Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Hallgatással akarta meghackelni a Kossuth Rádiót

2010. december 28. 12:36 szabóZ 152 komment

Jászberényi Sándor, a Népszabadság és a Magyar Narancs egykori újságírója egy perc csenddel akart tiltakozni az új médiatörvény ellen a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában, ott ahol december 21-én Mong Attila egyszer már megtette ezt: a médiatörvény megszavazása után pár órával, a műsor elején egy perc csenddel fejezte ki véleményét, mivel a rádió szabályzata szerint hírhez nem fűzhet kommentátrt.

Jászberényi meghívott vendégként vett részt csak a műsorban, Bálint István a csernobili turizmus beindulásáról akarta volna kérdezni, de az újságíró még az első kérdés előtt kijelentette, hogy Mong Attila műsorvezető és Bogár Zsolt szerkesztő melletti szolidaritása jeléül egy percig nem válaszol a kérdésekre. Bálint István ugyan még megpróbálta Csernobilra terelni a szót, sőt még azt is megjegyezte, hogy az újságíró magánemberként együtt érezhet a rádiósokkal, akik ellen vizsgálat indult, de erre nem használhatja a rádiót, és egyébként is, az akciójáról akár a műsor előtt is szólhatott volna.

Jászberényi azonban nem engedett: ugyan egyetlen pillanatig nem sikerült hallgatnia, de végül lekeverték a kínos beszélgetést, majd a Kossuth Rádió szignálja után minden úgy folytatódott, mintha az egész szóváltás meg sem történt volna.

Jászberényi Sándor a Kossuth Rádióban by szabozoltan

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.12.28. 15:56:56

@eManuel: miért csodálkozol ? az index.hu nyíltan baloldali érdekeltségű. Ettől még akár igaza is lehet... viszont a tendenciózussága már lassan unalmas.

sárkányfő 2010.12.28. 15:59:10

@bubastis2: cö-cö... és az évi 500 milliárdos adócsökkentés?... csak a tehetőseknek?... ami 4 év alatt 2000 milliárd kiesés lesz? szórakoztass mást a hülyeségeiddel... kurucinfón sok barátra lelsz majd, meglásd :)

2010.12.28. 16:00:07

@diplomás-villanyszerelőmester
Valóban, a "diktatúra" szó erős túlzás.
Hogy a mostani kormány mit tesz rendbe az erősen kérdéses. Ha te ebben hiszel, akkor a tények nyilván nem homályosítják el az orbánimádatodat. Jó látni még hívőket. Üdvözlégy !

bubastis2 2010.12.28. 16:02:55

@ó jaj: nem is akarnék a te barátod lenni, öregem. :) itt csak flémelgetünk, flémelgetünk, a temetők meg üresek, de ha komolyan próbálnánk beszélni, és meg kéne védened gyurcsányt, komoly bajban lennél.

bőrmók 2010.12.28. 16:02:58

Mong jó volt, de ez így már béna volt.

BaSa · http://basa.blog.hu 2010.12.28. 16:07:36

@diplomás-villanyszerelőmester: Szóval szerinted az demokrácia, ahol az ember nem hallgathat 1 percig, ha éppen ahhoz van kedve? :-)
Oké, nem lövik le az embert, mint az általad említett országokban, de azért ez már nem ugyanaz, mint egy tényleg szabad ország.
Az meg, hogy nem a mi usebünkből oldják meg a dolgokat, nos a manyup-os ügy ELŐTT még igaz is lehetett volna...

tréfás kedvű felhasználó 2010.12.28. 16:09:27

@libbancs: igy van es gondolom mint ilyen CSAK nemzetronto es HAZUG lehet, velemenye szart se er, meg amugy is az egesz ember csak sopredek. Mondom en, aki a narancsra szavazott volna, ha megtehette volna.

Jamesboci 2010.12.28. 16:17:21

@Heves Jeges: ja. olyan mint a kaszinotojásos ügyvéd.

sárkányfő 2010.12.28. 16:17:44

@bubastis2: úgy-úgy :) gondoltam hogy félre fogsz beszélni, mivel mást nem is tehetsz... a tények ugyanis elég egyértelműek: az ellopott nyugdíjkassza 3e mrd, az adócsökkentés 4 év alatt 2e milliárd. a különbséget majd jól elverik másra, nem féltem őket.

a nyugdíjlopáshoz semmi köze gyurcsánynak. tény. ahogy a cenzúratörvényhez sem, meg ahhoz sem hogy nem lehet egy percig csöndben lenni a rádióban. ha te ezt "védésnek" hívod, hát vedd be a gyógyszered... persze te inkább gyurcsányozol, mint hogy felfogd, a vezéred nyílt rablását és cenzúráját nem menti semmi...

dozen 2010.12.28. 16:20:38

Ez sima provokáció. Miért nem tud egy ellenzéki rádióban némúlni?
Ha az állam a főnököd, akkor igeni az ő szabályai szerint kell játszani.
Vagy ki gondolja, hogy ha ezt egy versenyszférában működő kereskedelmi rádiónál csinálná meg valaki, még ott lenne utána?
Érdekes, hogy mindenki csak az állammal tud ilyen vagány lenni...

Döncike 2010.12.28. 16:28:10

kibaszottul unalmas már ez az állandó ajvékolás.ha már megkérdezték a faszit, akár válaszolhatott is volna, meg volt a lehetősége rá, hogy kifejtse fájdalmát. De ez így tiszta szánalom.

tréfás kedvű felhasználó 2010.12.28. 16:28:41

@dozen: azert, mert a medianak illene fuggetlennek lennie, mint jobb helyeken, fuggetlenul attol, hogy o a fonok-e vagy sem. Ha ertesz angolul, akkor ajanlom szives figyelmedbe a kovetkezo klasszikus videot angliabol: www.youtube.com/watch?v=Uwlsd8RAoqI

udv

bubastis2 2010.12.28. 16:34:21

@ó jaj: nem az én vezérem öregem, mert én nem szavaztam rá, eszem ágában sem volt. felőlem szidhatod, mert én sem értek vele egyet, főleg nem a médiatörvénnyel. de amíg gyurcsány nincs börtönben, nem akarok orbánozni.

szeberenyi 2010.12.28. 16:41:32

Nekem tetszett, amit csinált. Civilkurázsi!

