Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Döbbenetes butaság a Széfben

Hülye vagy, fiam!

2010. május 13. 08:00 sixx 264 komment

Nem ez az első alkalom, hogy a Széf kérdésszerkesztői marhaságot csinálnak, (és tartunk tőle, hogy nem is az utolsó) de eddig legalább olyan témákban tévedtek, mint mondjuk az első pezsgőt készítő szerzetes neve, vagy a bolygónkról látható legfényesebb csillag - ezek ugye azért az általános műveltségbe (a nagy közös átlagba) nem feltétlenül tartoznak bele. Tessék nyugodtan megkövezni, én sem tudtam, hogy nem Dom Perignon volt a pezsgős csávó.

Tegnap este viszont ennél azért úgy tíz nagyságrenddel mélyebbre merültünk a tudatlanság mocsarába, amikor Sebestyén Balázs kissé hitetlenkedve ugyan, de felolvasta az a kérdést, hogy aszongya: "Az angol zászlóban mely színek és alakzat jelképezi Skóciát?" Majd kitettek egy fehér alapon piros keresztet ábrázoló zászlót, mint első megoldást. Namármost. Amit segítségképpen kitettek a szorgos szakmunkások, AZ az angol zászló, fehér alapon piros, ún. Szent György-keresztet ábrázol, pont.

A válasz a hülye kérdésre így az lett volna, hogy egyik szín és alakzat sem, de persze nem ez volt a helyes megoldás, hanem az, hogy kék alapon fehér iksz, az lesz az a skót cucc, mondta a kérdések összeállításában serénykedő hadnál egy fokkal sem okosabb versenyző, s lőn, el is fogadták neki - az már más kérdés, hogy nem jutottak tovább, így a baromsággal nem nyertek pénzt sem.

A kedves szerkesztőknek javaslom az Egyesült Királyság zászlójának tanulmányozását, illetve nem is azt, hanem a NEVÉT. Azért nem volna hülyeség átismételni az általános iskolai tananyagot a következő kérdéssor összeállítása előtt, csak szólok. A műsort itt meg lehet tekinteni, a parádé a 23. percben kezdődik.

A találatért köszönet fia néven kommentelő olvasónknak.

Címkék: rtl baromság széf

Super aGyuri 2010.05.13. 10:44:16

"I will not pay, I will not pay, I will not pay your sugar tax"

írta ugyanerről egy Andy McCluskey nevű, feltehetően skót származású liverpooli zenész, előadóművész, az OMD egyik alapítója. ;)

_John_Doe_ 2010.05.13. 10:44:46

@Super aGyuri: "Angolszász heptarchia, normann hódítás, Magna Carta Libertatum, model parliament, százéves háború, Tudorok, ilyesmi."

Vazze, erre csak a magyar történelemből is tudnék hasonlóságokat mondani.
Kezdjük az Aranybullával.

Vad.Korte (törölt) 2010.05.13. 10:45:08

@Mr Anderson:
Tévedés. Anglia egy ország, az Egyesült Királyság pedig egy államszövetség. Van külön zászlajuk. Ugyanígy van Egyesült Államoknak egy "közös", meg az államoknak külön.

TradeMark 2010.05.13. 10:45:21

az egész műsor egy nagy vicc volt. mind a 4 versenyző kurvára ostoba volt, a Balázs arcát érdemes volt figyelni néha. minek megy az olyan műveltségi vetélkedőbe, aki pl nem tudja a különbséget Teleki Pál és Teleki Sámuel között...ne adj Isten fogalma sincs, ki volt Kossuth Lajos vagy Deák Ferenc...szánalmas volt. én éreztem magam kellemetlenül...

Super aGyuri 2010.05.13. 10:46:21

@krj: Azon röhögök, ahogy belemagyarázzák az EU-zászlóba, hogy a 12 a "tökéletességet" szimbolizálja.

Na persze. Azt a 12 államot jelképezi, akik még jól jártak ebből a gigantikus Jean Monnet-i piramisjátékból :)))

Érdekes módon az USA zászlajában gond nélkül tudnak szaporodni a csillagok (bár a sávok ott is változatlanok...)

min 2010.05.13. 10:47:06

Akkor mondjátok már meg mi Amerika zászlaja?
Mindenki az emberek bő 90% szerintem aki az Egyesült Államokba megy akármit tevékenykedni az úgy nyilatkozik , hogy Amerikába megy. Meg amerikai kocsik, hamburgerek stb...
Chille is Amerikában van....
Ez amolyan kákán is csomót keresünk poszt.
Én még senkit nem hallottam, hogy az Egyesült Királyságba megyek meghogy az Egyesült Királyság miniszterelnöke viszont mindenhol írják és mondják, hogy az Angol miniszterelnök..

