Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Anglia első termékelhelyezése

2011. március 02. 16:40 szabóZ 3 komment

A magyar médiatörvény január elsejétől engedélyezte a termékelhelyezést, de azért kellett várnunk pár napot, hogy kólát, sőt Coca-Colát igyon Stohl András a Való világ esti összefoglalójában. Angliában ennél is gyorsabban mennek a dolgok, mert a helyi Szalai Annamária, az Ofcom decemberben döntött, hogy február 28-tól szabad a termékelhelyezés, az ITV pedig már aznap reggeli műsorába belecsempészett egy kis reklámot: a Nescafé Dolce Gusto kávégépe az első nap még csak megbújt a szakács és a riporterek mögött az ablakban, de később már a műsorvezetők ezzel készítették a vendégeknek kínált kávét. Mindez három hónapon át százezer fontjába, vagyis körülbelül 32 milliójába kerül a Nescafénak, az ITV pedig már idén több mint 5 millió fontos bevételt vár az ehhez hasonló termékelhelyezésektől.

Az ITV egyébként mindig is élen járt, már ha reklámról, sőt reklámpénzekről volt szó: ők sugározták az első európai reklámot még 1955-ben, ami mi más is lett volna, mint egy fogkrémmárka hirdetése. (Az ITV egyébként egy bonyolult felépítésű hálózat, maradjunk annyiban, hogy a kávégép a londoni hétköznapi adásban volt látható, ami azért fontos, mert hétvégén és hétköznap egyébként más sugározhat műsort London területén a frekvencián, még ha jelenleg ugyanaz a cég rendelkezik is mindkét joggal. Hogy a helyzet még komplikáltabb legyen, a hétvégi reggeli műsor ennek ellenére egy másik cég tulajdona, de nem csak Londonban, hanem országos sugárzási területtel).

A termékelhelyezés Nagy-Britanniában sem engedélyezett gyerekműsorokban, illetve hírműsorokban, és a műsor előtt jelezni kell, hogy hé, amit látsz, az reklám, csak nem hívjuk úgy.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.03.02. 19:58:19

Én támogatom a product placmentet, ha ez azzal jár, hogy az egyéb reklámok (mindent elborító óriásplakátok, spamek, reklámújságok, stb.) visszaszorulnak, gondolván és remélve, hogy a reklámra fordítható büdzsé nem nő.

Kacagany1 2011.03.02. 20:53:15

@efes: En nem lennek ennyire optimista.

KékFény6 2011.03.03. 02:18:40

"A magyar médiatörvény január elsejétől engedélyezte a termékelhelyezést, de azért kellett várnunk pár napot, hogy kólát, sőt Coca-Colát igyon Stohl András."

Arra igen, de az összefoglalókban már az indulástól fel lehetett ismerni a termékeket a rajtuk levő címkéknek köszönhetően...
süti beállítások módosítása