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.12.28. 16:42:07

Két dolog merült fel bennem:
1) Mostantól ha egy sporttémával kapcsolatban meghívnak valakit akkor ez is várható lesz?
(Azon se lepődnék meg ha ezután minden beszélgetés előre rögzített lesz.)

2) Szerintem elég szarul kezelte le a helyzetet a riporter. Improzhatott volna valamit azalatt az 1 perc alatt.

A leggázabb szerintem ahogy a Rádió elnöke kezelte most a helyzetet az "első csend" esetén: csak ezért létrehozott egy vizsgálóbizottságot(aminek ő az elnöke), hogy majd eldöntsék sértett e vmi szabály a riporter. Mint a parlamentben. Röhej. Minél hamarabb kezelni kellett volna azt a helyzetet, és akkor elejét vette volna az ilyen önjelölt csendhuszároknak.

Látnok. 2010.12.28. 16:44:17

@libbancs: ... hulladék...
A jó édesanyádnak mondj ilyesmit, te kretén állat.
Ha tudnám a címed megkeresnélek, és úgy vágnálak pofán, hogy tényleg hulladék lennél.
Minek él az ilyen baromarcú.

gulasZuppe 2010.12.28. 16:45:06

Na végre mostmár tudjuk kiez a jászladányi, aki a csernobil ellen tiltakozik.
A mong az meg a másik, a flúgos :)

Látnok. 2010.12.28. 16:48:29

@gulasZuppe:
Neked is szól, amit ennek libbancs majomnak írtam.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2010.12.28. 16:52:19

De jót nevettem!

Valóban egy nehéz eset ez a Jászberényi, de speciel ez az akciója nagyon szimpatikus.

Egyébként mindamellett, hogy egy hírhedten nehéz természetű fickó, kitűnő újságíró és remek szépíró.

Nyilván neki magának a legnehezebb elviselni magát, de most ezért a szerepléséért én egy +A -t adok neki.

ftxpmj 2010.12.28. 16:55:20

"hírhez nem fűzhet kommentárt"

És ezzel mi a gond???????

A kommentárra vannak a véleményműsorok, de a híradóban ugyan hogyan válassz el egy kevésbé tájékozott ember a tényeket a véleményektől? Vagy véleményeket akarnak eladni tényként/hírként?

Ez egy jogos szabály, hogy hírhez nincs kommentár! Mong Attila meg egy szellemi nyomorék,ha ezt nem érti.....

radioenekes 2010.12.28. 17:04:25

Minek képzelik magukat ezek a félművelt bugris szerkesztők, hogy csak úgy kommentálják a híreket? És hogy kerül a rádióba ez a népszabadságos mikrofonhős? A picsába ezekkel már. Ezek miatt tart itt az ország. Ezek szabotáltak el minden olyan kezdeményezést, ami segített volna felkelni a padlóról. Ezek fröcsögtek úgy, ahogy a gazdáik parancsolták. Most végre KUSS nekik!

dr. orter 2010.12.28. 17:05:43

beszari műsorvezető jól benyalta a helyzetet.
ezért nem hallgatok kossuth rádiót. már azelőtt se hallgattam a komondorkatalin féle riportokkal. pedig az 2-3 éve volt csak.

RobinGood 2010.12.28. 17:09:46

Valaki esetleg össze tudná foglalni néhány pontban, hogy miben is álla a sajtószabadság és a demokrácia lábbal tiprása jelen esetben? Mert OK hogy sír a médiamunkás derék had, de azt igazán nem láttam még (főként mert nem nagyon volt energiám, kedvem részletesen utána olvasni), hogy mik is a szörnyű intézkedések.

carman 2010.12.28. 17:21:17

Ez az egész hype a mediatörvény körül nagyszerűen mutatja, hogy tökéletesen működik a magyar irányított média, ez az indexes cikk most is megmutatta, hogy hogy lehet birkák ezreit rávenni, hogy köpködjenek egy törvényt és eljutni oda, hogy azzal legyen tele a média hogy "Vége a demokráciának, meg fogunk halni, jön a diktétor, netalán még visszhivja az oroszokat is". Emberek, nem vettétek még észre, hogy most épp az a baja a médiának, hogy épp probálják azt szabályozni, mivel a sajtószabadság az kurvára nem egyenlő a mindent leírhatok dologgal. És hogy ez a szerencsétlen ploretár csendben akart maradni 1 percig azt meg tegye meg otthon a budin ülve szarás közben, a rádióba minden bizonnyal nem azért hívták, hogy ezt a fajta vélemnényét kifejezze.
Az meg hogy a fidesz által delegált testület vezeti a media hatóságot nem mind1, ha a parlament választaná meg a testületet akkor nem ez történt volna? Ki adta a 2/3-ot a fidesz kezébe, a szlovákok vagy a románok? Most meg hogy használja a 2/3-ot a fidesz akkor most ez baj?

dozen 2010.12.28. 17:28:28

@bl: A függetlenség és a kiegyensúlyozottság két külön dolog. Az állami média soha sem lesz független, de kiegyensúlyozottá igenis válhat.
Csak úgy "általában" tiltakozni valami ellen, vaktölténnyel lövöldözés az ellenfélre.
Ha lesz konkrét eset, ami összefügg az új médiatörvénnyel, akkor érdekes lesz majd azt megvizsgálni.

tréfás kedvű felhasználó 2010.12.28. 17:35:58

@dozen: ezzel tokeletesen egyetertek. de abban azert megegyezhetunk, hogy jelenleg nem kiegyensulyozott. Igen, ezelott sem volt az, de sokan azt szerettuk volna, hogy ne a lo masik vegletere essunk at, hanem mukodjenek a dolgok vegre normalisan.