Super aGyuri 2010.05.13. 10:47:20

@_John_Doe_: Még egyszer mondom, Tom Paine a sziget alatt Nagy-Britanniát, a kontinens alatt pedig Amerikát értette.

Ilyen értelemben a sziget sokkal nagyobb múltú, mint a kontinens.

Ha Te kontinens alatt Európád érted, akkor Neked van igazad.

_John_Doe_ 2010.05.13. 10:47:35

@Super aGyuri: Ezt nagyon benéztem...

Nem is nagyon értettem, hogy jön ide a Mayflower meg a Kennedyek.

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2010.05.13. 10:48:21

@Kispali: A kérdés, mint a mellékelt képen is látható a következő volt: Az angol zászlóban melyik színek és alakzat képezi Skóciát?
A helyes válasz: egyik sem. Mivel Anglia zászlaja, azaz az angol zászló fehér alapon lévő vörös keresztből áll. A skót zászló pedig kék alapon fehér András-kereszt.

Michael Collins 2010.05.13. 10:48:25

@enemigo: A narancs-fehér-zöld az az Ír Köztársaság zászlaja, Észak-Írország vagy Ulster zászlaja (ami része az Egyesült Királyságnak)már bonyolúltabb kérdés. Ulster hivatalos zászlója fehér alapon vörös Szent György-keresz, küzépen egy fehé hatágú csillagban egy vörös tenyér rajta korona. A szeparatisták (akik elszakadnának a királyságtól, de nem csatlakoznának a köztársasághoz) zászlaja kék alapon vörös Szent-Partick-kerszt (gyakorlatilag olyan mint a Szant András-kereszt) középen sárga hatágú csillagban egy vörös tenyér. Ja és van még az Ulsteráltal a GAA spormecseken használt zászló: sárga alapon vörös Szent György-kereszt, középpen fehér címerpajzsban vörös tenyér.

Super aGyuri 2010.05.13. 10:48:39

@_John_Doe_: Amúgy az Aranybulla hét évet késett :)))
(No meg nem a Magna Carta volt az első angol királyi charta, de ez már nem ide tartozik)

Ha már a kecskeb*szásnál tartunk, azért ne pont Angliához hasonlítsuk magunkat. Hanem mondjuk Szlovákiához. Máris jobb a helyzet :)

RobinGood 2010.05.13. 10:49:12

@_John_Doe_: Sajnos Neked tényleg vannak hiányosságaid a szövegértéri kompetenciádban. Az az idézet Amrikáról szól nem Európáról.

krj 2010.05.13. 10:49:21

@Super aGyuri: mi vagyunk a futottak még :-)
...a sávok változatlanságának meg megvan az oka.

perrymason 2010.05.13. 10:49:39

A kérdésben (tévesen) az engol zászlóra kérdeztek rá, legnagyobb "poén" meg az volt, hogy berakták az igazi angol zászlót...

Mr Anderson 2010.05.13. 10:51:34

@Mindenkinek:
Szerintem ez inkább értelmezés kérdése, mintsem műveltségi vita. Szóval részemről téma off.

perrymason 2010.05.13. 10:52:58

Én tegnap ezen vitatkoztam egy ismerősömmel és azt mondta, hogy én csak kötekedek és jó a kérdés...

Ugyandehogy (törölt) 2010.05.13. 10:54:35

@PokerJoker: akkor a jobbikosok reménytelenek...?

Michael Collins 2010.05.13. 10:54:37

@arogáns kismalac: A fehér alapon piros kerszet az Angliát szimbólizálja, Észak-Írországot a fehér alapon piros x, az az az u. Szent Patrick kereszt jelképezi.

krj 2010.05.13. 10:55:05

@arogáns kismalac: no, itt az újabb delikvens...:-)

előzetesen megkérdezem (a többiek nevében), hogy van-e szerinted különbség a következő két szó között: angol, brit.

a zászlók vonatkozásában ezen elgondolkozva szóljál hozzá, légy szíves.

