Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Forradalmasítaná a Google a tévézést

Már a spájzban vannak

2010. május 21. 14:30 RaulReal 4 komment

Nem elég, hogy a könyvkiadók a Google Books miatt nyavalyognak, újabb elszánt lépést kíván tenni a cég. Hamarosan már a hálószobánkba is beteszi lábát a népszerű vállalat, ugyanis univerzális módszereket dolgoznak ki, hogy megkönnyítsék a tévézést.

Az eredetileg netes keresőnek induló, mára számos alkalmazással bővített Google egy olyan technológiát fejleszt ki, amivel egyszerűvé válik a tévés műsorok, a Youtube és házivideók közti lavírozás. A szoftvernek már neve is van, Google TV-ként fog várhatóan elhíresülni, ha a kampány és a reklámhadjárat sikeres eredményeket mutat majd fel. Erre van esély, tekintve hogy olyan cégek állnak a kezdeményezés mellett, mint a Sony, az Intel vagy a Logitech. A programot internet kapcsolattal rendelkező tévékre, Blu-ray lejátszókra és set-top boxokra telepítik fel. A megjelenési időpont még kétséges, a lehetséges reklámarc azonban adott.

Az új platform egy San Francisco-ban tartott konferencián debütál majd a programozók előtt, ahol abban reménykednek, hogy a 3000 fős szakértői stáb hozzá tud tenni ötleteket a fejlesztéshez. Mielőtt felhasználói kezekbe kerül a termék, még egy harmadik félnek is szét lesz küldve az eszköz, hátha képesek lesznek olyan újításokat eszközölni, mint a smart phone-ok esetében tették. Paul Otellini, az Intel egyik főnöke úgy fogalmazott: "Olyan szintű forradalom lesz, mint amikor a tévézés maga mögött hagyta a fekete-fehér sugárzást." - önbizalomból tehát nincs hiány. A próbálkozás persze nem újszerű.

Egy Las Vegasban tartott show keretein belül már voltak kísérletek arra, hogy a platformokat összekössék. Fotóküldés, zenék megosztása, hírek közlése és időjárás előrejelzés állt volna a kínálatban, azonban az ötlet meghiúsult. A Yahoo Inc. viszont sikerrel megvalósította, hogy a Facebook és a Twitter népszerű szolgáltatásai megjelenjenek a tévék képernyőin is. Ez a módszer is füstbe ment azonban, ugyanis beszűkült és kevés háztartásban működő ötlet lett volna ez. Mitől lesz a Google szoftvere ütőképes? Egy szó: kapcsolatok.

Elég, ha csak a Sony nevére gondolunk, máris nyúlunk a pénztárcánk után, hiszen ez a világ egyik legkeresettebb márkája, emellett pedig megbízhatóságáról is híres. Jó lóra tett a cég tehát, amikor lepaktált több befektetővel is, hiszen valóban úgy tűnik, hogy előbb terjed el ez az eljárás, minthogy na'vik nyilazzanak a fotelünk körül. James McQuivy, médiaelemző szerint erős kártyavárat épít a Google, hiszen megvalósul a kanapéba szottyadt tévézők álma, úgy tudnak majd megnézni egy CSI: Miami részt, egy youtube-os amatőr videót, vagy egy Amazonos filmet, hogy fel sem kell majd állniuk.

Ezzel nem csak a nézők lesznek maximálisan kiszolgálva, de a régen ajnározott keresőmotor is kiteljesedik végre és nem titkolt szándékuk a fejlesztőknek az, hogy elárasztják reklámokkal és egyéb bannerekkel az új felületet, így kimosva a felhasználók fejét. A Google egyébként most kísérletezik azzal a módszerrel, hogyan is könnyíthetné meg a júzerek számára a különböző programok közti keresést. McQuivy hozzátette, szinte senki nincs olyan helyzetben, mint a Google, így csak ők lehetnek képesek megvalósítani, ezzel pedig személyre szabott reklámokat tolnak majd az arcunkba. Az interaktív reklámozók álma tehát beteljesedhet, persze sok víz folyik le addig a Tiszában. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Welsh 2010.05.21. 16:13:21

Izé, Google TV-nek hívják és tegnap mutatták be a Google I/O-n. Összel mutatkozik be, de alighanem csak Amerikában.

jolikaM · http://nemcsakvarrok.blogspot.com 2010.05.21. 19:50:21

A nyavajog véletlenül nem nyavalyog?

Cubehor 2010.05.21. 20:12:37

Én San Fransisco nevű várost sem ismerek.

Nyelvtani félóránkat hallották.

KékFény6 2010.05.23. 01:29:21

"A Yahoo Inc. viszont sikerrel megvalósította, hogy a Facebook és a Twitter népszerű szolgáltatásai megjelenjenek a tévék képernyőin is. Ez a módszer is füstbe ment azonban, ugyanis beszűkült és kevés háztartásban működő ötlet lett volna ez."

Ezt csak én nem értem? Most végül sikerrel valósította meg, vagy "füstbe ment"? Egyébként a közép és felsőkategóriás Samsung tévékben ott a Yahoo hírekkel, időjárással, Youtube-bal, játékokkal stb.
süti beállítások módosítása