HúszTíz 2010.12.28. 17:36:24

Na és ha én egyik "nagy" párttért sem vagyok oda, akkor mi van ? Utálom az MSZP-t, mert elkúrta az országot a nyolc év alatt, de utálom a Fideszt is, mert nem tetszik, amit most csinálnak - hogy ennyire megrészegülnek a hatalomtól, és azt hiszik a "forradalom", meg a "nemzeti együttműködés" nevében nekik mindent szabad :-/

Amúgy a riporter kérdésével értek egyet, aki megkérdezte, hogy miért nem mondta el neki J.S. már a folyosón, hogy mire készül s így nem lett volna gond belőle - más kérdés, hogy ha így tesz, akkor ez aligha mehet le élő adásban.

Egyébiránt engem a médiatörvényen kívül jobban idegesít az a "felsőoktatási törvénytervezet", amit el akarnak fogadtatni - nálam inkább az verte ki a biztosítékot és nem a médiatörvény...

gulasZuppe 2010.12.28. 17:39:23

@carman: annak baj akik kiesik a pixisből
nekünk nem, eddig se voltunk benne
--
ami magyarorszaggal kapcsolatba hir megjelneik, az mind rendelésre futószallagon megy, célja a manipuláció
(mindig erre hivatkoznak az itteni trombitások, akik egyébként innen küldik a dallomt oda, ez a jól bejáratott egymás vállát veregetve dicsérünk vagy támadunk eljárás)
de a sokhulye csak azt latja hogy ez van a cimlpon (a többi aki részt vesz a keltésben az nem hülye, az direkt csinálja, ők akarnak manipulálni de most ez nehezebb lesz nekik, ezért lázadnak a maguk bevett módszreivel)

bigBB 2010.12.28. 17:40:20

@Fedor: A szocik 8 év után is mindent Orbánra fogtak.

Micimedwe 2010.12.28. 17:41:23

Nekem Jászberényi B. Sándorról mindig az jut eszembe, hogy milyen szar lehetett olyan idióta névvel felnőni, mint ami neki eredetileg van, hiszen legszebb emlékeim szerint egy fél iskola baszogatta a neve miatt, amit mára szerencsére megváltoztatott, de biztos azért csinálja ez az egyébként kifejezetten jól író, tehetséges ember ezeket a balhékat párhavonta átlagban, mert kompenzálnia kell. (Függetlenül attól, hogy most egyetértek vele.)

Barnebyte 2010.12.28. 17:46:27

Ennyi barmot. Ellopták a jövőtöket, mi? Tegyél érte, az öngondoskodás nem tilos dolog. Ahelyett ahogy azon siránkoznátok, hogy milyen jó volt, vagy milyen jó lenne, próbáljatok meg alkalmazkodni egy kicsit a megváltozott körülményekhez. Aki nem képes erre, az kihal, mint eddig mindig.
És ha így siránkoztok folyamatosan, örülök neki, hogy befogják a szátokat, mert nem szeretem hallgatni.
És nem, nem azt akarom ezzel mondani, hogy egyetértek az intézkedésekkel, pusztán azt, hogy mivel az ország 2/3-a felhatalmazott egy embert, hogy azt tegyen, amit akar, ne picsogjunk már, hogy tényleg azt teszi. Inkább alkalmazkodjunk.
Vagy picsogjunk, de azt csináljuk rendesen. :)

Látnok. 2010.12.28. 17:52:52

@gulasZuppe: ... ami magyarorszaggal kapcsolatba hir megjelneik, az mind rendelésre futószallagon megy, célja a manipuláció ...

Mondja ezt a hírtévé, te meg fosod a betanult agymosó szöveget. Micsoda barom vagy. Komolyan gondolod, hogy például a világ első gazdasági lapja (Economist, és nem a Magyar Nemzet című nyomtatvány) befolyásolható itthonról?

Csak hidd öregem, amíg ezek a fideszes balfaszok tönkre nem teszik teljesen az országot az MSZP után. Mert ők kezdték.

Ja igen: olvasd el amit írtál, csak a beidézett mondat részben öt helyesírási hiba van.

De helyesírást nem tanítanak a hírtévén (direkt írom kisbetűvel, mielőtt szólnál).

Látnok. 2010.12.28. 17:57:39

@Barnebyte: ... mivel az ország 2/3-a felhatalmazott egy embert, hogy azt tegyen, amit akar ...

A nagy büdös faszt 2/3. Az csak 52% volt, a többi a választási rendszer miatt lett így. Sajnos.

És az olyan majmok, akik a hírtévén nőnek fel, és csak ezt hallják, el is hiszik.

Fogsz te még sírni, de amilyen hülye vagy már késő lesz.

Thrasher 2010.12.28. 18:02:51

@Látnok.:
ez az bazzeg, én nem frocsogok egész nap politikai témájű posztoknál, mint ezek, de még én is tudom, mi a rák ez a kétharmados dolog, ellentétben a legtobb nagypofájú szakértővel...