RobinGood 2010.05.13. 10:55:59

@min: Ha egy ilyen műsorban feltennék ezt a kérdést amit Te az ugyan úgy hibás lenne, éppen azért amiket Te magad is felsoroltál. Egy ilyen műsorban ezt nem lehet így kérdezni.

RobinGood 2010.05.13. 10:57:09

@arogáns kismalac: Ti váltásban vagytok? Olvass már vissza egy kicsit Te szerencsétlen!

arogáns kismalac 2010.05.13. 10:58:35

Michael Collins

Jó oké, lehet, hogy igazad van, nem tudom pontosan, egyszerűen annyit mondok, hogy a kérdés mellé nem a brit zászlót kellett tenni, hanem helyes volt a kérdés feltevése mellé elhelyezett kép, és hülye rosszindulatú bunkó a cikkíró, ettől még egy fos a széf és soha sem nézem, de nem csináltak baromságot.

reccs 2010.05.13. 10:59:01

@RobinGood: Hagyd, a nevét se tudja rendesen leírni :)

krj 2010.05.13. 10:59:03

@arogáns kismalac: arogáns, bravó, egy r-rel! és már mantrázza JackR-t. no, szép kis commentfolyam lesz ez is, gyerekek! :-)

Tvedés 2010.05.13. 10:59:15

A kérdésfeltevés volt bamba a műsorban, de azért látom, h itt a többségnél ( és nem csak itt, hanem általánosságban ) van némi kavarodás.
Anglia+Wales+Skócia = Nagy Brittania ( a jelenlegi határok szerint )
Nagy Britannia+Észak Írország= Egyesült királyság,

legalábbis a Wikipedia szerint, bár én pont fordítva emlékeztem, azért a 30as korosztály jórésze már ( ! ) tanult angolt, és az igényes nyelvoktatásba ennek is bele kéne férnie...

A cikk jó, de ennél nagyobb baromságokat is mondanak a televízióban, szóval kissé erőltetettnek hat...

Mindenesetre köszönöm, h olvashattam!

Tisztelet a munkáért és az utánajárásért!

T.

Pékszakállú Henceg 2010.05.13. 11:00:46

Szerintem ez a post a holnapi The Sun címlapján lesz vezető hír az új miniszterelnök csajozási szokásai mellett. :)

arogáns kismalac 2010.05.13. 11:00:49

krj

Jólvan basszátok meg, leesett. Azt hittem a kérdésben brit volt írva, így tényleg baromság.

Zoltan895 2010.05.13. 11:01:36

@Super aGyuri:

UK-zás egyáltalán nem olyan mint az US-ezés, épp ellenkezőleg, inkább olyan, mint a "Szent Korona országai" , tehát több királyság, de egy korona alatt. Így mondjuk, a Man szigetek a britt korona országa, de nem része Nagy-Brittaniának, ahogy mondjuk Skócia meg Anglia igen.

Michael Collins 2010.05.13. 11:01:41

@arogáns kismalac: A kérdés és a zászló összepasszolt, de a válasz hibás. Az angol zászló már akor létezett, mikor Skócia még független királyság volt.

rendszerhiba 2010.05.13. 11:01:55

@min: szerintem ezek igenis fontos kérdések. Ne hagyjuk már a népbutító hülyeséget terjedni. Te pedig ne próbáld igazolni más hasonlóan elterjedt butasággal!

krj 2010.05.13. 11:02:23

@arogáns kismalac: de TE legalább beismered, ember...:-)

RobinGood 2010.05.13. 11:02:51

@Tvedés: "A cikk jó, de ennél nagyobb baromságokat is mondanak a televízióban, szóval kissé erőltetettnek hat..."

Igen csak a cikk nem általánosságban a TV műsorok baromságairól szólt, hanem egy konkrét műsor egy konkrét baromságáról.

Ugyandehogy (törölt) 2010.05.13. 11:03:30

@min: ja, de aki már kinn van (nem csak megy), az úgy júkéjezik, hogy csak.

arogáns kismalac 2010.05.13. 11:03:49

krj

Amúgy meg apádfaszát kell személyeskedni, rr-el már be volt regisztrálva. Inkább csinálj vmi hasznosat, mint hogy egész nap azt lesed, hogy ki kommentel olyat, ami neked nem tetszik.

krj 2010.05.13. 11:05:34

@arogáns kismalac: nyugimá...nem kell mindent mellre szívni...bocs.

