Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Lepöckölni Guardiola kabátjáról az esőcseppet

2010. november 30. 14:30 haszánz 51 komment

És tényleg olyan, mintha C. Ronaldo zseléje belecsapódna az arcodba? - próbálta megtudni Sixx, hogy milyen moziban 3D közvetítést nézni. Illetve, a portugált talán másként nevezte. Moziban nem láttam még meccset, így már eleve az is nagy élmény, hogy tűzfalnagyságban látom Mourinho keserű arcát. Mindez 3D-ben jobb is, rosszabb is, mint egy hagyományos közvetítés. Azért inkább sokkal jobb.

Az még nem a 3D, hanem a Magyarországon forradalmi közvetítést szervező Sport1 sikere, hogy sört is lehet bevinni a moziba, ez igazán komfortossá teszi a meccsnézést, és lehetne vele hagyományt teremteni filmeknél is. A lelátós szotyi helyett viszont nachos a kínálat, ezt senkinek nem tanácsoljuk, de erről később. A kezdőcsapatok bemutatásánál úgy pattannak ki a játékosok arcképei, hogy azokat le lehetne venni a levegőből. Aztán már a gyepen topogó játékosoknál visszatér a térhatású gyerekkönyvek hangulata, kicsit mintha túl élesek lennének a kontrasztok a focisták és a valahol mögöttük fészkelődő szurkolók között.

Nincsenek beállított jelenetek, ez nem egy utolsó falevélig megtervezett film, furcsa, fákon ugráló, kékszínű kosarasokkal. Így nem fut velünk szembe C. Ronaldo, nem kap el bennünket az érzés, hogy akár fel is rúghatnám, ebben mondjuk tökéletesen valósághű. A zselét a haján viszont tökéletesen látni. A közeli képek lenyűgözőek, a gyurcsányplaktányi Guardiola kabátjáról le lehetett volna pöckölni a vízcseppeket. Amikor pedig egy néző beintett Arbeolának, a belógatott alkart szinte személyes sértésnek éreztem, és csöppet sem a Real-játékos iránti szimpátia miatt.

A közvetítésben van valami fura. Nem kellemetlen, csak szokatlan. Hamar kiderül, hogy sokkal kevesebb a kameraváltás, mint a hagyományos közvetítéseken. Nem az van, hogy ha Messi megkapja a labdát, akkor három másodpercen belül négy különböző kameraállásból láthatjuk, hogy ne lógjon be egyetlen védő sem. Ehelyett hosszú, már-már Tarr Bélás snittek vannak, ha ehhez Vitray Tamás lenne a kommentátor, halálra is lenne ítélve a technika. Viszont olyan minőségű a kép, hogy tökéletes stadionhangulat ragadja magával az embert. A Barcelonánál külön élvezet volt látni ebben az oldschool-közvetítésben, hogyan épül fel egy-egy támadás, lehet, hogy ez magyar bajnokin azért másként van.

Mint utóbb kiderült, a totálképek lehetettek volna ennél is jobbak. A 3D-technika nagyon leegyszerűsítve az, hogy nem egy, hanem két, egymás melletti HD-kamera képeiből áll össze a perspektíva, de ehhez tökéletesen össze kell hangolni a két kamera színeit, pixeleit, mindent. Ezen a meccsen a totálképeknél kicsit elcsúsztak a színek. Én ebből semmit sem vettem észre, de hiszek a műszaki szakembereknek.

A kevés váltásos, leegyszerűsített közvetítésnek egyébként az az oka, hogy az agy nem tudná feldolgozni az újabb és újabb impulzusokat. A világbajnokságon próbálkoztak a hagyományos, pörgős 3D közvetítéssel, de húsz perc után a nézők többsége fejfájással zuhant ki a teremből. Itt húsz perc után csak az az érzésem, hogy hihetetlen mennyi minden történt ilyen rövid idő alatt, de az is igaz, hogy ekkor már tényleg rúgott kettőt a Barcelona, és tényleg sok minden történt. A meccs simán végignézhető rosszullét nélkül (végülis az Avatar is baromi hosszú). A szemüveg sem zavaró, annyira belefeledkeztem a meccsbe, hogy eszembe sem jut levenni, így viszont a szotyihelyettesítő nachoson nem látszott, hogy melyik szószos, melyik nem, le is ettem magam. Ahogy törölgettem a pólótmat, azért kipróbáltam szemüveg nélkül is, nagyjából olyan, mintha rossz filmekben drog hatását próbálnák bemutatni különleges effektekkel.