ON: ez így ritka béna megoldás volt

Thrasher 2010.12.28. 18:04:32

@RobinGood:
megbaszták anyádat, például.

hakos2 2010.12.28. 18:08:39

Miért csak egy percig? Szerintem felvehetnék őt műsorvezetőnek a Klubrádióba és ott a többi műsorvezetővel együtt 365 napon át 24 órán keresztül hallgathatna. Az lenne az igazi tiltakozás. De ez az egy perc....nagyon kevés. Ez így nem hiteles.... :)))

carman 2010.12.28. 18:10:31

@gulasZuppe:
Lájkolom

BTW, az indexen napok óta mindig van egy cikk ezzel kapcsoltban, most a WashingtonPost orbanozik épp, gondolom a népszabadság megrendelésére, Anna Applebaum mondja meg a tutit, de van egy resz benne ami mutatja hogy fake az egesz: "The law seems to aim to control not just Hungarian media but media available to Hungarians on the Internet or anywhere - a task that is impossible, as one watchdog points out, but that will require the creation of a massive system of surveillance and control anyway".
Ilyen rendszer már régotqa van és ezt az amcsik tudjak, pl azért azt megnéznem, ha valamit irnék mint amerikai állampolgár egy blogpostba amiben kétségbe vonnam az iraki es afgan haború jogoságát, azt hiszem elég hamar kopogtatna a CIA, vagy lásd wikileaks...

hakos2 2010.12.28. 18:12:21

Volt egyszer egy liberális miniszterünk, aki szerint "amikor csapolják a mocsarat, nem szavaztatják meg a békákat". Hát most ez a liberális álláspont ér, vagy nem ér?

Látnok. 2010.12.28. 18:15:19

@Barnebyte:
Na, akkor talán olvasd el ezt, értelmes ember írta, nem egy betanított troll:

w.blog.hu/2010/12/28/komporszag_vitorlat_bont#more2541118

Feltéve, hogy képes vagy befogadni más érvelését, és elgondolkozni rajta.
Mert ha csak a betanult szöveget fújod, akkor kár oda kattintani.

Jó olvasást.

Barnebyte 2010.12.28. 18:19:30

@Látnok.: Héhéhé! Légyszíves, ha egy mód van rá, kerüld a személyeskedést. Vagy ha mindenképpen személyeskedni van kedved, egyeztessünk címet, és megoldjuk. Ha amiatt a 8%-os tévedésem miatt ennyire kiakadsz. A lényeg ettől függetlenül változatlan, egy erőskezű diktátorért sírtunk, hát megkaptuk. Teljesen mindegy egyébként, hogy ki jön, és mit csinál, mindenképpen (!!!) sírni fogunk, mert ilyenek vagyunk. Soha semmi nem elég jó nekünk, mindig jobbat várunk.
És ez nem 4 éve alakult ki. Olvastad a Himnuszt mostanában? Abban is csak sírunk, hogy Isten Bácsi tessék minket megsegíteni. Vagy Isten Néni. De ez lényegtelen.

Barnebyte 2010.12.28. 18:23:26

@Látnok.: Milyen betanult szövegről beszélsz?
Ezért nem szeretek beszédbe (!) elegyedni elvakult pártszimpatizánsokkal, és hívőkkel. Mert más véleményét személyes sértésnek fogják fel.
Nem mondom, hogy gondolkodj el, mert nincs értelme, de szerintem sokkal boldogabb lennél, ha először saját magad körül néznél körbe problémák után kutatva.

reccs 2010.12.28. 18:27:10

@hakos2: Csak akkor a mostani főcsapoló miért csodálkozik, hogy a fiatalabb, fürgébb békák nem nagyon maradnak a kiszáradt mocsárban?

Látnok. 2010.12.28. 18:30:12

@Barnebyte: ... Ha amiatt a 8%-os tévedésem miatt ennyire kiakadsz...

Tisztelettel jelentem: a 2/3 = 66,66% azaz 67
67-52=15

Erről ennyit. Mellesleg egyik pártot sem komálom: sem a tolvaj MSZP-t, sem a te Fideszed. A Jobbik megy szóba sem kerül. Szégyellem leírni is a nevét.

carman 2010.12.28. 18:31:44

@Látnok.:

"Mondja ezt a hírtévé, te meg fosod a betanult agymosó szöveget. Micsoda barom vagy. Komolyan gondolod, hogy például a világ első gazdasági lapja (Economist, és nem a Magyar Nemzet című nyomtatvány) befolyásolható itthonról?"

Komolyan gondloja szerintem, mivel volt már rá példa, hogy a Financial Times-ban Kokadt Janos es Fleto cikket fizetett, amiben a Pannon Pumat fenyeztek...

hakos2 2010.12.28. 18:36:07

@Látnok.:
Csaknem LMP? :)

Ha a pártokat nem komálod, akkor elég ciki a helyzeted, mivel ma a világban a politika szinte mindenhol pártrendszerben működik. Leszámítva mondjuk a Vatikánt. Oda még elköltözhetsz, ha pártok nélkül akarsz élni:)))

ivrilider 2010.12.28. 18:40:42

én is a walesi bárdokat tartom adekvátnak ideidézni. amúgy pedig a valóban viszonylag udvarias bálint istván helyében úgy oldottam volna meg a helyzetet, hogy jó, ő maradjon csendben, addig bejátsszuk a sándor erzsi riportját vagy elmondjuk, mi lesz a délutáni adásban, és utána folytatjuk - ha érdekelte volna őt a csernobilos téma, ezt tette volna... ám ő sipirc beszart és jobbnak látta az egész embertől megszabadulni

hakos2 2010.12.28. 18:41:04

@reccs:
Szerintem nem csodálkozik.A hasonlatnál maradva a békák csak keressenek maguknak egy magánmocsarat.Ott lubickolhatnak a mocsokban, csak azért vigyázzanak arra, hogy ki ne fröcsköljék a sarat az emberekre, mert az orrukra koppintanak, erre való a Médiahatóság.
Ja, a elmocsarasított közmédiát pedig tényleg békátlanítani kell.

hakos2 2010.12.28. 18:42:28

@ivrilider: Szerintem meg sem kellett volna hívni.Hallgatni bárki tud.