Lasombra 2010.05.13. 11:06:34

@Michael Collins: ez már mély víz, de kis pontosítás. a sárga alapú, sportmeccseken használt zászló az eredeti Ulster provincia zászlaja. (a hagyományos négy ír provincia egyikeként.) a fehér alapú, koronás már a brit befolyás hatására alakult ki, hogy hasonlítson az "új uraikéra".
(flagspot.net/flags/gb-ni.html#hist)

És Ulster ugye nem egyenlő Észak-Írországgal. Cavan, Donegal és Monaghan megyék az Ír Köztársasághoz tartoznak. (ha te is ezt írtad, csak én értettem félre, bocs)

arogáns kismalac 2010.05.13. 11:06:45

Leesett, hogy baromság mellett érveltem, nem figyektem eléggé, a cikkben. Elnézést, hogy leugattam a cikkírót is.:D

Vincenzo90 2010.05.13. 11:10:34

@min: És ha Skóciába utazol, akkor mit mondasz, nagyokos? Aki Angliába megy, az csak pontosabban adja meg azzal, ha ezt mondja, mint ha azt mondaná, hogy a UKbe megy. Tehát helyesen mondja.

Az meg, hogy sok a tahó, akinek Amerika=USA nem azt jelenti, hogy nekünk is tahónak kell lenni.

RobinGood 2010.05.13. 11:11:34

@sixx: már bocsánatot kért :-)

Michael Collins 2010.05.13. 11:13:17

@Lasombra: Tökéletesen igazad van, tudom is, csak nem akartam még jobban belmélyedni. Azt már nem is említeném, hogy az ír rugby vállogatottban játszanak az észak-ír rugbysek is :). Bár szerény véleményem szerint nem létezik Észak-Írország, csak Ulster egyrészét tartja katonai megszállás alatt Nagy-Britannia!

-rizs- 2010.05.13. 11:21:14

Es most elmelkedjunk arrol, hogy Skocianak van egy masik zaszloja is...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.05.13. 11:22:00

rémlik, hogy egy nagyon régi F1 Brit Nagydíj közvetítésénél palik valami ilyesmit mondott a szurkolóknál látott _angol_ lobogóra, hogy "biztos valami helyi zászló" ja, végülis az.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.05.13. 11:24:56

@Hammer: az lemaradt, hogy azok még Mansell szurkolói voltak

Thrasher 2010.05.13. 11:25:25

@sixx:
mekkora időzítés :D

Lasombra 2010.05.13. 11:27:04

@Michael Collins: csak óvatosan! lehet, hogy vannak itt unionisták is. :) Tiocfaidh ár lá! :D

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.05.13. 11:28:14

Az a jó, hogy a kommentek egy része a "konyhanyelv" szemszögéből közelíti meg a dolgot (Anglia az ami ott van fönt úgyhogy az egész az Anglia oszt jónapot), a másik részét meg érdekli az is, hogy kiindulunk egy Egyesült Királyságból, ami ugye Nagy-Britannia és Észak Írország Egyesült Királyságát jelenti. Nagy-Britannián belül található egyébként Anglia, ahol az angolok élnek.

Csakhogy az Egyesült Királyság területén belül, Skóciában például nem az angolok, hanem a skótok élnek. És ez bizony már egy másik nemzet. Írországban az írek élnek. Walesben pedig egy újabb nemzet. Sőt! Még saját nyelvük is van!

Jobb lenne ezzel tiszában lenni, most nem a poszt írója a hülye.

Aki azt hiszi, hogy a Brit-szigetek az Angliával megegyezik és hogy ott az angolok élnek, az sürgősen olvasson utána

Melee 2010.05.13. 11:28:39

Ennyi ésszel szabadlábon lenni is művészet, nemhogy műveltségi vetélkedőt szerkeszteni.

Grafithuszar 2010.05.13. 11:31:57

Amikor reggel elolvastam a cikket csak 1 komment volt, most meg ránézek, és halálra röhögtem magamat :)

JackR! Kispali! Hova tüntetek? Csak nem felfogtátok végre ami az emberek 99%-nak egyértelmű volt? Légyszi gyertek vissza délután is hogy legyen min szórakozni ;)

_John_Doe_ 2010.05.13. 11:32:55

@sixx: "te meg húzz innen a faszomba."