Amiben még biztosan sokkal jobb egy hagyományos közvetítés, az a lassítás. A 3D verzió ebben messze nem olyan lenyűgöző, mint amire számítottam, és nincs is annyi ismétlés, mint a szokásos közvetítésekben. Van, persze, de például azt, hogy pontosan mi történt a Ramos ámokfutásánál, már otthon néztem meg, a Sport Gézán.

A Barca-Realt a Sport 1 tévén is hozzáférhetővé tette 3D-ben. Ennek azért most még csak kevesen örültek, becslések szerint pár tucatnyi fogyhatott eddig itthon a félmilliós készülékekből. Ezt még nem tudtuk kipróbálni, Nádasdi Gábor, a Sport 1 műszaki igazgatója szerint tévén még a mozinál is jobban kijön a hatás, nagyobb a fényerő, kisebb területen jelenik meg ugyanaz képpont/pixel mennyiség és szebbnek lát a néző mindent. Persze mindehhez 100 centi feletti képernyő kell, abból a drága fajtából (a HDReady felirat kerülendő.

Hogy lesz-e ebből nagyon gyorsan tömeges 3D-meccsnézés, az most még erősen kérdéses. A technikát biztosan tökéletesíteni kell, másfél hét alatt jött össze a mozis közvetítés is, és egyáltalán nem volt biztos, hogy sikerül, ezért be volt állítva egy tartalék 2D-vetítő.

A spanyolok mostantól kitartóan próbálkoznak a technikával, heti egy meccset terveznek 3D-ben is adni. Ha meg is van a felvétel, egyelőre nagyon drága a jel továbbítása, a sávszélesség és a műhold költségei, és - nemcsak itthon - egyelőre kevés az előfizető. Megoldás lehet persze a mozis közvetítés is, ami elterjedt például Amerika déli államaiban, mexikóiak néznek hazai bajnokikat, de itthon most még igen drága jegyekkel érné csak meg.

Pedig az valami gyönyörű volt, amikor a már lehiggadt Xavit a kispad plexijén lecsurgó kövér esőcseppeken keresztül lehetett meglesni, mintha ott ültünk volna valahol a lelátó 3-4. sorában. Mindenesetre lehet, hogy a februári Super Bowlt 3D-ben is adja a Sport 1. Az amerikaiak talán már előrébb járnak a technikában a spanyoloknál.

Címkék: 3d barcelona real

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2010.11.30. 14:44:47

Köszi a beszámolót. Ez mennyire volt promó /sajtóvetítés? Lehetett rá simán jegyet kapni?
Csak mert ha tényleg lesz mozis verzió a Super Bowlból, akkor ott a helyem. Vagy "csak" "sima" 3D adás egy tesztcsatornán, ahogy tegnap sixx írta erről a meccsről?
Ahogy már leírtam, a sport lehet a 3D-s tartalomszolgáltatás fő kitörési pontja. De én már egy sima HD sport1/2nek is NAGGYON örülnék. És nem lennék egyedül, az tuti.
Itthon a 3D-s tévék akkor fognak elterjedni, amikor a gyártók leszoknak az extraprofit kívánalomról (1-2 év), és "sima" szolgáltatásként lejjebb szivárog majd, és azért terjed el mert minden új TV-ben benne lesz, mint pl. a az MPEG-4 tuner.

haszánz 2010.11.30. 14:50:34

@Flankerr:
ügyfélparti jellegű volt, nem lehetett rá jegyet venni. A Superbowl meg állítólag egy költségelemzésen múlik, mert odaátról még drágább a jelek átvétele, mint itt.

juhaszvik 2010.11.30. 14:59:47

a superbowl engem is érdekelne, sőt foci meccseket is szívesen néznék moziban. mondjuk 3d mozijegy áron nem minden héten, de a jobb meccsekre eljárnék. persze miután teszteltem, mert az élő 3d számomra még egy fehér folt.

Flankerr 2010.11.30. 15:00:20

@haszánz: Köszi a választ!
Jelzem a költségelemzőknek, én egy 3D mozi jegy árát simán, de ha kell akár 3000 HUF-ot is simán rászánnék.

h492019 2010.11.30. 15:10:20

@Flankerr: superbowlra én is mennék

2010.11.30. 15:27:37

"Az még nem a 3D, hanem a Magyarországon forradalmi közvetítést szervező Sport1 sikere, hogy sört is lehet bevinni a moziba, ez igazán komfortossá teszi a meccsnézést, és lehetne vele hagyományt teremteni filmeknél is."
He??? Tiltják a sörözést a moziban? Ez nekem új. Már vagy 15X szegtem szabályt.