ivrilider 2010.12.28. 18:49:20

@hakos2: hallgatni bárki tud, ha minden nyomás arra irányul, hogy beszéljen? biztos vagy te ebben?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.28. 18:50:50

@eManuel:
masrol sem szol a fooldal lso 4-5 blogja, mint torpenapolen, minimusszolini, diktatura stb.stb.
hogy nem unjak.....

parttalan 2010.12.28. 18:51:11

Látom beindultak az orbánszopó sötét birkák a hírre. Annyira szánalmasok vagytok, hogy még vitázni sem érdemes veletek.

hakos2 2010.12.28. 18:56:37

@parttalan: Még jó hogy ilyen felvilágosult birkák is megszólalnak néha. Nem akarsz te is inkább hallgatni? De ne csak egy percet!

bőrmók 2010.12.28. 18:58:41

@carman:
"ha valamit irnék mint amerikai állampolgár egy blogpostba amiben kétségbe vonnam az iraki es afgan haború jogoságát, azt hiszem elég hamar kopogtatna a CIA"

Jaj ne már. Elég sokat kéne kopogtatniuk. Ha tudsz angolul, nézz körül kicsit az interneten.

A netes "surveillance system" nyilván hülyeség, viszont a besúgás attól még működhetne.

Facebookon például nem fogok politizálni, biztos ami biztos. Nem vagyok parás, de félek a meglepetésektől.

parttalan 2010.12.28. 19:01:22

@hakos2: Nem, baromarc. Én nem hallgatok.

hakos2 2010.12.28. 19:01:59

@ivrilider: Marha nagy nyomás nehezedhetett rá, hogy szerepeljen a rádióban...:))))
Biztos még meg is verték előtte...már látom a legújabb hírt: "Vége a szólásszabadságnak, a kormány megszólalásra kényszeríti az ellenzéki újságírókat a közrádióban! " :))))

hakos2 2010.12.28. 19:04:12

@parttalan:
Felőlem? Én csak támogattam az ötleted....

parttalan 2010.12.28. 19:11:17

@Barnebyte: "mivel az ország 2/3-a felhatalmazott egy embert, hogy azt tegyen, amit akar, ne picsogjunk már, hogy tényleg azt teszi. Inkább alkalmazkodjunk."

Alkalmazkodni? Övék a jog, a hatalom. Bárkit kicsinálhatnak, aki szembe mer szállni velük, vagy csak egyszerűen nem tetszik az illető pofája. Különben is: miért is kéne nekem helyezkedni, alkalmazkodni 20 évvel a rendszerváltás után bármiféle hatalom igényeihez?

"mivel az ország 2/3-a felhatalmazott egy embert, hogy azt tegyen, amit akar"

Nézzünk erre egy meglehetősen morbid példát: Ha Orbán az ország 16 éves széparcú lányait kívánná meg és mindegyikkel szobára kívánna menni (diktátoroknál bevett dolog az ilyesmi, sáőt még a különb dolgok is megesnek, lásd Szaddam, Kim Dzsong pl.)akkor a szülők adják oda szépen őket gondolkodás nélkül az értük jövő szép nagy fekete autónak?

Szóval megtehet mindent? Felőled biztosan...

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2010.12.28. 19:11:38

@Micimedwe:

mé' mi volt a neve?

Egyébként jó kis akció volt az RTL tévé a főhírekben leadta a Jászberényi-szalagot..

ráadásul orrhangon beszélt a bemondónő a náthától...

hakos2 2010.12.28. 19:19:11

@parttalan:
Tényleg hallgathattál volna, bölcs maradtál volna.....:))))
De legalább titkos elfojtott vágyaidat már ismerjük....

tlog 2010.12.28. 19:20:17

@diplomás-villanyszerelőmester:
gratulálok a diplomához:-) én láttam diktatúrát Magyarországon, akkor is pl. amikor Orbán Viktor KISZ-titkár volt. Magyarországon.

¿Qué tapas hay? 2010.12.28. 19:21:17

Ez a Jászberényi mitől lett ekkora Csernobil-szakértő?

carman 2010.12.28. 19:21:55

@Takony_fősámán:

Ha egy nevenincs janos irja 0 olvasottsaggal akkor persze nincs para, de amugy van, a surveillance system-rol meg annyit, hogy a google dev edition-je realtime-ban keres, szoval nem nagyon kell nekik dolgozniuk, hogy naprakesz infot kapjanak...

tlog 2010.12.28. 19:48:49

Egyébként az a tény, hogy a hírszerkesztést összevonták az állami tévéknél és rádióknál, talán még a kádári időkön is túltesz.
Amúgy meg a technika alapvetően ugyanaz: az öncenzúrára épül egész rendszer (nemzeti egységes stb rendszer).

namkuzu 2010.12.28. 19:51:53

az ősrobbanás is a gyurcsány miatt volt, annyit lopott, és olyan apró helyre dugdosta mindet, hogy ez lett a vége.
A biciklim is miatta vitték el nem rég, a csávó nem tudott venni, mert az öszödi beszéd óta betegállományban volt és kevés a gyurcsány miatt a táppénz.
a viktort azért illene megköszönni neki, hiszen ő is miatta van.
jó gazdája vagy-e a cangámnak-e?!

Discordian 2010.12.28. 19:54:05

@carman:

"ha valamit irnék mint amerikai állampolgár egy blogpostba amiben kétségbe vonnam az iraki es afgan haború jogoságát, azt hiszem elég hamar kopogtatna a CIA, vagy lásd wikileaks..."

nyilván ezeket is mind elvitte a CIA:
www.sltrib.com/sltrib/home/50712984-76/bush-torture-anderson-war.html.csp

vagy pl. itt két vezető amerikai tévés személyiség beszélget arról, hogy helyes-e Bush-t háborús bűnösnek beszélni:
www.rawstory.com/rs/2010/11/stewart-technically-true-bush-war-criminal/
Természetesen csak arról folyik köztük a vita, hogy célszerű és pontos-e az efféle jelzőhasználat: azzal mindketten tökéletesen tisztában vannak, hogy a szólásszabadságba bőven belefér a politikusok kemény jelzőkkel való illetése.