Tessék mondani, ez egy műveltségi blog?

prometheus_X 2010.05.13. 11:36:25

Elnézegetem itt a kommenteket és azon fantáziálok már, hogy holnap az Index főcímen fogja hozni, hogy pénteken a vízágyúk bevetésével kellett szétválasztani egy feldühödött tömeget, amely állítólag az angol zászlón vitázott már több mint egy napja amikor váratlanul elszabadultak az indulatok :D

Röhej...

PokerJoker 2010.05.13. 11:37:45

@Babette: Nem tudom hogy jön ide a politika, zászlókról van szó, tehát nemzetekről, de nem tudom nem foglalkozom azzal, hogy melyik pártnak milyen reményei vannak, ebben a kráterben (Kárpát-Medence) csak az számít a pártoknak, hogy kié legyen a politikai hatalom, mert azé a kráterben a lóvé... ha majd nem erről szól, akkor majd nem erről írok :D

Kismacska (BELLA) 2010.05.13. 11:38:37

Öööö... akkor most kinek higgyek?? Lehet, hogy már linkelték, de:

hu.wikipedia.org/wiki/Az_Egyes%C3%BClt_Kir%C3%A1lys%C3%A1g_z%C3%A1szlaja

...

A többi néma csend. A wiki hazudik?

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.05.13. 11:42:08

@PokerJoker: Itt most azon ment a vita ha jól látom, sőt a cikk is erről szól, hogy "az angol zászló" az nem az angol zászló, hanem "az Egyesült Királyság zászlaja".

Csak sokan ezt a hibát nem képesek elfogadni hibának, pedig az.

stn 2010.05.13. 11:45:19

csak hogy tiszta legyen az anglia, egyesült királyság, nagybritannia kérdéskör.
Az ország neve: United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, ami magyarul annyit tesz, hogy Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága.

PokerJoker 2010.05.13. 11:47:46

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: Én értem hogy min ment a vita, csak közben megjegyeztem, hogy lehet, hogy sokan itt azt írják általánosból emlékeznek az angol zászló miből tevődik össze, véleményem szerint ez nem így van és véleményem szerint a magyar zászló színeit se tudják azok, akik azt állítják emlékeznek általánosból az angolra :D na ezért írtam le a magyar zászló színeit, meg mint érdekesség :D

HgGina 2010.05.13. 11:48:13

Elnézést, ha esetleg korábban már írta valaki, de az összes agyhalott kommentet nem olvastam végig. Nagy-Britanniának nincs zászlaja, az a fősziget csupán. Az Egyesült Királyságnak van a zászlajában Skócia, Wales és Anglia zászlaja, aminek ugye az eredmnénye a Union Jack. Sőt, Észak-Írország zászlaja csaknem azonos ugye Angliáéval. Az a terület viszont nem Nagy-Britannia, hanem az ír sziget.
De jó, hogy már ezt a baromságot se néztem. :)

Szóval, ha ezt esetleg már valaki írta, mert még ötödik osztály körül reendesen megtanulta, akkor bocsika.

RobinGood 2010.05.13. 11:50:19

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: Hát nem. A vita azon ment és a cikk is erről szól, hogy az angol zászló nem egyenlő a brit zászlóval.

_John_Doe_ 2010.05.13. 11:50:22

@sixx:
A kérdés költői volt.

Eastbay1 2010.05.13. 11:51:10

@BéLóg: "Egy skótnak, walesinek hasonló alapon súlyos sértés, ha leangolozzák őket, azt hiszem az általános műveltségnek része kellene hogy legyen a brit/angol keverés mellőzése."
Ez mondjuk nem feltétlenül igaz, mert ott a zátonyokon van egy érdekes széles körben elterjedt elmélet, miszerint mindenki olyan identitású ahol született.
Pl.: qrvára nem számít, hogy apád-anyád ír, ha te Ausztráliában születtél akkor ausztrál vagy (még akkor is ha nincs aussie állampolgárságod). Vagy apád skót, anyád unionista ulsteri, de te hongkongban születtél, akkor hongkongi vagy, nincs mese (illetve most már kínai:D).
Bezzeg az amerikaiakat kiröhögik, amikor kijelentik hogy ők mondjuk írek, mert az apjuk egyszer járt egy ír csajjal, vagy mert ír terrierjük van (ez halálosan komoly, nem vicceltek).

dr. Közbiztonság Szilárd 2010.05.13. 11:53:14

@Minek:
Így igaz, ahogy az Egyesült Államok és Amerika is az Amerikai Egyesült Államokat jelenti, pedig van még pár Egyesült Államok Amerikában (pl. Mexikó (Estados Unidos Mexicanos) is az hivatalosan).