Chunky 2010.11.30. 15:32:53

@Flankerr: Engem is érdekel, még az ár is jó.

nem akar az ökörcsorda legelni 2010.11.30. 17:08:34

Superbowlra én is szívesen mennék, tehát majd ha lesz a sajtó képviselői számára vetítés egy jegyet dobj fel a vaterára légyszi! :D

Mighty 2010.11.30. 17:45:49

Ha a Super Bowl-t így adják le, akkor én tuti veszek egy jegyet :)

1116001 2010.11.30. 18:40:42

@Flankerr:
Facebook-on és hétvégén a Sport1-et figyelve lehetett pár jegyet nyerni a vetítésre!:)

kutyuska 2010.11.30. 18:45:20

Én egyenlőre annak is örülnék, ha 16:9-ben nyomnák a sportot 4:3 helyett.

flin 2010.11.30. 18:53:47

igen, előbb a 2D adásnál kéne minőséget (HD) produkálni, arra tán még itthon is lenne igény.
az egyik adón megy 3D-ben amit nem támogat a tv-m, a másikon meg a normál ahol kifolyik a szemem a pixelektől. okos :)

MrPifta 2010.11.30. 19:01:52

Én inkább annak örülnék, ha az unalmas foci helyett mást is adnának néha. Téli sportokat pl. miért csak az Eurosport ad?

Transylvanianmixedgrill 2010.11.30. 19:11:01

Még mielőtt bárki elélvezne:

1. ahhoz, hogy esetleg otthonról nézhesd a 3D-t jelenleg csak és kizárólag UPC előfizetéshez kötött, ráadásul most először tegnap volt először 3D adás a 40-es csatornán.
2. a UPC-nél csak és kizárólag HD-s mediabox képes HD vételre, és havi 2000 Ft-tal több egy ilyen kütyüre előfizetni, tehát az átlag előfizetőnek esélye sincs, hogy megkaparintsa.
3. A 3D-s tévék jelenleg nem csak nagyon drágák, de a technológia gyerekcipőben jár, az LCD-k nem igazán bírják a jelváltási sebességet, szellemképesek lesznek, a plazmák inkább, de egyébként is SZEMÜVEGFÜGGŐ az egész, és fárasztó!
4. El lehet sétálni az Allee áruházban és a főbejárattól bejárattól nem messze kitettek egy szemüveg nélkül sugárzó 3D tévét!!! Nem vicc. Namost, kb. annyira 3D élmény, hogy semennyire, kalap szar az egész. Ráadásul a felbontása is botrány!
Összeségében tehát: legalább 4-5 év míg eljut odáig a technológia, hogy érdemes legyen erre beruházni, előfizetni, kidobni a régi HD tévét.

lampaules 2010.11.30. 19:26:59

Én Barcelonában a camp nou stadiontúrán láttam 3d focit, bár ott csak közeli felvételeket mutattak, de nagyon meggyőző volt. Arra emlékszem, hogy nagyon durván átjött, xavi milyen alacsony. Mintha a vonal mellett ültem volna, és élőben néztem volna a meccset. Persze kicsit túlzok, de tényleg megér 3000 forintot!

jimmi · http://www.jimmi.hu 2010.11.30. 19:51:46

Ha 3-4000 forintért lenne 3D SuperBowl, azonnal vennék öt jegyet.

purutja 2010.11.30. 20:22:29

@jimmi: minek? ismétlésre is mennél? négyszer is??

2010.11.30. 20:34:24

Szerintem a jegyárak jóval 3-4 e felett lesznek, mert lesz aki kifizeti...

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.11.30. 20:40:54

Itt mindenki NFL-rajongó? Remek, én is :)

SkyRR 2010.11.30. 20:47:38

@Transylvanianmixedgrill:
Csak két dologhoz írnék:

Mindegyik kábel-társaságnál csak külön HD-box segítségével lehet fogni FullHD adásokat. De mindenütt az a baj, hogy az adások 1080i(interlaced) (és nem 1080p)felbontásban foghatóak, és csak néhány csatorna. (és tényleg nem olcsó).
Tudnám nézni a 3D filmeket is a megfelelő TVmen, mert a Sony PS3 a legutóbbi frissítés után már tudja.

