Nem elég, hogy a könyvkiadók a Google Books miatt nyavalyognak, újabb elszánt lépést kíván tenni a cég. Hamarosan már a hálószobánkba is beteszi lábát a népszerű vállalat, ugyanis univerzális módszereket dolgoznak ki, hogy megkönnyítsék a tévézést.
Az eredetileg netes keresőnek induló, mára számos alkalmazással bővített Google egy olyan technológiát fejleszt ki, amivel egyszerűvé válik a tévés műsorok, a Youtube és házivideók közti lavírozás. A szoftvernek már neve is van, Google TV-ként fog várhatóan elhíresülni, ha a kampány és a reklámhadjárat sikeres eredményeket mutat majd fel. Erre van esély, tekintve hogy olyan cégek állnak a kezdeményezés mellett, mint a Sony, az Intel vagy a Logitech. A programot internet kapcsolattal rendelkező tévékre, Blu-ray lejátszókra és set-top boxokra telepítik fel. A megjelenési időpont még kétséges, a lehetséges reklámarc azonban adott.
Az új platform egy San Francisco-ban tartott konferencián debütál majd a programozók előtt, ahol abban reménykednek, hogy a 3000 fős szakértői stáb hozzá tud tenni ötleteket a fejlesztéshez. Mielőtt felhasználói kezekbe kerül a termék, még egy harmadik félnek is szét lesz küldve az eszköz, hátha képesek lesznek olyan újításokat eszközölni, mint a smart phone-ok esetében tették. Paul Otellini, az Intel egyik főnöke úgy fogalmazott: "Olyan szintű forradalom lesz, mint amikor a tévézés maga mögött hagyta a fekete-fehér sugárzást." - önbizalomból tehát nincs hiány. A próbálkozás persze nem újszerű.
Egy Las Vegasban tartott show keretein belül már voltak kísérletek arra, hogy a platformokat összekössék. Fotóküldés, zenék megosztása, hírek közlése és időjárás előrejelzés állt volna a kínálatban, azonban az ötlet meghiúsult. A Yahoo Inc. viszont sikerrel megvalósította, hogy a Facebook és a Twitter népszerű szolgáltatásai megjelenjenek a tévék képernyőin is. Ez a módszer is füstbe ment azonban, ugyanis beszűkült és kevés háztartásban működő ötlet lett volna ez. Mitől lesz a Google szoftvere ütőképes? Egy szó: kapcsolatok.
Elég, ha csak a Sony nevére gondolunk, máris nyúlunk a pénztárcánk után, hiszen ez a világ egyik legkeresettebb márkája, emellett pedig megbízhatóságáról is híres. Jó lóra tett a cég tehát, amikor lepaktált több befektetővel is, hiszen valóban úgy tűnik, hogy előbb terjed el ez az eljárás, minthogy na'vik nyilazzanak a fotelünk körül. James McQuivy, médiaelemző szerint erős kártyavárat épít a Google, hiszen megvalósul a kanapéba szottyadt tévézők álma, úgy tudnak majd megnézni egy CSI: Miami részt, egy youtube-os amatőr videót, vagy egy Amazonos filmet, hogy fel sem kell majd állniuk.
Ezzel nem csak a nézők lesznek maximálisan kiszolgálva, de a régen ajnározott keresőmotor is kiteljesedik végre és nem titkolt szándékuk a fejlesztőknek az, hogy elárasztják reklámokkal és egyéb bannerekkel az új felületet, így kimosva a felhasználók fejét. A Google egyébként most kísérletezik azzal a módszerrel, hogyan is könnyíthetné meg a júzerek számára a különböző programok közti keresést. McQuivy hozzátette, szinte senki nincs olyan helyzetben, mint a Google, így csak ők lehetnek képesek megvalósítani, ezzel pedig személyre szabott reklámokat tolnak majd az arcunkba. Az interaktív reklámozók álma tehát beteljesedhet, persze sok víz folyik le addig a Tiszában.
The Welsh 2010.05.21. 16:13:21
jolikaM · http://nemcsakvarrok.blogspot.com 2010.05.21. 19:50:21
Cubehor 2010.05.21. 20:12:37
Nyelvtani félóránkat hallották.
KékFény6 2010.05.23. 01:29:21
Ezt csak én nem értem? Most végül sikerrel valósította meg, vagy "füstbe ment"? Egyébként a közép és felsőkategóriás Samsung tévékben ott a Yahoo hírekkel, időjárással, Youtube-bal, játékokkal stb.