Szóval itt sixx eléggé árnyékra vetődött.
A skót zászló meg egyértelműen a kék mezőben fehér X, illetve a zászló ezen része.

zolee65 2010.05.13. 11:55:46

Nekem 5 perc volt míg leesett, hogy mi a probléma!:)))

Szerintem egyszerű elírás, ami az indexen még sose fordult elő...;)

Azt viszont nem értem, hogy miről megy a vita?

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.05.13. 11:56:02

"lehet, hogy sokan itt azt írják általánosból emlékeznek az angol zászló miből tevődik össze" és a kérdés az, hogy itt te most a Union Jack-re, ami az Egyesült Királyság zászlaja, vagy Anglia zászlajára gondolsz? Mert ugye itt ezen megy a vita :-)

a szóhasználat a lényeg. "angol zászló"

sixx · http://comment.blog.hu 2010.05.13. 11:59:14

@dr. Közbiztonság Szilárd: te szerencsétlen kretén, komolyan mondom, a hozzád hasonlók miatt kellene jogosítványhoz kötni az internet használatát.

Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.05.13. 12:05:58

@RobinGood: Pontosan. Első kommentemben csak az érvelést írtam, gondoltam egyértelmű lesz, hogy erről beszélek én is. De később kifejtettem úgy, hogy még inkább egyértelmű legyen...

De úgy látom most már talán érthető, elhalkultak az ellentáborból :-)

*azta* 2010.05.13. 12:11:51

@sixx:
ne húzd fel magad! játszanak csak! (ennyire nem lehetnek hülyék a népek! :D)

garymoore54 2010.05.13. 12:13:31

@sdragon: Akkor mégis csak jól monda a kommentelő által kevésbé sem hülyének titulált játékos!!!!

Thrasher 2010.05.13. 12:13:33

@sixx:
szerintem fogd fel bemelegítésnek, 2 hét múlva úgyis jön a post a Lost-fináléról, kétszer ennyi hasonlóan tájékozott, átgondolt kommenttel.

arconfosom 2010.05.13. 12:25:08

@Hammer: Palik sem ismeri ezeket a dolgokat lásd a videot:

www.youtube.com/watch?v=POdsQE4UyeU

Végül is, ertéelesek ...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.05.13. 12:39:04

@arconfosom: amiről én írtam, az valóban az angol (fehér alapon piros kereszt) zászló volt, azt palik simán lehelyizászlózta.

nénikéd 2010.05.13. 12:44:37

Azert mert meg mindenkitol azt hallottatok, hogy "Amerikaba megyek", s nem azt, hogy "Nevadaba megyek", attol meg nem lesz USA zaszlaja ilyen:
www.companiesinc.com/corporation/nevada/images/flags/NV.gif
vagy Carson Citye sem, vagy Amerikae sem. Ahogy Budapest zaszlaja sem pfz, pedig a budapestiek mint magyarok zaszlaja is az. Van ilyen, hogy angol zaszlo es kesz. Az pedig a Szent Gyorgy-kereszt. Abban meg ugyan semmi nem utal Skociara (ebbol a szempontbol Amerika zaszlaja fogalom kerdeses).

Uncle Joe 2010.05.13. 12:55:08

Annyit hozzátennék, hogy különbség van abban, hogy az angol zászlóról beszélünk (ami az angolok zászlója, hasonlóan mint pl magyar zászló), vagy az "Angol zászlóról" (a piros keresztről), ami egy tulajdon név ezért szerintem nagy betűvel kell írni. Tehát kisbetűvel írva nem ugyanazt jelenti a mondat, mint nagy betűvel. Mivel a mondatban meg volt említve Skócia is ezért ebből következik, hogy itt nem a nagybetűs Angol zászlóra vonatkozik a kérdés, hanem az angolok zászlajára ami precízen a U.K. zászlója. Ez meg onnan következik, hogy a köznyelvben, széleskörben elterjedten a U.K. zászlóra gondolunk ha valaki az angolok zászlójáról kérdez. Tehát itt speciel nem volt hiba a műsorba.