De az én legnagyobb bajom, és ez szerintem méret probléma, bár egy 42 colos TV-t nézek:

A mozival ellentétben, az ember látja a keretet, és ez nekem úgy jön vissza, mintha egy akváriumba néznék. Tehát meg van a 3d, de csak egy képzelt dobozon belül. Nagyon ritka az olyan profi film, ami egy kicsit 'kiemelkedik'.
És azért a szemüveg sem túl kényelmes.

Várni kellett volna erre még, bár én soha nem tudtam.

SkyRR 2010.11.30. 20:52:47

@Yooha:
Ja én is. Bár most kicsit szégyenlem magam, de Vikings..,

NightBagoly 2010.11.30. 21:05:17

Innen üzenem én is a Sport TV-s arcoknak, hogy egyrészt imádom őket az NFL-ért, másrészt nekem is megérne 3-4 sőt, félve írom le, de még talán 5 ezer forintot is, ha 3D-ben nézhetném a superbowlt, de természetesen csak akkor, ha Ricsi is kommentálja az eseményeket.

Flankerr 2010.11.30. 21:10:57

@SkyRR: Inkább 1080i, mint SD..
Ne szégyelld a Vikingset, a jó szurkoló ugye tűzön-vízen át..:)
@NightBagoly: Én pedig azt hogy nekem pedig havi +1000 Ft-t is akár hogy minden héten HD-ban lássam a focit, NFL-t, NHL-t..

rept_ai 2010.11.30. 21:21:13

Az a félmilliós készülék azért túlzás, pont a feléért már lehet 40-42es 3D lcd-t kapni. (370ért meg 50es 3d plazmát)

NightBagoly 2010.11.30. 21:32:57

@Flankerr: Jó, persze, az is, de azért elmenni egy 3D-s superbowlra... azt a betyárját, az nem lenne semmi!

SkyRR 2010.11.30. 21:42:41

@Flankerr:
Azért már 1998-óta Vikings, és H.H. Metrodome..
Voltak szebb idők is...
(OFF: azért a TargetCenter-be könnyebb volt bejutni, és szeretem a Timberwolves-t is, söt voltam Lynx meccsen is :-)).

De a lényeg: nekem majd 4000 HUF plusz, a HD csomag és a SetTopBox bérleti díj...
(T-HOME, és csak M1, M2, EuroSportHD, NatGeoHD, FilmPluszHD és Histor Channel HD van).
Kicsit durva az csalási csomagon felül..

De nem panaszkodni akarok, nem volt ez kötelező...

SkyRR 2010.11.30. 21:46:59

@SkyRR: Bocsi, de lehet, hogy tudatalatti elszólás: Családi csomag....

SkyRR 2010.11.30. 21:56:35

@NightBagoly:
Nekem az a gyanúm (sőt biztos vagyok benne), hogy magát az adást HD formátumban kapják, csak a kábel TV-k felé, a magasabb szükséges sáv-széllesség költsége miatt nem adják.
Nem is nagyon látható 4:3-as adás, de még azt a rohadt 16:9 szignált sem adják.
Lehet, hogy pénzügyi kérdés, de nekem is megérne valamennyit...
Remélem olvassák :-)

Flankerr 2010.11.30. 22:11:20

@NightBagoly: Hát nem, remélem tényleg lesznek jegyek, akár több teremben is adhatnák. Örök élmény lenne az biztos..
@SkyRR: Rubicom, +3200 Ft lenne, (set-top-box+előfizetés), DE még Eurosport sincs benne.. nemhogy mondjuk ESPN.. és "nem lehet" felfelé menni, ez a max.
Mondjuk egy Sport1-2 HD tuti átrendezné a csomagokat/árakat..
Nem hiszem hogy a sávszélesség az oka, más adó (Eurosport) meg tudja oldani.. Vsz a költség vs. mennyit kérhetnének érte (a szolgáltatóktól) kérdés a döntő.. plusz akkor "illene" a stúdióbeszélgetéseket is minimum HD-ben..

NightBagoly 2010.11.30. 22:14:49

@Flankerr: Kellene valami facebook csoport (Ricsiéknek is lehetne dobni mailt a következő közvetítésen) hogy "adják le 3D-ben moziban az SB-t" :D

NightBagoly 2010.11.30. 22:20:27

@Flankerr: (bocs a dupláért mindenkitől): én kompromisszumként bevállalnám, hogy a stúdió maradhatna fapados (végül is nem az a lényeg, nem?) ha a meccsek zöme HD-ben jönne!

EasyFriend 2010.11.30. 22:37:08

Van egy olyan érzésem, hogy ha lesz ilyen Super Bowlból is, arról majd Sixx írja a beszámolót.