Rókakígyó 2010.12.28. 20:13:04

Az indexen igenis volt Gyurcsány fikázás nem is kevés, főleg az utolsó évben.

diplomás-villanyszerelőmester 2010.12.28. 20:13:22

@tlog: Köszönöm a gratulációt a diplomámhoz. Megküzdöttem érte becsületesen. Orbán igaz hogy KISZ titkár volt és ezt nem is tagadja így legalább őszinte. Sőt azt is elismeri, hogy a kommunizmus NAÍV elkötelezett híve volt. Azonban felismerve az akkori helyzetet, új pártot csinált. Az utóbbi 8 év rezsimje még azt is letagadja, amit tegnap állított. Na mindegy. De ennek mi köze ahhoz, hogy egy nemlétező diktatúráról hemzsegnek sokan?

ivrilider 2010.12.28. 20:17:52

@hakos2: úgy látszik, te tényleg nem értesz semmit... bírósági tárgyalást már láttál? ha elhatárolódásra kötelezett értelmiségieket a kádár-rendszerben, úgy tűnik, nem is...

apoa 2010.12.28. 20:20:52

Az eset jól mutatja, mekkora tirpákok vannak. Ezért kell minden szoclibsit messze elzavarni a közszolgálatitól. Mondjuk 500km-re.

tlog 2010.12.28. 20:23:05

@diplomás-villanyszerelőmester:
Szép dolog részéről, hogy a katonai szolgálata alatt rájött, hogy az addigi világnézete hibás volt.
(Egy kis kitérő: én csak pár évvel vagyok nála idősebb, és egy elit gimnáziumba járva 1974-ben azzal kezdte az osztályfőnökünk: "Aki tovább akar tanulni, annak KISZ tagnak kell lennie".
Hát nehéz volt ennek ellenállni. DE: KISZ-titkárnak azért nem kellett lenni!
Amúgy később kiderült, még KISZ tagnak sem. :-)))

Aztán Hősünk (OV), 1990 körül hirtelen elszánt, RADIKÁLIS LIBERÁLIS LETT. A pártjával egyetemben.
Aztán a 94-es vereség után rájött, hogy előtte liberalizmus NAÍV elkötelezett híve volt - ÚJRA VÁLTANIA KELLETT.

...

Szerintem a pályája mára körbeért: újra komcsi lett.

carman 2010.12.28. 20:24:06

@Discordian:
ha megnezed a datumot mar obama volt az elnok, meg adtak al a lovat is, a bush era alatt ez a beszelgetes nem zajlott volna le :D:D

DE, teny es valo ha valaki politikusank all az valalja, hogy kemeny jelzokkel illessek, ezzel nincs is baj, a baj az akkor kezdodik, ha valakirol valotlant allitanak, amit viszont buntetni kell szerintem. Es hogy valami valotlan vagy nem peres esetben a birosag dontse el, es bunos fizessen, vagy az erintett viselje el, az igazat...
En csak azt akarom hangsulyozni, hogy a sajtoszabadsag nem azt jelenti, hogy akarmit leirhat, vagy lekozolhet a media, es ez nincs mashogy az US-ben sem.

diplomás-villanyszerelőmester 2010.12.28. 20:28:30

@BaSa: A rádiónak van egy műsorrendje, és minden riportra van egy megszabott időkeret, amit az adott témáról való beszélgetéssel kell kitölteni. Amit ez a jászberényi csinált az pont kimerítette a műsortól való eltérés fogalmát, és a szerkesztő-műsorvezető nem tehetett mást. Ennyiről van szó. Ennek köze nincs a diktatúrához. Semmi diktatúra elméletet nem kell ehhez gyártani, hogy megértse az ember. Mindenkit kirúgnak, ha a munkahelyén nem az adott előírások szerint végzi a munkáját. A Manyuppról mondjuk nem írtam, de mivel ez is vesszőparipája a cociknak nyilván nem maradhat ki. Nos, nem elveszik a pénzt, hanem áthelyezik, az ország gazdasági mutatóinak javítására ami alapján megítétletünk a nemzetközi viszonylatban, ami a gazdasági fejlődés kulcsa. A másik amiért teszik, hogy ne kellejen a költségvetés egyéb területeiről elvonni pénzt a nyugdíjjak kifizetésérre. Sehol sincs leírva, hogy elkobozzák a nyugdíjakat. Ehhez sem kell sok értelem, hogy megértse az ember a lényegét. Az előző rezsim sarcolta a népet, és pofátlan módon elrakták a zsebükbe. Miért van annyi szoci börtönben? Ennyi.

tlog 2010.12.28. 20:31:39

@carman:
És az US-ben is egy öttagú, kizárólag kormánypárti tagokból álló testület dönt?
És a legfelsőbb ügyész is 9 évre kinevezett volt kormánypárti tag?

diplomás-villanyszerelőmester 2010.12.28. 20:32:27

@tlog: NA ugye: szép dolog hogy rájött. Az hogy komcsi lett szerintem erős. Na mindegy. Egyébként ami Ön leírt azt sugallja: OV képes felismerni a helyzeteket, és ha kell időben váltani. Az ország érdekében.

