a pénzeket a gyanútlan játékosnak.
Egyébként már általános iskolában tanítják ami a wikipédiában is van, hogy a hang keletkezésének módja adja a besorolást. (itt az ütővel megütött húr rezgése)
Az ütövel megütött húr nem volt a válaszok között. Különben is szerintem ott egy tanácsadó team van, hogy minél idiótább válaszok készüljenek az eldöntendő (utolsó) kérdéshez.
Üzlet ez és szegény játékosok meg azt hiszik mennyivel beljebb lesznek már, pedig inkább nekik kellett kiadásba verniük magukat, hogy ott szerepelhessenek. A kaszinóban se a játékosok nyernek, hiszen be is zárhatna egy nap után.
zilus 2011.03.05. 07:07:51
Ja a csócsóban én nyerek!
nganaszan 2011.03.05. 08:00:15
tehát húros hangszer :P
zilus 2011.03.05. 08:04:30
belga6 2011.03.05. 08:11:08
gyurkabácsi 2011.03.05. 10:28:12
nda 2011.03.05. 10:53:56
Szerintem egyértelmű volt, hogy húros hangszer, a kérdés elején nagy magabiztossággal állítottam már ezt! A különbség az átlag ember és közöttem, hogy én zenetanulmányokat folytattam :D Így valóban egyértelmű volt a válasz! (bár aki életében látott már húros hangszert, az nem mondja rájuk hogy ütős!) Kár ezt túlbeszélni!!!!
Ennyi erővel a basszgitár is lehet ütős, hiszen ha slappelnek rajta akkor ütik....ennyit kérdésről, nem volt ezzel baj!
A másik, hogy a műsor túl steril, látszik hogy tudatosan kiválasztott talán protekciós emberkék játszanak...
MintaMókus 2011.03.05. 11:15:17
MintaMókus 2011.03.05. 11:16:17
RodrigeZZ 2011.03.05. 11:27:03
R
skin88 2011.03.05. 11:35:58
skin88 2011.03.05. 11:38:44
Ez most hazugsag: 2011.03.05. 11:48:30
skin88 2011.03.05. 12:04:10
3 kordofonok
31 egyszerű kordofonok vagy citerák
314 lapciterák
314.1 valódi lapciterák
314.12 rezonátorral
314.122 dobozrezonátorral
314.122-8 billentyűzettel szólaltatjuk meg
levezethetjük a cimbalmot is aminek a végén az lesz, hogy ütővel szólaltatjuk meg.
skin88 2011.03.05. 12:16:54
Isgath 2011.03.05. 12:36:01
-Jobb kézzel
-Bal kézzel
-Semmivel
-Papírral
nda 2011.03.05. 12:37:24
skin88 2011.03.05. 12:58:29
"zenetanulmányokat folytattam" ezt írtad... legalább annyira kétes dolog mint maga a vitát kiváltó kérdés... a Te esetedben szeretném megkérdezni mi lett a vége a "zenetanulmányokat folytattam" - nak? Ha már folytattál zenetanulmányokat akkor egyértelműnek kellene lenni számodra is te szerencsétlen, hogy nem lehet egyetlen hangszert sem besorolni 4 kategóriába. Annak vannak alfajai is ( lehet nem így nevezik, de én nem folytattam zenetanulmányokat) de a vége mindnek az: Milyen módon szólaltatják meg és ez a döntő. De persze neked mint nagytudású -censored- ez kimaradt. Biztosan eddig tartott zenetanulmányod. Ha meg nem tudsz valamit legalább nézz utána mielőtt nyafogsz....
(biztosan jól fizet a tv2)
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.03.05. 13:01:44
Igen, a műsorvezető is és a játékosok is castingon vesznek részt. Jóreggelt!
skin88 2011.03.05. 13:08:13
Húzós köteles ütős ku*vanehéz
knorbi80 · http://www.faltetovalas.hu 2011.03.05. 13:23:53
KCB 2011.03.05. 14:54:27
Szánalmas ahogy a TV2 magyarázza a bizonyítványát. Azért mert megkérdeznek valakit aki nekik ad igazat, még nem lesz jobban igazuk.
Ezernyi szakértő lehetne aki pedig az ütősbe sorolná. Szóval minimum mindkét válasz helyes.
Tetszett a cimbalom művész megjegyzése is hogy mivel húrok vannak rajta, ezért húros. Az ütős hangszeren meg gondolom ütők vannak.
Ez egy féreg húzás volt a TV kettőtől, szerintem menjetek perre, de legalább is kérdezzetek meg egy ügyvédet.
2011.03.05. 17:03:06
skizo... (törölt) 2011.03.05. 19:40:11
konyhakész pumi 2011.03.05. 20:21:40
d.j 2011.03.06. 14:49:25
skin88 2011.03.06. 14:59:34
nganaszan 2011.03.07. 07:20:03
most ezzel mi a problémád? a zongora is ugyanúgy kordofon hangszer.
d.j 2011.03.07. 12:45:54
d.j 2011.03.07. 12:47:38
skin88 2011.03.07. 12:54:57
Egyébként meg te engem ne utasítgass, ha már hivatkozol valamire akkor járj utána te szerencsétlen... egyébként meg igazam van, de ha valakinek annyi agya van ami látszik attól ne is várjuk el, hogy megért valamit.... csak hogy tudd: ha kordofon szerepelt volna a válaszok között akkor az lett volna a helyes.. de mivel csak a húros és az ütős között lehetett választani akkor végig kellett volna vezetni az említett Sachs–Hornbostel-féle osztályozást. Ha nem esik nehezedre akkor az itteni viháncolásod helyett inkább olvasd végig mielőtt totál hülyét csinálsz magadból!
2011.03.07. 19:34:12
Hol hagyta Piszkos Fred a kését?
A kését Fülig Jimmy hagyta el, éspedig valami matrózban. A játékosok így se tudták volna, de ez nem menti a tevekettőt. Balfékek!
_ng_ 2011.03.08. 17:14:35
2011.03.09. 09:48:11
Iko87 2011.03.11. 19:21:03