NightBagoly 2010.11.30. 23:12:58

@EasyFriend: van egy olyan érzésem, hogy abban az esetben páran kinyomozzuk a meccs előtt, hol lakik (ha az is zárt lesz), leverjük, elvesszük tőle a jegyet, aztán lebunyózzuk egymás között, hogy ki is megy helyette. :D

SkyRR 2010.11.30. 23:30:49

Na azért a jegyről... Ugye azért a rep.jegy kifizethető...
A hotel, és a közlekedés az USA-ban szintén nem gond.
De jegyet szerezni....
Nekem a kint töltött 2*1 év alatt is csak 4 hazaira sikerült (Vikings)(jó, rövid a szezon).
SuperBowl - az amarikaiaknak is csak álom...

gyk 2010.12.01. 00:17:01

@SkyRR: Abban tévedsz, hogy mindegyik társaságnál HD set top box kell:

Most kötötték be DIGIT és mivel a digitális jel nem kódolt (kivéve HBO) a Pana plazmámon box nélkül nézem pl. a Digisport HD-t vagy a NatGeó HD-t, m1-et. A többi adást is digitálisan, EPG-vel több hanggal. Amúgy, ha jól tudom, már több szolgáltató tervezgeti a CI kártyák terjesztését set top helyett-így nem kell majd set top boxxal bajlódni, ennek a helye már minden korszerű tv-ben fellelhető.

chubby checker 2010.12.01. 01:58:06

nem értem minek 3d-s csatornával kisérletezni amikor Magyarországon van összesen talán 100 darab 3d ready tv, abból 80 a "merthülyenemvagyok" tipusú üzletekben észbontóan magas áron illetve cégeknél kizárólag prezentációs célokra.. ehelyett a sporttv inkább lökné 1080i felbontásban a műsort (simán megtehetnék, az általuk közvetitett amerikai sportokat mint pl NFL, NBA 99,9%-ban HD minőségben rögzitik) és arra lenne is igény, HD Ready készüléke már a nézők legalább 1/3-adának van!
a mozis dolog az más, bár oda is inkább a közösségi élmény miatt mennék focit nézni mint a 3D miatt..

ibela 2010.12.01. 02:12:24

Pár hónapja lecseréltem öreg TV-met, hogy végre tudjak HD-ben NFL meccseket nézni és egy hirtelen ötlet miatt 3D-s TV lett.
Tegnap amikor véletlenül gyorsabban kapcsoltam mint a HD-hez alulméretezett procival és winyoval rendelkező UPC-s beltéri tudott volna követni, akkor véletlenül láttam, hogy 3D-s kisérleti adás megy.
Szemüveg gyorsan fel és láss csodát, otthon 3D-ben néztem meccset:)))
Röviden: közeli képek tökeletes térhatás, távoli képek kevésbé, de hát akkor is végre tudtam valamire használni a tv-t a 3D-s rajzfilmek nézésén kivül is.
Köszi Sport TV és igen kérek még, SB-nek Én is nagyon örülnék:)

RobinGood 2010.12.01. 08:30:57

A dolog biztos tök jó. Angliában már viszonylag régóta nyomnak hetente több meccset 3D-ben és nyílván egyre több országban lesz így. Nálunk egyelőre az is siker lenne, ha végre a sport1 eljutna odáig, hogy 16:9-ben ad és nem szélesvásznú félképernyős bohóckodással nyomnának mindent. Akkor talán még nézném is a közvetítéseiket.

dzsekikabát 2010.12.01. 08:39:41

@flin: Igen, egyetértek. A már meglévő igény szerintem lassan gazdaságilag is alátámasztana egy ilyen döntést. A kísérletezéssel nincs semmi baj, de mellette a folyamatos 2d HD tartalmak azért jöhetnének.

ö_cs 2010.12.01. 09:21:05

@gyk: A T-Home-nál (digitális kábel, DBV-C) is kötelezően adnak STB-t, elvileg azon keresztül kell nézned a kódolt adást, de ki lehet kerülni, ha van a tévédben CI-foglalat, akkor veszel egy Conax modult (pl. TechniCrypt CX, én a Tecsóban vettem), beledugod a T-home-os kártyát, és simán, EPG-vel jön minden digitális adás. Nekem abból lett elegem, hogy a digitális adás digitális jelét a digitális tévére egy SCART (azaz analóg) vezetékkel kellett átvinnem, mert a T-Home nem képest HDMI-kimenetet szerelni az STB-re! Így az STB ment a szekrénybe, és még az adás is jobb lett :)

gyk 2010.12.01. 09:44:27

@ö_cs: Ha jól tudom, az ilyen "third party" CI modul akkor működik, ha a szolgáltató a kártyát nem párosítja az STB-hez. Ellenkező esetben csak az általuk hozzád konfigurált STB+kártya párossal működik. Vagyis működhet, ha rá tudod venni őket, hogy a CI modulodat párosítsák össze a kártyáddal. Szerencsé(d)re a T nem tesz ilyet...