jónapot

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.05.13. 12:55:47

@sixx: apám, ma nagyon rossz napod van. és ez sajnos kezd általánossá válni az Index körüli blogokban. Nem baj, két hét alatt rend lesz itt is ;)

Harmin 2010.05.13. 12:57:21

@massatz:
A bolygónkról látható legfényesebb csillag kérdés nem egy súlycsoport ezzel. Itt ugyanis egyszerű nyelvhasználati kérdésről van szó, miszerint angila mit jelent az átlag magyarnak. A legtöbbeknek anglia = egyesült királyság és itt pont. Még ha tisztában van is vele, hogy anglia csak része a UK-nek, akkor is ezt használja a hétköznapi szóhasználatban, mert sokkal egyszerűbb angolozni, mint egyesült királyságozni, ahogy amerikázni is egyszerűbb mint amerikai egyesült államozni.

A csillagos kérdés viszont egyszerűen hibásan van feltéve. Túl sokféleképpen értelmezhető és nem egyértelmű a felkínált válaszokból, hogy melyik kérdésre is gondoltak valójában.

Csak a legtudományosabb kétértelműséget nézve:
- a csillag fényességét lehet mérni abszolút és látható fényesség szerint. Abszolút fényességben a nap sehol nincs a toplistán. Látható fényességben nyilván a közelsége miatt nyerni fog.

Akkor még nem is mentünk el abba az utcába, hogy a hétköznapi szóhasználatban a nap és a csillag nem ugyanazt jelenti. A csillag egy fényes pötty az (éjszakai) égen, a nap pedig az a nagy izzó korong amit nappal látunk. Persze csillagászatilag a nap is csak egy csillag, de ugye a vetélkedők kérdéseit nem csillagászok állítják össze és nem is ők válaszolják meg.

Oh és csak a félreértések elkerülése végett. Nem az oktatás, hanem a szórakoztatás a TV vetélkedők célja. Ne keress tudományos precizitást ott, ahol ez se nem igazán cél, se nem elvárás.

Szerintem kicsit erőltetett ez a cikk.

Brain$torming 2010.05.13. 12:59:20

az sem mindegy, hogy mi az Egybesült Királyság, és mi Nagy-Britannia. A sok főokos közül nem sok tudja, szerintem.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.05.13. 13:03:18

@Uncle Joe: ez marhaság, te is tudod, én is tudom, keresed itt a lehetőséget a kötözködésre, nem jött össze. a brit zászló és az angol zászó nem ugyanaz, írhatod rovásírással vagy végig nagybetűvel visszafelé.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.05.13. 13:03:56

@yaffa: majd biztos érdekelnek az ilyen marhaságok.

Deuce Bigalow 2010.05.13. 13:04:35

óóó be szép kis kommentek ezek! abba ne hagyjátok! :-D

zigzeg 2010.05.13. 13:05:34

Az különben érdekes, amit JackR felvetett. Szóval Anglia zászlaja az András keresztes. De amikor az Union Jack hivatalosan az UK zászlaja lett, akkor az UK összes nemzetiségének zászlajává vált, így az angolokévá is. Azaz az UK angol nemzetiségű alattvalóinak a zászlaja hivatalosan az Union Jack. Rövidebben: az angol zászló is az Union Jack, míg Anglia zászlaja az a bizonyos fehér alapon piros keresztes. Tehát ha ebből indulunk ki, a kérdés nem rossz, csak van benne még egy csavar, azaz a Széfeseknek van igaza.

www.SexHell.hu 2010.05.13. 13:05:40

Gratula nekik....
Az kisiskolás unokaöcsém is észrevette h hülyeség....

jbc4wa 2010.05.13. 13:07:34

@nőklapja: Ezért hívják a műfajt blognak. Amúgy felesleges irigyelni, csinálhatsz magadnak nyugodtan saját blogot, onnan aztán azt moderálsz majd ki, akit csak szeretnél. Értem?

sixx · http://comment.blog.hu 2010.05.13. 13:08:41

jó, ennyi nekem ebből a szórakozásból elég, kommentek lezárva.
süti beállítások módosítása