tlog 2010.12.28. 20:37:40

@diplomás-villanyszerelőmester: Én nem érzem pozitívnak a szélkakas mentalitást.
Főképpen, úgy nem, hogy az előző stációkat élesen támadja. És ha az azok az emberek még nem ismerték fel naivitásukat? :-)
Amúgy meg, most nagy bajban van, mert visszaért a kiinduló pontra, de már nem lehet újra KISZ titkár...
Mi lesz 4 év múlva? Újra indul körbe?

diplomás-villanyszerelőmester 2010.12.28. 20:48:38

@tlog: Nyilván ennek megítélésében különbözünk de ettől szép a világ. OV Nincs bajban. Tudja mit csinál és okosan. GYF nagyobb bajban van.

tlog 2010.12.28. 20:50:55

@diplomás-villanyszerelőmester:
Semmit nem csinál okosan. Eddig.
Amúgy meg kit érdekel Gyurcsány? Ő már letűnt, remélhetőleg nem is bukkan fel újra.

diplomás-villanyszerelőmester 2010.12.28. 20:57:18

@tlog: Igaz. Kit érdekel Gyurcsány. NA ebben egyertétünk.

Látnok. 2010.12.28. 21:29:00

@diplomás-villanyszerelőmester: ... OV Nincs bajban ...

Dehogynem. Össze-vissza beszél, és vigyorog hozzá. Nem kell ahhoz pszichiáternek lenni, hogy észrevegye bárki: a zavarát, mellébeszélését palástolja a vigyorgással.

Lesz még komolyabb gondban is. Akkor, amikor a talpnyaló slepp nagy része elfordul tőle, és mert látja a romló közvélemény adatokat.

Jövő őszre ennek az ájtatos bandának jó ha 25%-a marad. Akkor majd megnézem hogy fog vigyorogni.

Gyurcsány valószínűleg orvosi eset, de OV is az. Méghozzá a súlyosabból. Úgy látszik, ez kell a magyarnak.

Nem a Fidesz volt olyan jó, hogy így szétnyerte magát, hanem az MSZP volt olyan szar, hogy ennyien ellene szavaztak. Jól tudják ezt az urak. És az ilyen nyeremény könnyen elszáll.

diplomás-villanyszerelőmester 2010.12.28. 21:42:34

@Látnok.: Össze-vissza azért nem beszél, legfeljebb nem mindenki érti vagy szereti. OV egyébként mindig vigyorog. Mit jelent az hogy 25% marad az ájtatos bandának? Feloszlik a parlament? Vagy a Fityesz? Egyébként valamiben teljesen egyetértek Önnel: az MSZP nagyon szar volt. Ma is az. De nem eléggé, mert még ott vannak a parlamentben.

carman 2010.12.28. 21:51:30

@tlog:
"És az US-ben is egy öttagú, kizárólag kormánypárti tagokból álló testület dönt?
És a legfelsőbb ügyész is 9 évre kinevezett volt kormánypárti tag?"

Ezt en sajnos nem tudom, de az elso kerdeshez egy megjegyzes: ha nem viselkedik torvenysero modon egy medium akkor soha nem talakozik a testulettel.
A masodikhoz, meg leszarom ki a legfobb ugyesz, mivel eddig nem volt es varhtoan nem is lesz olyan ugyem, amiben a legfobb ugyesznek kell eljarni, ha mindenki igy viselkedne nem lenne szukseg legfobb ugyeszre...

Látnok. 2010.12.28. 22:00:56

@carman: ... ha nem viselkedik torvenysero modon egy medium ...

Na, ez az. Csakhogy pontosan mik a szabályok, az nincs leírva. Rá van bízva a döntés, a kizárólag Fideszes társulatra. Ami nekik nem tetszik, az mehet a levesbe.

Ez nem demokrácia, hanem az, aminek a sok külföldi lap is nevezi.

Arra lennék kíváncsi, ha mindez fordítva történne, miket kiabálnának ellenzékként. Ennél sokkal kisebb dolgok miatt minden nap valamivel tele voltak a hírek. Nem volt olyan mondat, aminek a második felében a Fidesz véleménye ne lett volna ott.

Pont 10 óra van. Kapcsold be a Kossuthot, és hallgasd meg, hány ellenvélemény van.

Aztán lehet beszélni demokráciáról.

carman 2010.12.28. 22:19:11

@Látnok.:

"Csakhogy pontosan mik a szabályok, az nincs leírva."
Tusz mondani peldat is, vagy csak hallottad ezt valahol?
A bunugyi hirt azt hagy ki, megsporolunk egy kort, mert nem hinnim hogy amiatt van az egesz nagy felhajtas, amugy meg aki nem tudja mi a bunugyi hir es mi a nem az, az ne szerkesszen musort, ha meg tudja, akkor be tudja tartani a 20%os szabalyt.

"Pont 10 óra van. Kapcsold be a Kossuthot, és hallgasd meg, hány ellenvélemény van." gondolom elfogulatlanul az utca emberetol...

orcinus 2010.12.28. 23:16:36

Orbán egy faszkalap, hataloméhes, geci kis törpe, ennyi.... akik meg elintézték, hogy hatalomra kerüljön (a drága fidesz szavazók),ők remélem most verik a mellüket, hogy most már milyen jó nekünk, +csináltuk... majd amikor várják vissza a nyugdíjpénzt....rájönnek..

ph001 2010.12.29. 00:42:28

A sok szánalmas lámának....

Nyolc éven keresztül figyeltem tehetetlenül, hogy a balos média, élen az index-el, ferdíti a valóságot, demagóg módon, büntetlenül hazudik és asszisztál az ország erkölcsi és anyagi tönkretételéhez.