ö_cs 2010.12.01. 09:49:38

@gyk: igen, így van, ezért írtam, h a T-Home-nál ez megoldható, persze ők is azt kommunikálják, h hát nem lehet, de, lehet. Egyébként nem is értem, hogy miért ragaszkodnak az STB-hez (nyilván, el kell adni a felhalmozott készleteket, és azért a havi "bérleti díjat" fizetni kell...). Ilyen szempontból a UPC a legkevésbé megengedő, a digi meg a teljesen nyitott.

Lewes1973 2010.12.01. 11:01:39

Volt szerencsém egy 50"-os Pana plazmán 3D-ben megnézni a meccset, és tényleg frenetikus élmény volt. Ahogy az orrom elé tolták a taktikai felállást, és kilógott a TV-ből, az egész újszerű élményt nyújtott :)
Az egész meccs jó volt, a szemüvegről kb 10 percen belül megfeledkeztem (pedig "sima" szemüvegem is van, tehát 2 volt rajtam), és egyáltalán nem fáradt el a szemem a meccs végére...

rinceWIND 2010.12.01. 17:04:06

Azon mindig elgondolkodom, ha az ESPN tud anamorf 16:9-ben adni, akkor ez a SportTV-nek miért nem sikerül.

tarcsy 2010.12.02. 13:35:12

SuperBowl-ra én is hajlandó lennék szerintem kifizetni 3-4 ezer forintot! Amerikában nemhiszem, hogy ebben az életben megnézhetem :D

xclusiv 2010.12.02. 16:33:56

SuperBowl-ra én is mennék 3-4k árban. De jó lenne, ha több moziban / teremben is menne (mert szerintem igény lenne rá), és ha megoldható én az eredeti amerikait szeretném, halftime show-val, reklámokkal, meg minden.
Nem akarom Ricsiéket bántani, hazai szinten nagyon jó amit csinálnak, de ég és föld a kettő.

Flankerr 2010.12.03. 08:29:33

@xclusiv: Épp ma hajnalban néztem Ricsiékkel a Texans-Eagles meccset. Tényleg ég és föld, de hát nem is várható tőlük hogy hasonlítsanak ugye.
Az amcsi halftime show/reklámokra szerintem ne számíts, jogdíj (pl. egy reklámhoz megvesznek egy ismert zenét. .de a díjat csak USA-ra fizetik.. lásd House főcímzene) és egyéb dolgok miatt ezt tuti nem adják tovább a külföldi csatornáknak.
Faragó beszélt röviden a +D SB-ről, mert megkérdezték tőle emailben/kommentben. Azt mondta, hogy nem zárt kapukat dönget a kérdező, van egy ilyen elképzelés a csatornánál, DE még semmi se konkrét. Tehát tessék reménykedni és mindenki bombázza Sport1-t hogy akarjuk, akarjuk..:)

xclusiv 2010.12.03. 14:09:58

@Flankerr: Kösz az infót :)
Amúgy a halftime show megy ESPN America-n is, szóval a halftime show nem parás, a reklámok meg másnap úgyis fent lesznek tecsőn.
Viszont az eredeti kommentár nagyon jó lenne...

Flankerr 2010.12.03. 14:16:58

@xclusiv: Nincs mit..:)
Az ESPN America az más, az az anyacsatornáé, övék a jog. A Sport1 megveszi mint európai adó. Pont emiatt ne számíts eredeti kommentárra. Az csak akkor lesz, ha az ESPN is 3D-ben adna.
Persze a reklámok fent vannak, a normálisabb reklámügynökségek nem is töröltetik, de ettől még a jog, jogdíj az olyan amilyen. hiába tudod megnézni a House eredeti főcímét tecsőn, hiába küldi Jim bácsi a magyar szinkront az USA HD képre rátéve, megőrizve a főcímet, attól még "hivatalosan", a TV2-n csak a nekik eladott verziót fogod látni.
süti beállítások módosítása