Hát ennek most vége.
(Nem kell, hogy bárki válaszoljon, ez volt az első és legutolsó kommentem ezen a helyen)

Alf (törölt) 2010.12.29. 03:26:43

pf. ez azért szánalmas

(szerintem sem jó a médiatörvény)

RobinGood 2010.12.29. 08:52:29

@Thrasher: Feltettem egy látszólag egyszerű kédst, amire majd'16 óra alatt ennyire futotta a demokrácia és sajtószabadság újdonsült féltőitől?

isssti 2010.12.29. 10:11:13

Szerintem se a pro, sem a kontra érvelők nem tudnának érdemi pontokat idézni a médiatörvényből..
Valaki mondja már el, konkrétan milyen emberiségellenes, fasiszta bűnök foglaltatnak benne?
..vagy csak a bukott ballib sajtó veri habosra a nyálát?

bőrmók 2010.12.29. 10:54:45

@isssti: leginkább az NMHH nevű fidesznek csontVELŐIG benyaló teljhatalmú intézménnyel van a gond

bőrmók 2010.12.29. 10:55:34

ja, és nem vagyok bukott ballib sajtó, kikérem magamnak

isssti 2010.12.29. 12:49:51

@Takony_fősámán: mégis mit vársz, hogy majd az eddig ballibeknek hasonlóképp benyalóknak adják meg újra a lehetőséget?
..ne legyünk már ilyen naivak!
..tiszta viszonyok itt egyhamar nem lesznek, és ha már választani kell, hát a ballib slepp egy jó időre bebizonyitotta mennyire jó választás ők: kár a gőzért!

Spikk 2010.12.29. 13:56:58

@RobinGood: A kérdésed nem csak látszólag egyszerű és ha kicsit törnéd a fejedet, magad is rájönnél. (Látod, milyen optimista vagyok a képességeidet illetően? :)
Az a probléma, hogy a sajtót megfélemlítik nagy összegű bírságok lebegtetésével, miközben nincs arra vonatkozó egyértelmű szabályozás, hogy milyen esetben kell ezeket az szankciókat kiróni, ellenben egy kézi irányítású hölgy és az ő kézi irányítású emberei döntik el, hogy ki mennyire szegte meg ezeket a nem definiált szabályokat (hogy ezt értsd: Orbán Viktor dönti el, amikor valaki szerinte nem áll eléggé a sorban).
Beláthatod, hogy ilyen helyzetben működésbe lép az ún. öncenzúra, azaz nem kell odaültetni a kézi irányítású fizetett apparátust, akinek az lenne a dolga, hogy szűrje a tartalmakat, mert eleve nem is merik leközölni, amiről azt sejtik, hogy nem fog tetszeni Orbán Viktornak.
Ha ez a mechanizmus nem indul be magától olajozottan, akkor majd kib@sznak pár tízmilla sarcot, utána menni fog. Ha valamelyik médium nagyon nem bír magával, akkor naponta megbírságolják és majd szépen megszűnik, mert idővel lekapcsolják alóla az áramot.
Azt meg már hadd ne magyarázzam el, hogy ez miért baj.

RobinGood 2010.12.29. 14:50:29

@Spikk: Szuper. Tehát egy feltevésre alapozva beszéltek diktatúráról. Majd ha az első nem jogos bírságot kiszabja a Szalai féle hatóság, akkor lehet károgni. Addig puszta fikciókról van szó.
Azt meg hadd ne minősítsem, hogy majd OV odaszól, hogy ez így neki nem felel meg... :-) Ennyire nem lehetsz földtől elrugaszkodott :-)

Spikk 2010.12.29. 16:18:30

@RobinGood: Látod, csak tévedtem... :(
Mit nevezünk szerinted nem jogosnak? Erről írtam, hogy nincs definíció! Ha az nincs, akkor az nem jogos, amire a nő azt mondja, mert joga van eldönteni (nem mondom persze, hogy bármire rá lehet húzni). Azt pedig sejtheted, hogy neki mi nem fog tetszeni. Az, ami OV-nak nem tetszene (még ha esetleg külön szólni nem is kell).
De nem is ez a lényege az egésznek, amit nem fogtál fel, hanem a magas összegű bírság lehetősége egy nem pontosan definiált elv alapján és ezzel az öncenzúra kialakítása.
Az látszik, hogy teljesen fogalmad sincs egy ilyen szabály működéséről és arról, hogy ez miért nagy baj... Ahogy arról sincs, hogy hogy működik egy diktatúra, mert ha lenne, lehet, hogy észre vennéd a hasonlóságot.
(Nem érted, mert nem vagy rá képes, nem érted, mert nem akarod érteni, nem érted, mert nem mered megérteni, vagy nem érted, mert fizetnek, hogy ne értsd meg?)

Thrasher 2010.12.29. 17:04:46

@RobinGood:
feltettél egy kérdést, amire a választ már százan, száz helyen elmondták, úgyhogy ha igazán érdekelne, tudnád, nem itt okoskodnál

Thrasher 2010.12.29. 17:10:49

@RobinGood:
persze, nyilvánvaló, hogy amikor egy hatalmi erő meglép valamit, ami fantasztikus lehetőség hatalmának demokráciaellenes megerősítésére, akkor a legracionálisabb válasz abszolút le se szarni, hiszen még nem tettek semmit, minek idegeskedni.
abszolút nincs is ezzel probléma, hiszenhátazsidólibsikomcsigeczik eddig is ezt csinálták, az, hogy most torvény teszi lehetetlenné, hogy ha bebizonyosodik, hogy ezt kihasználják, valaki tegyen ellene valamit, az egyáltalán nem baj.
ki hallott még olyat, hogy amikor valaki megteremti a baj lehetőségét, abból végül tényleg baj is legyen? senki, mert eddig a világon mindig minden igazságosan zajlott le, nem? nahátugye.
majd ha véletlen olyan emberről dől el, hogy nemzetellenes kommunista zsidó hazaáruló, akit személyesen ismersz, és teljesen tonkreteszik, felfogod, addig nem is fogod megpróbálni, hogy dogolnél meg rákban.
süti beállítások módosítása